Auto isolla A:lla

DeVilleV8

Ostin sitten reilulla parilla kymmenellä tonnilla (Juu,olisin voinut ostaa myös uuden Corolla 1.4:sen tai uudenkarhean Volvon/Saabin,mutta..) 12 vuotta vanhan Cadillacin. Olin myyty koeajolla,ja sen jälkeen ei ole kaduttanut sekuntiakaan.Miksi?

-Mainoksissa puhutaan "isoista" autoista,kuten Volvo s80:sestä tai jostain audi a6/a8:sta. Cadillacin nähtyään niitä voi kutsua enää korkeintaan keskiluokan kuljettimiksi.Tilaa on...

-Ok, puhuvat että Volvoa sais sillä isolla koneella,peräti 2,5 litraako se oli?! Tässä on 4.6 litraa, tehoa yli 300 hv ja se vääntö..Sehän se autoa liikuttaa,ja sitä piisaa! Ja jo ajatus että pellin alla hyrrää oikea V8 saa vatsanpohjan kutkuttamaan..mukavan maireat pakoäänet ja ison moottorin suhteellinen tuoma bensapiheys(isä jo sen opetti: pikkumoottoria joutuu huudattamaan punasella siinä missä isompi kone käy pienillä kierroksilla samassa vauhdissa)eli 11L/100Km ovat vain extraa kaiken tämän päälle! Kaikenlisäksi niille nyt sadatteleville Volvo v70 tehomalli T-sarjan leesanneille perheenisille katkeraksi tiedoksi; Tässä taannoin oli pakko näpäyttää ja kokea kuinka se pertti perusmies jäi kakkoseksi moottoritiellä vaikka kaikkensa yritti sillä t-volvollaan ;) Äijä tuli sitten vielä myöhemmin ihmettelemään "kuinka voi tällänen jenkkilotja olla nopeempi.."

-Varustelu johon on turha Saabien tai edes saman ikäkauden mersujen yrittää vastata..Vakionakin sellaisia varusteita jotka ovat vasta tänäpäivänä tulossa/tulleet kalleimpiin mersuihin/audeihin/bemuihin,kuten sähköinen takaluukun avaus sulku, automaattisesti säätyvät peilien heijastuspinnat, nahkasisusta perushintaan jnejne..Itseasiassa tuohon aikaan jouduit maksamaan ylimääräistä että sait siihen e-luokan mersuunkaan edes sähkölasit taakse..Cadillacissä kaikki mukavuudet, vakiona!

-Status. Kylmä tosiasa on,että isokaan mersu ei erotu tuontivillitysten jälkeen enää katukuvasta mitenkään.Taksitolpallahan nuo viihtyvät.Sama muissa premium-euroissa: Ei paljon jaksa jengi päätään kääntää kun ohi ajat..Eikä ihme, nettiautot ja pörssit kuhisee noita tuontoautoja..Jaguariistakaan ei jaksa enää innostua,kun löytyy vähän jokatoiselta autoliikkeeltä..Mutta Cadillacin kromi-irvistys ja mahtava ulkonäkö Cadillac-tyyppisine viirutakavaloineen kerää katseita aina, joskus liikaakin. Siinä on vaan sitä jotain; It`s a real Cadillac,after all.

Kaiken tämän päälle kun lisää se,että auto on rekisteröity 6:lle (ja siihen todella mahtuu tavaroineen 6 henkeä), sen ajo-ja matkustusmukavuus on huippuluokkaa(en ole tähän päivään mennessä yhtä hiljaista ja pehmeää kyytiä huomannut, ja takana on kyllä ajettuja MB Ässiä ja BMW 700-luokkaa yms),niin kun oikein mietin: Kaikki ominaisuudet puhuvat Cadillacin puolesta,paitsi yksi: Kateellisten takia pakko vähän katsoa että parkkeeraa sellasille paikoille,joista naarmuttajan riski jäädä kiinni suuri.Mutta senkin haittapuolen kestää, niin mahtavaa kyytiä Auto tarjoaa.Auto isolla A:lla!

Tässä vähän omia mietteitä, niin ja yksi asia on varmaa: Enää en koskaan tule eksymään oikeiden Autojen tieltä koskaan.Sen verran nautinnonhaluinen mies minä olen.

77

10740

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DannieT

      Meikäläinenkin tuntee lähinnä kahta tuntemusta näitä euro/japsiautoilijoita kohtaan: Ensimmäinen on lähinnä empatiaa (Ottaisi muakin päähän ajaa autolla,jossa on moottorista,varusteista ja mukavuudesta lähtien kaikkea puolet vähemmän kuin jenkeissä) ja toisekseen komiikan kyllästämää sarkasmia (ja sitten nämä taulat ei edes tajua että se s80-volvo maksaa uutena sen verran kun vähän käytetty oikea auto eli jenkki,joskus jopa se euo/japsikinneri on kalliimpi!).

      No,tyhmästä päästä kärsii koko kroppa :)

      • RiippuvaisetHirteen

        Minä taas pidän typerinä ihmisinä, jotka kuvittelevat auton olevan joku saamarin asunto tai virkistyskohde. Auton tehtävänä on vain liikuttaa A paikasta B ja tarvittaessa takaisin.

        Minä en tarvitse autoon ratin, polkimien, valojen lisäksi muuta kuin lämmityslaitteen. Kaikki muu painoa tuova roska puretaan pois lain puitteissa. Jos kaipaan jotain hippien hifistelyä, niin lähden lomalle jonnekkin missä mieli oikeasti lepää.

        Samoten ärsyttää nämä pelle merkkiriippuvaiset, jotka pitävät omia valintoja ainoina oikeina.

        Vanha vitsi ja keksi uus apina. :D


      • pornis
        RiippuvaisetHirteen kirjoitti:

        Minä taas pidän typerinä ihmisinä, jotka kuvittelevat auton olevan joku saamarin asunto tai virkistyskohde. Auton tehtävänä on vain liikuttaa A paikasta B ja tarvittaessa takaisin.

        Minä en tarvitse autoon ratin, polkimien, valojen lisäksi muuta kuin lämmityslaitteen. Kaikki muu painoa tuova roska puretaan pois lain puitteissa. Jos kaipaan jotain hippien hifistelyä, niin lähden lomalle jonnekkin missä mieli oikeasti lepää.

        Samoten ärsyttää nämä pelle merkkiriippuvaiset, jotka pitävät omia valintoja ainoina oikeina.

        Vanha vitsi ja keksi uus apina. :D

        ja viikonloppuisin paikkaan c


    • STS-98

      kuulla, että olet mieltynyt autoosi, niin minäkin. En kuitenkaan näe tolkkua muiden automerkkien mollaamisesta(japsien, eurojen).
      Tällä hetkellä tallissani on mm. 80-luvun alun japsi, johon olen suuresti mieltynyt, ja joka peittoaa ajo-ominaisuuksiensa puolesta pikkuteillä varsinaisen käyttöautoni. En tiedä ikääsi, mutta innostasi päätellen lienet nuoremmanpuoleinen.
      Toki caddyissä on puolensakin, mutta niin on monessa muussakin autossa.

      • KeepGoingBro

        Hyvä kuulla että on fiksujakin ihmisiä täällä paikalla. Arvostan ihmistä joka jättää toisien valintojen arvostelun omaan arvoonsa.


    • Cädilläc

      Kaltaisesi mahtailijat pilaavat koko Cadi ym. jenkki perheen maineen. Sinä olisi voinut ostaa vapaasti sen 1.3 corollan josta mainitsit, koska käyttäydyt kuin 18 vuotias juuri kortin saanut. Jos ajat mielestäsi tyylikkäällä autolla. Käyttäydy myös niin. Älä pilaa meidän kaikkien mainetta.

      • Nimetön

        -Ko se taas puskee sieltä pintaan? Paitsi että siihen kuuluu tuo jo mainitsemani kateus, niin jossain se menee se raja vaatimattomuudenkin osalta=toisinsanoen kun kerran kaveri on saanut alleen auton, jota suorastaan rakastaa,niin taasko teilataan synniksi se että hän siitä kehtaa myös julkisesti tunnustaa nauttivansa siitä autosta?

        Mikä se on että kaikkea positiivista pitää aina piilotella muilta ihmisiltä tässä maassa..Hitot, antaa miehen nauttia autostaan, ja tossahan oli vaan hyviä hänen itse huomaamiaan pointteja verrattuna niihin muihin autoihin joista omasi kokemusta,eli päinvastoin voi vielä helpottaa muitakin valitsemaan autonsa viisaammin? Lopettakaa tollanen pelleily,ootte kun strutseja jotka kaivaa pään maan sisään ja luulee ettei muut nää loppuruumista..


      • meitsi
        Nimetön kirjoitti:

        -Ko se taas puskee sieltä pintaan? Paitsi että siihen kuuluu tuo jo mainitsemani kateus, niin jossain se menee se raja vaatimattomuudenkin osalta=toisinsanoen kun kerran kaveri on saanut alleen auton, jota suorastaan rakastaa,niin taasko teilataan synniksi se että hän siitä kehtaa myös julkisesti tunnustaa nauttivansa siitä autosta?

        Mikä se on että kaikkea positiivista pitää aina piilotella muilta ihmisiltä tässä maassa..Hitot, antaa miehen nauttia autostaan, ja tossahan oli vaan hyviä hänen itse huomaamiaan pointteja verrattuna niihin muihin autoihin joista omasi kokemusta,eli päinvastoin voi vielä helpottaa muitakin valitsemaan autonsa viisaammin? Lopettakaa tollanen pelleily,ootte kun strutseja jotka kaivaa pään maan sisään ja luulee ettei muut nää loppuruumista..

        "Mikä se on että kaikkea positiivista pitää aina piilotella muilta ihmisiltä tässä maassa"


        No kuules. Tässähän tapauksessa ei nyt ollut vain kyse positiivisuudesta tai hehkutuksesta. Vaan kuulosti pikemminkin juntihkolta intoilulta muitten merkkien kustannuksella. Kyllä ton tyylistä hehkutusta ja mustamaalaamista karsastettaisiin ihan Cadillacin omassa kotimaassa USA:ssa asti. Aito positiivisuus ilman turhaa muitten mollaamista on sitten ihan eri asia.

        Mutta siis joo, Cadillac on teitten kuningas!


    • vai...

      Onko sulla siinä vielä rumpujarrut takapyörissä? Sehän on sitä todellista luxusta...


      Cadillac De Ville 4.9 V8 A
      Hintatiedot
      Myynnissä:   1991 - 1992
      Viimeisin ovh:   63,861 EUR
      Käyttöetu:   EUR
      Vapaa käyttöetu:   EUR
      Tekniset ominaisuudet
      Korimalli:   Porrasperä
      Ovet:   4
      Vaihteet:   A
      Henkilöluku:   6
      Polttoaine:   Bensiini
      Iskutilavuus:   4894
      Etu-, taka-, neliveto:   Etuveto
      Jarrut:   tehost. levyjarrut (edessä)/rumpujarrut(takana)
      Paino (kg):   1640
      Perävaunun max. massa:   
      Suorituskyky
      Teho (kW):   150
      Max vääntö (Nm):   373
      Huippunopeus (km/h):   200
      Kiihtyvyys (sek/0-100):   8.9
      Kulutus (l/100km):   7,9 10,2 16,4

      Eikä ykskään netistä löytämistäni DeVilleistä saanut juuri 200km/h suurempaa huippunopeutta. Se siitä T-Vollejen nöyryyttämisestä. Toki se voi jollain nopeusvälillä olla melko ripeä, sitä en kiistä.

      Hinnan puolesta tuohon aikaan tuommoiset cadit olivat hyvin varusteltujen saabien ja volvojen luokkaa uutena. Ja kalleimman cadyn hinnalla olisi bemarilta juuri ja juuri irronnut 7-sarjan alotusmalli. Mistähän tämä johtuu?

      Ja mainittakoon vielä, että kirjoitan tämän sen takia, että kirjoituksessa ollut muitten merkkien mollaus särähti korvaan ja pahasti. Onhan toki tuommoinen caddy hieno pirssi, mutta parhaimmaksi ja kauneimmaksi siitä tuskin on.

      • STS-98

        Northstar tuli Devilleihin vasta 94 mallista eteenpäin. Eli oikeasti auto ei ollut mikään raketti. "Nimettömälle" totean, ettei kukaan varmaankaan halua latistaa sitä onnea mikä ostajalle on langennut hänen ilmeisestikin saatuaan vihdoin toteuttaa haaveensa. En vain edelleenkään ymmärrä miksi sen pitäisi tarkoittaa muitten merkkien mollaamista. Nythän pitäisi olla kysymys autoista eikä uskonnoista.


      • massiivisia autoja

        "Eikä ykskään netistä löytämistäni DeVilleistä saanut juuri 200km/h suurempaa huippunopeutta." Johtuisikohan kuules Caddyjen suuresta painosta. Saattaa painaa jopa 3 000 kg. Jos semmoisen auton voisi kiihdyttää 300 km/h niin millä sen massan pysäyttäisit (eikä muuten tuota 200 km/h nopeuttakaan saa)?


      • massiivisia autoja kirjoitti:

        "Eikä ykskään netistä löytämistäni DeVilleistä saanut juuri 200km/h suurempaa huippunopeutta." Johtuisikohan kuules Caddyjen suuresta painosta. Saattaa painaa jopa 3 000 kg. Jos semmoisen auton voisi kiihdyttää 300 km/h niin millä sen massan pysäyttäisit (eikä muuten tuota 200 km/h nopeuttakaan saa)?

        Juuri edellä mainittu omamassa Caddylle; 1640 kg, esim. Volvo V70 1616-1817 kg...


    • juha

      myös jenkeille koska heille tämä "superauto" ei kelpaa.He haluavat jostain syystä ajaa japanilaisilla (Acura,Lexus.ym merkit)

      • Nimetön

        Ai haluavat? Maailman suurin autonvalmistaja on amerikkalainen GM ja toiseksi suurin amerikkalainen Ford Motor Company.

        Eiköhän se kerro mihin autoihin tässä niin jenkit kuin maailma on luottanut todellisuudessa viimeisen puoli vuosisataa :)

        Ja saa olla aikamoinen Volvo/bmw vuodelta 1994 joka olisi tarjonnut ihan aluksi vakionavaikkapa :
        -4x sähköikkunat
        -2x 7 suuntaiset sähkösäätöiset penkit
        -automaatti-ilmastointi (ei varmasti saanut yhteenkään volvoon tuohon aikaan edes kovalla rahalla!)
        -nahkaverhoilu
        -automaattivaihteisto

        Nimeä mulle volvo johon noi saisi edes tänäpäivänä vakiona? Taitaa olla köyhällä hiljasta..


      • vai...
        Nimetön kirjoitti:

        Ai haluavat? Maailman suurin autonvalmistaja on amerikkalainen GM ja toiseksi suurin amerikkalainen Ford Motor Company.

        Eiköhän se kerro mihin autoihin tässä niin jenkit kuin maailma on luottanut todellisuudessa viimeisen puoli vuosisataa :)

        Ja saa olla aikamoinen Volvo/bmw vuodelta 1994 joka olisi tarjonnut ihan aluksi vakionavaikkapa :
        -4x sähköikkunat
        -2x 7 suuntaiset sähkösäätöiset penkit
        -automaatti-ilmastointi (ei varmasti saanut yhteenkään volvoon tuohon aikaan edes kovalla rahalla!)
        -nahkaverhoilu
        -automaattivaihteisto

        Nimeä mulle volvo johon noi saisi edes tänäpäivänä vakiona? Taitaa olla köyhällä hiljasta..

        Mitäs niitä vakiona tarttee? Rahalla sai nuokin varusteet tuohon aikaan volvoon/bmw:hen.

        Vai tekeekö köyhällä tiukkaa?


      • Nimetön
        vai... kirjoitti:

        Mitäs niitä vakiona tarttee? Rahalla sai nuokin varusteet tuohon aikaan volvoon/bmw:hen.

        Vai tekeekö köyhällä tiukkaa?

        Tässähän keskustellaan varsinaisen ammattilaisen kanssa..Kerro mihin Volvoon sait nyt vaikka sen automaattisen ilmastoinnin vuonna 1994 edes optiona?

        Ok,rahalla saa ja hevosella pääsee..Cadillaciin on sen kapistuksen saanut jo 70-luvun alusta lähtien..Ja varmasti volvoonkin jos tarkoitat sitä,että ostetaan Cadillac ja irroitetaan siitä se automaatti-ilmastointi ja kiinnitetään Volvoon=kallista mutta ok,myönnän,mahdollista toki..


      • vai...
        Nimetön kirjoitti:

        Tässähän keskustellaan varsinaisen ammattilaisen kanssa..Kerro mihin Volvoon sait nyt vaikka sen automaattisen ilmastoinnin vuonna 1994 edes optiona?

        Ok,rahalla saa ja hevosella pääsee..Cadillaciin on sen kapistuksen saanut jo 70-luvun alusta lähtien..Ja varmasti volvoonkin jos tarkoitat sitä,että ostetaan Cadillac ja irroitetaan siitä se automaatti-ilmastointi ja kiinnitetään Volvoon=kallista mutta ok,myönnän,mahdollista toki..

        http://www.wcax.com/global/story.asp?s=2590466

        Ainiin, Volvoonhan saikin 8-suuntaiset sähköpenkit. Polonen caddy joutu pärjäämään 7:llä suunnalla...

        Ja todellakin, älä tuu itkemään, kun et asioista tiedä.


      • Svennikselle
        vai... kirjoitti:

        http://www.wcax.com/global/story.asp?s=2590466

        Ainiin, Volvoonhan saikin 8-suuntaiset sähköpenkit. Polonen caddy joutu pärjäämään 7:llä suunnalla...

        Ja todellakin, älä tuu itkemään, kun et asioista tiedä.

        Joo, en viitsinyt mainita sähkösistä ristiselänsäädöistä (Caddyssä siis enemmän säätöjä,jos tähän leikkiin haluat lähteä..),niin missä on edelleen sellaset varusteet kuin se vakiona automaatti-ilmastointi tai nahkapenkit? entä automaattinen peilien himmennys? sähköinen antennin lasku kun auto sammutetaan? valoautomatiikka (hämätunnistin)?

        Joo,ehkä vähän väärä aihe alkaa haastaa riitaa,että pärjääkö joku volvon romu Cadillacille varusteissa :D


      • vai...
        Svennikselle kirjoitti:

        Joo, en viitsinyt mainita sähkösistä ristiselänsäädöistä (Caddyssä siis enemmän säätöjä,jos tähän leikkiin haluat lähteä..),niin missä on edelleen sellaset varusteet kuin se vakiona automaatti-ilmastointi tai nahkapenkit? entä automaattinen peilien himmennys? sähköinen antennin lasku kun auto sammutetaan? valoautomatiikka (hämätunnistin)?

        Joo,ehkä vähän väärä aihe alkaa haastaa riitaa,että pärjääkö joku volvon romu Cadillacille varusteissa :D

        Jaahas, pitäydytään vain aiheessa.
        Kyselit autom. ilmastoinnista, nahkoista ja penkin säädöistä. Ne löytyvät.

        Mitäs mussutat vielä tuosta vakiosta? Juurikun itkit viimeksi lisävarusteista, johon totesin, et rahalla Volvoonkin saa. Ja pääsyy tuolle lisävarusteryöpylle löytyy pohjoismaisesta kohdealueesta ja sen kovasta varusteverotuksesta, jolloin niitä hiluja ei lähetty lyömään joka autoon. Toisin on caddyllä, jonka markkinat ovat amerikassa, eikä pohjoismaisia perusversioita edes tehdä. Ne muutamat jämät, jotka tänne asti eksyvät, ovat amerikan malliin täysvarusteilla vakiona.

        Entäs amerikankasojen turvallisuus? Isoissa Volvoissa (siis pl.300 ja 400-sarja) on aina ollut levyjarrut joka pyörässä? Kuis ei vielä edes noissa 90-luvun alun cadeissä? Onkohan loppunut fyrkat kesken kun on pitänyt turvautua mopoista tuttuun tekniikkaan, rumpujarruun?
        Saatikka muu menestys turvallisuudessa?

        Sähköinen antennin lasku löytyy Volvostakin varmasti, linkkiä en mokomasta joutavasta edes löydä.
        Valoautomatiikka löytyy myöskin. Siis valot päälle samalla kuin autokin.

        Riitaa? Sä se käyt päälle hyvinkin amismaisella asenteella.
        Poika poloinen...


      • Liikkeelle
        vai... kirjoitti:

        Jaahas, pitäydytään vain aiheessa.
        Kyselit autom. ilmastoinnista, nahkoista ja penkin säädöistä. Ne löytyvät.

        Mitäs mussutat vielä tuosta vakiosta? Juurikun itkit viimeksi lisävarusteista, johon totesin, et rahalla Volvoonkin saa. Ja pääsyy tuolle lisävarusteryöpylle löytyy pohjoismaisesta kohdealueesta ja sen kovasta varusteverotuksesta, jolloin niitä hiluja ei lähetty lyömään joka autoon. Toisin on caddyllä, jonka markkinat ovat amerikassa, eikä pohjoismaisia perusversioita edes tehdä. Ne muutamat jämät, jotka tänne asti eksyvät, ovat amerikan malliin täysvarusteilla vakiona.

        Entäs amerikankasojen turvallisuus? Isoissa Volvoissa (siis pl.300 ja 400-sarja) on aina ollut levyjarrut joka pyörässä? Kuis ei vielä edes noissa 90-luvun alun cadeissä? Onkohan loppunut fyrkat kesken kun on pitänyt turvautua mopoista tuttuun tekniikkaan, rumpujarruun?
        Saatikka muu menestys turvallisuudessa?

        Sähköinen antennin lasku löytyy Volvostakin varmasti, linkkiä en mokomasta joutavasta edes löydä.
        Valoautomatiikka löytyy myöskin. Siis valot päälle samalla kuin autokin.

        Riitaa? Sä se käyt päälle hyvinkin amismaisella asenteella.
        Poika poloinen...

        Turvallisuus? Rumpujarrut on turvallisemmat=paljon huoltovapaammat vaikka on monimutkasempaa tekniikkaa ja kestää isoja vastuksia=syy miksi rekoissakin niitä käytetään.

        Ja varmaa on että kun jollain Caddy Fleetwoodilla (massaa kahden sun volvo 400-sarjalaises verran) törmää siihen rimpulavolvoon niin fysiikan lakienkin perusteella volvo on ottava osapuoli.Siinä on kromikeulassa ja 8:ssa sylinterissä astetta enemmän millä törmätä kun nuhanelarissa ja pikkukorissa..


      • vai...
        Liikkeelle kirjoitti:

        Turvallisuus? Rumpujarrut on turvallisemmat=paljon huoltovapaammat vaikka on monimutkasempaa tekniikkaa ja kestää isoja vastuksia=syy miksi rekoissakin niitä käytetään.

        Ja varmaa on että kun jollain Caddy Fleetwoodilla (massaa kahden sun volvo 400-sarjalaises verran) törmää siihen rimpulavolvoon niin fysiikan lakienkin perusteella volvo on ottava osapuoli.Siinä on kromikeulassa ja 8:ssa sylinterissä astetta enemmän millä törmätä kun nuhanelarissa ja pikkukorissa..

        Miten huoltovapaus vaikuttaa turvallisuuteen enemmän kuin tehokkaampi jarrutus?
        Samanlailla halkeamisvaaraisia letkuja myöten kummassakin järjestelmässä mäntäkäyttöinen systeemi pelittää. Jos meinaat sitä joidenkin levyjarrujen osaksi katsastusta varten tapahtuvaa takajarrujen avaamista, niin se johtuu puhtaasti siitä, että autolla ei ole pitkään aikaan tehty kunnon jarrutuksia.

        Jaahas, ja cadeissa oli siis rummut sen takia, koska niitä käytetään rekka-autoissa, mielenkiintoista. Varmasti samasta syystä rumpuja sai bongata kuplavolkkarista, fiat 127:sta, Renault 5:sta yms yms....

        Ja jos kerran ne rumpujarrut ovat niin erinomaiset, niin miksi nykycadeissä on levyt joka fillarissa? Niinkuin kaikissa isossa autoissa on ollut jo vuosikausia. Rumpuja näkee nykyään enää Puntoissa ja Kaloksissa. Nekin varmasti käyttävät sitä puhtaasti paremman huollettavuuden takia, eikä kustannuksilla ole asian kanssa mitään tekemistä?

        Ensinnäkään mulla ei ole 400 Volvoa, itseasias ei Volvoa ollenkaan. Heitin ne vain vertailun vuoksi, että nähdään, millasiin kotteroihin Volvo aikoinaan rumpuja laittoi.... Ja sun logiikalla voitaisiin tästä sanoa, että cadi oli siltä niiden tasolla?

        Jätän omaan arvoonsa noi todella amismaiset hekumoinnit jostain kromikeulasta ja 8-motista.

        Lähestulkoon samanlainen vastakkainasettelu saadaan kun pistetään cady-leiriin kuuluva Kalos ja s80 Volvo tulilinjalle keskenään.


      • taas sitä jauhetaan
        vai... kirjoitti:

        Miten huoltovapaus vaikuttaa turvallisuuteen enemmän kuin tehokkaampi jarrutus?
        Samanlailla halkeamisvaaraisia letkuja myöten kummassakin järjestelmässä mäntäkäyttöinen systeemi pelittää. Jos meinaat sitä joidenkin levyjarrujen osaksi katsastusta varten tapahtuvaa takajarrujen avaamista, niin se johtuu puhtaasti siitä, että autolla ei ole pitkään aikaan tehty kunnon jarrutuksia.

        Jaahas, ja cadeissa oli siis rummut sen takia, koska niitä käytetään rekka-autoissa, mielenkiintoista. Varmasti samasta syystä rumpuja sai bongata kuplavolkkarista, fiat 127:sta, Renault 5:sta yms yms....

        Ja jos kerran ne rumpujarrut ovat niin erinomaiset, niin miksi nykycadeissä on levyt joka fillarissa? Niinkuin kaikissa isossa autoissa on ollut jo vuosikausia. Rumpuja näkee nykyään enää Puntoissa ja Kaloksissa. Nekin varmasti käyttävät sitä puhtaasti paremman huollettavuuden takia, eikä kustannuksilla ole asian kanssa mitään tekemistä?

        Ensinnäkään mulla ei ole 400 Volvoa, itseasias ei Volvoa ollenkaan. Heitin ne vain vertailun vuoksi, että nähdään, millasiin kotteroihin Volvo aikoinaan rumpuja laittoi.... Ja sun logiikalla voitaisiin tästä sanoa, että cadi oli siltä niiden tasolla?

        Jätän omaan arvoonsa noi todella amismaiset hekumoinnit jostain kromikeulasta ja 8-motista.

        Lähestulkoon samanlainen vastakkainasettelu saadaan kun pistetään cady-leiriin kuuluva Kalos ja s80 Volvo tulilinjalle keskenään.

        Ei näköjään herralle nimeltä tapastikos (täällä nimetön) riitä yhdellä automerkkiosastolla jenkkien ylistäminen. Jos haluaa naureskella, käykää katsomassa porschen alta :D. Hei tapastikos, kerro nyt niistä sun corveten ylistämistä tehoistasi ja niin edelleen.. huhhuijjakkaa.
        Jotkut ovat halunneet tietää, kun herra nimetön on kehittänyt uuden laskukaavankin ja lainattuna itse maestrolta:

        " Ja tiedätkö miten sinä miten moottorin teho lasketaan? Se on yhtälö joka muodostuu hevosvoimaluvusta ja newtonluvusta."

        Vielä ei ole tullut vastausta tuohon kaavaan, että kuinka se menee :D Hahhahahaa!!

        Tapastikos, ajele vaan sillä lootallas (ei tainnut viikkorahat riittää sitten siihen corvetteen?) Kaikkia ei vaan millään jaksa kiinnostaa?

        Että tälläinen kaveri. Over and out.


      • Volvomään
        Nimetön kirjoitti:

        Ai haluavat? Maailman suurin autonvalmistaja on amerikkalainen GM ja toiseksi suurin amerikkalainen Ford Motor Company.

        Eiköhän se kerro mihin autoihin tässä niin jenkit kuin maailma on luottanut todellisuudessa viimeisen puoli vuosisataa :)

        Ja saa olla aikamoinen Volvo/bmw vuodelta 1994 joka olisi tarjonnut ihan aluksi vakionavaikkapa :
        -4x sähköikkunat
        -2x 7 suuntaiset sähkösäätöiset penkit
        -automaatti-ilmastointi (ei varmasti saanut yhteenkään volvoon tuohon aikaan edes kovalla rahalla!)
        -nahkaverhoilu
        -automaattivaihteisto

        Nimeä mulle volvo johon noi saisi edes tänäpäivänä vakiona? Taitaa olla köyhällä hiljasta..

        Jep, Volvo S80 Executivessa on noi kaikki vakiona tänäpäivänä- ja aika paljon muutakin. Että tiedoksesi vaan.


      • Tinto
        Volvomään kirjoitti:

        Jep, Volvo S80 Executivessa on noi kaikki vakiona tänäpäivänä- ja aika paljon muutakin. Että tiedoksesi vaan.

        Joo tänäpäivänä Vadillacissä on sellasta varustetta kuin HUD-näyttö jo vakiona,ei löydy Volvosta. Eikä Vuonna 1994 löytynyt noita edellämainittuja Volvoista, eikä löytyny 70-luvulla automaatti-ilmastointia Volvosta..Eli selvä peli!


      • aika
        Tinto kirjoitti:

        Joo tänäpäivänä Vadillacissä on sellasta varustetta kuin HUD-näyttö jo vakiona,ei löydy Volvosta. Eikä Vuonna 1994 löytynyt noita edellämainittuja Volvoista, eikä löytyny 70-luvulla automaatti-ilmastointia Volvosta..Eli selvä peli!

        ..säälittävää että Caddy-miehet kohottava egoaan vertaamalla Cadillacia (joka ennen oli loistoauto, tosin ei enää 70-luvun alun jälkeen) Volvoon, joka kuitenkin on perusluokan perheauto. Siinähän se ego tietysti kohoaa, hyvä hyvä - ehkä se pienenpieni pippeli siellä jalkovälissä tuntuu taas vähän isommalta.

        Verrataan Caddyä nyt kuitenkin vaikka BMW:hen ja Mersuun, ja niistäkin sitten S-sarjaan ja 7-satasiin, tahi sitten Lexukseen. Nämä ovat loistoautoja, Volvo taas perusvankkuri.

        Pösilöt.


      • Caddyman
        aika kirjoitti:

        ..säälittävää että Caddy-miehet kohottava egoaan vertaamalla Cadillacia (joka ennen oli loistoauto, tosin ei enää 70-luvun alun jälkeen) Volvoon, joka kuitenkin on perusluokan perheauto. Siinähän se ego tietysti kohoaa, hyvä hyvä - ehkä se pienenpieni pippeli siellä jalkovälissä tuntuu taas vähän isommalta.

        Verrataan Caddyä nyt kuitenkin vaikka BMW:hen ja Mersuun, ja niistäkin sitten S-sarjaan ja 7-satasiin, tahi sitten Lexukseen. Nämä ovat loistoautoja, Volvo taas perusvankkuri.

        Pösilöt.

        tehtiin vuonna 1963. Sen jälkeen ollut yhtä alamäkeä. '64-malli oli surkea halpakopio vuotta aiemmasta, todellisesta CADILLAC:ista !
        '63 2-ovinen korimalli itsellä. Tyylikkäämpää autoa ei ole, kuin vuosimallin '63 Cadillacit !
        Tämä ei ole kuitenkaan arvostelua. Vain toteamus ja kaikelta osin totta. Alan kirjallisuudessa Caddy'59 ja '60:n suunnittelijat mainitsevat '63:n hienoimmaksi, sitten vulgaarin ja korskean '59:n.
        Käyttöautoksi kelpuuttaisin myös tuoreemman 80-90 Caddyn. Harva meistä ajelee kaikki ajot 60-luvun autoilla. Ehkä sellaisen ostankin.
        Miksi muuten täällä Caddy-palstalla elämöivät kaikenlaiset Vulva-pojut ?


      • Volvomään
        Caddyman kirjoitti:

        tehtiin vuonna 1963. Sen jälkeen ollut yhtä alamäkeä. '64-malli oli surkea halpakopio vuotta aiemmasta, todellisesta CADILLAC:ista !
        '63 2-ovinen korimalli itsellä. Tyylikkäämpää autoa ei ole, kuin vuosimallin '63 Cadillacit !
        Tämä ei ole kuitenkaan arvostelua. Vain toteamus ja kaikelta osin totta. Alan kirjallisuudessa Caddy'59 ja '60:n suunnittelijat mainitsevat '63:n hienoimmaksi, sitten vulgaarin ja korskean '59:n.
        Käyttöautoksi kelpuuttaisin myös tuoreemman 80-90 Caddyn. Harva meistä ajelee kaikki ajot 60-luvun autoilla. Ehkä sellaisen ostankin.
        Miksi muuten täällä Caddy-palstalla elämöivät kaikenlaiset Vulva-pojut ?

        Koska KentHH herätti uinuvan pedon, siksi. Potki vaan omiasi.


      • Nimetön
        Volvomään kirjoitti:

        Koska KentHH herätti uinuvan pedon, siksi. Potki vaan omiasi.

        kyllä viimeinen oikea Cadillac oli Fleetwood Brougham 1994-1996: yli 5,7 metrinen, oikein päin asennettu 5,7 litranen LT-1, takaveto,Cadillacin takatolppavalot, krominen muille sarkastisesti irvistävä nokkasäleikkö, vinyylikatto, rattikarahkavaihteenvalitsin, takakontti yli 700 litraa...

        Itse en pidä ollenkaan noista siipi-ajan ufo-malleista, vasta 1960-luvun lopulla alkoivat Cadillacit näyttämään siltä miltä pitääkin,ja samaa kaunista muotoilua jatkui erityisesti Fleetwoodien/Broughamien ansiosta aina tosiaan vuoteen 1996 jonka jälkeen Cadillac siirtyi pitkäksi aikaa Nissanilta näyttävien,etuvetoisten autojen(Seville) synkkään suohon,joskin ihan viimeaikoina markkinoiden vaatimuksesta ovat isommat v8-moottorit takaveto-yhdistelmiä kaavailtu entistä useampaan Caddyn malliin,vielä kun pääsisivät eroon siitä halvasta muotoilusta ( perusnorminykyautotyyliä,sitä mitä kaikki audit ja bemarit ja lexukset edustaa) siihen oikeaan Cadillacin muotoiluun ja autot alkaisivat taas näyttää autoilta..


      • ollaan
        Nimetön kirjoitti:

        kyllä viimeinen oikea Cadillac oli Fleetwood Brougham 1994-1996: yli 5,7 metrinen, oikein päin asennettu 5,7 litranen LT-1, takaveto,Cadillacin takatolppavalot, krominen muille sarkastisesti irvistävä nokkasäleikkö, vinyylikatto, rattikarahkavaihteenvalitsin, takakontti yli 700 litraa...

        Itse en pidä ollenkaan noista siipi-ajan ufo-malleista, vasta 1960-luvun lopulla alkoivat Cadillacit näyttämään siltä miltä pitääkin,ja samaa kaunista muotoilua jatkui erityisesti Fleetwoodien/Broughamien ansiosta aina tosiaan vuoteen 1996 jonka jälkeen Cadillac siirtyi pitkäksi aikaa Nissanilta näyttävien,etuvetoisten autojen(Seville) synkkään suohon,joskin ihan viimeaikoina markkinoiden vaatimuksesta ovat isommat v8-moottorit takaveto-yhdistelmiä kaavailtu entistä useampaan Caddyn malliin,vielä kun pääsisivät eroon siitä halvasta muotoilusta ( perusnorminykyautotyyliä,sitä mitä kaikki audit ja bemarit ja lexukset edustaa) siihen oikeaan Cadillacin muotoiluun ja autot alkaisivat taas näyttää autoilta..

        Tuo fleetwood -96 on tosiaan mainittujen ominaisuuksiensa vuoksi ehkä viimeinen Cadillac. Eri koulukunnan puristien mielestä tosin viimeinen kunnon vuosikerta olisi -56, -63 tai -72. Vaikka kunnon 60-70 luvun cadit olivat eri näköisiä, ne kuitenkin välittömästi tunnisti johtuen tuosta ylimielisestä dollarihymystä.

        Sitten siihen alkuperäiseen kirjoitukseen: kyllä silti ymmärrän niitä Corollankin ostajia. 20 k€ - 12 vuotta vanha....Aika hintava. Neljän vuoden päästä se Corolla olisi just niin vanha ja toi on jo 16 v, ja amerikkalaisetkaan eivät ole immuuneja vanhenemiselle. Eivät todellakaan, pikemminkin päinvastoin. En tajua, miksi jenkeissä (kalleissakin) sisustus voi mennä niin helposti täysin räävittömään kuntoon kuin esim. itse tsekkaamissani Town Carissa ja STS:ssä. Olihan niissä tietysti ikääkin yli kymmenen vuotta, mutta esim molempien nahkaverhoilu oli jo täysin käyttökelvoton ja joka ikinen verme ja vehje rempsotti viimeisimmillään. Tässä suhteessa amerikkalaista autoa ei pidä laadukkaana kukaan. Toinen asia on tekniikka, joka tietysti on 9-kymppisissä sentään ihan eri tasolla kuin 8-kympin USA-hirvityksissä, joita huonompia tehtiin ehkä vain neukkulassa, englannissa ja DDR:ssä. Mutta verrattuna saman ikäiseen s-mersuun, joita saa samalla hinnalla... No joo. Samoin amerikan autojen ruostesuojaus ei välttämättä ole alkuunkaan Suomen olosuhteiden tasolla. Eipä siellä ruostumisesta juuri välitetäkään.

        Mukavuudesta ja varustelusta olen täysin samaa mieltä alkuperäisen kirjoittajan kanssa. Se on juuri se syy mikä amerikan autoissa vetää. Tosin nuo mainitut poikkeukselliset varusteet ovat käytännössä solenoidi ja valovastus...

        Yksi asia mikä näissä kirjoituksissa ehdottomasti provosoi on viittaaminen kateuteen. Joka ikinen lippalakki-partatupsu-leijonatatska -räkänokka pitää omaa loppuunajettua -89 320i:tä sammumattoman kateuden kohteena. Ihan tosissaan: loistokuntoisesta Chrysler 300 Convertiblestä 1970 voisin olla kateellinen - en 90-luvun alun cadista.


      • tero
        Nimetön kirjoitti:

        Ai haluavat? Maailman suurin autonvalmistaja on amerikkalainen GM ja toiseksi suurin amerikkalainen Ford Motor Company.

        Eiköhän se kerro mihin autoihin tässä niin jenkit kuin maailma on luottanut todellisuudessa viimeisen puoli vuosisataa :)

        Ja saa olla aikamoinen Volvo/bmw vuodelta 1994 joka olisi tarjonnut ihan aluksi vakionavaikkapa :
        -4x sähköikkunat
        -2x 7 suuntaiset sähkösäätöiset penkit
        -automaatti-ilmastointi (ei varmasti saanut yhteenkään volvoon tuohon aikaan edes kovalla rahalla!)
        -nahkaverhoilu
        -automaattivaihteisto

        Nimeä mulle volvo johon noi saisi edes tänäpäivänä vakiona? Taitaa olla köyhällä hiljasta..

        2004 ostetuin automerkki USA:ssa oli Toyota. Ei toki kerro yhtään mitään siitä mikä on halutuin merkki. Takuulla ei Toyota...

        Mitä merkitystä sillä onko kyseessä vakiovaruste vai lisävaruste?? Hinta siinä merkitsee.


      • tero
        Nimetön kirjoitti:

        Ai haluavat? Maailman suurin autonvalmistaja on amerikkalainen GM ja toiseksi suurin amerikkalainen Ford Motor Company.

        Eiköhän se kerro mihin autoihin tässä niin jenkit kuin maailma on luottanut todellisuudessa viimeisen puoli vuosisataa :)

        Ja saa olla aikamoinen Volvo/bmw vuodelta 1994 joka olisi tarjonnut ihan aluksi vakionavaikkapa :
        -4x sähköikkunat
        -2x 7 suuntaiset sähkösäätöiset penkit
        -automaatti-ilmastointi (ei varmasti saanut yhteenkään volvoon tuohon aikaan edes kovalla rahalla!)
        -nahkaverhoilu
        -automaattivaihteisto

        Nimeä mulle volvo johon noi saisi edes tänäpäivänä vakiona? Taitaa olla köyhällä hiljasta..

        GM on tosiaan suurin, mutta Toyota toiseksi suurin ennen Fordia. GM:llä on myös lukuisia eri merkkejä joista myynti koostuu. Toyota merkkisiä autoja myydään eniten maailmassa vuosittain.


      • 4,6L
        ollaan kirjoitti:

        Tuo fleetwood -96 on tosiaan mainittujen ominaisuuksiensa vuoksi ehkä viimeinen Cadillac. Eri koulukunnan puristien mielestä tosin viimeinen kunnon vuosikerta olisi -56, -63 tai -72. Vaikka kunnon 60-70 luvun cadit olivat eri näköisiä, ne kuitenkin välittömästi tunnisti johtuen tuosta ylimielisestä dollarihymystä.

        Sitten siihen alkuperäiseen kirjoitukseen: kyllä silti ymmärrän niitä Corollankin ostajia. 20 k€ - 12 vuotta vanha....Aika hintava. Neljän vuoden päästä se Corolla olisi just niin vanha ja toi on jo 16 v, ja amerikkalaisetkaan eivät ole immuuneja vanhenemiselle. Eivät todellakaan, pikemminkin päinvastoin. En tajua, miksi jenkeissä (kalleissakin) sisustus voi mennä niin helposti täysin räävittömään kuntoon kuin esim. itse tsekkaamissani Town Carissa ja STS:ssä. Olihan niissä tietysti ikääkin yli kymmenen vuotta, mutta esim molempien nahkaverhoilu oli jo täysin käyttökelvoton ja joka ikinen verme ja vehje rempsotti viimeisimmillään. Tässä suhteessa amerikkalaista autoa ei pidä laadukkaana kukaan. Toinen asia on tekniikka, joka tietysti on 9-kymppisissä sentään ihan eri tasolla kuin 8-kympin USA-hirvityksissä, joita huonompia tehtiin ehkä vain neukkulassa, englannissa ja DDR:ssä. Mutta verrattuna saman ikäiseen s-mersuun, joita saa samalla hinnalla... No joo. Samoin amerikan autojen ruostesuojaus ei välttämättä ole alkuunkaan Suomen olosuhteiden tasolla. Eipä siellä ruostumisesta juuri välitetäkään.

        Mukavuudesta ja varustelusta olen täysin samaa mieltä alkuperäisen kirjoittajan kanssa. Se on juuri se syy mikä amerikan autoissa vetää. Tosin nuo mainitut poikkeukselliset varusteet ovat käytännössä solenoidi ja valovastus...

        Yksi asia mikä näissä kirjoituksissa ehdottomasti provosoi on viittaaminen kateuteen. Joka ikinen lippalakki-partatupsu-leijonatatska -räkänokka pitää omaa loppuunajettua -89 320i:tä sammumattoman kateuden kohteena. Ihan tosissaan: loistokuntoisesta Chrysler 300 Convertiblestä 1970 voisin olla kateellinen - en 90-luvun alun cadista.

        Asiallinen teksti,parilla varauksella: Toi että Suomessa ainakin liikkeillä myynnissä olevissa Caddyissä/Lincolneissa on usein sisustus/muutenkin kunto kuin olisivat sotatoimialueelta tuotuja,johtuu pitkälti siitä että nämä "Zulantien" firmat tuottaa jenkeistä näitä polkuautoina olleita rähjäisiä,pikkuvikaisia yksilöitä (maksavat jenkeissä kaikki alle 3000$,jopa puolet siitä) ja sitten Suomeen tullessa saavat huononkuntoarvion tullilta=eli minimi autoveron, ja tämän jälkeen sitten autot kitataan/paikkamaalataan/vahataan/nahkapenkkejä ehkä parsitaan kokoon/itse rempataan auto kutakuinkin toimintakuntoon ja myydään se sitten jossain nettiautossa "hyväkuntoisena huippuedustusautona" ja hinta onkin yhtäkkiä 25 000 euroa.Näinhän sitä tiliä tehdään,eli jos haluat todella tässä maassa löytää hyviä edustusjenkkejä niin suosittelen ennemmin kartoittamaan yksityisiä markkinoita/tuomaan auton itse USA:sta muuttoautona kuin vetämään mitään pitkälle meneviä omia yleiskattavia linjauksia "amerikkalaisten autojen laadukkuudesta niiden rähjäisyyden takia".
        Ainakin oma DeVille,vaikka on 10 vuotias, on valehtelematta "kuin pakasta vedetty" interiöörinsä puolesta.En siis ole huomannut että jenkkiläinen nahka kuluisi sen nopeammin istumisesta kuin saksalainenkaan.

        Toinen mihin kiinnitin huomiota, oli tuo moite tekniikan huonoudesta..Hmm, nojoo,mielipiteitä on monia,mutta itse pidän oman 90-luvun DeVillen sähkötekniikkaa parempana ja kestävämpänä kuin toisen autoni,samanikäisen BMW:n tekniikkaa. DeVillessä yksinkertaisesti on kaikki härpättimet kestäneet ja toisaalta ei ole mitään yliampuvia johtoviidakoita sensoreineen auto täynnä,kuten nykyautot tuppaavat olemaan(ja käsittääkseni nämä elekrtoniikasta johtuvat viat ovatkin lisänneet aikalailla päänvaivaa mitä tulee auton huoltoon=ja ennenkaikkea tarvitsevat aina maahantuojan kalliin huollon,koska vain heillä on ne kalliit auton tietokonetta lukevat laitteet,siis varaa niihin ja kanavat hankkia kalliita tietoteknisiä komponentteja auton huoltoon). Se mitä ei ole,ei voi mennä rikki,totesi Andre Citroen aikanaan. Huomattava on,että kuitenkin uudet jenkit on aika lailla joitain Town Carin ja Crow Victorian tapaisia viimeisiä mastodontteja lukuunottamatta jo kyllästetty myös tietokoneajan vallankumouksen tuomilla nippeleillä..

        Ja kyllä..Varustelu on aina ollut jenkkien valtti,varsinkin ennen: Esimerkiksi sellaista Cadillaciä johon ei olisi tullut nahkasisustusta ilman erirahaa ei ole tehty..80-luvulla sait samaan hintaan valita sen ainakin Broughamiin, eli mennee jonnekin todella auvoisiin aikoihin,automaatti-ilmastointi todella tunnettiin Cadillacillä 1960-luvulla, kummatkin tehostimet ovat olleet enemmän sääntö kuin poikkeus jne..Toisaalta "mukavuus" on aina ollut amerikkalaisen auton valtti,ja kuten joku toinen sanoi myös akilleenkantapää(autobaanalta 200 km/h lasissa tullaan vielä vakaasti jollain Porschella kun joku 70-luvun Eldorado voi heijata jo puolelta toiselle railakkaasti).Toisaalta ei niitä jenkkejä ole mihinkään rata-ajoon suunniteltukkaan, vaan mukaviksi autoiksi ajaa pikasta toiseen,niin kauan kun pysytään suunnilleen nopeusrajoitusten puitteissa toki.Asia joka tupataan unohtamaan,eli autoilun filosofia vaan on jenkillä erilainen kuin autobaanaa kyntävällä saksalaisella.Itse koen Caddyllä ajettuani BMW:llä ajamisen kuin kivireellä päästelisi,toisaalta BMW taas imee humahduksella möykyt moottoritiessä,Caddy niiaa pari kertaa edestakaisin.Erilaisia luonteita,kummallakin hyvät ja huonot puolet.

        Ruostesuojaus..? E-luokan mersuahan vavisutti taannoin hysteerinen ruostumisinfektio siihen malliin että MB kutsui monia autoja jopa takuupellinvaihtoon maahantuojalle..Ja kyseessä oli silloin 2 vuotias auto.Tätä väitettä jenkkien ruostumisherkkyydestä en allekirjoita=joku voisi väärleukana väittää että koska jenkeissä on keskimäärin paksumpi peltikerros myös ruostuminen on hitaampaa..Tosiasiassa taitaa toi ruostuminen olla ihan auton käytöstä kiinni..Jo esimerkiksi alustan massaaminen pidentää kummasti,niin jenkin kuin saksalaisenkin ikää.


      • vai...
        4,6L kirjoitti:

        Asiallinen teksti,parilla varauksella: Toi että Suomessa ainakin liikkeillä myynnissä olevissa Caddyissä/Lincolneissa on usein sisustus/muutenkin kunto kuin olisivat sotatoimialueelta tuotuja,johtuu pitkälti siitä että nämä "Zulantien" firmat tuottaa jenkeistä näitä polkuautoina olleita rähjäisiä,pikkuvikaisia yksilöitä (maksavat jenkeissä kaikki alle 3000$,jopa puolet siitä) ja sitten Suomeen tullessa saavat huononkuntoarvion tullilta=eli minimi autoveron, ja tämän jälkeen sitten autot kitataan/paikkamaalataan/vahataan/nahkapenkkejä ehkä parsitaan kokoon/itse rempataan auto kutakuinkin toimintakuntoon ja myydään se sitten jossain nettiautossa "hyväkuntoisena huippuedustusautona" ja hinta onkin yhtäkkiä 25 000 euroa.Näinhän sitä tiliä tehdään,eli jos haluat todella tässä maassa löytää hyviä edustusjenkkejä niin suosittelen ennemmin kartoittamaan yksityisiä markkinoita/tuomaan auton itse USA:sta muuttoautona kuin vetämään mitään pitkälle meneviä omia yleiskattavia linjauksia "amerikkalaisten autojen laadukkuudesta niiden rähjäisyyden takia".
        Ainakin oma DeVille,vaikka on 10 vuotias, on valehtelematta "kuin pakasta vedetty" interiöörinsä puolesta.En siis ole huomannut että jenkkiläinen nahka kuluisi sen nopeammin istumisesta kuin saksalainenkaan.

        Toinen mihin kiinnitin huomiota, oli tuo moite tekniikan huonoudesta..Hmm, nojoo,mielipiteitä on monia,mutta itse pidän oman 90-luvun DeVillen sähkötekniikkaa parempana ja kestävämpänä kuin toisen autoni,samanikäisen BMW:n tekniikkaa. DeVillessä yksinkertaisesti on kaikki härpättimet kestäneet ja toisaalta ei ole mitään yliampuvia johtoviidakoita sensoreineen auto täynnä,kuten nykyautot tuppaavat olemaan(ja käsittääkseni nämä elekrtoniikasta johtuvat viat ovatkin lisänneet aikalailla päänvaivaa mitä tulee auton huoltoon=ja ennenkaikkea tarvitsevat aina maahantuojan kalliin huollon,koska vain heillä on ne kalliit auton tietokonetta lukevat laitteet,siis varaa niihin ja kanavat hankkia kalliita tietoteknisiä komponentteja auton huoltoon). Se mitä ei ole,ei voi mennä rikki,totesi Andre Citroen aikanaan. Huomattava on,että kuitenkin uudet jenkit on aika lailla joitain Town Carin ja Crow Victorian tapaisia viimeisiä mastodontteja lukuunottamatta jo kyllästetty myös tietokoneajan vallankumouksen tuomilla nippeleillä..

        Ja kyllä..Varustelu on aina ollut jenkkien valtti,varsinkin ennen: Esimerkiksi sellaista Cadillaciä johon ei olisi tullut nahkasisustusta ilman erirahaa ei ole tehty..80-luvulla sait samaan hintaan valita sen ainakin Broughamiin, eli mennee jonnekin todella auvoisiin aikoihin,automaatti-ilmastointi todella tunnettiin Cadillacillä 1960-luvulla, kummatkin tehostimet ovat olleet enemmän sääntö kuin poikkeus jne..Toisaalta "mukavuus" on aina ollut amerikkalaisen auton valtti,ja kuten joku toinen sanoi myös akilleenkantapää(autobaanalta 200 km/h lasissa tullaan vielä vakaasti jollain Porschella kun joku 70-luvun Eldorado voi heijata jo puolelta toiselle railakkaasti).Toisaalta ei niitä jenkkejä ole mihinkään rata-ajoon suunniteltukkaan, vaan mukaviksi autoiksi ajaa pikasta toiseen,niin kauan kun pysytään suunnilleen nopeusrajoitusten puitteissa toki.Asia joka tupataan unohtamaan,eli autoilun filosofia vaan on jenkillä erilainen kuin autobaanaa kyntävällä saksalaisella.Itse koen Caddyllä ajettuani BMW:llä ajamisen kuin kivireellä päästelisi,toisaalta BMW taas imee humahduksella möykyt moottoritiessä,Caddy niiaa pari kertaa edestakaisin.Erilaisia luonteita,kummallakin hyvät ja huonot puolet.

        Ruostesuojaus..? E-luokan mersuahan vavisutti taannoin hysteerinen ruostumisinfektio siihen malliin että MB kutsui monia autoja jopa takuupellinvaihtoon maahantuojalle..Ja kyseessä oli silloin 2 vuotias auto.Tätä väitettä jenkkien ruostumisherkkyydestä en allekirjoita=joku voisi väärleukana väittää että koska jenkeissä on keskimäärin paksumpi peltikerros myös ruostuminen on hitaampaa..Tosiasiassa taitaa toi ruostuminen olla ihan auton käytöstä kiinni..Jo esimerkiksi alustan massaaminen pidentää kummasti,niin jenkin kuin saksalaisenkin ikää.

        Nyt keskustelu näyttää asialliselta!
        Sitä varmaankaan ketjun aloittaja ei edes halunnut...

        Itse lähdin kommentoimaan pelkästään muiden merkkien mollauksen takia, en missään tapauksessa mollatakseni caddyä.

        Hienoa hienoa :)


      • tippa silmässä
        Svennikselle kirjoitti:

        Joo, en viitsinyt mainita sähkösistä ristiselänsäädöistä (Caddyssä siis enemmän säätöjä,jos tähän leikkiin haluat lähteä..),niin missä on edelleen sellaset varusteet kuin se vakiona automaatti-ilmastointi tai nahkapenkit? entä automaattinen peilien himmennys? sähköinen antennin lasku kun auto sammutetaan? valoautomatiikka (hämätunnistin)?

        Joo,ehkä vähän väärä aihe alkaa haastaa riitaa,että pärjääkö joku volvon romu Cadillacille varusteissa :D

        ...Kun pitää muita romuiksi haukkua? Meidän kylillä pyörii aika paljon näitä Jenkkiautoharrastajia ja ÄÖ taitaa olla kaikilla samaa luokkaa...
        Katsos kun esim. Volvon periaate on, että kaikki autot kasataan tilauksen jälkeen jolloin asiakas saa juuri sellaiset varusteet kuin haluaa. Eli mikä sitten on vakiota ja mikä ei. Mitenkäs Caddyllä, saako siihen ylipäätään mitään lisävarusteita (Tuskinpa siinäkään on kaikke vakiona...?) Jenkkiveneissähän oli aikoinaan niin, että jos halusit sen paskan vakioradion vex niin jouduit maksamaan jo siitä lisähintaa.

        Ja onpas tuossa caddyssa tiukat varusteet, ihan sähköinen antenni ja kaikkea...Löytyy muuten 850- Volvon karvalakkimallistakin jota on alettu valmistamaan vuonna 1991. Hämytunnistin, onpas käytännöllinen kun ilman valoja ei Suomessa saa ajaa. Valomuisti lienee järkevämpi.
        Ajo-ominaisuuksista tuskin kannattaa edes puhua. Joissakin merkeissä nuo ovat built in, toisiin ei saa edes rahalla...


      • rumpujarruista
        Liikkeelle kirjoitti:

        Turvallisuus? Rumpujarrut on turvallisemmat=paljon huoltovapaammat vaikka on monimutkasempaa tekniikkaa ja kestää isoja vastuksia=syy miksi rekoissakin niitä käytetään.

        Ja varmaa on että kun jollain Caddy Fleetwoodilla (massaa kahden sun volvo 400-sarjalaises verran) törmää siihen rimpulavolvoon niin fysiikan lakienkin perusteella volvo on ottava osapuoli.Siinä on kromikeulassa ja 8:ssa sylinterissä astetta enemmän millä törmätä kun nuhanelarissa ja pikkukorissa..

        ...Niin kyllähän totuus on että rekkoihinkin saa ne paremmat ja turvallisemmat levyjarrut lisävarusteena, ovat vaan niin perkeleen kalliita että harva rasvanäppi ostaa. Sivistysmaissa esim paloautot ovat varustettu levyjarruilla katsos kun niiden on pysähdyttä tietystä nopeudesta tietyllä matkalla.

        Tuohon kolariturvallisuuteen: kummalla ajaisit mielummin nokkakolarin rekan kanssa, tuolla Fleetwoodilla vai vaikkapa samanikäisellä Volvo 850:llä? Itse valitsisin jälkimmäisen, niin paljon mukavaa tämä ihmisen elo on...Ei pelkkä massa vaan rakenteet..


      • 350cid
        tippa silmässä kirjoitti:

        ...Kun pitää muita romuiksi haukkua? Meidän kylillä pyörii aika paljon näitä Jenkkiautoharrastajia ja ÄÖ taitaa olla kaikilla samaa luokkaa...
        Katsos kun esim. Volvon periaate on, että kaikki autot kasataan tilauksen jälkeen jolloin asiakas saa juuri sellaiset varusteet kuin haluaa. Eli mikä sitten on vakiota ja mikä ei. Mitenkäs Caddyllä, saako siihen ylipäätään mitään lisävarusteita (Tuskinpa siinäkään on kaikke vakiona...?) Jenkkiveneissähän oli aikoinaan niin, että jos halusit sen paskan vakioradion vex niin jouduit maksamaan jo siitä lisähintaa.

        Ja onpas tuossa caddyssa tiukat varusteet, ihan sähköinen antenni ja kaikkea...Löytyy muuten 850- Volvon karvalakkimallistakin jota on alettu valmistamaan vuonna 1991. Hämytunnistin, onpas käytännöllinen kun ilman valoja ei Suomessa saa ajaa. Valomuisti lienee järkevämpi.
        Ajo-ominaisuuksista tuskin kannattaa edes puhua. Joissakin merkeissä nuo ovat built in, toisiin ei saa edes rahalla...

        Ajo-ominaisuudet? Cadillacin kyyti hakkaa 10-0 perusVulvat..Ei Bushikaan köröttele sillä v40:llä vaan Cadillacillä.Älä viitsi tosissasi väittää edes että volvotason (saabit,vw:t,mondeot jne=peruautot) auto pystyisi tarjoamaan samaa kyyriä kuin Cadillac (lincoln,mb s-luokka,bmw 700-luokka..),tai teet itsestäsi pellen.

        Ai sun Volvoon sai sähköantennin jo vuonna 1991 :D Cadillac tarjosi mokomaa härpäkettä jo 50-luvun malleihin,että se siitä..Valomuisti löytyy tosta 90-luvun alun DeVillestä,tiedoksi sekin.

        Volvon periaate? On ollut thedä mahd.halpa auto jolloin jokainen lisävaruste/mukavuus maksoi ostajalle lisää.Cadillac ei imagosyistä tälläistä harrasta,vaan tarjosi vakiona jo 50-luvulla sellaisia varusteita kuin ilmastointi,automaattivaihde ja sähkösäätöinen penkki autoihinsa.Se on katso imagokysymys,staus ei tule lisävarustekuponkeja täyttämällä..

        Eli vieläkö löydät jotain taikatemppuja joilla siitä normiVolvosta saadaan veistettyä Cadillac-tason edustusauto suomi24:ssä kirjottamalla :D


      • Caddyman
        tippa silmässä kirjoitti:

        ...Kun pitää muita romuiksi haukkua? Meidän kylillä pyörii aika paljon näitä Jenkkiautoharrastajia ja ÄÖ taitaa olla kaikilla samaa luokkaa...
        Katsos kun esim. Volvon periaate on, että kaikki autot kasataan tilauksen jälkeen jolloin asiakas saa juuri sellaiset varusteet kuin haluaa. Eli mikä sitten on vakiota ja mikä ei. Mitenkäs Caddyllä, saako siihen ylipäätään mitään lisävarusteita (Tuskinpa siinäkään on kaikke vakiona...?) Jenkkiveneissähän oli aikoinaan niin, että jos halusit sen paskan vakioradion vex niin jouduit maksamaan jo siitä lisähintaa.

        Ja onpas tuossa caddyssa tiukat varusteet, ihan sähköinen antenni ja kaikkea...Löytyy muuten 850- Volvon karvalakkimallistakin jota on alettu valmistamaan vuonna 1991. Hämytunnistin, onpas käytännöllinen kun ilman valoja ei Suomessa saa ajaa. Valomuisti lienee järkevämpi.
        Ajo-ominaisuuksista tuskin kannattaa edes puhua. Joissakin merkeissä nuo ovat built in, toisiin ei saa edes rahalla...

        rakennettu jo kolmekymmentäluvulta lähtien yksilöllisesti, asiakkaan tilauksen perusteella. Voi vi..u, mitä nuijaa Vulva-porukkaa tänne oikein kirjoitteleekaan ! Ja mitä helv.. nämä Vulva-poikaset änkee tänne tosimiesten- ja autojen palstalle ? Eikö oma vulva-osasto riitä ?
        Ajelkaa niillä onnettomilla ( firmalta liisatuilla ) kartanoVulvilanne ja olkaa onnellisia, siitäkin vähästä. Me Cadillac-miehet ajellaan OMILLA autoilla. Sovitaan kummiskin toistaiseksi kurvailemaan kaikki Suomen autioilla teillä. Vaikka vaikeata se on...


      • kolmanneksi
        tero kirjoitti:

        GM on tosiaan suurin, mutta Toyota toiseksi suurin ennen Fordia. GM:llä on myös lukuisia eri merkkejä joista myynti koostuu. Toyota merkkisiä autoja myydään eniten maailmassa vuosittain.

        suurin autonvalmistaja maailmassa.


      • ihmeissään oleva
        kolmanneksi kirjoitti:

        suurin autonvalmistaja maailmassa.

        ettäkö 3. isoin ? Ja mie kun en tuota tiennyt ! Nyt mänvät seuraavan viikon yöunet !


      • STS-98
        vai... kirjoitti:

        Nyt keskustelu näyttää asialliselta!
        Sitä varmaankaan ketjun aloittaja ei edes halunnut...

        Itse lähdin kommentoimaan pelkästään muiden merkkien mollauksen takia, en missään tapauksessa mollatakseni caddyä.

        Hienoa hienoa :)

        aikalaisia purkauksia tämä ketju synnytti. Ihan asialliselta pohjalta kokemuksiin nojaten: nahkasisutus on kyllä ihan laadukas ja kestää normaalia kulutusta. Itse puhdistan sen kerran vuodessa nahanhoitoaineella ja se on vieläkin aivan hyvässä kunnossa. Tuohon nykytekniikkaan totean, että vähän on vikoja ollut elektroniikan kanssa suhteessa sen määrään. Ulkomuodosta en sano mitään, koska makuja on monia. Tuo Primera-viittaus, kyllä pitää paikkansa, tämän olen todennut, kun autot ovat olleet rinnakkain, eli edellisen mallin perä oli parempi. Tuohon tehoasiaan: kyllä 300 hv:tä useimmille riittää. Fanaatikoille voisi suositella STS-V-mallia 440 hv:n tehoilla. Saas nähdä aletaanko tuomaan Eurooppaan. Silloinhan sitä voisi käydä aikanaan kokeilemassa käytettynä Saksassa. Että tämä tästä


      • Heheheheheheheh
        350cid kirjoitti:

        Ajo-ominaisuudet? Cadillacin kyyti hakkaa 10-0 perusVulvat..Ei Bushikaan köröttele sillä v40:llä vaan Cadillacillä.Älä viitsi tosissasi väittää edes että volvotason (saabit,vw:t,mondeot jne=peruautot) auto pystyisi tarjoamaan samaa kyyriä kuin Cadillac (lincoln,mb s-luokka,bmw 700-luokka..),tai teet itsestäsi pellen.

        Ai sun Volvoon sai sähköantennin jo vuonna 1991 :D Cadillac tarjosi mokomaa härpäkettä jo 50-luvun malleihin,että se siitä..Valomuisti löytyy tosta 90-luvun alun DeVillestä,tiedoksi sekin.

        Volvon periaate? On ollut thedä mahd.halpa auto jolloin jokainen lisävaruste/mukavuus maksoi ostajalle lisää.Cadillac ei imagosyistä tälläistä harrasta,vaan tarjosi vakiona jo 50-luvulla sellaisia varusteita kuin ilmastointi,automaattivaihde ja sähkösäätöinen penkki autoihinsa.Se on katso imagokysymys,staus ei tule lisävarustekuponkeja täyttämällä..

        Eli vieläkö löydät jotain taikatemppuja joilla siitä normiVolvosta saadaan veistettyä Cadillac-tason edustusauto suomi24:ssä kirjottamalla :D

        "Ei Bushikaan köröttele sillä v40:llä vaan Cadillacillä" BUAHAHAHAHAHAHAHAHHHHHAHAAAAA!!!!!!!:)))))))))))))))))))))))) Bush ei ehkä ole ihan oikea esimerkki järkevästä tai edes tyylitajuisesta ihmisestä, puhumattakaan että se ymmärtäis mistään autoista yhtään mitään...:))))) Hassua..:))))))


      • SvanteJ
        Heheheheheheheh kirjoitti:

        "Ei Bushikaan köröttele sillä v40:llä vaan Cadillacillä" BUAHAHAHAHAHAHAHAHHHHHAHAAAAA!!!!!!!:)))))))))))))))))))))))) Bush ei ehkä ole ihan oikea esimerkki järkevästä tai edes tyylitajuisesta ihmisestä, puhumattakaan että se ymmärtäis mistään autoista yhtään mitään...:))))) Hassua..:))))))

        Ei vaan esimerkki maailman vauraimman maan presidentistä jolla on budjettia valita vaikka Bentley edustusautoksi jos niin haluaisi,toisin kuin Suomen Tarjalla jolle ei valtio saanut aikaan rahaa kuin käytettyyn pienempikoneiseen mersuun..


      • paskoilla
        SvanteJ kirjoitti:

        Ei vaan esimerkki maailman vauraimman maan presidentistä jolla on budjettia valita vaikka Bentley edustusautoksi jos niin haluaisi,toisin kuin Suomen Tarjalla jolle ei valtio saanut aikaan rahaa kuin käytettyyn pienempikoneiseen mersuun..

        ajeluun taitaa kylläkin löytyä amerikkalaisten uskomattomasta patriotismista ja narsismista, ei mistään sen kummemasta :) Tai no, ehkä myös järjen vähyydestä :)


      • Leifffffi
        Heheheheheheheh kirjoitti:

        "Ei Bushikaan köröttele sillä v40:llä vaan Cadillacillä" BUAHAHAHAHAHAHAHAHHHHHAHAAAAA!!!!!!!:)))))))))))))))))))))))) Bush ei ehkä ole ihan oikea esimerkki järkevästä tai edes tyylitajuisesta ihmisestä, puhumattakaan että se ymmärtäis mistään autoista yhtään mitään...:))))) Hassua..:))))))

        Urpo. Jos se että maailman vaikutusvaltaisin mies ajelee Cadillacilla ei herätä sinussa mitään osviittaa auton statuksesta tai tasosta, niin aika v-'un heikkoa. Bushin henkilökohtaisella autotuntemuksella ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä..


      • jos
        Leifffffi kirjoitti:

        Urpo. Jos se että maailman vaikutusvaltaisin mies ajelee Cadillacilla ei herätä sinussa mitään osviittaa auton statuksesta tai tasosta, niin aika v-'un heikkoa. Bushin henkilökohtaisella autotuntemuksella ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä..

        menisit Leiffffffi takas Ruotsiin muitten vasureitten luo..:))) Tai mee vaikka sit amerikkaan ku se on niin hieno ja ihmeellinen paikka :))) Sä taidat olla älykkö!:))) Paljonko sun iq on?:)))


      • 111
        Leifffffi kirjoitti:

        Urpo. Jos se että maailman vaikutusvaltaisin mies ajelee Cadillacilla ei herätä sinussa mitään osviittaa auton statuksesta tai tasosta, niin aika v-'un heikkoa. Bushin henkilökohtaisella autotuntemuksella ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä..

        tästähän voidaan vetää sellainenkin hauska johtopäätös, että kun aikanaan erään silloisen amerikkalaisten kanssa maailman herruudesta kilpailleen valtion päämiehet ajelivat tsaikoilla ja zileilla niin niilläkin kait sitten sai sitä samaa statusta ja tasoa...eli tsaika ja cadillac tuovat saman statuksen!jippii!


      • Nimetön
        111 kirjoitti:

        tästähän voidaan vetää sellainenkin hauska johtopäätös, että kun aikanaan erään silloisen amerikkalaisten kanssa maailman herruudesta kilpailleen valtion päämiehet ajelivat tsaikoilla ja zileilla niin niilläkin kait sitten sai sitä samaa statusta ja tasoa...eli tsaika ja cadillac tuovat saman statuksen!jippii!

        Jos jostain saat hyväkuntoisen,toimiva edustusZaikan,niin sulla todella on statusta (maksavat nimittäin ihan hitosti nykyään..)


      • Anonyymi
        Leifffffi kirjoitti:

        Urpo. Jos se että maailman vaikutusvaltaisin mies ajelee Cadillacilla ei herätä sinussa mitään osviittaa auton statuksesta tai tasosta, niin aika v-'un heikkoa. Bushin henkilökohtaisella autotuntemuksella ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä..

        Ei aja Usa:n presidentti perus Caddyllä, auto on ison pickupin rungolle rakennettu erikoisauto, voi siihen keulaan lätkäistä cäddyn merkin kyllä kun Gm tekoa rakkine on.


    • tero

      Mikäli ei olisi nykyistä tarvetta autolle ja kilsoja tulisi pieni määrä niin itsekin hankkisin vanhemman ameriikan auton:) Arvo ei romahtele mihinkään suuntaan, varusteita löytyy verraten hyvin, paino tuo turvallisuutta ja suosituskykyä on tarjolla.

      Onhan 2,5l Euroopassa iso kone muttei kai täälläkään mikään "iso mylly".

      Ihmeellisen pieni keskikulutus. Ettei kyseessä oli rauhallisen ajon maatiekulutus?;) Vanha, painava V8 jenkki yli 300hv tehoilla ei kai yleensä 11 litraan satasella kulje.

      Selvä harvinaisuusarvo Cadillacilla Suomessa on, kuten myös Corvettella minkä itse ostaisin. Kun on vaan tarve hyvälle käyttöautolle runsaaseen ajoon ja moottoripyörä ei aikaa (ja rahaakaan) riitä enää harrasteautolle.

      Luotettavuus ja polttoainetalous ovat ne suurimmat haittapuolet, mutta vähillä kilsoilla tuo ei ole ongelma. Ympäristöystävällisyys on myös valovuosien päässä nykyautoista:P

    • Jenna 26

      No,,on toi sun autosi hiukan mopo,jos vakiona tehoja 300,,mun RS6 Audissani 480 vakiona,,lastutettuna vain 525hp,,

      • DamDam

        sun rs6:een takapenkille "nuksaa" niin hyvin kun mun auton takapenkille Jenna-hyvä..?


      • Ihmettelijä

        Isin työsuhde-Audillako ajelet ?


      • voivoi

        Harmi ettei sen audin rimpulasi ajo-ominaisuudet riitä maantiellä ajoon. Kilpa-autot on erikseen. No, kilpa-autoltahan ne saksalaisrimpulat näyttääkin. Saksalaiset insinöörit eivät ilmeisesti ole vielä kuulleet, että jousitus ja ohjaustehostinkin on keksitty..


      • tero
        Ihmettelijä kirjoitti:

        Isin työsuhde-Audillako ajelet ?

        RS6 Audia tuskin Suomesta kellään työsuhdeautona löytyy...


    • sun

      mielestä se "status" on? Mitä se tuo sulle tai sun elämääs? Mitä sulta puuttuu kun yrität jollain paskalla autonromulla korvata sitä? Etkö sä jo erotu muutenkin katukuvassa rippikoulu-puvussas, lippiksessäs ja tennareissas? Sehän kait on sitä "tyylikästä" amerikkalaisuutta..:)))
      Et varmaankaan oo maalta muuttanut kaupunkiin ja nyt kuvittelet että joku sua jollain lailla arvostaa kun sulla on kadillak? Ja jos se sun "autos" jotain katseita kerää, niin ne on kyllä ihan vaan säälistä..ihmiset ihmettelee vieläkö nykyaikana voi olla joku noin tyylitajuton..Ainoat jotka vois jotenkin arvostaa ois jotku surkeet punaniskat jenkkilässä, ja nekin vaan sen takia ku ne luulis et sä oot parittaja ku ajelet tyylittömällä lotjalla ja kun ne kuvittelis et sun kautta vois järjestyy halpaa reppuu..:))) Muuten, paljonko tuli pituutta lisää kun ostit muutaman metrin huonosti muotoiltua rautaa?:)))

      • TannyG

        jossa nämä Corollistit jaksavat katkeruuttaan purkaa, tämä tapaus onneksi verbaalisesti, seuraava voi jo yrittää naarmuttaa sitä sun Caddyä..

        Kateus on vaarallinen voimanvara,muista se.


      • olet
        TannyG kirjoitti:

        jossa nämä Corollistit jaksavat katkeruuttaan purkaa, tämä tapaus onneksi verbaalisesti, seuraava voi jo yrittää naarmuttaa sitä sun Caddyä..

        Kateus on vaarallinen voimanvara,muista se.

        ihan oikeessa. En pidä jenkeistä vaan eurooppalaisista autoista; olen siis kateellinen. Tällä logiikalla voidaan jatkaa; en pidä kossusta vaan oluesta; olen siis kateellinen, en pidä teestä vaan kahvista; olen siis kateellinen, en pidä ruotsista vaan Suomesta; olen siis kateellinen, jne. You get my point? Nope, of course you don´t...sulla se sit leikkaa veikeesti!:)


    • joujou

      Hienoa että olet löytytänyt elämäsi rakkauden! Ei tuo mikään "järkiauto" ole bensaa palaa (fakta, koska kumminkin kaasuttelet liikennevaloista muna pystyssä corollaa "kyykyttäessä") ja korjaamolasku kasvaa... Toisaalta jos itse osaa autoa laittaa, mikäs siinä. Turvallista matkaa!

    • MAYBACH

      MAYBACH.

    • miehenä

      varmaan tiedätkin mistä kadillakin nimi juontaa juurensa..?;)))Hehehehehehehehe...

      • taslandiassa Runkkaa

        va :) Mielenkiintoinen keskustelu täällä. Nyt 5 vuotta myöhemmin löysin sen :D Saiskohan siihen vielä jatkoa? Itse olen katellut nyt noita cadillaceja nettiautosta ja 3500e tollanen Brougham taxfreenä. Jospa vaikka kenosta sais vähän ylimääräistä niin ostaisin.


      • Malibu beach
        taslandiassa Runkkaa kirjoitti:

        va :) Mielenkiintoinen keskustelu täällä. Nyt 5 vuotta myöhemmin löysin sen :D Saiskohan siihen vielä jatkoa? Itse olen katellut nyt noita cadillaceja nettiautosta ja 3500e tollanen Brougham taxfreenä. Jospa vaikka kenosta sais vähän ylimääräistä niin ostaisin.

        Vaihto-opiskelijana jenkkilän länsirannikolla ollessani, isäntäperheelläni oli Volvo v70 farmari ja Cadillac sts vm. 01. Tuntui että Volvon omistaminen siellä oli hienoa vain sen takia että se on eurooppalainen ja ainakin sillä alueella harvinaisempi auto, en niitä nimittäin siellä montaa nähnyt. Caddy oli perheen ykkös auto jolla ajettiin ne ns. kirkkomatkat ja kyläilyt sekä pidemmät reissut ja sanoihan perheen pää että, well, Volvo is only Volvo, but Caddy is like the heaven. Siellä kiinnitin huomiota siihen että monikin piti Amerikkalaisia autoja parempina muihin nähden, eli ihmettelen suuresti miksi täällä vouhotetaan että siellä jaappanin ja euro autot olisivat muka jokaiselle se unelmien saavutus. Usassakin kuuli usein kuinka japsit ovat rimpuloita ja kuinka esim. BMW: t ja Mercedekset jonottavat korjaamolla kerta toisensa jälkeen. No ymmärrettävästi sielläkin suuri prosentti kansasta on köyhää, joten pienemmät autot käy siksi sielläkin kaupaksi. Kyllä isäntäperheessä Volvon edeltäjää Buick Roadmasteria vm 96, muistelivat suurella kaiholla, koska Buikki kulki moitteettomasti. mutta Volvoa sai kyllä monesti korjailla.


      • Cadillac vs Volvo
        Malibu beach kirjoitti:

        Vaihto-opiskelijana jenkkilän länsirannikolla ollessani, isäntäperheelläni oli Volvo v70 farmari ja Cadillac sts vm. 01. Tuntui että Volvon omistaminen siellä oli hienoa vain sen takia että se on eurooppalainen ja ainakin sillä alueella harvinaisempi auto, en niitä nimittäin siellä montaa nähnyt. Caddy oli perheen ykkös auto jolla ajettiin ne ns. kirkkomatkat ja kyläilyt sekä pidemmät reissut ja sanoihan perheen pää että, well, Volvo is only Volvo, but Caddy is like the heaven. Siellä kiinnitin huomiota siihen että monikin piti Amerikkalaisia autoja parempina muihin nähden, eli ihmettelen suuresti miksi täällä vouhotetaan että siellä jaappanin ja euro autot olisivat muka jokaiselle se unelmien saavutus. Usassakin kuuli usein kuinka japsit ovat rimpuloita ja kuinka esim. BMW: t ja Mercedekset jonottavat korjaamolla kerta toisensa jälkeen. No ymmärrettävästi sielläkin suuri prosentti kansasta on köyhää, joten pienemmät autot käy siksi sielläkin kaupaksi. Kyllä isäntäperheessä Volvon edeltäjää Buick Roadmasteria vm 96, muistelivat suurella kaiholla, koska Buikki kulki moitteettomasti. mutta Volvoa sai kyllä monesti korjailla.

        Entisenä V70 Volvon omistajana voin sanoa, että oli sitten ensimmäinen ja viimeinen Volvo minkä omistin. Kauhee vikapesä, vaikkei ollu ajettu kun vähän yli sadan tonnin ja nelisen vuotta vanha ns. Suomi auto. Korjuutin koneesta kantta ja lukemattomia sähkövikoja, jotka saivat auton sammahtelemaan ja nykimään, sekä katsastuksessa yleensä löytyi OBD- testauksessa jokin häikkä mikä johti hylkäyksiin. Usein sain merkkiliikkeessä käyttää useita kertoja ennenkuin auto oli taas kunnossa, vikaa ei kuulemma meinannut millään saada selville. Alustaan vaihdoin koiranluita ja niveliä vähän väliä ja siitä huolimatta sieltä kuului ihme kolahteluja, luulisi Ruotsissa tehdyn auton kestävän meidän olosuhteita. Viimeinen pisara sopassa oli kun kesken kesälomareissun siitä hajosi automaatti laatikko täysin, silloin tuli mitta täyteen ja Volvo trailerilla autoliikkeelle, jonne se myös jäi. Samasta liikkeestä löytyi Cadillac sts 02, tosin ei meillä ollut jenkeistä mitään kokemusta, mutta koeajon jälkeen olin vaimoni kanssa yhtä mieltä siitä että Caddy lähtee mukaan. Rahaa tosin paloi mutta jälkeenpäin ajatellen homma kyllä kannatti. Caddyä ei ole tarvinnu kun kiilloitella ja ostaa bensaa tankkiin, huoleton on ollut.


      • autolla mennään
        Cadillac vs Volvo kirjoitti:

        Entisenä V70 Volvon omistajana voin sanoa, että oli sitten ensimmäinen ja viimeinen Volvo minkä omistin. Kauhee vikapesä, vaikkei ollu ajettu kun vähän yli sadan tonnin ja nelisen vuotta vanha ns. Suomi auto. Korjuutin koneesta kantta ja lukemattomia sähkövikoja, jotka saivat auton sammahtelemaan ja nykimään, sekä katsastuksessa yleensä löytyi OBD- testauksessa jokin häikkä mikä johti hylkäyksiin. Usein sain merkkiliikkeessä käyttää useita kertoja ennenkuin auto oli taas kunnossa, vikaa ei kuulemma meinannut millään saada selville. Alustaan vaihdoin koiranluita ja niveliä vähän väliä ja siitä huolimatta sieltä kuului ihme kolahteluja, luulisi Ruotsissa tehdyn auton kestävän meidän olosuhteita. Viimeinen pisara sopassa oli kun kesken kesälomareissun siitä hajosi automaatti laatikko täysin, silloin tuli mitta täyteen ja Volvo trailerilla autoliikkeelle, jonne se myös jäi. Samasta liikkeestä löytyi Cadillac sts 02, tosin ei meillä ollut jenkeistä mitään kokemusta, mutta koeajon jälkeen olin vaimoni kanssa yhtä mieltä siitä että Caddy lähtee mukaan. Rahaa tosin paloi mutta jälkeenpäin ajatellen homma kyllä kannatti. Caddyä ei ole tarvinnu kun kiilloitella ja ostaa bensaa tankkiin, huoleton on ollut.

        joo mulla on gm män Chevrolet Caprice Classic 4D sedan -91 330tkm mittarissa ja toimii kun junan toiletti kesät talvet .En varmasti vaihda johonkin etuveto rimpulaan niinku volvo v 70. Ja tää mun auto on valmistettu Willow runin pommikone tehtaalla Detroitin lähellä missä kasattiin myös B24 pommikoneet toiseen maailmansotaan... että ajakaa ne vulvat navetan taakse ja ostakaa Auto!


    • remanderi1

      mulla on ollu 5 STS Cadillac Sevillee,jotenkin pisti silmään jonku kirjoitus ruosteesta??varsin huoleton auto ollu monet vuodet ja kun työni takia ajan vuosittain paljon ja on sellainen työ et auton täytyy toimia kelillä kun kelillä,Caddy on vieny pohjoiseen -35 pakkasessa mukavassa 30 lämmössä ja tuonut vielä takaisinkin,ei ole tarvinnut pahveja keulaan laitella eikä huohottimet menny tukkoon kuten eräissä euro/japsi rimpuloissa,Levillä oli taanoin 15.1.2011 -35 pakkasta eikä alumiini koneessa ole lohkolämppäriä,aamulla lämmintä avainta niin käynnissä oli!Sevillen varusteet on vakiovarusteita ei mitään optioita,ei ole ameriikka versioo ja euro versioo olemassakaan,vanhin seville oli vm-92 ja siinä oli kyllä levyjarrut,sinkitty kori!näyttäkää esim samanikäinen mersu ja varsinkin "väyrynen"ei siinä ole lattiaakaan jälellä,tänään juuri katoin kaverin AMG 500 SEC Mersu,mitä helvettiä,kangas penkit monta muuta varustetta puuttu mitkä mun käkkylässä on,mitä tulee suoritus kykyyn 0-100Km/h 6s,rajoitettu 250 ja ne pystyy helposti ajamaan vaikka naapuri 18v Lauri,mulla on ollu BMW 700 sarjaa muita edustusluokan autoja,joihin en lue Volvoja tai Saabeja(tirsk)verrataampa kulutusta,4.6L V8 305 Hp siistillä ajolla alle 9L/100km,kaupunki 13-14L,se naapurin äitiyspakkaus farmari Vulva vetää 15L/100 2.5L puolimoottorilla,montako vaihdeliiteriä on menny vulvoista,Mersuista,Bemareista ym Detroitin ulkopuoleta tulevista,pitää muistaa et jenkit teki jo -20 luvulla automaatteja,ai niin se ruoste,3v vanha Mersu vieressä ja oven alareunat puhki!täh??!mites ne soittopelien laita vakiona,panasonic vai minkä haluaa?Bose löytyy Cadillacistä ja vakiona,jos roikku verhoilut jossain mitä joku oli käynyt katsomassa niin veikkaisin huonoa pitoa,nahkaa pitää hoitaa,yleensä se entinen taksi mersun kuskin jakkara on puhki kulunut verka,mitä tulee penkin säätöön niin selkä vikaisena en pysty ajamaan euro autolla Helsinki--->pohjoinen yhdeltä istumalta mut jenkillä pystyn ja kyllä se on näin et on miten hieno mersu/puimuri bensiken parkissa,kukaan ei niitä juuri vilkaise,outo juttu Cadillacin kohdalla tullaan jutuulle,viel ne säälittävät Audi/WW/BMW jullit,kun ne luulee et kun om M5 alla nii mennään ohi,eihäntommonenperkeleenlaiva voi kulkea lujaa ja puhun nyt vakio laitteista,tiedän et Nissan Skyline on kova kulkee mut mites kävikään,tuli keiteleen TB:lle kyselee et miten tuo voi tuutata noin kovaa,se on ne kuuluisat kuutio tuumat ja V8 vääntö!ai niin unohtu se ruoste,ehkä jonku alustassa olevan mutterin päässä,en oo kuullutkaan et Cadillacia olis hitsattu-90---->eteen päin,mites poijaat se OBD jutun kanssa?mee letkun nokkaan ja maksa 100€ vika koodeista,Cadillacissä saa koodit pois parilla napin painalluksella esiin tarvittaessa!entäs se jousituksen laita,monestako löytyy vakiona aktiivi jositus joka jäykistyy vauhdin mukaan?jokaine ajaa mieltymyksen mukaan,minä ajan Cadillacillä ja en millään tusina tuoteella ja muita autoja tähän torpaan ei tuu.PISTE!

    • hus hus

      Mikäs volvo-itkupillien palsta tää on, menkää pois.

    • Skodillak

      Juu ostin minäkin CKODILLAKIN reilulla kymppitonnilla, mahtava peli.Varmaan lähtee startista käyntiin.

      • Kenraali-moottori.

        Cadillac kärsii muiden GM tuotteiden tapaan kynnyskoteloiden ruostumisesta.Ne kannattaa tarkistaa aina ostotilanteessa.Korjaaminen on erittäin kallista.


    • Hiljainenkin.

      Melkoisen tuhnuja on nuo autot vaikka tehoa tosiaan luvataan 300hv.
      Ajolleen kohtuu hyvä ameriikkalaiseksi.
      Mutta aika ruma auto.

    • ??????????

      Miksi siin on etuveto, varmaan karsee ajettava?

    • Kelpo Mies

      Ei etuveto mitenkään huono ajettava ole. Kannattaa sinunkin kokeilla.

    • helou1

      kiva kattella ko köyhat puhuu cadillac on best pö hö pö hö volvo ruattalainen homo pulkka

    • Kelpo Mies

      No hyvähän se sitten että on kivaa.

    • nojohannuyt

      Neljän bemarin jälkeen hommasin -98 Cadillac Seville STS:n. Upea auto ja laatu vähintään biimerin tasolla. 305 heppanen Northstar on mahtavin moottori mitä olen ajanu. Bensaa tuo ottaa maantiellä 9 litraa sadalla tai jopa hiukan alle, jos pitää vauhdin kurissa.

    • Cad Forever

      Ostin just 66 cab eldoraadon, ja olaen tyytyväinen hankintaani. Edellinen cad Coube de ville 2 d hd vm 64 on pidossa , ja niin hyvin rempattu että taidan alkaa ajaa sillä ympäri vuoden. Paras automerkki mitä olen ajanut yli 20 vuotta, joten merkkiähän en vaihda. 59 projekti pressun alla, tulee joskus. T: Raipe yli 50v ja naimisissa. Siis auto ei ole minulle minkään jatke vaan minä maksan Ajo Nautinnosta.

      • Elämä on valintoja

        Näitä puheita ei näy Skoda- sivuilla. Aika valloittavaa, kateeksi käy kun ei (vielä) itse pääse ihan samaan.


    • elämääjaerotiikkaa1

      No hyvä että edes peltilehmä kutkuttaa vatsanpohjaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Theermannilla kulkee!

      Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      7420
    2. Näin unta viime yönä

      Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      50
      5578
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

      https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      62
      3122
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

      Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2573
    5. Kuhmo tekisi perässä

      Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1608
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

      Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      201
      1433
    7. Olen jälleen pahoillani

      Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1119
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

      Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      325
      1077
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

      Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      244
      1037
    10. Oot vaan niin hellä

      Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      926
    Aihe