Avioliitto- pallo nilkassako?

Tuossa MarionT:n kyssäreihin vastauksia sorvatessani tuli mieleen Anne Mattilan paljonsoitetun biisin "Perutaan häät" sanat. Tekstissä on jotain tämäntyylistä: ...muistellaan sitä palloa, jota ei isketty toistemme nilkkaan...
Niin miten on, onko avioliitto pallo nilkassa?

PS Tällä avauksella vastaan Taikiksen haasteeseen, mutta aikataulusyistä en juuri ehdi itse keskusteluun osallistumaan.

20

1623

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..mutta jonkinlaista pallottelua se taisi olla. Kopin sai toisinaan ja toisinaan taas oli pallo enemmänkin hukassa:-)

No jos sitä riehaantus vielä uusioaviotumaan --noin niinkuin kertausharjottelussa...viisaampi olisi---tai ainaskin luulisi olevansa.
      Tosin en ymmärrä , että miksi pitäisi nyt enää naimisiinkaan mennä , kun lapset on tehtynä.
      Johan sitä nyt kykenee rakastamaan ihan omalla luvallaankin ja pakkoko sitä olisi kaiket yöt parivuoteessa yhdessä pyöriskellä.

Mikä ettei jos oikeinkin mukava mies kohdalle sattuisi , niin paritaloa voisi harkita. Kummallakin olisi oma puolensa ja välissä vois olla sitten puolueetonta maata.

Kyllä tässä kesänaikana jo kosinnankin kuulin---mutten ole myöntävää vastausta antanut.
      Vois noin alkuunsa ottaa ensin harjoittelupariksi:-)

• Skeptikko

ei ole kyllä kokemusta. Pitempiaikaisesta avoliitosta kylläkin.

Periaatteessa voisi ajatella, että liitto itsessään ei ole se pallo jalassa, vaan kaikki muu, mitä siihen ympärille on tullut rakennettua.
        Muutenhan siitä voisi vain lähteän kävelemään, jos ei tyydytä...

Palloa ei tietenkään silloin ole, jos ei ole tarvetta erota. Mahdollisia rajoituksia ei silloin edes tunnista.

• norMix evk

...johan paljastuksen teit. Vai että oikein kosittiinkin :))

Tuon paritaloajatuksesi vei muuten vielä pidemmälle siltainsinööri Akseli Jaatinen Arto Paasilinnan kirjassa Onnellinen mies. Hänellä kun oli kolmen asunnon talo. Itse asui keskellä ja kaksi puolisoa talon kummassakin päädyssä. Vierailuja teki sitten vuoronperään kumpaankin päätyyn. Kahden naisen loukussa oli väittäisi ehkä joku, vaikka itse itseään onnellisena miehenä piti :))

• norMix evk kirjoitti:

...johan paljastuksen teit. Vai että oikein kosittiinkin :))

Tuon paritaloajatuksesi vei muuten vielä pidemmälle siltainsinööri Akseli Jaatinen Arto Paasilinnan kirjassa Onnellinen mies. Hänellä kun oli kolmen asunnon talo. Itse asui keskellä ja kaksi puolisoa talon kummassakin päädyssä. Vierailuja teki sitten vuoronperään kumpaankin päätyyn. Kahden naisen loukussa oli väittäisi ehkä joku, vaikka itse itseään onnellisena miehenä piti :))

..naisella voisi mielestäni hyvinkin olla kolme miestä:-)
        Yksi voisi olla se ,jonka pekalo ei varmasti ole keskikämmenessä ja jolta käyttää yhtälaisesti , sekä talonmiehen sekä sähkö- ja putkihommat ja kaikkenlaiset pihatyöt sekä puutarhanhoito.

Toinen sitten se ihana rakastaja.

Kolmas tietystikkin se jonka kanssa voisi käydä teatterissa, matkustaa ja harrastaa taidetta , sekä kaikkea henkistä taivaan ja maan välillä.

ps. (oiskohan tuo kosinta niin tosissan otettavissa * hymyilee salaperäisesti* )

• taikanainen

aviossa, se oli kyllä pallo molemmissa nilkoissa ja nyrkki silmässä :(

Yleisesti ajatellen, taitaa riipua niin paljon keskinäisistä suhteista millaisena avioliittonsa kokee. Jos suhde takkuaa niin tokihan se tuntuu vankilalta.?

• norMix evk

...ja mainitsemistasi lähtökohdista ratkaisusi oli ainoa oikea!

• yksitypy evk

kysymys. Tuota asiaa olen usein pohtinut, enkä vieläkään osaa vastausta sanoa.
      Useammalla menee pitkään jatkunut liitto sille mallille et ei enää tunneta toisiaan kohtaan paljon muuta kuin ystävyyttä. Seksikin tuntuu paremmin velvoitteelta. Sitä intohimoa, mitä vielä haluais olevan ei vaan enää ole. ( En tarkoita että näin olisi ihan kaikilla).
      Väliin miettii, lähtisikö ja alkaisi uuden elämän.
      Toisaalta sitä miettii, että onko järkeä lähteä seikkailemaan, kun on tuttu, pitkäaikainen ihminen vierellä. On paljon yhdessä koettu ja nähty.
      Enkä usko että avioliitto on kuin pallo nilkassa ainakaan itselleni, kun ei omaisuutta ole muuta kuin talo, ja lapsetkin lentäneet maailmalle.
      Mikään ei estäis tekemästä muutosta, mutta miksi tässä vaan palloillaan. Siinäpäs kysymys. Tunteitako vielä niin paljon toista kohtaan??
      Tai ehkä sitä on liian arka tekemään päätöksiä??

Vaikka pitäis kuitenkin olla sen verran itsekäs ja ajatella, että kerranhan täällä vain eletään ja lähteä uuteen seikkailuun.
      Helppo asioista on puhua näin kirjoittamalla, mutta teot ovatkin sitten eri asia.

• Paree räystäänkin alla kuin taivas alla!

• norMix evk

...muukin pyörittelee samoja ajatuksia kuin sinäkin. Jokainen joutuu tietysti ratkaisemaan ne yksin omista lähtökohdistaan ja useimmat kai päätyvät/päättävät olla tekemättä mitään.

• Marion.T

pallo jalassa on kyllä tavallaan totta, laulussahan sanotaan myös jotenkin että " "miehiä joita kuitenkin haluaisin...".

Tavallaan totta, jos ihan raadollisesti ajattelee, en ole koskaan pettänyt enkä petäkään, mutta kyllähän joissakin miehissä silmä lepää ja ajattelee että jos olisin vapaa....

Se on kuitenkin varmaa että toista kertaa en naimisiin menisi. Kyllä yksi kerta riittää.

Olin todella nuori naimisiin mennessäni, ja ehkäpä en olisi mennytkään, mutta kuten usein käy, niin tavallaan se oli "pakko-avioliitto", mutta hyvin on siitä huolimatta mennyt.

• norMix evk

jos molemminpuolista tahtoa ja ymmärrystä riittää voi hankalistakin lähtökohdista syntyä ihan hyvä liitto :))

• se on

koska ihmiset eivät ole samanlaisia ja liitossa pitää joustaa toisenkin halujen mukaan. Mutta jotkut sitoutuvat mielellään, kun katsovat että parisuhde on sitoutumisesta riittävä hyvitys.

No, minä nyt kuitenkin elelen yksinäni, joten olen vain työn ja muun sosiaalisen verkoston kanssa tekemieni sitoumusten vanki. En siis vapaa kuitenkaan, mutta vapaampi kuin parisuhteessa.

• AnneliLahti

Pallon nilkkaansa ?

Jos vähänkin epäröi,
      ettei halua sanoa tahdon,
      miksi jumalation sen menisi tekemään :D

(*.*)

• norMix evk

...ja nuorena sitä on kai vähän epärealistiset odotuksetkin avioliiton luonteesta.

• Rudi

..avioliitto-pallo kasvoi tohon vyön yläpuolelle

• taikanainen

tuntuuko se kahlitsevan jotenkin ?:))

• Rudi
        taikanainen kirjoitti:

tuntuuko se kahlitsevan jotenkin ?:))

Hyvin kulkee mukana, ei oo paha :)

• merliNelli

on tämän koko kesän päässä soinut biisi..."Tahdotko mut tosiaan suhteeseen niin vakavaan.." ja varsinkin elinkautisesta puhuminen on laittanut miettimään.
      Kai se on jotain neljänkympin kriisiä, toivottavasti:)

• norMix evk

...ja neljänkympin kriisistä kun selviää, alkaakin viidenkympin kriisi olla ajankohtainen :))

• merliNelli
        norMix evk kirjoitti:

...ja neljänkympin kriisistä kun selviää, alkaakin viidenkympin kriisi olla ajankohtainen :))

sitten elinkautista kriisipallo jalassa meikäläisen loppuelämä:D

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      224
      1958
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1758
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      54
      1216
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1055
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      998
    6. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      940
    7. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      855
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      844
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      792
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      784
    Aihe