Nissen syyttömyyden puolesta puhuu

tätä mieltä edelleen

myös se, että hän ei lähtenyt karkuun jos olisi tappanut ystävänsä. Harva murhaaja jää ruumiiden päälle loikomaan, että otanpa pikku tirsat tässä kun oli niin rankka homma. Kyllä sitä siinä vaiheessa ottaisi jalat alleen kun huomaisi mitä on tapahtunut.

32

5074

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hande

Eihän Niselle tehty promille-testiä...

• se puhuu

jos murhat olisi tehnyt tuntematon henkilö,niin Nils ei olisi jäänyt teltan päälle makaamaan ja odottamaan murhaajaa viimeistelemään työnsä ja tappamaan Nilsinkin

Nils uskalsi jäädä teltan päälle makaamaan koska oli itse murhaaja

• ..eikö se nils aika pahasti hakattu?.. poliisin mukaan.. ei kai se siihen tahalleen jäänyt oottelee..

• kyllä
        pervokki kirjoitti:

..eikö se nils aika pahasti hakattu?.. poliisin mukaan.. ei kai se siihen tahalleen jäänyt oottelee..

Nils olisi pystynyt pakenemaan metsään piiloon
        tuntematonta murhaajaa joka palaa tappamaan Nilsinkin

Metsään pakeneminen olisi ollut luonnollista käytöstä jos murhaaja oli tuntematon henkilö

Se että Nils makasi tajuissaan teltan päällä pitkän aikaa todistaa hänet syylliseksi murhiin

Nils liikutteli raajojaan ja voihki teltan päällä maatessaan

• Todistelija2
        pervokki kirjoitti:

..eikö se nils aika pahasti hakattu?.. poliisin mukaan.. ei kai se siihen tahalleen jäänyt oottelee..

Karkuun ähtemällähän sitä oltas heti epäilty.On sen verran laskelmoivaa tyyppiä että hiffas heti tapahtuneen jälkeen käydä pienellä ajelulla ja hiukka kaatuilla motskan kanssa.Ja sitten äkkiä teltan päälle makaamaan.Mulla oli aikoinaan koulukaveri joka myöhemmin osoittautui skitsofreenikoksi.Eräänkin kerran riiteli silloisen poikakamunsa kanssa,ja yhtä-äkkiä makasikin maassa"tajuttomana".Vei sitten asian syyttäjälle yms.Töppäsi vaan vähän aikaa myöhemmin kun paljasti meille ettei ollut ollutkaan tajukankaalla.Kertoi tosi tarkasti kaiken ambulanssimiehistä alkaen.Mut niin vaan lanssi miehetkin luulivat tajuttomaksi.Harrasti tätä temppuilua pitkän aikaa ja rahasti sillä korvauksia uhkaamalla mm.oikeudella.Nykyään on kuulemma suljetulla jossain päin Suomea!

• !!!!
        Todistelija2 kirjoitti:

Karkuun ähtemällähän sitä oltas heti epäilty.On sen verran laskelmoivaa tyyppiä että hiffas heti tapahtuneen jälkeen käydä pienellä ajelulla ja hiukka kaatuilla motskan kanssa.Ja sitten äkkiä teltan päälle makaamaan.Mulla oli aikoinaan koulukaveri joka myöhemmin osoittautui skitsofreenikoksi.Eräänkin kerran riiteli silloisen poikakamunsa kanssa,ja yhtä-äkkiä makasikin maassa"tajuttomana".Vei sitten asian syyttäjälle yms.Töppäsi vaan vähän aikaa myöhemmin kun paljasti meille ettei ollut ollutkaan tajukankaalla.Kertoi tosi tarkasti kaiken ambulanssimiehistä alkaen.Mut niin vaan lanssi miehetkin luulivat tajuttomaksi.Harrasti tätä temppuilua pitkän aikaa ja rahasti sillä korvauksia uhkaamalla mm.oikeudella.Nykyään on kuulemma suljetulla jossain päin Suomea!

Annetaan ammattilaisten hoitaa asia. Ok?
        Meillä tavan talliaisilla on omat näkemykset tottakai asioista, mutta ei toi spekulointi ainakaan johda mihinkään.

• Todistelija2
        !!!! kirjoitti:

Annetaan ammattilaisten hoitaa asia. Ok?
        Meillä tavan talliaisilla on omat näkemykset tottakai asioista, mutta ei toi spekulointi ainakaan johda mihinkään.

Hmm.Eikös tämä palsta olekkaan keskustelua varten?Olen sitten varmasti vika paikassa.Mun ymmärtääkseni tämä on kyllä just keskustelun takia.Jos sulla on aamulääke jäännyt ottamatta,niin kipaseppa pian ottamaan,niin voi sitten rauhoittuneena tulla takaisin=)

• LEX...
        kyllä kirjoitti:

Nils olisi pystynyt pakenemaan metsään piiloon
        tuntematonta murhaajaa joka palaa tappamaan Nilsinkin

Metsään pakeneminen olisi ollut luonnollista käytöstä jos murhaaja oli tuntematon henkilö

Se että Nils makasi tajuissaan teltan päällä pitkän aikaa todistaa hänet syylliseksi murhiin

Nils liikutteli raajojaan ja voihki teltan päällä maatessaan

jos sulla on leukaluu poikki edes yhdestäkään kohdasta.Et varmimmin edes pysty kävelemään,saatikka sitten tekemään jotain piilottamistemppuja.Ja NG:llähän oli todistettavasti leukaluu poikki kahdesta kohdasta.Itse niitä vammoja ei kykene aikaan saamaan,siis katkomaan leukaluitaan.On väitetty,että SB olisi tappelun aikana katkaissut NG:n leukaluun,mutta kyllä keukaluiden katkeamisen jälkeen on varmaan peli poikki,ei pysty tappelua jatkamaan vaikka luonto ois kuinka hurja.Elikkä jo saatujen vammojen vuoksi NG ei ole kyennyt tekemään tekoja,mistä häntä nyt syytetään.
        Mulla on kerran ollut lasketteluonnettomuuden jäljiltä toispuoleinen(siis toisen puolen)leukaluiden murtuma.Ja varmuudella voin sanoa että tapahtuman jälkeen on kykenemätön tekemään mitään,edes puhumaan,koska tuska on hirvittävä.Miettikääpä mitä kirjoittelette,vastoin parempaa tietoanne.

• lääkityksesi
        Todistelija2 kirjoitti:

Hmm.Eikös tämä palsta olekkaan keskustelua varten?Olen sitten varmasti vika paikassa.Mun ymmärtääkseni tämä on kyllä just keskustelun takia.Jos sulla on aamulääke jäännyt ottamatta,niin kipaseppa pian ottamaan,niin voi sitten rauhoittuneena tulla takaisin=)

hoito.Kyllä täällä saa sen vaikutelman että useammalla on varaa petrata lääkitystään.Sen verran älyttömiä kommentteja täällä on ettei voi kuin ihmetellä,mitä kaikkea se ihmisen mielikuvitus saakaan aikaan.

• On se hurja ..

Paikalle on saattanut pörähtää vaikka lisää immeisiä, joita murhamies lähti pakoon.. enkä usko että kukaan tossa kunnossa kolmea ihmistä yksin pystyy tappamaan, "juuri ennen sammumistaa/tajuttomuutta".. ja muistattekos itse kaikki asiat vuosikymmenien takaa 100% oikein???

• siitä leukaluusta
        LEX... kirjoitti:

jos sulla on leukaluu poikki edes yhdestäkään kohdasta.Et varmimmin edes pysty kävelemään,saatikka sitten tekemään jotain piilottamistemppuja.Ja NG:llähän oli todistettavasti leukaluu poikki kahdesta kohdasta.Itse niitä vammoja ei kykene aikaan saamaan,siis katkomaan leukaluitaan.On väitetty,että SB olisi tappelun aikana katkaissut NG:n leukaluun,mutta kyllä keukaluiden katkeamisen jälkeen on varmaan peli poikki,ei pysty tappelua jatkamaan vaikka luonto ois kuinka hurja.Elikkä jo saatujen vammojen vuoksi NG ei ole kyennyt tekemään tekoja,mistä häntä nyt syytetään.
        Mulla on kerran ollut lasketteluonnettomuuden jäljiltä toispuoleinen(siis toisen puolen)leukaluiden murtuma.Ja varmuudella voin sanoa että tapahtuman jälkeen on kykenemätön tekemään mitään,edes puhumaan,koska tuska on hirvittävä.Miettikääpä mitä kirjoittelette,vastoin parempaa tietoanne.

Itselläni on ollut leukaluu kahdesta kohtaa murtunut ja tuska oli hirvittävä, mutta jalat kyllä toimi, ei se leuan kipu jalkoihin millään tavoin vaikuttanut, päin vastoin aika lujaa mentiin taksiasemalle ja siitä lekuriin.
        Niin joo tosiaan...puhuminen oli mahdotonta samoin ruuan pureminen monta viikkoa, mutta kyllä mä kävelin.

Niin, tosin minullahan oli vaan murtunut, Nissellähän ilmeisesti oli kahdesta kohtaa poikki, jos se sitten vaikuttikin jalkoihin, tiedä häntä ;)

• jukkis
        On se hurja .. kirjoitti:

Paikalle on saattanut pörähtää vaikka lisää immeisiä, joita murhamies lähti pakoon.. enkä usko että kukaan tossa kunnossa kolmea ihmistä yksin pystyy tappamaan, "juuri ennen sammumistaa/tajuttomuutta".. ja muistattekos itse kaikki asiat vuosikymmenien takaa 100% oikein???

Niin ja nisse suostui vielä hypnotisoitavaksi!
        Kuinka moni teistä suostuisi hypnotisoitavaksi, jos olisi 3 tappoa tilillä? en minä ainakaan.

• Mölökki
        On se hurja .. kirjoitti:

Olet typerys...mietihän uudestaan.

• tiia
        jukkis kirjoitti:

Kuinka moni teistä suostuisi hypnotisoitavaksi, jos olisi 3 tappoa tilillä? en minä ainakaan.

mitäs se kertoo jos et suostu hypnoosiin???

• Jussi
        Mölökki kirjoitti:

Olet typerys...mietihän uudestaan.

Ystävältäni murtui leukaluu pyörällä
        kaatumisen seurauksena. Lääkäri ei sitä heti
        todennut,vaan vasta hammaslääkäri seuraavana
        päivänä.Kipuja kyllä oli yöllä mutta kaikkea
        pystyi tekemään paitsi kunnolla syömään.
        Lisäksi ruhjeita päässä ja aivotäräys,mutta
        muistikuvat selkeät onnettomuuden jälkeen,vaikka
        naama oli paljon pahemman näköinen kuin Nils G:llä
        sairaala kuvissa aikoinaan.

• jos oli

tajuton. (viinasta tai iskuista)

• kokenut
        LEX... kirjoitti:

mulla meni leukaluu 3:sta kohtaa keskeltä ja sivuilta...särki tietysti ,mutta kyllä siinä pystyy pari kolme veitikkaa listimään..ei se aina niin kipeä ole...ruumiin syönti olisi voinut olla jo vaikeempaa..

• maallikko vaan...
        LEX... kirjoitti:

Eikös leukaluu tule yleensä potkittavaksi jos uhri taistelee altavastaajana teltanpohjalla hengestään?
        Ainoa paikka mihin kenties hädissään voi osua...

• kenties..
        Jussi kirjoitti:

Ystävältäni murtui leukaluu pyörällä
        kaatumisen seurauksena. Lääkäri ei sitä heti
        todennut,vaan vasta hammaslääkäri seuraavana
        päivänä.Kipuja kyllä oli yöllä mutta kaikkea
        pystyi tekemään paitsi kunnolla syömään.
        Lisäksi ruhjeita päässä ja aivotäräys,mutta
        muistikuvat selkeät onnettomuuden jälkeen,vaikka
        naama oli paljon pahemman näköinen kuin Nils G:llä
        sairaala kuvissa aikoinaan.

Kukaan uhreista munille tappajaa?
        Jos ei päässyt kävelemään kun jalkojenvälit oli arat..

• hyvä oivallus
        jos oli kirjoitti:

tajuton. (viinasta tai iskuista)

Yksi hyvä teoria.
        Kolme ihmistä yrittää vuorollaan pistää isoa miestä vastaan.
        Kyllä varmaan paikat tulee kipeäksi.
        Mutta hyvin se hymy nuoruuden lehtikuvissa tapahtumista huolimatta irtoaa.
        Outo hymy päällä vaikka kaverit ovat kuolleet.

• Poliisisetä
        LEX... kirjoitti:

"Kasvojen vammat ovat vain vähäisessä määrin haitanneet potilaan liikkumista paikasta toiseen". Näin toteaa leukakirurgian erikoislääkäri krp:n esitutkintapöytäkirjassa sivulla 33.

http://www.mtv3.fi/bodom/krp_esitutkintapoytakirja.pdf

• poliisisetä
        jukkis kirjoitti:

En paljoa arvoa laittaisi tuolle hypnotisointitarinalle. Asser Stenbäck sai jonkun pikakurssin hypnotisoimisesta saksassa ja päätti kokeilla taitojaan NG:hen. Todennäköisesti Nils ei ollut edes hypnoosissa vaan kertoi mitä sai päähänsä. Hypnoosin asioiden tarkka muistaminen ja NG:n muuten esittämä täydellinen muistamattomuus ovat ristiriidassa keskenään. Hypnoosissa muistijäljet päättyvät iskuun, mikä sekään ei ole asiantuntijoiden mukaan tyypillistä muistinmenetyksissä.

• kun oli tollanen tapaus
        pervokki kirjoitti:

tapahtunut..lamaantunut pelosta?

• viktor
        poliisisetä kirjoitti:

En paljoa arvoa laittaisi tuolle hypnotisointitarinalle. Asser Stenbäck sai jonkun pikakurssin hypnotisoimisesta saksassa ja päätti kokeilla taitojaan NG:hen. Todennäköisesti Nils ei ollut edes hypnoosissa vaan kertoi mitä sai päähänsä. Hypnoosin asioiden tarkka muistaminen ja NG:n muuten esittämä täydellinen muistamattomuus ovat ristiriidassa keskenään. Hypnoosissa muistijäljet päättyvät iskuun, mikä sekään ei ole asiantuntijoiden mukaan tyypillistä muistinmenetyksissä.

tekee vain sellaista, mitä muutenkin, eli ei puhu sivu suunsa.

• kaiken?
        pervokki kirjoitti:

NG saattoi olla (lähes) tajuton ja kykenemätön pakenemaan. Entä jos tappaja olikin se mies joka sanoi lintubongareille: 'Antakaa niiden olla rauhassa'. Nuoret tulivat häiritsemään kun teko oli vielä vähän kesken, ja täytyi jättää NG sikseen. Ei varmasti pokka pitänyt odottaa puskassa, että pojat lähtevät tarpeeksi kauas, ja tulla sitten saattamaan tekonsa loppuun.

• juso
        Todistelija2 kirjoitti:

Rehellinen ihminen käyttää jalkojaan avun hakemiseen tuossa tilanteessa kun kerran on tajuissaan. Mieluiten juosten.

Syyllinen hakee paikan kasasta jossa voi tekeytyä uhriksi. Ja lavastaa tilanteen ryöstöksi hävittämällä kengät ja tekovälineet.

Ulkopuolisen tekemänä ei ole oikein logiikkaa piilottaa NG:n jalassa olleita kenkiä, SB:n kenkiä ja tavaroita. Eikä ryöstämiseen tartte ees
        murhata ketään jos hoitaa homman fiksusti.

• Jeesus
        kaiken? kirjoitti:

NG saattoi olla (lähes) tajuton ja kykenemätön pakenemaan. Entä jos tappaja olikin se mies joka sanoi lintubongareille: 'Antakaa niiden olla rauhassa'. Nuoret tulivat häiritsemään kun teko oli vielä vähän kesken, ja täytyi jättää NG sikseen. Ei varmasti pokka pitänyt odottaa puskassa, että pojat lähtevät tarpeeksi kauas, ja tulla sitten saattamaan tekonsa loppuun.

Jos oli tappanut jo kolme ja aikoi listiä neljännenkin... olisi jopa kannattanut teurastaa vielä kaksi lintubongaria siihen päälle. Tuo tappajan häirityksi tuleminen on kaikista ontuvimpia teorioita heti Assmannin jälkeen.

• ......
        juso kirjoitti:

Rehellinen ihminen käyttää jalkojaan avun hakemiseen tuossa tilanteessa kun kerran on tajuissaan. Mieluiten juosten.

Syyllinen hakee paikan kasasta jossa voi tekeytyä uhriksi. Ja lavastaa tilanteen ryöstöksi hävittämällä kengät ja tekovälineet.

Ulkopuolisen tekemänä ei ole oikein logiikkaa piilottaa NG:n jalassa olleita kenkiä, SB:n kenkiä ja tavaroita. Eikä ryöstämiseen tartte ees

ketä helvettiä edes kiinnostaa ryöstää jotain teini telttailijoita joilla ehkä on pari kaljaa ja muutama kortsu siellä teltassa! Niitten tähdenhän kannattaa toki jopa tappaa!

• häiriöselitys
        Jeesus kirjoitti:

Jos oli tappanut jo kolme ja aikoi listiä neljännenkin... olisi jopa kannattanut teurastaa vielä kaksi lintubongaria siihen päälle. Tuo tappajan häirityksi tuleminen on kaikista ontuvimpia teorioita heti Assmannin jälkeen.

Eipä tuo paljon 'onnu'. Surmaajalle on saattanut tulla melko kuumat paikat, kun yksinäiseksi kuvitellulla seudulla onkin jo aamuvarhaisesta asti ollut useita henkilöitä näkö- ja kuuloetäisyydellä (karjakko, Kivilahti, lopuksi bongarit aivan vieressä...)

Eikä vikkeläjalkaisten, Bodomin maastot ja polut ilmeisesti hyvin tuntevien lintubongarien 'listiminen' olisi millään onnistunut käytännössä. Ainakin toinen heistä olisi päässyt livahtamaan pakoon ja lisäksi nähnyt murhaajan selvästi. Nythän tuo mies oli selin rannalla ja sanoi 'antakaa niiden olla rauhassa'. Lisäksi luulisin, että neljän teltassa sikeästi nukkuvan henkilön kolkkaaminen päähän (esim. putkella tai kivellä) kasaan pudotetun teltan läpi, ja sen jälkeen puukotus (ehkä auki leikatun teltan aukosta, jotta näki paremmin, mihin kohtaan löi) on varsin helppoa, verrattuna kahden pojan perässä juoksemiseen!

NG:n eloonjääminen olisi täysin mahdollista, jos tekijällä on tässä tilanteessa ollut käsitys että joko a) myös NG on kuollut, tai kuolee pian verenvuotoon, tai b) kukaan uhreista ei ole nähnyt tekijää. Jospa hän on ensin kolkannut kaikki tajuttoman tuntuisiksi, ja sitten puukottanut ne ketä on ehtinyt. Tähänhän nuo vammatkin viittaavat. Jos hän vielä näki bongareilla kiikarit (en tiedä oliko heillä), niin surmatyötä ei voinut millään jatkaa. Bongarithan saattoivat kulkea rantaa pitkin, ja tähyillä niemeen kauempaa, vaikkapa viereisistä niemistä.

• eksytysteoriaa...
        juso kirjoitti:

Asiallisia väitteitä ei ole vielä esitetty tätä kenkien piilotusteoriaa vastaan: Murhaaja on aavistanut (aivan oikein), että poliisit tulevat jäljittämään tekijää koirien avulla. Hän on yrittänyt eksyttää koirat käyttämällä poikien kenkiä ensimmäiset 800 metriä, sitten vasta laittanut omat kenkänsä ja piilottanut 'lainatut'.

• ei varsinainen syy
        ...... kirjoitti:

ketä helvettiä edes kiinnostaa ryöstää jotain teini telttailijoita joilla ehkä on pari kaljaa ja muutama kortsu siellä teltassa! Niitten tähdenhän kannattaa toki jopa tappaa!

Tuohon aikaan oli noiden tavaroiden arvo jopa työmiehen usean kuukauden palkan suuruinen (rahat, pihdit, nahkatakki...) Se ei ilmeisesti riitä teon motiiviksi, mutta selittäisi sen, että ne kannatti ottaa mukaansa, jos tekijä oli heikoissa varoissa. Tai sattui tulemaan paikalle tapahtuman jälkeen.

• TietäjäM
        hyvä oivallus kirjoitti:

Yksi hyvä teoria.
        Kolme ihmistä yrittää vuorollaan pistää isoa miestä vastaan.
        Kyllä varmaan paikat tulee kipeäksi.
        Mutta hyvin se hymy nuoruuden lehtikuvissa tapahtumista huolimatta irtoaa.
        Outo hymy päällä vaikka kaverit ovat kuolleet.

Onko hymyily kielletty sen jälkeen, jos kaverit ovat kuoleet? Kuulehan pahvi, ihmiset saattavat hymyillä joka lähimmäisen hautajaissa jostain syystä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      86
      1739
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      17
      1091
    3. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      98
      1046
    4. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      952
    5. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      91
      794
    6. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      146
      779
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      754
    8. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      50
      695
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      674
    10. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      51
      671
    Aihe