Gigantin takuu?

subtv näkyviin

Olisin tiedustellut Gigantin takuu menettelystä, josko jollain olisi kokemuksia.Minulta pimeni yllättäen digboxi, jossa takuu jäljellä.Kiikutin sen hetimiten Giganttiin, jossa sanoivat että lähtee Turkuun korjattavaksi ja varalaitetta ei tilalle ole.Oletin viedessäni sen sinne, että antaisivat uuden tilalle.Nyt siitä on kulunut 2vk eikä mitään ole kuulunut.Onko kenelläkään vastaavaa tapausta ja kauan on kestänyt korjaus?

Kiitos etukäteen.

25

17976

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gigatavu

      Gigantti on kutakuinkin huijarifirma. Käyttää noita kuluttaja-asiamiehen ohjeiden vastaisia hintatakuitakin miten lystää ja on ainakin kerran joutunut maksamaan jo uhkasakon.

      Kannattaa käyttää pieniä kodinkone yms elektroniikkafirmoja.

      Jokin aika takaperin tuttavani ostivat gigantista tietokoneen ja siihen tuli suht. lyhyen käytön jälkeen vikaa. Takuu korvasi huollon, mutta kesti monia viikkoja saada se kone taas toimintakuntoon.

      Ei oikein kikantti loistanu ei...

      • tabor

        ostettu dvd soitin hajosi takuuaikana.Myyjä kertoi lähettävänsä takuukorjaukseen.Kesti melkein kaksi kuukautta kun laite oli noudettavissa.


      • Silence

        Mikä teitä ihmisiä oikein vaivaa???

        Olen jo lähes yllättynyt tästä viljeltävästä typeryydestä, jota teikäläiset hehkuttaa.

        A. Gigantti tuskin valmistaa itse tuotteitaan, josta johtuen hekin joutuvat toimimaan valmistajan takuu-ohjeiden mukaisesti!

        B. Itse samalla alalla työskennelleenä tiedän että n 40% niin sanoituista vioista on itse aiheutettuja tai osaamattomuudesta johtuvia.

        Markkinoinnissaan Giganttihan teki helvetin järkevästi. Sanokaapa toinen yritys joka olisi päässyt kympin uutisiin, 3-4 isoon lehteen ja puskaradioon vaivaisella 350 000MK:lla, joten se uhkasakkohan oli todella kannattavaa markkinointia.

        Itse pelkkää hyvää palvelua saaneena voin sanoa, että asiat sutviintuvat yleensä hyvin jos molemmilla osapuolilla on halua selvittää asia. Uskon kyllä ettei avun taso ole kovinkaan suuri jos asiakas nostaa välittömästi metelin..


      • Anonyymi
        Silence kirjoitti:

        Mikä teitä ihmisiä oikein vaivaa???

        Olen jo lähes yllättynyt tästä viljeltävästä typeryydestä, jota teikäläiset hehkuttaa.

        A. Gigantti tuskin valmistaa itse tuotteitaan, josta johtuen hekin joutuvat toimimaan valmistajan takuu-ohjeiden mukaisesti!

        B. Itse samalla alalla työskennelleenä tiedän että n 40% niin sanoituista vioista on itse aiheutettuja tai osaamattomuudesta johtuvia.

        Markkinoinnissaan Giganttihan teki helvetin järkevästi. Sanokaapa toinen yritys joka olisi päässyt kympin uutisiin, 3-4 isoon lehteen ja puskaradioon vaivaisella 350 000MK:lla, joten se uhkasakkohan oli todella kannattavaa markkinointia.

        Itse pelkkää hyvää palvelua saaneena voin sanoa, että asiat sutviintuvat yleensä hyvin jos molemmilla osapuolilla on halua selvittää asia. Uskon kyllä ettei avun taso ole kovinkaan suuri jos asiakas nostaa välittömästi metelin..

        Palvelu on ainakin huonoa,sanoisin miltei perseestä.


      • Anonyymi

        Sama täällä,varoittaisin sekaantumasta moisiin firmoihin,takuu täysin kusetusta.


      • Anonyymi
        Silence kirjoitti:

        Mikä teitä ihmisiä oikein vaivaa???

        Olen jo lähes yllättynyt tästä viljeltävästä typeryydestä, jota teikäläiset hehkuttaa.

        A. Gigantti tuskin valmistaa itse tuotteitaan, josta johtuen hekin joutuvat toimimaan valmistajan takuu-ohjeiden mukaisesti!

        B. Itse samalla alalla työskennelleenä tiedän että n 40% niin sanoituista vioista on itse aiheutettuja tai osaamattomuudesta johtuvia.

        Markkinoinnissaan Giganttihan teki helvetin järkevästi. Sanokaapa toinen yritys joka olisi päässyt kympin uutisiin, 3-4 isoon lehteen ja puskaradioon vaivaisella 350 000MK:lla, joten se uhkasakkohan oli todella kannattavaa markkinointia.

        Itse pelkkää hyvää palvelua saaneena voin sanoa, että asiat sutviintuvat yleensä hyvin jos molemmilla osapuolilla on halua selvittää asia. Uskon kyllä ettei avun taso ole kovinkaan suuri jos asiakas nostaa välittömästi metelin..

        Olihan 2020 gigantista tehty kuluttaja-asiamiehelle yli tuhat tutkintapyyntöa,oli ylivoimaisesti ykkönen,että tällaista peliä tämä firma pelaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palvelu on ainakin huonoa,sanoisin miltei perseestä.

        Täysin samaa mieltä,takuut eivät pelaa ,maksoin melkein parisataa jatketusta takuusta 5v. ,oli kuulemma aivan huippu,kusetuksessa ainakin.


    • Näin on

      Gigantti on toiminut ihan alan yleisten pelisääntöjen mukaan. Tuotteessa on virhe, jonka Gigantti hoitaa takuun puitteissa. Mitään velvollisuutta antaa vastaavaa laitetta huollon ajaksi ei heillä ole. Huolto ei tosin saa kestää kohtuuttoman kauaa, mutta se onkin taas ihan tulkinta kysymys, milloin huollon vasteaika alkaa olemaan kohtuuttoman pitkä.

      • Agathon

        Juu, näihän se on. Olen vain "tottunut" (2 kertaa mennyt kamaa takuuseen), että tuote vaihdetaan uuuteen.Kummatkin ollut suht halpaa elektroniikkaa, jota tod näk ei edes kannata korjata.


    • on pelkkä OFF

      Tänään juuri vein hieman yli puolivuotta vanhan silitysraudan takaisin Giganttiin, kun vekotin ei suostunut enää lämpiämään (Bosch 79,90 €). Oletin että jätän laitteen sinne ja haen sen sitten myöhemmin kun tulee pajalta. No ei, vaan kaveri kirjoitti lapun, ja sain hakea uuden samanlaisen hyllystä!

      Hieman parempaa palvelua kuin itiksen OnOff:ssa, jonne vein 59€ arvoisen dvd-soittimen takaisin ostopäivää seuraavana päivänä, ei nimittäin suostunut näyttämään yhtään mitään. Tyyppi (25 besserwisser) OnOff:ssa tuumasi vaan, että ei tuon hintaisen soittimen kuulukaan toimia. Ehdotti vakavasti että laitan satasen lisää ja ostan toimivan!
      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000003&conference=4000000000000030&posting=22000000002005852#22000000002005852

      Muutenkaan Gigantista ei ole kuin hyviä kokemuksia - OnOff:ssa en ole enää käynytkään puoleentoistavuoteen ko. tapahtuman jälkeen. Enkä käy.

    • myyjä

      Eli siis takuun myöntää yleisimmin valmitaja tai maahantuoja, joka määrittää lain puitteissa takuuehdot. Näitä takuuehtoja on jälleenmyyjän tai myyjän yleensäkin noudatettava, ellei halua itse ottaa taloudellista vastuuta takuutuotteista. On siis olemassa jokaiselle valmistajalle omat ohjeet miten pitää toimia tuotteiden kohdalla. Yleensä on olemassa hintaraja, johonka asti tuote vaihdetaan suoraan uuteen ja yli menevän arvoiset tuotteet taas lähtevät valtuutettuun huoltoon, jonka kestoon myyjä yleisimmin ei voi vaikuttaa. Monissa tuotteissa tämä hintaraja saattaa olla 100eur, mutta jollakin valmistajalla/maahantuojalla ei ole mitään rajaa vaan kaikki lähetetään huoltoon...

      • mie

        Tuotteen myynyt yritys on kuitenkin aina vastuussa myymistään tuotteista. Jos vikoja ilmenee niin ne pitää korjata kohtuullisessa ajassa, tuote vaihtaa uuteen tai palauttaa rahat.

        Jos jonkun tuotteen maahantuojan takuuhuolto kestää kohtuuttoman kauan, siitä ei saa muodostaa kuluttajan ongelmaa. Ongelma on myyjäliikkeen ja maahantuojan välinen. Jos huolto tai korjaus pitkittyy niin kuluttajalle pitää antaa joko uusi tuote, sopia hyvityksestä tai antaa mahdollisuus kaupan purkuun.

        Vastuu on jaettu näin osaltaan sen vuoksi että kaupat eivät ottaisi ihan mitä tahansa tuotteita myyntiin ja sen vuoksi, ettei kuluttajaa pompotella myyjäliikkeen, maahantuojan ja valmistajan välillä.

        Usein myyjäliikkeet yritettävät piiloutua maahantuojan selän taakse välttääkseen vastuunsa.


      • Anonyymi
        mie kirjoitti:

        Tuotteen myynyt yritys on kuitenkin aina vastuussa myymistään tuotteista. Jos vikoja ilmenee niin ne pitää korjata kohtuullisessa ajassa, tuote vaihtaa uuteen tai palauttaa rahat.

        Jos jonkun tuotteen maahantuojan takuuhuolto kestää kohtuuttoman kauan, siitä ei saa muodostaa kuluttajan ongelmaa. Ongelma on myyjäliikkeen ja maahantuojan välinen. Jos huolto tai korjaus pitkittyy niin kuluttajalle pitää antaa joko uusi tuote, sopia hyvityksestä tai antaa mahdollisuus kaupan purkuun.

        Vastuu on jaettu näin osaltaan sen vuoksi että kaupat eivät ottaisi ihan mitä tahansa tuotteita myyntiin ja sen vuoksi, ettei kuluttajaa pompotella myyjäliikkeen, maahantuojan ja valmistajan välillä.

        Usein myyjäliikkeet yritettävät piiloutua maahantuojan selän taakse välttääkseen vastuunsa.

        Ostin puhelimen gigant lommilasta 16.11.20 yhtenä aamuna puhelin ei toiminut .varaustila pitäisi ollut ok.mutta.välkytti vain jotain valoja.katsoin netistä tietoja ns.nollauksesta.ei apua.kävin loimaalla gigat.liik.ei saatu puhl auki.sitten espoon myym.sama juttu.puh.lähti huoltoon.huollosta ilmoitus et.saapunut heille.seuraava ilmoit.tuote noudettavissa esp gigant myym.ok menin noutaamaan sanottiin että tuoteessa ei ollut mitään vikaa.ja lasku pitää maksaa.eli nyt kysymys.miksi puhelin ylipäätään lähettetiin huoltoon jos siinä ei ollut mitään( vikaa) arvaisin näin motorola päivityksineen tms.sai ko tuot.sekaisin.eli asiakas maksaa tämän .tv markku ilmen espoo


    • Mölli

      Mies osti gigantista keskihintaisen kännykän joka ei suostunut toimimaan kertaakaan. Hän kiikuttaa kännyn liikkeeseen takaisin kuvitellen että saisi sen vaihdettua. Myyjä vastasi moisiin vaateisiin että ei mitään uutta puhelinta vaan "vanha" puhelin laitetaan huoltoon, joten mies joutui olemaan ilman kännyä ties kuinka kauan vaikka oli sellaisen ollut ostavinaan.

      Että näin!

      Minä maalaistollo en ole koskaan ymmärtänyt miksi en saa uutta vastaavaa tuotetta tilalle vaan se rikkinäinen sunnuntai kappale jonka huonolla onnellani menin ostamaan on lähetettävä jonnekkin perhanan huoltoon viikkokausiksi hyllyjen notkuessa ehjiä samanlaisia laitteita. Kenellä on diili kenen kanssa ja millainen. Asiakkaan kannalta toiminta on sikamaista.

      • xxx

        Anttilassa oli ainakin pölynimureissa jokin tietty raja, jonka alittavan esineen sai vaihtaa, jos tuli vikaa (oli melko uusi imuri, joku halpa).
        Kalliimmat menevät huoltoon ja joutuu odottamaan.

        Taisit siis ostaa sen verran kalliin laitteen, siksi korjataan.


    • Anonyymi

      Mulla on nyt ollut yli kuukauden näyttö jossain huollossa ja ei kuulu mitään. He sanoivat, että 9.2 viimeistään tulee.

    • Anonyymi

      sama täällä televisioni on ollut "korjuulla" noin kymmenen kertaa ja sama vika esiintyy jälleen ja lisää vikoja on ilmennyt,taitaa tämä gigantin takuu polla jotain kusetusta.On j o mennyt luottamus koko puljuun.Menen maanantaina kuluttaja-asiamiehen puheille.

    • Anonyymi

      Et tarvi odottaa Gigantilta ,mitään.Olen ostanut Giantista tv ja tyhmyyttäni otin jopa 5-vuoden takuun,nyt kun on kulunut aikaa ja päreitä.Olen kiikuttanut tv:tä noin kymmenen kertaa korjuulla,mitään ei saada kuntoon.Viimeksi oli pari kuukautta reissussa ja taas kotiin,pari viikkoa ja taas samat viat uusii.Jos joku tietäisi mitä pitää tehdä moisen "puipparifirman" kanssa ottaisin neuvoista vaarin.Kiitos jo.

      • Anonyymi

        Ei se Gigantti sitä sinun tv:tä ole valmistanut, eikä se sitä myöskään korjaa. Ota maahantuojaan/valmistajaan yhteyttä jos huollossa ei vikaa saada kuntoon.

        Todennäköinen syy kuitenkin on se ettei telkussa ole mitään vikaa vaan et sitä osaa käyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se Gigantti sitä sinun tv:tä ole valmistanut, eikä se sitä myöskään korjaa. Ota maahantuojaan/valmistajaan yhteyttä jos huollossa ei vikaa saada kuntoon.

        Todennäköinen syy kuitenkin on se ettei telkussa ole mitään vikaa vaan et sitä osaa käyttää.

        Mikä selvänäkijä sinä luulet olevasi? 😁


    • Anonyymi

      Ostin Gigantista jääkaapin 8kk sitten,ja nyt siitä katkesi ovesta vedin.mutta kun rupeaa etsimään yhteystietoja myyjäliikkeeseen niitä vaan ei löydy.
      olen samaa mieltä Gigantti ei ota kovinkaan suurta vastuuta myymilleen tuotteille jos ne rikkoontuu takuuaikana.

    • Anonyymi

      Näytön takuuhuolto kestää.Paska Gigantti

    • Anonyymi

      Yleisesti voi sanoa, että korjaus ei saisi kestää 2-3 viikkoa kauempaa. Jos korjaus kestää kohtuuttoman kauan, ostajalla on oikeus vaatia tilalle uusi ja ehjä laite tai jopa purkaa kauppa. Myyjältä voi myös kysyä toista laitetta omaan käyttöön korjauksen ajaksi.

    • Anonyymi

      Tämä asia lukee ihan googlettamalla. Ei yrityskään saa rikkoa lakia.

    • Anonyymi

      Takuu ei ole sama kuin yrityksen vastuuaika virheistä. Vastuu ei pääty takuuajan loppumiseen. Takuu on vapaaehtoinen lisäetu.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

      Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

      Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

      Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

      Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

      Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

      Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

      Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

      Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

      Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe