Jehovan todistajat ja 1975-ennustus

ihmettelyt

Mitä Jehovan todistajat opettivat tapahtuvan syyskuun 5. päivään 1975 mennessä?

---------------------------------------
Herätkää 8.9.1969 s.14

Jos olet nuori, niin sinun on myös tunnustettava se tosiasia, ettet ehdi tulla vanhaksi nykyisessä asiainjärjestelmässä.

Niinpä jos olet nuori, et ehdi toteuttaa mitään tämän järjestelmän tarjoamaa elämänuraa.

---------------------------------------

Kysynkin nyt, oliko Jehovan todistajilla väärä ennustus kun he väittivät edellä mainittua?

Onko tosiaan ketään 1960-luvun lopulla ollutta nuorta, joka olisi ehtinyt vaikkapa luoda uran työelämässä?

Skannauksia jt-kirjallisuudesta koskien vuotta 1975:

http://www.jttuki.info/Loppu/1975/1975.html

21

614

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fger

>>>Onko tosiaan ketään 1960-luvun lopulla ollutta nuorta, joka olisi ehtinyt vaikkapa luoda uran työelämässä?>Valitettavasti näiden varovaisten tietojen ohella julkaistiin kuitenkin muita lausuntoja, joissa annettiin ymmärtää, että sellaisten toiveitten toteutuminen tuona vuonna oli paremminkin todennäköistä kuin vain mahdollista. On valitettavaa, että nämä jälkimmäiset lausunnot jättivät ilmeisesti varjoonsa nuo varovaisemmat lausunnot

• todista

muuta kuin nopeaa takin kääntöä. Maallisita kadehtimissta????? Teillehän sen pitäisi olla poisuljettu asia. Kuka maailmallinen kadehtisi teitä? Miksi ylpeilisit sillä, jos niin olisi?

• PGentleman

Ei, koska siihen oli todella suotuisa tilaisuus, kun otettiin huomioon, että ihmisen luomisesta olisi kulunut vuoteen 1975 mennessä 6000 vuotta.

Monien hartaat paratiisitoiveet suuntautuivatkin siksi kiitettävästi, tuohon merkilliseen vuoteen. Joka voisi merkitä maailman vapautusta rauhaisaan 7 päivään, kristuksen tuhatvuotishallinnon alaisuudessa.

Oliko odotus väärä ja ennenaikainen? emme ehkä sanoisi niin! Se oli vain kiinnostava potentiaalinen mahdollisuus, jota monet pohdiskelivat. Ja aina kun on olemassa todellisia edellytyksiä muutoksesta, se heijastuu myös kaikessa opetuksessa. niinpä tämä seikka huomioonottaen se puettiin, myös sanalliseen muotoon, ja epäilemättä saattoi saada aikaan ihan turhaakin hypetystä.

• rehellisyyttä

>> Se oli vain kiinnostava potentiaalinen mahdollisuus, jota monet pohdiskelivat.>>

Oletko ihan rehellinen, kun puhut vain "mahdollisuudesta"? Sen sanottiin olevan todennnäköistä.

Presidentti Franz julisti sen olevan sopivaa ja Jeesuksen olevan Sapatin Herra VAIN jos loppu tulee 1975.

Vain mahdollisuusko?

Vartiotorni 1980:
        "Valitettavasti näiden varovaisten tietojen ohella julkaistiin kuitenkin muita lausuntoja, joissa annettiin ymmärtää, että sellaisten toiveitten toteutuminen tuona vuonna oli paremminkin todennäköistä kuin vain mahdollista."

• PGentleman
        rehellisyyttä kirjoitti:

>> Se oli vain kiinnostava potentiaalinen mahdollisuus, jota monet pohdiskelivat.>>

Oletko ihan rehellinen, kun puhut vain "mahdollisuudesta"? Sen sanottiin olevan todennnäköistä.

Presidentti Franz julisti sen olevan sopivaa ja Jeesuksen olevan Sapatin Herra VAIN jos loppu tulee 1975.

Vain mahdollisuusko?

Vartiotorni 1980:
        "Valitettavasti näiden varovaisten tietojen ohella julkaistiin kuitenkin muita lausuntoja, joissa annettiin ymmärtää, että sellaisten toiveitten toteutuminen tuona vuonna oli paremminkin todennäköistä kuin vain mahdollista."

• ole ennustaja,
        PGentleman kirjoitti:

mutta valitettavasti olen elänyt ennen ja jälkeen vuoden 1975. Kaikki hartaiden (nuorien?) todistajien harmiksi minun sisäpiireissä olleen täytyy todeta, että mitään epäilystä ei saanut heittää tälle vuodelle. En käsitä kuinka Jt-vanhemmat ovat selittäneet asian lapsilleen. Ehkä monessa tapauksessa he olivat niin nuoria, että eivät osanneet sisäistää asiaa.

Muussa tapauksessa tapa on toinen luonto.

• epäilys?
        ole ennustaja, kirjoitti:

mutta valitettavasti olen elänyt ennen ja jälkeen vuoden 1975. Kaikki hartaiden (nuorien?) todistajien harmiksi minun sisäpiireissä olleen täytyy todeta, että mitään epäilystä ei saanut heittää tälle vuodelle. En käsitä kuinka Jt-vanhemmat ovat selittäneet asian lapsilleen. Ehkä monessa tapauksessa he olivat niin nuoria, että eivät osanneet sisäistää asiaa.

Muussa tapauksessa tapa on toinen luonto.

Olisin käynyt kouluja, mut näin mua kasvatettiin. Pitää olla tienraivaaja, loppu tulee ihan pian.
        Nyt hävettää, mitä oon puhunut ihan tosissani "kentällä" vuodesta 1914 sukupolvena, joka ei häviä.

• sairautta,
        epäilys? kirjoitti:

Olisin käynyt kouluja, mut näin mua kasvatettiin. Pitää olla tienraivaaja, loppu tulee ihan pian.
        Nyt hävettää, mitä oon puhunut ihan tosissani "kentällä" vuodesta 1914 sukupolvena, joka ei häviä.

mutta uskao itseesi. Sinä voit tehdä elämästäsi itsesi näköistä. Tiedän tietysti, että se ei ole helppoa, muuta jos on terveyttä, on elämää. Ihminen voi elää ihan hyvin vähemmälläkin. Ei tarvta autoja ja hienoja asuntoja, jotka näyttävät olevan J:ien mitta onnistumiseen jopa uskonnollisella saralla.

• fger
        sairautta, kirjoitti:

mutta uskao itseesi. Sinä voit tehdä elämästäsi itsesi näköistä. Tiedän tietysti, että se ei ole helppoa, muuta jos on terveyttä, on elämää. Ihminen voi elää ihan hyvin vähemmälläkin. Ei tarvta autoja ja hienoja asuntoja, jotka näyttävät olevan J:ien mitta onnistumiseen jopa uskonnollisella saralla.

>>>Ei tarvta autoja ja hienoja asuntoja

• Anonyymi
        rehellisyyttä kirjoitti:

Vain mahdollisuusko?

Vartiotorni 1980:

ei ne myönnä mittä.

• Anonyymi
        epäilys? kirjoitti:

et ole enimäinen sitten ollaan köyhän eläkkeellä. ottaakaa yhteytä tikkurilaan siellä väitetään eläke masusta joka on otettu joaiselle kantsi kysyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

et ole enimäinen sitten ollaan köyhän eläkkeellä. ottaakaa yhteytä tikkurilaan siellä väitetään eläke masusta joka on otettu joaiselle kantsi kysyä.

minulle ainakin sanottiin olen jehova prseestö kun olin oli perun lirjoitus tilaisuudssa kaikki jehoville isäni oli oke ylppiä .itse olivat perinneet .elivät niiden turvin noin 100 vuotta äijä on nytn96 v terveisn raumalta.odotaa maailman loppua tosissaan.

• Anonyymi
        epäilys? kirjoitti:

juttele sinne tikkurillan suuntaan ovat ihan yhtnpöhköi mut sielt saa päivän sapuskat eikä uskalla minnekään lähteä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

minulle ainakin sanottiin olen jehova prseestö kun olin oli perun lirjoitus tilaisuudssa kaikki jehoville isäni oli oke ylppiä .itse olivat perinneet .elivät niiden turvin noin 100 vuotta äijä on nytn96 v terveisn raumalta.odotaa maailman loppua tosissaan.

Raamatun mukaan perintö kuuluu lapsille

• Anonyymi

on se niin marotonta porukkaa ,kattokaas kuimnvanhaks ne elävt oma isäni ja äitnini testamenttasi mökkinssä järjestölle.

• Anonyymi

olihan se kympin uutisten lukia mikä lie nimi

• Anonyymi

kysykää jehovan todistajilta missä eläke mulle ainakin sanotiin on kuulema olemassa tienraivaajille..

• Anonyymi

kantta kysyä köyhän apua itselleni luvattiin .5000 euroa per kk

• Anonyymi

2005-08-13 00:36:34 epäilys?

"Olisin käynyt kouluja, mut näin mua kasvatettiin. Pitää olla tienraivaaja, loppu tulee ihan pian. "

-Saatko nyt leuhkia, että osana sinun tienraivaustyötäsi on ollut mahdollista vartiotorniseuralle perustaa sijoitusyhtiö Irlantiin ?

Mitäs sitä nyt maailmanlopusta, kun saa paljon rahaa omistukseensa

• Anonyymi

Linkki ei toimi

• Anonyymi

Anonyymi 2025-08-02 03:43:27

"olihan se kympin uutisten lukia mikä lie nim"

Eikös hää ennää kaupittele vartiotorniloita ?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      32
      1883
    2. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      45
      1873
    3. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      293
      1745
    4. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1326
    5. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      7
      1258
    6. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1107
    7. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      13
      1051
    8. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1006
    9. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      20
      972
    10. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      36