perässä ajajat

tiina

Mikä helvetti niitä ns. perässä kiinni ajajia oikeen vaivaa?? Eikö sitä nyt ymmärrä että on aikalailla omallekkin hengelle vaarallista jos ajaa ihan toisen perässä varsinkin satasen alueella... tosiaankin taitaa olla totta, että turvaväli kertoo älykkyysosamäärän!
Alinopeudesta ei ainakaan johtunu, koska itekkin ajoin reilua sataakymmentä. Perässä tulija kyllä todellakin yllytti enempään, mutta ainakin mulla pysyy järki päässä semmosessakin tilanteessa.

Kaiken huippu oli tänään kun joku amisjätkä ajo romullaan IHAN perässä kiinni n. 20km ainakin eikä millään voinu lähtee ohittamaan vaikka mahollisuuksia olis ollu koko ajan.
Jos siellä perseessä pitää olla niin kiinni niin miks ei sitten samantien ohittais eikä jää vaarantamaan muitten turvallisuutta.
En kaipaa mitään ylimäärästä rysähystä enää siihen perään jos joudun pakkottavasta syystä lyömään yhtäkkiä jarrut pohjaan.
Ja kaiken huippu oli se, että kun laitoin vilkun että lähen ohittamaan eessä olevaa autoo, niin jopas sitten heti laitetaan kaasu pohjaan ja tullaan melkeen kylkeen. Siinä taas sai jarrut toimia... Älyttömän paljon tyhmiä kuskeja(=liikenteen vaarantajia) liikkuu ainakin Kokkolan/Kajaanintiellä!

90

6212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyrmääjä

      helpoin keino on hiljentää vauhtia ja peippaila edessä niin että ei pääse ohi ja pysähtymisen jälkeen mennä ja repiä se tollo sieltä autostaan ja kunnolla turpaan. Olen suorittanut tämän muutaman kerran ja aina toimii.

      • tiina

        Kuulostaa hyvältä!:D

        Ite en oo vielä tohon vauhdin hiljentämiseen ryhtyny, samaa vauhtia vaan jatkanu, mutta kyllä se näköjään pitää kohta alottaa kun niitä perässä ajajia niin jumalattomasti on!
        ...Meinasinpa kuitenkin tänään kun se kuvailemani "amisjätkä" oli pysähty samalle pysäkille kun mäkin mennä sanomaan että mitä vittua sulla oikeen siellä päässä liikkuu kun pitää ajaa perseessä kiinni.
        Kerkes kuitenkin lähtee ennen sitä jatkamaan matkaa, hiillostamaan jonkun toisen perää!
        Oluttakin siinä ainakin pelkääjän paikalla istunu kittas. Ei tietenkään tarkota että kuskikin ois, mutta kuski oli vaan niin paljon pienempi tähän toiseen nähden että ties vaikka ois juopuneena neuvonu kuskia...

        Olis vaan niin kiva kuulla semmoselta kuskilta joka ajaa ihan perässä kiini että MIKÄ siihen on oikeen syynä??!!!


      • hyvä perä
        tiina kirjoitti:

        Kuulostaa hyvältä!:D

        Ite en oo vielä tohon vauhdin hiljentämiseen ryhtyny, samaa vauhtia vaan jatkanu, mutta kyllä se näköjään pitää kohta alottaa kun niitä perässä ajajia niin jumalattomasti on!
        ...Meinasinpa kuitenkin tänään kun se kuvailemani "amisjätkä" oli pysähty samalle pysäkille kun mäkin mennä sanomaan että mitä vittua sulla oikeen siellä päässä liikkuu kun pitää ajaa perseessä kiinni.
        Kerkes kuitenkin lähtee ennen sitä jatkamaan matkaa, hiillostamaan jonkun toisen perää!
        Oluttakin siinä ainakin pelkääjän paikalla istunu kittas. Ei tietenkään tarkota että kuskikin ois, mutta kuski oli vaan niin paljon pienempi tähän toiseen nähden että ties vaikka ois juopuneena neuvonu kuskia...

        Olis vaan niin kiva kuulla semmoselta kuskilta joka ajaa ihan perässä kiini että MIKÄ siihen on oikeen syynä??!!!

        kun siellä niitä perskärpäsiä niin kovasti löytyy. Mulla ei yleensä oo yhtään, karisee matkalla...


      • fhtgjuy

        No tottahan toki me TOI uskotaan. Olet sä sen verran kova tyyppi.


      • Taunari
        tiina kirjoitti:

        Kuulostaa hyvältä!:D

        Ite en oo vielä tohon vauhdin hiljentämiseen ryhtyny, samaa vauhtia vaan jatkanu, mutta kyllä se näköjään pitää kohta alottaa kun niitä perässä ajajia niin jumalattomasti on!
        ...Meinasinpa kuitenkin tänään kun se kuvailemani "amisjätkä" oli pysähty samalle pysäkille kun mäkin mennä sanomaan että mitä vittua sulla oikeen siellä päässä liikkuu kun pitää ajaa perseessä kiinni.
        Kerkes kuitenkin lähtee ennen sitä jatkamaan matkaa, hiillostamaan jonkun toisen perää!
        Oluttakin siinä ainakin pelkääjän paikalla istunu kittas. Ei tietenkään tarkota että kuskikin ois, mutta kuski oli vaan niin paljon pienempi tähän toiseen nähden että ties vaikka ois juopuneena neuvonu kuskia...

        Olis vaan niin kiva kuulla semmoselta kuskilta joka ajaa ihan perässä kiini että MIKÄ siihen on oikeen syynä??!!!

        VArmaan oletkin fiksumpi kun aiheesta kirjoitat. Ei mihinkään koviin toimiin tartte alkaa jos et siihen varmaan pystykkään kuten en minäkään varmaan tai edes halua. Mutta takaisin vittuilu on aina poikaa ja mukavaa katseltavaa jos menettää malttinsa totaalisesti :D Toki siinä on vaaransakin sitten kun joku juntti sitten menee ohitse vaikka kuoleman uhalla tai jotakin muuta.
        Sivistyneestikin voi antaa takaisin.

        Ps. Mun perään ei ole kukaan vielä lähtenyt pienen tai isommankaan vittuilun takia! Se o kumma että yhtäkkiä se vaan loppuu niiden touhut, kai ne sitten tajuaa jotakin, tiedä sitten.. :o


      • Tuli yks äijä

        Ja koitti tota turpaan vetoa! Ikävä juttu oli se kun mun piti nolata se äijä sen lapsien edessä. Noh eipähän tule uudestaan mulle aukomaan.


      • juupajuupa

        monesti maantiellä vituttaa ne, jotka ajavat satasenkin alueella vaihtelevasti 105-115km/h.

        Itse kun ajaisin koko ajan sitä 110-115km/h, niin tuollaisesta on helvetin paha lähteä ohi, kun ei haluaisi sakkoja ottaa. Toisaalta, jos ohittaa reippaammin, niin sitten se toinen kuitenkin roikkuu siellä takapuskurissa taas pitkän aikaa.
        Siksi mieluummin odottelisi siinä lähellä, josko toinen hiljentäisi, kiihdyttäisi tai kääntyisi.

        Toisekseen, jos lähellä ajaa ja perään ajaa, niin peräänajajalla on aina paremmat mahdollisuudet pysyä tiellä. Etummainen (ainakin talvella) pyörähtää kohtuu helposti, takanaoleva voi tiellä pysyäkin, jos on varautunut ja hallitsee autonsa.


      • NimimerkkiSuojaaSinuakin

        Todellisuudessahan et ole ketään pysäyttänyt, turpaan lyömisestä puhumattakaan. Tiedät tämän itsekin. Netissä voit tietysti kertoilla tehneesi mitä tahansa.


      • Anonyymi
        Tuli yks äijä kirjoitti:

        Ja koitti tota turpaan vetoa! Ikävä juttu oli se kun mun piti nolata se äijä sen lapsien edessä. Noh eipähän tule uudestaan mulle aukomaan.

        Turpa kunnolla ketä persessä auto se kannattaa ottaa pää irti


    • Kusti_

      Mietipä tiina hetki seuraavan kirjoittamasi lauseen epäjohdonmukaisuutta:

      "Jos siellä perseessä pitää olla niin kiinni niin miks ei sitten samantien ohittais eikä jää vaarantamaan muitten turvallisuutta."

      Mikäli siellä perseessä PITÄÄ lähtökohtaisesti olla kiinni, niin ohittaminen on aika hankalaa eikä sinun pitäisi samassa lauseessa enää moisesta mainitakaan senkin pöhköpää :)

    • Pörje

      Olen niitä perässätoikkujia ja kerron teille ymmärtämättömille miksi ?

      Idea on päivänselvä, turvallisuus, säästö ja ajon helppous.

      Polttoaineensäästö on selvä asia, ajon helppous on siinä, että ei tarvitse tarkkailla muuta liikennettä tai nopeutta, etummainen tekee sen ja maksaa myös ylinopeussakot.

      Turvallisuus tulee siitä, että sattuipa mitä hyvänsä, niin edellä oleva on se joka kärsii, hirvet ei ehdi väliin, joten hirvikolarissa elukka tulee sen etummaisen auton lasista sisään.

      Etummaisen äkkijarrutus ei aiheuta kuin korkeintaan pienen töytäisyn, kunhan vaan on riittävän lähellä.

      Jos sitten jostain syystä sattuu isompi mälli, niin ajan mieluummin sen edellä ajavan konttiin mahdollisimman läheltä vielä, ennenkuin olen ensimmäisenä ottamassa vastaantulevaan kontaktia.
      Tollanen pieni kansanauto pehmentää siinä välissä mälliä kummasti.

      Nyt tietysti joku rupeaa itkemään, että itsekkäästi maksimoit turvallisuuttasi edellä ajavan kustannuksella, sillä sehän on se joka on pahemmassa kusessa.

      Tuolla tavoin ajatteleville sanoisin että oikeassa olette, siinä juuri on perässäroikkumiseni syy.

      • tiina

        Jos olit tosissas niin mee nyt hyvä ihminen takas autokouluun hankkimaan rohkeutta että voisit sitten ajella ihan yksinkin ilman että roikut jonkun perässä, ei voi muuta sanoo :D!


      • Pörje
        tiina kirjoitti:

        Jos olit tosissas niin mee nyt hyvä ihminen takas autokouluun hankkimaan rohkeutta että voisit sitten ajella ihan yksinkin ilman että roikut jonkun perässä, ei voi muuta sanoo :D!

        Mutta kertoile toki, missä täällä eteläsuomessa ihmisten aikaan voi ajella aivan yksin.

        Käy välillä kattomassa tien päällä, liikennettä nyt vaan on aina eikä siinä autokoulut paljon auta, ja sitäpaitsi lähelläajo vähentää ruuhkiakin ei jokaiselle riitä puolta kilometriä tienpätkää käytettäväksi, ja saasteetkin vähenee.

        Niin että Hah hah vaan itelles.


      • Karvapylly
        Pörje kirjoitti:

        Mutta kertoile toki, missä täällä eteläsuomessa ihmisten aikaan voi ajella aivan yksin.

        Käy välillä kattomassa tien päällä, liikennettä nyt vaan on aina eikä siinä autokoulut paljon auta, ja sitäpaitsi lähelläajo vähentää ruuhkiakin ei jokaiselle riitä puolta kilometriä tienpätkää käytettäväksi, ja saasteetkin vähenee.

        Niin että Hah hah vaan itelles.

        Mee hoitoon, jos perässäroikkuminen noin kiinnostaa. Toi ei ole enää normaalia.


      • - Tutka -

        Pörje kirjoitti: "...ei tarvitse tarkkailla muuta liikennettä tai nopeutta, etummainen tekee sen ja maksaa myös ylinopeussakot."

        Poliisi voi halutessaan sakottaa koko autojonoa. Käytäntö on, että ensimmäiselle autolle saadaan lukema ja tästä lukemasta vähennetään 1km/h aina jonoa taaksepäin mentäessä. Olemattomasta turvavälistä seuraa lisää maksettavaa. Onnettomuustilanteissa rangaistukset kovenevat huomattavasti, mikäli onnettomuus katsotaan aiheutuneen yllämainituista seikoista.


      • justice for all

        Takapuskurissa roikkumisesta sakotetaan myös...


      • Pörje
        tiina kirjoitti:

        Jos olit tosissas niin mee nyt hyvä ihminen takas autokouluun hankkimaan rohkeutta että voisit sitten ajella ihan yksinkin ilman että roikut jonkun perässä, ei voi muuta sanoo :D!

        Tutkiskele hieman tieliikennelakia niin huomaat, että lainsäätäjänkin mielestä nopeudella 60 km/h noin 5 m ajoneuvojen väli on riittävä.


      • lisäksi

        Kerrankin kuulin kunnon perusteluja.

        Lisäksi on todettu, että riittävän lähellä ajava pienentää myös edelläolevan polttoaineen kulutusta.

        Samoin väsyneenä tai muutoin huonossa kunnossa ajaessa pysyy helpommin tiellä.


      • Kallonkutistaja

        Siinähän oli kuin kirjoitettu katkelmia tulevaan kirjaan "Kuuluisia viimeisiä sanoja". Esim tämä:

        "Etummaisen äkkijarrutus ei aiheuta kuin korkeintaan pienen töytäisyn, kunhan vaan on riittävän lähellä."

        Olit ilmeisesti unohtanut , että myös likinäköisyys on loppujen lopuksi turvallisuutta lisäävä seikka liikenteessä, koska likinäköinen joutuu ajamaan lähellä edellämenevää, jotta pysyy turvallisesti tiellä? Siten ei tarvitse nähdä edes liikennemerkkejä, esim hirvi- tai nopeusrajoituksia, kun etummainen huolehtii niistäkin.

        Ainut positiivinen seikka tuossa kirjoituksessasi on se, että tunnustat, erityisesti itsellesi, että suoraan sanottuna pelkäät ajaa yksin. Kehitys alkaa tosiasioiden tunnustamisesta.


      • Anonyymi

        Ei sinulla ole oikeutta tehdä tuota, vaarantaa muiden .....
        Moni siihen suostuu, minä ainakaan en. Tule kokeilemaan niin varmasti tiedät
        kuka niistä olen minä.
        Katsos, minulla on sama oikeus vaarantaa turvallisuutesi kuin sinulla, siis meidän välisessä oikeudenkäynnissä.
        Sinunlaisia syntyy koska tässä maassa ei tule feedbääkkiä riittävästi.


    • Taunari

      Mutta kun asiaa mietit niin jos haluat tälläiseen vaikuttaa niin itse se on toimittava, se on hyvin pitkälti kylmä totuus! Totta kai voi kokeilla poliisi pystyvätkö se tulemaan apuun mutta se on niin paljon kiinni heidän resursseista ja siitä missä satut juuri silloin olemaan.

      VAstaisuudessa ala muuttelemaan nopeutta jos taakse ilmaantu joku ihan täysi kusipää, ajaa siis aivan liian lähellä. Ehkä et ole ajanut vielä niin paljon että olisi halua alkaa ns. "kouluttamaan" jotakin ääliötä. Mutta hyvin sivistynyt keino on tosiaan alkaa muuttelemaan nopeuttaan joka yleensä saa aikaan että se takana oleva ottaa vähän etäisyyttä.

      Mä voin olla niin sika jotakin junttia kohtaan että vain laki estää kiilaamasta tieltä ulos. Onko se sikamaisuutta kuitenkaan? Ehkä mä olen luoteentani sellanen että mulle ei vittuilla ja jos vittuilee niin vittuilen takaisin, ei se auto tee mitään poikkeusta! Toki en vaaranna muiden turvallisuutta ympäristössä jos alan jollekkin tahvolle tekemään vaikka sitä samaa mitä hänkin tekee.

      Mitä te teette kaupan jonossa jos joku tunkee mulkkuaan pakaroittesi väliin? Joku nainen voi tykätäkkin ja jopa joku mieskin mutta veikkaanpa että ei sellanen käy kuitenkaan ja ikävä kaveri kun sattuu olemaan niin iskee kyynärpäällä.

      Mikä se on kun autolla ollaan niin sikoja? Verratkaapa muuhun elämään auton ulkopuolella että ei siellä vaaranneta noin paljon toisten turvallisuutta joka päivä!

      • ughr

        näinhän se menee...

        Asia erikseen on sitten ne edessä roikkujat...
        Siis ne, jotka väkisin tunkee siihen jo muutenkin pieneen väliin. Pitäis varmaan alkaa pitämään muutamaa ratakiskoa kattotelineellä, ihan vaan siltä varalta, että joku tunkee eteen. Ja jos löysäis vielä jarrutkin pois niin, voi sitä joka siinä edessä olisi esim. ketjukolarin sattuessa...


    • rajoitustenmukaan

      Jarrutelkaa kaikki silloin tällöin oikein kunnolla. Itse painan jarrua ensin pikkuisen ja sitten oikein kunnolla, kun joku perskärpänen ilmaantuu takapuskuriin. Yleensä tämän jälkeen tulee etäisyyttä.

      Niitäkin on, jotka tätä eivät tajua. Heidän mielestä perseessä ajaminen on saavutettu etu. Kun autoni vähän vanhenee ja tällainen sattuu kohdalle, niin saatan myydä sitten kotteroni vakuutusyhtiölle. Eihän sitä koskaan tiedä, jos vaikka kettu juoksee tien yli...

      • murmeli

        Käsitys että peräänajaja on aina syyllinen on vailla todellisuuspohjaa, sillä tahallinen edessä jarruttelija saa yleensä syytteen liikenteen vaarantamisesta ja joutuu korvaamaan peräänajajan vahingotkin vakuutuksestaan.

        Asiasta on olemassa oikeuden päätöksiä.

        Satuilut eläimen väistämisestä voi unohtaa.

        Vakuutusyhtiöiden kanta näihin rikastumisyrityksiin on yksiselitteinen, jos luontokappaleen raatoa tai selvää todistusta ei ole, niin korvauksia ei tule, pahimmassa tapauksessa syyte vakuutuspetoksesta.

        Niin että siitä vaan jarruttelemaan edessä, ja jos joku tulee perään niin paras olla pitävä näyttö jos meinaa kunnialla selvitä hommasta.


      • Ykä 59
        murmeli kirjoitti:

        Käsitys että peräänajaja on aina syyllinen on vailla todellisuuspohjaa, sillä tahallinen edessä jarruttelija saa yleensä syytteen liikenteen vaarantamisesta ja joutuu korvaamaan peräänajajan vahingotkin vakuutuksestaan.

        Asiasta on olemassa oikeuden päätöksiä.

        Satuilut eläimen väistämisestä voi unohtaa.

        Vakuutusyhtiöiden kanta näihin rikastumisyrityksiin on yksiselitteinen, jos luontokappaleen raatoa tai selvää todistusta ei ole, niin korvauksia ei tule, pahimmassa tapauksessa syyte vakuutuspetoksesta.

        Niin että siitä vaan jarruttelemaan edessä, ja jos joku tulee perään niin paras olla pitävä näyttö jos meinaa kunnialla selvitä hommasta.

        Joo aivan tosi on näin käytänössä, mutta täällä ajetetaankin etupässä "virtuaaliteillä virtuaali autoa".


      • vaikeampaa
        murmeli kirjoitti:

        Käsitys että peräänajaja on aina syyllinen on vailla todellisuuspohjaa, sillä tahallinen edessä jarruttelija saa yleensä syytteen liikenteen vaarantamisesta ja joutuu korvaamaan peräänajajan vahingotkin vakuutuksestaan.

        Asiasta on olemassa oikeuden päätöksiä.

        Satuilut eläimen väistämisestä voi unohtaa.

        Vakuutusyhtiöiden kanta näihin rikastumisyrityksiin on yksiselitteinen, jos luontokappaleen raatoa tai selvää todistusta ei ole, niin korvauksia ei tule, pahimmassa tapauksessa syyte vakuutuspetoksesta.

        Niin että siitä vaan jarruttelemaan edessä, ja jos joku tulee perään niin paras olla pitävä näyttö jos meinaa kunnialla selvitä hommasta.

        Vakuutusyhtiöillä ja myös oikeusistuimills on selvä kanta: pientä eläintä ei pidä väistää lainkaan paniikkijarrutuksella, ellei katso ensin taustapeiliin. Ja jos takana on joku ja silti jarrutat äkillisesti, niin oletpa maksumies. On muuten moni joutunut katkerasti kokemaan tämän. Ja tässä on ainakin minulla hyvä syy hätistellä persekärpäset pois. Jarruvalojen vilkuttelu, yöllä takasumuvalon vilkuttelu tai pahimmillaan sellainen salakavala jarrutus paikassa, missä tilanne edessäni on täysin hallinnassa, ovat kyllä tepsiviä keinoja.


      • Pocce
        vaikeampaa kirjoitti:

        Vakuutusyhtiöillä ja myös oikeusistuimills on selvä kanta: pientä eläintä ei pidä väistää lainkaan paniikkijarrutuksella, ellei katso ensin taustapeiliin. Ja jos takana on joku ja silti jarrutat äkillisesti, niin oletpa maksumies. On muuten moni joutunut katkerasti kokemaan tämän. Ja tässä on ainakin minulla hyvä syy hätistellä persekärpäset pois. Jarruvalojen vilkuttelu, yöllä takasumuvalon vilkuttelu tai pahimmillaan sellainen salakavala jarrutus paikassa, missä tilanne edessäni on täysin hallinnassa, ovat kyllä tepsiviä keinoja.

        Kaikkein paras keino alkaa pestä tuulilasia. Kaikki rapa on takanatulevan lasilla. Varsinkin kun säädätte vänkärin puolta hieman ylös.

        Älkää vaan jarruttako!!! Se on todella vaarallista. Siinä jää peräänajettava kakkoseksi. Vaarallisempaa kolaroida perästä kuin keulasta.


      • Anonyymi
        murmeli kirjoitti:

        Käsitys että peräänajaja on aina syyllinen on vailla todellisuuspohjaa, sillä tahallinen edessä jarruttelija saa yleensä syytteen liikenteen vaarantamisesta ja joutuu korvaamaan peräänajajan vahingotkin vakuutuksestaan.

        Asiasta on olemassa oikeuden päätöksiä.

        Satuilut eläimen väistämisestä voi unohtaa.

        Vakuutusyhtiöiden kanta näihin rikastumisyrityksiin on yksiselitteinen, jos luontokappaleen raatoa tai selvää todistusta ei ole, niin korvauksia ei tule, pahimmassa tapauksessa syyte vakuutuspetoksesta.

        Niin että siitä vaan jarruttelemaan edessä, ja jos joku tulee perään niin paras olla pitävä näyttö jos meinaa kunnialla selvitä hommasta.

        Pääsääntöisesti peräänajaja on laiminlyönyt velvollisuutensa pitää riittävä turvaväli. Mitään törmäystä edellä menevän kanssa ei tapahtuisi, jos väli olisi kunnossa. Oli edellä menevän hidastuksen syy mikä tahansa. Tämä on totuus. Kaikki muu mielikuvitusta ja sepitettyä.

        Vastuu omasta turvavälistä ja pysäyttämisestä sen turvin on yksin sinun. Edellä menevä huolehtii omasta turvävälistään. Vaikka et haluakaan kantaa omaa vastuutasi turvallisesta etenemisestä, et voi ulkoistaa omaa turvallisuuttasi edellä ajavalle. Jätä väli tai ohita. Edellä menevän painostaminen on turhaa ja osuu omaan nilkkaan. Ennemmin tai myöhemmin.


    • The Rat

      Tuli tänään ajettua aika persiissä kiinni tuossa turun moottoritiellä. Edellä ajoi vasenta kaistaa joku mieshenkilö (~40-50 v?). Ei osannut vaihtaa oikealle että olisivat nopeammin ajavat päässeet ohi.

      Pari kertaa mietin että olisinko mennyt oikealta ohi, mutta se oli oikeastaan kunnolla mahdollista ainoastaan ykköskehän kohdalla ja sieltä tulee autoja koko ajan, joten ajelin vielä muutaman kilometrin tuon takana.

      Oletin että olisi keksinyt mitä tekee väärin, mutta eipä tainnut raksuttaa. Jotkut eivät kai katso peräpeiliin, tai sitten ovat liikkeellä täysin minä-minä -asenteella. :(

    • urputtaa...

      En ole tullut havainneeksi pitkään aikaan yhtään perässä roikkujaa. En, vaikka olen raahannut peräkärryssä alinopeutta ajaen rakennustarvikkeita 6-tiellä. Ohitusta joku saattaa kytätä jonkin aikaa melko lähellä, mutta menee kyllä sitten ohi ja jatkaa matkaansa. Ilman peräkärryä ajelen sellaset 60000 kilometriä vuodessa, eikä perässäroikkujia ole näkynyt. Ei siinä etupuskurissakaan kukaan näy roikkuvan, köröttelijöistä pääsee sentään ruuhka-aikojen ulkopuolella kohtuullisen helposti ohi.

      Mistähän se mahtaa johtua, että kaikki törpöt vainoavat juuri sinua? Niillä kaikilla törpöillä on varmaan päässä vikaa. Osaatko itse pitää edes tasaista nopeutta? Ettei vaan se 110 km/h löytyisi vasta silloin kun sille perässä roikkujalle koittaisi ohitustilaisuus? Mikset aja vaikka tien sivuun siksi aikaa, että tämä törppö joutuu menemään ohi? Vai onko siellä takana kymmeniä törppöjä jonottamassa? Se on kauheeta kun joutuu näiden törppöjen vainoamaksi.

      • tiina

        No eiköhän se kuitenkin niin oo, ettei niitäkään jokaisen autoilijan takana oo. Toisilla ei välttämättä juuri ikinä ja toisen perässä saattaa näkyä lähes aina. Ei se nyt sitä tarkota että jos itse et oo niitä perässäs havannoinu, että joku muu joka on, ajais vähän miten sattuu ja itse ajotyylillään aiheuttais sen...

        Kyllä se mun ajonopeus ainakin on tasainen kun tuolla maanteillä ajelen, enkä toki tee niin että kun joku vois lähtee ohittamaan painan lisää kaasua.
        Yleensä ajelen juuri aika tasaista satasta, joskus sitten sataakymmentä tai vähän kovempaa, mutta varsinkin jos takana näkyy toisia niin nopeus pysyy kyllä tasaisena ja yleensä kun tämmönen perässä roikkuja sattuu kohdalle, laitan vilkkua että ohittais jos on hyvä mahdollisuus ja jos lähtee, niin hiljennän että pääsee turvallisesti ohi.


    • Äksviis

      Minä yleensä perskärpästen ilmestyessä hiljennän vauhtia ja pesen takalasin.

    • Asiaukko

      Minulla on ainakin urakkahommissa hurja kiire mennä paikkakunnalta toiseen ja aikataulu painaa niskaan koko ajan joten kun joku jurraa hitaasti edessä niin voin ajaa lähellä merkiksi että kiihdytä tai anna kiireisemmälle tietä. Monikaan mulkku ei kuitenkaan anna tietä vaikka ois paikkoja esim 60 hurjastelijat 80 alueella ja letka perässä eikä voi antaa tietä. Pyrin ohittamaan kun mahdollista mutta pitäisi osata ajaa edes rajoituksen mukaan ja jos ei osaa niin pitää opetella ajamaan eikä mitään vettä päälle roiskia saatana. Monet rekkakuskitkin sanoo että vituttaa kun on aikataulusta myöhässä hidastelijoiden takia kun eivät anna tietä ei sitte millään niin pitää yrittää se jotenkii viestittää edessä olevalle etanalle että anna tietä tai aja edes rajotuksen mukaan älä hidastele. Toiset tekee työtään ja rekalla vituttaa taas lähtee täyden kuorman kanssa kiihdyttämään muutenkaan esim ohitus tai muu tilanne jossa joutuu edessä olevan mämmikouran takia hidastelemaan pitkiä matkoja. Käyttäkää päätänne hyvät ihmiset älkääkä niitä saatanan puhelimia.....

      • hohhoijaavaan

        Perässä kiinni ajamalla takaat sen, että edessäajava hiljentää nopeuttaan entistä enemmän. Oma mokasi.


    • 3w24e5trgh345

      En tiedä, näiden kanssa kannattaa alkaa vähän leikkimään mutta en nyt ala niistä kertomaan. Kyllä minuakin rasittaa nämä arkajalkakuskit, osoitteita etsivät kuskit vaikka on 80km/h rajoitus eikä risteyksiä ole missään niin vauhti seilaa koko ajan.

      Tänään ajoin kehä kolmosta länteen päin ohi espoon keskustan liittymän, edellä meni joku auto joka ajoi 90km/h vielä nelikaistatiellä, sitten kun tie muuttuu kaksikaistaiseksi siinä mikkelän jälkeen niin vauhti putooaa 60, kunnes taas kaasupoljin löytyy ja nopeus nousee melkein 80. kohta taas nopeus hiljenee ja joudun koko ajan jopa jarruttamaan etten mene liian lähelle ajamaan.

      Hommaat vittu navigaattori edes siihen puhelimeen, nää on niitä osoitteen arpojia jotka ihmetteleen keskellä maantietäkin että pitääkö kääntyä tuon kuusen kohdalta.
      Koskaan kukaan ei anna tietä, itse teen niin jos jostain syystä pitää arpoa ja empiä niin en vedä mitään hautajaissaattuetta perässä vaan ajan sivuun tai ajan tien sivussa että menkää ohi vaan mulla on kaikki hukassa en tiedä minne menen mutta ei tyeidän tartte mun arpomisista murehtia, menkää ohi.

      • hohhoijaavaan

        No jo on ajaminen pienestä kiinni ja viimeset vitat tulessa. Entä jos pitäisit turvavälin niin se muiden ajaminen ei stressaisi sinua niin paljon? Ihan yksinkertasta... ajat liian lähellä jos joudut jatkuvasti jarruttelemaan.


    • pakumies671

      Jos mun perään ilmestyy auto roikkumaan, alan odottamaan seuraavaa nopeusrajoitusmerkkiä nähdäkseni, ajanko alinopeutta. Sitten kiihdytän jos olen teidentukkona ollut, jos nopeuteni on jo se suurin sallittu, lakkaan murehtimasta, ajakoon perässä jos haluaa, ei se kauhuskenaarioita tai pelkotiloja aiheuta minulle ainakaan. Teidentukkona oleminen aiheuttaa häpeäntunnetta.

      • en-häpeä

        Joudun usein syistä ajamaan alle rajoitusten. Noudatan lain 23 §. En silti ole tientukkona sillä ohi pääsee jos haluaa. Sitä en taas ymmärrä että pitää roikkua lähellä edelläajavaa.


      • en-häpeä kirjoitti:

        Joudun usein syistä ajamaan alle rajoitusten. Noudatan lain 23 §. En silti ole tientukkona sillä ohi pääsee jos haluaa. Sitä en taas ymmärrä että pitää roikkua lähellä edelläajavaa.

        Tänään tuli poikkeuksellisesti roikuttua lähellä edelläajavaa. Volvo lähti valoista kuin purkka tukasta. Valehtelematta niin "nopeasti", että roikkumalla noi 30 sentin päästä takaosasta, minä toisena autona ehdin ohittamaan valo-osoittimen juuri sen vaihtuessa keltaiseksi. Siis noin viiden metrin matkaan meni luokkaa kymmenen sekuntia...

        Jos en olisi roikkunut lähellä, olisin juuttunut valoihin. Heti tuon jälkeen pääsin koukkaamaan oikealta ohi ja jatkamaan matkaa normaalilla nopeudella.


      • pakumies671
        en-häpeä kirjoitti:

        Joudun usein syistä ajamaan alle rajoitusten. Noudatan lain 23 §. En silti ole tientukkona sillä ohi pääsee jos haluaa. Sitä en taas ymmärrä että pitää roikkua lähellä edelläajavaa.

        Asiallisessa ajokunnossa oleva ei juurikaan joudu alinopeutta ajamaan eli kun ei aja silloin kun on humalassa tai terveydentilan takia humalaisen tasolla.
        Poikkeuksena ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus tai keli niinä parina kolmena päivänä vuodessa kun on oikeasti huono ajokeli.

        Turhaa suunsoittoa selittää että aina pääsee ohi. Aina ei pääse, ja silloin moni yrittää herätellä uneksijan huomaamaan että jokos mentäis, ajamalla niin lähelle että tajuaa. Tai jos sen edellä ajavan kyvyt ei enää riitä rajoitusnopeuden ajamiseen niin ehkä se jumipappa ymmärtää siitä, että rattiin ei enää olisi syytä mennä.


      • elä.ny.noin.tee
        pakumies671 kirjoitti:

        Asiallisessa ajokunnossa oleva ei juurikaan joudu alinopeutta ajamaan eli kun ei aja silloin kun on humalassa tai terveydentilan takia humalaisen tasolla.
        Poikkeuksena ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus tai keli niinä parina kolmena päivänä vuodessa kun on oikeasti huono ajokeli.

        Turhaa suunsoittoa selittää että aina pääsee ohi. Aina ei pääse, ja silloin moni yrittää herätellä uneksijan huomaamaan että jokos mentäis, ajamalla niin lähelle että tajuaa. Tai jos sen edellä ajavan kyvyt ei enää riitä rajoitusnopeuden ajamiseen niin ehkä se jumipappa ymmärtää siitä, että rattiin ei enää olisi syytä mennä.

        Tuossa tilanteessa lähelle ajaminen on se hölmöin ratkaisu. Jos se jotenkin edellä ajavan nopeuteen vaikuttaa, niin hidastavasti.


      • P.P.P
        pakumies671 kirjoitti:

        Asiallisessa ajokunnossa oleva ei juurikaan joudu alinopeutta ajamaan eli kun ei aja silloin kun on humalassa tai terveydentilan takia humalaisen tasolla.
        Poikkeuksena ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus tai keli niinä parina kolmena päivänä vuodessa kun on oikeasti huono ajokeli.

        Turhaa suunsoittoa selittää että aina pääsee ohi. Aina ei pääse, ja silloin moni yrittää herätellä uneksijan huomaamaan että jokos mentäis, ajamalla niin lähelle että tajuaa. Tai jos sen edellä ajavan kyvyt ei enää riitä rajoitusnopeuden ajamiseen niin ehkä se jumipappa ymmärtää siitä, että rattiin ei enää olisi syytä mennä.

        Ei pidä paikkaansa. Täysin ajokuntoinenkaan ei aina halua ajaa sitä suurinta sallittua. On sata ja yksi syytä ajella pienempää nopeutta. Liikenteessä pitää olla sitä malttia, eli hyväksyä se tosiasia, etteivät kaikki koskaan, eivätkä milloinkaa aja tismalleen sitä nopeutta, mitä sinä ajat tai haluaisit muiden ajavan. Meillä on täällä silti aika väljää teillä jos vertaa maailman suurten metropolien liikenteeseen. Siellä on kaikkien pakko ajella hiljaa, kun porukkaa on niin tuhottoman paljon. perässä roikkuminen on tosi typerää ja neuvona siihen on, että hiljentää vauhtiaan entisestään, jolloin roikkuja ehkä tajuaa, että mistä tässä on kyse.


    • homo_kortti

      Homot tykkäävät hanurista. Taitaa päteä myös ratin takana toimimiseen.

      • pakumies671

        Se on kiva kun huomaa olleensa muidenkin mielestä oikeassa, saanut porukan ymmärtämään. Helpoiten sen huomaa siitä että enää on äänessä ne joita totuus ketuttaa. Sen huomaa siitä että keskustelu vajoaa homottelu, idiootti, minä minä,haista.. ym. Tasolle. Eli osa väärässäolijoista ilmaisee ehkä tahtomattaan olleensa väärässä.


    • JoJoutuiArmasAjonAika

      Näitä "kituuttavia" nysväreitä on tullut lisää suomen teille, varsinkin viikonloppuisin näitä hidastelijoita on !
      Minä ajan ohi ja eteen, jään roiskuttamaan kuraa keskiviivalta tai reunalta.
      Oppivathan pysymään muun liikenteen rytmissä. Että jumalauta muutama taximöllikin hidastelee hyvälläkin kelillä......? 700km/päivässä

      • VItunIdiootti666

        Jos edessä ajava on hidas niin VITUN VAIKEETA MENNÄ OHI? OLETKO VITUN TYHMÄ?


      • ei.se.enää.lue
        VItunIdiootti666 kirjoitti:

        Jos edessä ajava on hidas niin VITUN VAIKEETA MENNÄ OHI? OLETKO VITUN TYHMÄ?

        Enhän minä tietenkään voi varmaksi sanoa, mutta melko vahva olettamus pippeli minulla on, ettei vastauksesi enää tavoita tuota henkilöä, joka kirjoitti viestinsä yli kaksi vuotta sitten.


      • Xbxbbfbg
        VItunIdiootti666 kirjoitti:

        Jos edessä ajava on hidas niin VITUN VAIKEETA MENNÄ OHI? OLETKO VITUN TYHMÄ?

        Jos ohi pääsee niin miksi roikkua puskurissa?


      • Anonyymi
        VItunIdiootti666 kirjoitti:

        Jos edessä ajava on hidas niin VITUN VAIKEETA MENNÄ OHI? OLETKO VITUN TYHMÄ?

        Tyypillistä asenne vammaisen kirjoitusta😆


      • Anonyymi

        Tyypillistä raggarin kirjoitusta 😆


    • Katsele vaan siitä tuulilasista eteenpäin. Älä vilkuile taaksepäin.

    • eivoisalata

      Homot erottuu näin liikenteessäkin!

    • w34h5t6b2322322

      JOSKUS harvoin kun mene liian lähelle ajamaan niin se on protestia vähän sille että ei ole mitään syytä mutta sinä vaan hiljennät vauhtia.. Ymmärrän paikoissa missä voi etsiä vähän osoitetta yms mutta sellainen kummallinen hiljentely vituttaa, toiset urpot painaa moottoritielläkin jarrua väliä siis mitä vittua, no siellä voi ohittaa jos haluau mutta sitten tiellä missä ohi ainakaan heti voi mennä.

      Itse olen havainnut sellaista että jos itse ajat liian lähellä niin taaksesikin tulee ajamaan liian lähelle joku. Kun pitää reilumpaa väliä edellä olevaan niin vaikka joku tuleekin liian lähelle ajamaan niin kohta se korjaakin väliään reilummaksi, tai menee ohi. Ehkä se tajuu vinkistä, mulla on 20 metriä väliä edellä olevaan ja sulla 5 metriä..

    • meitä.on.kokemattomia

      toisen perässä ajaja on kaikilla keleillä melkoisessa saasteessa,
      kuivalla ilmalla on asfaltin pienhiukkasia jotka menee suodattimien läpi ja keuhkojen syvimpiin rakkuloihin.
      Samoin moottorin suodattimet saastuu/tukkeutuu ja polttoaineen kulutus kasvaa

      Ovat hekon melko hassuja kun moottoritiellä ohittavat ja palaavat joka ohituksen jälkeen oikealle vaikka edessä olisi rekka tms.

      Myös he jotka palaavat oikealle kaistalle jos tiessä on kaarre vasemmalle, siinähän voi ajaa "suoraan" niin menee automaattisesti oikealle kaistalle.

    • eeeeeee

      Asiaa pitää lähestyä samoin kuin lasten kanssa, joille säännöt ja lähimmäisen kunnioitus on vaikeaa. Kun takalasiin teippaa merkin P ja T niin ongelma on ratkaistu. Sillä ne joilla näitä merkkejä ei ole, niin takana ajava tietää että hän ei halua että perseessä tai tississä ollaan kiinni.

      • Anonyymi

        Viime viikolla ajoin vanhalla autolla ja vanhat peräkärryt perässä.

        Kaupungin pääkatu heitin vakkarin pois , annoin moottorin jarruttaa , orava juoksi edessä.

        Perässä ajaja soitti puhelimella ja vaikuttaa siltä että ei yhtään jarruta ennen kuin kolahti.

        onneksi hänellä on uusi auto, siinä on usein kaiken korvaava vakuutus.


    • Anonyymi

      Miksi puhutte "perässä kiinni " ajamisesta. Liian lähellä ehkä mutta......
      Tuosta joku käsittää ettei aja liian lähellä, koska ei aja kiinni.
      Tarkkuutta sanavalintoihin.

    • Anonyymi

      Kyseessä ovat selvät "tuhkaluukku" sankarit. Näiden "tuhkaluukku" miesten tai naisten himo on juuri "tuhkaluukku" sen vuoksi he nysväävät perässä. Näin he lisäksi aiheuttavat vaaraa muilla autoilijoille.

    • Anonyymi

      Miksihän kukaan ei roiku minun autoni perässä?
      Teenkö jotain väärin?

      • Anonyymi

        Ryhdy sinäkin teiden tukoksi niin saat perässä roikkujan. Taidat olla niitä jotka ajaa suurinpiirtein sitä mitä nopeusrajoitusmerkki näyttää jos perässäsi ei yleensä roikuta.


    • Anonyymi

      Jos joku ajaa miun auton takan ihan lähel, ni mie avaan sepa luksen ja rupeen vemppaan. Sit ku saa pelin jähmeeks, ni seuraavas pysähykses nousen autost, otan molon käteen ja meen hankaan touhutipat perässä ajajan autoon ja kiljun isoon ääneen "kato mikä sää oot, mulukku". Siihen loppus perässä roikkuminen kun urpo jää tärisemään skodansa penkille saaden verensyöksyn tms.
      Voimia omaisille.

    • Anonyymi

      Seuraavaks kun tommonen villun skodaurpo ku pelleilee mun takapuskuris, ni saa elämänsä kyydit. Isoo lihaa pakosarjaansa kuivana, koko muu pesue saa nauraa pitkän lihan tahdissa, puhkon renkaat, pelottelen vesipääskodalapsensa ja läskipoikulinsa (homohan sen on oltava), meen vetään pari keskiolutta Paroniin, ja nypin nastat pois jo heinäkuussa.
      Ei kandeis mulle alkaa...

    • Anonyymi

      En kyllä ymmärrä, mikä siinä on niin vaikeaa, kun meille viisaille autoilijoille se ei ole yhtään vaikeaa pitää sitä välimatkaa siihen edellä ajavaan. Viisaan järki sanoo, ettei edellä ajavasta ole yhtään kivaa, kun liimaudutaan siihen perään.
      Ei siihen kyllä muuta selitystä löydy kuin vain se liikenne kulttuurin orjallinen noudattaminen. Puhutaan koulu kiusaamisesta, työpaikka kiusaamisesta, niin varmasti on olemassa myös liikenne kiusaaminen, eli se tarkoittaa melkeinpä yksinomaan sitä, että jos et aja muiden vauhdin hurmassa, niin joudut liikenne kiusastuksi, eli perään tullaan häritsevän lähelle, näytetään keskaria ja ohitettaessa roiskutetaan ravat tuulilasiin tai ajetaan niin eteen ohituksen jälkeen, että ohitettava saa pelästyä oikein kunnolla.
      Tämä on tosiasia ja se ei muuksi vääntämällä väänny.

      • Anonyymi

        Siinä se syy tähän liikennekiusaamiseen on, että toisten mielestä tiellä voi ajaa kuinka hitaasti haluaa välittämättä siitä kärsiikö liikenteen sujuvuus.

        Toiset taas on sitä mieltä että suurin sallittu on suomessa jo niin hiljainen vauhti, että siihen on oltava mahdollisuus eikä toisilla autoilijoilla ole oikeutta häiritä lain puitteissa tapahtuvaa sujuvaa etenemistä.

        Hitaasti ajavan mielestä ohittaja kiusaa ja nopeammin ajavan mielestä hidas joko kiusaa tai on lähtenyt ajamaan vaikkei ole riittävässä ajokunnossa.

        Huomattavaa ylinopeutta ajavat on kuitenkin melko harvassa.


      • Anonyymi

        Turvaväli ei saa olla liian iso! Puoli sekuntia on hyvä, ja ikinä se ei saa olla yli sekunnin. Silloin liikenne on mahdollisimman sujuvaa, joustavaa ja turvallista. Pitää vaan muistaa, että takana ajavan on ajettava hieman nopeammin kuin edessä ajava :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turvaväli ei saa olla liian iso! Puoli sekuntia on hyvä, ja ikinä se ei saa olla yli sekunnin. Silloin liikenne on mahdollisimman sujuvaa, joustavaa ja turvallista. Pitää vaan muistaa, että takana ajavan on ajettava hieman nopeammin kuin edessä ajava :)

        Juuri näin. Näin on Mestari opettanut meitä tavallisia kuljettajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turvaväli ei saa olla liian iso! Puoli sekuntia on hyvä, ja ikinä se ei saa olla yli sekunnin. Silloin liikenne on mahdollisimman sujuvaa, joustavaa ja turvallista. Pitää vaan muistaa, että takana ajavan on ajettava hieman nopeammin kuin edessä ajava :)

        Sarkasmi ei toimi silloin kun on ilmeistä että se on kirjoitettu siksi että kirjoittajaa ärsyttävä totuus unohtuisi.

        Olet siis oletettavasti teidentukko joka sentään ymmärtää hävetä ja näinollen sarkasmilla yrittää kääntää huomion toisaalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sarkasmi ei toimi silloin kun on ilmeistä että se on kirjoitettu siksi että kirjoittajaa ärsyttävä totuus unohtuisi.

        Olet siis oletettavasti teidentukko joka sentään ymmärtää hävetä ja näinollen sarkasmilla yrittää kääntää huomion toisaalle.

        Ei tässä sarkasmista kyse, vaan siitä miten tämän palstan suurin mestari ja opettaja on jo vuosia sitten ohjeistanut mitä tulee turvaväleihin autojen välillä. Ota onkeesi sinäkin Mestarin ohjeista niin olet siunattu Mestarin opetuslapsi.


    • Anonyymi

      Kannattaa soittaa Harjavalta sairaalla kuin auto joko ihminen perseestä kiinni se Vammainen henkilö joka on perseestä kiinni auto se mennä Hoito

      • Anonyymi

        Kirjoitus asusta päätellen kirjoittaja on ajatusten tonava tai kulttuuria rikastaja.


    • Anonyymi

      Pori on vammainen henkilö kuin auto aja perässä kiinni narkkari Pori pitäisi hakea pesäpallo mailla

    • Anonyymi

      Pori kannattaa löydä kunnolla kova

    • Anonyymi

      Normaalia meininkiä nykyisin.

    • Anonyymi

      Minä ajan melko usein jonkun perässä. Turvaväliä jätän kuitenkin tarpeeksi edellä meneviin.

    • Anonyymi

      Se on nykyaikaista sateenkaari väkeä.
      Sinun peräsi vetää kiimaisia homppeleita puoleensa.

      • Anonyymi

        Vaikka sateenkaari väki onkin mieleltään varsin vinksattanutta tai paremminkin vakavasti sairasaita hörhöjä, niin onko ne nyt tosiaan niin kiimaisia sairaita homostelijoita, että jopa autolla pitää toisen takapuolta nuohota?


      • Anonyymi

        Jänniä tunnistamisia taas ilmassa.
        Roikun perässä, ohittelen ja kiva kuulla että huomataan.
        Terv. Bmwmuija


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka sateenkaari väki onkin mieleltään varsin vinksattanutta tai paremminkin vakavasti sairasaita hörhöjä, niin onko ne nyt tosiaan niin kiimaisia sairaita homostelijoita, että jopa autolla pitää toisen takapuolta nuohota?

        Kyllä ovat. Tietävät, kuka sinä olet, ja tulevat heti lähelle. Tuntevat sinut paremmin kuin sinä itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ovat. Tietävät, kuka sinä olet, ja tulevat heti lähelle. Tuntevat sinut paremmin kuin sinä itse.

        On hyvä huomata, että kaltaisiasi mieleltään ja suuntautumiseltaan terveitä yksilöitä on vielä olemassa, ettei kaikki -onneksi- vielä ole tuohon sateenkaari homostelun/lesboilun hyväksymiseen sortunut.
        Tuo tuntemiseni ei mielestäni, onneksi, pidä paikkaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka sateenkaari väki onkin mieleltään varsin vinksattanutta tai paremminkin vakavasti sairasaita hörhöjä, niin onko ne nyt tosiaan niin kiimaisia sairaita homostelijoita, että jopa autolla pitää toisen takapuolta nuohota?

        Sateenkaariväki on kirjava joukko, johon kuuluu monenlaisia poikkeavuuksia.
        Perässähinkkaajat, uimahallipervot, yms satulan haistelijat ovat vain yksittäisiä esimerkkejä erilaisista poikkeavuuksia, joissa henkilö ei vain mahda mitään himoilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On hyvä huomata, että kaltaisiasi mieleltään ja suuntautumiseltaan terveitä yksilöitä on vielä olemassa, ettei kaikki -onneksi- vielä ole tuohon sateenkaari homostelun/lesboilun hyväksymiseen sortunut.
        Tuo tuntemiseni ei mielestäni, onneksi, pidä paikkaansa.

        Kyllä he sinut tietävät ja tuntevat. Eivät muuten tulisi niin lähelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä he sinut tietävät ja tuntevat. Eivät muuten tulisi niin lähelle.

        En edelleenkään usko, että nämä sairasmieliset pervessit ja sairaat satenkaarelaiset minut mitenkään tuntisi tai edes voisi tuntea, koska tuttava piiriini ei mainittuja sairaita kehitysvammaisi kuulu. Joten tuo perässä roikkuminen kommentissani oli yleisluontoinen kysymys koskematta erityisesti minua henkilökohtaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En edelleenkään usko, että nämä sairasmieliset pervessit ja sairaat satenkaarelaiset minut mitenkään tuntisi tai edes voisi tuntea, koska tuttava piiriini ei mainittuja sairaita kehitysvammaisi kuulu. Joten tuo perässä roikkuminen kommentissani oli yleisluontoinen kysymys koskematta erityisesti minua henkilökohtaisesti.

        He tunnustavat kaltaisensa ja tulevat sen takia hyvin lähelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He tunnustavat kaltaisensa ja tulevat sen takia hyvin lähelle.

        Miten olet saanut käsityksen, että olisin sateenkaarelaisten kaltainen kehitysvammainen?


    • Anonyymi

      Persettä haistelevia sateenkaariporukkaa vitusti.
      Näki se niiden kulkueessa.

    • Anonyymi

      Tutkimuksieni mukaan: ainut ja vain ainut asia selittää tälläista on ISIn liiallinen koskettelu saunassa ja sen aiheuttamat post-traumaattiset fiilarit. T: Professori

      • Anonyymi

        Mistähän hourulasta tällainen "Professori" on karannut?


    • Anonyymi

      Sitten on heitä, jotka kokevat, että edellä ajavan pitää aina ajaa kiinni. Ei tarvitse. Kyllä se liikenne/jono etenee, vaikka jättääkin vähän enemmän hajurakoa edellä ajavaan.

    • Anonyymi

      Tänään ajoin n 500km ja paljon oli perässä ajajia. Jotku jopa osas ohittaa.

      • Anonyymi

        Jos ajetaan "sopivaa" nopeutta, niin ohitustarve vähenee. Lähellä nopeusrajoitusta on melko hyvä nopeus, jos olosuhteen sen ajamista mahdollistaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe