Haluaisin mielipiteitä puolisoilta, jotka elävät yhteiselämää alkoholistin kanssa. Ehkäpä mieluummin miehiltä, joiden vaimo elää tässä helvetillisessä sairaudessa. Voiko se tosiaankin olla samaa varastamista, valehtelua aina, jonka itse saan kokea päivittäin. Kuulla samat syyttelyt yms.
Alkoholismi
11
2539
Vastaukset
- Alkoholisti
-On se, alkoholisti on sairas, vaikka ei sitä yleensä itse huomaa eikä hyväksy. Ne kaikki lieveilmiöt valehtelu varastaminen jne. kuuluvat sairauden oireisiin.
Sinulla on kaksi vaihtoehtoa joko hoidat asian kuntoon niin että alkoholisti haluaa itse parantua, siis parantuminen on aina alkoholstin omasta halusta kiinni, tai eroat ja alat elämään omaa elämääsi, tai niin onhan se kolmas yrität luovia alkoholistin kanssa kunnes itse sairastut samaan tautiin tai johonkin muuhun.
Ympärilläsi on lukuisia esimerkkejä tästä. Alkoholismi ei ole sukupuoleen sidottu sairaus.
Jaa- jaa mistäkö tiedän no olen alkoholisti ja läheiseni oli alkoholisti. - on kokemusta
joop.
olen elänyt perheessä jossa kaikki olivat holisteja ja sekakäyttäjiä..
jouduin sen tiimoilta sitten lastenkodista koulukotiin ja sieltä aikanani muutin omaan asuntoon.jouduin vielä aikuisenakin kuuntelemaan niitä jokapäiväisiä selittelyjä koottuja kertomuksia yms..se on rasittavaa ja syö ihmistä siinä on mukana niin tunteetkin kuin järki viha kyllästyminen masentuminen ja ja ja..nyt kaikki on loppunut kun äitini kuoli itsemurhaan (viina ja lääkkeet) ja isäni pitkäaikaiseen sairauteen.toisaalta helpotus toisaalta muistelen niitä pieniä hyviä hetkiä..toivottavasti saat omaan elämääsi miehesi kanssa tasapainon- kaappijuoppo
löytyy tänäpäivänä niin monesta taloudesta,valitettavasti.Uskoa,toivoa ja rakkautta tarvitaan uskomaton määrä jos holistin kanssa meinaa elämän läpi luovia,itse en siihen pystynyt.
- lienee mahdottomuus
Ymmärtää yhä pahenevana kansansairautena, sen uhreiksi voi joutua kuka tahansa. Sairaus ilmenee kaikin kuviteltavissa olevin tavoin ja tekee ihmisestä lopulta täydellisen idiootin.
On esitetty arvioita, että jopa skitsofreniaakin voidaan hoitaa menestyksellisemmin, kuin alkoholismia. On kyllä totta, että alkoholismista voi toipua normaaliksi ihmiseksi, mutta se edellyttää kieltäytymistä alkoholista.
Kaikki lähtee siitä, että juomari itse myöntää ongelmansa ja hyväksyy hoidon. Kukaan toinen ihminen ei sitä voi tehdä. "Ihmeparantumisia" on kyllä tiedossa, esim uskonnollisissa piireissä, mutta sinnekin on itse mentävä.
Sinä, joka elät juopon kanssa, tulet kohtaamaan aina suurenevia vaikeuksia, hakeudu eroon, tai menetät mielenterveytesi.
Al-Anon yhteisöstä saat neuvoa ja siellä voit esiintyä nimettömänä. Tässä yhteystietoa; Al-Anon toimisto, Temppelikatu 10 B, 11110 Riihimäki.
Puh. 019 739 679. Sähköposti: [email protected]
Ehkä pidät mielipiteitäni liian jyrkkinä, mutta voin sanoa, että olen itse kokenut molemmat, sekä juoppouden, että läheisen roolit.
Toivotan sinulle rohkeita ja viisaita ratkaisuja!tämä kaikki on aivan totta. Masennuksen olen jo käynyt läpi. Verenpaineet heittää osan aikaa tosi ylhäällä, lääkärini hoito-ohjeena oli avioero. Pulloon en sorru liiallisessa mielessä. Saatan ottaa, väliin kännin puolellekin, mutta tiedän rajani. Olihan minun aina pystyttävä huolehtimaan lapsistani. Oli oltava ajokunnossa, että pääsimme pakosalle, jos tilanne kävi uhkaavaksi. Lapset ovatkin parhaat tukijani. Ihme kyllä, he ovat aina pysyneet rinnallani ja olleet parhaat ystäväni. Suurin ilon ja ylpeydenaiheeni. Onhan minulla toki vahva ystävien tukiverkosto, eihän tästä helvetistä muuten selviäisi. Onneksi olen sen verran hyvin toimeentuleva, että pystyn matkustamaan lomilleni, irti kaikesta, puolen vuoden välein. Saan voimaa ollessani yksin kaukana kaikesta, vain minä itse. Joskus kylläkin kaipaan olkapäätä, johon nojata ja jota vasten itkeä. Voimia kaikille!
- hopefull
ttta kirjoitti:
tämä kaikki on aivan totta. Masennuksen olen jo käynyt läpi. Verenpaineet heittää osan aikaa tosi ylhäällä, lääkärini hoito-ohjeena oli avioero. Pulloon en sorru liiallisessa mielessä. Saatan ottaa, väliin kännin puolellekin, mutta tiedän rajani. Olihan minun aina pystyttävä huolehtimaan lapsistani. Oli oltava ajokunnossa, että pääsimme pakosalle, jos tilanne kävi uhkaavaksi. Lapset ovatkin parhaat tukijani. Ihme kyllä, he ovat aina pysyneet rinnallani ja olleet parhaat ystäväni. Suurin ilon ja ylpeydenaiheeni. Onhan minulla toki vahva ystävien tukiverkosto, eihän tästä helvetistä muuten selviäisi. Onneksi olen sen verran hyvin toimeentuleva, että pystyn matkustamaan lomilleni, irti kaikesta, puolen vuoden välein. Saan voimaa ollessani yksin kaukana kaikesta, vain minä itse. Joskus kylläkin kaipaan olkapäätä, johon nojata ja jota vasten itkeä. Voimia kaikille!
Voimia sinulle itsellesi, koska tilanteesi on todella raskas. Kokemusta samanlaisesta minulla valitetavasti on. Alkoholistin voi parantaa vain alkoholisti itse. Ja hoitoennuste on hyvin synkkä. Toivon sinulle jaksamista, ja lastesi takia ehkä myös rankkoja ratkaisuja. Olet arvokas ihinen. Älä unohda sitä, jos elämän kumppani tuntuu syövän kaikki voimat. Se ei ole sinun syytäsi. Muista kunnioittaa itseäsi, jos muut eivät muista. Oma ratkaisuni samankaltaisessa tilanteessa oli lähteä karkuun. En ole katunut, vaikka elämä ei ruusuilla tanssimikseksi muuttunutkaan.
hopefull kirjoitti:
Voimia sinulle itsellesi, koska tilanteesi on todella raskas. Kokemusta samanlaisesta minulla valitetavasti on. Alkoholistin voi parantaa vain alkoholisti itse. Ja hoitoennuste on hyvin synkkä. Toivon sinulle jaksamista, ja lastesi takia ehkä myös rankkoja ratkaisuja. Olet arvokas ihinen. Älä unohda sitä, jos elämän kumppani tuntuu syövän kaikki voimat. Se ei ole sinun syytäsi. Muista kunnioittaa itseäsi, jos muut eivät muista. Oma ratkaisuni samankaltaisessa tilanteessa oli lähteä karkuun. En ole katunut, vaikka elämä ei ruusuilla tanssimikseksi muuttunutkaan.
ymmärryksestä! Meitä samankaltaisen kohtalon jakavia on yllättävän paljon. Elämä on kuitenkin toivoa täynnä. Ei kenties miehelleni, mutta minä ja lapset elämme omaa elämäämme tässäkin tilanteessa onneksi.
- Nimetön
olen itse alkoholisti raitis tänä päivänä mutta siitä huolimatta,se on samaa valehtelua aamusta iltaan ja vielä enemmän se jäytää muttei löydy ulös pääsyä!!Ja kaikki on kiinni siitä kaunko tuo omaisesi juominen on jatkunut!!itse aloitin suhteellisen nuorena,12-15 lopetin 28 vuotiaana hoidon kautta mutta monella meistä on jäänteitä ja totuus on sumea.Monasti minä sanon olleeni sekri käyttjä mutta nyt voin sanoa olleeni tavallinen juoppo!!monella meistä on kasvanut valheellisuus oman totuuden mukana.Mitä kovve sen paree todistus!!Älä jää suhteeseen jos vaimos ei halua hoitoon vaan jatka elämääsi
No sulla tää jatkuikin kauan. Katsos puolisoni on juonut jo kolmisen kymmentä vuotta. Ja miksi vaimon on mentävä hoitoon, jos mies juo. Niin, että kiitos hyvästä neuvosta, käännän vaimona toisenkin poskeni, jotta voit lyödä uudelleen. Mutta en näe syytä hakeutua hoitoon, hallitsen juomiseni ja lääkkeiden nauttimisen. Joita molempia käytän tosi vähän, tuskin lainkaan. Hyvää jatkoa sinullekin.
- Anonyymi
ttta kirjoitti:
No sulla tää jatkuikin kauan. Katsos puolisoni on juonut jo kolmisen kymmentä vuotta. Ja miksi vaimon on mentävä hoitoon, jos mies juo. Niin, että kiitos hyvästä neuvosta, käännän vaimona toisenkin poskeni, jotta voit lyödä uudelleen. Mutta en näe syytä hakeutua hoitoon, hallitsen juomiseni ja lääkkeiden nauttimisen. Joita molempia käytän tosi vähän, tuskin lainkaan. Hyvää jatkoa sinullekin.
Höpsis, pullot esiin viinaakaapista ja ryyppään! Näin viinavaivat väistyvät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1633204
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten5012665Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!371427Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?1011359Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?221201- 451109
Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3031018Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi120998Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti47996Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.35911