dieselistä

vedenpoisto

Niin,miten tapahtuu polttoainesuodattimen vedenpoisto,joka on kuulema tärkeä toimenpide syksyllä HDI koneesta?

14

4503

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Xant

      Koko suodatin,erillisiä vesikuppeja kun ei enään aikoihin ole ollut.

      • vielä

        eilen oli hdissä sellainen...Tosin ei se ehkä samanmoinen ole kun 10 v. sitten,mutta jonkinlainen kuitenkin.Suodattimen vaihto huolto-ohjelman mukaan riittää ja voihan sieltä liejut syksyisin laskea pois,ei sitä niin hirveesti noihin enää pääse kertymään.


    • TT-Citikka

      Käsittääkseni HDi-koneessa on jonkinlainen vesikuppi, mutta ainakin jo kaksi korjaajaa on suositellut minulle suodattimen vaihtoa syksyllä ennen pakkasia. Eivät ole nuo huoltotoimenpiteet riittäviä Suomen talvessa.

      Eikä tuo suodattimen vaihto maksa edes paljoa edes merkkiliikkeessä teetettynä.

      • PSA

        Ei nykyään tarvitse polttoainesuodatinta erikseen talvea varten vaihtaa, kun vaihtaa sen huolto-ohjelman mukaiseti niin se riittää. Minun autossa ( 1,9 TD) vaihtoväli on 30 tuhatta eikä koskaan ole ollut sen kanssa ongelmia.


      • TT-Citikka
        PSA kirjoitti:

        Ei nykyään tarvitse polttoainesuodatinta erikseen talvea varten vaihtaa, kun vaihtaa sen huolto-ohjelman mukaiseti niin se riittää. Minun autossa ( 1,9 TD) vaihtoväli on 30 tuhatta eikä koskaan ole ollut sen kanssa ongelmia.

        HDi:n ohjekirjassa mainitaan vaihtoväliksi 60 000 kilometriä. Tuntuu hurjalta.

        Voi se olla, että kerran vuodessa (meillä käytännössä noin 30 000 km välein) vaihto on hätävarjelun liioittelua. Eipä kyllä ole kallistakaan.


      • siellä
        TT-Citikka kirjoitti:

        HDi:n ohjekirjassa mainitaan vaihtoväliksi 60 000 kilometriä. Tuntuu hurjalta.

        Voi se olla, että kerran vuodessa (meillä käytännössä noin 30 000 km välein) vaihto on hätävarjelun liioittelua. Eipä kyllä ole kallistakaan.

        suodattimen kotelon alaosassa ole semmonen "venttiili"josta lähtee ohut letku alas joka johtaa moottorin alle.Siitä kai se vesi poistetaan,muistaakseni 20000km välein.


      • pois suodattimesta
        siellä kirjoitti:

        suodattimen kotelon alaosassa ole semmonen "venttiili"josta lähtee ohut letku alas joka johtaa moottorin alle.Siitä kai se vesi poistetaan,muistaakseni 20000km välein.

        Kyllä näin on, hyvällä paikalla vielä suodattimen alaosassa


      • tosiaan...
        siellä kirjoitti:

        suodattimen kotelon alaosassa ole semmonen "venttiili"josta lähtee ohut letku alas joka johtaa moottorin alle.Siitä kai se vesi poistetaan,muistaakseni 20000km välein.

        Juu.. tosiaan unohtui mainita,että joka 20000km välein se tyhjennetään,mikäli vain auto huollossa käy. Ja eihan se suodattimen vaihtoikä niin hirveä ole,mutta eipä se tosiaan kalliskaan ole mikäli sitä vaihtaa haluaa.


      • citroen for ever
        tosiaan... kirjoitti:

        Juu.. tosiaan unohtui mainita,että joka 20000km välein se tyhjennetään,mikäli vain auto huollossa käy. Ja eihan se suodattimen vaihtoikä niin hirveä ole,mutta eipä se tosiaan kalliskaan ole mikäli sitä vaihtaa haluaa.

        Olikohan tu PA suodinkin sarjassamme 60tkm/kerran vuodessa/(kahdessa) kumpi ensin vastaan tulee. Työkaverini isän 306 pugiin vaihdettiin jakohihna kaikkine roippeineen (sis vesipumppu) kilometrilukeman ollessa 19200km kun tuli ikä vastaan.


      • vielä
        tosiaan... kirjoitti:

        Juu.. tosiaan unohtui mainita,että joka 20000km välein se tyhjennetään,mikäli vain auto huollossa käy. Ja eihan se suodattimen vaihtoikä niin hirveä ole,mutta eipä se tosiaan kalliskaan ole mikäli sitä vaihtaa haluaa.

        Suodatinta ei vaihdeta veden takia vaan likaisuuden,joten se on eri juttu kuin kysyjän.Uusi suodin maksaa n.20e joten ei se suodatin halpakaan ole ja vaihto päälle.Vedenpoistoventtiilistä on helppo laskea syksyisin kondenssivesi pois,mutta ainakin uusimmissa näyttäs olevan sähkölämmitys suodatinkotelossa joten tuskin vaaraa on pakkasellakaan.


      • Naftaa
        vielä kirjoitti:

        Suodatinta ei vaihdeta veden takia vaan likaisuuden,joten se on eri juttu kuin kysyjän.Uusi suodin maksaa n.20e joten ei se suodatin halpakaan ole ja vaihto päälle.Vedenpoistoventtiilistä on helppo laskea syksyisin kondenssivesi pois,mutta ainakin uusimmissa näyttäs olevan sähkölämmitys suodatinkotelossa joten tuskin vaaraa on pakkasellakaan.

        Näin dieselmiehenä kun katsoo suodinta ja se pinta-alaa ja ajaa kotimaassa tehdyllä dieselillä, näyttäis siltä että suodin kestää AINAKIN 5000 litran läpäisyn.

        Paljos sillä sitten ajaa...?
        5l per satku... 1000 satasta.


      • Anonyymi
        siellä kirjoitti:

        suodattimen kotelon alaosassa ole semmonen "venttiili"josta lähtee ohut letku alas joka johtaa moottorin alle.Siitä kai se vesi poistetaan,muistaakseni 20000km välein.

        Ei se vaan aukea. Ei tiedä miten pitäisi irroittaa tai avata. Ei liiku ylös kun ouukolle yrittää nostaa??


      • Anonyymi
        vielä kirjoitti:

        Suodatinta ei vaihdeta veden takia vaan likaisuuden,joten se on eri juttu kuin kysyjän.Uusi suodin maksaa n.20e joten ei se suodatin halpakaan ole ja vaihto päälle.Vedenpoistoventtiilistä on helppo laskea syksyisin kondenssivesi pois,mutta ainakin uusimmissa näyttäs olevan sähkölämmitys suodatinkotelossa joten tuskin vaaraa on pakkasellakaan.

        Laatusuodatin on halpa vakuutus kerran vuodessa syksyisin vaihdettuna pakkaspäivien vaikeuksien välttämiseen.
        Itse vaihdan suodattimen kerran vuodessa itse, ainakin 2HDI 16v on hyvä ilmaamaan itsensä kun vaan täyttää suodatinkotelon polttoaineella vaihdon yhteydessä.
        Tapaan myös yli 300 000km ajettuun laittaa suuttimien pesuainetta suodattimem vaihdon yhteydessä max.määrän polttoaineeseen sekoitettuna, toimii talvella polttoainenjärjestelmä huolettomasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laatusuodatin on halpa vakuutus kerran vuodessa syksyisin vaihdettuna pakkaspäivien vaikeuksien välttämiseen.
        Itse vaihdan suodattimen kerran vuodessa itse, ainakin 2HDI 16v on hyvä ilmaamaan itsensä kun vaan täyttää suodatinkotelon polttoaineella vaihdon yhteydessä.
        Tapaan myös yli 300 000km ajettuun laittaa suuttimien pesuainetta suodattimem vaihdon yhteydessä max.määrän polttoaineeseen sekoitettuna, toimii talvella polttoainenjärjestelmä huolettomasti.

        Mulla on Pösö 1,6 Hdi -15 . Suodattimen vaihtoväli on 50 tkm . Vaihdan 60 tkm . välein . Vesiä ei tästä voi erikseen poistaa . Mitään lisäaineita en autossani käytä . 172 tkm . ajettu ilman ongelmia .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3427
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      93
      3154
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2358
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1824
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1524
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      83
      1375
    Aihe