Kondyloomako lähtee pois??

Ilona

Heips kaikki.
Mulla todettiin 2 vuotta sitten kolmannen luokan solumuutoksia, tosin kukaan ei sanonu mistä ne johtuu. Niitä ollaan nyt sitte hoidettu ja seurailtu tasaseen tahtiin ja nyt se on laantunu luokkaan 2. Positiivista sinänsä, MUTTA: viimeksi satuin kattomaan sairaalassa omia papereitani vähä tarkemmin ja näin että siinä luki AIHEUTTAJA KONDYLOOMA! Kysäsin tietty lääkäritädiltä, että mitäs ihmettä. Ainoo vastaus oli vaan, et ei kannata huolestua, kyllä se siitä sitte itestään poistuu.
Siis eihän kondylooma lähe, vai? Tarttee varmaan kysyy kahen viikon päästä uudestaan ku on taas aika sinne. Ihmetytti vaan, et miten lääkäri voi sanoa noin. Mähän voin tässä "odotellessa" tartuttaa ties kuinka monta muuta. niinku oon todennäkösesti tehny jo parin vuoden ajan!!! Bonuksena tähän oon just tavannu aivan ihanan miehen ja nyt tuskailen sitä, et joudun kertoo sille taudista eikä voida harrastaa seksiä ilman kumia. Ikinä?

7

1219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Outi

Ihme kyllä, ettei sinulle silloin aikoinaan asiasta ollenkaan kerrottu. Todella ikävää juuri siksi, että nyt olet tieteämättäsi tartuttanut muitakin:( Yritä mahdollisuuksien mukaan infota heitä asiasta. Lääkäri oli oikeassa, yleensä elimistö voittaa kondylooman ja siitä ei sen jälkeen enää ole haittaa. Silloin voit siis huoletta taas harrastaa seksiä ilman kumiakin. Mutta lisää tietoa kondyloomasta löydät esim tuolta
      http://www.yths.fi/ (ja sieltä vasemmalta "terveystietoa a-ö", sen jälkeen aakkosellinen hakemisto ja sieltä "kondylooma")
      ja tuolta löytyy myös
      http://www.sexaktuellt.com/sexaktuellt_com/omtanke/finska/finska.asp?show=10

• haluaa tietoa

eli jos olen liponut, imeskellyt tietämättäni kondyloomasta, miten se vaikuttaa suun limakalvoihin? Kiitän vastauksesta.

• id

mä olen käsittänyt että se papillooma virus joka sen kondylooman aiheuttaa jäisi elimistöön loppu elämän ajaksi, eikö näin ole?!

siis mahdollistako on että vaikka se tulehdus on tavattu emättimestäkin niin se voi vielä poistua kokonaan elimistöstä?

• Slip
        id kirjoitti:

mä olen käsittänyt että se papillooma virus joka sen kondylooman aiheuttaa jäisi elimistöön loppu elämän ajaksi, eikö näin ole?!

siis mahdollistako on että vaikka se tulehdus on tavattu emättimestäkin niin se voi vielä poistua kokonaan elimistöstä?

Juuh, siis: kondylooma ei ole tulehdus, vaan virustauti. Se tarkoittaa sitä, ettei sitä voida hoitaa pois elimistöstä lääkkeellä, vaan oireita (tässä tapauksessa niitä syyliä) voidaan hoitaa (kondyloomaa esim. jäädyttämällä ja penslaamalla).

Kondylooma on samanlainen kuin vesirokkokin, eli kun se kerran tulee ja sen sairastaa ohi niin se ei enää uusiudu. Ongelmana on vaan, että kondyloomaviruksia on monenlaisia, joten voi olla että yhden sairastettuaan saa toisenlaisen (kondomi kunniaan jatkossa).

Ja kondylooma lähtee usein itsestään pois, se virus siis, toisilla se on sitkeästi monta vuottakin. Ja vaikka syylät häviäisivät, ei itse virus välttämättä ole kokonaan elimistöstä poistunut, joten korostan edelleen sitä k:lla alkavaa ehkäisykapinetta.

Moni (mies varsinkin, koska miehillä kondylooma todetaan harvemmin) kantaa kondyloomaa tietämättään ja sitten se tarttuu... Niin minuunkin. Pää pystyyn, kohtalotoverit!

Ja korjatkaa jos olen väärässä (kun en kuitenkaan ole mikään LL). Ktosh!

• snoop
        Slip kirjoitti:

Juuh, siis: kondylooma ei ole tulehdus, vaan virustauti. Se tarkoittaa sitä, ettei sitä voida hoitaa pois elimistöstä lääkkeellä, vaan oireita (tässä tapauksessa niitä syyliä) voidaan hoitaa (kondyloomaa esim. jäädyttämällä ja penslaamalla).

Kondylooma on samanlainen kuin vesirokkokin, eli kun se kerran tulee ja sen sairastaa ohi niin se ei enää uusiudu. Ongelmana on vaan, että kondyloomaviruksia on monenlaisia, joten voi olla että yhden sairastettuaan saa toisenlaisen (kondomi kunniaan jatkossa).

Ja kondylooma lähtee usein itsestään pois, se virus siis, toisilla se on sitkeästi monta vuottakin. Ja vaikka syylät häviäisivät, ei itse virus välttämättä ole kokonaan elimistöstä poistunut, joten korostan edelleen sitä k:lla alkavaa ehkäisykapinetta.

Moni (mies varsinkin, koska miehillä kondylooma todetaan harvemmin) kantaa kondyloomaa tietämättään ja sitten se tarttuu... Niin minuunkin. Pää pystyyn, kohtalotoverit!

Ja korjatkaa jos olen väärässä (kun en kuitenkaan ole mikään LL). Ktosh!

Kondyloomasta on niin älyttömän paljon ristiriitaista tietoa! Mutta kondylooma uusii herkästi, ei kai muuten kehotettaisi vuosittain papa-kokeisiin tartunnan ja hoidon jälkeenkin. Ei virusta voi tappaa.

• minä

eiku kyl se lähtee itestään pois. Mulla oli täysin sama juttu paitsi et menin käymää gynen luona ni se vaa sano et mul on kondylooma ja terve&heippa. Mähä olin ihan häsessä et eikse aio hoitaa sitä ollenkaa tai tehä mitää, mut se anto jonku lappusen mis siitä kerrottiin enemmän ni siin luki et lähtee 1½-2½ vuodessa itestään pois. Sit mä huomasin tartuttaneeni sen mun uuteen ihantukseeni! mut nyt on oltu yhessä jo puoltoista vuotta ja iteltä lähti pois puol vuotta sitte ja mieheltäni on kans lähteny oikeestaan kokonaan. Eikä saman tyyppinen kondylooma tartu helposti uudestaan kun sen on kerran saanu pois. Et silleen...

• ++

Ei se lähe koskaan elimistöstä, eli se voi uusia. Vaikka papassa ei oiskaan mitään!! Mutta älkää suotta surko, ei se niin vaarallista oo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      309
      3055
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      124
      2057
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2043
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1399
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1395
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      69
      1270
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1243
    Aihe