Rasismia ravintoloissa

Jorma.Kovanen

Totuus tästä ns. rasismista: tummaihoinen ulkomaalainen(muslimi tai ei) ryyppää illassa n. 10% siitä mitä normaali suomalainen mies. Usein menee pelkkää jäävettä.

Toisinsanoen raitis ulkomaalainen vie paikan "maksavalta asiakkaalta", eli jättää vähemmän rahaa ravintolaan. Kyse ei siis ole ihonväristä tai järjestyshäiriöistä, ainakaan joka kerta.

Tämä tarina on tosi.

8

980

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aye-serene

...baareista ja klubeista Ruotsissa.

Kerran meillä oli netissä keskustelu tästä. Joku tuli idean kanssa...

Ravintoloitten asiakkaat on ainakin iltaisin ja öisin etupäässä ALKOHOLIA käyttäviä ihmisiä...ravintolat saa rahaa alkoholia ostavilta asiakkailtaan.

Jos vaikka 1 ihminen juo 2-4 drinkkiä tai muutaman oluen illassa...
      Samassa tilanteessa muslimi juo pari kolme kupillista kahvia ja ehkä lasin vettä...

Kun laskee erikseen mitä kummankin ostokset maksaan, niin ehkä syntyy ymmärrys miksi esim. meillä ravintoloitsijat ei aina niin mielellään laske muslimeita sisälle ravintolaan iltaisin...

Moni meidän ravintoloiden omistajista on itse ulkolaisia, mutta bisnes mikä bisnes, he haluaa tienata ravintoloillaan rahaa...

Se sama keskustelija sitten sanoi idean että joka ravintola laittaisi SISÄÄNPÄÄSY-MAKSUN...kaikille asiakkaille...esim. 1000kr...kaikki maksaisi saman hinnan illastaan...ymmärrättekö ideaa ??? ;))

Mitä mieltä on muut tuosta ideasta...olisiko se mielestänne rasistista??

mvh/aye

• sen naaman väristä kuka ryyppää paljon ja kuka vähän??

• Jorma.Kovanen
        karvapää kirjoitti:

sen naaman väristä kuka ryyppää paljon ja kuka vähän??

...siinä on että aina sama karvapää saivartelee? USEIMMITEN valkoihoinen suomalainen käyttää runsaammin alkoholia kuin värillinen ulkomaalainen.

Jos et usko, niin laita koraani hetkeksi syrjään ja poikkea varmistamassa asia jossin yökerhossa.

• aye-serene
        karvapää kirjoitti:

sen naaman väristä kuka ryyppää paljon ja kuka vähän??

...meillä Ruotsissa on paljon muslimeja...ehkä noin puolimiljoonaa...kaikki tietää että vähänkin uskovainen muslimi ei ota alkoholia...et ole sitten tainnut käydä illalla ja yöllä ravintoloissamme ja baareissame...moneen suosittuun paikkaan täällä Tukholmassa on pitkät jonot kadulla sisään pääsyä odottavia ihmisiä...ovi-vahdit osaa työnsä aika hyvin...

...monet paikat omistaa ulkolainen, mutta siitä huolimatta on yleistä että kaikkia ulkolaisia ei lasketa sisälle...en luule että se on rasismia...se on bisnestä...myöskin ulkolainen omistaja tietää että muslimit ei juo alkoholia...tietenkään kaikkia muslimeja ei voi erottaa ulkolaisista...mutta oletan että se tehdään arviolta...puhuu arabiaa...vaatetus ja niin edelleen...
        ...bisnes vaatii rahantuloa...kahvi ja vettä juova asiakas ei ole suosittu Tukholman ilta ja yö elämässä...he tuovat aivan liia vähän rahaa kassaan...

Mutta jos kaikille olisi sama sisäänpääsymaksu...maksun edestä saisi asikas juoda ja ehkä syödä määrätyn määrän...hyvä iden, eikö vain :)

mvh/aye

• Kurre_Orava

Vedelle ilman viinaa sama hinta kuin vedelle viinan kanssa.

Jäävesi 15€

• aye-serene
        Kurre_Orava kirjoitti:

Vedelle ilman viinaa sama hinta kuin vedelle viinan kanssa.

Jäävesi 15€

...sama sisäänpääsymaksu kaikille...hintaan voi laittaa drinkki määrän minkä voi lunastaa...esim. viisi lasillista/kupillista...ja yksi ruoka-ateria...kun kvot on täyteen, jotuu alkaa maksamaan jokaisesta lasillisesta/kupillisesta...se olisi bisnestä se ;))
        Luultavasti kukaan ei uskalla toteuttaa tuollaista...

mvh/aye

• Fafner

...tarina.
      Olin kerran suvaitsevainen nuori mies.
      Menin työpäivän jälkeen ravintolaan ja kysyin
      eräältä pöytäseurueelta: "onko tilaa", sitä oli.
      Jonkin ajan kuluttua tämän seurueen -jonka joukkoon mut oli jostain syystä hyväksytty-
      luo tulla tupsahti vanhahko somalimies.
      Tämä symppiksen oloinen herra kysyi samaa kuin
      minä aikaisemmin.
      Seurasi erään naisen raivonpurkaus: käsky painua Afrikkaan ja sen sellaista.
      Minä sanoin tummemmalleni että:
      "Älä välitä, käy hakemassa tällainen samanlainen
      drinkki kuin mulla on" ja annoin 50 markkaa jonka ilmoitin tuplapaukkuun riittävän.
      Tumma gentlemanni varmisti vielä drinksun nimen ja
      lompsi tiskille.
      N. kymmenen minuutin kuluttua kävin morjenstamassa
      uutta, kansainvälistä kamuani syrjäisessä nurkka-
      pöydässä, jossa hän yksin istui.
      "ai otitkin jotain muuta"- kysyin kun huomasin
      juoman olevan eriväristä kuin se jota olin suositellut.
      SE OLIKIN VETTÄ.
      Kun pyysin rahoja takaisin uljas maahanmuuttajasoturi käski minut -rasistin-
      painumaan helvettiin koko kapakasta.
      Sen pituinen -melkein- oli tämä tarina.

• Eversti

Minä olen aina pitänyt opettavaisista tarinoista
        varsinenki tosista.nyt on niin että ettei
        saa ollenkaan olla siniset silmät noiden suhteen ja annella ei niille saa niin mitään ja!
        miluusti anna seirravat roposi vaikka puliveivareille mutei noille eheei.ryötämään on ne tulleet joka iikka!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      414
      9156
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      189
      3760
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      21
      2228
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      87
      1393
    5. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      114
      1148
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1145
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      66
      1122
    8. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      80
      1116
    9. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1110
    10. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55