Autosta kilvet

Romumikäromu

Aion poistaa vanhan autoromuni rekisteristä. Siihen pitäisi vaihtaa syyläri ja takarengaskin on tyhjä. Ruostettakin on.

Tietääkö joku, mitä maksaa auton poistaminen rekisteristä? Kyllä mä huomenna voin soittaa ja kysyä, mutta kun haluaisin tietää sen NYT.

4

303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei maksa

      mitään! Viet vaan kilvet katsastuskonttorille.

      Jos auto on muuten kondiksessa, myy se jollekin. Jos syyläri vuotaa, siihen on paikka-aineet olemassa, samoin kuin rengasrikkoon. Aineet maksavat ehkä 5-10€. Ei tarvii olla mikään remonttireiska korjatakseen tommoset viat. Aikaa tumpeloltakin noiden vikojen korjaamiseen menee n. 5 min.

      Sitten näihin ruostevaurioihin. Joka kylässä ja kaupungissa on näitä autoharrastelijoita, joilta saat tiedon ns. nyrkkipajoista, joissa kundit harjoituksen vuoksi hitsailevat autosi ruostevauriot parin "mäyriksen" hinnalla. Olis kiva tietää millanen kulkuneuvo on kyseessä. Kerro hieman...

      • Romumikäromu

        Auto on siis Nissan Sunny, vm. -86 ja 1,6 (mitä se sitten tarkoittaakaan). Kilometrejä on 211 000 km. Auto on ollut kahdella naisella, joka tässä viimeisessä tapauksessa ei ainakaan ole mikään meriitti :-) Auto on ollut seisontavakuutuksessa viime talven, akku oli pois ja kun se nyt ladattiin ja takaisin laitetiin, lähtee siis kerrasta käyntiin ja mukavasti kaiken lisäksi.

        Ärsyttää vaan kun se on tuossa pihassa eikä sillä ole mitään käyttöä. Veroja en ole vielä maksanut, eikä karhuakaan ole tullut.

        Jätin sen käyttämättä, kun viime syksynä sateella pari kertaa sain sahata sitä s-marketin pihasta ja yhden kerran jäin sillä tankille kun olin hakemassa bensaa. Se vika on semmoinen, että kostealla ilmalla se lähti aina hyvin käyntiin, mutta lyhyen ajomatkan jälkeen kun sen sammutti, niin sen jälkeen se käynnistyminen oli epävarmaa. Joskus kun tarpeeksi sahasi, niin lähtikin. Sinä aamuna kun se jätti mut Nesteen pihaan, sanoin sopimuksen irti ja siirryin kaupungin busseihin. Olen ollut tyytyväinen valintaani :-)

        Nyt vaan toi auto haittaa kohta alkavia lumitöitä. Sen takia haluaisin siitä eroon!


      • Romumikäromu kirjoitti:

        Auto on siis Nissan Sunny, vm. -86 ja 1,6 (mitä se sitten tarkoittaakaan). Kilometrejä on 211 000 km. Auto on ollut kahdella naisella, joka tässä viimeisessä tapauksessa ei ainakaan ole mikään meriitti :-) Auto on ollut seisontavakuutuksessa viime talven, akku oli pois ja kun se nyt ladattiin ja takaisin laitetiin, lähtee siis kerrasta käyntiin ja mukavasti kaiken lisäksi.

        Ärsyttää vaan kun se on tuossa pihassa eikä sillä ole mitään käyttöä. Veroja en ole vielä maksanut, eikä karhuakaan ole tullut.

        Jätin sen käyttämättä, kun viime syksynä sateella pari kertaa sain sahata sitä s-marketin pihasta ja yhden kerran jäin sillä tankille kun olin hakemassa bensaa. Se vika on semmoinen, että kostealla ilmalla se lähti aina hyvin käyntiin, mutta lyhyen ajomatkan jälkeen kun sen sammutti, niin sen jälkeen se käynnistyminen oli epävarmaa. Joskus kun tarpeeksi sahasi, niin lähtikin. Sinä aamuna kun se jätti mut Nesteen pihaan, sanoin sopimuksen irti ja siirryin kaupungin busseihin. Olen ollut tyytyväinen valintaani :-)

        Nyt vaan toi auto haittaa kohta alkavia lumitöitä. Sen takia haluaisin siitä eroon!

        Kilvillä tai ilman. Sunny on kysyttyä tavaraa vaikka osiksi. -86 vm. ei kannata paljon rakennella. Syylärin ja renkaan paikkaukseen löytyy niitä huoltoasemamönjiä, kuten kamraatti opastaa, mutta nekin on väliaikaisratkaisuja. Sähköpuolikin pitäisi mittailla läpi, vaihtaa tulppien ja puolan johdot ja virranjakajan kansi ensihätiin, ja jos ei auta, siitä tutkimustyöhön eteenpäin. Maksaa. Vanhat Sunnyt on sellaisia, että yleensä tekniikka pelaa mainiosti, mutta kori happanee ympäriltä. En vaahtoa enempää. Se veroasia tulee eteen kuitenkin, jos sen kilvissä myyt. Veronalaisuus loppuu vasta sillä, kun olet poistanut sen rekisteristä. Sitä edeltävältä ajalta vero tulee maksuun, vaikka et olisi autolla ajanut senttiäkään. Että älä vitkastele.


    • 9€ rosvoavat kilpien palautuksesta,ota tekninen ja myyntiosa mukaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      668
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe