Autosta kilvet

Romumikäromu

Aion poistaa vanhan autoromuni rekisteristä. Siihen pitäisi vaihtaa syyläri ja takarengaskin on tyhjä. Ruostettakin on.

Tietääkö joku, mitä maksaa auton poistaminen rekisteristä? Kyllä mä huomenna voin soittaa ja kysyä, mutta kun haluaisin tietää sen NYT.

4

303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei maksa

      mitään! Viet vaan kilvet katsastuskonttorille.

      Jos auto on muuten kondiksessa, myy se jollekin. Jos syyläri vuotaa, siihen on paikka-aineet olemassa, samoin kuin rengasrikkoon. Aineet maksavat ehkä 5-10€. Ei tarvii olla mikään remonttireiska korjatakseen tommoset viat. Aikaa tumpeloltakin noiden vikojen korjaamiseen menee n. 5 min.

      Sitten näihin ruostevaurioihin. Joka kylässä ja kaupungissa on näitä autoharrastelijoita, joilta saat tiedon ns. nyrkkipajoista, joissa kundit harjoituksen vuoksi hitsailevat autosi ruostevauriot parin "mäyriksen" hinnalla. Olis kiva tietää millanen kulkuneuvo on kyseessä. Kerro hieman...

      • Romumikäromu

        Auto on siis Nissan Sunny, vm. -86 ja 1,6 (mitä se sitten tarkoittaakaan). Kilometrejä on 211 000 km. Auto on ollut kahdella naisella, joka tässä viimeisessä tapauksessa ei ainakaan ole mikään meriitti :-) Auto on ollut seisontavakuutuksessa viime talven, akku oli pois ja kun se nyt ladattiin ja takaisin laitetiin, lähtee siis kerrasta käyntiin ja mukavasti kaiken lisäksi.

        Ärsyttää vaan kun se on tuossa pihassa eikä sillä ole mitään käyttöä. Veroja en ole vielä maksanut, eikä karhuakaan ole tullut.

        Jätin sen käyttämättä, kun viime syksynä sateella pari kertaa sain sahata sitä s-marketin pihasta ja yhden kerran jäin sillä tankille kun olin hakemassa bensaa. Se vika on semmoinen, että kostealla ilmalla se lähti aina hyvin käyntiin, mutta lyhyen ajomatkan jälkeen kun sen sammutti, niin sen jälkeen se käynnistyminen oli epävarmaa. Joskus kun tarpeeksi sahasi, niin lähtikin. Sinä aamuna kun se jätti mut Nesteen pihaan, sanoin sopimuksen irti ja siirryin kaupungin busseihin. Olen ollut tyytyväinen valintaani :-)

        Nyt vaan toi auto haittaa kohta alkavia lumitöitä. Sen takia haluaisin siitä eroon!


      • Romumikäromu kirjoitti:

        Auto on siis Nissan Sunny, vm. -86 ja 1,6 (mitä se sitten tarkoittaakaan). Kilometrejä on 211 000 km. Auto on ollut kahdella naisella, joka tässä viimeisessä tapauksessa ei ainakaan ole mikään meriitti :-) Auto on ollut seisontavakuutuksessa viime talven, akku oli pois ja kun se nyt ladattiin ja takaisin laitetiin, lähtee siis kerrasta käyntiin ja mukavasti kaiken lisäksi.

        Ärsyttää vaan kun se on tuossa pihassa eikä sillä ole mitään käyttöä. Veroja en ole vielä maksanut, eikä karhuakaan ole tullut.

        Jätin sen käyttämättä, kun viime syksynä sateella pari kertaa sain sahata sitä s-marketin pihasta ja yhden kerran jäin sillä tankille kun olin hakemassa bensaa. Se vika on semmoinen, että kostealla ilmalla se lähti aina hyvin käyntiin, mutta lyhyen ajomatkan jälkeen kun sen sammutti, niin sen jälkeen se käynnistyminen oli epävarmaa. Joskus kun tarpeeksi sahasi, niin lähtikin. Sinä aamuna kun se jätti mut Nesteen pihaan, sanoin sopimuksen irti ja siirryin kaupungin busseihin. Olen ollut tyytyväinen valintaani :-)

        Nyt vaan toi auto haittaa kohta alkavia lumitöitä. Sen takia haluaisin siitä eroon!

        Kilvillä tai ilman. Sunny on kysyttyä tavaraa vaikka osiksi. -86 vm. ei kannata paljon rakennella. Syylärin ja renkaan paikkaukseen löytyy niitä huoltoasemamönjiä, kuten kamraatti opastaa, mutta nekin on väliaikaisratkaisuja. Sähköpuolikin pitäisi mittailla läpi, vaihtaa tulppien ja puolan johdot ja virranjakajan kansi ensihätiin, ja jos ei auta, siitä tutkimustyöhön eteenpäin. Maksaa. Vanhat Sunnyt on sellaisia, että yleensä tekniikka pelaa mainiosti, mutta kori happanee ympäriltä. En vaahtoa enempää. Se veroasia tulee eteen kuitenkin, jos sen kilvissä myyt. Veronalaisuus loppuu vasta sillä, kun olet poistanut sen rekisteristä. Sitä edeltävältä ajalta vero tulee maksuun, vaikka et olisi autolla ajanut senttiäkään. Että älä vitkastele.


    • 9€ rosvoavat kilpien palautuksesta,ota tekninen ja myyntiosa mukaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe