Suomessa,työläisillä, on korkeat brutto tulot mutta mites on ostovoima? Sukulainen Kanadassa ihmetteli meidän perheen 3000e/kk(sisältää vaimon hoitovapaa korvaukset) tuloja ja silti pitää asua kerrostalossa ja ajella vanhalla autolla. Mites muissa eu:n maissa? Onko mitään tilastoja joita voisi vertailla.
Suomessa huono ostovoima?
5
372
Vastaukset
- Tasan ei mene
Tuota asiaa minäkin olen miettynyt monesti.
Paljonko Suomalaisella henkilöllä kuluu vuodessa välttämättömipiin kuluihin
Asuminen, sähkö, vesi, lämpö, ruoka, liikkuminen??
Paljonko jää näiden jälkeen käteen??
Paljonko näistä maksetaan veroja??
Tulokset ovat tyrmistyttävät verrattaen muihin "sivistysvaltioihin".
No tietysti otin selvää itse omasta elämästä, koska kuulun ns, duunareihin(vuosiansio netto 22te) jotka asuvat omakotitalossa ja käyvät töissä omalla autolla.
Kaivoin esiin laskut ja muut paperit ja aloin "ynnäämään"
Ei naurata yhtään tulos on aivan -0.
Suomalaisia työntekijöitä pidetään "palkkaorjina" jonka palkka menee juuri näihin asumis ja ylläpitokuluihin, ja rahaa on sen verran että pääsee töihin!
Ei työttömänäkään ole hyvä olla, tiedän koska olin koulujen jälkeen työttömänä ja pätkätöissä, ja ne ajat olivat pelkkää nöyrryytystä, niin työvoimatoimiston kuin työnantajien puolelta. - ettp
Tässä jotakin tietoa:
http://www.ek.fi/tupo/kv_vertailut/hintataso_ja_ostovoima/ostovoima.php - ÄÖM
Asuminen on kyllä liian kallista, mutta kuitenkin kaikkeen turhaan krääsään ihmisille jää liikaa rahaa. Vapaa-aikaa voisi olla enenmän.
Kannattaa pitää mielessä, että esim. tulojen ostovoiman vertailu eri maissa on sitä vaike-
ampi, mitä etäämmälle EU:sta mennään! Olisiko esimerkiksi siinä mitään järkeä, että suhteut-
taisimme oman ostovoimamme vaikkapa Vanuatun kansalaisten ostovoimaan????
vom- talollinen
..korkeintaan 100-150 Euroa ja toisessa 10 kertaa ja 20 kertaa enemmän. Hyvinhän ne yhteen pelaavat, kun ollaan EU:ssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad671232- 42901
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että337703- 51661
- 109648
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116646- 51638
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76592
- 56574