- Jumala joko on tai häntä ei ole... Kummasta lyötte vetoa? Järjen avulla ette voi valita kumpaakaan.
- En kummastakaan. Oikea vastaus on olla ollenkaan lyömättä vetoa.
- Erehdytte. Tämä ei ole vapaaehtoista, olette jo astunut laivaan.
Blaise Pascal
kaksi vaihtoehtoa
8
539
Vastaukset
- M@k3
Minusta järjen avulla kyllä pystyy päättelemään jumalan olemassaolon tilan.
1. Ei todisteita
2. Ei syytä
3. Puolesta puhujilla oma lehmä ojassa- Maukka
entä nämä?
1. Asialle löytyy hyviä syitä
2. eihän ateistiselle maailmankuvallekkaan ole mitään syytä.
3. Mikä lehmä minulla muka on ojassa?
- Nassen
moni uskoo varmuuden vuoksi, onhan luvattu palkkio suuri rangaistukseen nähden.
Tosin hihhulin kuuppa jumittaa, hänhän ei yleensä hahmota että voi veikata ns. väärää hevosta.- lannenhunttari
vaarin ? uskis ei lyo vetoa.uskis tietaa sydamessaan aivan varmasti JUMALAN olemassaolon.
paneeko housut tarisemaan? - Nasse
lannenhunttari kirjoitti:
vaarin ? uskis ei lyo vetoa.uskis tietaa sydamessaan aivan varmasti JUMALAN olemassaolon.
paneeko housut tarisemaan?"vaarin ? uskis ei lyo vetoa.uskis tietaa sydamessaan aivan varmasti JUMALAN olemassaolon.
paneeko housut tarisemaan?"
Tuo harha ei ole yleensä fataali yhteisön kannalta. - JSS
lannenhunttari kirjoitti:
vaarin ? uskis ei lyo vetoa.uskis tietaa sydamessaan aivan varmasti JUMALAN olemassaolon.
paneeko housut tarisemaan?sydämessään aivan varmasti, ettei Jumalaa ole! Paneeko housut tutisemaan?!
Kysymykseen on pakko vastata vain, jos joku käskee. On mahdollista elää ilman jatkuvaa epäilyä. Se ei ole agnostismia, sillä siinähän sitä vasta epäillään. Tapauskova ja ateisti voivat elää koskaan miettimättä jumalia sen jälkeen, kun ovat päätöksensä tehneet. Sitäkään ei tarvitse miettiä kuin ehkä minuutin.
Mutta entä täysin koskaan miettimättä..ei nyky-Suomessa. Mutta jossain päin maailmaa luultavasti.- Maukka
toisille, mutta omassa päässä ihminen kyllä tekee omat päätelmänsä eikä pääse niistä yli eikä ympäri...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921125
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116938- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 76668
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483