Haluan päihtyä, mutta millä?

Päihteellinen

Hei!

Vanhempani ovat syvästi uskovaisia ja harjoittavat kaikenlaisten päihteiden kieltopolitiikkaa laillisista laittomiin. Olen kuitenkin täyttänyt 18 vuotta ja tahtoisin kokeilla miltä tuntuu olla päihtynyt. Minulla on ns. hippiystäviä (ainoita, jotka hyväksyvät minut vanhempieni takia), jotka ovat kasvattaneet kannabista Suomen kesässä ja sanovat, että se on vaarattomampaa kuin alkoholi.

Pitääkö paikkansa, ettei kannabikseen muka voi kuolla ja alkoholiin voi? Entä jos jään koukkuun kokeillessani kannabista, kuten valistuksessa varoitettiin? Pitäisikö kuitenkin koittaa alkoholia kun sitä kaikkia juovat? Ystäväni ovat kuitenkin vahvasti sitä mieltä, että kannabis on miedompi päihde, muttei siinä ole mitään järkeä, sillä sehän on laitonta. Miksi kannabis olisi miedompi päihde kuin alkoholi, jos alkoholi on laillista?

43

6010

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • add

Eläämää tai rakkautta siitäkin voi saada hyvät kiksit.

• elämä:D

"kokeile elämää" :D On siinäkin vastaus.
        Elämä voi ihan hyvin sisältää päihteitä.

• buustausta
        elämä:D kirjoitti:

Elämä on kaikkein parasta, mut miksei buustais sitä vähän?

and

First I fell in love with life, but then I found out it was cut with idiots.....

• joe--

"I know why drugs are bad. If you do drugs you're a hippie. And hippies suck."

Siinä kaikki.

• Anonyymi
        elämä:D kirjoitti:

EI VOI

• Potku ja puristus

Heipä hei!

Tällä kertaa näyttää sen verran vilpittömältä kyselyltä, joten oletan että et ole trolli.

Olet kuullut ystäviltäsi aivan paikkansa pitävää puhetta, kannabikseen ei voi kuolla, alkoholiin todellakin voi. Toki on aina myös tapaturmaiset kuolemat joita tiedetäään sekä alkoholin että kannabiksen käytön vaikutuksen alaisena tapahtuneen, mutta fiksuna ja harkitsevaisena ihmisenä toki tiedät että et lähde esim. auton rattiin tai veneilemään muuten kuin selvinpäin. Kun nämä tapaturmaiset tapaukset jätetään laskuista, johtaa alkoholi kuolematilastoja luvuin miljoonia-nolla.

Kannabiksesta ei voi jäädä riippuvaiseksi.
      Siinä ei ole koukuttavia ainesosia, kannabis on puhtaassa kukan muodossa yksinkertaisesti yrtti-kasvi eli luonnontuote. Kaikella on kääntöpuolensa, toki voit mieltyä kannabiksen vaikutukseen niin, että haluat useamminkin kokea sen, tällöin kuitenkin on kyse omasta päätöksestä, eikä pakottavasta fyysisestä tarpeesta.

Kirjoituksessasi esität vastauksenkin jo itsellesi kysymykseen miksi kaikki juovat alkoholia jos se on vaarallisempaan. Eli "kaikkki" juovat alkoholia koska se on laillista. Saattaisit kuitenkin ehkä yllättyä kuinka paljon ihmisiä nauttii kannabista, mutta sitä ei kuuluteta ympäriinsä koska se on laitonta. Miksi se sitten on laitonta jos se on miedompaa kuin alkoholi? Koska suomen säätäessä kieltolakia, päättävät tahot eivät osanneet ratkaista kumpi vaputettaisiin. Asia ratkaistiin siis nopalla. Myöhemmin päättävien tahojen suut ovat vetäneet hymyyn "oikeasta ratkaisusta" koska alkoholi tuo suunnattomasta verotuloja valtolle. Ihmisten kuolemat, pahoinpitelyt, sairaudet, joihin surullisen usein on osallisena alkoholi, on lakaistu maton alle. Se ei kosketa päättäjiä.

Voithan kokeilla myös alkoholia. Se voi olla oikein nautittuna mukava seurajuoma, ja väitetäänpä lasillisen punaviiniä päivässä olevan terveellistäkin. Alkoholin käytössä kuitenkin saa olla todella varovainen, se saattaa viedä nopeasti mukanaan ilman että käyttäjä näkisi ongelmaansa.

Muista kuitenkin, että mitä kokeiletkin, tee se turvallisessa ja rauhallisessa ympäristössä tuttujen ihmisten ympäröimänä, jossa tunnet olosi hyväksi. Ihminen on utelias olento, joten kaikille mielestäni kuuluu vapaus tutustua uusiin asioihin, ja nyt täysi-ikäisenä ei vanhempasi sinua voi kieltääkään, vaan saavat jopa olla ylpeitä ja tyytyväisiä kasvatukseensa jonka johdosta heidän lapsensa on odottanut kunnes on laillisesti vapaa nauttimaan päihdyttäviä aineita, ja osaa jo punnita niiden välisiä haittoja.

Hyvää syksyn jatkoa!

• vastasit

omaan kirjoitukseesi. Se kun esitit sitä tyttöä joka oli seurustelusuhteessa tulevan lääkärin kanssa, se olikin vähän kömpelö. Yrttikasvi, just niin..ja henkinen koukku on "halu kokea aineen miellyttävät vaikutukset useammin.."

Voi kun suurin osa pilven polttajista olisikin korkeakoulussa opiskelevia humanisti-auringon jumalan palvoja-vihreät pantterit aktiiveja...hehheh..kun ei oo...

Huono...

• Potku ja puristus
        vastasit kirjoitti:

omaan kirjoitukseesi. Se kun esitit sitä tyttöä joka oli seurustelusuhteessa tulevan lääkärin kanssa, se olikin vähän kömpelö. Yrttikasvi, just niin..ja henkinen koukku on "halu kokea aineen miellyttävät vaikutukset useammin.."

Voi kun suurin osa pilven polttajista olisikin korkeakoulussa opiskelevia humanisti-auringon jumalan palvoja-vihreät pantterit aktiiveja...hehheh..kun ei oo...

Huono...

Hyvä eli,

väitteesi saman ihmisen tuottamasta, kahden postauksen kannabis-tekstistä oli oman pääsi tuotoksia. Jos olisit perehtynyt väitteesi todenpitävyyteen, oisit löytänyt vanhoja hyvinkin vanhoja postauksia nimimerkiltä potku ja puristus, josta olisi käynyt ilmi tämän olevan erillinen henkilö omine mietteineen ja ongelmineen.

Et ole kuitenkaan sairautesi kanssa yksin, vastaavia oireita esiintyy suurella osalla muuten niin mukavaa kansakuntaamme. Ehkä voisitte jokin päivä kerääntyä yhteen, ja antaa mahdollisuuden paranemiselle?
        Lääke on maksuton, joskin pienen vaivannäön takana. Tarvitsette netin, kirjallisia tutkimuksia, sekä kasan faktoja yleisestä levityksestä, sitten vaan käytte kaiken tiedon läpi, ja pidätte mielenne avoinna.

Onnea ja jaksamista paranemisen tielle, ja muistattehan, mikään ei velvoita teitä mihinkään, kukaan ei pakota teitä liittymään mihinkään, pahinta mitä voi tapahtua, on että ymmärrätte myös muiden mielipiteet ja kunnioitatte niitä. Kuulostaako pahalta?
        Te pystytte siihen!

Minä uskon teihin!

• HÖRHÖR
        vastasit kirjoitti:

Huono...

pitäisi annostella vain fiksuille.
        "Rähjä-Rollet" pitäis pitää ainoastaan esim. triklooretyleenillä, niin poistuis nopeemmin pilaamasta ympäristöä, ja "kunnon kansalaiset" sais rauhassa ja sivistyneesti nautiskella kukin mielipäihdettään, esim elämää "raakana", siis ilman minkään sortin aivopesua millään ideologialla.
        Aaaahhhh......

• little_bulb
        HÖRHÖR kirjoitti:

pitäisi annostella vain fiksuille.
        "Rähjä-Rollet" pitäis pitää ainoastaan esim. triklooretyleenillä, niin poistuis nopeemmin pilaamasta ympäristöä, ja "kunnon kansalaiset" sais rauhassa ja sivistyneesti nautiskella kukin mielipäihdettään, esim elämää "raakana", siis ilman minkään sortin aivopesua millään ideologialla.
        Aaaahhhh......

"ilman minkään sortin aivopesua millään ideologialla"

..Siinä sitä vasta olisikin. Näytetäänkö esimerkkiä? Ollaan edelläkävijöitä? Heitetään TV:t ja tietokoneet ikkunasta alas ja muutetaan metsään asumaan!

• HÖRHÖR
        little_bulb kirjoitti:

"ilman minkään sortin aivopesua millään ideologialla"

..Siinä sitä vasta olisikin. Näytetäänkö esimerkkiä? Ollaan edelläkävijöitä? Heitetään TV:t ja tietokoneet ikkunasta alas ja muutetaan metsään asumaan!

liiallisuuksiin. Kyllä elämän voi ottaa "raakana" tietsikan ja telkun kera, mutta jätetään tuo aivojen biokemian säätely kemikaaleilla, eli koetaan elämä aidosti.

Endorfiinejä voi kohotella ehkä punttisalilla tai tunnin aktissa, mutta ilman kemikaaleja.

Itse olen kohta 12 vuotta ottanut "elämän sellaisena kuin se tulee".
        Ei aina välttämättä kivaa, mutta olen lakannut juoksemasta itseäni karkuun.

Intiaanit sanoi aikoinaan jotakin varjosta, mutta en nyt muista miten se menee.
        sano

• little_bulb
        HÖRHÖR kirjoitti:

liiallisuuksiin. Kyllä elämän voi ottaa "raakana" tietsikan ja telkun kera, mutta jätetään tuo aivojen biokemian säätely kemikaaleilla, eli koetaan elämä aidosti.

Endorfiinejä voi kohotella ehkä punttisalilla tai tunnin aktissa, mutta ilman kemikaaleja.

Itse olen kohta 12 vuotta ottanut "elämän sellaisena kuin se tulee".
        Ei aina välttämättä kivaa, mutta olen lakannut juoksemasta itseäni karkuun.

Intiaanit sanoi aikoinaan jotakin varjosta, mutta en nyt muista miten se menee.
        sano

Olet tylsä. :/

• little_bulb

• HÖRHÖR

• -_-

"Alkoholin käytössä kuitenkin saa olla todella varovainen, se saattaa viedä nopeasti mukanaan ilman että käyttäjä näkisi ongelmaansa."

Haluaisin hieman oikaista, alkoholismi myös on kovan työn takana. Jos kehon haluaa fyysisesti riippuvaiseksi alkoholiin, ei viikonloppu hilluminen riitä. Alkoholiin tosin jää henkisesti koukkuun (ainakin minusta humalatilaa on kiva ottaa päälle ;F), mutta krapula on siihen aika hyvä palauttaja.

Kannabiksessa ei nuita fyysiseen riippuvuuteen aiheuttavia aineita ole, mutta monta kaveria on sen homman överiksi pistänyt. Viikonloppu käyttö kun pysyy niin minusta homma on hanskassa?

Nuokin vaan niin erilaiset aineet että niitä ei voi oikeen toisiinsa verrata, kokeilun kautta todeta mikä sopii itselleen.

- Kyllä ne molemmat hyvänä tulee, kunhan pitää järjen päässä -

• Anonyymi

Älä jauha paskaa,voi jäädä koukkuun.

• Anonyymi

Idiootti koukkuun voi jäädä.

• Karhu-77

huumeita! Jos haluat päihtyä jollakin niin juo kaljaa.

• Perustele

Ihan älytön ohje. Eikä missään tapauksessa karhua!

• eieieieie
        Perustele kirjoitti:

Ihan älytön ohje. Eikä missään tapauksessa karhua!

Ei kannata kokeilla mitään huumeita!

• pömppö2
        eieieieie kirjoitti:

Ei kannata kokeilla mitään huumeita!

No eikö se silloin ollut huono neuvo!

• HÖRHÖR

oikein rutosti.

Sillä pääsee melko nopeesti työttömäksi ja jopa sairaseläkkeelle niin voi keskittyä siihen oleelliseen:
        kaljanjuontiin.
        Ei se mitään, jos samalla syrjäytyy elämästä. Syrjässä saa rauhassa imeskellä "ruskeeta tuttipulloa" vaikka kaksin käsin ja kahdesta "tissistä".

• ..................

Voisit koittaa päihtyä tiedolla siitä miksi päihteet eivät tuo onnea eivätkä ole hyväksi kenellekään.

Tätä ei ironiana vaan ihan vakavasti otettavana vaihtoehtona. Itse käynyt läpi kaljat, tupakat ja kannabikset ja vasta raittiudella perusvitutus on kaatunut.

• Yks vaan..

Kokeile ihmeessä jos mielesi tekee.
      Ei kannabikseen kuole, eikä ole edes huono olo seuraavana päivänä, kun esim. sillon jos juo alkoholia.
      Eikä kannabiksesta tule muutenkaan mitään vieroitusoireita.

• HraHuu

Kerran juttelin papin kanssa kristin uskon suhtautumisesta kannabikseen ja hänen mielestä uskonto ei sitä kiellä tai pidä syntinä. God made grass, man made booze. Who you trust? Kannabikseen ei voi kuolla ja mahdolliset muut haitat satunnaisessa käytössä ovat olemattomat.

• Bee

ei ne kaikilla kyllä ole olemattomat, monet jättää kokeilun just siksi pariin kertaan kun saa haitallisia sivu/jälki vaikutuksia

• pömppeli
        Bee kirjoitti:

ei ne kaikilla kyllä ole olemattomat, monet jättää kokeilun just siksi pariin kertaan kun saa haitallisia sivu/jälki vaikutuksia

Ja jotkut jättää väliin kun ei saa mitään vaikutuksia. On se kyllä kummallista.

• HÖRHÖR

pahinta huumetta. Ja scientologit; Menee rahat ja järki.

• HÖRHÖR

huumetta. Ja scientologit; Menee rahat ja järki.

Mutta uskontoahan sä olet jo kokeillut, joten ei pienet paukut pahaa tee.

• Tesla

Jah, meitä on enemmänkin... Olen itse myös uskonnollis-absolutistisesta perheestä, hiljattain täysi-ikäistynyt ja utelias. Pitihän se saada tietää, miksi ihmiset tahtovat saada päänsä sekaisin.

Alotin juomaan siinä puoltoista vuotta sitten ja pilveä oon poltellu viimesen puolen vuoden aikana satunnaisesti. Mulla ei oo koskaan ollu tarvetta varsinaisesti sekottaa päätäni vaan motivaationa on kokeilunhalu, iloseen mielentilaan pääsy ja estojen poisto. Ihan hilpeetähän se on, mutta en mä mitään elämän syviä totuuksia löytäny. Taito onki saada revittyä päihteistä maksimaalisesti huvia ilman niitä haittoja: Olen hyvä juomaan vaan sen verran, että on hauskaa. En oo edes ikinä ollu räkäkännissä. Pössyttely on vaikeempaa, vahingossa hiisasin iteltäni hetkellisesti tajun kankaalle, mikä ei todellakaan ollu tavoiteltava tila. Alottelijana ei osaa arvioida tarvittavaa määrää, ois pitäny kysyä kokeneemman vinkkiä.

Ei uteliaisuudessa ole mitään vikaa, kokeile vaan. Suosittelen hallittua humaltumista (en usko oksentelun ja sammumisen olevan erityisen mielenkiintoista) ja pilveä hyvässä ja turvallisessa seurassa. Tärkeintä ja vaikeinta kuitenkin ainakin mulle on ollu omien halujen ja arvojen ja ympäristön painostuksen erottelu. Kokeile vaan jos itte tahdot ja sen verran kun tahdot. Mä ainakin toistaiseksi uskon siihen, että itteensä kuuntelemalla tietää onko se hyväks.

Olen tuossa mietiskelly, että pitäisköhän kokeilla piriä, se kun vaikuttaa melko mielenkiintoiselta. En tiedä, pilven polttelua jatkan varmaan edelleen satunnaisen säännöllisesti. Saa ny nähdä, mitä munsta tulee. Omasta mielestä en ainakaan oo menny ihan pilalle satunnaisen päihteiden käytön takia (ja äitin mielipide onkin sitten asia erikseen ;)).

Että pidäpä hauskaa kokeiluissas!
      (ja jos resursseja riittää, niin mä ainakin oisin kiinnostunu kuulemaan tuloksista:) )

• little_bulb

"Pössyttely on vaikeempaa, vahingossa hiisasin iteltäni hetkellisesti tajun kankaalle"

Kuulostaa aika hurjalta, oliko tupakkaa mukana?
        Ei kannata suosia tupakkaa mikserinä, jos jotain niin vaaleansinistä Knasteria. MmmMmm, eikä okseta/lähde taju.

• Tesla
        little_bulb kirjoitti:

"Pössyttely on vaikeempaa, vahingossa hiisasin iteltäni hetkellisesti tajun kankaalle"

Kuulostaa aika hurjalta, oliko tupakkaa mukana?
        Ei kannata suosia tupakkaa mikserinä, jos jotain niin vaaleansinistä Knasteria. MmmMmm, eikä okseta/lähde taju.

en muista kun en itse miksannu. Epäilen kyllä, että ei kun ei pahoinvoinnista ollu puhettakaan. Katkos oli vaan pari sekkaa, mutta vähemmän miellyttävä totaalijumiutuminen kesti pitkään. Kaverin kasvattamaa se oli, ei mitään myyjän blandaamaa. Tosin muutkin ovat olleet sitä mieltä, että tän farmarin kasveilla on aika oudot vaikutukset. Vaikutusta oli varmaan myös sillä, että bongilla saa paksummat savut ihan huomaamattaan, mihin mä en ollu tottunu.

Vähän offtopic, mutta oikeessa oot, knasterit on parempia, kiltimpiä keuhkoillekin.

• been there..

Heissan vaan sullekin "aloittelija".

Ihan vaan näin pienenä vinkkinä kehottaisin pitämään ne päihteet siinä pössyttelussä, ellet halua itsellesi ottaa riskiä porttiteorian toteutumisesta.

Olen itse nähnyt tämän moneen eri otteeseen. Pilven poltto on monella vielä pysynyt jokseenkin hallinnassa (ei kaikilla) mutta suurin osa menee alamäkeä hetken päästä kovemmista aineista.

Yksi kerta voi aiheuttaa voimakkaan henkisen riipuvuuden piriin, sen olen itsekin kokenut.
        Jätin sen siihen yhteen kertaan, mutta ei ollut helppoa.. kahden kuukauden henkinen taistelu oman itseni kanssa takoi vähän järkeä päähän..
        En siis suosittele.

Kannattaa siis muistaa, ettei hasis ole samalla viivalla kovien aineiden kanssa, kun puhutaan riippuvuudesta!

Eikä se mun mielestä edes ollut kovin ihmeellistä..

• Toinen aloittelija
        been there.. kirjoitti:

Heissan vaan sullekin "aloittelija".

Ihan vaan näin pienenä vinkkinä kehottaisin pitämään ne päihteet siinä pössyttelussä, ellet halua itsellesi ottaa riskiä porttiteorian toteutumisesta.

Olen itse nähnyt tämän moneen eri otteeseen. Pilven poltto on monella vielä pysynyt jokseenkin hallinnassa (ei kaikilla) mutta suurin osa menee alamäkeä hetken päästä kovemmista aineista.

Yksi kerta voi aiheuttaa voimakkaan henkisen riipuvuuden piriin, sen olen itsekin kokenut.
        Jätin sen siihen yhteen kertaan, mutta ei ollut helppoa.. kahden kuukauden henkinen taistelu oman itseni kanssa takoi vähän järkeä päähän..
        En siis suosittele.

Kannattaa siis muistaa, ettei hasis ole samalla viivalla kovien aineiden kanssa, kun puhutaan riippuvuudesta!

Eikä se mun mielestä edes ollut kovin ihmeellistä..

mutta silti. Jos oisin viisaampia kuunnellu, niin enhän mä ois kokeillu ees pilveä. Aina ei vaan tahdo olla viisas. Kuten jokainen, joka joskus on ollu nuori, tietää, et ihmisen täytyy saada tehdä omat "tyhmyytensä" eikä siinä varottelut paljoa paina. Toistaiseksi käytöstä on mulle seurannu sekä iloa että itkua ja hampaidenkiristystä, molempiin olen tyytyväinen, siitähän kasvan.

Kannabis ja piri ei paini samassa sarjassa, totta. Tiedän faktat ja haluan siitä huolimatta kokeilla.

• Urpo-Örvelö.

Kun nautit tarpeeksi kauan luomu-ruisleipää, kuolet varmasti, et jää kitumaan vieroitusoireisiin.

• ottaa

LSD:tä.

• 945jrekj

Kannabis on suoraan saatanasta. Jos poltat sitä, niin koukahdat heti, rupeat seuraavana päivänä himoitsemaan heroiinia ja joudut myös helvettiin kuolemasi jälkeen. Kysy vaikka faijaltas!!!!

• åke

se nyt vaan on niin. kannabis on terveydelle vaarattomampaa kuin alkoholi.

• weedmasta

kokeile hamppua, ei siihen yleensä koukkuun jää ja on se totta että alkoholi on vaarallisempaa kuin hamppu.

• Moikkelismoimoimoi

Moi

• Lolhomoxd

Homo

• Anonyymi

20 vuotta vanha ketju?
      Kokeilikohan aloittaja?
      Tule kertomaan, miten kävi.

• Anonyymi

Voit päihtyä vaan ihanasta auringosta, nosta kätesi ilmaan ja yritä kurkottautua taivasta kohti. Varo kuitenkin auringonpistosta!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      318
      7464
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2156
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1827
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1372
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1241
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1220
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      55
      1151
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe