törkeä rattijuopumus

pimu

Onko kenelläkään tietoa mitä siitä seuraa yms. Itselleni sattui tällainen tapaus kesäkuun alussa ja vieläkään ei ole tullut edes verikokeiden tuloksia, mikä kestää?

47

53206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ongelma?

Vaaditko törkeään rattijuopumukseen syyllistyneille nopeampaa "palvelua" vai mikä mättää?

• pimu

Tapaus sattui minulle itselleni ja haluaisin tie tää mitä siitä tulee... Ajokieltoa, kuinka paljon, sakkoa yms. Sitä ihmettelen kun edes verikokeiden tulokset eivät ole tulleet vieläkään ja tapahtuneesta on kohta 3kk.

• ....................
        pimu kirjoitti:

Tapaus sattui minulle itselleni ja haluaisin tie tää mitä siitä tulee... Ajokieltoa, kuinka paljon, sakkoa yms. Sitä ihmettelen kun edes verikokeiden tulokset eivät ole tulleet vieläkään ja tapahtuneesta on kohta 3kk.

Äläpä kuule valita. Omapa oli mokas ja nyt saat kärsiä siitä. Hah!

• herranjestas
        .................... kirjoitti:

Äläpä kuule valita. Omapa oli mokas ja nyt saat kärsiä siitä. Hah!

Ilmeisesti siellä puolella ketjua ollaan niin täydellisiä. Itse oon monasti puhaltanut täysin ajokuntoisena omaan mittariin 'uskomattomia' lukemia. Millään kerroista en oo rattiin taipunut mutta ilman pistää miettimään mitä ois tapahtunut ilman mittaria.

Turha ruveta tuomitsemaan ketään, varsinkaan jos ei itse ole ollut samassa tilanteessa.

• seli seli
        herranjestas kirjoitti:

Ilmeisesti siellä puolella ketjua ollaan niin täydellisiä. Itse oon monasti puhaltanut täysin ajokuntoisena omaan mittariin 'uskomattomia' lukemia. Millään kerroista en oo rattiin taipunut mutta ilman pistää miettimään mitä ois tapahtunut ilman mittaria.

Turha ruveta tuomitsemaan ketään, varsinkaan jos ei itse ole ollut samassa tilanteessa.

Juopolla on juopon selitykset.

• mutta

Sanoisin, että saat 2-6kk ehdollista ja oheissakkoa. Ajokielto ehkä sen 6kk eli saat oikeudenkäynnin jälkeen kortin takas.

Jos lukemat on jotain 1.2-2 väliltä. Jos enemmän tai olet uusija niin sitten eri homma.

• kärynny

Hikoile sinä vain kylläne aikanaan asian hoitelee
      rangaistukset on liian lieviä pitäisi otaa kortti törkeästä iäksi pois,pakko hoitoon ja ojennusleirille kivilouhimo ym:sell.vuosi pari.

• kasper

Tiedätkö missä euroopan maassa on kaikkein eniten rikollisuutta. Et tiedä.

Tiedätkö missä maassa on euroopan kovimmat rangaistukset rikoksista. Alle viisitoista vuotiaat saa tapella ruoasta aikuisten kanssa täyteen ahdetuissa selleissä. Et tiedä.

Tiedätkö miten rikollisuus saadaan aisoihin. Et tiedä.

• ojentaja
        kasper kirjoitti:

Tiedätkö missä euroopan maassa on kaikkein eniten rikollisuutta. Et tiedä.

Tiedätkö missä maassa on euroopan kovimmat rangaistukset rikoksista. Alle viisitoista vuotiaat saa tapella ruoasta aikuisten kanssa täyteen ahdetuissa selleissä. Et tiedä.

Tiedätkö miten rikollisuus saadaan aisoihin. Et tiedä.

mikäs "et tiedä" -kausi sinulla on menossa?
        Vai onko vaan niin ettei lamppusi pala kovin kirkkaasti?

• Kärynnyt

Ei sullakaan muuta vittuilun aihetta ole?

• Juho.

riippuu täysin ajankohdasta, paikkakunnasta, alkoholin määrästä jne. Ja jos kortti kuivuu yli 6kk niin uudestaan kirjalliset ja inssi.

• kohta tipahtaa

laatikkoon ... itellä meni noin pari kuukautta ja käräjät siitä pariviikkoo. puhalsin tarkkuus alkoon muistaakseen promilleina 0.54 . lauantaina puolilta päivin .oli vähän kostee perjantai ilta. vieläkin ottaa päähän vaikka on jo 5 vuotta ....(HÄPEÄN)

• sellast sattuu

sellast sattuu oletko ottanut opiksi minulla likip.5v sitten kirposi hiki pintaan kun puhalsin aamulla 10.30 illalla 11.00 viimeiset paukut naisenik.40%isopullo 1L keppanaa saunaj.sen jälkeen en ole ennen puoltapäivää edes haaveillu ratiin.näytti 0 brom.

• toinen hölmö

Mulla myös sama juttu, kaksi kuukautta odotellu verikokeiden tuloksia.ottaa päähän, mutta mitäs tuli hölmöiltyä.varmaan ihan oikein että saa paineessa nyt odotella.ensikertalainen olin, joten luulen että jotain puol vuotta vois tulla ajokieltoo.samapa tuo paljonko, menny mikä menny.

• mä vaan...

mulla sama juttu,törkeä rattijuopumus..heinäkuussa lähti kortti ja puhalsin 1.05..verikokeen tulos oli noussu ja se oli mukavat 1.56..ens viikolla käräjät ja sit ollut jo 2kk kortti pois..vituttaa aivan saatanasti,mut omapa on mokani..auton rattiin en oo koskenu ja ootan sitä päivää,kun saan taas ajella!!töissä kulkeminen vaan tuottaa välillä ongelmia,ku pitää linkuilla ja kavereiden kyyteillä kulkee..=( mut ens viikolla sit kuulee kauanko kortti pois..toivon,että pian sais takasi..

• jorma puhakka
        mä vaan... kirjoitti:

mulla sama juttu,törkeä rattijuopumus..heinäkuussa lähti kortti ja puhalsin 1.05..verikokeen tulos oli noussu ja se oli mukavat 1.56..ens viikolla käräjät ja sit ollut jo 2kk kortti pois..vituttaa aivan saatanasti,mut omapa on mokani..auton rattiin en oo koskenu ja ootan sitä päivää,kun saan taas ajella!!töissä kulkeminen vaan tuottaa välillä ongelmia,ku pitää linkuilla ja kavereiden kyyteillä kulkee..=( mut ens viikolla sit kuulee kauanko kortti pois..toivon,että pian sais takasi..

Lähti multakin kortti tossa viime sunnuntaina klo 10.30 aikaan. Puhaltelin 1.43 sillo..tais olla kostee lauantai..Hävettää ja vituttaa über paljon!.. Ois semmonen kyssäri viel että siis sit ku käräjät on ollu ni siitä lähtee se varsinainen ajokielto..?..voi paska..loppu meinaa työtkin siihen

• raskas kaasujalka Pohojam'm...
        jorma puhakka kirjoitti:

Lähti multakin kortti tossa viime sunnuntaina klo 10.30 aikaan. Puhaltelin 1.43 sillo..tais olla kostee lauantai..Hävettää ja vituttaa über paljon!.. Ois semmonen kyssäri viel että siis sit ku käräjät on ollu ni siitä lähtee se varsinainen ajokielto..?..voi paska..loppu meinaa työtkin siihen

Ajokiellon pituuteen lasketaan mukaan myös poliisin tienpäällä määräämä väliaikainen ajokielto (käytännös 1kk). Eli jos ajokiellon maksimi on 6kk ja olet ollut käräjöintiin saakka ajokiellossa, niin sinulle voidaan langettaa "enintään" 5kk lisää. Huomioitavaa on myös se, että yli 6kk:n ajokiellon jälkeen joudut kuljettajantutkintoon saadaksesi kortin takaisin poliisilta.

Ajoin tutkaan niin, että meni törkeän vaarantamisen puolelle tos puolivälin paikkeilla kuluvaa kuuta. Vituttaa kans aika rankasti ja kaduin tekoani jo sillä hetkellä, ku siniset valot punaisen kera syttyivät maijan katolla. Kadun edelleen!

On totta, että käräjillä todennäköisesti annetaan lisää ajokieltoa. Kiellon pituus riippuu tapauksesta ja miten törkeäksi se luokitellaan poliisin ja syyttäjän toimesta.

Yritä hankkia työnantajan todistus siitä, että oman auton käyttö työmatkoilla on välttämätöntä, saattaa auttaa asiaan tai sitte ei. Riippuu niin paljon poliisin ja syyttäjän inhmillisyydestä...

PS: Jos jollain on parempaa tietoa tuosta ajokiellon laskemisesta, niin kirjoittakoon siitä tänne. Oma perstuntuma olis tämmönen, mitä edellä kirjoittelin

• wee654456

Mä 4 v sitten kärysin ratista, ei mitään verikoetta, kortti meni käräjillä puoleks vuodeks...
        Tarkkuusalkometri oli kyllä. 0,6 jotain muistaakseni. Ja syyte oli törkeästä rattijuopumuksesta, mut en mä valita enkä ymmärrä näitä, oikein meni mun mielestä. Kadun tekoani, olisin voinut nukkua autossa sen kännin pois. Mitään vahinkoja ei sattunut, sehän on tärkeintä.

• ai vituttaako

mulle kävi kans tos elokuun puoles välis....
      puhalsin noin 1,6 promillee ja käräjät vajaa 3 viikon pääst... vituttaa ihan saatanasti. ensi kertalainen olin. mut melko todennäkösesti tulee ehdollist ja kortist en tiiä kaua pysyy hyllyl :/ inssi ja kirjallinen uusiks ku en ollu viel 2. vaihet käyny ja semmost...

• vitocdi

siinä ei pitäis kestää noin kauaan mutta johtuu varmaan lomista. tuomio on aika kova minkä saat kortti sulla on hyllylla varmaan vuodenverran ja sakot mitkä saat on todella tuntuvat. puhun kokemuksen rintaäänellä mulla 2 törkeetä rattia oon ammattiautoilia ja elinkeino kortista kiinni kortti on 1v. pois ja sakot aivan älyttömät mitkä onneksi tippui kuin mulla 3 lasta elätettävänä

• aikavälillä

nämä 2 törkeetä oli sulla. Oon nyt kaks kertaa kärynny 10vrk:n sisällä ja molemmat törkeetä. Lähdenköhän lusimaan? Ensikertalainen.

• itsekkin ammattiautoilija

Miten voit kutsua itseäsi ammattiautoilijaksi jos olet noin helvetin tyhmä että ajelet törkeitäratteja? Oikea ammattilainen ei sitä tee ja vielä kolmen muksun huoltaja. Saatana ammattilupa tollaselta puupäältä pois loppuelämäks! Kyllä sun se pitäs "ammattilaisena" tietää milloin voi ajella!

• jk009

Mikä siinä ON ku pitää tuos kunnos hypätä rattihin? Luulis jo itteki käsittävän/tuntevan, jotta 2o/oo:n ja yliki kännis ajokunto on kaukaanen haave vain; jonka ikävästi murtaa poliisin alkometri; ajokielto ja muut sanktiot päälle!!! Turha siinä on itkee:"Mutku mä tarviin autoa töiskäyntiin!" Järki käteen JUMALAUTA

• 45g555g

Mula jäi auto sadan km päähän, mut yön pimeydessä oli pakko ajaa ilman korttia se kotiin ettei mannet vie sitä. Lainlaatijan mielestä se varmaan on ihan ok juttu. Näin varmaan menee useinkin, kun pollarit jätti auton huoltoaseman pihaan, saatana, ikään kuin se siellä ehjänä säilyis.

• Ratiton juoppo

On tää kännissä ajaminen typerä ja paska harrastus..
      Elokuun puolivälissä ajoin sitte baari-illan päätteeksi moottoritiellä kännissä ulos metsikköön, jäljistä päätellen reipasta ylinopeuttakin. Verestä mitattu 1,52 promillea, puoli neljä yöllä, joten ei pahemmin liikennettä, ei ketään kyydissä.
      Autoni syttyi toimituksessa palamaan, ja minut tuli täysin sivullinen tienkäyttäjä autosta pelastamaan ja soittamaan apua (keskelle metsikköä, oli nähnyt liekit ja tullut tarkistamaan josko olisi maastopalo tms.) Palovammoja oikealla puolella kehoa 2. ja 3. astetta, menetin oikean korvanikin tämän seurauksena, bonuksena vielä aivovamma. Teholla vietin ~3 viikkoa, yhteensä 4 viikkoa sairaalassa. Juopontuuri piti näköjään taas huolen hengestäni.

Oikeudessa tänään minut todettiin syylliseksi liikenneturvallisuuden vaarantamiseen ja törkeään rattijuopumukseen. Kukaan ei tosiaan ollut minua nähnyt ajamassa autoa, tai sitä muutenkaan voi vedenpitävästi todistaa, edes itse en muista koko tapahtumaa tai sitä edeltäviä paria tuntia laisinkaan (varmaankin pään kolahtamisen seurauksena, koska ei noilla promilleilla kyllä muisti lähde - koitettu on). Olenhan minä sen auton sinne pöpelikköön suhannut kun ei paikalta löytynyt muita henkilöitä. Outoa että minut oli kuulemma pelastettu apukuskin puolelta retkottamasta...

Rangaistukseksi määrättiin 60 pv. ehdollista, 30 päiväsakkoa ja kortti pois ensi vappuun saakka, eli yhteensä miltei 9 kk!

Onko tämä päätös nyt ihan linjassa muiden kanssa, vai onko rangaistuksia kovennettu? Monta tapausta olen netistä (tästäkin ketjusta) lukenut että kortti ollut 6-8 kk hyllyllä ja vankeusrangaistuskin ollut lyhyempi vaikka promilleja ollut jopa enemmän. Tässä tapauksessa näkisin vielä sovellettavan rangaistuksen liventämisperusteena lain kohtaa jonka mukaan rangaistusta voidaan lieventää, mikäli tekijä on rikoksen seurauksena vakavasti loukkaantunut. Työpaikkanikin vielä meni tässä sivussa (olin taksikuski, mutta tuskin enää koskaan jos poliisilta kysytään). Päätöksestä aion valittaa, mutta ei se varmaankaan mihinkään johda...

• vai niin

Pakko todeta ilkeästi että olisi jättänyt sinne autoon... Olis tullu yhteiskunnalle paljon edullisemmaksi ja olisi yksi känniääliö vähemmän.

Missä laissa on sellainen kohta että rikollisia pitää paapoa jos ovat oman ääliömäisyyden vuoksi loukanneet itseään? En ole sellaiseen lainkohtaan törmänny.

• oletko valmis ?
        vai niin kirjoitti:

Pakko todeta ilkeästi että olisi jättänyt sinne autoon... Olis tullu yhteiskunnalle paljon edullisemmaksi ja olisi yksi känniääliö vähemmän.

Missä laissa on sellainen kohta että rikollisia pitää paapoa jos ovat oman ääliömäisyyden vuoksi loukanneet itseään? En ole sellaiseen lainkohtaan törmänny.

vai niin..

ei sinuakaan täällä kukaan kaipaa.

Tyypillinen jeesustelija !!

• ratiton juoppo
        vai niin kirjoitti:

Samaa olen toisinaan itsekin toivonut, eipähän tarvisi kärsiä rangaistuksia ja ennenkaikkea muuta onnettomuudesta seurannutta pahaa. Eniten harmittaa loppuelämän pysyvät jäljet ja arvet, sekä aivovamman seurauksena muuttunut persoonallisuus ja masentuneisuus/muut tunnetilat jotka eivät aiemmin koskaan kuuluneet elämääni. Eli jos yhtään lohduttaa niin voit olla melko varma etten rikostani uusi ja eka kerta oli muutenkin. Vittuillakseni hiukan takaisin voisin todeta hassanneeni pelkästään akuutin hoidon seurauksena ~20-30k€ veronmaksajien rahoja, tähän päälle vielä pitkä kuntoutus, oikeudenkäynnit ja menetetyt veroeurot.. Ainiin ja pitäähän poliiseille palkkaakin maksaa jutun tutkimisesta! Kalliiksi käyn, mutta onneksi kaltaisesi ihmiset maksavat (ehkä) veroja, jotta tämäkin saadaan katettua.
        Tosin kuoleminen olisi voinut käydä tätäkin kalliimmaksi, koska silloin jäisi koko työurani verot maksamatta, opintolainani kaatuisi valtion niskaan, ja minut olisi turhaan koulutettu yms. Olenko oikeassa jos arvaan sinut Perussuomalaisten kannattajaksi? Lyhytnäköinen ja yksipuolinen ajattelutapasi viittaa siihen ainakin.

Tarkoituksenani ei ole mitenkään ylpeillä teollani, tai vähätellä sitä muutenkaan. Rattijuoppous on miltei poikkeuksetta väärin, ja siitä tuomitseminen aivan oikein ja ymmärrettävää, tuomion ankaruus yhtenevän käytännön puitteissa ja lakitekstin mukaan vaan hiukan kummastuttaa minua. Voi toki olla että olen liian tyhmä oikeuteen, mutta en ole koskaan käräjien käytäntöihin joutunut aiemmin tutustumaan..

Oli miten oli, älkää ajako kännissä! (tai jos ajatte, niin ilman valoja ja pyörätiellä älkääkä jääkö kiinni! :D)

Terveisin ratiton juoppo.

• en jeesustele

Paskaväkeä ymmärretään ihan liikaa.

• pamputtaja69

oli tuo kyllä sen verran paha rikos et pamppua sulle pitäs antaa;)

• minäitte

Rattijuopot on KUSIPÄITÄ !!

• Esi Merkki

Esimerkki:
      Reino Kännäri. 52 vuotias raurottaja Hämeestä. Vaimo jättäny. Viikonloput kuluu lähiömetissä black out-kännejä nauttien.
      Kohtuulisen hulppea törkee ratti. Yli 5 vuotta aikaa edellisestä tötöilystä. Ei kuolemantuottamuksia tai muita pöpöjä.

Tutkimus ym. kuluja joitakin satasia.
      Sakot nollasta ylöspäin. Elämäntilanne vaikuttaa.
      Ehdollista pari kuukautta.
      Koeaika vois olla vuoden luokkaa.
      Kortti hyllylle puoleksi vuodeksi.

Oikeudessa ei tarvitse olla itse paikalla. Voidaan tuomita poissa olevana.

• Sadett1

Älkää nyt jukolauta leikkikö terveydellänne, saatika toisten. Itsellä suvussa tapaus tältä vuodelta, jossa pikkusen päälle 1 promillea, ja tuloksena melkein kuolleita ihmisiä. Pysyvä liikuntahaitta jää ainakin, ja osa pyörätuolissa loppuikänsä. Nuoria ihmisiä. EI KANNATA, sillä se ONNETTOMUUS napsahtaa AINA jonkun kohdalle!
      Harkitkaa sitä mahdollisuutta, sillä se on enemmän kun lähellä, jos känissä ajelette! Se pipi joka siitä tulee voi olla todella iso, jollei sitten satu kuolemaan. Pitäkää huolta itsestänne!

• minäitte

Rattijuopot on KUSIPÄITÄ !!!

• Selvänä Moskovassa!
        minäitte kirjoitti:

Rattijuopot on KUSIPÄITÄ !!!

Samaa mieltä ollaan Venäjällä seuraavan uutisen mukaan:

Venäjän pääministeri Dmitri Medvedev lupaa ankaria rangaistuksia rattijuopoille. Hallitus aikoo pääministerin mukaan esitellä lain, jonka mukaan kuoleman aiheuttaneille rattijuopoille voitaisiin langettaa jopa 15 vuoden vankilatuomio.

Noin 28 000 ihmistä menetti viime vuonna Venäjällä henkensä tieliikenneonnettomuuksissa, Medvedev kertoi hallituksen nettisivuilla.

- Tieliikennetilastot ovat kauheaa luettavaa. Kukaan meistä ei ole syytön ja meidän on aloitettava jokaisen itsestämme, hän ohjasi.

Ylinopeutta tai punaisia päin ajaneita rattijuoppoja rangaistaisiin Moskovassa ja Pietarissa 500 000 ruplan (12 000 euron) sakoilla. Muualla maassa sakko olisi 250 000 ruplaa.

Syyskuussa Moskovassa rattijuoppo ajoi ylinopeutta päin bussipysäkkiä ja tappoi seitsemän ihmistä.

• törkeätanko

tännäämpä tuli päätös törkeästä ratista tai oikeastaan tangosta... ajelin mönkijällä pellonpoikki naapuriin(n.300m) menin kaverin luo sisälle ja kohtapa itse virkavalta tuli koputtelemaan ovelle että kukas se tuolla vehkeellä äsken ajeli ? no siinä kunnossa ei tullu ekana mieleen mittään muutaku sanua että minähän se.siitäpä sitte laitokselle tarkkuuttaan ja 1.06mg/l . reilu tonnin sakko,60 päivää ehollista ja kuukausi oli kortti poijes,ammattiautoilijan etuja :o) joku ihimeen koe aika kestää vielä pari vuotta. mutta siitäpä ei oo pelekua että pitäs uuvestaan ajella,jaksan kyllä sen matkan kävelläkkin,vaikka olihan se kyllä tuolla pellolla tosi,tosi vaarallista . taijan käydä ostamassa naapurin rouvalle joulukukan,hyvästä tarkkaavaisuudesta....

• vai niin...

Jaha, niitä miehiä joiden mielestä lakia ei tarvi noudattaa jos ei huvita.

Olis varmaan kannattanu kävellä.

Ehkäpä naapurin rouvalla oli vähän hampaankolossa aikaisemmista taphaumista.

• light2

Itsekin käräjiä odottelen törkeästä rattijuopumuksesta.Millä keinoin kortin saa mahdollisimman pian takaisin?Vaikuttaako jos ennen käräjiä kirjoittaa oikeudelle kirjeen ajokortin tarpeellisuudesta esim. elinkeinon hankkimisessa?

• ratti

Ite ajoin törkeänratin kaks kuukautta sitten ja puhalsin 1.6 ja verikokeen tulos oli 1.97promillea, ei tässä mikään muu vituta kuin että ois ne käräjät mahdollisimman pian niin kuulis tuomion. Kyl sitä nytte ottaa opikseen tuonlaisen tyhmyyden toivottavasti

• pöllö

HEINOLASSA torin laidalla päivystää VASIKKA joka kyttää rattijuopoja yms.sillä on valkoinen auto olkaa tarkkana se on vaalea eläkelläisukko

• Jees

9 vuotta vanha aloitus on taas kaivettu esiin. Aihe ajankohtainen mutta itse viestiketju ei.

• kolikon kääntöpuoli
        Jees kirjoitti:

9 vuotta vanha aloitus on taas kaivettu esiin. Aihe ajankohtainen mutta itse viestiketju ei.

ajankohtainen on aihe, mutta asioissa on aina kaksi puolta "Rangaistusten pituuteen pätee se fakta, että aina ne ovat joidenkin mielestä liian lyhyitä. Kun Ranskassa teloituksissa siirryttiin lempeästi ja siististi pään katkaisevaan giljotiiniin, tuomio oli joidenkin mielestä liian lievä, kun rötöstelijä ei enää joutunut yhtään kitumaan.

Kun meikäläisen rangaistuskäytännön tehoa arvioi vertaamalla rikollisuuden tasoa muihin maihin, voi havaita, että meillä tehdään enemmän henkirikoksia kuin lievemmän rangaistuskäytännön Ruotsissa ja vähemmän kuin Venäjällä, jossa tuomiot on kovia ja vankilatkin kovia paikkoja....." huom! em.teksti lainattu muualta internetin keskusteluista.noin puolet rattijuopoista ei uusi tekoaan enään koskaan, joten eiköhän tällainen noitavaino voisi loppua.onneksi rikosoikeus on oikeudenmukainen tässä asiassa!!ja...se joka on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven!!!rasittaa tällaiset hurskastelijat...

• 1kertakin liikaa

30 vuotta sitten nuorenapoikana ajoin pöpelikköön autoni ja promillet 2,4. Siitä kortti pois 9 kuukautta ja silloin oli 6 kuukauden sääntö,että pitää sen ylittyessä käydä autokoulu ja inssi uudestaan,jos aikoo saada ajokorttinsa takaisin. Sitten tuli vielä ehdonalaista vajaa 2 vuotta jonka aikana ei parantunut töpeksiä mitään. Se oli kyllä maalaispojalle riittävä rangaistus kaikkine muine lieveilmiöineen mitkä tekivät kortittomuudesta lisä haittaa mm,työssäkäyntiin,armeijassa tuli myös ongelmia,kun rike tiedettiin myös siellä ja monta monta muuta mieliharmia itseaiheutetusta rikoksesta. Se oli kuitenkin minun kohdallani sellainen opetus,etten sen jälkeen ole ajanut kuin selvinpäin. Nuorena jos käry käy niin ehkä siitä oppii kerrasta,mutta sitten on kai sekin porukka joka ei viisastu koskaan,edes iän karttuessa vaan aina vaan uusitaan ne ratit vaikkei olisi edes omaa autoa tai ajokorttia. Nykyisin on kai niin että ajotaito säilyy 2 vuotta kärähtämisestä,eikä pidä mennä uudestaan autokouluun,joka olisi kyllä omakohtaisena lisärangaistuksena hyvä lisäopetus.Kaippa rattijuopumustuomiot on tänäpäivänä lievempiä,kuin 30 vuotta sitten. Hävettää vieläkin ja onneksi sain vain itse kärsiä,eikä kukaan sivullinen.

• Mahamies

Kaverini ajoi rattijuopumuksen ja hänelle myönnettiin lisenssi viideksi vuodeksi. Promileja oli melkein yli 2 ja ystäväni oli humalassa. Myös autoon jäi merkintä ja hän menetti kortin. Todennäköisesti myös sinä menetät kortin

• lolz

kärysin ratista puhalluskoe näytti 2 promille ja oikeudenkäynti on kuukauden kuluttua. Syyttäjä vaati 3 kk ehdollista vankeutta ja 9 kk ajokieltoa meneeköhän tämä syyttäjän vaatimus läpi vai voiko tulla vielä enemmän ajokieltoa.

• raitis1

voi voi teitä juoppoja

• jurppiiko

Heh, ei paljon puristele, kortti lähti törkeästä ratista ja entiseen malliin olen ajellut kokoajan, ens viikolla saankin jo kortin takas, ihan diipadaapaa
        Koko oikeus ja tuomiot.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      91
      7703
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      131
      3083
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      159
      1966
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      75
      1747
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      131
      1589
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      178
      1540
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      132
      1212
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      80
      904
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      50
      834
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      53
      794
    Aihe