korvatulehduksen oireet?

syysmami

Mistä tietää että vauvalla on korvatulehdus?

Meidän 11kk vauvalla on nyt viikon verran ollut nuhaa ja samaan aikaan unille meno on yhtä huutoa.
Mutta yölläkin sitten kun nukahtaa niin nukkuu läpi yön.
Välillä repii korviansa mutta niin yleensä aina muulloinkin.

On tosi iloinen ja hyväntuulinen.

Jos olis korvatulehdus niin eikö silloin huutaisi koko yön eikä nukkuisi?

Tietysti voisin käyttää lääkärissäkin,mutta eihän sielläkään viitsisi ravata joka nuhan ja itkun jälkeen.
Tietysti jos selkeesti jostain näkis että korvat vaivaa ettei tarviis äidin pähkäillä.

8

4491

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mää

Meillä ainakin makuulle meno pahensi särkyä korvissa..
      Itselläni oli myös muutama vuosi sitten tulehdus ja nyt ymmärrän sen huudon,itku meinasi itselläkin tulla..
      Korvan takaa hellästi painamalla huomaat et jos lapsi selvästi aristaa niin se voi olla merkki tulehduksesta,toisaalta taas tulehdus voi myös olla kivuton..
      Eli mitä tästä siis opimme..eipä juuri mitään =)
      jos lapsi selvästi aristaa korviaan ja huutaa,eikä normaalit supot tms auta niin kannattaa varmuuden vuoksi käydä lääkärissä..
      Toivottavasti sait jotain tolkkua..

• ...apua...

Meillä on ainakin siellä sellainen laite, jolla pystyvät mittaamaan tärykalvon liikkuvuutta. Sitten sanovat, että onko aiheellista mennä lääkäriin, mutta itse diagnoosia eivät voi terveydenhoitajat tehdä. Meillä on tulehdus joka kerralla löytynyt tällä tavoin, eikä itse mittaaminen ole hankalaa....

Meillä oli pojalla tulehduksia jatkuvasti, mutta ne eivät varsinaisesti oireilleet mitenkään. Lapsi oli vain hiukan kärttyisempi. Eli ei välttämättä lapsi raasta korviaan eikä muutenkaan kovin selkeästi valita!

Korvatulehdusten hoito on sillä lailla tärkeää, että kroonistuessaan voivat aiheuttaa mm. kuulon alenemista lopullisesti. Veljen pojalla on mennyt toisesta kuulo lähes kokonaan juuri toistuvien tulehdusten seurauksena...

• ...

neuvolaan ei sairaan lapsen kanssa saa mennä,siis jos on kuumetta..
      ja jos korva on tulehtunut niin kamala ajatus että kahteen eri kertaan jouduttaisiin se katsomaan,sattuu meinaan sen verran..
      laite varmaan hyvä ja käytännöllinen näillä jatkuvassa kierteessä olevilla ja oireettomissa tapauksissa.
      lääkäriin kehoitan menemään jos itse epäilet,ei ne siellä turhia käyntejä laske,koska tuskin siellä joka flunssan takia juokset,mutta jos epäilet korvatulehdusta niin kannattaa käydä.

• ...mutta...

eidän lapsi ei ole ainakaan koskaan noista tutkimuksista kärsinyt. Ihan hyvillä mielin lähtee, kun sanotaan, että mennään sinne, jotta täti katsoo korviin. Siksi minä menen neuvolan kautta aina, koska terveyskeskuksesta on näin o0hjattu, lääkäripula kun vaivaa. Ei ole valittamista käytännöstä meillä ollut ainakaan.

Ehkä tuo kivun kokeminenkin on kovin lapsikohtaista. Ja kyllä täällä on menty kuumeisena neuvolaankin, joskus lääkäripäivinä, kun antavat päivystysajat suoraan sinne...

• äitee +4

meillä ainoa lapsi jolla korvakierre lopulta ollut oli täysin oireeton. ainoa reaktio joka oli että makuuasentoon laittaessa aina parkaisi. muuten ehkä pientä kränää jota muulloin ei ollut yms pientä epätavallisuutta käytöksessä, ikää alle 3kk..

ei siis kuumetta, ei vuotoa ei aristusta kun painoin korvan nipukkaa käytävään ei kertakaikkiaan mitään!

menimme kuitenkin käymään lääkärissä kun minusta jotakin oli vialla ja lähinnä noita korvia sitten epäilin. ja nehän ne oli! lääkäri vain totesi, että kyllä äiti tietää. sain nimittäin taistella ja oikeasti valehdella oireita että saatiin päivystysaika... korvista toinen oli jo puhjennut ja toinen puhkesi vielä samana päivänä, eritettä valui vain toisesta.

muillakin lapsilla ollut joskus korvatulehdus eikä kukaan heistäkään ole valitellut, mutta kysyessä korvakipu lopulta paikallistunut. yleensä valittelivat lähinnä huonoa oloa ja päänsärkyä.

• yskää ja

kuumetta. Lääkärillä kannattaa käydä vaikka turhaankin, sen olen omakohtaisesti todennut.Muutenkin flunssat vauvoilla voi helposti siirtyä hengitysteihin, joten ennen keuhkokuumetta tai vakavampia sairauksia rohkeasti lääkärille.

• Hepu

Meillä oli tytöllä öisin yskää n. 1kk. Ihmeteltiin, että mitäköhän on kun päivällä ei yskittänyt ollenkaan. Muita sairauden merkkejä ei ollut. Sitten kun vietiin lääkäriin niin korvatulehdus aiheutti yskän.

• korva

Meillä on ollut tämän vuoden aikana 5 tulehdusta. Tyttö täyttää tammikuussa 2v. Kertaakaan ei ole ollut kovin korkeaa kuumetta eikä yhtään yötä ole valvottu mutta pientä kuumetta (37.5-38) on voinut olla. Lapsi on ollut väsynyt ja useimmiten lääkärissä käynti on ollut aiheellinen vaikka ei ns perinteisiä isoja itkuja ja valvomisia ole ollutkaan. Olen tullut siihen tulokseen että parempi mennä lääkäriin kuin jättää menemättä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1567
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1440
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1250
    5. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      95
      1137
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      961
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      256
      958
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      897
    Aihe