Halpaa bensaa ei enää tule!

USA:ssa bensa maksaa kulemma 0.55$/l.
Vastaavasti öljyn tuottajamaa Norja nylkee bensasta suomeakin rankemmin.

Subventoiko USA niin rankasti menoveden hintaa? Miten se on mahdollista?

10

763

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaguar-mies

      Maksais bensa kympin litra, niin tulis vaan vapaamuurarituttuja vastaan.

    • paljon se

      bensaveron määrä taas olikaan?
      Valtion kassaan näet ne kilahtelevat hirmuiset veroeurot.
      USA:ssa auto on lähes välttämättömyys, kuten meillä Suomessakin, mutta täällä se katsotaan ylellisyystavaraksi, josta tietenkin täytyy rangaista, vaikka työhösi sitä käyttäisit.

      • Suosimaan vähemmän energiaa kuluttavia menopelejä.
        Siellä 0.10£/l hinnankorotus katsotaan katastrofiksi.


      • Sam
        capt.cöpenick kirjoitti:

        Suosimaan vähemmän energiaa kuluttavia menopelejä.
        Siellä 0.10£/l hinnankorotus katsotaan katastrofiksi.

        katastrofia näkynyt USAssa vaikka gallonan hinta on kaksinkertaistunut viimevuodesta.


    • Elämä on kallista

      Öljyn hinnan korotus vaikuttaa kaikkiin muihinkin hintoihin esim bussi, lentolippuihin, kuljetuksiin, kuljetuksista ruuanhintaan Jne jne Jne.

    • amerikkalainen unelma

      Siksi siellä on bensa verotonta. Siellä bensan verotusta ehdottava poliitikko hirtettäisiin lähimpään lyhtypylvääseen. Ehdottajana pitäisi olla pappi.

      • Se verottomuus selittääkin koko jutun!


      • Sam

        juttujasi noukit? Kyllä se bensa on verollista USA myöskin.


    • hiihoo

      Kävin joskus 80-luvun lopussa USA:ssa ja siellä oli tosi kallis bensa. Peräti dollarin, tosin se oli gallonalta.

      Se, miksi se paha Ameriikka myy niin halvalla bensaa, johtuu siitä, että siellä valtio ei peri niin paljoa veroa, kuin suomen valtio. Suomessa veron osuus on jotain 70-80% jälleenmyyntihinnasta. Mikä tahansa huoltoasema kertoo sen sinulle tarkemmin. Lukee joskus mittarin kyljessäkin.
      $0.55/litra?

      Aika kiva hinta meikäläisiin verrattuna.

      Olikos se niin, että amerikkalaiset yritti jossain vaiheessa nostaa bensan hintaa, niin amerikkalaiset kuluttajat poltti muutaman huoltoaseman vastineeksi.

      • hesarissa

        sivulla B 3 oli kuva honolululaisesta Chevronin huoltoasemasta ja gallonahinnat ylhäältä alaspäin järjestyksessä: 2,84 2,94 3,04, joten litrahinnat
        ovat noin (1 US gallona = 3,785412 l ) 0,75 0,78 ja
        0,80 US centtiä litralta ja hinnat sen kun kohoavat kiitos pussin.

        80-luvun alussa hinta oli n. dollarin gallonalta niissä osavaltioissa joissa kävin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      53
      2526
    2. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      904
    3. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      11
      875
    4. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      866
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      71
      751
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      741
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      640
    8. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      68
      561
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      83
      556
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      555
    Aihe