MIKSI annetaan eläin. ?

Maallikko.

Miksi ihmiset antavat mitään ajattelematta ja kenelle vaan kissan ja koiran pentuja.
Minä henk.kohtaisesti AINA katsoisin kenelle antaisin pennun. En antaisi esim. perheisiin joissa on pieniä lapsia, en äärettömän lihaville(koska tietäisin että sellaiset eivät jaksa kävelyttää koiraa ulkosalla). Enkä myöskään juopoille.

25

1002

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • me_

      Viestisi perusteella tunnut todella ennakkoluuloiselta ihmiseltä.
      Monet koirat ovat hyvin lapsirakkaita ja lapset useimmiten pitävät eläimistä. Koira on mielestäni oivallinen lemmikki lapsiperheeseen, kunhan ei oleteta pienen lapsen yksinään huolehtivan koiran ulkoilutuksesta ja hoidosta.
      Ehkä lihava ihminen hankkii koiran nimenomaa laihtuakseen: olisi jokin syy lähteä lenkille säätilasta huolimatta...
      Samoin juoppo saattaa tarvita syytä olla selvinpäin ja usein alkoholismiin liittyy myös masennus ja siihen koira on oiva apu: on joku josta pitää huolta, syy nousta aamulla ylös sängystä ja lähteä ulos neljän seinän sisältä. Tunnen erään juopon, jolla on koira: mies on itse usein likaisissa vaatteissa parransänki ajamatta, mutta paremmin hoidettua koiraa en monesti ole nähnyt!
      Huonoja koiranomistajia on olemassa, mutta ei mielestäni tiettyjä ihmisryhmiä voi automaattisesti pitää sellaisina. Olen kuullut kennelin omistajista, jotka tekevät sopimuksen, että saavat esim. puolen vuoden päästä tulla vierailemaan pennun uudessa kodissa. Ehkä tämä olisi keino huolehtia pennun voinnista ja karsia huonoja koiranomistajia.

      • höpöttää

        melkein kaikki juopot kohtelevat eläimiään huonosti, lihavat eivät viitsi ulkoiluttaa koiriaan ja lapsiperheisiin otetaan melkein poikeuksetta eläin jotta saadaan lapsi pois jaloista pyörimästä, leluksi.
        Tämä on oikea totuus, ei kuitenkaan koske kaikkia mutta n. 80 prosenttia.


      • suuresti
        höpöttää kirjoitti:

        melkein kaikki juopot kohtelevat eläimiään huonosti, lihavat eivät viitsi ulkoiluttaa koiriaan ja lapsiperheisiin otetaan melkein poikeuksetta eläin jotta saadaan lapsi pois jaloista pyörimästä, leluksi.
        Tämä on oikea totuus, ei kuitenkaan koske kaikkia mutta n. 80 prosenttia.

        Minä epäilen todella suuresti, että kokemuksesi ja ihmistuntemuksesi ei riitä tekemään tuollaisia yleistyksiä. Koskaan ja missään ei pitäisi tehdä yleistyksiä yhden tai kahden tapauksen perusteella. Sivistystä vähän tällekin areenalle.


    • Jorma.Kovanen

      ...ei koskaan pitäisi antaa. Esim kissan/koiranpennusta(rotuun katsomatta)on mielestäni kohtuullista ottaa pieni maksu, tyyliin 50e.

      Ei ole iso raha sille, joka oikeasti eläimen haluaa, mutta karsii varmasti pahimmat tapaukset.

      • ketj. aloittanut

        puhut totta. Eläintä ei todellakaan saisi koskaan antaa, mutta niin kuitenkin tehdään todella paljon.


      • ilman muuta

        Minä en missään tapauksessa ottaisi enkä ota maksua lemmikistä. En myöskään ole koskaan itse maksanut lemmikistä. Sehän on kuin pyytäisi rahaa omasta lapsestaan! Omaa ahneutta ja pyrkimystä hyötyä eläimistä peitellään sillä, että se saa muka paremman kodin, jos uusi omistaja on siitä maksanut. En ymmärrä ollenkaan, että elävillä olennoilla, eläimillä tai ihmisillä, käydään kauppaa.


      • murhaaja?
        ilman muuta kirjoitti:

        Minä en missään tapauksessa ottaisi enkä ota maksua lemmikistä. En myöskään ole koskaan itse maksanut lemmikistä. Sehän on kuin pyytäisi rahaa omasta lapsestaan! Omaa ahneutta ja pyrkimystä hyötyä eläimistä peitellään sillä, että se saa muka paremman kodin, jos uusi omistaja on siitä maksanut. En ymmärrä ollenkaan, että elävillä olennoilla, eläimillä tai ihmisillä, käydään kauppaa.

        Aika tyhmä ihminen. Kaupassa myydään lihaa jota ihmiset tarvitsevat ravinnoksi.


      • missä aivot!
        murhaaja? kirjoitti:

        Aika tyhmä ihminen. Kaupassa myydään lihaa jota ihmiset tarvitsevat ravinnoksi.

        Miten ihmeessä jostain tulee murhaaja, jos antaa tai saa lemmikin ilmaiseksi?? Olipa pimeinpiä kommentteja, mitä olen lukenut. Ja mitä tekemistä sillä on kaupan lihan kanssa.

        Kautta aikojen kissoja ja koiria on annettu ilmaiseksi lemmikeiksi, eivätkä varmasti ole tulleet huonosti kohdelluiksia. Tiedän sen hyvin omasta kasvuympäristöstäsi. Eläimet ovat olleet luonnollinen osa elämää. Niitä on osattu arvostaa ja kasvattaa juuri sellaisina kuin ne ovat ilman, että niistä on tarvinnut mitään jumalia tehdä.

        Eläinkauppa se vasta sairasta touhua on! Ajatelkaa, eläviä olentoja pidetään kauppatavaroina. Ja niiden päältä vieläpä tärkeillään! Jissus sentään, miten kauaksi olette luonnosta ja elämästä joutuneet!


      • ????????????
        murhaaja? kirjoitti:

        Aika tyhmä ihminen. Kaupassa myydään lihaa jota ihmiset tarvitsevat ravinnoksi.

        siis ravinnoksi? eiköhän sitä ihan makutottumuksien perusteella popsita. parempi kun ei niin paljoa popsittaisi, lihapitoinen ruokavaliohan nämä elintaso- eli kansantaudit aiheuttaa...


      • murhaaja?
        ???????????? kirjoitti:

        siis ravinnoksi? eiköhän sitä ihan makutottumuksien perusteella popsita. parempi kun ei niin paljoa popsittaisi, lihapitoinen ruokavaliohan nämä elintaso- eli kansantaudit aiheuttaa...

        Sekaravinnon syöminen sen aiheuttaa.


      • ????????????
        murhaaja? kirjoitti:

        Sekaravinnon syöminen sen aiheuttaa.

        seka seka, mut siinä sekaravinnossa juuri ne eläinperäiset tuotteet. makkara ja juustot aiheuttavat sydän- ja verisuonitauteja, kasvikset, viljatuotteet ja hedelmät eivät aiheuta!


      • väärin meni
        murhaaja? kirjoitti:

        Sekaravinnon syöminen sen aiheuttaa.

        Ihminen on koko biologiselta rakenteeltaan sekaravinnon syöjä. Kaikki muu on ihmisluonnon vastaista. Ei liha tapa, eikä kasvikset.

        Sen sijaan nykyään ihmisen ravinnossa on liian paljon rasvaan, sokeria, yms. ihmiselle ei sopivaa. Liian pitkälle viety elintarvikkeiden jalostus myös tuhoaa tärkein vitamiineja, hivenaineita ja muita terveydelle tärkeitä ainesosia.

        Nykyään myös ihmisillä on mahdollisuus syödä enemmän kuin kuluttaa. Siksi lihotaan. Ihmisen geeniperimä myös "haluaa" meidän syövän rasvaa ja imelää, koska se on joskus aikojen alussa ollut tärkeää, jotta ylipäänsä pysyisimm hengissä. Silloin ei ole ollut varaa niuhottaa ruuan suhteen. Nyt on, mutta geenit eivät niin vain muutu.

        On väärä luulo, että lihan syönti tappaisi. Eskimot syövät (tai ovat ainakin vielä jonkin aikaa sitten syöneet) pelkkää hyljettä. Siis lihaa!! Eikä heillä ole ollut merkkejäkään nykyajan ihmisiä vaivaavista taudeista.

        Entäpä jo siirtyis kasvisravintoon ja söisi pelkkiä perunalastuja ja popcorneja. Eipä taitaisi tuloksena olla kovin hyvä terveydentila.

        Siis syökäämme monipuolista mutta terveellistä sekaravintoa. Se on sitä ihmiselle oikeaa ravintoa.


      • meni!
        ???????????? kirjoitti:

        siis ravinnoksi? eiköhän sitä ihan makutottumuksien perusteella popsita. parempi kun ei niin paljoa popsittaisi, lihapitoinen ruokavaliohan nämä elintaso- eli kansantaudit aiheuttaa...

        Eskimot ovat kautta aikojen eläneet lähes yksiomaan hylkeillä, siis lihalla. Ei siellä eskimoiden mailla rehuja kasvateta. Eikä heillä ole minkäänlaisia elintaso- eli kansantaudeiksi väittämiäsi ongelmia.

        Kannattaa hankkia tietoa ennen kuin alkaa kaikenlaista väittämään. Ihminen tarvitsee lihaa ravinnokseen.


      • ???????????? kirjoitti:

        siis ravinnoksi? eiköhän sitä ihan makutottumuksien perusteella popsita. parempi kun ei niin paljoa popsittaisi, lihapitoinen ruokavaliohan nämä elintaso- eli kansantaudit aiheuttaa...

        Enpä lukenut tarpeeksi tarkkaan viestiketjua ymmärtääkseni mitä tämä aihe tässä ketjussa tekee, mutta...

        Liha ei ole VÄLTTÄMÄTÖN osa ihmisravintoa. Joku sanoi, että eskimot syövät pelkkää hyljettä. Aha, mutta ei toki osoita että olisi PAKKO syödä hyljettä elääkseen...

        Omatkin esi-isämme elivät pelkästä metsästyksestä. Tämä taisi johtua siitä, että supermarketien valikoima ei ollut nykyisenlainen, ts. muuta ravintoa ei ainakaan talvella juuri ollut saatavissa? Osoitukseksi siitä, että nykymaailmassa syömättä muruakaan lihaa voi elää, käyn vaikkapa minä!

        Toki monipuolinen sekaruokavalio on terveellinen, mutta on helpompi syödä terveellisesti olemalla kasvissyöjä. Jos ei liha itsessään, niin monet liharuokalajit ja lihajalosteet ovat todella epäterveellisiä. Maallikko olen mutta väitän, että jos 100% väestöstä olisi vegetaristeja, ylipaino-ongelma olisi nykyistä pienempi.

        Olette kai lukeneet uutisia, elintasosairauksien johdosta suomalaisten elinajanodote laskee, ja sairaanhoitokulut kasvavat aivan liikaa. Sitä ajatellen on paradoksaalista, että samalla EU tukee esim tehosikaloita, subventoiden siten osaltaan roskaruuan massatuotantoa. Ennemminkin vaikkapa makkara tulisi saattaa makeisten, virvoitusjuomien ym. tapaan valmisteverolliseksi.


      • Erkko
        hayman kirjoitti:

        Enpä lukenut tarpeeksi tarkkaan viestiketjua ymmärtääkseni mitä tämä aihe tässä ketjussa tekee, mutta...

        Liha ei ole VÄLTTÄMÄTÖN osa ihmisravintoa. Joku sanoi, että eskimot syövät pelkkää hyljettä. Aha, mutta ei toki osoita että olisi PAKKO syödä hyljettä elääkseen...

        Omatkin esi-isämme elivät pelkästä metsästyksestä. Tämä taisi johtua siitä, että supermarketien valikoima ei ollut nykyisenlainen, ts. muuta ravintoa ei ainakaan talvella juuri ollut saatavissa? Osoitukseksi siitä, että nykymaailmassa syömättä muruakaan lihaa voi elää, käyn vaikkapa minä!

        Toki monipuolinen sekaruokavalio on terveellinen, mutta on helpompi syödä terveellisesti olemalla kasvissyöjä. Jos ei liha itsessään, niin monet liharuokalajit ja lihajalosteet ovat todella epäterveellisiä. Maallikko olen mutta väitän, että jos 100% väestöstä olisi vegetaristeja, ylipaino-ongelma olisi nykyistä pienempi.

        Olette kai lukeneet uutisia, elintasosairauksien johdosta suomalaisten elinajanodote laskee, ja sairaanhoitokulut kasvavat aivan liikaa. Sitä ajatellen on paradoksaalista, että samalla EU tukee esim tehosikaloita, subventoiden siten osaltaan roskaruuan massatuotantoa. Ennemminkin vaikkapa makkara tulisi saattaa makeisten, virvoitusjuomien ym. tapaan valmisteverolliseksi.

        Joku sanoi, että pelkillä kasviksillakin voi elää. Se ei kuitenkaan tarkoita, että pelkkiä kasviksia pitäisi syödä.

        Osoitukseksi siitä, että liha ei ole vaarallista, käyn vaikkapa minä. Olen syönyt lihaa, enkä vieläkään ole kuollut... arggh, nyt ottaa sydämestäää...... Se olikin vain pieni muotoinen sydänkohtaus.

        Toinen väittää, että kasvisten syöminen on tärkeintä. Toinen väittää, että tärkeintä on syödä monipuolisesti ja terveellisesti. Vanha japanilainen sanonta väittää, että tärkeintä on puutarhan hoito, mutta sekään ei ole niin kovin tärkeää.


      • Erkko kirjoitti:

        Joku sanoi, että pelkillä kasviksillakin voi elää. Se ei kuitenkaan tarkoita, että pelkkiä kasviksia pitäisi syödä.

        Osoitukseksi siitä, että liha ei ole vaarallista, käyn vaikkapa minä. Olen syönyt lihaa, enkä vieläkään ole kuollut... arggh, nyt ottaa sydämestäää...... Se olikin vain pieni muotoinen sydänkohtaus.

        Toinen väittää, että kasvisten syöminen on tärkeintä. Toinen väittää, että tärkeintä on syödä monipuolisesti ja terveellisesti. Vanha japanilainen sanonta väittää, että tärkeintä on puutarhan hoito, mutta sekään ei ole niin kovin tärkeää.

        Niinhän se on niin. Niinpä minä, kuten kukaan muukaan ei nähdäkseni tuossa väittänytkään, että liha olisi vaarallista. Joku vain sanoi, että ihminen tarvitsisi lihaa, johon vastasin, että eipä kyllä sinänsä mihinkään tarvitse.

        Ja uskon kyllä yhä, että jos 100% väestöstä olisi vegetaristeja, kansanterveydelliset ongelmat olisivat pienemmät. Ellei sitten roskaruokateollisuus kehittäisi yhtä epäterveellistä kasvisruokaa tilalle...


      • ani113
        ???????????? kirjoitti:

        siis ravinnoksi? eiköhän sitä ihan makutottumuksien perusteella popsita. parempi kun ei niin paljoa popsittaisi, lihapitoinen ruokavaliohan nämä elintaso- eli kansantaudit aiheuttaa...

        ..ne lemmikkikoirat, kissoista puhumattakaan :) Kissasta on aivan turha ryhtyä kasvissyöjää vääntämään, eli kun kissan otat, alat myös tukemaan karjankasvatusta.


    • sä oot mun pieni........

      Olen nähnyt juoppojen potkivan koiriaan, kakaroitten rääkkäävän kissoja ja koiria, varsinkin pentuina kun ne eivät pysty puolustautumaan, ja kun sitten isona puolustautuvat, ne lopetetaan tai niitä hakataan(pitäähän lapsen saada "leikkiä" eläimen kanssa..
      ja olen nähnyt että rouva xxxxxl otti koiran joka sitten paskoi ja pissasi nurkkiin kun ei päässyt ulos ja tästä seurauksena potkaisu niin että koira PITI LOPETTAA.

      • siis

        Minä olen eläinsuojelijan käyttäytyvän typerästi. Esim. pitävän niin paljon eläimiä, ettei pystynyt niitä enää hoitamaan. Pitäisikö siis eläinsuojelijoilta kieltää eläintenpito?

        Tiedättekö, että on rasismia syyttää kokonaista ihmisryhmää yhden yksilön käytöksen perusteella. Ja tuollainen syrjintä on kiellettyä Suomen laissa.


      • huokuu

        Sinusta huokuu ihmisten ja elämän halveksunta - ei suinkaan eläinten, luonnon ja elämän puolustaminen. Pitäisiköhän sinun hakea apua tuohon vihaasi. Se on nimittäin sairasta ja tuhoaa terveytesi ennen pitkää.


    • Navettakissa

      Niin............... sitä sopii kysyä.

    • riitä kertomaan

      Sanat eivät riitä kertomaan sitä, millaisen kuvan annatte itsestänne. Kuulostatte aivan oikeaoppisuutta vahtivilta lahkolaisilta. Nyt vain ovat syntisiä lapsiperheet, lihavat ja juopot.

      Ettekö te ala revetä omahyväisyydestänne kun olette niin täynnä sitä. Ei voi kuin olla onnellinen, että maassamme on tallella jonkinlaista suvaitsevaisuutta. Sitä vain taitaa löytyä aivan jostain muualta kuin eläinsuojelijoiden keskuudesta.

      • maitokannu

        on vain hyvä antaa esim. juopolle koiran/kissan pentu, kunhan siitä vain pääsee eroon niin voi sitten hyvällä omallatunnolla unohtaa koko jutun... ja sinä vielä puhut suvaitsevaisuudesta.. taitaa olla ainut ns. sivistys-sana jonka osaat.


      • sinua reppanaa
        maitokannu kirjoitti:

        on vain hyvä antaa esim. juopolle koiran/kissan pentu, kunhan siitä vain pääsee eroon niin voi sitten hyvällä omallatunnolla unohtaa koko jutun... ja sinä vielä puhut suvaitsevaisuudesta.. taitaa olla ainut ns. sivistys-sana jonka osaat.

        Enhän minä niin väittänyt. Mutta olen sitä mieltä, että ihmisten laittaminen eriarvoisiin kategorioihin jonkin tietyn yksittäisen ominaisuuden mukaan on rasismia siinä missä kaikenlainen muukin syrjintä.

        Ei kai nyt aivan yksioikoisesti voi väittää, että kaikki lapsiperheet, lihavat ja juopot olisivat huonoja eläinten hoitajia. Yhtä vähän kuin kaikki eläintensuojelijat tai kasvattajat olisivat hyviä eläintenhoitajia. Päisvastaisistakin tapauksista kun on erimerkkejä. Meilläkin naapurissa on koirien kasvattaja, jonka koirat ovat kaikkea muuta kuin hyvissä olosuhteissa. Naapuriston koiranomistajia hän kyllä jaksaa arvostella joka koirien karvan asennosta lähtien, kun ei muutakaan arvosteltavaa löydy. Eikä tämä kasvattaja ole edes lihava tai juoppo. No lapsia hänellä, joten siinähän sitä tietysti onkin syytä.

        Yksisilmäisyys on yksisilmäisyyttä ja ahdasmielisyys on ahdasmielisyyttä vaikka sitä harjoitettaisiin eläinsuojelun nimissä.


      • #############
        sinua reppanaa kirjoitti:

        Enhän minä niin väittänyt. Mutta olen sitä mieltä, että ihmisten laittaminen eriarvoisiin kategorioihin jonkin tietyn yksittäisen ominaisuuden mukaan on rasismia siinä missä kaikenlainen muukin syrjintä.

        Ei kai nyt aivan yksioikoisesti voi väittää, että kaikki lapsiperheet, lihavat ja juopot olisivat huonoja eläinten hoitajia. Yhtä vähän kuin kaikki eläintensuojelijat tai kasvattajat olisivat hyviä eläintenhoitajia. Päisvastaisistakin tapauksista kun on erimerkkejä. Meilläkin naapurissa on koirien kasvattaja, jonka koirat ovat kaikkea muuta kuin hyvissä olosuhteissa. Naapuriston koiranomistajia hän kyllä jaksaa arvostella joka koirien karvan asennosta lähtien, kun ei muutakaan arvosteltavaa löydy. Eikä tämä kasvattaja ole edes lihava tai juoppo. No lapsia hänellä, joten siinähän sitä tietysti onkin syytä.

        Yksisilmäisyys on yksisilmäisyyttä ja ahdasmielisyys on ahdasmielisyyttä vaikka sitä harjoitettaisiin eläinsuojelun nimissä.

        Onko kukaan väittänytkään että KAIKKI lihavat juopot ja lapsiperheet olisivat eläinrääkkääjiä.......... häh.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      322
      3383
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      210
      2809
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      143
      2505
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2025
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      18
      2018
    6. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1672
    7. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1656
    8. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      20
      1566
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      122
      1286
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      246
      1221
    Aihe