ylimääräinen

etuhammas

Meidän pojalla on ylimääräinen ylä etuhammas. Puhkesi maitihampaiden taakse jo silloin kun etuhampaat vasta alkoivat heilua. Kohdalla ollut maitohammas poistettiin ja lääkäri sanoi, että rautahammas oli vain tulossa vähän liian taakse, tulee itsestään joskus oikealle kohdalle nyt kun paikka on vapaa. Nyt, pari kuukautta myöhemmin, lapsen ien on alkanut turvota. Vein tänään toiselle lääkärille, joka heti kauhistui, sanoi, että ois pitäny kuvata jo silloin ku maitohammas poistettiin. Nyt "torahammas" estää varsinaisen rautahampaan puhkeamisen ja saattaa viottaa oikeaa hammasta. Asia pitää kuitenkin varmistaa kuvauksella. Kuva otettiin tänään. Lääkäri lupasi soitella huomenna, katsotaan sitten mitä tehdään.

Onko muilla kokemuksia ylimääräisistä hampaista?

Tiedän, että voi olla periytyvää, anopilla ollut vastaava juttu, samoin mieheni veljellä. Mainitsin nämä sille lääkärille, joka veti maitohampaan pois alku kesästä, se ei kuitenkaan reagoinut asiaan mitenkään. Tyhmä olin kun en silloin vaatinut kuvausta.

3

4449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juttu...

      Minulle tuli aikoinaan 3. etuhammas kitalakeen, joka poistettiin, mutta normaalit etuhampaat tulivat vinoon tehden tilaa tälle ylimääräiselle... Myöhemmin (jo aikuisena) kuvattaessa minulta löytyi vielä toinenkin ylimääräinen hammas, joka on (onneksi) vielä ikenen sisällä viisaudenhampaan päällä poikittain...
      Tyttäreltäni kuvattiin nyt oikomishoitoja aloitettaessa hampaat ja kuinkas ollakkaan, häneltä puuttuu kokonaan ainakin kolme leipähammasta... Periytyvää on sekä puuttuvat että ylimääräiset hampaat...

    • etuhammas

      Kuvasta selvisikin, että pojallamme onkin KAKSI ylimääräistä etuhammasta. Se toinen on viel piilossa jossakin etummaisen maitohampaan takana. Varsinaiset pysyvät etuhampaat ovat siellä jossakin jumissa näiden torahampaiden alla. Nyt ootellaan miten homma jatkuu, kaipa se piilossa oleva on leikattava ja näkyvä kiskottava irti. Ja ne oikeat rautahampaat sitten joskus oikaisuhoidossa saatava ojennukseen.

    • Anonyymi

      Meillä oli tänään sama. Ajattelin, että uusi etuhammas tulossa väärästä paikasta, mutta oli ylimääräinen. Kuvassa näkyy että rautahammas kasvaa sen takia vinossa.
      Poistettaan 2 etu(maito)hammasta ja ylimääräinen.
      Luin, että ylimääräinen hammas lapsilla yleistä :)
      Sääli pienestä, että noin kivulias 6 vuotiaana :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      122
      1133
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      117
      1006
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      842
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      101
      784
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      665
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      637
    7. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      223
      622
    8. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      559
    9. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      40
      559
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      525
    Aihe