Mitä eroa näillä maksu...

eBay

Eli mitä eroa näillä maksutavoilla on tosiiinsa verrattuna:

-Personal check
-Money order
-International Money Order
-Cashiers check

Onko nuo kaikki sellaisia että sieltä sitten tulee postissa jonkinlainen maksuilmoitus joka sitten käydään noutamassa pankista?

Haluan myydä eBayssa tavaraa mutta en voi hyväksyä mitään luottokortilla tapahtuvia maksutapoja. Joten minkä maksutyypin minä sitten ilmoitan siinä huudettavassa kohteessa, personal check, money order, cashiers check jne? Että mitä eroa näillä ylipäänsä on toisiinsa verrattuna?

Kiitos

1

4835

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tai luottokortti

Jos aiot myydä kansainvälisesti ja säännöllisesti eli ammattimaisesti tai puoliammattimaisesti niin kannattaa pystyttää oma nettikauppasivu jossa on luottokorttilaskutusmahdollisuus. Tällainen on helppoa ja edullista toteuttaa vaikkapa Yahoon kanssa.

Paras normaali maksutapa on ns. bank wire transfer eli suomeksi sanottuna tilisiirto. Papereista paras on IMO mutta senkin käsittelystä voi joutua maksamaan lisäkuluja. Kansainvälisten shekkien käsittely yleensä maksaa.

Suomen pankkijärjestelmähän on erittäin kehittynyt ja turhien paperilippusten eli shekkien lähettely on suhteellisen harvinaista. Muualla maailmassa näin ei kuitenkaan ole ja ihmiset ovat tottuneet postitteleman shekkejä. Shekki on kuitenkin täysin arvoton kunnes sen kate on todennettu ja rahat laitettu tilillesi.

Paypal on tietysti kaikkein näppärin mutta http://www.paypalsucks.com/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2294
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1519
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1309
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1275
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1265
    Aihe