Tervehdys!
Kertokaapa Koivukylästä! Millainen paikka, millaiset ihmiset? Onko nuoria paljon? Muutamme sellaiselle rivitalo-alueelle kuukauden päästä, ainakin kämppä on todella mahtava!
Muutetaan miehen ja pienen koiranpennun kanssa, joten kävelypaikatkin kiinnostaa! Eikös siellä jossain ole koirapuistokin vai luulenko omiani?
Koivukylä
35
6826
Vastaukset
- Laardibonanza
Kummallakohan puolella rataa uusi asunto sijaitsee? Kun täällä eivät pääse yksimielisyyteen näistä nimistä ja pilkkuja paritellaan kartta kourassa.
- tuleva asukas
Se on Havukosken puolella.
- Laardibonanza
tuleva asukas kirjoitti:
Se on Havukosken puolella.
Sitä juuri halusin kysyä. Oletko käynyt paikan päällä katsomassa asuntoa, vai onko ostettu pimeästi? Lähinnä siksi, että miksi kysyä moisia kysymyksiä, jos on nähnyt alueen?
- tuleva asukas
Laardibonanza kirjoitti:
Sitä juuri halusin kysyä. Oletko käynyt paikan päällä katsomassa asuntoa, vai onko ostettu pimeästi? Lähinnä siksi, että miksi kysyä moisia kysymyksiä, jos on nähnyt alueen?
Juu olen käynyt katsomassa!Ja vuokralle vaan tullaan. se oli sellaista rauhallista perhe-aluetta. Paljon rivitaloja. Ei ainakaan vaikuttanut mitenkään kauhean huonolta paikalta ja ite ollaan parikymppisiä..
Mielenkiinnosta kysyn, kun en ketään tunne muutenkaan koko Vantaasta. - Laardibonanza
tuleva asukas kirjoitti:
Juu olen käynyt katsomassa!Ja vuokralle vaan tullaan. se oli sellaista rauhallista perhe-aluetta. Paljon rivitaloja. Ei ainakaan vaikuttanut mitenkään kauhean huonolta paikalta ja ite ollaan parikymppisiä..
Mielenkiinnosta kysyn, kun en ketään tunne muutenkaan koko Vantaasta.Paikka on suurin piirtein selvillä. Ulkoilureittiä ympäristössä piisaa ihan julmetusti, Keravanjoki kun virtaa lähistöllä. Kyllä kelpaa koiran kanssa olla. Se koirapuisto on pikkaisen kauempana, jos koira on pikkuinen, niin ei jaksa sinne kävellä.
- tuleva asukas
Laardibonanza kirjoitti:
Paikka on suurin piirtein selvillä. Ulkoilureittiä ympäristössä piisaa ihan julmetusti, Keravanjoki kun virtaa lähistöllä. Kyllä kelpaa koiran kanssa olla. Se koirapuisto on pikkaisen kauempana, jos koira on pikkuinen, niin ei jaksa sinne kävellä.
Kattelin netistä karttaa, väittäisi että koirapuisto olisi liikenneympyrän vieressä. Muutetaan siihen ihan viereen..Et silleen hyvä.
Näytti kyllä olevan ihan fiksunnäköistä aluetta, paljon lapsia varmaan alueella.
Mitä mieltä itse olet west:n kirjoituksista? - Laardibonanza
tuleva asukas kirjoitti:
Kattelin netistä karttaa, väittäisi että koirapuisto olisi liikenneympyrän vieressä. Muutetaan siihen ihan viereen..Et silleen hyvä.
Näytti kyllä olevan ihan fiksunnäköistä aluetta, paljon lapsia varmaan alueella.
Mitä mieltä itse olet west:n kirjoituksista?Sitten on varmaan rakennettu toinen koirapuisto alueelle. Se, minkä tiedän, on Koivukylän asemalta etelään radan varressa, ihan voimalaitoksen eteläpuolella.
Tuollaiset kirjoitukset (west) saa jättää omaan arvoonsa. Itse olen asunut Päiväkumpu-Korso-Jokivarsi-Havukoski-Mikkola-Rekola -kylissä useankin vuoden, eikä voi sanoa, että jotenkin olisi ikävää tai pelottaisi.
- west
Mikä ihmeen hinku jengillä on muuttaa sinne itä-vantaalle?? Lukekaapa vaikka lehdistä että jos vantaalla tapahtuu rikoksia ym paskaa niin ne sijoittuu 99% itäpuolelle. Siellä asuu valtaosa vantaan pakolaisista, alkkiksista,narkeista,manneista ym roskasakista. Hyvä vaan että pysyvät toisaalta siellä eikä tule "rikastuttamaan" länsi-vantaata omalla toiminnallaan. En suosittele kyllä havukoskea/koivukylää kellekään..saatika hakunilaa. Mutta jos haluatte jännitystä elämäänne sen koiranpennun kanssa niin tervemenoa..voitte unohtaa turvalliset iltalenkit...
- tuleva asukas
no ihan mukava kuulla tuommostakin kommenttia.
Ei mikään hinku, en ole vantaalta edes kotosin. Tai edes sieltä läheltä..Kunhan muutettii opiskelumielessä..
Löydettiin sieltä ihan tajuttoman upee kämppä ja sen alue ei ainakaan mun silmissä näyttänyt olevan mikään hirvee paikka. Lapsien leikkikenttiä oli pihat täynnä ja ihan fiksunnäköistä porukkaa.
en mä kyllä usko nyt totakaan..Ei mikään järki olekaan iltamyöhään koiran kanssa ulkoilla.
no mitä mieltä olet sitten jokiniemestä? Asutaan täällä tällä hetkellä, ei näyttäisi olevan mitenkään turvallisempi paikka kuin mikään muukaan koko pääkaupunkiseudulla.. - sdfa
Itä-Vantaalla on toki jonkin verran hieman ikäviä betonilähiöitä, joissa totta kai esiintyy järjestyshäiriöitä enemmän kuin maaseutukunnissa. Itä-Vantaalla on kuitenkin myös oikein siistejä ja viihtyisiä omakoti-, pientalo- ja jopa kerrostaloalueita. Ja Itä-Vantaalla on vielä toistaiseksi ainakin melko paljon luontoa, mikä on minun mielestäni mukavaa.
Mä olen asunut Itä-Vantaalla oikeastaan koko ikäni, enkä ole koskaan joutunut yhdenkään pakolaisen, alkoholistin, narkkarin tai romanin kanssa ongelmiin. Näkyyhän noitakin katukuvassa toki - tosin narkkarius ei välttämättä varmastikaan näy päälle päin. Ja täytyy muuten sanoa, että useimmat palveluammateissa toimivat somalit ovat erittäin kohteliaita ja iloisia. - tuleva asukas
sdfa kirjoitti:
Itä-Vantaalla on toki jonkin verran hieman ikäviä betonilähiöitä, joissa totta kai esiintyy järjestyshäiriöitä enemmän kuin maaseutukunnissa. Itä-Vantaalla on kuitenkin myös oikein siistejä ja viihtyisiä omakoti-, pientalo- ja jopa kerrostaloalueita. Ja Itä-Vantaalla on vielä toistaiseksi ainakin melko paljon luontoa, mikä on minun mielestäni mukavaa.
Mä olen asunut Itä-Vantaalla oikeastaan koko ikäni, enkä ole koskaan joutunut yhdenkään pakolaisen, alkoholistin, narkkarin tai romanin kanssa ongelmiin. Näkyyhän noitakin katukuvassa toki - tosin narkkarius ei välttämättä varmastikaan näy päälle päin. Ja täytyy muuten sanoa, että useimmat palveluammateissa toimivat somalit ovat erittäin kohteliaita ja iloisia.No niin, ajattelinkin että jotenkin noin siellä varmaan on. Meinaan todella mukavannäköiselle alueelle päästään muuttamaan! Paljon tuntuu olevan lapsiperheitä lähistöllä,toivottavasti eivät häiriinny kun me huligaaninuoret muutamme naapuriin, :) Ei vais.
Ja kyllähän niitä ikäviä betonilähiöitä on ihan joka paikassa! - west
tuleva asukas kirjoitti:
No niin, ajattelinkin että jotenkin noin siellä varmaan on. Meinaan todella mukavannäköiselle alueelle päästään muuttamaan! Paljon tuntuu olevan lapsiperheitä lähistöllä,toivottavasti eivät häiriinny kun me huligaaninuoret muutamme naapuriin, :) Ei vais.
Ja kyllähän niitä ikäviä betonilähiöitä on ihan joka paikassa!No..usko mitä tahdot.voin sanoa että olen työni puolesta nähnyt jo kuusi vuotta itävantaan nurjan puolen..ja sitä on siellä paljon. Ja miten niin ei ole fiksua muutenkaan liikkua myöhään koiran kanssa ulkona??Eikös silloin ole asuinalueessa vikaa jos ei yöllä pysty turvallisin mielin liikkumaan..herätys!! Voin sanoa ihan rehellisesti että paljon paskaa olen duunissani nähnyt..ja ne sijoittuvat itäänpäin...länsivantaalla huomattavasti siistimpää ja rauhallisempaa.todella paljon vähemmän sosiaalitapauksia ja ongelmia.
- kun et mitään näy tietävän
west kirjoitti:
No..usko mitä tahdot.voin sanoa että olen työni puolesta nähnyt jo kuusi vuotta itävantaan nurjan puolen..ja sitä on siellä paljon. Ja miten niin ei ole fiksua muutenkaan liikkua myöhään koiran kanssa ulkona??Eikös silloin ole asuinalueessa vikaa jos ei yöllä pysty turvallisin mielin liikkumaan..herätys!! Voin sanoa ihan rehellisesti että paljon paskaa olen duunissani nähnyt..ja ne sijoittuvat itäänpäin...länsivantaalla huomattavasti siistimpää ja rauhallisempaa.todella paljon vähemmän sosiaalitapauksia ja ongelmia.
ja höpö höpö.
Itä-Vantaa on vain kaupunkimainen eikä mikään maaseutumainen nukkumalähiö, jollainen suuri osa Länsi-Vantaata on.
Tottakai kehittyvämpi Itä-Vantaa saa osakseen myös vilkkaampaa elämää ja sosiaalisia ongelmiakin. Näinhän se tuppaa aina olemaan keskustoissa. Eihän missään muuallakaan nukkumalähiöissä kukaan jaksa iltojaan viettää.
Olen kanssa asunut muutamaa vuotta lukuunottamatta lähes koko ikäni nk Itä-Vantaalla, Ruskeasannalla. Länsi-Vantaalla käväisin, mutta onneksi pääsin sieltä pois. En kertakaikkiaan jaksa asua nukkumalähiöissä, josta aina pitää hankkiutua ihmisten ilmoille, kun haluaa tavata muita ihmisiä.
Ehkä sitten eläkkeellä, kun kaipaa verkkaista elämää... - ehdottomasti
kun et mitään näy tietävän kirjoitti:
ja höpö höpö.
Itä-Vantaa on vain kaupunkimainen eikä mikään maaseutumainen nukkumalähiö, jollainen suuri osa Länsi-Vantaata on.
Tottakai kehittyvämpi Itä-Vantaa saa osakseen myös vilkkaampaa elämää ja sosiaalisia ongelmiakin. Näinhän se tuppaa aina olemaan keskustoissa. Eihän missään muuallakaan nukkumalähiöissä kukaan jaksa iltojaan viettää.
Olen kanssa asunut muutamaa vuotta lukuunottamatta lähes koko ikäni nk Itä-Vantaalla, Ruskeasannalla. Länsi-Vantaalla käväisin, mutta onneksi pääsin sieltä pois. En kertakaikkiaan jaksa asua nukkumalähiöissä, josta aina pitää hankkiutua ihmisten ilmoille, kun haluaa tavata muita ihmisiä.
Ehkä sitten eläkkeellä, kun kaipaa verkkaista elämää...Kirjoitat asiaa ja vieläpä täyttä asiaa.
Vantaan parasta osaa on ehdottomasti Tikkurilan seutu Kartanokoskelle asti. Ne ovat Itä-Vantaata. Koko pääkaupunkiseudulla ei varmaan ole upeampaa asuinaluetta kuin Kartanokoski. Ruskeasanta ei paljoa häviä. Tikkurila on selvästi pk-seudun aluekeskuksista sekä Vantaan suuralueista kehittynein ja kehittyy edelleen kovaa vauhtia.
PK-seudun keskukseen eli Helsingin keskustaan pääsee tarvittaessa tosi sujuvasti ja nopeasti, n vartissa junalla. - sdfa
tuleva asukas kirjoitti:
No niin, ajattelinkin että jotenkin noin siellä varmaan on. Meinaan todella mukavannäköiselle alueelle päästään muuttamaan! Paljon tuntuu olevan lapsiperheitä lähistöllä,toivottavasti eivät häiriinny kun me huligaaninuoret muutamme naapuriin, :) Ei vais.
Ja kyllähän niitä ikäviä betonilähiöitä on ihan joka paikassa!Ei kannattane huolestua nimimerkin west ja muiden vastaavien kirjoituksista. Jostain kumman syystä tämä Vantaa-foorumi tuntuu keräävän sellaisia tyyppejä, joiden on pakko päästä haukkumaan Vantaata ja erityisesti juuri Itä-Vantaata jokaiseen keskusteluun. Muiden kommentteja ja huomautuksia he eivät juuri tunnu lukevan.
Nyt olen asunut noin vuoden verran täällä Koivukylässä, radan länsipuolella tosin. On ollut varsin mukavaa ja rauhallista enimmäkseen. Ja junalla pääsee tosiaankin pikaisesti Helsingin keskustaan.
Taisit kirjoittaa, että olette muuttamassa sinne kiertoliittymän tienoille. Pyöräilen usein sillä suunnalla, ja oikein viihtyisältä ja vehreältä seudulta se vaikuttaa. Olen muuten monesti uskaltautunut lenkille vielä pimeänkin tultua... - ja ole hiljaa
west kirjoitti:
No..usko mitä tahdot.voin sanoa että olen työni puolesta nähnyt jo kuusi vuotta itävantaan nurjan puolen..ja sitä on siellä paljon. Ja miten niin ei ole fiksua muutenkaan liikkua myöhään koiran kanssa ulkona??Eikös silloin ole asuinalueessa vikaa jos ei yöllä pysty turvallisin mielin liikkumaan..herätys!! Voin sanoa ihan rehellisesti että paljon paskaa olen duunissani nähnyt..ja ne sijoittuvat itäänpäin...länsivantaalla huomattavasti siistimpää ja rauhallisempaa.todella paljon vähemmän sosiaalitapauksia ja ongelmia.
No jopas nyt taas joku länsi-vantaalainen muumio yrittää tota vanhaa juttua.
Mikähän ongelma noilla muutamalla länsi-vantaalaisella täällä kirjoittaneella oikein on? - mikä vitsi
No Länsi-Vantaalleko muka kannattaisi muuttaa? Älä nyt naurata.
Tai ehkä joskus elämän ehtoopuolella kiikkustuoliin köllöttään, jos muutakaan paikkaa ei tosiaan löydy.
Eihän siellä mitään voi tehdäkään, kun ei mitään ole...
Tosin eihän siellä ole edes vanhuksille mitään, saati muille. - tuleva asukas
west kirjoitti:
Tarkoitin kyllä ihan yleisesti, en muutenkaan liikuskele missään myöhään yksin. Ihan sama vaikka asuisin sitten Lapissa saakka.
Ei ollut tarkoitus aloittaa mitään väittelyä, kiinnostaa vaan kyseinen paikka kun sinne ollaan kuukauden päästä muuttamassa. Ja ihan ok:lta mun mielestä vaikutti.. - hesasta muuttaneena
En käsitä, mitä teillä muuta siellä länsi-Vantaalla on kuin kaupungin veronmaksajille kaatuvia urheiluhalleja ja taas on yksi tulossa lisää. Eläköön l-vantalaiset politikot kaupunginjohtajasta alkaen!
Eihän teidän hienostonurkille voisi mamuja laittaa, kun herraskartanoiden hinnat putois.Ihmisiä nekin on, jos olet sattunut unohtamaan.
Jos pitäis muutta l-Vantaalle, muuttaisin mieluummin vaikka Tuusulaan.
Tosi on, että moni on palannut itä-Vantaalle, kun on siellä ikänsä asunut ja päin vastoin. - west
hesasta muuttaneena kirjoitti:
En käsitä, mitä teillä muuta siellä länsi-Vantaalla on kuin kaupungin veronmaksajille kaatuvia urheiluhalleja ja taas on yksi tulossa lisää. Eläköön l-vantalaiset politikot kaupunginjohtajasta alkaen!
Eihän teidän hienostonurkille voisi mamuja laittaa, kun herraskartanoiden hinnat putois.Ihmisiä nekin on, jos olet sattunut unohtamaan.
Jos pitäis muutta l-Vantaalle, muuttaisin mieluummin vaikka Tuusulaan.
Tosi on, että moni on palannut itä-Vantaalle, kun on siellä ikänsä asunut ja päin vastoin.Tässä muutaman päivän olen huvittuneena seurannut teidän tunteenpurkauksia..osuinkohan arkaan paikkaan vai ovatko itä-vantaalaiset oikeasti näin herkkähipiäisiä? Mielestäni nimimerkki tuleva asukas kysyi itävantaasta ja vastasin sen mitä olen joutunut työni puolesta ikävä kyllä toteamaan ja näkemään siitä seudusta. En hyökännyt ketään kohtaan henkilökohtaisesti, kerroin vaan kokemukseni alueesta. Jaa..mitäkö meillä länsivantaalla on muutakuin nukkumalähiöitä? No esim Myyrmanni..teillä siellä idässä kauppakeskus Tikkuri, Jumbohan ei niinkään itävantaata ole. Löytyy myös kaikki samat peruspalvelut mitä itävantaaltakin. Ja jos teistä "nukkumalähiö" on sellainen missä voi elää rauhassa pelkäämättä että autoon murtaudutaan tai somalijengi pieksee niin fine, olen oikeen tyytyväinen nukkumalähiöön:)En sano etteikö idässä olisi hyviä asuinalueitakin. Mutta nuo mitkä annoin esimerkkinä eivät kokemukseni mukaan täytä tuota määritelmää. En ymmärrä että miksi AINA kun itävantaata arvostellaan niin sen puolen asukkaat asettuvat hyökkäyskannalle? Taitaa vaan olla niin että kun väitökset osuvat kohdalleen niin tulee kyseinen puolustusreaktio. Minulle Länsi-Vantaa ei ole ehdoton asuinpaikka. Voisin asua myös tuossa jonkun mainitsemassa Tuusulassa tai jossain muuallakin. En ole niin kotiseutufanaatikko kuin te siellä idässä. Teidän käytös muistuttaa lähinnä noitten maalaispitäjissä ikänsä asuneiden mielipiteitä omasta asuinpaikastaan, johtuisiko tämä siitä että valtaosa itävantaalla asuvista ovat sinne "maalta" muuttaneita? Mutta..hauskaa syksynjatkoa kaikille tasapuolisesti asuinpaikasta riippumatta..kaikilla on oikeus mielipiteeseensä, niin myös minulla:)
- hahhahhahhh
west kirjoitti:
Tässä muutaman päivän olen huvittuneena seurannut teidän tunteenpurkauksia..osuinkohan arkaan paikkaan vai ovatko itä-vantaalaiset oikeasti näin herkkähipiäisiä? Mielestäni nimimerkki tuleva asukas kysyi itävantaasta ja vastasin sen mitä olen joutunut työni puolesta ikävä kyllä toteamaan ja näkemään siitä seudusta. En hyökännyt ketään kohtaan henkilökohtaisesti, kerroin vaan kokemukseni alueesta. Jaa..mitäkö meillä länsivantaalla on muutakuin nukkumalähiöitä? No esim Myyrmanni..teillä siellä idässä kauppakeskus Tikkuri, Jumbohan ei niinkään itävantaata ole. Löytyy myös kaikki samat peruspalvelut mitä itävantaaltakin. Ja jos teistä "nukkumalähiö" on sellainen missä voi elää rauhassa pelkäämättä että autoon murtaudutaan tai somalijengi pieksee niin fine, olen oikeen tyytyväinen nukkumalähiöön:)En sano etteikö idässä olisi hyviä asuinalueitakin. Mutta nuo mitkä annoin esimerkkinä eivät kokemukseni mukaan täytä tuota määritelmää. En ymmärrä että miksi AINA kun itävantaata arvostellaan niin sen puolen asukkaat asettuvat hyökkäyskannalle? Taitaa vaan olla niin että kun väitökset osuvat kohdalleen niin tulee kyseinen puolustusreaktio. Minulle Länsi-Vantaa ei ole ehdoton asuinpaikka. Voisin asua myös tuossa jonkun mainitsemassa Tuusulassa tai jossain muuallakin. En ole niin kotiseutufanaatikko kuin te siellä idässä. Teidän käytös muistuttaa lähinnä noitten maalaispitäjissä ikänsä asuneiden mielipiteitä omasta asuinpaikastaan, johtuisiko tämä siitä että valtaosa itävantaalla asuvista ovat sinne "maalta" muuttaneita? Mutta..hauskaa syksynjatkoa kaikille tasapuolisesti asuinpaikasta riippumatta..kaikilla on oikeus mielipiteeseensä, niin myös minulla:)
vitsikö?
Kauppakeskuksen etuovella ryyppääviä teinejä ja Somaleja valmiina iskuun.
Myyrmäki siinä vasta malli ruusuisesta alueesta.
Esim alueen uimahallissa liikui liiga, joka murtautui pukukoppeihin ja kadulla saa pelätä ihan oikeasti illalla.
Ei kuule asiat ole siellä yhtään kummemmat.
Sellaista aluetta koko PK-seudulla EI ole, jossa ei löytyisi häiriköitä. - west
hahhahhahhh kirjoitti:
vitsikö?
Kauppakeskuksen etuovella ryyppääviä teinejä ja Somaleja valmiina iskuun.
Myyrmäki siinä vasta malli ruusuisesta alueesta.
Esim alueen uimahallissa liikui liiga, joka murtautui pukukoppeihin ja kadulla saa pelätä ihan oikeasti illalla.
Ei kuule asiat ole siellä yhtään kummemmat.
Sellaista aluetta koko PK-seudulla EI ole, jossa ei löytyisi häiriköitä.Missä kohtaa mainitsin nimenomaan myyrmannin/myyrmäen turvallisena alueena?..
- Puolesta
west kirjoitti:
Työsi puolesta? Taksikuskina sitä tietysti näkee yöaikaan mitä erikoisempia pokia. Ei se ole seudusta kiinni.
T. Oikeassa työssä käyvä - Taina Westille
west kirjoitti:
Tässä muutaman päivän olen huvittuneena seurannut teidän tunteenpurkauksia..osuinkohan arkaan paikkaan vai ovatko itä-vantaalaiset oikeasti näin herkkähipiäisiä? Mielestäni nimimerkki tuleva asukas kysyi itävantaasta ja vastasin sen mitä olen joutunut työni puolesta ikävä kyllä toteamaan ja näkemään siitä seudusta. En hyökännyt ketään kohtaan henkilökohtaisesti, kerroin vaan kokemukseni alueesta. Jaa..mitäkö meillä länsivantaalla on muutakuin nukkumalähiöitä? No esim Myyrmanni..teillä siellä idässä kauppakeskus Tikkuri, Jumbohan ei niinkään itävantaata ole. Löytyy myös kaikki samat peruspalvelut mitä itävantaaltakin. Ja jos teistä "nukkumalähiö" on sellainen missä voi elää rauhassa pelkäämättä että autoon murtaudutaan tai somalijengi pieksee niin fine, olen oikeen tyytyväinen nukkumalähiöön:)En sano etteikö idässä olisi hyviä asuinalueitakin. Mutta nuo mitkä annoin esimerkkinä eivät kokemukseni mukaan täytä tuota määritelmää. En ymmärrä että miksi AINA kun itävantaata arvostellaan niin sen puolen asukkaat asettuvat hyökkäyskannalle? Taitaa vaan olla niin että kun väitökset osuvat kohdalleen niin tulee kyseinen puolustusreaktio. Minulle Länsi-Vantaa ei ole ehdoton asuinpaikka. Voisin asua myös tuossa jonkun mainitsemassa Tuusulassa tai jossain muuallakin. En ole niin kotiseutufanaatikko kuin te siellä idässä. Teidän käytös muistuttaa lähinnä noitten maalaispitäjissä ikänsä asuneiden mielipiteitä omasta asuinpaikastaan, johtuisiko tämä siitä että valtaosa itävantaalla asuvista ovat sinne "maalta" muuttaneita? Mutta..hauskaa syksynjatkoa kaikille tasapuolisesti asuinpaikasta riippumatta..kaikilla on oikeus mielipiteeseensä, niin myös minulla:)
Paljo maksaa kyyti Myyrmannista Havukoskelle?
- asdgfasdg
west kirjoitti:
Missä kohtaa mainitsin nimenomaan myyrmannin/myyrmäen turvallisena alueena?..
Kuulukkaan länsi-vantaaseen, jota täällä niin julmetusti paratiisina hehkutat.
- vaan
west kirjoitti:
No mutta sinähän se vasta huvittava olet.
Ensin kirjoitat suurinpiirtein täyttä potaskaa agressiiviseen tyyliin ja sitten ihmettelet kun joku kirjoittaa sulle samaan tyyliin vastinetta.
Etkö kestä samaa tyyliä, jossa ollaan eri mieltä?
Mielipiteet on mielipiteitä eikä niiden takana tarvitse olla muuta kuin tietämättömyyteen perustuvia ennakkoluuloja, kuten sinulla, mutta odottaisi sinun ymmärtävän, että toisenlaisiakin mielipiteitä on. Ja sellaisiakin joissa on tietoa ja kokemusta takana.
Esim nuo sinunkin 'kokemuksesi' ovat aivan erilaisia kuin minun. En koskaan ole kokenut, että kertomasi jutut olisivat mitenkään tyypillisiä täällä Itä-Vantaalla, vaikka olen asunut täällä jo 19 vuotta. Mun kokemukset ovat ihan päinvastaisia.
Minusta nuo itä-vantaalaisten mielipiteet lähtivät aivan toisesta näkökulmasta kuin sinun. Niissä ei hyökätty niinkään Länsi-Vantaata vastaan, vaan puolustettiin omaa oikomalla ennakkoluulojasi.
En muista nähneeni täällä koskaan kenenkään itä-vantaalaisen aloittavan yhtä typerästi haukkumaan Länsi-Vantaata. Sen sijaan säännönmukaisesti joku länsi-vantaalainen aina silloin tällöin heittelee ennakkoluuloisia mielipiteitään itä-vantaasta. Jotkut jopa samassa yhteydessä toteavat etteivät ikinä ole edes käyneet Itä-Vantaalla.
Mikä ongelma teillä siellä Länsi-Vantaalla oikein on? Ja miksi olette niin huonommuudentuntoisia, kun tuollaiseen sorrutte ja vähän väliä?
Miksi muuten kirjoitit, ettei Kartanokoski ja Jumbon seutu olisi Itä-Vantaata. Ne kuuluvat Tikkurilan alueeseen ja ovat varmasti Itä-Vantaata siinä kuin lentokenttäaluekin. Vai missä sinun rajasi menee? - jurde
west kirjoitti:
c'moon, älä ota nokkiisi. Kyll länsi-vantaakin on ihan ok, vaikk vähän syrjässä ja unelias.
- jurmo
vaan kirjoitti:
No mutta sinähän se vasta huvittava olet.
Ensin kirjoitat suurinpiirtein täyttä potaskaa agressiiviseen tyyliin ja sitten ihmettelet kun joku kirjoittaa sulle samaan tyyliin vastinetta.
Etkö kestä samaa tyyliä, jossa ollaan eri mieltä?
Mielipiteet on mielipiteitä eikä niiden takana tarvitse olla muuta kuin tietämättömyyteen perustuvia ennakkoluuloja, kuten sinulla, mutta odottaisi sinun ymmärtävän, että toisenlaisiakin mielipiteitä on. Ja sellaisiakin joissa on tietoa ja kokemusta takana.
Esim nuo sinunkin 'kokemuksesi' ovat aivan erilaisia kuin minun. En koskaan ole kokenut, että kertomasi jutut olisivat mitenkään tyypillisiä täällä Itä-Vantaalla, vaikka olen asunut täällä jo 19 vuotta. Mun kokemukset ovat ihan päinvastaisia.
Minusta nuo itä-vantaalaisten mielipiteet lähtivät aivan toisesta näkökulmasta kuin sinun. Niissä ei hyökätty niinkään Länsi-Vantaata vastaan, vaan puolustettiin omaa oikomalla ennakkoluulojasi.
En muista nähneeni täällä koskaan kenenkään itä-vantaalaisen aloittavan yhtä typerästi haukkumaan Länsi-Vantaata. Sen sijaan säännönmukaisesti joku länsi-vantaalainen aina silloin tällöin heittelee ennakkoluuloisia mielipiteitään itä-vantaasta. Jotkut jopa samassa yhteydessä toteavat etteivät ikinä ole edes käyneet Itä-Vantaalla.
Mikä ongelma teillä siellä Länsi-Vantaalla oikein on? Ja miksi olette niin huonommuudentuntoisia, kun tuollaiseen sorrutte ja vähän väliä?
Miksi muuten kirjoitit, ettei Kartanokoski ja Jumbon seutu olisi Itä-Vantaata. Ne kuuluvat Tikkurilan alueeseen ja ovat varmasti Itä-Vantaata siinä kuin lentokenttäaluekin. Vai missä sinun rajasi menee?Tuossa osuit nappiin, kun ihmettelit mikä ongelma muutamalla täällä kirjoittaneella länsi-vantaalalisella oikein on, kun on pakko kritisoida Itä-Vantaata aivan tuulesta temmatuin argumentein. Minä olen ihmetellyt toisinaan samaa.
Sitten vielä ihmettelevät miksi itä-vantaalaiset reagoivat...
Paras, minkä olen lukenut täällä taannoin, oli kun joku kehui Länsi-Vantaan ihanuutta toteamalla Länsi-Vantaan olevan lähes kuin Espoo. Kuvastaa juuri sen minkä oivalsit: lähes epätoivoisen huonommuuden tunteen.
Tuo kirjoittaja ihannoi ilmeisesti ylikaiken Espoota ja sen liioiteltua imagoa rikkaista asukkaista, mutta jostain systä ei sinne kyennyt muuttamaan, ehkä hintatason takia en tiedä. Säälittävää kuitenkin..
Tämä alemmuudentunne on ehkä myös nimimerkillä 'west', sillä en muutakaan syytä keksi miksi hän kirjoitti niinkuin kirjoitti. Olisin kyllä ymmärtänyt, jos olisi kehunut omaa asuinaluetta, mutta kirjoitushan keskittyi vain Itä-Vantaan mollaamiseen huuhaa perustein.
Uskon, että tietysti sekin harmittaa, kun Länsi-Vantaa on hieman jäänyt osattomaksi Vantaan voimakkaasta kehityksestä viime vuosina, mutta nämähän vaihtelevat eikä sen luulisi nyt sentään noin koville ottavan. Eletäänhän tässä nyt kuitenkin samassa kaupungissa.
Voisivathan nämä tyypit lohduttautua sillä tosiasialla, että Länsi-Vantaalla on vielä keskimäärin parempituloisia asukkaita kuin Itä-Vantaalla.
Meillä täällä itäpuolella kun tuontyyppiset asiat eivät ole noin keskeistä elämänsisältöä.
Tsemppiä sinne länsipuolellekin, ei elämä ole ihan noin synkkää varmaan sielläkään. - eklv
asdgfasdg kirjoitti:
Länsi-Vantaan kruunu: Martinlaakso. Erityisesti ostarin nurkilla. Herkkua. Länteen, joo.
- sitäkö tarkoitti?
asdgfasdg kirjoitti:
Jospa se tarkotti Martinlaaksoa, tuota Länsi-Vantaan kruunua.
- Jepjep
Ihan varmasti olet turvassa Koivukylässä/Havukoskella. Itse asunut siellä pari vuotta eikä mitään ongelmia verrattuna esimerkiksi Helsingin Kallioon, jossa myös asunut. Ei tosin sielläkään niin paljon ongelmia etteikö siellä olisi pystynyt asumaan joten nämä asuinaluegallupit aina peittyvät tuohon liioittelun suohon.
Itse asun tällä hetkellä Hiekkaharjussa, yhden junapysäkin verran Koivukylästä, ja ihan ok on elämä ollut. Tosin, mulla on viime aikoina ollut mielessä, että jättäisin koko pk-seudun taakseni ja muuttaisin Tampereelle mutta se asia tuskin tälle palstalle kuuluu. Mutta, älä välitä noista paskanpuhujista, että Koivukylässä on pelkkiä juoppoja ja narkkareita ym. Paskapuhetta!- tuleva asukas
Kiitos mukavasta viestistäsi! Uskon kyllä itte että ihan ok paikka on, siltä ainakin näytti.
Juu itellä kans tarkotus muuttaa Turun seudulle takasin, ollaan nyt 2 vuotta asuttu Helsingissä ja Vantaalla. Ikävä on kotiseutua, opiskelumielessä tänne lähdettiin..Mutta ainakin vuosi menee vielä. - hippu
tuleva asukas kirjoitti:
Kiitos mukavasta viestistäsi! Uskon kyllä itte että ihan ok paikka on, siltä ainakin näytti.
Juu itellä kans tarkotus muuttaa Turun seudulle takasin, ollaan nyt 2 vuotta asuttu Helsingissä ja Vantaalla. Ikävä on kotiseutua, opiskelumielessä tänne lähdettiin..Mutta ainakin vuosi menee vielä.Ne rivitalot johon muutatte on mun ymmärryksen mukaan pullollaan ihan tavallista mukavaa tuulipukukansaa, joten eiköhän tänne ole ihan mukava muuttaa. Ja koiranpennun kanssa ainakin aina tekee helposti uusia tuttavuuksia, näin olen ymmärtänyt, joten etteköhän te ihan mukavasti tänne asetu. Tervetuloa!
- tuleva asukas
Tervehdys, jos tätä joku vielä lukee, olen kirjoittanut tuon Koivukylän 1.9, mutta toivottavasti joku lukee näitä vielä.
Muutettiin siis ja kuukausi asuttu. Sen verran olin paikasta väärässä, luulin että se on Koivukylää, mutta onkin siis Havukoski, vieressä siis.
Upea paikka on ollut, naapurit on todella mukavia ja lenkkipolut on tosi hienoja näin syksyisin!Ihan siistiäkin on ja rauhallista!
Että olen kyllä tyytyväinen paikkaan ja asuntoon, en oo hevillä lähtemässä, sitten lähdetään kun Turkuunpäin muutetaan takaisin!- Sinipiika
Koivykylä on todella levoton paikka, romaneita, tumma ihoisia ja idän ihmisiä asuu myös naapurissa.
Yli vuoden olen asunut tässä lähiössä ja emme ole viihtyneet, joten ensi vuoden puolella palaamme asumaan pohjosempaan suomeen, jossa ei tarvitse naapureista välittää tuon taivaallista. Tätä lähiötä emme jää kaipaamaan hetkeksikään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941749
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2411579- 891356
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651025Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9904- 46862
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika36842