Luonnonkatastrofi ja amerikkalaiset

Potras

Kaikki myötätuntoni pyörremysrkystä kärsineille ihmisille.
Nyt kun katastrofi kohtasi heitä, näkyy kuitenkin
miten kapitalismissa ihmiset toimivat; ryöstely alkaa, kerätään kaupoista kulutustavaroita ( ruuan talteen ottamisen tietenkin ymmärtää), ammuskellaan
pelastushelikoptereita. Hädän hetkelläkin ajatellaan
vain itsekkäästi.
Äitini kertoi esimerkin sota-ajan Suomesta, pommituksesta kärsineen kaupan tavarat olivat levinneet kadulle. Kukaan, ei edes lapsista ottanut
yhtä tikkaria, vaikka niitä näkivät.

Rahaan ja omaneduntavoitteluun pohjautuvassa, läpi mädässä USA:ssa, nähdään nyt näitä kapitalismin hedelmiä omassa maassa.

11

774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • annetaan huseerata

      tällä globaalissa taloudessa? Maksajia olemme me yhteisen öljyn hintatason vuoksi, jota USAlaiset bensiininä mielinmäärin kuluttavat

      • ArtoLuukkainen

        Tiedoksi sinullekin seuraava.

        Vuosittainen öljyn tuonti / asukas:

        Suomi: 2,2 tonnia
        USA: 1,8 tonnia

        Tosin tässä voi olla joitakin virheitä kun laskin nämä netistä löytyneistä hajanaisista tiedoista mutta USA:n päivätuonti on kuitenkin n. 10 milj. barrelia eli vuodessa 3650 miljoonaa barrelia eli 500 miljoonaa tonnia, josta saadaan yllä oleva luku.

        Oletko sitä mieltä, että USA:n pitäisi tuoda maahan yhtä paljon öljyä asukasta kohden kuin Suomen? Kauanko USA:n sallitaan tuoda maahan niin vähän öljyä? Minä kysyn vaan!

        Arto Luukkainen


    • Jekku

      Samasta solurakenteesta ne NO:n ihmiset on tehty kuin suomalaisetkin. Homman nimi on vain siinä, että nuo ammuskelijat ovat köyhiä ja heidän monivuotinen vitutuksensa purkautuu nyt. He kun ovat kateellisia ns. työssäkäyville ja yrittelijäille, omien uhraustensa kautta vaurastuneille ihmisille (ja siten myös liittovaltiolle, joka ei jaa laiskoille almuja). Nuo ammuskelijat ovat niitä USA-maan omia kommunisteja.

      • Potras

        Homman nimi on vain siinä, että nuo ammuskelijat ovat köyhiä ja heidän monivuotinen vitutuksensa purkautuu nyt. He kun ovat kateellisia ns. työssäkäyville ja yrittelijäille,toisten työllä ja riistolla vaurastuneille ihmisille (ja siten myös liittovaltiolle, joka ei jaa sosiaalitukia). Nuo ammuskelijat ovat niitä USA-maan käyhiä, jotka eivät välttämättä edes tiedä sosialismin mahdollisuudesta: maksuttomasta terveydenhoidosta, koulutuksesta, tasa-arvosta jne, Heihin kohdistunut riisto purkautuu nyt vihana kaikkia kohtaan.


      • Kekkosslovakian pakolainen
        Potras kirjoitti:

        Homman nimi on vain siinä, että nuo ammuskelijat ovat köyhiä ja heidän monivuotinen vitutuksensa purkautuu nyt. He kun ovat kateellisia ns. työssäkäyville ja yrittelijäille,toisten työllä ja riistolla vaurastuneille ihmisille (ja siten myös liittovaltiolle, joka ei jaa sosiaalitukia). Nuo ammuskelijat ovat niitä USA-maan käyhiä, jotka eivät välttämättä edes tiedä sosialismin mahdollisuudesta: maksuttomasta terveydenhoidosta, koulutuksesta, tasa-arvosta jne, Heihin kohdistunut riisto purkautuu nyt vihana kaikkia kohtaan.

        voi riistää? Ruokaa ne ainakin ulkonäöstä päätellen ovat saaneet liikaakin.


      • Taiteilija
        Potras kirjoitti:

        Homman nimi on vain siinä, että nuo ammuskelijat ovat köyhiä ja heidän monivuotinen vitutuksensa purkautuu nyt. He kun ovat kateellisia ns. työssäkäyville ja yrittelijäille,toisten työllä ja riistolla vaurastuneille ihmisille (ja siten myös liittovaltiolle, joka ei jaa sosiaalitukia). Nuo ammuskelijat ovat niitä USA-maan käyhiä, jotka eivät välttämättä edes tiedä sosialismin mahdollisuudesta: maksuttomasta terveydenhoidosta, koulutuksesta, tasa-arvosta jne, Heihin kohdistunut riisto purkautuu nyt vihana kaikkia kohtaan.

        Must noille nälkäsille pitäs tarjota rokkii ja rakkautta, peace ihmiset. Miks te ootte niin väkivaltaisii?

        Jos NO:ssa pantas fats dominon rock biisit soimaan ei siellä enää olis muuta kuin rock.

        Näin mä ainakin uskon ===>peace ja rockkkkanrolllll


    • Tavarjits

      kaikki oli yhteistä. Saatoit viedä naapurin pihalta hänen kasvattamat vihannekset ja polkupyörän - hänähän oli kasvattanut vihannekset meille kaikille. Polkupyörän hän oli todennäköisesti kantanut yhteiseen kotiimme tehtaasta pieninä osina ja koonnut sitten.

      Kyllä se oli mukaavaa silloin ennen Neuvostoliitossa, kun kaikki oli yhteistä. Parasta oli se kun ei tarvinnut itse tehdä mitään muuta kuin nauttia yhteisten ponnistustemme tuloksista.

      Itse suoritin vapaaehtoisen siviilipalveluksen rauhanpuolustajissa, ei tarvittu silloin mitään kansalliskaarteja, kun elämä perustui rauhaan, solidaarisuuteen ja sosialismiin.

      • `vom

        Suomessa omassa kommunistisessa kolhoosissamme. Meillä ei kielenkäytössä ole enää sanaa varkaus, koska sitä ei tarvita. Kommunistisessa kolhoosissamme on kyse yhteisen hyvän jakamisesta tasapuolisesti kaikille,, myös siis kaltaisillesi lintsareille.

        toverillisin peace terveisin

        tavattavissa tarvittaessa `vom


      • `vom kirjoitti:

        Suomessa omassa kommunistisessa kolhoosissamme. Meillä ei kielenkäytössä ole enää sanaa varkaus, koska sitä ei tarvita. Kommunistisessa kolhoosissamme on kyse yhteisen hyvän jakamisesta tasapuolisesti kaikille,, myös siis kaltaisillesi lintsareille.

        toverillisin peace terveisin

        tavattavissa tarvittaessa `vom

        Jos välttämättä haluat käyttää nimimerkkiäni, niin kysy edes lupa! Itsehän olet rehellinen,
        eikö?
        vom


      • `vom
        vom kirjoitti:

        Jos välttämättä haluat käyttää nimimerkkiäni, niin kysy edes lupa! Itsehän olet rehellinen,
        eikö?
        vom

        Kaikki on sosialismissa yhteistä... MIksi siis hermostut toveri? Piileekö sisuksissasi riistokapitalismi?

        Miksi minä en saisi kirjoittaa vom nimimerkillä? Omistatko sinä sen? Kaikki on yhteistä - ajatuksetkin.

        t ajatuspoliisi (SKP)


    • Kaapro

      Ryöstöihin eivät välttämättä kapitalistit osallituneet, se on varkaiden hommaa. Rikolliset ainekset varastivat vaatteita sylikaupalla ja urheiluosaston aseet sekä jalokivikaupoista hyllyt tyhjiksi. Ruuan varastamisen voi vielä jotenkin ymmärtä tuossa tilanteessa, mutta tolkku se pitäisi olla varkaillakin. Katastrofin yhteydessä tapahtui myöskin raiskauksia.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      178
      1731
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      864
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      445
    Aihe