http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/artikkeli/1101980822539
http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/artikkeli/1101980808563
Kaikki tiedämme, että Kiina on paljon köyhempi maa kuin USA. USA puhuu kyllä painavin sanoin demokratiasta ja ihmisoikeuksista, mutta käytäntö osoittaa muuta. Tuhannet, ehkä jopa vieläkin useammat ihmiset ovat kuolleet ja tulevat kuolemaan turhaan, koska USA:n hallinto laiminlöi evakuoinnin, jättäen sen täysin ihmisten omille harteille. Vaikka vauraassa USA:ssa useimmilla olikin oma auto ja varaa noudattaa pakenemiskäskyä myrskyn tieltä, jäi sinne kuitenkin vielä jokunen sata tuhatta ihmistä, joilla ei ollut autoa, eikä muuta kyytiä millä paeta.
Kiinassa valtio joutui varmasti panostamaan paljon enemmän 800.000 ihmisen kuljettamiseen myrskyn alta kuin mitä USA:n olisi tarvinnut tehdä. Mutta USA ei pistänyt tikkuakaan ristiin, kuljettaakseen ihmiset pois. Evakuoituminen jäi ihmisille itselleen.
Kiina näytti moraalia
17
591
Vastaukset
- jatkat....
suurin osa niistä paikalle jääneistä ei edes halunnut lähteä sieltä, jos sinulla muuta tietoa valista toki meitä, muuten on aivan naurettavaa syyllistää valtiota yksittäisten ihmisten virhearvioinneista, pelastustoiminta muuten kuuluu ko. osavaltioille, ei valtiolle...ei alabaman osavaltion virheet ole usa:n ja bushin virheitä,vaikka niin haluaisit ajatella...
- Jan-Erik
Niinpä niin. Suurin osa alueelle jääneistä "ei halunnut lähteä" hokee USA:n hallinnon kritiikitön ja varaukseton kannattaja. Kuinka ihmeessä juuri ne eivät "halunneet lähteä", joilla siihen ei oikeastaan ollut mahdollisuuttakaan. Onko tuo yleisemminkin USA:n hallinnon varauksettomien kannattajien ajattelutapa. Haloo. Puheesi alkaa olla sitä tasoa, että "ne pyörätuolipotilaat eivät juosseet pakoon, koska hei eivät halunneet"...
" pelastustoiminta muuten kuuluu ko. osavaltioille, ei valtiolle...ei alabaman osavaltion virheet ole usa:n ja bushin virheitä,vaikka niin haluaisit ajatella..."
Vajoat yhä syvemmälle samankaltaiseen harhaisuuden suohon, jossa Neuvostoliiton kannattajat olivat, suhtautuessaan vihamielisesti järjestelmän arvostelijoihin ja sulkien itse silmänsä sen vääryyksiltä. Tuollaisen katastrofin uhatessa ei kuule pidä maan korkeinta johtoa puolustella sillä, että "se ei kuulu heidän toimenkuvaansa". Vauras iso maa, jolle sadan tuhannen ihmisen kuljetuksen järjestäminen olisi ollut pikkujuttu, ei voi paeta moraalista vastuutaan, kun on laiminlyönyt sen. - muuta...
Jan-Erik kirjoitti:
Niinpä niin. Suurin osa alueelle jääneistä "ei halunnut lähteä" hokee USA:n hallinnon kritiikitön ja varaukseton kannattaja. Kuinka ihmeessä juuri ne eivät "halunneet lähteä", joilla siihen ei oikeastaan ollut mahdollisuuttakaan. Onko tuo yleisemminkin USA:n hallinnon varauksettomien kannattajien ajattelutapa. Haloo. Puheesi alkaa olla sitä tasoa, että "ne pyörätuolipotilaat eivät juosseet pakoon, koska hei eivät halunneet"...
" pelastustoiminta muuten kuuluu ko. osavaltioille, ei valtiolle...ei alabaman osavaltion virheet ole usa:n ja bushin virheitä,vaikka niin haluaisit ajatella..."
Vajoat yhä syvemmälle samankaltaiseen harhaisuuden suohon, jossa Neuvostoliiton kannattajat olivat, suhtautuessaan vihamielisesti järjestelmän arvostelijoihin ja sulkien itse silmänsä sen vääryyksiltä. Tuollaisen katastrofin uhatessa ei kuule pidä maan korkeinta johtoa puolustella sillä, että "se ei kuulu heidän toimenkuvaansa". Vauras iso maa, jolle sadan tuhannen ihmisen kuljetuksen järjestäminen olisi ollut pikkujuttu, ei voi paeta moraalista vastuutaan, kun on laiminlyönyt sen.
- CCChina
Missä viipyvät ulkomaisen median raportit ja kuvamateriaali Kiinan tuhoalueelta? Aivan oikein niitä ei ole. Opiskelijoita toreilleen lahtaava kommunistidiktatuuri hoitaa tiedottamisen itse, kuten parhaaksen näkee.
Mistä tuossa uutisessa ilmenee että Kiina kuljetti väestön pois katastrofialueelta eikä vain kehoittanut lähtemään? Aivan oikein. Sekään ei uutisesta ilmene. - pelastuslaitoksen
väki ampuu kissan puusta onko se suomen valtion vika ?
- Anne K. H
Sinulta puuttuu se moraali. Huomaa jo vihdoinkin.
Kiina pakottaa parhaillaan yli miljoonan ihmiseen kodeistaan valtavan patohankkeen tieltä.
Diktatuurissa joko tottelet, tai kuolet.
Näin kävi Maonkin aikana. Kukaan ei tiedä kuinka paljon kiinalaisia murhattiin, mutta kyse on sadoista miljoonista.
Kirjoituksistasi päätellen nautit Amerikkaa kohdanneesta katastrofista. Pönkitätkö sairailla kirjoituksillasi jotain?
Itse en kannata Ameriikan Irakpolitiikkaa, mutta tämäntapainen kirjoittelu, mitä harrastat, kuvastaa sinua itseäsi, ja jotain sinun pimeitä puoliasi.- 3 Georges Damn
Pato on tehty jo. Ihmisillä on jo uudet kodit ja mannut.
- Jan-Erik
Kyllä sinun ja minun tekstejä vertailemalla huomaa kuka puolustaa ketäkin. Minä suren uhrien puolesta, puolustan heidän oikeuksiaan tasa-arvoiseen kohteluun ja olen vihainen/kriittinen USA:n hallinnolle, joka jätti ihmiset oman onnensa nojaan kuolemaan myrskyalueelle, jollei heillä ollut autoa/varaa/kuljetusta/mahdollisuutta lähteä. Eli jätti kaikkein köyhimmät. Esitäpä missä kohtaa kirjoituksiani nautin tuosta katastrofista. Osoita, missä kohtaa ne ovat sairaita?
Sen sijaan omat kommenttisi muistuttavat kovasti entisiä taistolaisia, heidän osoittaessa agressiotaan Neuvostoliiton arvostelijoita kohtaan ja pyrkien leimaamaan heitä esim. hulluiksi.
Olen esittänyt suurta kritiikkiä ainoastaan USA:n hallintoa kohtaan, koska sen politiikka yhteiskunnan köyhimpiä ja syrjäytyneimpiä kohtaan on pöyristyttävän julmaa. Jospa lukisit oheisen hesarin artikkelin ja sitten rientäisit tuomitsemaan sairaaksi myös vaikkapa Saksalaisen Tagezeitung lehden toimituksen, kun se kirjoitti näin; " nopeasti evakuoidut olivat valkoisia ja heidän jälkeensä jätettiin musta väestö ". Lainaus löytyy oheisesta Hesarin artikkelista.
http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/artikkeli/1101980822539 - Bushman
Jan-Erik kirjoitti:
Kyllä sinun ja minun tekstejä vertailemalla huomaa kuka puolustaa ketäkin. Minä suren uhrien puolesta, puolustan heidän oikeuksiaan tasa-arvoiseen kohteluun ja olen vihainen/kriittinen USA:n hallinnolle, joka jätti ihmiset oman onnensa nojaan kuolemaan myrskyalueelle, jollei heillä ollut autoa/varaa/kuljetusta/mahdollisuutta lähteä. Eli jätti kaikkein köyhimmät. Esitäpä missä kohtaa kirjoituksiani nautin tuosta katastrofista. Osoita, missä kohtaa ne ovat sairaita?
Sen sijaan omat kommenttisi muistuttavat kovasti entisiä taistolaisia, heidän osoittaessa agressiotaan Neuvostoliiton arvostelijoita kohtaan ja pyrkien leimaamaan heitä esim. hulluiksi.
Olen esittänyt suurta kritiikkiä ainoastaan USA:n hallintoa kohtaan, koska sen politiikka yhteiskunnan köyhimpiä ja syrjäytyneimpiä kohtaan on pöyristyttävän julmaa. Jospa lukisit oheisen hesarin artikkelin ja sitten rientäisit tuomitsemaan sairaaksi myös vaikkapa Saksalaisen Tagezeitung lehden toimituksen, kun se kirjoitti näin; " nopeasti evakuoidut olivat valkoisia ja heidän jälkeensä jätettiin musta väestö ". Lainaus löytyy oheisesta Hesarin artikkelista.
http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/artikkeli/1101980822539Ensisijainen vastuu paikallisista tapahtumista ei ole Bushilla vaan New Orleansin kaupungin ja Louisianan osavaltion hallinnoilla.
Suurimmat virheet teki NO:n pormestari Ray Nagin joka on kaupungistaan ja ihmisistään suorassa vastuussa. Lue lisää luulet vähemmän. Jan-Erik kirjoitti:
http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/artikkeli/1101980822539Kyllä kriisialueen ihmiset, myös viranomaiset arvostelevat hallitusta
130.000 miehen betonoimisesta Aasian sotaoperaatioihin.
Heiltä, kaiken menettäneiltä ymmärtää hatustakin vedetyn tekosyyn onnettomuuteensa.
Tämä ei kuitenkaan ole sellainen.
valitettavasti.Jan-Erik kirjoitti:
http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/artikkeli/1101980822539Kyllä kriisialueen ihmiset, myös viranomaiset arvostelevat hallitusta
130.000 miehen betonoimisesta Aasian sotaoperaatioihin.
Heiltä, kaiken menettäneiltä ymmärtää hatustakin vedetyn tekosyyn onnettomuuteensa.
Tämä ei kuitenkaan ole sellainen.
valitettavasti.- Jan-Erik
Bushman kirjoitti:
Ensisijainen vastuu paikallisista tapahtumista ei ole Bushilla vaan New Orleansin kaupungin ja Louisianan osavaltion hallinnoilla.
Suurimmat virheet teki NO:n pormestari Ray Nagin joka on kaupungistaan ja ihmisistään suorassa vastuussa. Lue lisää luulet vähemmän.Älä naurata, ei tuollaisen kriisin uhatessa voi vetäytyä sen taakse, että "ei kuulu toimenkuvaan".
- Jan-Erik
Bushman kirjoitti:
Ensisijainen vastuu paikallisista tapahtumista ei ole Bushilla vaan New Orleansin kaupungin ja Louisianan osavaltion hallinnoilla.
Suurimmat virheet teki NO:n pormestari Ray Nagin joka on kaupungistaan ja ihmisistään suorassa vastuussa. Lue lisää luulet vähemmän.Älä naurata, ei tuollaisen kriisin uhatessa voi vetäytyä sen taakse, että "ei kuulu toimenkuvaan". Eikä jollain kaupungin pormestarilla ole resurssejakaan tuollaisen edessä. Kyllä siinä on kansallinen hätätila ja hallinnon tehtävä evakuoida porukka pois, jotka ei itse pääse.
- ihmettelijä
Huomenna sinun on poistuttava kotoasi, koska sinne putoaa meteori!
Jos et tuota usko, niin etpä olisi uskonut hurrikaaninkaan osuvan kohdallesi ja olisit itsekin jäänyt New Orleansiin.- järjen jättiläinen
Olipa siinä realistinen vertaus, järjen jättiläinen.
" Another major criticism is that the mandatory evacuation called on August 28 made no provisions to evacute homeless or low-income and carless households, as well as large numbers of elderly and the infirm. In 2000, a census revealed that 27% of New Orleans households were without any means of privately-owned transportation. "
http://en.wikipedia.org/wiki/Hurricane_Katrina
Kyllä on loogista. Ne päättivät jäädä, jotka eivät olisi päässeetkään pois. Lisää järjen riemuvoittoa. Et viittis tehdä ittestäs enää tyhmempää! - näin on
Kukaan ei vapaaehtoisesti jätä kotiaan myrskyn ja varkaiden armoille mikäli uskovat sen edes jotenkuten kestävän myrskyn ja tarjoavan riittävän suojan.
Miksiköhän, muuten, VIELÄKÄÄN ei ole ilmaantunut AINUTTAKAAN haastattelua jossa haasteltava kertoo jääneensä kotiin vaihtoehtojen puutteessa?
- laita linkki
Onko tästä kiinalaisten evakuoinnista, jota kovasti ihastelet, olemassa kuvamateriaalia ja ulkomaisten toimittajien raportteja paikanpäältä?
Minä en muuten yhtään ole kiinnostunut hesarin sossutuotoksista, eikä niistä ole kiinnostunut kukaan järkevä ja itseään arvostava henkilö. Se lehtiriepu onkin tarkoitettu hiukan, hmm.. jälkeenjääneille, itse ajattelemaan kykenemättömille hupsuille.
Mutta tosiaan, laita linkkiä missä voidaan kaikki käydä ihailemassa kiinalaisten toimia, jooko?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683199
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753077Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682942On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662621Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 601677
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181649Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251647- 351635
- 591576