Klitoris- vai yhdyntä orgasmi?

Kalle

Klitoris- vai yhdyntä orgasmi,
kumpi on parempi..?

Nuolemalla ja koskettelemalla annettu orgasmi, vai yhdynnän aikana saatu orgasmi..?
Kummassa olo on tyydyttyneempi?

Kertokaa Naiset kokemuksia!!

28

7817

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaana

..en yleensä saa yhdynnässä kum mieheltä lentää liiaan nopeasti

• sulle

...liian nopeasti, jos saa kysyä tämmöistä? :)

• TT

On se kumma ettei mene perille, ettei nainen kertakaikkiaan saa orgasmia ilman klitorista! Se on se nappi, josta lähtevät tutkimusten mukaan hermot kohdun ympärillä olevaan paisuvaiskudokseen, joka aiheuttaa supisteluja kohdun sisällä (edesauttanee siittiöiden liikkeitä kohtuunpäin). Klitoris vastaa täysin miehen terskaa. Yhdynnässä saatu orgasmi syntyy siis klitoriksen kiihotuksesta, vaikka joku muuta väittäisikin. Nimittäin kun penis on vaginassa se voi häiritä sitä tunnetta miltä klitoriksessa tuntuu niin että tunne jotenkin tulee epämääräiseksi ja alkaa luulla että se orgasmi tuli jostakin muualta kuin klitoriksesta. Tämän vuoksi on syntynyt myytti vaginaorgasmista!

No asiaan... Mielestäni tee-se-itse orgasmini (kädellä) on intensiivisin, saatan saada 3 - 4 orgasmia. Aktiorgasmi on kokonaisvaltaisesti tyydyttävin, koska rakastettunikin on mukana. Cunnilingus-orgasmista en oikein pidä, ehkä sen takia että aikoinani sain siitä touhusta virtsatieinfektioita (partnerilla oli suussa bakteereita, hengityskin haisi) enkä enää oikein osaa nauttia siitä touhusta.

• cat

orgasmin voi saada ilman klittaaki... nimittäin g-pisteen avulla ja sen voi joskus saada yhdynnässä... mutta myös omin avuin... eli, menee istumaan wc-pöntölle, luukku auki... ja työntää sormen sisään, kääntää koukkuun vatsaan päin... ja sit vatkaamaan... sormi pysyy koko ajan sisällä!!! hieman tunnustelua ja harjottelua vaatii... ja mun mielestä klittaorgasmi yhdynnäs on parempi ku ilman sitä ihanaa kullia sisäl... itekseenki tietty ok!!! mut ei sitä miestä voita mikään !!!

• K-pistenainen
        cat kirjoitti:

orgasmin voi saada ilman klittaaki... nimittäin g-pisteen avulla ja sen voi joskus saada yhdynnässä... mutta myös omin avuin... eli, menee istumaan wc-pöntölle, luukku auki... ja työntää sormen sisään, kääntää koukkuun vatsaan päin... ja sit vatkaamaan... sormi pysyy koko ajan sisällä!!! hieman tunnustelua ja harjottelua vaatii... ja mun mielestä klittaorgasmi yhdynnäs on parempi ku ilman sitä ihanaa kullia sisäl... itekseenki tietty ok!!! mut ei sitä miestä voita mikään !!!

Mä en oikein jaksa uskoa mihinkään g-pisteisiin. G-pistesauvat ja sormet on kokeiltu, eikä siellä mitään ole.

• Mies

Siis naiset tuntuvan tuntevan hämmästyttävän huonosti oman kehonsa.

Minun naisystäväni ainakin todistaa saaneensa klitorisorgasmin lisäksi segä g-pisteorgasmin sekä vaginaorgosmin. Ja ne ovat kaikki melko erilaisia.
        Lisäksi nainen voi saada orgasmin myös anaalista (tätä emme ole kokeilleet).

Tuolla eröskin nainen väitti että nainen voi saada orgasmin ainoastaan glitoriksesta. Vaan miten on kun monet sanovat silti saaneensa pelkästään nännin imemisestä ja jopa muustakin sivelystä.

No monet oppivat tuntemaan kehonsa kunnolla vasta iän myötä. Kaikki eivät valitettavasti ikinä.

• jk
        Mies kirjoitti:

Minun naisystäväni ainakin todistaa saaneensa klitorisorgasmin lisäksi segä g-pisteorgasmin sekä vaginaorgosmin. Ja ne ovat kaikki melko erilaisia.

Tuolla eröskin nainen väitti että nainen voi saada orgasmin ainoastaan glitoriksesta. Vaan miten on kun monet sanovat silti saaneensa pelkästään nännin imemisestä ja jopa muustakin sivelystä.

No monet oppivat tuntemaan kehonsa kunnolla vasta iän myötä. Kaikki eivät valitettavasti ikinä.

Minäkin olen saanut naiselle orgasmin vain ja ainoastaan hyväilemällä, imemällä, ja kielellä lipoen nännejä. Siis onko se vain ja ainoastaan nänniorgasmi? Mikä se on? Eiköhän se liity kuitenkin ihan siihen kokonaisvaltaiseen hyvän olon tunteeseen.

Osaako naiset vastata tähän?

• TT
        Mies kirjoitti:

...että klitoris toimii KUITENKIN laukaisevana tekijänä vaikka orgasmin olisi saavinaan vaikka mistä.

Perustan päätelmäni sille että kumpikin sukupuoli aloittaa kehityksensä samasta alkumuodosta, ja miehelle kehittyvää terskaa vastaa naisen klitoris. Jos nyt joku nainen on tosiaankin kokevinaan orgasmin esim. nänniSSÄ, niin siitä vaan sitten. Eiköhän sellainen sitten mieheltäkin onnistu.

Alapään orgasmit ainakin ovat klitoriksesta peräisin. Voihan se olla ettei kokonaisvaltaisen orgasmin huumassa osaa sanoa missä se varsinainen pääkallon paikka sijaitsee...

G-pisteestä en osaa sanoa, kun en ole ikinä tuntenut mainitussa paikassa yhtään mitään. Siltä osin lienen siis jäävi väittämään sitä tai tätä. Anaaliorgasmi eli peräaukossa/suolessa tunnettu orgasmi minusta tuntuu hyvin epätodennäköiseltä koska naisella ei ole eturauhasta.

Samahan se tietysti mistä se orgasmi on lähtöisin, kunhan se vain tulee! Olen kuitenkin sitä mieltä että NE TUNTEVAT KEHONSA HUONOSTI jotka ovat saaneet päähänsä että orgasmi on jokin sellainen ilmiö joka ilmaantuu siellä sun täällä klitoriksesta TÄYSIN riippumattomana. Tällaiset ihmiset varmaan suostuisivatkin (kärjistetysti sanoen) vaikka klitoriksen poistoon? Ovatkohan he edes tietoisia siitä mikä todella ON orgasmi??? Orgasmi ei ole pelkkää hentoa kutinaa tai pientä värettä, vaan todella ekstaattinen ja totaalinen kokemus!

• mary

Yhdyntäorgasmi ei tod. ole sama kuin klitorisorgasmi. Saan yhdynnän aikana räjähtävän orgasmin ilman että mies edes koskee klitorikseeni esim. takaa päin naitaessa. Nuolemalla/sormeilemalla tuleva orgasmi tuntuu kyllä lähes samalta, mutta ei ole sama.

Yhdynnästä paras orkku!

• eva
        cat kirjoitti:

miksi ihmeessä, kun työnnän jotain emättimeeni, ja hieron "g-pistettäni" tulee aina jossain vaiheessa pakostikin virtsa?? olen neitsyt, mutta käykö näin sitten myös yhdynnässä?

• TT
        mary kirjoitti:

Yhdyntäorgasmi ei tod. ole sama kuin klitorisorgasmi. Saan yhdynnän aikana räjähtävän orgasmin ilman että mies edes koskee klitorikseeni esim. takaa päin naitaessa. Nuolemalla/sormeilemalla tuleva orgasmi tuntuu kyllä lähes samalta, mutta ei ole sama.

Yhdynnästä paras orkku!

...klitoriksen epäsuorakin kiihotus aiheuttaa orgasmin. Kun koko ns. hässäkkä liikkuu nainnin tahtiin, niin kyllä se lihasten venytys ja vanutus varmasti saa klitoriksen liikkumaan ja kiihottumaan.

Ja sitäpaitsi saa ehkä paremmankin orgasmin siten kuin se että mies tökkää sormella suoraan klitorikseen... au...

• TT kirjoitti:

...että klitoris toimii KUITENKIN laukaisevana tekijänä vaikka orgasmin olisi saavinaan vaikka mistä.

Perustan päätelmäni sille että kumpikin sukupuoli aloittaa kehityksensä samasta alkumuodosta, ja miehelle kehittyvää terskaa vastaa naisen klitoris. Jos nyt joku nainen on tosiaankin kokevinaan orgasmin esim. nänniSSÄ, niin siitä vaan sitten. Eiköhän sellainen sitten mieheltäkin onnistu.

Alapään orgasmit ainakin ovat klitoriksesta peräisin. Voihan se olla ettei kokonaisvaltaisen orgasmin huumassa osaa sanoa missä se varsinainen pääkallon paikka sijaitsee...

G-pisteestä en osaa sanoa, kun en ole ikinä tuntenut mainitussa paikassa yhtään mitään. Siltä osin lienen siis jäävi väittämään sitä tai tätä. Anaaliorgasmi eli peräaukossa/suolessa tunnettu orgasmi minusta tuntuu hyvin epätodennäköiseltä koska naisella ei ole eturauhasta.

Samahan se tietysti mistä se orgasmi on lähtöisin, kunhan se vain tulee! Olen kuitenkin sitä mieltä että NE TUNTEVAT KEHONSA HUONOSTI jotka ovat saaneet päähänsä että orgasmi on jokin sellainen ilmiö joka ilmaantuu siellä sun täällä klitoriksesta TÄYSIN riippumattomana. Tällaiset ihmiset varmaan suostuisivatkin (kärjistetysti sanoen) vaikka klitoriksen poistoon? Ovatkohan he edes tietoisia siitä mikä todella ON orgasmi??? Orgasmi ei ole pelkkää hentoa kutinaa tai pientä värettä, vaan todella ekstaattinen ja totaalinen kokemus!

TT tuntuu tietävän mistä puhuu,mut täytyy aina muistaa ettei kaikki naiset saa orkkua vaikka mikä ois,ainakaan pelkästään panemalla. Lisäks naisten orkuista tulee paljon väärää kuvaa sen takii ku ns. näytellään sitä, että kumppanille tulis parempi mieli.

• TiiEm
        cat kirjoitti:

Mä olen joskus kuullut/lukenut että G-pistettä ei oliskaan.

Ja aika harva nainen sen kai on löytänytkään..

• TiiEm

Mä en käy kiistää tota että kaikki orgasmit ois klitoriksesta, en tiiä asiasta niin paljon että voisin väitellä.

Mutta mietin vaan että kun tosiaan tiedän naisen joka saa orgasmin peppupanosta, ilman että klittaa koskettaa.

Ja olenpa kuullut myös "henkisestä" orgasmista, nainen voi saada orgasmin ilman kosketusta, esim vain kuuntelemalla miehen ääntä tai vastaavaa.

Itse en oikein usko G-pisteeseen, mutta jos sellanen tosiaan on, niin silloinhan ei myöskään ole kysymys klitorisorgasmista.

• Aikuinen nainen
        TiiEm kirjoitti:

Mä en käy kiistää tota että kaikki orgasmit ois klitoriksesta, en tiiä asiasta niin paljon että voisin väitellä.

Mutta mietin vaan että kun tosiaan tiedän naisen joka saa orgasmin peppupanosta, ilman että klittaa koskettaa.

Ja olenpa kuullut myös "henkisestä" orgasmista, nainen voi saada orgasmin ilman kosketusta, esim vain kuuntelemalla miehen ääntä tai vastaavaa.

Itse en oikein usko G-pisteeseen, mutta jos sellanen tosiaan on, niin silloinhan ei myöskään ole kysymys klitorisorgasmista.

Mä oon kans kuullu tuosta sun mainitsemastas
        "henkisestä orgasmista". Yks seksuaaliterapeutti puhui siitä kerran telkassa ja nimitti sitä auto-orgasmiksi. Sen voi saada jos on äärimmilleen kiihottunut, eikä se tarvii syntyäkseen minkäänlaista kosketusta sukupuoli- tai muihin elimiin.

PS. Mä uskon g-pisteen olemassaoloon. En tosin tienny siitä mitään ennenkuin uusi miesystäväni leikki kerran peukalopimppi-leikkiä ja löysi emättimeni etuseinästä paikan, jota koskettamalla mä melkein huusin nautinnosta. Orgasmit ovat suorastaan taivaallisia kun sitä hyväilee. Itse en yllä kunnolla sitä paikka hyväilemään, mutta miesystäväni tekee sen taivaallisen ihanasti.

• cat
        Aikuinen nainen kirjoitti:

Mä oon kans kuullu tuosta sun mainitsemastas
        "henkisestä orgasmista". Yks seksuaaliterapeutti puhui siitä kerran telkassa ja nimitti sitä auto-orgasmiksi. Sen voi saada jos on äärimmilleen kiihottunut, eikä se tarvii syntyäkseen minkäänlaista kosketusta sukupuoli- tai muihin elimiin.

PS. Mä uskon g-pisteen olemassaoloon. En tosin tienny siitä mitään ennenkuin uusi miesystäväni leikki kerran peukalopimppi-leikkiä ja löysi emättimeni etuseinästä paikan, jota koskettamalla mä melkein huusin nautinnosta. Orgasmit ovat suorastaan taivaallisia kun sitä hyväilee. Itse en yllä kunnolla sitä paikka hyväilemään, mutta miesystäväni tekee sen taivaallisen ihanasti.

tämä edellinen naikkonenki on kokenut sen g-pisteen ja totta on et jätkän on se helpompi näpläillä ku ite... esim. käy makaan mahálleen ja mies´/nainen työntää esim.peukun sun pilluus ja kääntään mahaa vasten... se tuntuu n.sormen pään kokosena kohoumana... herkkä ja hulluxi tekewä zydeemi!!!!

• epätoivoisesti etsivä
        cat kirjoitti:

tämä edellinen naikkonenki on kokenut sen g-pisteen ja totta on et jätkän on se helpompi näpläillä ku ite... esim. käy makaan mahálleen ja mies´/nainen työntää esim.peukun sun pilluus ja kääntään mahaa vasten... se tuntuu n.sormen pään kokosena kohoumana... herkkä ja hulluxi tekewä zydeemi!!!!

Miten syvälle peukku pitää työntää että sellainen kohouma löytyy?! Olis todellakin kiva, että g-piste olis olemassa, mutta vaikea uskoa, kun mitään ei löydy...

• täti
        eva kirjoitti:

miksi ihmeessä, kun työnnän jotain emättimeeni, ja hieron "g-pistettäni" tulee aina jossain vaiheessa pakostikin virtsa?? olen neitsyt, mutta käykö näin sitten myös yhdynnässä?

Hei vaan. Tuttu juttu. Kannattaa käydä wc:ssä ennen yhdyntää tai masturbointia, niin pissahätä ei yllätä. G-piste sijaitsee sillä puolella missä on virtsarakko, ja totta kai kun sitä hyväilet ja painelet, niin se painaa myös virtsarakkoa ja pissa karkaa helposti. Minusta yhdynnässä g-piste ei saa oikein kunnon kosketusta joten pissahätäkään ei iske...

• anatomiaa
        cat kirjoitti:

Kiihottuneessa tilassa naisen klitoris paisuu, mikä taas aiheuttaa sen, että emättimen ja kohdun paisuvaiskudos paksunee. Siis tarvitaan klitoriksen kiihoitus vaikka et siihen käsilläsi tai millään muullakaan koskisi. Aivan pelkkää anatomiaa, lue vaikka kirjasta jos et mínua ammattilaista usko.

Ja siitä G-pisteestä, klitoriksen hermopäätteet menevät suoraan sinne, joten myös ns. G-pistettä hyväilemällä voi saada ns. emätinorgasmin. Koska kiihotus G-pisteeseen on välillistä, eikä klitorikseen suoraan kosketa, kestää sen hankinta hieman kauemmin ja voi olla tunteena äärettömän voimakas.

Ei pidä eritellä naisen sukupuolielimiä sisäisiin ja ulkoisiin, vaan ajatellä niitä kokonaisuutena. Ainakin uskoisin että kokonaisvaltaisella kiihotuksella, sekä päältä että sisältä päästään parhaaseen lopputulokseen. Hyvää Juhannusta kaikille!

t. seksuaaliterapeutti

• eva
        täti kirjoitti:

Hei vaan. Tuttu juttu. Kannattaa käydä wc:ssä ennen yhdyntää tai masturbointia, niin pissahätä ei yllätä. G-piste sijaitsee sillä puolella missä on virtsarakko, ja totta kai kun sitä hyväilet ja painelet, niin se painaa myös virtsarakkoa ja pissa karkaa helposti. Minusta yhdynnässä g-piste ei saa oikein kunnon kosketusta joten pissahätäkään ei iske...

kiitoksia vaan.. ihan hyvä sitten tietää:)

• Mies
        TiiEm kirjoitti:

Mä olen joskus kuullut/lukenut että G-pistettä ei oliskaan.

Ja aika harva nainen sen kai on löytänytkään..

Mutta kun sen löytää ei voi muuta kuin uskoa. Ne jotka eivät siihen usko eivät ole sitä löytäneet.
        En tiedä miltä tuntuu saada g-pisteorgasmi, mutta naiseni (ja edellinen myös) sanoo että se on parempi kuin klitorisorgasmi. Ainakin vaihteeksi.

Minulla ei ainakaan ole mitään syytä uskoa että he puhuisivat puppua.

• Mies
        anatomiaa kirjoitti:

Kiihottuneessa tilassa naisen klitoris paisuu, mikä taas aiheuttaa sen, että emättimen ja kohdun paisuvaiskudos paksunee. Siis tarvitaan klitoriksen kiihoitus vaikka et siihen käsilläsi tai millään muullakaan koskisi. Aivan pelkkää anatomiaa, lue vaikka kirjasta jos et mínua ammattilaista usko.

Ja siitä G-pisteestä, klitoriksen hermopäätteet menevät suoraan sinne, joten myös ns. G-pistettä hyväilemällä voi saada ns. emätinorgasmin. Koska kiihotus G-pisteeseen on välillistä, eikä klitorikseen suoraan kosketa, kestää sen hankinta hieman kauemmin ja voi olla tunteena äärettömän voimakas.

Ei pidä eritellä naisen sukupuolielimiä sisäisiin ja ulkoisiin, vaan ajatellä niitä kokonaisuutena. Ainakin uskoisin että kokonaisvaltaisella kiihotuksella, sekä päältä että sisältä päästään parhaaseen lopputulokseen. Hyvää Juhannusta kaikille!

t. seksuaaliterapeutti

Tai tuota anatomista puolta en tunne noin teoreettisesti, mutta se loppu ("ei pidä eritellä..").

Eikä orgasmi ole edes seksin pääasia. Joskus (harvoin) olen itsekin miehenä ollut täysin tyytyväinen seksiin saamatta orgasmia. Toisaalta olen myös saanut siemensyöksyjä saamatta silti minkäänlaista orgasmia (tai orgastista tunnetta oikeastaan). Ainoastaan halut ovat sen seurauksena lopahtaneet.

Joskus on parempi lopettaa ennen aikojaan:)

• Mies
        epätoivoisesti etsivä kirjoitti:

Miten syvälle peukku pitää työntää että sellainen kohouma löytyy?! Olis todellakin kiva, että g-piste olis olemassa, mutta vaikea uskoa, kun mitään ei löydy...

..aavistuksen verran kauempana kuin naisen oma sormi ylettyy. Luoja tehnyt varmaan kiusallaan kepposen:)

• nainen
        eva kirjoitti:

kiitoksia vaan.. ihan hyvä sitten tietää:)

Oletkohan varma, että sinulta tulee virtsaa. G-piste on nimittäin vielä lähempänä rauhasta, joka on ikäänkuin miehen eturauhasen esiaste. Ainakin itselläni G-pisteen stimulointi saa aikaan ejakulaation.

• nainen
        Mies kirjoitti:

..aavistuksen verran kauempana kuin naisen oma sormi ylettyy. Luoja tehnyt varmaan kiusallaan kepposen:)

Kyllä minä ainakin tuohon yltän itsekin, mutta onhan se aina mukavampi, kun toinen tuota 'käyttää' ;)

• e
        Mies kirjoitti:

luulisin että kyse on enemmänkin yksilökohtaisista eroista ei niinkään huonosta itsetuntemuksesta, eli jokainen saa vähän eri tavalla jne. Itse kyllä uskon kaikkiin noihin orgasmi-muotoihin, ja ne tuntuu todellakin kaikki vähän erilaisilta...

• minä

nuolemalla klitorista, saa varmasti orgasmin ja aaaah, että se tuntuu hyvältä! kyllä yhdyntä orgasmikin tuntuu hyvältä, mutta se on paljon vaikeampi saada...

• Maisa

Kestävän miehen kanssa yhdynnässä saatu orgasmi on ehdottomasti kaikkein ihanin ja parhain orgasmi, mitä olla voi. Löytyisipä vain jostain riittävän kestävä mies...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      361
      2853
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1559
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1380
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1088
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      1007
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      28
      978
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      943
    8. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      918
    9. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      908
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      849
    Aihe