Satunnaiskäyttäjät, Amfetamiini

128

Peräänkuuluttaisin satunnaisia Amfetamiinin viihdekäyttäjiä ja haluaisin kysellä mielipiteitä asiasta. Satunnaisella käytöllä tarkoitan noin kerran kuussa, tai harvemmin ja mielellään satunnaisia käyttökertoja enemmän kun vain muutama kokeilu.

Asiaan: Voiko kyseistä ainetta käyttää satunnaisesti ja millä todennäköisyydellä se tulee onnistumaan. Ite en ole kovin pitkäaikainen satunnaiskäyttäjä. Takana ainoastaan muutamia kertoja. Satunnais- ja ex-satunnaiskäyttäjät, kertokaa kokemuksianne, millaisia määriä, oliko satunnaisesti muutaman päivän "putkia", kuinka onnistui, jos ei onnistunut, mitä tapahtui? Jne, jne...

Itse olen ollut kahden vaiheilla jatkanko satunnaiskäyttöä, vai en, mutta nyt vahvasti näyttää siltä, että paras lopettaa koko homma. Oma käyttöni on ollut parilla viime kerralla muutaman gramma/kerta/yhteensä parin päivän aikana. Edellisellä kerralla homma meni hieman yli ja tuli vedettyä vähän liikaa ja koin ensimmäisen kerran kunnolla myös amfetamiinin toisen puolen.

Tällä "kokeilukerralla" päätin, että testaan itseäni ja käyttöäni, jos ei tule suurempia ongelmia, eikä satunnaiskäyttö haittaa normaalia arkea, niin sitä satunnaisesti voisin jatkaa. Edellisestä käyttökerrasta on aikaa 2-3kk. Eilen perjantaina käytin arvion mukaan reilusti alle puoli grammaa/3annosta, ei isoja, ei pieniä, jotain siltä väliltä.

Tämän aamun tunnelmat ovat kuitenkin liian merkittäviä, että voisin "turvallisesti" jatkaa satunnaista käyttöä. Tunnelmilla tarkoitan siis vierotusoireita, jotka olivat mielestäni liian voimakkaat. Satunnaiskäytöllä haen lähinnä "viihteellisyyttä", tai jotain arjesta poikkeavaa samalla lailla, kun joku hakee sitä perjantaisin, tai viikonloppuisin muutamalla oluella, tai parilla jointilla "rentoutumista".

Jälkivaikutukset olivat toisinsanoen liian häiritseviä siihen muuhun "hyötyyn" nähden. Muita päihteitä käytän seuraavasti: Alkoholia satunnaisesti (1krt/2-3kk) Tosin tuo vaihtelee joskus melko paljonkin, mutta en pidä kovin paljoa alkoholista ja saankin siitä parhaan "ilon" irti tissuttelemalla sitä niin, että en ehdi tulemaan kunnolla humalaan (6-12plo/ilta/yö). Viimeksi olin humalassa, tai reilussa humalassa viime juhannuksena.

Kannabistuotteita käytän myös satunnaisesti arviolta 3-5krt/vuodessa. Kannabistuotteista olen vain kokeillut/käyttänyt hasista. Kannabis sopii minulle mielestäni paljon paremmin, kuin esimerkiksi alkoholi. Tosin käytän sitäkin mielummin pieniä määriä, kun että jumittaa 8 tuntia jossain sohvan pohjalla. En halua tässä topikissa verrata alkoholia ja kannabista keskenään, mutta niillä haetaan usein samantyyppisiä asioita (jos ei puhuta nyt ryyppäämisestä)

Toivon siis vastauksia lähinnä ihmisiltä, jotka pitävät itseään satunnaiskäyttäjinä, tai alunperin yrittivät pitää käytön satunnaisena ja muutenkin kaikenlaiset kokemukset suuntaan, tai toiseen ei-säännöllisestä-käytöstä, tai sen yrityksestä ovat tervetulleita. En ole kovin usein törmännyt ihmisiin, jotka käyttävät satunnaisesti todella vaaralliseksi huumausaineeksi luokiteltua päihdettä, ainakaan kovin pitkään.

Täällä pitää kai erikseen aina mainita, että minkälaisia vastauksia en kaipaa, vaikka se pitäisi olla jo selvää: Turhaa päänaukomista, tai aiheesta ohipuhumista (offtopic). Ensisijaisesti en kaipaa "valistuksia" Pirin haittapuolista, tai sen vaarallisuudesta, mutta jos joku haluaa myös näistä vielä mainita, niin asialliset vastaukset ovat tältä pohjalta ok. Jokaisen pitäisi myös ilman erillistä sanomista tietää mikä on keskusteluissa asiallista ja mitä voisi ehkä jättää sanomatta, vaikkakin tällä foorumilla se näyttää usein olevan todella hankalaa.

Kun nyt vauhtiin pääsin, niin mainittakoon vielä lopuksi, että itse hyväksyn ja kunnioitan mielipiteitä puolesta ja vastaan jos ne ovat asiallisia.

70

23934

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nukkumatti

      itse olen käyttänyt satunnaisesti muutaman vuoden,välillä joka viikonloppu,välillä parin kuukauden välein.näin vähästä käytöstä ei voi vieroitus oireita edes tulla.yleensä perjantaina käytän gramman ja lauantaina juon laskuihin viinapullon, sunnuntaina tapan krapulan subutexilla ja maanantaina painan taas duunia kun hullu.huumeita voi käyttää kontrolloidusti,jos niin päättää.pidän myös päivä kirjaa käytöstäni niin homma ei voi karata käsistä.eli jos pää kestää,ei kun nauttimaan viihdekäytön suomista kokemuksista.

      • svimba

      • Anonyymi

        Nonni! Mitä sitä tapoja vaihtamaan kun homma paketissa.! Itsellä menee amfea ehkä se kymppi kuussa, enkä oo kokenut edes minkäänlaisia laskuja ikinä. Bubrea maistellu joskus muutaman vuoden, kukka ei käy, samoin viina.
        Turhaa sitä kelailee mitään stressiä itselle kun löytänyt omat troppinsa synkkään elämään!


      • Anonyymi

        Mikä on vointisi nyt? Onko käyttö pysynyt hallussa? Teetkö edelleen päiväkirjaa käytöstäsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nonni! Mitä sitä tapoja vaihtamaan kun homma paketissa.! Itsellä menee amfea ehkä se kymppi kuussa, enkä oo kokenut edes minkäänlaisia laskuja ikinä. Bubrea maistellu joskus muutaman vuoden, kukka ei käy, samoin viina.
        Turhaa sitä kelailee mitään stressiä itselle kun löytänyt omat troppinsa synkkään elämään!

        Muutama Sandels, pussilline polttoo, sitte snaasit tai hapot :) joskus jos tarve vaatii nii saattaa syödä jonkun bentson. Itellä oli iäst 16-19 se mun pirikoukku. Nyt muutama vuos vanhempana en oo 54 kilone skeleton... :D


    • Kyllä

      Miksei muka onnistu? Ei mitään putkia kannata harjoittaa kuitenkaan.

      Tosin viime kerrasta jäi sen verran paha maku suuhun etten tiedä koska seuraavaksi tulee siihenkään koskettua.

      Varoitus jatkep***asta:

      Se ei välttämättä toimi heti, voi mennä 45min ennenkuin toimii, siihen mennessä sitä on sitten ehkä tullutkin kiskottua lisää. Siinä voi käydä huonosti.

      15min (n.tunnin odottelun jälkeen) oli hyvä olo, sitten alkoi pyörryttää, sitten tuli vilu, sitten alkoi oksettaa ja koko ajan tuntui että sydän tulee rinnasta läpi.

      Että olipa hauskaa siinä sitten maata ja odottaa tuleeko noutaja vai ei.

      Kun tunnin makaamisen jälkeen pääsi ylös saikin sitten "oksentaa" puolisen tuntia -tuloksetta.

      Helpotti vasta kun keksin juoda litran vettä
      -tulihan se sieltä.

    • yks vaan..

      Ite oon nyt parin vuoden ajan ollut amfetamiinin satunnaiskäyttäjä, kerran pari kuukaudessa tulee käytettyä. Yleesä on parin päivän putki ollut, esim. viikonloppu. Sitten se ei enää itselläni toimikaan enää, vaan annoksia täytyisi lisätä jne. ni siinä kuluu taas rahaa. Ni on hyvä jos järki pysyy päässä ja sit pystyy sen lopettamaan siltä erää.
      Kannabista tulee poltettua useammin, viihdekäyttöä sekin, joskus pienessä hiprakassa on mukava pössytellä kavereitten kesken.
      Mutta itsekin koen pirin/kannabiksen käytön mukavammaksi, kuin alkoholin..
      Tollasesta satunnaiskäytöstä ei tule pahojakaan viekkareita, kun taas kovan känni-illan jälkeen tulee oksenneltua koko seuraava päivä..
      Mutta, onnea sinulle, toivottavasti pystyt pysymään satunnaiskäyttäjänä!

    • hhkklll

      Ei kannata ottaa riskiä kuitenkaan. Vaikka ei kovin usein käyttäisi, amfetamiini ei tee päälle hyvää. Sitä paitsi se alkaa nitkuttaa ihan uskomattoman nopeasti. Kohtuudessa on järjettömän vaikea pysyä.

      • Luelisää

        Jos vähänkin alkaa tuntua että karkaa käsistä, jos pienintäkään epäilystä mieleen tulee et ei oo homma hanskassa ni peli poikki. Kyllä jotkut kykenee satunnaiskäyttöön ja kyllä käy kateeks..
        Itse piti hetki käytellä ja pitää hauskaa. Homma karkas käsistä ällistyttävän nopeasti. Nyt taistellaan koukkua vastaan. Ja se on kyllä perkeleellinen himo kun siihen tulee.
        Varmempi vaihtoehtohan on olla jatkamatta. Mutta jokaisen oma päätös.


    • eihajuakaan

      Omat pienet säännöt on ainakin mun osalta auttanu pitää harrastelun harrasteluna. Lopetin aikanaan ihan vaan siksi kun ei vaan huvittanu enää. Kokkelikin jäi ihan vahingossa, kun ei vaa tullu ostettua enää.

      Sääntöinäni oli mm:
      - En koskaan piikitä. Yhtään. Mitään.
      - Vältän monien a-luokan huumeiden polttamista. Eli ei jään polttelua, kräkkiä, jne.
      - Vältän kaikkia opioideja - myös kodeiinia
      - Vältän apteekista saatavia huumeita
      - Yhtä ainutta työpäivää ei saa jäädä huumeiden vuoksi välistä
      - Yhtään velvollisuutta ei saa laiminlyödä huumeiden vuoksi
      - Töissä ollaan selvinpäin
      - Velaksi ei osteta
      - Ennen kuin juoksevat kulut, vuokrat, laskut ja loppukuun ruokarahat on taattu, centtiäkään ei mene huumeisiin

      Ja sit loppurahoilla merkkareita, ei ku siis loppurahoilla, ajalla ja tarmolla voi vetää huumeita jos huvittaa. Muutoin en ollu huumeiden suhteen niin nokonuuka, mutta just noi opioidit ja apteekin myrkyt oli semmosia, mihin en uskaltanu lähtee.

      • hajulla ollaan

        Ja näin kertoo ei hajuakaan omasta huumeidenkäytöstään. Ihan vain on tullut harrasteltua. Joopa joo, kun olemme lukeneet muualta hänen yleistä tilitystään, niin tuo kuulostaa ihan titityyltä.


    • bubr

      Pirin veto joko pysyy hallinnassa tai karkaa käsistä ihan kokonaan. Kokeile jos uskallat miten kohdallas käy. Vieroitusoireitahan ei piristä tule, ainakaan minun mielestä päivän parin masennusta ei voi kutsua vieroitusoireiksi ja fyysisiä viekkareita ei tuu ollenkaa, mutta se aine himo mikä tulee jos piristä tykkää on ihan uskomaton jos sille osaa sanoa ei niin on aika hyvät mahdollisuudet osata viihdekäyttää.

      • ei tuu ei...

        Joo ei tule vierotusoireita ei...kokeileppa valvoa pari viikkoa ja sano sitten uudestaan. Tuntuu ku ois jäänyt auton alle, paikkoja särkee ja ihan jumalaton ahdistus. Toki jos buprea vedät siihen niin siihen ne olot loppuukin.


    • Viisasmies

      Kyllä poretta voi vedellä satunnaisesti, mutta rajan vetäminen on todella vaikeaa ja vaatii hirvittävästi itsekuria. Sanoisin, että suuremmalta osalta lähtee käsistä tai joutuu lopettamaan kokonaan kuin pysyy handussa.

      Poreen kanssa touhuilusta voi tehdä itselleen huomattavasti vähemmän haitallista muistamalla juoda paljon (muutakin kuin bisseä), vetämällä karnosiinia, c-vitamiinia ja muita antioksidantteja estämään neurotoksisuuden aiheuttamia vaurioita, huolehtimalla muutenkin ravitsemus/hivenainetasapainosta. Niin moni satunnaiskäyttäjä ei tajua aineen haittapuolia ja saa kamalia laskuja/piridarroja kun ei ole tajunnut juoda/ravita itseään ja kroppa aivan paskana.

      Ja sitten siitä laadusta.. Nämä "en vedä paljon, sellainen gramma illassa" -tyypit.. MITÄ paskaa te vedätte? Suomalaisittain hyvälaatuista pirtsakkaa (kun saatavilla) ei tarvitse eikä voi vetää tollasia annoksia, nollaykkösellä-kakkosella jos ei ala toimia niin voi olla varma hommanneensa tomusokeri/maltopaskaa. Tai sitten niitä hirveitä jatkettuja kakkoja, joihin törmää silloin tällöin.

      Hyvä piri fiksusti käytettynä ei todellakaan valvota kolmea vuorokautta eikä pane oksentamaan sisuksiaan ulos.

      • 21

        Ja näin vastasi viisasmies. Neurotoksisuuskin ihan mielessä. Laaduntarkkailijakin näkyy olevan, Kovin tuttua tekstiä. Missähän tätä myydään?


      • alsfha9s8hf9a8

        Puhtaan amfetamiinin käyttöannokset ovat n. 20mg. Puhdasta ei oikeastaan saa melkeinpä mistään, mutta jos sun vetämää amfetamiinia saa nauttia sen 0,2g eli 200mg, se on ehkä 10% vahvuista. Mietipä sit mitä kaikkea skeidaa siinä 90% osuudessa on mukana....

        Amfetamiinissa on ihan hitosti jatkeaineita. Nää voi IV-käytössä tukkia suonia jne.


    • vipinää kinttuihin

      Itse vietän yöttömän viikonlopun n. kerran ½ vuodessa ja I.V:nä menee. Eipä ole tullu vieroitusoireita, eikä piikkikoukkuja jne. Hyvin on hanskassa pysyny jo 5 vuotta tällä tyylillä. Ainoot miinuspuolet on, että vauhtiviikonlopun jälkeen menee viikonpäivät, ennenkuin käsien "rei'ät" paranee.

    • bubr

      "Joo ei tule vierotusoireita ei...kokeileppa valvoa pari viikkoa ja sano sitten uudestaan. Tuntuu ku ois jäänyt auton alle, paikkoja särkee ja ihan jumalaton ahdistus. Toki jos buprea vedät siihen niin siihen ne olot loppuukin."

      - Valvoa pari viikkoa? En usko kenenkään pystyvän valvomaan edes pirin voimalla paria viikkoa. Siinä valvoessa kerkeää pää mennä sen verran sekasi, että jotenki sen vetämisen lopetat ja menet nukkumaan. Viikon olen muistaakseni pisimmillään valvonut, ikävin seurauksin. Psykoosiinhan siinä menee kovempiki kaveri. Toki vetämisestä seuraa ahdistusta ja olo on huono. Ahdistus on seurausta valvomisesta ja piristä, voihan tuota ahdistusta vieroitusoireeksi kutsua. Huono olo sen sijaan on seurausta siitä ettei ole syönyt eikä juonut. Tämähän helpottaa kuitenkin parissa kolmessa päivässä, kun syö, juo ja nukkuu. Fyysisiä vieroitusoireita piristä ei tule ja pienet henkiset loppuu muutamassa päivässä. Toki olen usein ottanut bubrea päälle. Miksi tekisin silloin poikkeuksen, kun sitä joka päivä otan, vaikka mitään piri laskuja ei olisikaan. Mutta on myös aikoja jolloin en ollut vielä bubre koukussa ja kärsin piri laskut ilman mitään apuja. Voi kyllä olla, että bubre viekkarit ovat hiukan muokanneet mielipidettäni asiasta. Pirin vedon olen voinut lopettaa helposti, bubrea en ollenkaan.

      • exkäyttäjä

        Fenetyyliamiineista oli viime vuonna muistaakseni jokin tutkimus, että aiheuttavat lihaskudoksiin jonkunlaista vauriota. En mene tästä nyt varmaksi sanomaan, kannattaa katsoa jos googlella löytäisi! Eikös amfetamiinikin ole fenetyyliamiini?

        Jotkuthan vetää pirin avulla sen kuukaudenkin "nukkumatta", mutta totuus on, että nää tyypit näkevät ns. "mikrounia", eli saattavat torkahdella muutamiksi sekunneiksi. Vähän niin kuin narkolepsia... Todella vaarallista esim. liikenteessä! En missään nimessä suosittele kenellekään yli 2 vuorokauden valvomista. 3 vrk on yleensä se raja, jonka jälkeen todellisuus alkaa todella hämärtyä. Tästäkin on olemassa tutkimuksia, että 3vrk on ollut se raja jonka kohdalla ihmiset on alkaneet mennä psykoosiin yms.


      • exkäyttäjä
        exkäyttäjä kirjoitti:

        Fenetyyliamiineista oli viime vuonna muistaakseni jokin tutkimus, että aiheuttavat lihaskudoksiin jonkunlaista vauriota. En mene tästä nyt varmaksi sanomaan, kannattaa katsoa jos googlella löytäisi! Eikös amfetamiinikin ole fenetyyliamiini?

        Jotkuthan vetää pirin avulla sen kuukaudenkin "nukkumatta", mutta totuus on, että nää tyypit näkevät ns. "mikrounia", eli saattavat torkahdella muutamiksi sekunneiksi. Vähän niin kuin narkolepsia... Todella vaarallista esim. liikenteessä! En missään nimessä suosittele kenellekään yli 2 vuorokauden valvomista. 3 vrk on yleensä se raja, jonka jälkeen todellisuus alkaa todella hämärtyä. Tästäkin on olemassa tutkimuksia, että 3vrk on ollut se raja jonka kohdalla ihmiset on alkaneet mennä psykoosiin yms.

        Ja tähän lainaten:

        "If you don't go to the dreamworld, the dreamworld comes to you."


      • Anonyymi
        exkäyttäjä kirjoitti:

        Fenetyyliamiineista oli viime vuonna muistaakseni jokin tutkimus, että aiheuttavat lihaskudoksiin jonkunlaista vauriota. En mene tästä nyt varmaksi sanomaan, kannattaa katsoa jos googlella löytäisi! Eikös amfetamiinikin ole fenetyyliamiini?

        Jotkuthan vetää pirin avulla sen kuukaudenkin "nukkumatta", mutta totuus on, että nää tyypit näkevät ns. "mikrounia", eli saattavat torkahdella muutamiksi sekunneiksi. Vähän niin kuin narkolepsia... Todella vaarallista esim. liikenteessä! En missään nimessä suosittele kenellekään yli 2 vuorokauden valvomista. 3 vrk on yleensä se raja, jonka jälkeen todellisuus alkaa todella hämärtyä. Tästäkin on olemassa tutkimuksia, että 3vrk on ollut se raja jonka kohdalla ihmiset on alkaneet mennä psykoosiin yms.

        Joo tää tuli aikanaan armeijahommissa kokeiltua kyl kun 3 vuorokausi on menossa samoilla silmillä ni alkaa olla aika vihannes. Ja ilman mitään aineita.


    • eleini

      Ite aloitin ainakin satunnaiskäyttäjänä. Olin aikaisemmin kokeillut sniffaamalla aika reippaasti jatkettua piriä, mikä ei ollut toiminut kovinkaan kummoisesti. Nyt sitten typeryyksissäni annoin laittaa suoneen ja sitä tunnetta ei voinut verratakkaan aikaisempiin kokeiluihin. Minulla on todettu keskivaikea masennus ja ahdistuneisuushäiriö, eli uskon että myös siksi tykkään, voin sanoa että rakastan, sitä ainetta. Laskut ovat yleensä psyykkisesti raskaat, muutenkin kun tuo serotoniinin tuotanto on vähäistä, mikä taas vaikeuttaa "kuurin" katkaisemista.

      Taidan tykätä vaan kyseisestä aineesta vähän liikaa, ja nyt tosissaan taistelen psyykkisesti itseni kanssa, kun tälläkin hetkellä tekee kamalasti mieli vetää, vaikka olen töissä (yövuoro). Pelkäänkin, että jääkö käyttö sittenkään "satunnaiskäyttöön". Jos olisin fiksu, niin pitäisin nyt pitkän tauon. Sanoisin vain itselleni EI. Mutta tekee niin hyvää, saada olla muutama päivä ilman stressiä, masentuneisuutta ja ahdistusta.

      Onneksi sienikausi alkoi, auttaa varmaan tauon pitämisen suhteen.

      Mutta pointtini on se, että uskon että jotku ihmiset todella pystyvät satunnaiskäyttöön! Uskon, että riippuu ehdottomasti käyttötavasta, mutta erityisesti siitä, miten piri kullakin toimii. Psyykkinen riippuvuushan siitä tulee, ei fyysinen (varmaan itsestään selvyyksiä latelen :)). Minulla se toimii. Kasvattelen tässä selkärankaa itselleni.

    • tavallinen nainen

      Käytän ehkä parina päivänä viikossa poretta ja/tai bubrea, yleensä teksiä kuitenkin. Rännäilen toisinaan, mutta sen piikkihimon saa yleensä taltutettua ihan hyvin vesivedoilla ja tätä siis jatkunut muutaman vuoden.

      Pirin kanssa ei oikein tahdo kestää pää pidempiä putkia, pari kolme päivää on ihan maksimi vaikka oliskin ihan hyvää tavaraa. Mulle tulee suht voimakkaat laskut silloinkin kun muille ei tule mitään.

    • ennenaikainen hauta

      Ja edellistä ei todellakaan kirjoittanut tavallinen nainen vaan täysi narkkari! Tervemenoa katuojaan.....

    • eleini

      eikös tänne pitänyt kirjoittaa sitä asiallista tekstiä?

    • peepää

      Kukaan kun ei suunnittele tulevaisuutta niin "että minusta tulee narkkari kun kasvan isoksi!!" Minkään päihteen suhteen ei voi ennalta tietää miten siinä käy.. Satunnaiskäyttö onnistuu toisilta hetken, toisilta pidemmän hetken ja jotkun onnistuu bilehile käyttäjinä pysymään vuosia. Takuu varma on että jossain vaiheessa siitä muodostuu jonkin asteen ongelma, ja päätyy tilanteeseen missä huomaa että homma on karannut käsistä. Siihen tilanteeseen päätyy kaikki, ja jos ei kaikki niin lähes kaikki. On suorastaan huvittavaa lukea ihmisten suosittelevan satunnaiskäyttöä, kun heillä itsellään on HUIKEITA MUUTAMIA VUOSIA VKOLOPPU KÄYTTÖÄ TAKANA. Vuos, kaks tai edes viis ei ole vielä mitään. Ja muistakaa yks juttu, se on hauskaa niin kauan kun homma pysyy hanskassa. Mut sitte ku huomaa että ei pysy, ni voitte varmoja että sillä hetkellä teillä on käsillänne vittumainen ongelma, joka vie tajuttomasti energiaa. Ja tänne kirjotteli muutamat, ketkä miettii että pitäis varmaan pitää vähän taukoo.. toi lausahdus on niitä ensimmäisiä. eli luultavasti käyttö on jo jollain tasolla häirinnyt omaa itseään. tosta seuraava askel on kehitellä itelleen selityksia ettei mitään taukoa tarvita..

      voisin jankuttaa tästä aiheesta iät ja ajat, mutta mä itse en suosittele päihteiden käyttöä kenellekkään. se on helvetin arvaamaton tie minkä suuntaa on mahdoton ennustaa. me eletään vaan kerran, ni miksi tietoisesti ottaa riski päätyä täys nistiksi. vielä kerran, sitä kun ei voi etukäteen tietää. kaikki ketkä douppaamisen alottaa ni luulee pystyvänsä handlaamaan sen homman.

      ite valitsin riski tien, ja jatkuvaa taistelua ja narulla tanssimista. kaikki elämä menee että yrittää keskittyä siihen että douppaaminen pysyy käsissä.. ja silti vähintään 4-5 vuoden välein havahtuu jostain porttikongista, tajuten että taas täällä ja joka kerta se ylös rämpeeminen on vaikeempaa ja vaikeempaa. 20 vuotta tässä olen tätä hallittua päihteiden käyttöä harrastanut. en suosittele, vaikka itse omien valintojeni kanssa sinut olenkin..

      • eihajuakaan

        "Takuu varma on että jossain vaiheessa siitä muodostuu jonkin asteen ongelma, ja päätyy tilanteeseen missä huomaa että homma on karannut käsistä."

        Mitenkä takuuvarmaa? Ei mulla vaan ole mennyt ongelmaksi asti. Eikä enää mene kun en käytä. Lopetin ku ei huvittanu enää. Mut sillo ku huvitti, niin ihan älyttömän siistiä se oli aina välillä.

        Ja ei, en nyt puhu millään parin vuoden bilehilekokemuksella.

        Muutoin ihan jees tekstiä, mutta jos vaihdat sanan "takuu" muotoon "melko" tai "aika", niin voin allekirjoittaa tuon tekstisi.


        "ite valitsin riski tien,"

        Oikein. Jos valitsee päihteisen tien, niin siitä pitää kantaa myös itse vastuu. "Itse valitsin". Juuri niin. Kukaan ei tule työntämään yhtään rullattua seteliä nenääsi. Ihan itte pitää niin tehdä. Oikea asenne.


        "silti vähintään 4-5 vuoden välein havahtuu jostain porttikongista,"

        Minäkin olen joskus juonut alkoholia huomattavia määriä. Muiden huumeiden kanssa minulla ei ole näin käynyt.


        "20 vuotta tässä olen tätä hallittua päihteiden käyttöä harrastanut."

        Mulla on jonkin verran vajaa 20-vuotta.


        "en suosittele, vaikka itse omien valintojeni kanssa sinut olenkin.. "

        Itse suosittelen omien valintojen tekemistä. En suosittele käyttöä, mutten kyllä paheksukkaan.


    • 21

      Sandy Hotchkiss: Häpeän ajamalle, raivoon ja aggressioon taipuvaiselle narsistille ei missään vaiheessa kehity kykyä eläytyä toisten tunteisiin ja tarpeisiin tai edes tunnistaa niitä. Narsisti on emotionaalisessa kehityksessään juuttunut yksi-kaksivuotiaan tasolle. Hän ei näe toisia erillisinä olentoina vaan itsensä jatkeina, jotka ovat olemassa tehdäkseen hänen mielensä mukaan. Yhdessä alikehittyneen omantunnon kanssa tämä tekee narsisteista helposti toisten hyväksikäyttäjiä.

    • 12+12

      saatananmoinen masennus jää. laskut kestää viikon ja aluksi vaan ihan hauskaa niissäkin olla.
      mulla masennusta ollut ja nyt sellanen olo ettei huvita yhtään mikään ja tekisi mieli nukkua pois.
      vittu kun se vaan niin kiva ottaa sitä välillä, ei muista miten paskaksi vetää. vähän kahen vaiheilla joko alkaa paikkailemaan huonoa oloa lisää ottamalla, mutta onneksi on järkeä sen verran päässä ettei siihen hommaan lähde.
      se on vaan kestettävä vaikka miten pahalta tuntuiskin.
      tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, voi vit** sen sanon....

    • ValtionHuumemonopoli

      Tykkään erittäin paljon, en näe amfetamiinia edes huumeena. Antaa kirkkaan ja rauhallisen olon itselleni (kärsin ADD:stä), ei pistä mitenkään sekaisin. Paljon terveellisempi ja miellyttävämpi stimulantti kuin esim. kofeiini, siis oikein käytettynä. Monen päivän valvominen sekoittaa ihmisen pään joka tapauksessa, oli ottanu piriä tai ei.

      • mm24

        Jep, sama vika (ADHD) käytin n. 3 vuotta sitten kesän ajan joka vkl. Alkuun meni 0,5-07 grammaa. Join aika rankasti myös baarissa saattoi mennä 30 jekkubatterii. Huomasin yhtäkkiä että saatoin nuuhkia 4 getolaakin vkl aikana ja juominen ei tuntunut enään miltään ilman poretta. Homma lähti käsistä ja päätin etten koske enää siihen huumeesen, pakkaa sekoitti vielä kaiken maailman jyvät mitä kiskoin laskuihin ja arjet meni budii rankasti poltellen kunnes tuli viikonloppu. Voin sanoa että tuo aika jätti psyykeeseen pysyvät jäljet. Nyt jos näen edes zykyy niin suuhuni tulee kitkerä kemikaalin maku ja alkaa oikeasti himottaa sen vetäminen. Nyt mennyt huonosti (ihmissuhteissa) joten kahteen vuoteen vedin jälleen.

        En usko että vipua voi käyttää ikuisuuksia pelkästään viihdekäytössä, ei ainakaan onnistunut mun osalta joten lopetin sen (toistaiseksi) en koskaan voi sanoa ettenkö koskaan vetäisi sitä mutta, toistaiseksi..


    • huumetta

      Kyllä sitä voi käyttää satunnaisesti mutta vaatii todellakin itsekuria. Pari vuotta olen satunnaisesti käyttänyt ja pisin putki oli viisi päivää. Jälkeenpäin oli hieman tyhjä olo mutta ei pahempaa. Viime kerrasta on ainakin kuukausi aikaa. Jäi hieman kuvottava tunne koko aineesta kun se viime kerta oli juuri tuo 5 päivän putki(nukuin ja söin toki). Pidän varmaan pitkän tauon.

    • kjhk nm

      no joo aluksi sit' yhden kaverin kans kiskottiin vain viikonloppuisin ja silloin saattoi olla parikin viikkoa aina välissä.. mutt sitt huomas ett ohh hohh onki jo ti aamuyö ja vieläki pöhissään alko siinä sitt oven takansa ja muutenkin kämpässä oleen jo monenlaista kulkijaa ja "kaveria tuohon aikaan opiskelin vielä itse ja tää hyvä ystäväni kävi myös työssä kaikki asiat hoidettiin aina kunnolla ja vapaa-aikana vedettiin pöhinää. olihan se hauskaa aikaa ja välillä oltin aika paskanakin.. Kyllähän siinä kävi niin ett kaverit meni vaihtoon ikävä kyllä ja tuli pyörittyy enemmän noiden nistien kanssa, onneksi oli järki mukana ja sitt alettiin yhdessä ihan tietosesti vähentään ja sit yhdessä myös lopetettiin koko pirin käyttö tästä kaikki oli ihan ihmeissään :D mä muutin paikkakuntaa ja olen täällä duuniss ja elämä muutenkin mallillaan =) piri on ja tulee aina olemaan mun mielenpäällä ja käytän sitä säännöllisen epäsäännöllisesti.. kerran kaks kuukaudessa tai enemmän joskus monta kuukautta ilman... kaikki riippuu siitä miten iotse asiat hoidat jos alat porukoissa kunnolla pyörimään susta tulee pirinisti mutta jos osaat pitää jokapuolelle oikeisiin ystäviin ja näihin porukoihin hyvät suhteet ja löydät sen kultaisen keskitien pystyt käyttämään viihteenä jota en laske ollenkaan pahaksi =)

    • Hänen äitinsä

      Ei onnistu satunnaiskäyttö. Poikani joutui psykooseihin, koetti itsemurhaakin 6 kertaa. Aine vie, ei ole kultaista keskitietä. Älä jatka käyttöä.

    • Kaikki taas hyvin!

      Itse aloitin satunnaiskäytön 2006, kaikki hyvin kunnes lääkekänneissä halusin annokseni ruiskutettavan suoneen 2008. Kerran suoneen = aina suoneen, vuoden päivät aktiivikäyttäjän roolia kunnes jostain kumman syystä "heräsin" todellisuuteen ja totesin itselleni "näin ei voi jatkua"... Lopetin seinään! puoli vuotta PELKÄSIN sosiaalisia kontakteja, kipuja, pelkotiloja, ahdistuneisuutta, levottomuutta, masentuneisuutta siitä kun ei mitään enää saa aikaiseksi... Lääkäriin en mennyt lääkkeitä ruinaamaan! Itse aiheutettu paska kärsitään alusta loppuun, päätin! Puolen vuoden jälkeen seinään lopettamisesta, rupesi pääni toimimaan taas suht normaaliin tapaan, eli pystyin käymään asioilla, hain ja sain jopa töitä, tyttöystävän ja sain myös vanhat ystävänikin vakuutettua vanhasta/uudesta minästä 2010 :)

      2 kertaa olen tämän epistolan jälkeen ottanut "ränniin" A:a, ilman mitään koukuttumisen tunnetta... Ainoa mikä tuosta ajasta pysyvästi on jäänyt, en pysty nauttimaan A:a muulla käyttötavalla kuin I.V. Juuri tämän takia pysynkin mahdollisimman paljon erossa kyseisestä aineesta.

      Yhteenveto: Viihdekäyttö pysyy lapasessa paljon paremmin, kunhan et ala sitä piikkiä hamuamaan. I.V. tunteen jälkeen ajatuksissa pyörii vain ja ainoastaan "TÄMÄ ON SE MINUN JUTTUNI JES JES JES JES JES JES JES JES JES"

      Tietenkään yleistää ei saa, mutta näin omalla kohdallani.

      • poreonparasta

        joo,o en oo koskaan hihaan vetäny,kärsään ja pommei vaa.eka 3 vuot viihdekäyttöö sit hups,7v jokapäivä...kunnes oli 3v kakku niskas kilosta..näin ,hyvä esimerkki siitä kuinka hyvin homma pysyy lapases ku vaa sillontällön vetelee..mutta kyllä oli siistii poreilla jokapäivä..8 v sit lopetin ja joka yö nään kamaunii,mut ei kyl edes tee mieli enää.kaameet ladet tullu ku joskus ottonu pienet et jaksaa muijjankaa hinkata koko yön.


    • Old dog

      Moi. Olen jo hieman varttuneempi 40 ukkeli, käyn säännöllisesti töissä ja esim. alkoholi ei ole koskaan ollut ongelma. Nyt pari kuukautta menin pienessä kaljassa kokeilemaan amfetemiinia ja pidin siitä kun kerrankin ei tullut sitä normaalia väsymystä kesken illan... en siiis juo lainkaan kirkasta, ainoastaan olutta ja siideriä ja niitäkin kerran tai kaksi kuukaudessa. Joskus nuorempana testannut sekä kukkaa ja hashista, mutta ne ei kyllä ollut mun juttuja.(ei tullut huonoja oloja , mutta ei myöskään mitään positiivista joka olisi innostanut lisäkokeiluihin) Nyt tässä kesän kuluessa muutama kokeilu amfetamiinia lisää ja aina kokemus ollu ihan positiivinen, ei ainakaan toistaiseksi mitään negatiivisia oloja seuraavana päivänä. Kerta-annos ollut yksi viiva tai yksi nokare suun kautta. Yleensä aina ennen tuli väsy liian aikaisin, eikä todellakaan liian juomisen takia. Kiinnostaisi jatkossakin ehkä satunnaisesti kokeilla silloin kun hippaan lähtee... Mielipiteitä onko mitään järkeä ja mikä tässä on pahin juttu mitä voisi tapahtua...?

      • Minäkin oon varttuneempi nais-henkilö.
        Kerron lyhyesti oman käyttöni.
        Olen ensinnäkin joutunut syömään :Lyrikoita,150mg,4kapselia päivässä,ja tramalia,100mg,2-3kappaletta päivässä.
        En tässä rupea sairaskertomustani kertomaan(mutta haluan nimen-omaan mainita lääkitykseni).
        Lisäksi tietysti opamoksia 15mg,4kertaa päivässä. Joudun myös syömään marevania ja proplal-lääkettä. Eli aikamoinen kasa lääkkeitä.
        Olen vetänyt piriä(kin),vaan suoneen. Joskus vetojen välillä voi mennä 1-2kk.Joskus taas vedän useamman päivän ja yön putkeen.
        Määrät ovat olleet kasvavia tietenkin...Mutta nyt mielestäni jo aivan älyttömlä määriä.
        Kakkonen yhdessä illassa,yksin ollessani on se MINIMI MÄRÄ.
        vaikutta as ko vahva lääkitykseni ,pirin vaikutukseen ja tosiaan määrät ovat valtavat. Kakkonen MINIMISSÄÄN,JA JATKUU YHDEN ILLAN JA YÖN AIKANA AINAKIN KAKSINKERTAISEKSI.


    • Exkäyttäjä

      Riippuu paljon ihmisestä. Itse aloitin vedin ekat nokkani amfetamiinista 2009, tästä meni melkein vuosi seuraaviin. Seuraavan vuoden syksy ja talvi meni niin, että uskottelin itselleni "Olen kokeillut vain muutaman kerran". Sanoin tämän eräälle kaverille, joka piikitti amfetamiinia päivittäin ja hän sit totes mulle, että "Älä kuseta ittees, jos sä oot yli 5 kertaa vetäny niin ei se oo enää mitään kokeilua."

      Tästä syystä aloin pitää päihdepäiväkirjaa, johon listasin kaikki huumausainekäyttöni. Huomasin, että olin käyttänyt 2-3 kertaa viikossa amfetamiinia.... varsinainen satunnaiskäyttäjä! Yllättävän hyvin sitä pystyi itseään huijaamaan, mutta sit kun oli mustaa valkoisella, niin tajusin pitää taukoa. Sen jälkeen on mennyt aika satunnaisesti, tuo päihdepäiväkirja ollut tosiaan hyvä kun siitä on voinut katsoa et millon on viimeks vetänyt ja pitää käytön sit oikeasti satunnaisena. Helposti lipsuu...

      Välillä on tullut kuuriteltua, esim. viikko lähes päivittäin. Viimeksi kun amfetamiinia vedin Hollannissa, oksentelin koko aamuyön... ei ollut kauheen hauskaa. Tän jälkeen en oo oikeestaan aineeseen koskenut.

      Eka kerta oli tietysti paras. Ei toi amfe oo viimesil kerroil ollut mitenkään kovin ihmeellistä edes. Miesystävä käytti joskus suonensisäsesti ja sano kans samaa, että ei piri vaan enää nykyään toimi kunnol, tulee vaan lihasjännitystä yms. riippumatta siitä onko kyseessä hyvää tavaraa vai ei (tosin ei oo piikitellyt ton jälkeen).

      Itellä ollut suurempi ongelma psykedeelien kanssa. Amfetamiini on tuntunut jokseenkin turhalta päihteeltä.

      Nyt oon ollut 4kk kuivilla kaikista huumeista, enkä oikeastaan enää haluaisi mihinkään koskea. Hyvä näin. Oon kyl nähnyt miten monen elämä menee pilalle amfen kanssa, tai jonkun muun. Kannattaa todella olla varovainen jos haluaa jatkaa käyttöä.

      Tärkeet on kans muistaa, että vitutukseen ei kannata ikinä vetää mitään. Siitä ne ongelmat helposti lähtee, jos elämässä on alamäki menossa. Mikään ei tunnu miltään jne. ja sit kun vetää piriä niin tuleekin kiva olo. Iso osa ongelmakäyttäjistä on mun kokemuksen mukaan aiemmin ollut masentuneita tai ollut muuten vaan elämässä ikäviä asioita, joita yrittää käsitellä tolla kamanvetämisellä.

      • exkäyttäjä

        Lisäilen tähän vielä, että isolla osalla huumausaineista on juurikin se ongelma, että vaikutukset on mukavampia kuin alkoholilla ja lisäksi monien kanssa ei tule edes "krapulaa" tai mitään kovin pahoja laskuja. Tässä vaiheessa liikutaan jo vaarallisilla vesillä, sillä kynnys käyttää on paljon pienempi kuin vaikka alkoholin kanssa, kun negatiiviset sivuvaikutukset on pienempiä myös.

        Mutta ne sivuvaikutukset kasvaa. Elimistöllä on tapana tottua kaikenlaisiin päihteisiin, ja oon huomannut, että melkein kaikkeen tulee tietynlainen "kestotoleranssi". Stimulantit kuluttaa kehoa niin, että myöhemmin ne positiiviset vaikutukset jää vähäisemmiksi ja negatiivisia tulee lisää. Kuitenkin sitä aina "hakee" sitä ensimmäistä kertaa tai niitä hyviä kertoja, joita ei enää koskaan tule tai tulee hyvin satunnaisesti, tää taas johtaa annosten kasvamiseen... eikä sit tajua lopettaa ajoissa kun ikävöi niitä hyviä kertoja.


      • exkäyttäjä
        exkäyttäjä kirjoitti:

        Lisäilen tähän vielä, että isolla osalla huumausaineista on juurikin se ongelma, että vaikutukset on mukavampia kuin alkoholilla ja lisäksi monien kanssa ei tule edes "krapulaa" tai mitään kovin pahoja laskuja. Tässä vaiheessa liikutaan jo vaarallisilla vesillä, sillä kynnys käyttää on paljon pienempi kuin vaikka alkoholin kanssa, kun negatiiviset sivuvaikutukset on pienempiä myös.

        Mutta ne sivuvaikutukset kasvaa. Elimistöllä on tapana tottua kaikenlaisiin päihteisiin, ja oon huomannut, että melkein kaikkeen tulee tietynlainen "kestotoleranssi". Stimulantit kuluttaa kehoa niin, että myöhemmin ne positiiviset vaikutukset jää vähäisemmiksi ja negatiivisia tulee lisää. Kuitenkin sitä aina "hakee" sitä ensimmäistä kertaa tai niitä hyviä kertoja, joita ei enää koskaan tule tai tulee hyvin satunnaisesti, tää taas johtaa annosten kasvamiseen... eikä sit tajua lopettaa ajoissa kun ikävöi niitä hyviä kertoja.

        Niin ja isoimpana ongelmana ehkäpä satunnaiskäyttäjille on amfetamiinin laatu.

        Jos kyseessä on esim. 80% amffe, sellanen 30mg riittää jo hyviin oloihin. Katukäytössö kerta-annokset esim. nenään on kuitenkin 100-400mg. Tästä voi jo päätellä miten epäpuhdasta tavaraa on kyseessä!

        Toisin sanoen amfessa on sekana paljon erilaisia jatkeaineita, ja noiden jatkeaineiden joukossa voi olla ties mitä myrkkyjä. Lisäksi on myös yleistä saada metamfetamiinia amfetamiinin sijaan, ja se onkin sit jo huomattavasti amfetamiinia haitallisempi aine. Suosittelisinkin katupiriä mieluummin tasalaatuisempia, lääkekäytössä olevia amfetamiineja, kuten dekstroamfetamiini (dexedrine ym). Niistä ei tule samanlaisia nousuja, mutta ihan mukava tasainen energinen olo.

        Muistakaahan myös, että amfetamiini syövyttää hampaita, eli älkää vaan nauttiko sitä esim. kielen alta tai imeskelemällä. Tekee tosi pahaa hampaille.


      • oahsf8ahsf9a8
        exkäyttäjä kirjoitti:

        Niin ja isoimpana ongelmana ehkäpä satunnaiskäyttäjille on amfetamiinin laatu.

        Jos kyseessä on esim. 80% amffe, sellanen 30mg riittää jo hyviin oloihin. Katukäytössö kerta-annokset esim. nenään on kuitenkin 100-400mg. Tästä voi jo päätellä miten epäpuhdasta tavaraa on kyseessä!

        Toisin sanoen amfessa on sekana paljon erilaisia jatkeaineita, ja noiden jatkeaineiden joukossa voi olla ties mitä myrkkyjä. Lisäksi on myös yleistä saada metamfetamiinia amfetamiinin sijaan, ja se onkin sit jo huomattavasti amfetamiinia haitallisempi aine. Suosittelisinkin katupiriä mieluummin tasalaatuisempia, lääkekäytössä olevia amfetamiineja, kuten dekstroamfetamiini (dexedrine ym). Niistä ei tule samanlaisia nousuja, mutta ihan mukava tasainen energinen olo.

        Muistakaahan myös, että amfetamiini syövyttää hampaita, eli älkää vaan nauttiko sitä esim. kielen alta tai imeskelemällä. Tekee tosi pahaa hampaille.

        Eräs ystävä kuoli sydämen halvaantumiseen tässä ihan muutama kuukaus sitten, 23-vuotias tyttö. Amfea oli vetänyt, mutta kun ei ikinä tiedä, onko kyseessä oikeesti amfe vai vaikka just toi metamfetamiini... oli satunnaiskäyttäjä. Sit kun käyttömäärät on vielä niin vaihtelevia riippuen laadusta, niin voi helposti vetää överit kun saa jotain vähän vahvempaa.


      • Eräsmies9
        exkäyttäjä kirjoitti:

        Niin ja isoimpana ongelmana ehkäpä satunnaiskäyttäjille on amfetamiinin laatu.

        Jos kyseessä on esim. 80% amffe, sellanen 30mg riittää jo hyviin oloihin. Katukäytössö kerta-annokset esim. nenään on kuitenkin 100-400mg. Tästä voi jo päätellä miten epäpuhdasta tavaraa on kyseessä!

        Toisin sanoen amfessa on sekana paljon erilaisia jatkeaineita, ja noiden jatkeaineiden joukossa voi olla ties mitä myrkkyjä. Lisäksi on myös yleistä saada metamfetamiinia amfetamiinin sijaan, ja se onkin sit jo huomattavasti amfetamiinia haitallisempi aine. Suosittelisinkin katupiriä mieluummin tasalaatuisempia, lääkekäytössä olevia amfetamiineja, kuten dekstroamfetamiini (dexedrine ym). Niistä ei tule samanlaisia nousuja, mutta ihan mukava tasainen energinen olo.

        Muistakaahan myös, että amfetamiini syövyttää hampaita, eli älkää vaan nauttiko sitä esim. kielen alta tai imeskelemällä. Tekee tosi pahaa hampaille.

        "Suosittelisinkin katupiriä mieluummin tasalaatuisempia, lääkekäytössä olevia amfetamiineja, kuten dekstroamfetamiini (dexedrine ym). Niistä ei tule samanlaisia nousuja, mutta ihan mukava tasainen energinen olo."

        Moni käyttää dexejä (vähintäänkin valvomiseen). Kyl se mullekin maistuu. Tarpeeksi kun ottaa niin tokihan siitä ihan selkeä ja toimiva tasainen amfe olo tulee. Moni pilalle jatkettu katupirikin on paskempaa.. mutta, se oikeasti toimiva tehokas putsi aine... sitä ei voi verrata dexeihi mitenkään.. muistan kun ite sain kerran todella hyvää kamaa ja käytin sitä pari viikkoa putkee.. törmäsin sit frendeihin joilla oli dexei, tarjosivat lainin tai pari. Se ei sanonut mulle yhtään mitään.

        Et kyl se ero vaan on aika huikee.. miksei valtio voisi hyväksyä jotain vähän dexejä enemmän kiksauttavia amfetamiineja?! Kaikilla olis kivempaa, ei tarttis aina miettiä et mitäköhän kaikkee muuta tässä on nyt sit seassa.. Yliannostuskuolemia ei tulisi kun aineen vahvuus ja sisältö olisi kaikille selvillä.

        Sen verran omasta taustasta että 9v sitten kokeilin ensimmäisen kerran. Pisin tauko 2vuotta ja pisin yhtämittainen käyttöjakso 2 viikkoa. Koskaan en oo piikittänyt.


    • Virtavalko

      Amfetamiinin viihdekäyttö on toiminut itselläni hyvin, ainakin omasta mielestä. En tietenkään rännää mitään, mutta suun kautta tai nokitettuna silloin tällöin. En myöskään osta itselleni, ja mitä toverit tarjoavat once in a while ei ole mitään jatkepaskaa. 0.2 - 0.4 on yleensä illan/yön annos ja "bileiden" päätyttyä tulee uni aivan mielettömän hyvin. Kamalan henkilökohtaista vaikuttaa olevan pirin käyttö.

      Alkoholi taasen on jäänyt lähes kokonaan poies, mitä nyt kerran kahdessa kuukaudessa saunabisse tai vastaava, mutta lärvejä ei tule juotua. Aikoinaan alkoholin korvasi poltto, mikä sopii monessakin mielessä itselleni paremmin.

      Täytyy kuitenkin aina muistaa liikakäytön olevan liikaa, ihan missä vain asiassa. Pirin kanssa kun rupeaa värkkäämään, lähtee homma erittäin helposti lapasesta. Kannattaa pitää huoli, että ei jatka toista vuorokautta, vähintään viikko-pari välissä (mielellään kuukausi). Hieman ristiriitainen päihde itselleni, jota tulee loppujen lopuksi nautittua erittäin harvoin (joskus kuukaudessa joka lauantai, joskus vuodenkin välitauko). Onneksi on jossain mielessä itsekuri kohdallaan, ja asiaa luultavasti helpottaa sekin, että ei ole tullut vielä minkäänlaisista laskuista tai pöhinädarrasta kärsittyä, että mahdollisesti tarvitsisi hieman korjaussarjaa.

      Täytyy vain pitää järki kädessä, koittaa mahdollisimman hyvin pitää huoli erityisesti tavaran laadusta ja tietää oma keho psyykkeestä fyysisiin seikkoihin. On tullut nautittua elämän varrella myös psykedeelejä muutamaan otteeseen, mutta ei niidenkään kanssa ole itselläni ollut ongelmaa (ongelma; psyykkinen heikkous, riippuvuus, tai jokin muu joka aiheuttaa selvää haittaa jokapäiväisessä elämässä, päihteen toimintavasta tietenkin riippuen haitalliset jälkioireet ovat erilaiset). Kannattaa myös tiedostaa, että huumeidenkäyttö on rahamiesten hommaa.

      Päihteet (niin laittomat kuin lailliset) ovat monipiippunen asia, mutta jokainen on kuitenkin loppuviivalla oman elämänsä herra.

    • terve tyyppi

      Itse olin kofeiinin satunnaiskäyttäjä ja sitten minusta tulisi täysi kofeiini-narkki kunnes eräänä yönä näin parvekkeella tupakkaa poltellessa tähtiportin. Minulle iski hullu paniikki onko tämä unta vai mitä..sen jälkeen en ole kahvia tai mitään muutakaan kofeiinipitoista juomaa käyttänyt ja tupakka jäi siltä istumalta. Tämä on tosi tarina. Olin ilmeisesti ns.puoliksi unessa tai ehkä jaffat yritti ottaa minuun yhteyden.

    • riuttala76

      Olisinkohan käyttänyt Amfetamiinia 5 kertaa ja Kokaiinia olen käyttänyt kaksi kertaa. En saanut mitään vieroitusoireita, mut kokaiinia on paha verrata Amfetamiiniin siksi että Kokaiinia käyttäessäni join pullon Konjakkia ja Amfetamiinia käyttäessäni polttelin pilveä. Kyllä Kokaiinista pidin enemmän, mutta tosiaan paha vertailla kun Kokaiinin ja Amfetamiinin rinnalla käytti eri aineita.

    • 20+8

      Joskus käytän, just parin kuukauden välein. Harvemmin sitä edes tekee mieli.
      Kaikki päihteet on aika minimissä. On mulla muutakin tekemistä ;)

    • Junkieveteran

      Voin kertoo kokemuksella ja kaiken nähneenä että piri on petollisinta ja salakavalinta kamaa mitä löytyy! Se uskotteleekin aluksi että ei tää ole paha asia ollenkaan, ei tuu laskuja eikä jää riippuvaiseksi kun tätä tekee vaan silloin tällöin. Ja näin homma voi jatkuakin vaikka 10-20 vuotta mutta sitten jossain vaiheessa itse asiaa edes tajuamatta homma karkaa lapasesta 90 % käyttäjistä... Joillakin se karkaa lapasesta jo hyvin aikaisessakin vaiheessa mutta tolla kaavalla on mennyt ihmisiä ja paljon pirin mukana. Suosittelen jättämään pirikokeilut väliin kaikilta.

    • BlueFerrari

      Pari vuotta olen satunnaisesti vauhtia imuroinut nokkaani sillointällöin viikonloppuisin, ehkä joku1-4 kertaa kuukaudessa jos olen vaikka baariin lähössä. Yhden ainoan kerran olen ottanut pirjoa arkipäivänä koska oli tylsää ja viikonlopulta oli jäänyt pussinpohjat... Ikinä ei ole ollut mitään ongelmia/kitkuja svimban suhteen vaan käyttö on ainakin omasta mielestäni pysynyt ihan hyvin lapasessa.

    • tom.w

      Itsetähän kaikki on pitkälti kiinni,jos itsekuri pettää niin alamäki on varmaa.parikymmentä vuotta sitten piikittelin ahkeraan vireeniä ja lujaa meni...pysykää neula hommista erossa!!!nykyään käytän noin 10 kertaa vuodessa ja pysyy hanskassa,mielestäni alkoholi on pahin huume kaikista joten olen minimoinut senkin käytön,mutta vanhetessa viisastuu ja on mahdollista pysyä satunnaisena viihdekäyttäjänä,nuorille ihmisille kuitenkin sanon että pysykää erossa kaikista päihteistä niin vältytte monilta ongelmilta!!!!
      Ps.olisi mukavaa että samanhenkiset ihmiset ottaisivat privaatisti yhteyttä joten sähköposti osoite on tämä [email protected]

    • touhutippatonttu

      en jaksa kirjoitella mut koittaa pysyä mahdollisen vähäisellä kuurilla.
      pasteen toisesta sivulta ku meni äskön kirjotus pielee ku kumitin kaiken vahingossa.
      *Pirillä haetaan poretta elämään, tervehenkistä kolmen neljän vuorokauden duracell-pupumaista vireystilaa ja harhaisen horjumatonta itsevarmuutta, mistä syystä esimerkiksi Jenkkilän ilmavoimat syöttää vaarallisimpia ilmasota-aseitaan ohjastaville piloteille tätä mainiota ja arvostelukykyä parantavaa ainetta. Amfetamiini saattaa lisätä jännästi taiteellista impulsiivisuutta. Ehkäpä Vincent van Gogh oli pöllyttänyt maalauksellista kolviaan, vilkaissut peiliin ja todennut: "Mä olen aina halunnut päästä eroon tosta kutiavasta vasemmasta korvasta. Hetkinen, lojuuks tossa pöydällä leipäveitsi? No mutta vittu, nythän mä sain idean..." Tämä samainen sirote vähentää myös tervettä ruokahalua ja unen tarvetta, mutta aiheuttaa myös monille vakavaksi luokiteltavia unihäiriöitä. Jos ei ummista silmiään viikkoon, niin sellainen luokitellaan lääketieteellisissä piireissä usein "vakavaksi unihäiriöksi". Kaikkea se Terveyden ja hyvinvoinnin laitoskin valvoo...

      Hyperhektisen hillumisen jälkeen laskufiilikset kääntyvät usein epävarmaksi konttailuksi, masenteluksi ja kohtuudella ahdistavaksi jurotukseksi. Pitkän linjan nautiskelijoilla käyttö aiheuttaa toisinaan vintin kiertymistä gaudimaiselle kierteelle ihan pysyvästikin, mikä saattaa herättää kohtalaisen kookasta vainoharhaisuutta. Pian huomaakin CIA:n agenttien vakoilevan elämääsi pistorasian pikkuruisista rei'istä tai naapurin insinööriperheen väsäilevän seinän takana koiranpaskasta ja alumiinifoliosta neutronipommia tai jotain muuta yhtä normaalia. Arkiaskareet saa kaikki heittää ja orientoitua kuin BB-talon asukas 24/7-sekoiluun. Mutta toisaalta maailmankuva muuttuu kertaheitolla filmaattisemmaksi.

      Eikä tässä vielä kaikki! Kroppakin kiittää, kun verenpaine nousee konkurssin partaalla keikkuvan yksityisyrittäjän kunnioitettaviin lukemiin, pumpun peruskomppi kiihtyy rauhallisesta balladista armottomaksi teknorenkutukseksi ja refleksit muuttuvat kärppämäiseksi poukkoiluksi. Kroppa ylikuumenee ja elimistö ylipäätään rullaa pikakelauksella, mistä johtuen monet vaativammat fyysiset suoritukset, kuten otsatukan kampaaminen, silmämunien pyörittely ja perseen rapsuttaminen saavat helposti systeemin ylirasittumaan. Vastapainoksi ruokahaluttomuus aiheuttaa sen, ettei pötsin ja rektaalitiehyen ulostuloaukon välillä tapahdu mitään kovin vauhdikkaasti.

      Metamfetamiinin ja muiden amfetamiinijohdannaisten vaikutukset ovat samantyyppisiä kuin amfetamiinin, tosin jotkin niistä saattavat aiheuttaa myös ihan rehtejä hallusinaatioita ja muita viihdyttäviä psykoaktiivisia vaikutuksia.*


      *Amfetamiini vaikuttaa ihmisen palkitsemismekanismin toimintaan: älä siis sekoita omaasi. Muuten seuraa velliperseistä vetämättömyyttä, itkumasennusta ja unihäiriöitä.

      Pitkään jatkuneen ja/tai riittävän runsaan käytön seurauksena on riski sairastua amfetamiinipsykoosiin, jonka seurauksena lanttu on kellon ympäri melko sekavassa olotilassa ja jokaisen puun takana vaanii murhanhimoisia smurffeja metristen jättipenispamppujen kanssa. Kunnon piripäälle tuttua on myös hermostuttavan yliaktiivinen rauhattomuus ja stressinsietokyvyn lasku koko lailla nollaan. Näistä oireista saa usein nauttia vielä pitkään käytön lopettamisen jälkeenkin. Kun elimistö laukkaa vitosvaihteella koko ajan, lisääntyvät pumpun toimintahäiriöt ja arpaonni aivoverenvuotoarpajaisissakin paranee. Kehon normaalit suojamekanismit häiriintyvät ja vastustuskyky heikkenee. Piri antaa sen verran vuoristomäkimäiset kyydit, että aika monet käyttäjät päätyvät lotraamaan myös muita kemikaaleja säädelläkseen oloansa helpommin lähestyttäväksi. Aine kuitenkin antaa vauhtia siinä määrin, että siihen muodostuu helposti verrattoman vahva psyykkinen riippuvuus. Suomeksi käännettynä: aika paska yhtälö*

    • Jhujkono

      Amfetamiinin pitkäaikainen turvallinen käyttö tulee tuskin onnistumaan, vaikka aluksi se voi onnistua ihan hyvin. On lääketieteellisesti todistettu että koe-eläinten aivot herkistyvät mm. amfetamiinille ja alkavat tuottaa enemmän dopamiinia josta seuraa psyykkinen riippuvuus. On tehty koe myös apinoilla, jossa huomattiin että 90% apinoista veti sillä lopulta hengen itseltään jos sitä oli tarjolla loputtomasti. Ne eivät siis kyenneet hallitsemaan käyttöään, kuten esim. rottakokeissa rotat onnistuivat olemaan jäämättä koukkuun morfiiniin, mikäli ympäristö oli vain virikkeellinen ja sosiaalinen. Vetäisin tästä siis johtopäätöksen, että kannattaa lopettaa ajoissa kun siihen vielä kykenee.

      • Jolkkoj

        Täsmennys: Apinakokeessa käytettiin kokaiinia, ei amfetamiinia.


    • fddfgfgfgfgf

      Olen käyttänyt jonkin verran jopa töissä ollessani ja saanut siitä buustia.
      En suosittele kuin ehkä pieniä määriä viihdekäyttöön.Sekin näkyy silmistä.
      Vahvempi meta-a onkin sitten kovempi juttu mutta nukkumaan et pääse ja niskassa ja hampaissa kiristelee ikävästi aivan kuin kallo repeisi.En suosittele.
      Ai niin piikillä sitten et ota.

    • välilviihdekäyttöö

      Ku kunnol vetää muutaman päivän pirii siihe hyvii essoi viel päälle niin kyl sen jälkeen muutaman päivän ihmettelee. Tottakai tulee laskut jos valvoo pari kolme vuorokautta. "laskut" tulee jo jos valvot ilman kamaaki 3 vuorokautta. Hallut, paniikki / pelkotilat ym. Se totta et hyväst doupist iisimmät laskut ku paskast.
      Onks kellää kienoo kielivaurioihin ku ryystää muutama päivän? Ne o vittumaisii

    • Rakkaudenpuutostauti

      Narcotics anonymous pelasti mut

      • Jhvvuuv

        Kyllä vain. Rakkaudenpuutos, mutta se voi olla myös kyvyttömyys kokea ja ottaa vastaan rakkautta.


    • vedä-huumetta

      vedä off-topic viivat taidat olla pirinarkki ja kannabishörhö

    • Ihjiknln

      Olen kuullut lääkärin sanovan että puhdas amfetamiini ei aiheuta fyysistä riippuvuutta. Siis jos on pelkkää amfetamiinia. Saa siinä sokeria olla. Omasta tahdonvoimasta on sitten kiinni miten usein sitä ottaa. Totuus: Et ole vaikutuksen alaisena oma itsesi, mutta et välttämättä tajua sitä itse. Ole siis enimmän aikaa oma itsesi, eli ilman ainetta.

    • jk2609

      ei puhtaasta piristä tule laskuja ja saa nukuttuakin

      • 2q3r333

        Ei pidä paikkaansa. Laskut tulee ja unet menee jos on satunnaiskäyttäjä. Käyttömäärä vaikuttaa. Kokeneemmille narkkareille jotka käyttävät päivittäin ei tule juurikaan laskuja ja he myös pystyvät nukkumaan. Harvemmin ottavat valvovat ja saavat laskut eli krapulamaisen masiksen joka kestää yhden päivän aivan kuten alkoholikrapulakin. Alkoholikrapula on tosin yleensä kovempi.


      • 2q3r333
        2q3r333 kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Laskut tulee ja unet menee jos on satunnaiskäyttäjä. Käyttömäärä vaikuttaa. Kokeneemmille narkkareille jotka käyttävät päivittäin ei tule juurikaan laskuja ja he myös pystyvät nukkumaan. Harvemmin ottavat valvovat ja saavat laskut eli krapulamaisen masiksen joka kestää yhden päivän aivan kuten alkoholikrapulakin. Alkoholikrapula on tosin yleensä kovempi.

        Se on täysin mysteeri minulle että miksi paljon käyttävät sanovat että käytön lisääminen poistaa "krapulat". Joku kehon mekanismi siinä on. Ehkä keho vain oppii siihen mitä sille tehdään, sopeutuu ja lakkaa tuottamasta laskuja. Sitten voikin alkaa tulla toisenlaiset sivuvaikutukset kuten korkea verenpaine, hampaat alkaa mennä, keho kuivua jne..


      • Suna22

        Itse olen vauhtia viihdekäytössä käyttänyt eikä mitään ongelmia ole ilmennyt kunhan pitää järjen päässä ja muistaa millasen aineen kanssa on tekemisissä. Itse vauhtia käytän suht. Harvoin, parin kk välein, viimeksi otin viikko sitten ja sitä ennen oli 4kk tauko kaikista huumeista paitsi pajasta. Ei ollut mikään tietoinen tauon paikka, ei vaan huvittanut ja hyvä niin. Vauhtia ei tee mieli ottaa edes useammin kuin max joku kerran 2-3kk kun haluaa vähän lisäpiristystä johonkin bileisiin ,sillä itellä siitä tulee vähän darranen ja väsynyt olo jälkeenpäin joka muistuttaa että keho on ollut rasituksella.
        Piri ostetaan aina samalta myyjältä joka on tuttu, sillä tietää että sieltä ei tule mitään jatkettua paskaa.
        Oma politiikkani pirin käytössä on että pari viivaa nenuun per ilta ja enempää ei re-doseteta ja niillä mennään. Joskus myös pommina pieni määrä, mitään pärinöitä en aineelta hae ja pieni määräkin toimii riittävästi. Hihaan en vedä mitään. Ikinä. Yhtään valvottua yötä ei ole pirin takia tullut, aina mennyt illan jälkeen hyvissä ajoin nukkumaan. Lisäksi ruoan olen aina syönyt ennen nukkumaanmenoa eikä sekään ole ongelmia tuottanut ja syöminen onkin tärkeä juttu jos vauhtia on ottanut. Lisäksi nesteytyksestä olen pitänyt huolen juomalla runsaasti vettä ja välttämällä kehon ylimääräistä kuormitusta ja turhaa häseltämistä.
        Piri on kiva aine joskus mutta on sillä vaan inhottaviakin vaikutuksia, itsellä jyystää leuat aina ja ovat kipeänä sekä laskuissa on vetämätön olo vaikka pieniä doseja käytänkin. Joskus kuitenkin kivaa vaan pitää hauskaa, olla energinen ja hyväntuulinen ja sosiaalinen(ei sillä etten selvinpäin olisi). Sama päätee kaikkiin muihinkin huumeisiin, tolet pidetään alhaalla ja harvoin ja hyvissä merkeissä nautitaan eikä mitään epäilyttävää osteta. Alkoholiakaan en juurikaan juo joten yleensä pitäydyn vain pelkässä pajan poltossa.


    • Itsekontrolli

      Käytän päivittäin aamuisin aina pienen pommin kahvin sijasta. Silloin tällöin myös töitten jälkeen pienen linkun ja eikä ole haitannut syömistä/nukkumista lainkaan. Pistää minut rauhalliseksi ja skarpiksi. Tällä taktiikalla menty jo vuosia ilman mitään ongelmia. Joten muistakaa vain se itsekontrolli tämän aineen kanssa ja nesteytys kondikseen! Älkää valvoko öitänne amfen kanssa tai kohta olette lataamossa..

    • svimboissatänkirjotin

      Oon nuori kundi ja on kaikki mömmöt käyty läpi ja helvetin nuoressa iässä. Ongelmaa on ollu pirin kanssa aikasemmin koska perkele että siihe sitte tykkää jäädä kiinni. Mutta ihan itsestä on kiinni että pystyykö pitään käytön satunnaisena. Aikoinaan en pystyny mutta nyt oon käyttäny satunnaisesti jo jonkun aikaa eikä oo lipsunu:) About sen 0.5 illassa n. kerran tai kaks kuukaudessa. Opiskelupaikka löytyy ja ollu parisuhteessa sen 2 vuotta ja muutenki kaikki menee hyvin.

    • Piriäkaikille

      Tuun myöhässä, vuos siite mun käyttäminen oli ongelmakäyttöä (hihaan en oo ikinä lyöny), uudestavuodesta huhtikuuhun olin kokonaan ilman ja tietty kesällä meni yli.. Sit vaa taas pari ku ilman. 3kk satunnaisesti, nyt yritän pitää siinä että max 3 viikon välein että saan siivottuu. Hyvin onnistunu vaikka olin aika varma et oisin jääny narkkaa enkä tullu kotii👌

      • Anonyymi

        Vedin joskus vuonna 91 eka kerran ja viimesen kerran oon vetäny 99. Noi annokset mitä jengi nykyään vetää kertoo että aineet on todella laimeita tänä päivänä eli joka välissä jatketaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedin joskus vuonna 91 eka kerran ja viimesen kerran oon vetäny 99. Noi annokset mitä jengi nykyään vetää kertoo että aineet on todella laimeita tänä päivänä eli joka välissä jatketaan.

        Totta turiset; ei niitä voi verrata takavuosien
        juttuihin.
        Saat kiskoa grammatolkulla ja illan päätteeksi
        voit mennä nukkumaan.


    • Anonyymi

      Lopeta kun vielä voit ei kannata kovien "satunnais" ja "viihde" käyttö ei vaan tuu toimiin. Tiiän ne jotka satunnaisesti viihdekäyttäjuä on oikeesti ihan koukussa vaikkei oo pahimmasta päästä nistejä olekaan.ja siis anteeks en pystyny koko viestii lukeen mutta siinä vaan hyvä esimerkki miten huumeet tuhoaa aivot, eivaan onnistu enää mikä ennen oli helppoo lukee esimerkikwvja keskittyä.. Mut sun pitäs lopettaabkun se viel onnistuu.. Eläkä huijjaa ittees ikäänku yritä lieventää hommaa puhumalla viihde käytöstä ja satunnais käytöstä ihan paska puhetta semmone

    • Anonyymi

      Omalla käyttö kokemuksella (tosin ei satunnais käyttökokemuksella) voin sanoa sen että amfetamiini/metamix on iso koukku riski jos siis saat haltuusi hyvää virtaa..
      Ekat piripommit otin 13vuotiaana ja adhd:een takia silloin nukahdin sen jälkeen parit kerrat uudestaan mutta tavara oli paskaa ei toiminut sen jälkeen pidin erittäin ison etäisyyden piristä koska ei tahtonut toimia itsellä samallatavalla miten muilla joten en nähnyt järkeä ostaa kun ei toiminut..
      No jossain kohtaa sain käsiini todella vahvaa virtaa mihin oltiin sotkettu huomattava määrä meta amfetamiiniä
      Sitä otin yhden 0,4 pommin ja noin about tunnin sisällä alkoi vaikuttamaan ”täysiä” silloin sain kokea ensimmäistä kertaa sen kaikkien hehkuttaman ”sukat pyörii jalassa” fiiliksen ja koukkuunhan sitä jäätiin… ei amfetamiinin ”satunnais” käytössä sinänsä mitään pahaa ole mutta ole valmiina siihen että sittenkun ostatkin vähän VITUSTI vahvempaa virtaa kun sitä 5% panimopaskaa niin kyllä siinä on erittäin iso riski jäädä koukkuun..
      Ja jos koukkuun jäät niin mahd vähän kerralla ja älä ikinä suoneen niin saatat päästä kuiville vielä vähän nopeampaa✌🏻 ja jos tässä textissä on jotain vitun epäselviä kohtia tai jotain muuta random säätöä niin johtuu hyvin varmasti siitä että olen ollut nyt 8vuorokautta hereillä ja kyllä kyseisen amfetamiinin taki✌🏻

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3120
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2111
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1885
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      72
      1587
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1346
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe