halogeenimuuntajan vaihto

ongelmana teho

Hankin halogeenivalaisinvaijereille alkuperäisen 60VA muuntajan tilalle Biltemasta 150W elekronisen muuntajan, joka soveltuu sekä resistiiviselle että induktiiviselle himmentimelle . Laitoin samalla vaijereihin kaksi 20 w lamppua lisää (ennen 3*20W). (Tämä oli päämäärä)

Nyt näyttää sille, että jotenkin potku ei riitä ja muuntajasta nähden ensimmäiset lamput palavat kirkkaimmin ja viimeiset vain juuri ja juuri hehkuvat.
Muuntajan ulostulossa on paikat kolmelle johtoparille. Aluksi käytin niistä vain yhtä, ja sitten koitin yhdistää kaksi paria, mutta tulos oli yhä sama. Virta ei riitä kaikille.
Himmennintä ei kokoonpanossa ole.
Otin väliaikaisesti 2 lisälamppua pois, että muut palaisivat edes entiseen malliin.
Kysymys tietävämmille: miksi ei potku riitä?

6

2233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • as-keetti

käsittämätöntä.
      Sanoisin jopa että mahdotonta.
      Kun lamput ovat rinnan, ja syöttö ihan vaijeria niin kaikille lampuille tulee kyllä sama jännite.

Joku kytkentävirhe jota näin etänä en pysty paikallistamaan...

• BILI

Bilteema.

• sähis

joka ei riitä...! 150W:n muuntaja, jossa kolme ulostuloa, tarkoittaa yhtä kuin, 50W/ulostulo! Yhteenvetona sanoisin, että kannattaa selvittää asioita vähän niinkuin etukäteeen. Ja loppukaneettina olkoon, älkää hyvät ihmiset ostako BILTEMASTA sähkötarvikkeita!

• alkup.

Lisäkysymys:

"Muuntajan ulostulossa on paikat kolmelle johtoparille... Koitin yhdistää kaksi paria.."

- onko tästä ulostulojen yhdistämisestä / niputtamisesta mahdollista jotain haittaa muuntajalle tai lampuille ja saadaanko siten isompi teho.
      Kytkentätila kyllä loppuu, jos meinaan kaikki ulostulon kolme paria yhdistää. Pitää vissiin siirtyä aina tyylikkäälle sokeripalaosastolle.

• Yhdisteleminen ei

Ole suositeltavaa, jos ne eivät ole täysin identtisiä - ja ne eivät yleensä ole.

• kipinä

käyttää vaijerivaloilla rautasydän muuntajaa, toimii varmasti ja ei säteile ympäristöön.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1846
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1282
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      109
      940
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      762
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      721
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe