olen alkoholisti

olenko ...

olen tehnyt pahaa ihmisille joita rakastan he ovat itkeneet minun puolesta ja rukoilleet että jätän viinan en ymmärtänyt sitä silloin mutta nyt kun olen yksin ymmärrän mitä menetin tahtoisin irti tästä helvetistä mutta en tiedä miten

23

9384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaveri Kaupungista

      Hoida itsesi kuntoon, mutta älä sotke siihen mitään uskontoa. Uskovaiset saattavat yrittää käyttää heikkoa tilaasi aivopestäkseen sinut. Ole varovainen.

      Alkoholismi on sairaus. Et ole mikään syntinen. Kunnalla on monia hoitokeinoja, ota yhteys paikalliseen sosiaalityöntekijään.

    • Aina kun ostat alkoholia, kaada se pois. Älä kanna lompakkossasi rahaa riittävästi, että voisit käväistä baarissa ja mieluiten jätät lompakkosi kokonaan pois.

      Jos käyt rukoilemassa päivittäin, niin vaihdat vain riippuvuuttasi. Uskominen on söpö asia, mutta älä tee siitä itsellesi riippuvuutta. Sellainen uskonto riippuvuus on hulluutta.

    • riippuvuuksien orja

      kyllä voit päästä erilleen viinasta ,jos yrität oikein kovasti,mutta raittiksi ei sinua saa muu kun jumala itse,jos me jumalaan uskovina uskomme että hän on luonut mailman ,eikö hän silloin myöskin vapauttaisi sinua viinasta.
      paljon on puhetta riippuvuuksista ,tuossa jopa eräs kertoi että myös uskovaiset ovat riippuvaisia uskosta ,se on totta mutta he ovat sitä vapaehtoisesti,ei pakosta , toki voi olla sairalolista uskomista mutta siinä jeesuksen armoEI OLE TULLU TODEKSI.
      tiedän miten viina sito ja kietoo lonkeronsa ymmpärillemme monella tapaa ,se tapahtuu salakavalasti siinä vaihessa kun huomamme olevamme riippuvaisia on aikaa mennyt niin kauan viinaan ,ja paljon harmeja on ehtinyt tapahtua,jopa semmosia mitä ei omalla voimalla enää saa muutettua ,KYSYMYS ON TAHDOTKO TODELLA POIS VIINAN KIROUKSISTA,JOS NIIN TAHDOT KÄÄNNY A KLINIKAN PUOLEEN JA OMAN SEURAKUNTASI PUOLEEN JOTTA SAISIT SIELUNHOIDOLISTA TUKEA, YKSIN ETT JAKSA PITKÄLLE.
      on monia tarinoita miten on päästy eroon viinasta ,päälimäisenä on kumminkin oma tahto että todella koko sydämestään haluaa parantua ,taistelu voi olla pitkäkin, jopa läpi koko elämän.
      mikä sitten antaa voimaa taistella pahaa vastaan , se on usko jeesuksen kristukseen,kukan muu ei voi uskoa sinun puolesta ,sinun on tehtävä valinta. laitan tässä linkin mistä voit lukea yhden kertomuksen,en sano että sinun on tehtävä näin,pää asia on että käänyt jumalan puoleen koko sydämestäsi,ei van muutamaksi selväksi päiväksi ,van tosissasi että haluat muuttaa elämäsi, älä epäile hetkeäkään ettetkö voisi palata takaisin nykyiseen tilaasi jos tahdot.



      muista van jumala voi parantaa täydelisesti, jos ei paranna niin antaa voiman miten jaksaa kantaa sairautta,että sen kanssa voi elää.
      alkoholistit ovat tunnetusti alkoholisteja koko elämän vaikka eivät joisi,himo on sisällä odottamassa sopivaa kohtaa saada meidät lankeamaan,tässä kohtaa jeesuksen sovinto veri suojelee ja varjelee meitä ,kun tunnustamme syntimme ja pyydämme ne anteksi jumalalta hän antaa voiman jeesuksen nimessä taistella viinan himoa vastaan .rukoilen puolestasi jotta jumala johdattaisi sinut oikeitten ihmisten luo jotka voivat tukea sinua taistelussa viinan kiroa vastaan,jeesus haluaa pelastaa sinut viinasta,mutta vielä enemmän että tulisit osaliseksi hänen armo työstään sinunkin syntien tähden,juuri sinun ja minun kaltaisien (syntisten) tähden hän tuli kuolemaan ristille jotta meillä olisi iankaikkinen elämä taivaissa,jumalan siunausta sinulle.

      http://www.rukousystavat.fi/mparan.html

      • rukousystävä

        apua saa,kenelle yhteys ?


      • Pyyntöni rukous palstalla
        rukousystävä kirjoitti:

        apua saa,kenelle yhteys ?

        lue Uskonto/rukous. Kiitos!


      • riipuvuuksien orja
        Pyyntöni rukous palstalla kirjoitti:

        lue Uskonto/rukous. Kiitos!

        kirjoitit rukous palstalla ,ei sillä että se nyt olisi elintärkeä tässä kohtaa elämääsi,mutta ehkä olisi helpompi ymmärtää tilanettasi jos tietäsi mitä tarkoitit ,rukous palstalla on niin paljon kirjoituksia että on vaikea erottaa mikä on kenenkin kirjoittama.

        sanoisin että ihan ensimäisenä ota yhteyttä sen paikkakunnan/kaupungin seurakuntaan missä asut diakonissalle, heillä on vaitiolo velvolisuus ja he myös auttavat etenpäin löytämään ne kontaktit joita tarvitset ,tarvitset ymmärtäviä ihmisiä ymmpärillesi ,semmoisia jotka on kokenut samaa kun sinä ja ovat kuivilla.
        seurakunnat ovat täynnä ihmisiä jotka ovat kokeneet kovia ,kaikki ei aina näy ulospäin,joten alkohooli riippuvuksien kanssa taistelleita ihmisijä on ihan joka puolella he ei nyt vaan pidä itsestään kovaa meteliä ylensä.
        seurakunta on myös siinä tapauksessa hyvä että voit keskustella rauhassa ihmisten kanssa juuri niistä asioista jotka painavat sydäntäsi,eli saat purkaa huoliasi kasvotusten ihmisen kanssa ,joka on jumalan johdattamana juuri siinä paikalla JUURI SITÄ VARTEN.

        mielestäni sinun olisi nyt rukoiltava jumalalta johdatusta tilanteesi,ja jumala kuule sinun rukouksesi kun pyydät sitä sydämestäsi, ymmärrän että sinulla vaikea olla monella lailla ja mietit syntejäsi ja kaikkia asioita joita olet viinan avulla sanut aikaan.
        sielun viholinen on siinä mestari että hän kykene sekottamaan kaikki asiat nurinpäin milloin vain ,kun annamme hänelle siihen tilausuuden, vähettelemällä ja epäuskolla jumalaa kohtaan,jonka ikisen syytöksen jonka heität jumalaa kohtaan siitä saatana riemuitsee,koska on saanut huiatuksi meitä jälleen ,ei ole olemassa niin suurta syntiä mitä jeesus EI ANTAISI ANTEKSI KUN SITÄ PYYDÄT HÄNELTÄ.
        olen itse tehnyt niin suuria tuhoja viinan avulla joten voin sanoa tämän koko sydämestäni,niin ihmelisellä tavalla jumala on paikannut niitä asioita joita olen tehnyt kun olen sitä häneltä pyytänyt jeesuksen nimessä, tiedän ja ymmärrän että epäuskosi voi olla valtava koska näet van kaikki syntisi ja epäonnistumiesi, mutta juuri niin onkin tarkoitus jumala vie meidät niin alas että meistä ei jää mitään jotta huutaisimme hänen puoleen,sinun on vain annettava elämäsi jeesuksen käteen ,pyytämällä häntä auttamaan sinua.
        en tiedä missä asut ja elät ,mutta jeesus tietää ja hän haluaa auttaa sinua jos tartut van siheen suuremoiseen asiaan mitä hän tarjoaa sinulle ,raota sydämesi ovea varovasti ja päästä valo ja rakkaus sisälle ett kadu sitä ikinä,kuten sanoin takasin voit palata milloin tahdot ,JOS TAHDOT .JEESUS EI OLE MIKÄÄN RIIPPUVUUS, NIINKUN ERÄÄT VÄITTÄÄ ,VAN ELÄVÄ AUTTAJA.MUTTA SITÄ EI VOI JÄRJELLÄ YMMÄRTÄÄ,MUTTA SEN VOI SYDÄMELLÄ TUNTEA.


    • emonen51

      Irti pääset vain jos OIKEASTI itse haluat,hakeutumalla lääkärisi kautta hoitoon. Erittäin paljon on eri hoitomuotoja,alkaen ns katkaisuhoidosta. Hakemalla vertaistukea ym ym. tästä aiheesta voisin kertoa vaikka kuinka, mutta
      se OIKEA päätös sinun on tehtävä ensin itse!

    • Otsikkosi "olen alkoholisti" viestii siitä, että olet jo ymmärtänyt/ymmärtämässä vaikeuksiesi syyn. Sen tiedostaminen ja myöntäminen on välttämätön perusta paranemiseen - ensimmäinen askel.
      Seuraavaksi Sinun kannattaa mennä A-klinikalle, jossa voit keskustella jatkovaihtoehdoista. Jos olet aivan rapakunnossa, ja et saa putkea poikki millään, Sinun tulee A-klinikan kautta pyytää kuntasi maksusitoumus katkolle menoon jos olet rahasi ryypännyt, tai sitten voit mennä katkolle suoraan maksavana asiakkaana. Siellä olisit toipumassa n. viikon.
      On mahdollista myös päästä laitoshoitoon pidemmäksi aikaa maaseutuympäristöön.
      Voit valita myös avohoidon, jolloin Sinun tulee käydä A-klinikalla joka arkipäivä.
      Kaikissa vaihtoehdoissa Sinun mielestäni kannattaa liittyä AA-ryhmään, kun ensin olet tolpillasi.
      A-klinikalla neuvovat kaikista vaihtoehdoista.
      Jos asut maaseudulla, ja A-klinikalle et pääse, silloin otat lusikan kauniiseen käteen, ja menet terveyskeskukseen tai yksityiselle vastaanotolle, ja sen jälkeen kuntasi sosiaalitoimistoon, jossa periaatteessa voit valita noista edellä kertomistani vaihtoehdoista.

    • Sumuharso

      Varmasti AA-kerhosta löytyy apua. Mutta ei pidä paikkansa kuten jotkut väittävät että Jeesus olisi vain jokin uusi riippuvuus. Me ihmiset kaipaamme sisäistä rauhaa kaikkein eniten. Kaipaamme rakkautta. Niiden puute aiheuttaa ongelmia. Saat pyytää apua Jeesukelta sellaisena kuin olet, ja Häneltä saat sekä sisäisen rauhan että rakkautta. Hän ei vaadi että olisit täydellinen. Saat mennä Hänen luokseen alkoholistina tai ihan minkälaisena tahansa, Hän hyväksyy sinut. Siksi sanoisin että kyllä seurakunnastakin voit apua löytää AA-kerhon lisäksi. Hyvä asia on se että haluat apua / tiedostat ongelmasi.

      • Ei ateisti

        Mulle riittää IHMINEN en tarvii Jeesusta.


    • Hei ystävä hyvä

      Minä myösolin. Kun tulin uskoon kövin kovan kamppailun, jossa oli lankeemuksia matkalla, mutta lopulta onnistui.

      Minun keinoni:
      - Kun iskee alkoholin himo, tyydytä se rapakaljalla!
      Se vaan pitää olla jääkaappikylmää.
      Saat olutnautinnon, mutta ei mene rahaa, eikä tule krapulaa.
      Saatoin latkia korin rapakaljaa päivän aikana.
      Lopulta pystyt jättämään senkin pois.

      Tupakka:
      - Minä nuuskasin, josta sain nikotiinin ja tupakan maun, mutta ei pidempään kuin 1-3 kk.
      Se on tosi myrkkyä. Se imeytyy koko kroppaan kaikki paskat.
      Kuitenkin suositelen enemmän tietsyti nikotiinivalmisteita joiden hinnat ovat pudonneet.
      Minä en käyttänyt niitä kalleuden vuoksi.

      Kahvi:
      - Teen juontia, ja sekin minulla vaihtui sitten yrttiteehen ja viljakahviin jota voi kahvin asemesta käyttää.

      On mukavaa kun ei ole riippuvuussuhteita.
      Juuri 47 vuotias kaverini lapsuudesta ja nuoruudesta makaa ruumishuoneella.
      Sydän kai petti kun poltti ja joi 30 vuotta.
      Vien kukat arkun päälle viikon päästä.
      Samanikäiset olemme.

      Kun ymmärrät ja tiedät että on kyse synneiestä, niin syyllisyys antaa potkua.
      Mutta kun taistelet niin saat taivaallista voimaa, sillä tosi on etteä ilman sitä ei vapauduta riippuvuuksista.
      Halusi, päätöksesi ja tahtosi joudut todistamaan Jumalalle, niin saat Hengen avun ja voiman.

      Vaikka lankeilisit, niin taistelevaa Jumala ei syytä, eikä hylkää.

      Sitten vielä:
      - Lue Raamattua ja edisty uskossasi jatkuvasti rukouksessa ja kristittyjen ihmisten tukemana.

      Sitten vielä:
      - Ala hoitamaan itseäsi.
      Hioda kuntoasi liikunnalla mieleisissäsi lajeissa, mutta älä rehki aluksi liikaa, ettet kyllästy. Pikkuhiljaa. Kysy neuvoja tässä.
      Lääkäriltäkin, riippuen kunnostasi ja iästäsi.
      Älä odota liian kovia tuloksia liian nopeasti.
      Minä sain sydänkohtauksen kun lähdin kylmiltäni juoksemaan.
      Nyt juoksen 10 km joka kolmas päivä, pyöräilen, hiihtelen ja uin.
      Tee sitä mitä olet aina halunnut ja ihaillut kun muut tekee!

      Kiinnostu terveelisestä ruokavaliosta ja kaikesta terevyden ja itsesi hoidosta.
      Tietoa löydät yllin kyllin kirjastosta ja netistä.

      Älä lähde kouhotuksiin joita tehdään kirjojen myyntimielessä.
      Esim. Matti Tolonen ja vastaavat ovat jo sopivaa luettavaa.

      Ala harrastamaan sitä mitä olet aina halunnut tai ihaillut kun muut tekee.

      Hakeudu ryhmiin joissa on seuraa, mutta raitista seuraa tietysti.

      ´Karta tilanteet, seura, ja tavat missä sytyttelet tupakkaa tai juot.

      Hyvää vieroitusta alkuun on lähteä raittiissa ryhmässä ulkomaille outoihin ympäristöihin missä ei ole tottunut juomaan tai polttamaan.

      On vielä erilaisia alkoholisteille tarkoitettuja hoitoja joita voit kysellä tarvittaessa.

      Näillä eväillä päääset alkuun ja löydät toivottavasti apua

      Jumalan siunausta
      Jari

      http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli

      - Käy aina kerran kuussa vähintään!

      Huom. Etsi linkit täältä !

      • Nassen

        älä korvaa huumetta toisella, kuten jarille kävi


    • näin päin

      kts. www.kan.fi ja sitt toinen os. www.netmission.fi kun klikkaat Päivän todistaja, siellä moni entinen doku kertoo...........niin kts.

    • Mieleeni tuli vielä että nyt on tullut uusia lääkkeitä markkinoille joilla voi vaikuttaa aivojen riippuvuuskeskukseen.

      Asia on niin että olet ohjelmoinut kroppasi saamaan alkoholia ja tämä aivojen riippuvuuskeskus pitää huolen että saat annoksesi ajallaan.
      Tästä johtuu että on halu päästä irti, mutta kun ei pääse.

      JOs minä olisi alkoholistitilanteessa (olen raitis alkoholisti) niin rimpauttaisin ensimmäiseksi lääkärille, ja pyytäisin näitä lääkkeitä.
      Muista myös liikuntaohjeet että ottaa vähän pumpun kuntoa yms jos ikäsi sitä vaatii.
      Nuorellakin kuitenkin voi olla tosi remppa kunto em. aineista johtuen, mutta kohentuu nopeasti.

      Sitten vieklä yksi asia:
      Sinulla netti toimii. Syötä googleen "alkoholismi" "irti alkoholista" yms, niin johan löytyy.

      Tässä minun ohjeeni jotka halusin antaa auttavalla mielellä auttaakseni Sinua.

      Muistan Sinua rukouksessani.
      Taivaan Isä mukana ja apunasi, JOS itse tahdot, ja tahdot olla Hänelle kuuliainen.

      Muista että taistelut käydään hiukan pidemmällä aikajaksolla kuin päivässä ja kahdessa.
      Älä masennu, jos lankeat, vaan jatka.
      Minä lankeilin pitkäänkin, mutta lopulta onnistuin.

      Minulla kun oli vielä riesana masennus vakavaa laatua joka tekee sen, että ihmisellä ei ole normaalia tahdonvoimaa.

      Tässä vielä yksi asia.
      Saattaa olla että alkoholi yms on laukaissut muitakin sairauksia.
      Masennus on yksi.
      Se on kuitenkin ainenvaihduntahäiriö, joka hoidetaan lääkkeillä.
      Tarkista onko Sinulla masennusoireita.

      Mistään sairaudesta et voi toipua ellet samalla hoida itseäsi.
      Ravinto, liikunta ja raittius on A ja O.

      Vielä yksi asia:

      Lisäravinteet:
      Näitä suosittelen: C vitamiini 1 000 mg/vrk,
      B vitaminivalmiste (Pirkka on halpa)
      kalanmaksaöljy aivojen hoitoon, Monivita (Pirkka)
      ja otatsiin myös karnosiinin.

      Näillä eväillä nyt.
      Tulosta neuvoni talteen.
      Olen varma että saat avun, jos olet vakaalla tahdolla ja seuraat näitä.

      Jumalaa et saa unohtaa, vaan etene uskon tiellä.
      Saat Hänen apunsa jos sen todella tahdot, mutta siitä joudut antamaan myös käytännössä tahtosi.
      Ilman vakaata tahtoa ei taivaastakaan mitään saa.
      Pelkät suun tunnustukset eivät riitä, vaan pitää olla vilpitön ja vakaa tahto.

      Jumalan siunausta
      Jari


      Jumalan siunausta
      Jari

    • Minä olen myös!

      Sinulle; nimim, olenko! Oletko jo saanut mitään ohjetta ja neuvoa täältä joka olisi tukenasi? Tapio Rautavaara sanoi aikanaan, että "tämä taistelu(alkoholismi)ei lopu kun haudassa" ja siinä oli mies oikeassa. Kerran alkoholisti, aina alkoholisti, pitää varmasti paikkansa! Itse olin 7-v raittiina ja luulin selvinneeni, höpöä! Kerran-kaksi voi "narrata" itseään mutta latu on pian yhtäliukas sillä tiellä kuin ennenkin. Nyt on taas n,7-v selvitty ja nyt ei enää tarvitse luulla yhtään mitään raitistumisestaan, vain tänään minun EI TARVITSE ottaa. En edes pohdi jokapäivä sitä asiaa, katson vain "peruutuspeiliin"silloin kun tuntuu menevän niin kovin hyvin. Sinä itse tunnet etsiessäsi mikä on se oikea tapa/taho joka sinua auttaa luota siihen ja luota itseesi. Toivon sydämestäni
      että sinäkin selviät, silloin sinäkin elät ja nautit elämästä!

      • KALLE

        tunnen myös oloni samanlaiseksi kuin sinä poltin itseni loppuun työllä,elämä yhtähelvet.....Olen kaIKKIEN KIUSATTU JA PILKAN KOHDE TÖIHIN EN KELPAA JA LASKUT OLISI PAKKO MAKSAA-EN TIEDÄ ENÄÄ MITÄ TEHDÄ, PUOLISOLLA EI OLE AINA TÖITÄ JA PERHE OLISI ELÄTETTÄVÄ


      • Pohatta nimeltä viina
        KALLE kirjoitti:

        tunnen myös oloni samanlaiseksi kuin sinä poltin itseni loppuun työllä,elämä yhtähelvet.....Olen kaIKKIEN KIUSATTU JA PILKAN KOHDE TÖIHIN EN KELPAA JA LASKUT OLISI PAKKO MAKSAA-EN TIEDÄ ENÄÄ MITÄ TEHDÄ, PUOLISOLLA EI OLE AINA TÖITÄ JA PERHE OLISI ELÄTETTÄVÄ

        Mutta onkos viina synti vai psyykesairaus? Mun mielestä, yksinkertaistaen, viina on synti kun sitä ottaa sillä tavoin, että rikkoo jo lakia, joko omaansa tai yhteiskunnan ja varsinkin lähiympäristön. Sitäkin kun voi ottaa niin monin eri tavoin... Psyykesairaudeksi se ehkä muuttuu muiden sairauksien ja talous- ja varsinkin talousongelmien kanssa sekä nk. "uusien" enkeleiden tullessa mukaan sun ja mun ja viinan liittoon.

        Raamatussa kehoitetaan Paavalin kirjeissä ottamaan kohtuudella viiniä vatsan takia, ei kuitenkaan viinaa. Ainakaan perisynnistä ei ole kysymys.


      • Juopon sisko
        Pohatta nimeltä viina kirjoitti:

        Mutta onkos viina synti vai psyykesairaus? Mun mielestä, yksinkertaistaen, viina on synti kun sitä ottaa sillä tavoin, että rikkoo jo lakia, joko omaansa tai yhteiskunnan ja varsinkin lähiympäristön. Sitäkin kun voi ottaa niin monin eri tavoin... Psyykesairaudeksi se ehkä muuttuu muiden sairauksien ja talous- ja varsinkin talousongelmien kanssa sekä nk. "uusien" enkeleiden tullessa mukaan sun ja mun ja viinan liittoon.

        Raamatussa kehoitetaan Paavalin kirjeissä ottamaan kohtuudella viiniä vatsan takia, ei kuitenkaan viinaa. Ainakaan perisynnistä ei ole kysymys.

        Ei mun mielestä ole väliksi onko viiniä vai viinaa. Molemmilla saa päänsä ihan yhtä lailla sekaisin. PAITSI ETTÄ: väkevillä saa nopeamin! Mun veli kuoli alkoholiyrkytykseen. Oli juonut useampia vuosia, tihenevässä tahdissa. Kerran sitten krapulaa loitontaessaan tuli ottaneeksi liikaa ja liian nopeasti, ja kaatui seisovilta jaloiltaan. Oli yksin eikä kukaan ollut näkemässä ja soittamassa ambulanssia. Ennen sitä oli ollut jo ne psyykkiset oireet nähtävissä -- ei tullut uni. oli masentunut, tietyssä vaiheessa itsetuhoisia ajatuksia. Veljeni oli köyhä ja työtön. Perhe oli ja vaimo, joka kävi töissä ja jVeljeni kuolema pantiin ensin sydänkohtauksen piikkiin, ja sillä sen saattoi selittää sukulaisille ja tuttaville kätevästi. Kuinkahan monissa julkkiskuolemissa selitys on sama: yllättävä sydänkohtaus, vaikka todellisuudessa syy on alkoholimyrkytys.


      • ..
        Juopon sisko kirjoitti:

        Ei mun mielestä ole väliksi onko viiniä vai viinaa. Molemmilla saa päänsä ihan yhtä lailla sekaisin. PAITSI ETTÄ: väkevillä saa nopeamin! Mun veli kuoli alkoholiyrkytykseen. Oli juonut useampia vuosia, tihenevässä tahdissa. Kerran sitten krapulaa loitontaessaan tuli ottaneeksi liikaa ja liian nopeasti, ja kaatui seisovilta jaloiltaan. Oli yksin eikä kukaan ollut näkemässä ja soittamassa ambulanssia. Ennen sitä oli ollut jo ne psyykkiset oireet nähtävissä -- ei tullut uni. oli masentunut, tietyssä vaiheessa itsetuhoisia ajatuksia. Veljeni oli köyhä ja työtön. Perhe oli ja vaimo, joka kävi töissä ja jVeljeni kuolema pantiin ensin sydänkohtauksen piikkiin, ja sillä sen saattoi selittää sukulaisille ja tuttaville kätevästi. Kuinkahan monissa julkkiskuolemissa selitys on sama: yllättävä sydänkohtaus, vaikka todellisuudessa syy on alkoholimyrkytys.

        Juopuneista voi saada niin tarpeekseen, oma veljeni makasi pakkasella ojassa, teki mieli sanoa kun äidin kanssa haimme, jätetään sinne että rähinä loppuu. Monta juopunutta olen kantanut lumihangesta sisätiloihin silti. Joltakin se on pois, kannatan pakkokeinoja alkoholismin hoidossa, koska toisten elämä joka ei vielä ole mennyt piloille on suojelemisen arvoinen.
        Joku haluaa parantua, nostan hattua. Mutta kotirauha on tärkeämpi, laitoksiin vain jotka eivät tahdo parantua.


    • sinua auttamaan

      ja vielä parempi jos pyydät pelastamaan antamalla elävää vettä ja Pyhän Hengen armolahjan. Kiitä ja kunnioita ja muista mitä hyvää olet saanut, kun sinut vapauttaa synnin kahleista. Kylvä hengelliseen lukemalla Raamattua ja ano tuntemistaan Pyhän Hengen opettamana. Tunnusta ihmisille uskosi Jeesukseen ja käy kasteella ja ano henkikastetta ja palvele Jumala johdatuksessaan sillä armolahjalla, minkä antaa seurajanaan ja opetuslapsenaan. Pyri tekemään Jumalan tahtoa ja kilvoittele hyvä uskon kilvoitus Jumalan lapsena valtakunnassaan. Pane kaikki toivosi Jumalan armoaan, niinkuin antaa hyvää anoville ja vanhurskauttaa sitä halajavat Hengellään, amen.

    • %%%%%%%%%%%%%%%

      sanomaa alkoholin ja myrkytystilojen kemiasta ja kasvillisuudesta/kasvuvauhdista ... pienellä annoksella ja tuhoavalla annoksella menyttä huumaa, elämämme (salaisuus on vaikuttamassa) Kiitän Jumalaani, minua ei voinut saattaa aivan perikatoon ja kääntymyksenkin hetkellä varoittava (sana voi varoittaa) sinua ja minua suistumasta syvimpään mahdolliseen ¤ saada luopua valhetta harjoittamasta, valheen harjoittamisesta/valhetta harjoittaneena ...... # rukoilemme #

      • """"""""""""""""""""

        ainaskii alkohol oli niin, mitä sai .... vuan ei oliissi bitänn ... koettakkkoo kaattooo alcohol .... haaha hhha mahtoton ... se kutatuukaataa


      • a man & a sprit
        """""""""""""""""""" kirjoitti:

        ainaskii alkohol oli niin, mitä sai .... vuan ei oliissi bitänn ... koettakkkoo kaattooo alcohol .... haaha hhha mahtoton ... se kutatuukaataa

        joo****************** se kaataa, ei sitä voi kaataa, se kaataa ja lopulta se kaatuu ....


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2454
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      280
      2087
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      86
      2040
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1771
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1681
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1649
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1554
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1377
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1331
    10. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      109
      1238
    Aihe