sairas

kesäheinä

Jos SS on leikkiä niin mitä mieltä olette Markusta, joka melkein hengensä kaupalla taistelee voitosta. Ihan mukava kundi, mutta hirvittää toi kun päivätolkulla kuumetta ja mies vaan pulikoi kylmässä vedessä.

8

1196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräs

Katsoin eilen Markun touhuja ja mietin että pimeneekö kisan tossa vaiheessa todellisuus. Siis loppuun asti vaikka henki menisi.

• Punapellava

Juuri kirjoitin tuonne alemmaksi Markun "sisun"
        viisaudesta, jatkaa kilpailua melkein 39 asteen kuumeessa.

Kyllä lääkärinkin olisi jo pitänyt kieltää kilpailun jatkaminen Markulta, jos mies ei sitä itse enää ymmärrä, niinhän Janinallekin tehtiin.

Kuka ottaa vastuun jos Markulle käy tosiaan huonosti ja lohduttaako se omaisia jos voitto tuli, mutta henki meni.

• kesäheinä
        Punapellava kirjoitti:

Juuri kirjoitin tuonne alemmaksi Markun "sisun"
        viisaudesta, jatkaa kilpailua melkein 39 asteen kuumeessa.

Kyllä lääkärinkin olisi jo pitänyt kieltää kilpailun jatkaminen Markulta, jos mies ei sitä itse enää ymmärrä, niinhän Janinallekin tehtiin.

Kuka ottaa vastuun jos Markulle käy tosiaan huonosti ja lohduttaako se omaisia jos voitto tuli, mutta henki meni.

Niin kai sitä loppu viimeksi jokainen on itse vastuussai tsestään. Ihmeelliseltä tuntuu, että mies miettii kattaako vakuutus. Tuosta vakuutuksesta tuli kyllä mieleen, ettei muusta väliä kuin rahasta. Ilmeisesti kilpailu on sumentanut todellisuuden. Kai sitä itse kävisi samanlailla, jos neljä viikkoa olisi eristyksessä, ainoana tavoitteena kilpailun voitto.

• Punapellava
        kesäheinä kirjoitti:

Niin kai sitä loppu viimeksi jokainen on itse vastuussai tsestään. Ihmeelliseltä tuntuu, että mies miettii kattaako vakuutus. Tuosta vakuutuksesta tuli kyllä mieleen, ettei muusta väliä kuin rahasta. Ilmeisesti kilpailu on sumentanut todellisuuden. Kai sitä itse kävisi samanlailla, jos neljä viikkoa olisi eristyksessä, ainoana tavoitteena kilpailun voitto.

Niin, kyllä varmaan jotain vaikuttaa tuo täydellinen eristäytyminen rakkaistaan. Niinhän Mikkokin Nuortista kommentoi heti voitokkaan kilpailun jälkeen, että tuntui paremmalta kuin vaimo ja lasten syntymät. (tosin korjaili kommenttiaan jälkikäteen).

Mutta kuitenkin kaikilla siellä olevilla on voitto tavoitteena, se on kuin ryhmäpsykoosi, ei nähdä enää mitään muuta mahdollisuutta kuin voiton tavoittelu ja mukana pysyminen mahdollisimman kauan.

Tuo Markun oman kilpakumppaneiden tuki ja toivomus, että Markku jatkaisi hamaan loppuun asti tuntuu kyllä myös ristiriitaiselta. Hyvähän se, että hoivaavat Markkua, mutta kellekään heistä ei edes käväise mielessä, että kannattaisiko Markun jatkaa kovassa kuumeessa taistelua.

Kaikki olivat innoissaan kun Markku ei tippunut jatkosta. Jaanankin viimeinen kommentti: Onneksi Markku pääsi jatkoon.

Minä olen ollut alusta lähtien Markun kannattaja, mutta nyt olisin toivonut hänen tippuvan jo viimeisistä kovista kamppailuista ja pääsevän kotiin toipumaan.

--Niin ja tuosta rahasta. Rahalla on pelottavan suuri vaikutus....Ja ahneella oli se paskanen loppu----

• kesäheinä
        Punapellava kirjoitti:

Niin, kyllä varmaan jotain vaikuttaa tuo täydellinen eristäytyminen rakkaistaan. Niinhän Mikkokin Nuortista kommentoi heti voitokkaan kilpailun jälkeen, että tuntui paremmalta kuin vaimo ja lasten syntymät. (tosin korjaili kommenttiaan jälkikäteen).

Mutta kuitenkin kaikilla siellä olevilla on voitto tavoitteena, se on kuin ryhmäpsykoosi, ei nähdä enää mitään muuta mahdollisuutta kuin voiton tavoittelu ja mukana pysyminen mahdollisimman kauan.

Tuo Markun oman kilpakumppaneiden tuki ja toivomus, että Markku jatkaisi hamaan loppuun asti tuntuu kyllä myös ristiriitaiselta. Hyvähän se, että hoivaavat Markkua, mutta kellekään heistä ei edes käväise mielessä, että kannattaisiko Markun jatkaa kovassa kuumeessa taistelua.

Kaikki olivat innoissaan kun Markku ei tippunut jatkosta. Jaanankin viimeinen kommentti: Onneksi Markku pääsi jatkoon.

Minä olen ollut alusta lähtien Markun kannattaja, mutta nyt olisin toivonut hänen tippuvan jo viimeisistä kovista kamppailuista ja pääsevän kotiin toipumaan.

--Niin ja tuosta rahasta. Rahalla on pelottavan suuri vaikutus....Ja ahneella oli se paskanen loppu----

Tulee jo mieleen, että taitaisi olla paikallaan jonkun muun alan lääkäri, joka kieltäisi Markulta kisan jatkamisen noin huonossa fyysisessä kunnossa.

• Minotauro
        kesäheinä kirjoitti:

Tulee jo mieleen, että taitaisi olla paikallaan jonkun muun alan lääkäri, joka kieltäisi Markulta kisan jatkamisen noin huonossa fyysisessä kunnossa.

Vaikuttaa että arvon neidot eivät itse ole juurikaan urheilua tai muuta kilpailumielellä suoritettavaa aktiviteettia harjoittaneet. Kilpailuvietti ja luovuttamattomuus ovat kilpailuiden suola.
        Oliko Vallu Konoselle terveellistä jatkaa kävelykilpailua huolimatta siitä että elimistö oli niin huonossa jamassa että kaveri oksensi kaikki nesteet ? ei, mutta hän jatkoi sitkeästi.
        Onko kestävyysurjeilu kivaa ? ei, mutta itsensä voittaminen/ylittäminen on.
        Markun sitkeys on ihailtavaa ja hänelle siitä kaikki kunnia. Ohjelman alussahan joku (=nainen) luovutti kun tuli nuha ja teltassakin oli niiiin kylmä nukkua....urhoollista ??
        pari kilpailuhenkistä fraasia loppuun:
        "never, never, never - give up"
        "menestys tulee ennen työtä vain sanakirjassa"

• kesäheinä
        Minotauro kirjoitti:

Vaikuttaa että arvon neidot eivät itse ole juurikaan urheilua tai muuta kilpailumielellä suoritettavaa aktiviteettia harjoittaneet. Kilpailuvietti ja luovuttamattomuus ovat kilpailuiden suola.
        Oliko Vallu Konoselle terveellistä jatkaa kävelykilpailua huolimatta siitä että elimistö oli niin huonossa jamassa että kaveri oksensi kaikki nesteet ? ei, mutta hän jatkoi sitkeästi.
        Markun sitkeys on ihailtavaa ja hänelle siitä kaikki kunnia. Ohjelman alussahan joku (=nainen) luovutti kun tuli nuha ja teltassakin oli niiiin kylmä nukkua....urhoollista ??

puhut. Keskustelemme lähinnä siitä, että SS mainitaan leikiksi. Tuskin Markku tähän koko elämäänsä on uhrannut. Lopettamisesta; milloin on aika lopettaa, kun on vain leikistä kyse?

• Punapellava
        Minotauro kirjoitti:

Älä koskaan anna periksi on kyllä hyvä sanonta, jos on terve ja painaa äärirajoillaan. Ihminen saa vielä kummasti voimia "hämärän rajamaillakin".
        Fyysisesti esim. juuri kävelyssä kroppa kulkee eteenpäin, mutta pää ei enää pelaa. Onhan näitä urheilijoita jouduttu kantamaan radalta pois, kun ovat kaikkensa antaneet ja vielä vähän enemmän.

En ole kilpaurheilua harrastanut, mutta en ole mikään helposti periksiantava tyyppi. Pitkiä suorituksia olen aikoinani yksin tehnyt. Ei esimerkiksi tullut mieleenkään keskeyttää aikoinani Finlandia hiihtoa, vaikka pakkasta oli 30 astetta, jalat tökkönä ja kädet jäässä. Monen monituista tuntia siinä tuhraantu, välillä järjestäjien autossa käsiäni sulattelin, mutta täydet 75 km. Hämeenlinnasta Lahteen hiihdin ja perillepääsy oli kyllä sen arvoista.

Mutta joutuvat urheilijatkin joskus luovuttamaan, jo valmiiksi sairaana ei kyllä yleensä lähdetä pitkiin suorituksiin. Puolikuntoisenakin terveydentila harkitaan tarkoin kannattaako lähteä yleensäkään kilpailemaan.

----never give up, except...------

Jokaisella tulee jossain raja vastaan milloin on luovutettava, on se sitten sairaus tai joku muu syy. Televisiosta ja netistä nähtynä Markulla kyllä alkaa olla se raja hyvin lähellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      189
      8603
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4738
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4238
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3792
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3216
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2980
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2676
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2491
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      41
      2218
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2203
    Aihe