Kaikkeus on yhtä?

luojaa?

olemmeko kaikki yhtä ja samaa energiaa eli luojaa?

http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=2602

46

1678

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kuulu

      Suosittelen poistoa kohtalaisen lämpimästi.

      • Energia

        Hyvä Suomi, vapaan sanan maa.


    • Qadesha

      Vaikka täällä yritetäänkin nyt tätä asiaa peitellä.

      Totuus ei sillä katoa että sensuuri-ristot riivaantuvat kaikesta mikä ei sovi heidän pikkuruiseen uskoonsa.

      • Anonyymi

    • Funtsider

      Siis... vaikken tieteestä paljoa tiedä, enkä liioin uskonnosta, on minun jotenkin vaikea ajatella asiaa muulta kantilta. Minusta vaan on niin järkevää, että olemme kaikki yhtä ääretöntä ainetta, Jumalaa.

      Mutta kysymykseni kuuluukin, että millä tavalla Raamattu kieltää ko. ajatuksen? Sillä samalla kun ajattelen näin, uskon myös Jeesukseen!!

      • Energia

        Eiköhän ne jokaisen uskonnon oppaat ole olleet olemassa.

        Vaan onhan meillä muutenkin erilaiset kulttuurit. Joten eiköhän sallita erilaiset uskonnotkin niin, että jokainen uskonto on omalla tavallaan oikeassa.

        Oikeastaan uskonnoissa on väärää vain se, että jokainen uskonto ajattelee olevansa ainut oikea.

        Joten voit edelleen uskoa Jeesukseen.



        Itse olen päättänyt uskoa painovoimaan ja jos uskoni horjuu, niin hyppään ylöspäin ja jos palaan maan pinnalle, niin uskoni aina vahvistuu.



        Olisiko maan päällinen elämä parempaa, jos kaikki olisivatkin perustaneet uskonsa tuohon voimaan eli painovoimaan?


      • Funtsider
        Energia kirjoitti:

        Eiköhän ne jokaisen uskonnon oppaat ole olleet olemassa.

        Vaan onhan meillä muutenkin erilaiset kulttuurit. Joten eiköhän sallita erilaiset uskonnotkin niin, että jokainen uskonto on omalla tavallaan oikeassa.

        Oikeastaan uskonnoissa on väärää vain se, että jokainen uskonto ajattelee olevansa ainut oikea.

        Joten voit edelleen uskoa Jeesukseen.



        Itse olen päättänyt uskoa painovoimaan ja jos uskoni horjuu, niin hyppään ylöspäin ja jos palaan maan pinnalle, niin uskoni aina vahvistuu.



        Olisiko maan päällinen elämä parempaa, jos kaikki olisivatkin perustaneet uskonsa tuohon voimaan eli painovoimaan?

        Ja "uskon" siihenkin. Mitä sitä kieltämään, selvää järkeen käypää asiaa.
        Ei uskominen painovoimaankaan sulje pois ajatusta kaiken ykseydestä tai edes Jeesuksen jumaluudesta. Vai sulkeeko? Miten?

        En tivaa tätä sinulta , Energia. Sinä jo mielipiteesi sanoit. Kunhan tässä kerron ajatuksiani.


    • rene

      Luoja on kaiken luonut alussa ja siinä mielessä Hänen kätensä jälki näkyy kaikkialla maa-planeetalla ja avaruudessa, ihmisen elintoiminnoissa, pienissä ja suurissa luonnonilmiöissä.

      Mutta, että kaikki olsisi samantyyppistä energiaa, niin siinä mennään jo henkimaailmanpuolelle. Itse käyttäisin tarkempaa ilmaisua kuin energia, nimittäin henkimaailman voimavaikutukset. Nyt tullaan tienhaaraan, jossa on kaksi joukkoa:

      1.) Jumala, Taivas, Hänen enkelijoukkonsa ja muuta taivaalliset olennot ja NE IHMISET, JOTKA OVAT SIIRTYNEET TÄHÄN JOUKKOON, USKOMALLA JEESUKSEEN, JUMALAN POIKAAN JA POIKANA.

      2.) Saatana, joka oli aikojen alussa luotu Taivaan enkeliruhtinas, kapinallaan Jumalaa vastaan Taivaassa, sai osan Jumalan enkelikuntaa mukaansa kapinaan ja syttyi sota Taivaassa, jonka Jumala enkeleineen voitti ja saatana heitettiin ulos Taivaasta ilmavaltoihin, josta se nyt tekee hävittävää työtään, yrittäen syöstä ihmisiä kadotukseen ja kansoja sotiin ja hävityksiin. Jeesus sanoi siitä:

      Joh 10:10 Varas(Saatana) ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.

      Joh 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

      Siis loppupäätelmä on, ettei täällä kaikki aivan samaa 'energiaa' ole.

      • Kaikki on samaa energiaa

        Luoja, Jumala ei ole luonut mitään pahaa, ainoastaan ihmiset,jotka haluavat hallita ja peloitella sekä alistaa toisia ihmisiä puhuvat paholaisesta tai helvettiin joutumisesta. Kumpaakaan ei ole, mutta jos ihminen tekee eläesään väärin-valehtelee,varastaa,tappaa jonkun toisen ihmisen,jne:een-hän itse jos ei maallisen tuomarin tuomiota joudu kärsimään,tai vaikka joutuisikin,niin karman kautta ainakin.Elikkä jos tässä elämässä teet vääryyttä, niin seuraavassa elämässä sinä joudut vääryyden kohteeksi.Tässä elämässä on minulle tapahtunut paljon murheellisia asioita,joten olen miettinyt minkälainen minun edellinen elämä on oikein ollut.Nyt on kaikki hyvin, ehkä karmavelka on maksettu,toivon ainakin niin.


      • rene
        Kaikki on samaa energiaa kirjoitti:

        Luoja, Jumala ei ole luonut mitään pahaa, ainoastaan ihmiset,jotka haluavat hallita ja peloitella sekä alistaa toisia ihmisiä puhuvat paholaisesta tai helvettiin joutumisesta. Kumpaakaan ei ole, mutta jos ihminen tekee eläesään väärin-valehtelee,varastaa,tappaa jonkun toisen ihmisen,jne:een-hän itse jos ei maallisen tuomarin tuomiota joudu kärsimään,tai vaikka joutuisikin,niin karman kautta ainakin.Elikkä jos tässä elämässä teet vääryyttä, niin seuraavassa elämässä sinä joudut vääryyden kohteeksi.Tässä elämässä on minulle tapahtunut paljon murheellisia asioita,joten olen miettinyt minkälainen minun edellinen elämä on oikein ollut.Nyt on kaikki hyvin, ehkä karmavelka on maksettu,toivon ainakin niin.

        Paholainen on. Helvetti on.

        Karmaa ei ole, koska meillä kullakin on vain tämä yksi ainoa elämä. Joten ei ole karman seurauksiakaan, vaan pahojen/hyvien tekojen mukaan tuomitaan.

        Kun ei ole karmaakaan, niin ei ole karmanvelkaakaan. Ne ovat idän pakanauskontojen valheita kaikki karma-ajatukset.


      • Energia

        Kyllä kaikki on yhtä ja samaa energiaa.

        Tällä hetkellä tuo energia on vain käpertyneenä erilaisiin energiakeskittymiin, joista avautuu eri tiheyden ja aallonpituuden omaavia energia-aaltoja.


      • rene
        Energia kirjoitti:

        Kyllä kaikki on yhtä ja samaa energiaa.

        Tällä hetkellä tuo energia on vain käpertyneenä erilaisiin energiakeskittymiin, joista avautuu eri tiheyden ja aallonpituuden omaavia energia-aaltoja.

        Meillä uskovilla(Jeesukseen tietenkin) suurin energia on Jumalan voima, jolla kaikki on luotu ja pysyy paikallaan.


      • Energia
        rene kirjoitti:

        Meillä uskovilla(Jeesukseen tietenkin) suurin energia on Jumalan voima, jolla kaikki on luotu ja pysyy paikallaan.

        Ajatukseni mukaan ei ole olemassa kuin yksi voima, joka saa tiheään käpertyneen energian avautumaan vähemmän tiheäksi.

        Atomien ytimistä siis avautuu energia-aaltoja, joilla on myös hiukkasluonne.

        Ja lopulta kaikki muuttuu yhdeksi ja samaksi saman tiheyden omaavaksi energiaksi eli tilaksi eli luojaksi, jolla on ajatuksen voima.


      • rene
        Energia kirjoitti:

        Ajatukseni mukaan ei ole olemassa kuin yksi voima, joka saa tiheään käpertyneen energian avautumaan vähemmän tiheäksi.

        Atomien ytimistä siis avautuu energia-aaltoja, joilla on myös hiukkasluonne.

        Ja lopulta kaikki muuttuu yhdeksi ja samaksi saman tiheyden omaavaksi energiaksi eli tilaksi eli luojaksi, jolla on ajatuksen voima.

        Meillä uskovilla Jumala on persoona, eikä vain energian ilmentymä.

        Kun Jumala tuli alas Kristuksessa ja osoitti rakkautensa antamalla henkensä, kärsien meidän syntisten edestä sijaiskuoleman, niin se oli rakkautta, rakkauden 'energian' korkein ilmentymä.


      • Anonyymi
        Energia kirjoitti:

        Kyllä kaikki on yhtä ja samaa energiaa.

        Tällä hetkellä tuo energia on vain käpertyneenä erilaisiin energiakeskittymiin, joista avautuu eri tiheyden ja aallonpituuden omaavia energia-aaltoja.

        Montako kehystä olet havainnut ympärilläsi.


      • Anonyymi
        Energia kirjoitti:

        Kyllä kaikki on yhtä ja samaa energiaa.

        Tällä hetkellä tuo energia on vain käpertyneenä erilaisiin energiakeskittymiin, joista avautuu eri tiheyden ja aallonpituuden omaavia energia-aaltoja.

        Kuinka olet mitannut aalonpituudet


    • kaikki on samaa energiaa

      Lukekaa Neale Donald Walsch:in kirjoja, alkaen :Keskusteluja Jumalan kanssa, sen jälkeen hän on kirjoittanut monta mielenkiintoista kirjaa samasta aiheesta.Vasta sitten, kun luin nämä kirjat ymmärsin, miksi minua aina ahdisti kirkossa.Kuuluin silloin ev.lut.seurakuntaan ja aina siellä ollessa minusta tuntui, että tänne en ainakaan kuulu.Erottuani ev.lut.seurakunasta ja käydessäni kirkossa sen jälkeen, niin yllätys, yllätys en tuntenut enää minkäänlaista ahdistusta. Minulle Jumala on "minussa" ja jokapaikassa,tavallisessa elämässä mukana, eikä Jumalaa varten tarvitse olla mitenkään mielinkielin, kun elää tavallista normaalia elämää. Tämä toimii minulla ja olen mielestäni normaali ihminen.

      • Energia

        keskusteluja Jumalan kanssa on hyvä kirja ja siihen ja sen kirjan kirjoittajan muihinkin kirjoihin kannattaa tutustua.


      • Anonyymi

        Tähän ajatukseen itsekin olen päätynyt. Suhtautumiseni muihin ihmisiin muuttui tällöin täysin. Lisäksi kveekarien ajatukset avautuivat hienosti kuten myös monet raamatun kohdat.


    • Anonyymi
    • Yli 130 erihenkistä uskonlahkoa yhdistää:

      Porton viha viini, Jeesuksen veri
      Ekumenia, eli yhdessä eksyttäminen
      Pyhän Hengen herjaus

    • Olemme kaikki samaa tietoisuutta, kyllä vain.

      • Myös nukkuessamme?


      • inti kirjoitti:

        Myös nukkuessamme?

        Juu, näinhän sitä kerrotaan.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Juu, näinhän sitä kerrotaan.

        Eli kun on kerrottu, niin se on totta...

        Huoh!


      • Anonyymi

        Hölynpölyä. En mä ainakaan sun kans ole samaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli kun on kerrottu, niin se on totta...

        Huoh!

        Kyllä tiede näin kertoo ja minä uskon, että se on totta.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Juu, näinhän sitä kerrotaan.

        Juu, näinhän sitä kerrotaan.



        No jos on kerrottu, niin silloin on varmaan totta. Haaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, näinhän sitä kerrotaan.



        No jos on kerrottu, niin silloin on varmaan totta. Haaa.

        Kuulostaa raamatun pilkkaamiselta. Siinähän kanssa kerrotaan asioita. Milloin Luukkaan tai Johanneksen tapaan…


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Juu, näinhän sitä kerrotaan.

        Kaikki, mitä eri puolilla maailmaa kirjoitetaan, on totta? Oletko nyt ihan...?


    • Anonyymi

      Pieni lainaus kirjasta Ramana Maharshi, Keskustelut:

      " ... Sen hämäräkin käsittäminen auttaa egon kuolettamisessa. Sen jälkeen yhden Äärettömän Olemassaolon oivaltaminen tulee mahdolliseksi. Siinä tilassa ei ole Ikuisesta Olemassaolosta erillään olevia yksilöitä. Eikä ole kuoleman tai voivottelun ajatuksia."

      • Anonyymi

        Mutta sadat tuhannet muut eri "gurut" sanovat kaiken aivan toisella tavalla.


      • Anonyymi

        Puhdasta sanamagiaa ilman vähintäkään käsitteitten selventämistä tai todistusta.

        Tuollaista 'pyhät miehet' levittävät ja hoopot pitävät viisautena...


    • Aiheuttaako yhteinen energia sosiaalista painetta?

    • Anonyymi

      On se kun taikasientä popsii menninkäinen ja syöjätär edelleen.

      • Anonyymi

        Palstan aloittajan lause on kovin lähelle māyāvādaa. Taantumuksellinen ja eksyttävä filosofia.

        Mayavada (māyāvāda) on yhteinen nimi useille filosofisille opeille, joissa Absoluutin uskotaan olevan persoonaton ja maailman, yksittäisten elävien olentojen ja Jumalan olevan illuusion tuotetta. Tämä oppi, joka on pohjimmiltaan BUDDHALAISUUDEN piilevä muoto, on ristiriidassa todellisen tarkoituksen kanssa ja ei sovi yhteen oikein minkään asian kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstan aloittajan lause on kovin lähelle māyāvādaa. Taantumuksellinen ja eksyttävä filosofia.

        Mayavada (māyāvāda) on yhteinen nimi useille filosofisille opeille, joissa Absoluutin uskotaan olevan persoonaton ja maailman, yksittäisten elävien olentojen ja Jumalan olevan illuusion tuotetta. Tämä oppi, joka on pohjimmiltaan BUDDHALAISUUDEN piilevä muoto, on ristiriidassa todellisen tarkoituksen kanssa ja ei sovi yhteen oikein minkään asian kanssa.

        olemmeko kaikki yhtä ...


        on myös sellainen suuntaus, jonka mukaan kaikki on yhtä ja samaa. Sen mukaan on myös samaa, syötkö kakkua tai kakkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olemmeko kaikki yhtä ...


        on myös sellainen suuntaus, jonka mukaan kaikki on yhtä ja samaa. Sen mukaan on myös samaa, syötkö kakkua tai kakkaa.

        yäk!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        yäk!

        olemmeko kaikki yhtä ...

        Niin, yäk se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olemmeko kaikki yhtä ...

        Niin, yäk se on.

        yäk, yäk, yäk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        yäk, yäk, yäk.

        Mikäs lasten kerho tästä on tullut? Taannoin täällä oli hyvääkin pohdintaa.


    • Elollinen kuten ihminenkin on maantomua, hetken on ja poistuu jälleen maahan.

      • Anonyymi

        Suurin osa meistä poistuu krematorion ilmanpuhdistuksen kautta krematoriota ympäröivään ilmaan.

        Se on siinä, kuin pieru Saharassa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa meistä poistuu krematorion ilmanpuhdistuksen kautta krematoriota ympäröivään ilmaan.

        Se on siinä, kuin pieru Saharassa!

        Luusto jää ja kivenäisaineet rauta okiidet maahan.


    • Anonyymi

      Hölynpölyä nuo energioiksi kuvitellut utopiat.

      • Anonyymi

        on myös sellainen suuntaus, jonka mukaan kaikki on yhtä ja samaa.

        yäk.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1255
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1176
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe