Heinäluoma pistää Vanhasen ojennukseen

Eero sanoo ja Matti anoo.

Se on hallitustyöskentelyn uusi mantra tästä lähtien.

9

458

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mä muistan

pitääkö paikkansa?

• antiteesi

Noh, ehkä kepu saa sympatiaääniä?

• vai mitä?

Brechtiä ei arvosteta maalaisliittolaisessa arvomaailmassa. Miksikö?

No siksi, että Brecht ei saksalaisena ja kaupunkilaisena tuntenut Suomen maaseudun ihmisten asioita lainkaan ja irvaili tahdittomasti suomalaiselle kaupunkiporvaristolle. Tosin sen itsensä tajuamatta.

• antiteesi
        vai mitä? kirjoitti:

Brechtiä ei arvosteta maalaisliittolaisessa arvomaailmassa. Miksikö?

No siksi, että Brecht ei saksalaisena ja kaupunkilaisena tuntenut Suomen maaseudun ihmisten asioita lainkaan ja irvaili tahdittomasti suomalaiselle kaupunkiporvaristolle. Tosin sen itsensä tajuamatta.

Suomen Isäntää ei ehkä ihan suoraan voi verrata Heinäluomaan, koska käsittääkseni hän pystyy monumentaalisiin henkisiin julmuuksiin myös kännissä? Puntilan isäntähän oli maailman joviaalein ihminen juovuksissa.

Mattiakaan ei ehkä ihan suoraan voi verrata Vanhaseen, koska Brechtin Matti sai raivokkaita sisukkuuskohtauksia (rakensi jopa Hattelmalan Harjut). Uskoisin, että Wuoliojen ja Brechtin aito Isäntä on lähempänä maalaisliittolaista sielunmaisemaa kuin uusi poliittinen kuri.

• Kekkonenkov

Onko tuo nimimerkki otettu Kekkosen nimimerkistä?

• JormaKKorhonen

...Urho Kekkosen käyttämiä nimimerkkejä:

Erasmus, Esa, Esaias, Ranstakka, Kohennuskeppi, Huoltomies, Itsenäinen suomalainen, Karjalainen talousmies, K.Y.Laaksonen, Känä, Köpi, Lakimies, Lautamies, Liimatainen, Maalaisliittolainen, Mies Suomalainen, Olli Tampio, Pekka Peitsi, Pentti, Puhuva kivi, Simo Sakari, Suomalainen, Urho Sorsimo, Veljenpoika, Vienalaisia, Yksi monista.

Nyt minä vasta tajusin, miksi teitä kepulaisia kiinnostaa niin tavattomasti se, kuka minkin nimimerkin takana on, ja onko jollakin useita nimimerkkejä. Kun teidän suurella idolillanne on tuollaiset perinteet, niin oletatte varmaan muidenkin ihailemienne käyttävän monia. Kuten JormaKKorhosenkin.

Ja oikeassahan olette. Sen jälkeen kun rekisteröidyin K.K.Korhosena, olen ollut ajoittain rekisterissä myös Kohennuskeppinä (Kekkosen nimiä sekin), Stadinkundi35:nä, StadinkundiKKK:na ja edelleen olen siellä KapiKorhosena. Kaikkia noita nimiä olen joskus käyttänyt, mutta en enää viime aikoina mitään muuta kuin tätä omaa nimeäni JormaKKorhosta. Ja muilla nimillä tai nimettömänä en ole esiintynyt enää ensimmäisen rekisteröitymiseni jälkeen.

• kiitokset!
        JormaKKorhonen kirjoitti:

...Urho Kekkosen käyttämiä nimimerkkejä:

Erasmus, Esa, Esaias, Ranstakka, Kohennuskeppi, Huoltomies, Itsenäinen suomalainen, Karjalainen talousmies, K.Y.Laaksonen, Känä, Köpi, Lakimies, Lautamies, Liimatainen, Maalaisliittolainen, Mies Suomalainen, Olli Tampio, Pekka Peitsi, Pentti, Puhuva kivi, Simo Sakari, Suomalainen, Urho Sorsimo, Veljenpoika, Vienalaisia, Yksi monista.

Nyt minä vasta tajusin, miksi teitä kepulaisia kiinnostaa niin tavattomasti se, kuka minkin nimimerkin takana on, ja onko jollakin useita nimimerkkejä. Kun teidän suurella idolillanne on tuollaiset perinteet, niin oletatte varmaan muidenkin ihailemienne käyttävän monia. Kuten JormaKKorhosenkin.

Ja oikeassahan olette. Sen jälkeen kun rekisteröidyin K.K.Korhosena, olen ollut ajoittain rekisterissä myös Kohennuskeppinä (Kekkosen nimiä sekin), Stadinkundi35:nä, StadinkundiKKK:na ja edelleen olen siellä KapiKorhosena. Kaikkia noita nimiä olen joskus käyttänyt, mutta en enää viime aikoina mitään muuta kuin tätä omaa nimeäni JormaKKorhosta. Ja muilla nimillä tai nimettömänä en ole esiintynyt enää ensimmäisen rekisteröitymiseni jälkeen.

Kiitos taas jälleen Korhoselle hyvästä informaatiosta!

Tuo Olli Tampio on erinomainen nimimerkki.

• näin olen kuullut

Matti voi opetella tuon mantran, sillä se auttaa erilaisissa tsunameissa.

• ei asiaa

ei mitään laita ojennukseen, pitkänlinjan ylioppilas. Puhua kovasti yrittää mutta mitään oikeaa asiaa ei ole?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      50
      4154
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1959
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1346
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1232
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1024
    6. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      192
      992
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      229
      976
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      947
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      820
    10. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      122
      815
    Aihe