Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut!

Nassen

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut!"

Pystyykö kukaan keksimään kuusisanaista virkettä joka olisi vielä mahdottomampi, epäloogisempi ja enemmän täynnä tarkastelua kestämättömiä oletuksia ja väittämiä?

Väitän ettei pysty.

17

1285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raamattu on Jumalan ehdottoman pyhää sanaa

    • Tavoitteeton

      Tuossa on kanssa kuusi sanaa, ja se sisältää yhtä lukuunottamatta (Jeesus on Herra) samat oletukset kuin tuo sinun virkkeesi.

      Mutta tuon yhden puutteen korvaa kyllä nämä neljä uutta oletusta:

      - Jumala on olemassa.
      - Jeesus on Jumalan Poika.
      - Taivas on olemassa.
      - Taivas on se, mihin pelastutaan.

      • Nassen

        loit lauseen joka on lähes yhtä moniselitteinen mutta siihen liittyviä oletuksia on enemmänkin?


      • Tavoitteeton
        Nassen kirjoitti:

        loit lauseen joka on lähes yhtä moniselitteinen mutta siihen liittyviä oletuksia on enemmänkin?

        Se lauseeni oli siis otsikossa:

        "Usko Jeesukseen, Jumalan Poikaan, pelastaa taivaaseen."


        Eikös haasteena ollut keksiä lause, joka sisältää vielä enemmän perustelemattomia oletuksia kuin se alkuperäinen ehdotuksesi?


      • M@k3
        Tavoitteeton kirjoitti:

        Se lauseeni oli siis otsikossa:

        "Usko Jeesukseen, Jumalan Poikaan, pelastaa taivaaseen."


        Eikös haasteena ollut keksiä lause, joka sisältää vielä enemmän perustelemattomia oletuksia kuin se alkuperäinen ehdotuksesi?

        Pese synnit sielustasi karitsan verellä, lumivalkeaksi.


      • jaina
        M@k3 kirjoitti:

        Pese synnit sielustasi karitsan verellä, lumivalkeaksi.

        kehotti tuossa taannoin itseasiassa kylpemistä
        versessä. Kokemuksensa mukaan tehkkaampaa kuin pelkkä peseminen viruttamalla. (Tosin Prinsessakaan ei tiennyt kertoa, miltä aikoi pelastatua.)

        Nyt toivovat sankat selväpäisten joukot, että kyseessä on todella metafora, eikä kirjaimellisesti ymmärretty raamatunlause.


      • Nasse

        mainitsemiesi neljän joukosta
        (- Jumala on olemassa.
        - Jeesus on Jumalan Poika.
        - Taivas on olemassa.
        - Taivas on se, mihin pelastutaan.)

        viidennen, usko on se joka pelastaa.


      • Juutas Pappi
        M@k3 kirjoitti:

        Pese synnit sielustasi karitsan verellä, lumivalkeaksi.

        Onneksi yhteiskunta arvostaa meitä uskonnollisia ihmisiä. Jos joku muu menisi julkisuuteen puhumaan tuollaista veripalttua, hän joutuis mielenvikatutkimukseen.

        Virsi nro 87868787

        Me syömme lihaa ja juomme verta,
        ihramahaa kasvatamme jokainen kerta
        paistuu maksa, maistuu rasva
        kohta repee satakerta


        Ylistetty olkoon Herra Herra Herra Seaboat
        saatana vittu perkele

        siunausta


      • Tavoitteeton
        Nasse kirjoitti:

        mainitsemiesi neljän joukosta
        (- Jumala on olemassa.
        - Jeesus on Jumalan Poika.
        - Taivas on olemassa.
        - Taivas on se, mihin pelastutaan.)

        viidennen, usko on se joka pelastaa.

        eikös se sisältynyt jo siihen alkuperäiseen ehdotukseen?


      • SEEMOS
        Tavoitteeton kirjoitti:

        Se lauseeni oli siis otsikossa:

        "Usko Jeesukseen, Jumalan Poikaan, pelastaa taivaaseen."


        Eikös haasteena ollut keksiä lause, joka sisältää vielä enemmän perustelemattomia oletuksia kuin se alkuperäinen ehdotuksesi?

        Yksi perustelematon oletus enemmän kuin Nassen avaus lauseessa: jeesus-jumalan poika!
        Hyvin keksitty ;)


      • Nasse
        Tavoitteeton kirjoitti:

        eikös se sisältynyt jo siihen alkuperäiseen ehdotukseen?

        mutta uskikselle sitä täytyy kerrata ja toistaa jatkuvalla syötöllä.

        Samoin kyky hahmottaa kokemuksia on usein rajoittunutta, joten on syytä listata kaikki samaan ryhmään ettei loput sillävälin unohdu.


    • w. aLLen

      Tälläinen mainos oli tämän viestin yläpuolella:

      "Tilaa vitsit mukaasi. Hauska vitsi joka päivä, toimi heti! Naurutakuu."

      Hmm, sattumaako? Usemmiten näen vain jotain saarna mainoksia..
      Olet kiinnittänyt mainostajien huomion Nassen. Olet niin hyvä! :D

    • että

      "Universumi syntyi tyhjästä"

      Enkä tarvinnut siihen kuin kolme sanaa....

    • SEEMOS

      Aloitus: Usko herraan jeesukseen jne. Nimimerkillä NASSE!!
      Tuon teit tahallasi, toisen kerran tätä palstaa lukiessa on maitokahvit näppiksellä! :D

      • Nasse

        perskuta!


      • SEEMOS
        Nasse kirjoitti:

        perskuta!

        Mutta kun limut ei maistu ja mallasjuomista&tärpäteistä on tullut ns mitta täyteen, Niin jotainhan sitä pitää minunkin litkiä....


    • jeesusteleva kiihko hihhuli...

      >"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut!"
      >
      >Pystyykö kukaan keksimään kuusisanaista
      >virkettä joka olisi vielä mahdottomampi,
      >epäloogisempi ja enemmän täynnä tarkastelua
      >kestämättömiä oletuksia ja väittämiä?

      Pystytkö sanomaan vielä, mikä tekee tuosta lauseesta mahdottoman, epäloogisen ja enempää tarkastelua kestämättömän?

      "Väitän ettei pysty."

      Helppoa: Kysy Nassenilta, hän kyllä tietää kaiken.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      97
      1150
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      978
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      729
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      596
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe