Kertokaahan mielipiteenne seuraavasta ja mitä tulisi asialle tehdä? Viime lauantaina vitostiellä noin 20km Juvalta Mikkeliin oli asfalttia kuorittu kaistale koko tien leveydeltä. Alueella oli ollut pinnoitustyö, mutta se oli saatu valmiiksi kyseistä paikkaa lukuunottamatta. Pinnoittajat sekä koneet olivat jo häipyneet. Mikkeliinpäin mennessä kuorinnassa oli jyrkkä reuna johon jysäytettiin n.60km/h. Mitään erityisiä varoitusmerkkejä ei ollut. Heti töyssyn jälkeen ohjauksesa oli väljyyttä. Suututtaa todella! Korvausvaatimuksen aijon tehdä! Mitä olette mieltä!?
Asfalttia kuorittu...
10
2272
Vastaukset
- Laittaa
Voisivat laittaa pikeä tälläisiin paikkoihin ja jos ei pikipannua viitsi lämmittää, niin öljysorastakin tehty "luiskamuoto" pehmentää iskuja ihan kivasti. Toisaalta ehjä autohan kyllä kestää nuo terävät reunatkin ihan hyvin, mutta ainahan täytyy ottaa huomioon, että maamme sangen vanhaan autokantaan mahtuu monenmoista yksilöä. Mutta ainahan voit kokeilla hakea korvauksia.
Asfalttia ja oljysöraa levitettäessä on oltava tietty kerrospaksuus jotte reuna kestää, ei voi lähteä nollasta ja jos voisikin niin reuna lähtisi syöpymää, jolloin tulisi terävä reuna uuteen pintaan. Siksi jyrsitään keinotekoinen pykälä jotta asfalttikerrokselle tulee lähtiissä ja lopetuksessa paksuutta. olette ajaneet ikään kuin lopetus vakoon ja sen vaon reunan tulee olla terävähkö, tai pystysuora, ei viiste pinta.
- noin__
ajonopeus on sopeutettava sellaiseksi että saa tarvittaessa auton pysäytettyä sillä matkalla minkä havaitsee esteettömäksi. Jollet huomannut "estettä" ajoit siis liian lujaa havainnointikykyysi nähden, joten joudut valitettavasti nuolemaan haavasi itse.
- ..varmaankaan
Ainut henkilö joka kyseiseen kynnykseen on tullut liian lujaa. Yleensä näihin kuorintoihin on tehty luiskat jotta autoilijoiden ei tarvitse hiljentää kävelyvauhtiin. Olisi vaatinut lukkojarrutuksen. Ainakin moiset paikat on yleensä merkitty. Tässä tapauksessa ei ollut tehty kumpaakaan.
- JonR
..varmaankaan kirjoitti:
Ainut henkilö joka kyseiseen kynnykseen on tullut liian lujaa. Yleensä näihin kuorintoihin on tehty luiskat jotta autoilijoiden ei tarvitse hiljentää kävelyvauhtiin. Olisi vaatinut lukkojarrutuksen. Ainakin moiset paikat on yleensä merkitty. Tässä tapauksessa ei ollut tehty kumpaakaan.
Aikaisemmin samanlainen paikka oli lahdesta mikkeliin mentäessä vähän ennen mikkeliä, ja rysäytin pimeällä siihen kynnykseen, ei silloinkaan mitään loivennusta tai varoitusta.
Vissiin samat heput asialla, itse selvisin pelkällä säikähdyksellä. - sen tien
pitäisi olla sellaisessa kunnossa, että laillisella (eli katsastetulla ym) autolla voi ajaa laillista nopeutta tiellä. Olen törmännyt samantapaiseen ongelmaan madalletulla autolla, joka on kuitenkin lain mukaan tarpeeksi korkea.
Nopeudella ei ole siinä tapauksessa merkitystä; itse melkein pysähdyn vastaaviin esteisiin, ja silti on usein pohja ottanut kiinni. Tietöitä on tietenkin pakko tehdä ihan yleisen edun takia, mutta tuollaisista esteistä pitäisi kyllä varoittaa hyvissä ajoin etukäteen. Osaisin silloin minäkin käyttää kiertotietä, eikä tarvitsisi haitata kaikkien muiden menoa siksi, että minä joudun peruuttamaan paikalta pois.
- mitenkään?
"Mitään erityisiä varoitusmerkkejä ei ollut."
Oliko alueella yleensä mitään tietyö-liikennemerkkejä? Jos oli, niin korvauksia voi olla vaikea saada. Merkityllä tietyömaalla ei monttuja tarvitse erikseen merkitä, vaan yksikin merkki velvoittaa kuljettajan noudattamaan riittävää varovaisuutta.- Juvalla
Oli kyltti iso keltainen kyltti missä luki päällystetöistä. Siitä eteenpäin oli 100km ja 80km rajoituksia. Kyseinen kuorinta oli ainut epäkohta koko tiellä. Uskoisin silti että korvauksia on lähes mahdoton saada.
- Volvo
Jos työmaan alussa merkit,korvausta turha oottaa,tiehallinto tutkii itse korvaus vaatimuksen ja vastaus tulee postissa:ei aihetta korvaukseen.On meinaan kokemusta,ku katkes jousi montussa.
- tuning is sick!
Omalla autolla ei moisia "jyrkkiä reunoja" edes juuri huomaa, voi ajella normaalivauhtia ylitte.
Ei nää Suomen tiet ole rata-autolle tehty, kunnon 4x4-peli pallokumeilla on ainoa oikea vaihtoehto. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403067- 802831
- 1862444
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362165- 191483
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411396- 101274
- 131269
- 221241