”Pitää heti löytää asian hyvä puoli. Se kuuluu hyvän aistin etuihin. Mehiläinen ottaa viipymättä makeuden hunajakennoonsa, käärme katkeruuden valmistaakseen myrkkyään. Muutamien halu kohdistuu parempaan, toisten huonompaan, eikä ole mitään, jossa ei olisi jotain hyvää.
Muutamilla on niin onneton mielenlaatu, että he tuhannen täydellisyyden joukosta keksivät yhden ainoan virheen ja moittivat ja paisuttelevat sitä. He keräävät toisten tahdosta ja ymmärryksestä kaiken kuonan ja kuormittavat virheluetteloaan, mikä pikemmin on rangaistus heidän huonosta valinnastaan kuin terävyyden näyte.
Heidän elämänsä on onnetonta, koska heidän ainaisena ravintonaan on katkeruus ja epätäydellisyydet. Onnellisempi maku on niillä, jotka tuhannen vian keskeltä löytävät sen ainoan täydellisyyden, joka sattuu heidän eteensä.”
~Suoraan Positiivareista, täydellinen ja juuri sopiva muutamille palstaa käyttäville. Niille, jotka etsivät omaa täydellisyyttään. Ehkä kaikista löytyy jotain hyvää.~
”Nuorukainen kertoo mummilleen, kuinka ”ihan kaikki” menee pieleen. Koulunkäynti, kotiolot, seurustelu, terveys…
Mummi on leipomassa kakkua. Hän kysyy pojalta, tahtoisiko hän maistiaisia, joita hän tietenkin haluaa. ”Tässä, ota vähän ruokaöljyä.”
”Yäk”, sanoo poika.
”Entäs pari raakaa kananmunaa?”
”Inhottavaa!”
”Haluaisitko mieluummin vähän jauhoja? Tai leivinjauhetta?”
”Mikä sua vaivaa mummi?”
Tähän mummi vastaa: ”Niin, ne kaikki näyttävät pahoilta yksinään. Mutta kun pannaan oikealla tavalla yhteen, niistä tulee ihanan herkullinen kakku! Samaten on elämässä.”
~Tämä Positiivareista lainattu Mummi ja kakku-tarina sopii erinomaisesti palstan tämän hetken henkeen. Palstan ilmapiirissä on pahaa, vaikeata ja hyvää. On kestettävä ärsyttäviä multinikkejä jotka tietoisesti tyrmäävät kaiken asiallisen keskustelun.
Pahan, vaikean ja hyvän loksahtaessa paikoilleen, palstan ilmapiirikin paranisi huomattavasti. Riittääkö palstalaisilla ja multinikeillä luottamusta luoda palstasta jotain suurenmoista, missä kaikki olisivat tasavertaisia ja keskustelut sujuisivat ilman pahuutta.~
Palstan ilmapiiri
7
562
Vastaukset
Lomilla olleet ihmettelevät samaa; heidän poissaollessaan
varttuneitten keskustelupalstat ovat muuttuneet epäviihtyisemmiksi.
Näin lyhyessä ajassa en osaa sanoa juuta enkä jaata!
Se on nähtävissä, että kirjoittajilla on omat aktiiviset syklinsä.
Toki ihmisen elämän asenne näkyy hänen viesteissään...
"puhheesta se miel haesoo" - kuittaisivat savolaiset.- tukkusutija
niinkuin monien muidenkin (ehkä kaikkien) pitkin matkaa. ohjeita on ollut lukemattomia kuin parantajiakin.
yhteistä pararantajille on ollut vakaa käsitys palstan huonosta ilmapiiristä ja oma varma tieto oikkeasta lääkkeestä.
on ollut pappia, lukkaria, valantehnyttä, ihmeparantajaa, huijaria, puijaria. on ollut psykiatria ja psykopaattia, rehtoria, eläintenkesyttäjää ja tohtoria.
kaikki nämä parantajat ovat tienneet, missä vika on vaaninut. kaikki nämä parantajat ovat löytäneet oman joukkonsa karsinoitavaksi pahoiksi, vaikeiksi, hyviksi ja moniksi muiksi.
ja ovat tienneet sen, että nimenomaan tällä hetkellä palstan ilmapiiri vaatii parantajan puukkoa tai aspiriinia.
ja useinmiten parantajat leimailevat vain vihjailevasti tuollaisiin tai tällaisiin ominaisuuksiin, joita joillakin on.
ja mikä on se luottamuksella luotu suurenmoisuus tai mummon kakku, jossa hyvä, vaikea ja paha sekoittuu, mikä tasavertaisuus ilman pahuutta kyseisellä presetillä?
tai millä tavoin ja mille paikkoilleen pahan, vaikean ja hyvän pitäisi loksahtaa?
konkretia puuttuu kuten aieminkkin. ja virheet on yleensä toisissa.- tukkusutija
capt.cöpenick kirjoitti:
Sanoi kontiolahtelainen.
sano hollolan polliisi.
- taikis
sullen, että pata kattilaa soimaa....:))
Kovin löytyy tukkikseltakin moitetta palstan tasosta ja kirjoittajista, ei me olla sen kummempia kukaan toista osoitellaan sormella herneen vetämisestä eikä huomata että omassa nokassa napottaa pottu. - tukkusutija
taikis kirjoitti:
sullen, että pata kattilaa soimaa....:))
Kovin löytyy tukkikseltakin moitetta palstan tasosta ja kirjoittajista, ei me olla sen kummempia kukaan toista osoitellaan sormella herneen vetämisestä eikä huomata että omassa nokassa napottaa pottu.löytyy ,löytyy ja varmaan futuurissakin.
muda että ilmapiirivaivoja sinänsä olisin sinänsä valitellut? saattaapi olla.
ja kun olen ositellut, tositellut, nin mielestäni, toistan mielestäni olen märissyt hienohelmaisuutta, opettajien opastusta ja ohjausta irvien. vaan varmaan toisinkin.
vaan olen yrittänyt välttää, kieltää kenkään kirjoittamasta. kirjoittakoon mita lustaavat kustaavat.
mutta toivon, että säilyy itselläni kuin siullakin ja toisillakin kirjoituksen mahku vailla ennakkosensuuria.
vaan pidän itsellääni okeuden kuin sinäkin ja toisetkin, vastailla ja kirjoittaa vapisematta -tavallani-, miellyttää se tapa eli ei.
ja valintani mukaan vastailla, kommentoida, kehua, haukkua kenen painomustaa tahansa, tai olla hiljaa.
ja pottu mun nokassain on veren itäsuomalainen perintö. ******
joko hymiötön viikko on loppu? - taikis
tukkusutija kirjoitti:
löytyy ,löytyy ja varmaan futuurissakin.
muda että ilmapiirivaivoja sinänsä olisin sinänsä valitellut? saattaapi olla.
ja kun olen ositellut, tositellut, nin mielestäni, toistan mielestäni olen märissyt hienohelmaisuutta, opettajien opastusta ja ohjausta irvien. vaan varmaan toisinkin.
vaan olen yrittänyt välttää, kieltää kenkään kirjoittamasta. kirjoittakoon mita lustaavat kustaavat.
mutta toivon, että säilyy itselläni kuin siullakin ja toisillakin kirjoituksen mahku vailla ennakkosensuuria.
vaan pidän itsellääni okeuden kuin sinäkin ja toisetkin, vastailla ja kirjoittaa vapisematta -tavallani-, miellyttää se tapa eli ei.
ja valintani mukaan vastailla, kommentoida, kehua, haukkua kenen painomustaa tahansa, tai olla hiljaa.
ja pottu mun nokassain on veren itäsuomalainen perintö. ******
joko hymiötön viikko on loppu?ainakin minun osaltani :)
niinpä niin...näinhän se on meillä jokaisella, oikeus kirjoittaa, oikeus arvostella. Ja sanoa suoraan toiselle kun siltä tuntuu. Ja olla ystävällinen kun siltä tuntuu. Minullakin. Miellytti eli ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,1574950Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut813606SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt352607SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het402253Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä962149Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?282056Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan632043Mitä saa sanoa?
Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja872003Onko olemassa miehiä, jotka haluavat yhteydenpitoa?
Silloin tällöin viestiä, puntarointeja arkielämästä, ikäänkuin pientä viihdettä ilman sen kummallisempaa. Tällaista miet211516Mitä Trump itse pitäisi siitä, jos häntä solvattaisiin
Kuten hän solvasi muita mm. Macronia? Kyllä ei huumori enää kukkisi. White house on nykyään pelkkä vitsi vain, ei mitään1051416