Muutin reilu vuosi sitten vuokra-asunnosta uudempaan asuntoon. Sanoin sähkösopimuksen irti ja ilmoitin uuden osoitteen, mihin tasauslaskun voisi sitten lähettää aikanaan. Muutin uuteen ja kaikki tuntui olevan kunnossa. Odottelin sähkölaskua, sitä ei tullut minulle, meinasin soittaa mutta annoin asian sitten olla ja ajattelin että kyllä ne sen hoitaa.
Nyt hain autolainaa, kaikki meni hyvin siihen asti kun minulle ilmoitettiin että luottotietoni EIVÄT ole kunnossa. Luottotietokeskuksesta ilmoitettiin että sähkölaskua on karhuttu jo reilun vuoden ajan. Sanoin että ei minulle ole tullut mitään krävöitä. Hyvin tylyyn sävyyn ilmoitettiin, että se nyt on kuule niin että luottotietosi on mennyt!
Soitin sähköyhtiöön, että mikäs tämä juttu nyt on. Sieltä ilmoitettiin että rästissä on sähkön tasauslasku. Kysyin ja sain selville että tasauslasku ja krävööt oli lähetetty siihen asuntoon josta muutin pois. Voi helvata, millä perusteilla sähköyhtiö lähettää laskun siihen osoitteeseen josta ilmoitan muuttavani pois ja pyydän sahkösopimuksen loppumista. Mitä järkeä on lähettää laskuja siihen osoitteeseen missä en enää asu, ja vielä vuoden verran. Olisi nyt ollut heidänkin suunnalta järkevää soittaa minulle, että en ole maksanut. Mutta silti, ilmoitin heille että muuta tuosta pois, en vain tajua vieläkään!
No, autolainaa en nyt voi sitten ottaa enkä mitään muutakaan. Ja ilman omaa syytä.
Luottotiedot meni..
14
4714
Vastaukset
- .............
Olisit ilmoittanut sähköyhtiölle uuden osoitteesi. Näin olisivat tienneet minne lähettää. Jos ilmoitit kirjallisesti asiasta uuden osoitteesi kanssa, voit hakea asiaan korjausta, kyllä heillä on tiedot vielä mitä olet sinne ilmoittanut.
Olisi toden totta kannattanut soittaa sinne yhtiöön, kun tiesit että se lasku on kuitenkin tulossa ja suurin piirtein milloin, eikä odotella vuotta että luottotiedot menee...- cerms
Et varmaan lukenut tekstiäni alusta alkaen. Sanoin ihan ekassa lauseessa: "Sanoin sähkösopimuksen irti ja ilmoitin uuden osoitteen, mihin tasauslaskun voisi sitten lähettää aikanaan."
Eli siis il-moi-tin uu-den o-soit-teen säh-kö-yh-ti-öl-le. No ei pahalla, mutta kannattaisi lukea teksti ensin kunnolla ennen kuin vastaa.
En soittanut koska kirjoitin sähkösopimuksen irtisanomislomakkeeseen nimeni yms ja uuden osoitteen. Mustaa valkoisella, toki itselle siitä ei jäänyt mitään tositetta. Ja tuskin sitä paperia enää sieltä sähköyhtiöstä löytyy. Lisäksi jonkin ajan kuluttua unohdin jo koko asian, koska en yleensä vaivaa päätäni laskuilla. Maksan laskun kun se tupsahtaa postiluukusta. Et sinäkään varmaan soittele Soneralle joka päivä ja kysele, että jokohan saisin sen kännykkälaskun, ja onhan siinä varmasti tarpeeksi iso summa maksettavana.
Minulla on se periaate, että jos asia on kertaalleen ilmoitettu, en sitä ala enää varmistelemaan. - Loijeri
cerms kirjoitti:
Et varmaan lukenut tekstiäni alusta alkaen. Sanoin ihan ekassa lauseessa: "Sanoin sähkösopimuksen irti ja ilmoitin uuden osoitteen, mihin tasauslaskun voisi sitten lähettää aikanaan."
Eli siis il-moi-tin uu-den o-soit-teen säh-kö-yh-ti-öl-le. No ei pahalla, mutta kannattaisi lukea teksti ensin kunnolla ennen kuin vastaa.
En soittanut koska kirjoitin sähkösopimuksen irtisanomislomakkeeseen nimeni yms ja uuden osoitteen. Mustaa valkoisella, toki itselle siitä ei jäänyt mitään tositetta. Ja tuskin sitä paperia enää sieltä sähköyhtiöstä löytyy. Lisäksi jonkin ajan kuluttua unohdin jo koko asian, koska en yleensä vaivaa päätäni laskuilla. Maksan laskun kun se tupsahtaa postiluukusta. Et sinäkään varmaan soittele Soneralle joka päivä ja kysele, että jokohan saisin sen kännykkälaskun, ja onhan siinä varmasti tarpeeksi iso summa maksettavana.
Minulla on se periaate, että jos asia on kertaalleen ilmoitettu, en sitä ala enää varmistelemaan.Luottotietojen menettäminen edellyttää, että sähkölaskusi on menny rosikseen ja käräjäoikeus on antanut asiasta tuomion. Aika hyvin olet onnistunut piiloutumaan esim. haastemiehiltä, joiden pitää antaa velkomuskanteen haaste tiedoksi. Ens kerralla kantsii ehkä tehdä se virallinenkin osoitteenmuutos..
- cerms
Loijeri kirjoitti:
Luottotietojen menettäminen edellyttää, että sähkölaskusi on menny rosikseen ja käräjäoikeus on antanut asiasta tuomion. Aika hyvin olet onnistunut piiloutumaan esim. haastemiehiltä, joiden pitää antaa velkomuskanteen haaste tiedoksi. Ens kerralla kantsii ehkä tehdä se virallinenkin osoitteenmuutos..
Totta helvetissä tein virallisen osoitteen muutoksen. Miksi en olisi tehnyt? Kyllä ainakin kaikki muu posti on osannut uuteen osoitteeseen, paitsi se saamarin lasku. Enkä ole keltään piiloutunut, eikä kukaan haastemies ole minua kaivannut.
- ...............
cerms kirjoitti:
Minulla on se periaate, että jos asia on kertaalleen ilmoitettu, en sitä ala enää varmistelemaan.No ihan varmasti soitan Soneralle jos ei vuoteen kuulu laskuja! Miksi pitäisi soittaa joko joka päivä tai sitten ei ollenkaan? Ja kyllä yleensä muutamaksi vuodeksi kaikki dokumentit tuollaisissa yhtiöissä säilytetään. Itse ainakin sinun tapauksessani ottaisin selvää asiasta ja hankkisin itselleni oikeutta enkä kirjoittelisi keskustelupalstoille.
- Valopää
Siis miten tämä on ylipäänsä mahdollista? Sen nyt vielä voi ymmärtää, että sähköyhtiöllä laskutusosoitteen muutos on jäänyt päivittämättä ja lasku menee väärään osoitteeseen, MUTTA yleensä posti kääntää uuteen osoitteeseen kaiken aika pitkään, vaikket maksullista postinkääntösopimusta tekisikään. Sittenhän laskun pitäisi mennä perintään, kyllä perintätstot selvittävät ihmisen uuden osoitteen. Täysin järjetöntä pommittaa vanhaa osoitetta, miten sinä siellä asuisit, kun sähkötkin on katkaistu??
Jos homma etenisi käräjille saakka, niin voudin pitäisi kaivata sinua ja toimittaa haaste...ja lopulta käräjäoikeuden päätös pitäisi kirjata Suomen Asiakastietoon ja sieltä pitäisi tulla kirje, jossa kerrotaan, että luottotietosi ovat punaisella.
En voi mitenkään uskoa, että nämä kaikki toimijat olisivat unohtaneet kaivaa sinut käsiinsä. Joko feikkaat, tai jos todellakin on näin, niin valitusta kehiin!!! Eka sähkölaitokseen, sitten haastemiehelle, käräjäoikeuteen ja asiakastietoon. Täytyyhän tällainen saada oikaistuksi! Ei tässä enää ole kysymys siitä ilmoititko osoitteesi vai et, viranomaisten olisi pitänyt ottaa suhun moneen kertaan yhteyttä ennen luottotietojen palamista!- ulosottomies
Olisi pitänyt tulla jo käräjiltä kirjettä, samoin kuin Suomen Asiakastiedolta jos sinut olisi merkitty heidän rekisteriin. Juttusi vähän haiskahtaa...
- sähkönostaja
Jos kyseessä on suuri ja perinteinen pääkaupunkiseudulla toimiva sähköyhtiö, tuo kaikki on hyvin mahdollista. Yhtiö ei hoida laskutustaan kunnolla, olen itse saanut laskuja joiden eräpäivä on ollut jo ummessa ja näiden kanssa samassa jaossa on tullut sitten makeasti ja helposti rahaa firmalle tuottava maksumuistutus. Osa laskuista on ollut sellaisia, että maksaminen ei onnistu millään vaikka viitenumeron tarkistaisi kuinka moneen kertaan tai luettaisi viivakoodin lukulaitteessa. Kaikelle tälle firmassa on viitattu kintaalla eikä asia kiinnosta ketään, koska tuo systeemi tuottaa "laillisesti" paljon helpommalla rahaa roistofirmalle kuin sähkön myynti.
- kyseessä
sähkönostaja kirjoitti:
Jos kyseessä on suuri ja perinteinen pääkaupunkiseudulla toimiva sähköyhtiö, tuo kaikki on hyvin mahdollista. Yhtiö ei hoida laskutustaan kunnolla, olen itse saanut laskuja joiden eräpäivä on ollut jo ummessa ja näiden kanssa samassa jaossa on tullut sitten makeasti ja helposti rahaa firmalle tuottava maksumuistutus. Osa laskuista on ollut sellaisia, että maksaminen ei onnistu millään vaikka viitenumeron tarkistaisi kuinka moneen kertaan tai luettaisi viivakoodin lukulaitteessa. Kaikelle tälle firmassa on viitattu kintaalla eikä asia kiinnosta ketään, koska tuo systeemi tuottaa "laillisesti" paljon helpommalla rahaa roistofirmalle kuin sähkön myynti.
..............
- kyseessä
sähkönostaja kirjoitti:
..............
- sähkönostaja
kyseessä kirjoitti:
..............
Kyllä se tuosta mun postauksesta käy selville kun miettii mikä parhaiten sopii noihin raameihin. Pääkonttorikin on keskeisellä paikalla.
Suoraan nimeämiseen en viitsinyt mennä ihan sen takia, että tällaisilla palstoilla pitää vetää raja johonkin, muuten päädytään siihen, että kaikki haukkuvat nimeltä mainiten kaikki firmat ja firmojen bulvaanit kilpailijoita. Postaukseni pointti ei ollut tietty firma, vaan se, että osittaisessa monopoliasemassa olevat isot firmat kyykyttää asiakkaita ja kaatavat oman toilailunsa asiakkaitten vastuulle (ja kukkarolle) ja tämä sähköfirma esimerkkinä. - sama
sähkönostaja kirjoitti:
Kyllä se tuosta mun postauksesta käy selville kun miettii mikä parhaiten sopii noihin raameihin. Pääkonttorikin on keskeisellä paikalla.
Suoraan nimeämiseen en viitsinyt mennä ihan sen takia, että tällaisilla palstoilla pitää vetää raja johonkin, muuten päädytään siihen, että kaikki haukkuvat nimeltä mainiten kaikki firmat ja firmojen bulvaanit kilpailijoita. Postaukseni pointti ei ollut tietty firma, vaan se, että osittaisessa monopoliasemassa olevat isot firmat kyykyttää asiakkaita ja kaatavat oman toilailunsa asiakkaitten vastuulle (ja kukkarolle) ja tämä sähköfirma esimerkkinä.Ihan yks ja hailee, miten sähköyhtiö laskutuksensa hoitaa. Luottikset ei sähkölaskusta pala ilman käräjäoikeuden päätöstä. Ja haastemies kyllä löytää oikean osoitteen, mikäli henkilö ei sitä varta vasten piilottele, elikäs toisin sanoen ei ole kirjojaan muuttanut oikeeseen paikkaan. Puppua koko juttu.
- ....................
sähkönostaja kirjoitti:
Suoraan nimeämiseen en viitsinyt mennä ihan sen takia, että tällaisilla palstoilla pitää vetää raja johonkin, muuten päädytään siihen, että kaikki haukkuvat nimeltä mainiten kaikki firmat ja firmojen bulvaanit kilpailijoita. Postaukseni pointti ei ollut tietty firma, vaan se, että osittaisessa monopoliasemassa olevat isot firmat kyykyttää asiakkaita ja kaatavat oman toilailunsa asiakkaitten vastuulle (ja kukkarolle) ja tämä sähköfirma esimerkkinä....että et voi vaatia oikeutta itsellesi ja samalla myös muille, jos muka käytäntö on tuollainen! Kuluttaja-asiamies on olemassa, poliisi..tuohona hipoo jo rikosta. Olen samaa mieltä kuin muutkin - koko juttu on puppua.
- outoa, muttei mahdotonta
kyseessä kirjoitti:
..............
Tosiaan, aika monta kirjettä on täytynyt postilta hukkua, että noin voi käydä.. Mutta tiedän tapauksen, jossa parkkisakko, parkkisakon karhukirje ja voudin ilmoitus veropalautuksen ulosmittauksesta on joutunut kadoksiin. Tuttavani huomasi kerran yllätyksekseen vasta veronpalautusten tilille tulon jälkeen, että siitä oli ulosmitattu korotettu parkkisakko ulosmittauskuluineen. Hän oli juuri muuttanut kyseisen tapauksen aikaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiky-maksuista valehtelu persujen törkein vaalipetos
Perusduunarina koen pahimmaksi persujen vaalipetokseksi "työmies" Putkosen lupaaman työntekijöiltä perittävien kiky-maks645674Onko Sdp:n romahdus pienpuolueeksi alkanut?
Mikään puolue ei kykene selviytymään loputtomasti, jos sitä repii jatkuvasti sisäiset ristiriidat ja kyvyttömyys päättää673443Persujen kannatusromahdus ilahduttaa
Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.233161- 1132906
En malta odottaa, että Lindtman pääsee suhmuroimaan pääministerinä
kun pitää sopeuttaa 10 miljardin edestä, ja eläkkeisiinkin voidaan puuttua Antin mielestä. (Demarien kannattajissa suuri642377Totuus sattui demareihin, vaativat asiallisen jutun poistoon
ja oli vielä suosittu, mutta kun demarit tarpeeksi valittivat, niin poistettiin. Raukkamaista toimintaa. Eli siis juttu401785Mikä ihmeen v&v megastore?
Tulee Pohjoisväylälle. Mitä siellä myydään? Keski-uudessamaassa juttua.11308En selvinnyt ilman naarmuja
Vaikka ehkä kuvittelin sen olevan ilmoitusluonteinen asia, jonka jälkeen kaikki palaa entiselleen ja ilma puhdistuu. Naa131215Miksi kastetaan luterilaisia ?
Tiesitkö että helluntailaiset ja jehovantodistajat kastavat luterilaisia saadaksen uusia maksavia jäseniä ? Tätä hellunt1801041- 59870