Pyhäkköoppikiistat

Auttaisiko tämä yhtään eteenpäin?

RAAMATUN AIKAPROFETIA 2300 ILTAA JA AAMUA

Monet profeetat saivat suuria totuuksia Jeesuksesta välitettäväksi ihmiskunnalle.
Olemme onnekkaassa asemassa ihmiskunnan historiassa, kun voimme lukea valmista Raamatun kirjakokoelmaa.

Kun profeetta Daniel sai Jumalan ilmoitusta lopun ajoista, hän oli ymmällä ja uupunut. (Dan 8:27) Hän ei voinut ymmärtää saamaansa ilmoitusta. Siksi enkeli Gabriel ilmestyi hänelle ja opetti Danielia. (9:21-22) 8 luvussa aikaisemmin oli jäänyt selittämättä aikakysymys tarkemmin. (8:13-19) Dan 9 luvussa kerrotaan Jerusalemissa olevan maanpäällisen pyhäkön hävittämisestä, että myös aikajaksot tarkemmin.

Enkeli selitti: "Seitsemänkymmentä viikkoa on säädetty (alkup. "leikattu jostakin") Sinun kansallesi." Tämä kertoo että 70 vuosiviikon aikajakso on osa jotakin pidempää aikajaksoa.
(9:24) Raamatun aikaprofetioissa "yksi päivä" merkitsee yhtä vuotta käytännössä.
Tulemme huomaamaan että 70 vuosiviikkoa, joka oli erityisesti juutalaisille kuuluva aika, (7x70=490 vuotta) on osa 2300 aikajaksoa Raamatun profetiassa. 70 ja 2300 alkoivat yhtä aikaa. "Kuinka kauan meidän täytyy katsella tätä? Päivittäinen uhri on poissa, jumalattomuus levittää tuhoa ja pyhäkkö ja palvelus on tallattu maahan. -Niin kauan että 2300 iltaa ja aamua on kulunut, sitten nousee pyhäkkö taas kunniaan." (8:13- 14)

70 vuoden aikajakso alkoi kun annettiin käsky Jerusalemin jälleenrakentamisesta. Jos nyt selvitämme milloin käsky annettiin, pääsemme aikalaskelman lähtöajankohtaan.
"Sinun tulee tietää ja ymmärtää; siitä ajasta jolloin se sana lähti liikkeelle, Jerusalemin entiselleen palauttamisesta ja rakentamista koskevan sanan lausumisesta, on voidellun hallitsijan tuloon 7 vuosiviikkoa ja 62 vuosiviikkoa rakennetaan kaupunkia ennalleen, toreineen ja vallihautoineen. Mutta vaikeat ajat tulevat." (9:25)
Jerusalem oli raunioiksi hävitetty. Kansa oli joutunut pakkosiirtolaisuuteen Babyloniaan tottelemattomuutensa vuoksi. Persian kuningas Artaxerxses Longimanus antoi tällaisen käskyn syksyllä vuonna 457 ekr. Tämä määrää siis 2300 vuoden aikaprofetian laskelmien lähtöajankohdan. (Esra 7:11-26, 4:7-22) Huomaamme miten varma tämä vuosiluku on kun kaikki loksahtaa paikoilleen.

70 vuosiviikkoa (490 v.) koskee Juudan kansaa. (9:24-27)
69 vuosiviikkoa (483 v.) vei Messiaan toiminnan alkuun jolloin Johannes kastoi Jeesuksen.
70 vuosiviikon keskellä (vuonna 31) Jeesus ristiinnaulittiin
70 vuosiviikon päättyessä opetuslapset lähtivät julistamaan evankeliumia pakanoille, kun juutalaiset olivat ensin torjuneet evankeliumin.

Vapahtajan kuoleman jälkeen jäi vielä 3,5 vuotta Israelille annettua armonaikaa.
Ristinkuolema tapahtui keväällä 31 jkr, ja tämä 3,5 v. aika ulottuu syksyyn 34 jkr.
Evankeliumia julistettiin juutalaisille, mutta kansa ei ottanut sitä vastaan. He kivitivät Stefanuksen (Apt 6:8-15) ja torjuivat armon sanoman v. 34 jkr. Vainot alkasivat. Kansalle säädetty aika päättyi, ja evankeliumi annettiin pakanoille jotka tekisivät sen hedelmiä. (Matt 21:42-43, 1 Piet 2:9)

Loppuaika mitä jää 2300 vuodesta tuo vuoteen 1844. Tällöin Raamatun mukaan "pyhäkkö asetetaan jälleen oikeuteensa." (8:14)
Koska maallinen pyhäkkö oli lakannut olemasta temppelin esiripun revettyä kahtia (Matt 27:50-51) Jeesuksen kuollessa ristillä, ja koska maallinen pyhäkkö oli vain vertauskuva taivaallisesta pyhäköstä, on selvää että varsinainen ihmiskunnan pyhäkkö on taivaassa. (Hebr 8-9) Jeesuksen kuollessa ristillä avautui suora tie taivaaseen, eikä synnin poistamiseen tarvittu enää monimutkaista uhripalvelusjärjestelmää.

Jeesus Kristus meni kaikkein pyhimpään todelliseen pyhäkkötelttaan (Hebr 8:2) oman verensä kautta (9:12) Hän on ylin pappi temppelipalveluksessa kaikkein pyhimmässä, on meillä Jeesuksen veren kautta pääsy kaikkein pyhimpään rukoustemme välityksellä. (10:19)
(7:9-10,13-14, 27-28)


http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli

14

562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kahta asiaa en ymmärrä.
      Ensiksikin pitääkö sama juttu laittaa samalle palstalle 3 kertaa päivässä?

      Kiista pyhäkköopista
      Kirjoittanut: jarlau 14.9.2005 klo 20.39
      Pyhäkköoppikiistat
      Kirjoittanut: jarlau 14.9.2005 klo 20.33
      Ei nyt jaksa etsiä
      Kirjoittanut: jarlau 14.9.2005 klo 20.05

      Toiseksi: jos tyrmistyneet, pettyneet ihmiset 22.10.1844 keksivät kasvonsa pelastaakseen ja kriisistä inhimillisillä keinoilla selvitäkseen pyhäkköopin ja tutkivan tuomion, niin miksi sinun aikuisen miehen tarvitsee tukeutua tuohon hömppään yli 150 vuotta myöhemmin. Heille se toimi keppihevosena, mutta toimiiko se sinulle?

      • MONEEN KERTAAN

        EIKÖ TÄMÄ ASIA OLE LOPPUUN KÄSITELTY?

        PITÄISI KIELTÄÄ LAILLA EDUSKUNNASSA TYRANNISOINTI KESKUSTELUPALSTOILLA.Jotkut tekevät samanaiheisia aloituksia liikaa.Lisäksi joka ainoaan viestiin kopioidaan samoja otteita omista kirjoituksista.

        MILLÄ TÄMÄ SAATAISIIN LOPPUMAAN?


      • Kyselevä uskovainen

        Onko Adventtikirkko niin harhaoppinen kuin olet väittänyt näillä palstoilla? Entäs jos oletkin itse väärässä? Adventistit tunnustavat samaa kolminaisuutta kuin muutkin. Ja ovat kertoneet olevansa uudestisyntyneitä Jumalan lapsia.
        Missä vaiheessa olet tuohon päätökseen tullut että Adventtikirkko olisi harhaoppi?


      • Ei oppi ojaan kaada?
        Kyselevä uskovainen kirjoitti:

        Onko Adventtikirkko niin harhaoppinen kuin olet väittänyt näillä palstoilla? Entäs jos oletkin itse väärässä? Adventistit tunnustavat samaa kolminaisuutta kuin muutkin. Ja ovat kertoneet olevansa uudestisyntyneitä Jumalan lapsia.
        Missä vaiheessa olet tuohon päätökseen tullut että Adventtikirkko olisi harhaoppi?

        Seitsemännen Oäivän Adventistit ovat kansainvälinen uskonnolinen yhdyskunta, joka on jakautunut moniin eri oppisuuntiin; lahko lohkoiksi. Suomessa kirkkokunnaksi nimetty "Suomen Adventtikirkko" on kaksinaamaisesti "sovitettu muoto" kristillisyyttä, jotta "Kolminaisuus" ja muut oppiasiat menisivät läpi ja päästäisiin TV:n ja Radion aalloille esiintymään "korvasyyhyyn ja myötäkarvaan".

        JARLAU on siinä rehellinen listalla, että hän kaikella paatoksellaan ja tyylillään edustaa todellisempaa ja puhtaampaa versiota todellisesta "adventismista" Suomessa, ...joka tulisi asettaa samalle ei -kristilliselle alustalle "jehovantodistajien" kanssa, josta se on lähtenytkin...siis molemmat "Milleriläisestä liikkeestä, toinen Russelin , toinen E.G. Whiten harhojen suuntaan...?

        Tästä mm. Leo Meller ja monet muut luterilaiset papit, jotka ovat asioista perillä, varoittavat ja saarnaavat maailmalla?

        On ilahduttavaa nähdä, miten moni täällä listalla on kuitenkin tiedostanut "huijauksen" ?


      • Kyselevä uskovainen kirjoitti:

        Onko Adventtikirkko niin harhaoppinen kuin olet väittänyt näillä palstoilla? Entäs jos oletkin itse väärässä? Adventistit tunnustavat samaa kolminaisuutta kuin muutkin. Ja ovat kertoneet olevansa uudestisyntyneitä Jumalan lapsia.
        Missä vaiheessa olet tuohon päätökseen tullut että Adventtikirkko olisi harhaoppi?

        Siinä vaiheessa, kun tietämättömyyttäni ostin jonkun ulkomaisen puhujan tilaisuuden jälkeen kirjapöydältä Ellen Whiten kirjoittaman kirjan. Olin juuri tullut uskoon ja luulin, että kristilliseksi mainostetussa tilaisuudessa myydän kristillisiä kirjoja.

        Tuossa kirjassa oli portin kuva ja siinä iso enkeli portilla. Ellen itse muistaakseni kertoili enkelinäyistä. Ensin olin ihmeissäni, että jopas nyt jotakin, mutta sitten alkoi kirja ahdistamaan. Otin omiksi tarpeiksi selvää adventismista ja tajusin harhaopiksi.

        Sitten alkoi ilmestyä adventisteja, jotka sanoivat, että hyvä, kun olet tullut uskoon, mutta päästäksesi taivaaseen sinun on tultava adventistiksi. Enää en ollut petettävissä.


      • Kyselevä uskovainen
        Ei oppi ojaan kaada? kirjoitti:

        Seitsemännen Oäivän Adventistit ovat kansainvälinen uskonnolinen yhdyskunta, joka on jakautunut moniin eri oppisuuntiin; lahko lohkoiksi. Suomessa kirkkokunnaksi nimetty "Suomen Adventtikirkko" on kaksinaamaisesti "sovitettu muoto" kristillisyyttä, jotta "Kolminaisuus" ja muut oppiasiat menisivät läpi ja päästäisiin TV:n ja Radion aalloille esiintymään "korvasyyhyyn ja myötäkarvaan".

        JARLAU on siinä rehellinen listalla, että hän kaikella paatoksellaan ja tyylillään edustaa todellisempaa ja puhtaampaa versiota todellisesta "adventismista" Suomessa, ...joka tulisi asettaa samalle ei -kristilliselle alustalle "jehovantodistajien" kanssa, josta se on lähtenytkin...siis molemmat "Milleriläisestä liikkeestä, toinen Russelin , toinen E.G. Whiten harhojen suuntaan...?

        Tästä mm. Leo Meller ja monet muut luterilaiset papit, jotka ovat asioista perillä, varoittavat ja saarnaavat maailmalla?

        On ilahduttavaa nähdä, miten moni täällä listalla on kuitenkin tiedostanut "huijauksen" ?

        Mikä mielestäsi on niin kristinuskoa särkevää Adventtikirkossa kun se ei kelpaa joukkoon?


      • MOI
        uskova_1 kirjoitti:

        Siinä vaiheessa, kun tietämättömyyttäni ostin jonkun ulkomaisen puhujan tilaisuuden jälkeen kirjapöydältä Ellen Whiten kirjoittaman kirjan. Olin juuri tullut uskoon ja luulin, että kristilliseksi mainostetussa tilaisuudessa myydän kristillisiä kirjoja.

        Tuossa kirjassa oli portin kuva ja siinä iso enkeli portilla. Ellen itse muistaakseni kertoili enkelinäyistä. Ensin olin ihmeissäni, että jopas nyt jotakin, mutta sitten alkoi kirja ahdistamaan. Otin omiksi tarpeiksi selvää adventismista ja tajusin harhaopiksi.

        Sitten alkoi ilmestyä adventisteja, jotka sanoivat, että hyvä, kun olet tullut uskoon, mutta päästäksesi taivaaseen sinun on tultava adventistiksi. Enää en ollut petettävissä.

        Kävin jopa SPA:n kokouksissa ja suurin asia tuntui olevan seurakuntaan houkutteleminen.
        Toiminnan päämäärä ei ole johdattaminen uskoon vaan jäsenten määrän lisääminen.Oppien tarkoitus on erottaa ihmiset ryhmäksi jolla on oma identiteetti, ja se on yhteisten kokousten tarkoitus.Evankeliumia niissä ei opi tuntemaan.
        Apostolit todistivat Jeesuksesta ja Jumalan pelastussuunnitelmasta Jeesuksen kautta.Se ei ole adventistien sanoma.Adventistit perustelevat puutteen sillä että kaikkihan sen jo tietävät.Siihen perustietoon adventistien julistúskin perustuu.Muiden tekemään työhön.


      • Kyselevä uskovainen
        uskova_1 kirjoitti:

        Siinä vaiheessa, kun tietämättömyyttäni ostin jonkun ulkomaisen puhujan tilaisuuden jälkeen kirjapöydältä Ellen Whiten kirjoittaman kirjan. Olin juuri tullut uskoon ja luulin, että kristilliseksi mainostetussa tilaisuudessa myydän kristillisiä kirjoja.

        Tuossa kirjassa oli portin kuva ja siinä iso enkeli portilla. Ellen itse muistaakseni kertoili enkelinäyistä. Ensin olin ihmeissäni, että jopas nyt jotakin, mutta sitten alkoi kirja ahdistamaan. Otin omiksi tarpeiksi selvää adventismista ja tajusin harhaopiksi.

        Sitten alkoi ilmestyä adventisteja, jotka sanoivat, että hyvä, kun olet tullut uskoon, mutta päästäksesi taivaaseen sinun on tultava adventistiksi. Enää en ollut petettävissä.

        Minulla on pari ystävää Adventtikirkosta ja ovat kehoittaneet minua siirtymään pois Helluntaiseurakunnasta. Näkevät että Helluntai seurakuntani ei ole raamatun mukainen koska hyväksyy sunnuntain pyhäpäiväksi. Olen kuunnellut heidän ajatuksiaan ja saman kaltaisia näyttää tällä palstalla olevan esillä.


      • Kyselevä uskovainen kirjoitti:

        Minulla on pari ystävää Adventtikirkosta ja ovat kehoittaneet minua siirtymään pois Helluntaiseurakunnasta. Näkevät että Helluntai seurakuntani ei ole raamatun mukainen koska hyväksyy sunnuntain pyhäpäiväksi. Olen kuunnellut heidän ajatuksiaan ja saman kaltaisia näyttää tällä palstalla olevan esillä.

        Pysy sinä vaan helluntaiseurakunnassasi, helluntaiseurakunnan oppiperusteet ovat kristilliset.

        Jos muuttoa jostain syystä suunnittelet, niin älä ainakaan adventtikirkkoon mene, vaan etsi sitten uusi kristillinen seurakunta (ei tarvitse olla rekisteröitykään, vaan voi olla uskovien pienpiiri), jossa ei ole vääriä profeettoja, joka ei alunperin perustu harhaopeille eikä ole uusiakaan harhaoppeja ole hyväksytty.

        Periaate on, että on uskollinen sille seurakunnalle, missä on tullut uskoon. Jos on jotenkin onnistunut tulemaan uskoon harhaoppisessa seurakunnassa, niin sitten on syytä nuhdella muut ja lähteä. Tai jos omassa seurakunnassa myöhemmin alkaa esiintyä harhaoppia, niin sitten pitää ensin nuhdella ja jos ei muutosta tapahdu, lähteä pois.

        Jumala on käskenyt arvostella kaikki. Kun jokin seurakunta tai ihminen (tai kirja/ohjelma tms.) osoittautuu harhaoppiseksi, niin silloin ei oteta inhimillisestä lihan varastosta käyttäytymisohjeita (ei saa tuomita, suvaitsevaisuus, ei saa sanoa pahaa toisista, ollaan vaan kavereita jne.), vaan Raamatun käyttäytyimisohjeet: "Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti, sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut." (Tiitus 3:10-11)

        Inhimillisesti toimien tuomitsee tuon harhaan menneenkin pysymään väärällä tiellä ja siinä harhautuu itse kaupan päälle alkaen siitä, että nousee Jumalaa vastaan Tiitus 3:10 asiassa.

        Jos taas toimii Jumalan ilmoittamalla tavalla, pelastaa itsensä eksymästä tuohon pahaan ja jos toinen ei sillä hetkellä harhastaan luovukaan, niin ainakin hänelle jää muistiinsa kuva, että tuo minut nuhteli ja lähti, kun en ottanut nuhdetta vastaan. Katkeruudestaan ja ylpeydestään huolimatta hän voi sitten vuosien tai vuosikymmenten kuluttua tullakin ahdistuneeksi ja silloin muistaa tuon tapahtuman ja alkaa etsiä ulospääsyä ahdistavasta harhaopistaan.


      • Kyselevä uskovainen kirjoitti:

        Onko Adventtikirkko niin harhaoppinen kuin olet väittänyt näillä palstoilla? Entäs jos oletkin itse väärässä? Adventistit tunnustavat samaa kolminaisuutta kuin muutkin. Ja ovat kertoneet olevansa uudestisyntyneitä Jumalan lapsia.
        Missä vaiheessa olet tuohon päätökseen tullut että Adventtikirkko olisi harhaoppi?

        Adventismin harhaopit:

        Eivät ole hävittäneet Ellen Whiten kirjallisuutta ja oppeja kirkostaan.

        Pitävät Ellen Whiteä profeettana (sanat vaihtelevat: profetian henki, profeetta, enemmän kuin Raamatun profeetat, valo..) ja Raamatun sanan mukaan hän oli väärä profeetta "Ja jos sinä ajattelet sydämessäsi:´Mistä me tiedämme, mikä sana ei ole Herran puheta?´niin huomaa: kun profeetta puhuu Herran nimessä, ja kun se, mitä hän on puhunut, ei tapahdu eikä käy toteen, niin sitä sanaa Herra ei ole puhunut; julkeuttaan se profeetta on niin puhunut; älä pelkää häntä." 5Moos 18:21-22 Ellenhän puhui Herran nimessä eikä hänen puheensa käynyt toteen. Yksikin väärä Herran nimessä lausuttu sanoma olisi tehnyt hänestä väärän profeetan ja hänet olisi Vanhan testamentin aikaan kivitetty, mutta näitä vääriä sanomia oli massoittain.

        Vanhurskauttamisoppi on pielessä, koska Jeesus on luotu enkeli Miikael, sovitus ei ollut 100% ja lopullinen ristillä, vaan sitä pitää jatkaa taivaassa ja vielä Saatanakin siihen osallistuu omalla panoksellaan, että ihminen voisi tulla Jeesuksen luonteiseksi ja kestää ilman Jeesusta välittäjänään, että tarvitsee viettää sapattia kuuluakseen pelastettuihin...

        Niinpä sinun on nyt arvosteltava kaikki Raamatulla punniten: Ellenin kirjoitukset, adventistien opit, minun kirjoitukseni, muiden kirjoitukset täällä... Rukoile Jumalaa, jotta hän avaisi silmäsi näkemään kaikki niinkuin Hän asiat näkee.


      • TaistoRa.
        uskova_1 kirjoitti:

        Pysy sinä vaan helluntaiseurakunnassasi, helluntaiseurakunnan oppiperusteet ovat kristilliset.

        Jos muuttoa jostain syystä suunnittelet, niin älä ainakaan adventtikirkkoon mene, vaan etsi sitten uusi kristillinen seurakunta (ei tarvitse olla rekisteröitykään, vaan voi olla uskovien pienpiiri), jossa ei ole vääriä profeettoja, joka ei alunperin perustu harhaopeille eikä ole uusiakaan harhaoppeja ole hyväksytty.

        Periaate on, että on uskollinen sille seurakunnalle, missä on tullut uskoon. Jos on jotenkin onnistunut tulemaan uskoon harhaoppisessa seurakunnassa, niin sitten on syytä nuhdella muut ja lähteä. Tai jos omassa seurakunnassa myöhemmin alkaa esiintyä harhaoppia, niin sitten pitää ensin nuhdella ja jos ei muutosta tapahdu, lähteä pois.

        Jumala on käskenyt arvostella kaikki. Kun jokin seurakunta tai ihminen (tai kirja/ohjelma tms.) osoittautuu harhaoppiseksi, niin silloin ei oteta inhimillisestä lihan varastosta käyttäytymisohjeita (ei saa tuomita, suvaitsevaisuus, ei saa sanoa pahaa toisista, ollaan vaan kavereita jne.), vaan Raamatun käyttäytyimisohjeet: "Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti, sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut." (Tiitus 3:10-11)

        Inhimillisesti toimien tuomitsee tuon harhaan menneenkin pysymään väärällä tiellä ja siinä harhautuu itse kaupan päälle alkaen siitä, että nousee Jumalaa vastaan Tiitus 3:10 asiassa.

        Jos taas toimii Jumalan ilmoittamalla tavalla, pelastaa itsensä eksymästä tuohon pahaan ja jos toinen ei sillä hetkellä harhastaan luovukaan, niin ainakin hänelle jää muistiinsa kuva, että tuo minut nuhteli ja lähti, kun en ottanut nuhdetta vastaan. Katkeruudestaan ja ylpeydestään huolimatta hän voi sitten vuosien tai vuosikymmenten kuluttua tullakin ahdistuneeksi ja silloin muistaa tuon tapahtuman ja alkaa etsiä ulospääsyä ahdistavasta harhaopistaan.

        Ei voi kuin sydän riemusta kiittäen siunata tervehenkistä havaintoasi spa,sta! Se ei todellakaan selviä sormia napsauttamalla, vaan se on Jumalan Pyhä Henki joka sen on sinulle täytynyt valaista! Halleluja!

        Kun harha on harhaa, niin silloin se pitää harhana myös tunnustaa ja tuomita, ja silloin pitää myös havahtua miettimään, että onko tuo esiintyvä harhaopetus oikein seurakuntatasolla oleva ja hiipivä Raamatunopin vastainen "syöpäbakteeri", joka vie tarkkaamattomat ja herkät sielut mennessään sinne mistä tuo harha on lähtöisinkin! Eli pimeydestä jota sielunvihollinen hallitsee!

        Tunnen joitain auttavia ja todella hyväsydämisiä adventisteja, mutta se ei suinkaan tee mitättömäksi heidän seurakuntansa perusopetuksia joihin kuuluu tuo EGW,n tuoma tuskastuttavan pimeä harhaopetus josta olet ilokseni täällä tuonut lukijoille kirjoituksissasi niitä hyvin selkeästi esiin.

        Niin Raamatunvastainen harhaopetus kuin syntikin -PITÄÄ SANOA- sellaiseksi mitä se on, ei sellainen ole yksilöihmisen tuomitsemista, vaan Raamatun sanoman esiin tuomista, muuten voi kietoa itsensä syynalaiseksi, eli saa vielä itse syyn niskoilleen kerran Jumalan edessä kun muka ei "kehdannut" sanoa asiaa läheiselleen niinkuin asia pitää sanoa!


        "uskova 1"! Jeesus sinua runsaasti siunatkoon!


      • TaistoRa. kirjoitti:

        Ei voi kuin sydän riemusta kiittäen siunata tervehenkistä havaintoasi spa,sta! Se ei todellakaan selviä sormia napsauttamalla, vaan se on Jumalan Pyhä Henki joka sen on sinulle täytynyt valaista! Halleluja!

        Kun harha on harhaa, niin silloin se pitää harhana myös tunnustaa ja tuomita, ja silloin pitää myös havahtua miettimään, että onko tuo esiintyvä harhaopetus oikein seurakuntatasolla oleva ja hiipivä Raamatunopin vastainen "syöpäbakteeri", joka vie tarkkaamattomat ja herkät sielut mennessään sinne mistä tuo harha on lähtöisinkin! Eli pimeydestä jota sielunvihollinen hallitsee!

        Tunnen joitain auttavia ja todella hyväsydämisiä adventisteja, mutta se ei suinkaan tee mitättömäksi heidän seurakuntansa perusopetuksia joihin kuuluu tuo EGW,n tuoma tuskastuttavan pimeä harhaopetus josta olet ilokseni täällä tuonut lukijoille kirjoituksissasi niitä hyvin selkeästi esiin.

        Niin Raamatunvastainen harhaopetus kuin syntikin -PITÄÄ SANOA- sellaiseksi mitä se on, ei sellainen ole yksilöihmisen tuomitsemista, vaan Raamatun sanoman esiin tuomista, muuten voi kietoa itsensä syynalaiseksi, eli saa vielä itse syyn niskoilleen kerran Jumalan edessä kun muka ei "kehdannut" sanoa asiaa läheiselleen niinkuin asia pitää sanoa!


        "uskova 1"! Jeesus sinua runsaasti siunatkoon!

        Kiitos lämpimistä sanoistasi. Olen myös sinun kirjoituksesi kokenut Pyhän Hengen vaikuttamina. Siunausta veliseni!


    • MOI

      Koska en vielä ole saanut kysymykseeni vastaustasi otan esiin seuraavaa: Dan 9:27

      27. Ja hän tekee liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi,
      ja puoleksi vuosiviikoksi hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin; ja hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä.
      Tämä loppuu vasta kun säädetty tuomio on vuodatetaan hävittäjän ylitse".

      A)Kuka tekee liiton raskaaksi vuosiviikoksi?

      B)Kuka lakkauttaa teurasuhrin puoleksi vuosiviikoksi?
      C) Jatkuuko uhraaminen sen jälkeen ,kun tuo aika on päättynyt?
      D)Mikä on hävittäjä?
      E) Mikä on säädetty tuomio ja milloin se oli?

      Jarlau, vastaisitko kohta kohdalta kysymyksiini.

      • Dan 9:27
        Oikeampi käännöstapa on "vahvistaa liiton"
        Kyse on vuosiviikosta jonka puolivälissä Jeesus kuoli. (7 vuotta)
        Tällä selviää asia tässä.

        a) Jeesus vahvistaa liiton (Jes 24:5)
        b) Puolessa välin viikkoa lakkautta teurasuhrin kuolemallaan jolloin VT:n uhripalvelus päättyi.
        c) Jotkut kai uhrasivat, mutta ei Jumalan kansa. Kaikenlaisia porukoita on aina ollut kautta aikojen. Asia ei heti tavoitanut kaikkia välittömästi ja Paavaloi sai opettaakkin asiaa, että nyt on turhaa jo moinen homma.
        d) "Turmion iljetys" (hävittäjä )= oli Rooman sotajoukot jotka piirittivät Jerusalemin.
        Roomaalla tarkoitetaan profetoissa myös paavinvaltaa.
        e) "Tuomion tuoja vääjäämättä joutuu turmioon"
        (säädetty tuomio) Tähän se johtaa - Ilm 17-18 luvut.

        Kiitos.

        Siunausta
        jari jarlau


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      325
      3847
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      274
      2206
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      111
      1535
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      94
      1390
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1383
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1247
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1218
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1058
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1054
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      66
      942
    Aihe