Koukussa

ruusatölli

Joku kirjoitti, ettei faneja enää paljon löytyisi.
Mun on kysyttävä, onko kukaan muu kuin mä niin koukussa LOTR´iin, että viikottainen annos on saatava?
Mä olen nähnyt molemmat saatavilla olevat versiot varmaankin 20-30 kertaa per juttu. Ja kirja on kahlattu vuosien mittaan monesti.
Meidän sakki on kokonaan keskiaikaviritteinen ja mä toki haen leffoista visuaalisia vinkkejä ja inspiksiä, mutta se systeemi kokonaisuutenaan on loistava.
Yhtä joskus olen ajatellut: osaiskos joku yhdistää Eomerin, Boromirin ja joitakin piirteitä Aragornista? Mieheni aika lähellä (häääää), mutta näistä ukoista tulis ihanne...!

7

625

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lord-aragorn

      Kyllähän niit löytyy. ei siin menny ku 2 kuukautta ja mä olin kattonu kaikki ainakin 5-6 kertaa. kirjaa luen (taas). ja aseitakin oon opetellu ulkoo. En kyl osais yhistää niit.

    • toxic.tears

      Kyllä mäkin oon vielä ihan koukussa lotriin, mutten kuitenkaan niin pahasti, kun silloin kun luin kirjan ensimmäistä kertaa. Elokuvia en enää jaksa hirveesti tuijottaa, vaikka mahtavia ovatkin. Ennen se oli päivä annos lotria ja nykyään kuukausi annos. :)

      • ruusatölli

        Annosmäärä mulla on pari kertaa viikossa - muutama tunti.
        Olen yrittänyt selvittää kotisakille, että "mä silitän nyt ja tämä huone on mun valtakuntaa."
        Mä silitänkin, korvilla kuulokkeet ja ruudussa joku leffoista. Tai sit mä kuuntelen cd:ltä luettuna eeposta. Kirjan lukeminen perhetilanteesta johtuen välillä monista eri syistä hankalaa.
        On käsittämätöntä, että ei kyllästy, vaan koko ajan laajentaa ymmärrystään...
        Ja mä kaipaan enenevässä määrin pois tästä hullusta juoksupyörästä, jota nykyaika edustaa.
        Lotrin kautta se on mahdollista.
        Keskiaika "aktiivisine" elämänmuotoineen ei ollut mitään easy-living-puuhaa, mutta jotenkin voisin kuvitella nauttivani enemmän kättentöistä ja rehellisistä kuvioista, kuin tästä muovisysteemistä.
        Onneksi itse kuitenkin pystyy nytkin vaikuttamaan oman elämänsä kuvaan ja malliin valinnoillaan.

        Hei, kymysys: Mikä eniten (jos voi erotella...) iskee Tolkienissa ja Lotrissa?
        Fraaseja on kaikenkestävä ystävyys ja luottamus hyvään, Hyvän ja pahan taisto, inhimillisyys.
        Mutta toimivia kuvauksia kuitenkin.
        Mä lumoudun kirjoissa Tolkienin kykyyn käyttää kieltä uusiutuvana voimavarana ja kuvien luojana.
        Ja leffoissa henkilövalintojen onnistumiseen, mutta etenkin niiden (etenkin Extended versionien) Tolkienin tekstiä kunnioittavaan ilmaisuun.
        Ja petraanhan leffat keskiajan vaatetustietoutta, interiööriymmärrystä, tapojen hahmottamista ... ja enklanniks tekstitettyinä vähän arkienglantia hankalamman kielen hiomista.
        Lisää kehuja olis, mutta jos keskustelu jatkuu ja kehittyy, kerrotaan sitten lissääää.


      • mävaan
        ruusatölli kirjoitti:

        Annosmäärä mulla on pari kertaa viikossa - muutama tunti.
        Olen yrittänyt selvittää kotisakille, että "mä silitän nyt ja tämä huone on mun valtakuntaa."
        Mä silitänkin, korvilla kuulokkeet ja ruudussa joku leffoista. Tai sit mä kuuntelen cd:ltä luettuna eeposta. Kirjan lukeminen perhetilanteesta johtuen välillä monista eri syistä hankalaa.
        On käsittämätöntä, että ei kyllästy, vaan koko ajan laajentaa ymmärrystään...
        Ja mä kaipaan enenevässä määrin pois tästä hullusta juoksupyörästä, jota nykyaika edustaa.
        Lotrin kautta se on mahdollista.
        Keskiaika "aktiivisine" elämänmuotoineen ei ollut mitään easy-living-puuhaa, mutta jotenkin voisin kuvitella nauttivani enemmän kättentöistä ja rehellisistä kuvioista, kuin tästä muovisysteemistä.
        Onneksi itse kuitenkin pystyy nytkin vaikuttamaan oman elämänsä kuvaan ja malliin valinnoillaan.

        Hei, kymysys: Mikä eniten (jos voi erotella...) iskee Tolkienissa ja Lotrissa?
        Fraaseja on kaikenkestävä ystävyys ja luottamus hyvään, Hyvän ja pahan taisto, inhimillisyys.
        Mutta toimivia kuvauksia kuitenkin.
        Mä lumoudun kirjoissa Tolkienin kykyyn käyttää kieltä uusiutuvana voimavarana ja kuvien luojana.
        Ja leffoissa henkilövalintojen onnistumiseen, mutta etenkin niiden (etenkin Extended versionien) Tolkienin tekstiä kunnioittavaan ilmaisuun.
        Ja petraanhan leffat keskiajan vaatetustietoutta, interiööriymmärrystä, tapojen hahmottamista ... ja enklanniks tekstitettyinä vähän arkienglantia hankalamman kielen hiomista.
        Lisää kehuja olis, mutta jos keskustelu jatkuu ja kehittyy, kerrotaan sitten lissääää.

        Kyllähän tsh- faneja on! Olen nähnyt leffat miljoonia kertoja niin, että osaan ne jo ulkoa! Ja ei kyllästytä:) Ja kirjakin on luettu! Suosittelen myös Hobitin kirjaa, joka kertoo Bilbon seikkailuista.. Parasta leffoissa on toteutus ja näyttelijät!


      • bööhd

        niis siis vieläkin jaksaa innostua ja tykyttää reiusti! ei niitä leffoja jaksa kattoo kokoajan koska sit tulee helposti sellanen kylläsys, että väliajoin kyllä menee ja reilusti!!! kirjaan ei kyllä pääse niin koukkuun valitettavasti kun vasta aikas myöhäisessa vaiheessa (ainkain mulla) että se tuppaa vähän jäämään mutta kun sen yhden rajan yli pääsee niin sit ei enää pysty lopettaan. vitsi kun sais tietää koska (jos ees tulee) se Hobitti kuvattais, vähän mä haluisin avustajaks sinne!!!!! tosin mä olisin kyllä ilmiömäinen Bombur.


    • casey-girl

      joo...noh...mulla on vaan yks osa dvd:llä ja kaikki vhs:llä, mut silti mä tuijotan sormusten herraa joka päivä.viikonloppuisin katon vielä enemmän.kirjan ja hobitin oon lukenu ja oon niin retkahtanu tsh:aan et kaverit tulee hullux,ku en muusta puhukkaan.oon alkanu itekkin ajatella et mullehan tulee koht varmaan vieroitusoireita ja pakkomielle.huoneen seinät on tapetoitu elijahin ja tsh-julisteilla.ihastuin leffaan pari vuotta jälkijunassa ja nyt se on jo vähän ohimennyttä kamaa, mut ei mulle!mun fanitus senku kasvaa koko ajan!!

      • ruusatölli

        Sun ikää en tiedä, mut mul sen verran, et jälkiksvua on. Osa nähny kaikki osat ja pihalla toisiaan nuijivat isän tekemillä pehmustetuilla miekoilla leikkien mitä milloin - on boromirit, urukit, haltiat ja gimlit.
        Ja osa on lukenu kirjan, toiset kuunnelleet sen luettuna cd:ltä. Jälkimmmäinen toimii tosi hyvin, kun itekkin tarttis tehdä jotakin tähdellistä, jonka aikana ei voi istua - lukijana on Heikki Määttänen. Loistava - suosittelen, kirjastoista saa - ainakin kaukolainana.
        On niitä keinoja lotr-narkkareille!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      298
      3381
    2. 202
      2931
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2514
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      231
      1986
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1415
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1308
    9. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      166
      1271
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    Aihe