Veli ei uskonut kun sanoin, että TV2:n yhden lähetinantennin teho näyttää olovan hirmuiset 1 megawatti. Summasin tehot männävuosien taulukosta ja Suomessa TV2 lähetti 16 megawatin teholla, MTV3-hömppä samaa luokkaa. TV1:lle riitti 1/10 osa.
Ilmeisesti TV1:n aallot ovat jo niin pitkiä että taipuu horisontin taa helpommin ja tehoa/antenni ja antenneja tarvitaan vähemmän.
Mutta että kun kokonaisen tuulivoimapuiston kaikki päivätehot menee yön chattihömpän muuntamiseen radioaalloiksi niin..huh.
Uskomattomat tehot tv-"hömpällä"
2
353
Vastaukset
Joskus 90-luvulla jonkin verran radioamatööritoimintaa harrastaneelle tutulle kun kerroin Ylen antennin satojen kilowattien lähetystehosta ja Qatariin tehdystä 2000 kW lähettimestä, niin nauroi päin naamaa "hmph..syö p**ka, en usko kuuna päivänä.... minä kun juttelen italialaisten kanssa niin pärjään 50 watilla.. hehe vai että muka..".
Errare humanum est.- nauroi?
...tehoja todella tarvitaan jos yhteys toimii lähinnä sironneela säteilyllä kuten Qatarissa.
Aavikolla kun ei ole heijastavia pintoja. Eikä tuo aallonpituus heijastu yläilmakehästä.
Suomi - Italia yhteys toimii stratoheijastuksella. Ja siten vain satunnaisesti mahdollista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 186309
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04671- 573400
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2282917Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon342622Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452430Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme242188Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731767- 381600
- 1931511