Kaksi Jeesusta

SahajaYogi

Varoituksen sana

Tulin uskoon, ja annoin elämäni Jeesukselle joskus 1990-luvun alussa, kun yksi kristitty veli rukoili puolestani. Pyhä Henki täytti minut tuona iltana kirkon takahuoneessa, ja palasin kotiin keventynein askelin Herraa ylistäen. Elämääni oli tullut valo, ja kävin uskovien kokouksissa, luin herätyskristillistä kirjallisuutta, varsinkin mieltäni kiehtoi yksi kirja Azusa-kadun tapahtumista. Olin hengessä palava.

Kerran kuitenkin tulin maininneeksi tuolle veljelle että olen lukenut sufimystikkojen Jumalkokemuksista, ja tuo veli minut sulki pois ystävyydestään. Ihmettelin voimakasta reaktiota. Minua kiinnosti tietää uskonnollisesta kokemuksesta kaikki, kun kerran olin sen niin voimallisena kokenut. Ja kaipasin lisää; minulla oli jano kokea syvempi ja pysyvämpi henkikaste.

Tajusin lopulta pitää suuni kiinni seurakuntalaisten parissa; ja se hengen tuli tasaantui pikkuhiljaa, en enää kokenut sellaista valoa kuin tuona iltana kun tulin uskoon. En myöskään nähnyt sitä muissa kristityissä, tuo veli ollut ainoa.

Sitten yhtenä iltana menin sahaja yoga kokoukseen, ja kokeilin sahaja meditaatiota. Minulle selitettiin että yoga ei ole ristiriidassa minkään muun uskonnon kanssa, että chakrat ei edes aukea jollei ihminen ota vastaan Shri Jeesusta. Shri Jeesus hallitsi Agnya chakraa, eli otsan seutua.

Meditaatio ei tuonut mitään järisyttäviä kokemuksia; mutta se toi rauhallisen, rentoutuneen olon. Se oli vähän sellainen kun minulle oli opettanut yksi luterilainen pappi pyhäkoulussa aikoinaan, rentoutumismenetelmänä. Sahaja yogassa mukana oleviin ihmisiin en kokenut juuri minkäänlaista yhteyttä, kuten en ollut kokenut henkistä yhteyttä kristittyihinkään.

Suuri kokemus oli kun tapasin henkilökohtaisesti guruni, Shri Matajin. Sen voi sanoa olevan suurin hengellinen kokemus mitä olen eläissäni kokenut, ja olin tosi iloinen että hänet kohtasin. Shri Mataji sanoi olevansa korkeampi inkarnaatio kuin Shri Jeesus, enkä sitä epäillyt. Ymmärsin että raamatussa oli ennustettu Shri Matajin tulosta; että Shri Mataji tuli täyttämään nuo profetiat.

Sahaja yogassa minulla ei kuitenkaan mennyt hyvin. Jostain syntyi koko ajan kähinää muiden joogien kanssa, ja koin että olin ei-toivottu henkilö joogiporukoissa, joten intoni kärkkyä pääsyä heidän tilaisuuksiin vähitellen sammui. Ja sitäpaitsi pidin tärkeämpänä sisäistä kokemusta.

Kaikesta tästä olin kuitenkin saanut haavoja; luottamukseni ihmisiin oli jotakuinkin mennyt. Olin kyyninen, sarkastinen, ironinen, ja haavoittunut. Aloin ajatella että ihmisille uskonto on vallankäytön muoto. Ja vaikka sisäinen kokemus tuotti iloa, muutuin ulkoisen uskonnon suhteen epäuskoiseksi. Uskonto on mielestäni ihmistekoa. Ihmisten luoma nokkimisjärjestys, jossa en halunnut olla mukana, en alempana enkä ylempänä.

Kuitenkin koen seuranneeni Jeesusta koko ajan; olin uskollinen alkuperäiselle kokemukselle. Sahaja yogan jälkeen paluu kristinuskoon oli mahdoton; Shri Mataji oli tuominnut Paavalin niin jyrkin sanoin, että pelkäsin Paavalia, ja hätkähdin kauhusta kun kristityt ensin puhuivat pari vaisua sanaa Jeesuksesta, ja sitten aloittivat raikuvan Paavalin ylistyksen. Kaikki kristittyjen kirjat tuntuivat kertovan enemmän "rakkaasta Paavalista" kuin Jeesuksesta; ja sitten tutustuin 1800-luvun Tübingeniläisiin luterilasiin liberaaliteologeihin, jotka tuomitsivat myös Paavalin. Olisin valmis palaamaan kristillisyyteen joka olisi puhdistettu Paavalin vaikutuksesta; sellaista ei kuitenkaan ole paitsi jossain 1800-luvun teologisissa kirjoissa.

Olen tullut siihen tulokseen että varsinainen susi on Paavali, - että hän on Antikristus. Hän loi muunnoksen, jonka nimi oli Kristus, ja tällä kristuksella ei ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa.

Kahlil Gibran kirjoittaa näin, jos jollain on siinä hänen kirjansa "Jeesus - Ihmisen Poika". Myös Albert Schweitzer on kritisoinut Paavalia, mutta varsinkin William Wrede.

Ajattelen että kertakaikkiaan on kaksi Jeesusta; joista toinen on Antikristus, toinen oikea Jeesus. Monet eksyvät, sanotaan; mutta ajattelen että enhän minä ole "monet"; vaan olen aivan yksin kaltaiseni tässä maailmassa. En ole mistään ihmisten luota löytänyt ystävyyttä, tai tuntenut oloani kotoiseksi.

En halua raivota, enkä käännyttää, enkä tulla käännytetyksi. Toinpahan vain tähän tarinani, tiestäni, joka on johtanut absoluuttiseen yksinäisyyteen Jumalan edessä.

Minusta uskonnollinen kokemus/tila on korkein arvo; se on fakta; absoluutissa mielessä. Ja uskon että kukaan ihminen maailmassa ei voi kumota eikä millään selityksellä himmentää kokemusteni arvoa omissa silmissäni. Turha edes yrittää, sanat menevät haaskuun.

Huipulla tuulee, - se tuuli tulee Jumalasta. Toivoisin että täällä olisi enemmän sieluja...

69

3443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymys?

      Tulitko uskoon helluntailaisen veljen rukoillessa puolestasi?
      Kävitkö paljon helluntailaisten kokouksissa?
      Kävitkö helluntailaisella kasteella?

      • henki hyvä

        Kiitos todistuksestasi,---samanlaisia asioita olen käynyt läpi, hieman eri pieteetillä...Jumala on henki ja Rakkaus, pidä edelleen intuitiosi hekkänä Pyhälle hengelle.
        Rakkaus rakentaa,...muu on epäoleellista.
        Voimia ja viisautta Voidellun Jeesuksen seuraajana kohti Jumaluuden "Abban" Isän salaisuutta...Johan.


    • tode'

      kuinka nämä kaksi Jeesusta eroavat toisistaan?

    • SahajaYogi

      Yön aikana tämä aloitus "Kaksi Jeesusta" vaelsi takaisin kotipesään. Luulin että se oli poistettu, mutta ei; tässä vielä yhtenä kappaleena. Tämä on tarkoitettu kristityille!

      "Olisin valmis palaamaan kristillisyyteen", mitä oikein eilen illalla sekoilin? Mutta Jungia lueskelin äsken, niin Jung ennusti että tulevaisuudessa kun jooga integroituu syvemmälle Eurooppaan, niin syntyy länsimainen jooga, joka nostetaan kristilliselle pohjalle.

      Tuntuu vain että olen 100-200 vuotta ajastani edellä näiden juttujen kanssa.

      HARMI että tämä siirrettiin, oli kiva ajatus tai haave vähän aikaa julistaa kristityille totuuksia. Oikein messiaanisesti. Tällä hetkellä olen väsynyt idän uskonnoista valoa etsiviin siikkereihin; olen saanut tarpeekseni ihmisistä jotka hylkäävät länsimaisen pohjansa, ja omaksuvat Intialaisen pintasilauksen. Suhtautuvat lopultakin torjuvasti, ja kielteisesti uskonnollisuuteen. Ei siinä intialainen rihkama auta.

      • tode'

        kurkistahan helluntailaisuus-palstalle!


      • Marja

        Tuo sinun Jeesuksesi kuulostaa todellakin enemmän Tuomaan evankeliumin ja gnostilaisten tekstien Jeesukselta kuin kirjauskovaisten Jeesukselta. Gnostilaisia tekstejä on suomennettu ja niitä löytyy kirjastosta, englanniksi myös netistä: www.gnosis.org

        Muita länsimaisia perinteitä, jotka ovat varsin lähellä gnostilaisuutta, ovat hermetismi ja uusplatonismi (jonka vaikutus on edelleen voimakas varsinkin kreikkalaisortodoksisuudessa).

        Toivottavasti tästä on jotain apua! :)


      • SahajaYogi
        Marja kirjoitti:

        Tuo sinun Jeesuksesi kuulostaa todellakin enemmän Tuomaan evankeliumin ja gnostilaisten tekstien Jeesukselta kuin kirjauskovaisten Jeesukselta. Gnostilaisia tekstejä on suomennettu ja niitä löytyy kirjastosta, englanniksi myös netistä: www.gnosis.org

        Muita länsimaisia perinteitä, jotka ovat varsin lähellä gnostilaisuutta, ovat hermetismi ja uusplatonismi (jonka vaikutus on edelleen voimakas varsinkin kreikkalaisortodoksisuudessa).

        Toivottavasti tästä on jotain apua! :)

        Niin joo, tottahan se on gnostilaisuuden Jeesus. Hermetismiin ja uusplatonismiin en ole ehtinyt tutustua, mutta kiitos, katsotaan kun ehditään.

        Mun pointti oli että saksalaiset luterilaiset teologit näyttävät yleisesti sanoutuneen irti Paavalista tuossa vuosina 1800-1945. Mutta koska Hitler oli antipaavalilainen, niin juttu on ollut toisen maailmansodan jälkeen tabu.


      • Marja
        SahajaYogi kirjoitti:

        Niin joo, tottahan se on gnostilaisuuden Jeesus. Hermetismiin ja uusplatonismiin en ole ehtinyt tutustua, mutta kiitos, katsotaan kun ehditään.

        Mun pointti oli että saksalaiset luterilaiset teologit näyttävät yleisesti sanoutuneen irti Paavalista tuossa vuosina 1800-1945. Mutta koska Hitler oli antipaavalilainen, niin juttu on ollut toisen maailmansodan jälkeen tabu.

        >>>Niin joo, tottahan se on gnostilaisuuden Jeesus. Hermetismiin ja uusplatonismiin en ole ehtinyt tutustua, mutta kiitos, katsotaan kun ehditään. >Mun pointti oli että saksalaiset luterilaiset teologit näyttävät yleisesti sanoutuneen irti Paavalista tuossa vuosina 1800-1945. Mutta koska Hitler oli antipaavalilainen, niin juttu on ollut toisen maailmansodan jälkeen tabu.


      • SahajaYogi
        Marja kirjoitti:

        >>>Niin joo, tottahan se on gnostilaisuuden Jeesus. Hermetismiin ja uusplatonismiin en ole ehtinyt tutustua, mutta kiitos, katsotaan kun ehditään. >Mun pointti oli että saksalaiset luterilaiset teologit näyttävät yleisesti sanoutuneen irti Paavalista tuossa vuosina 1800-1945. Mutta koska Hitler oli antipaavalilainen, niin juttu on ollut toisen maailmansodan jälkeen tabu.

        >> Hermetismi ja uusplatonismi kuuluvat "pakanalliselle" puolelle...

        Minua kyllä kiinnostaisi tietää missä määrin gnostilaisuus/uusplatonismi kulkeutui ortodoksisuuteen Bysantin kautta. Ostin kesällä Valamosta Vasili Krivosein kirjoittaman tiiliskivimäisen Simeon Uuden Teologin(949-1022) elämänkerran, mutta en ole päässyt siihen vielä kiinni.

        >> Juu, muistan hamassa nuoruudessani lukeneeni jonkun saksalaisen (en muista nimeä) kirjoittaman kirjan, jossa ryöpytettiin Paavalia ja todisteltiin, että kristinusko on Paavalin luomus. Muistelen olleeni todisteluista kovasti vakuuttunut ja samaa mieltä! :)

        Niin, minäkin muistan, siitä on kymmenisen vuotta, enkä enää muista kirjan nimeä. :-?

        >> Toisen maailmansodan jälkeen, ja ensimmäinen suomennosvalikoima gnostilaisista teksteistä ilmestyi vasta noin kymmenisen vuotta sitten.

        Minulla on Dunderbergin ja Marjasen WSOYn v.2001 painos "Nag Hammadin kätketty viisaus". Onhan nuo...

        23. Jeesus sanoi: Minä valitsen teidät, yhden tuhannesta ja kaksi kymmenestätuhannesta, ja valitut tulevat olemaan yksin maailmassa. - Tuomaan evankeliumi


      • Marja
        SahajaYogi kirjoitti:

        >> Hermetismi ja uusplatonismi kuuluvat "pakanalliselle" puolelle...

        Minua kyllä kiinnostaisi tietää missä määrin gnostilaisuus/uusplatonismi kulkeutui ortodoksisuuteen Bysantin kautta. Ostin kesällä Valamosta Vasili Krivosein kirjoittaman tiiliskivimäisen Simeon Uuden Teologin(949-1022) elämänkerran, mutta en ole päässyt siihen vielä kiinni.

        >> Juu, muistan hamassa nuoruudessani lukeneeni jonkun saksalaisen (en muista nimeä) kirjoittaman kirjan, jossa ryöpytettiin Paavalia ja todisteltiin, että kristinusko on Paavalin luomus. Muistelen olleeni todisteluista kovasti vakuuttunut ja samaa mieltä! :)

        Niin, minäkin muistan, siitä on kymmenisen vuotta, enkä enää muista kirjan nimeä. :-?

        >> Toisen maailmansodan jälkeen, ja ensimmäinen suomennosvalikoima gnostilaisista teksteistä ilmestyi vasta noin kymmenisen vuotta sitten.

        Minulla on Dunderbergin ja Marjasen WSOYn v.2001 painos "Nag Hammadin kätketty viisaus". Onhan nuo...

        23. Jeesus sanoi: Minä valitsen teidät, yhden tuhannesta ja kaksi kymmenestätuhannesta, ja valitut tulevat olemaan yksin maailmassa. - Tuomaan evankeliumi

        >>>Minua kyllä kiinnostaisi tietää missä määrin gnostilaisuus/uusplatonismi kulkeutui ortodoksisuuteen Bysantin kautta.


    • Qadesha

      >chakrat ei edes aukea jollei ihminen ota vastaan Shri Jeesusta. Shri Jeesus hallitsi Agnya chakraa, eli otsan seutua.

      Mitähän tuokin nyt sitten tarkoittaa. Olen mielestäni kokenut sydäntsakran aukeamisen, ja 3. silmä (tuo otsan seutu???) räpsähti käyttökuntoon siinä samalla sillä tuosta sydäntsakran aukeamisesta alkoi 7 v putki jonka aikana näin visioita 3. silmälläni. Missään vaiheessa minkään sortin Jeesus ei ilmoittautunut minulle, ja ajatuskin siitä että joku toinen olento "hallitsisi" minua tai energiaolemustani jossain määrin on suoraan sanoen kuvottava. - Tähän tietenkin olen päätynyt sellaisen kokemuksen kautta että muistan parissa inkarnaatiossani luovuttaneeni tahtoni toisen (pahan) ihmisen talottavaksi ja sitä en halua enää kuuna päivänä. En halua olla edes hyvän olennon johdettavana tämän syvän inhoni ja kauhuni vuoksi.

      Tässä elämässäni yritän itse. Vaikka on melko todennäköistä että sydäntsakrani avautumista jeesattiin kun siitä oli kenties välitilassa sovittu, mutta ei siinä ollut mitään jeesuksia lähimaillakaan. Vain MINUN Opettajani.

      ...Taidan muutenkin olla menossa siihen suuntaan että Jeesus pännii enempi ja enempi. Ei ehkä se sinun versiosi Jeesuksesta (kun en häntä tunne), vaan se oma ajatukseni että on täällä maailmassa muitakin ihmisiä kuin se hemmetin Jeesus. Mikä ihme ihmisiä vaivaa kun aina halutaan ryömiä jonkun yli-ihmisen jalkojen juuressa, eikä haluta itse kehittyä miksikään...

      (Eikä kiinnosta itämaatkaan. Ei kiinnosta mikään tai sitten kiinnostaa muinaissuomalaisuus ja muinaisegyptiläisyys - vaihteeksi pohjoinen/etelä-linja.)

      • Qadesha

        Kiirettä pitää ja virheitä kertyy.

        Ja se 3. silmän aktiviteetti laimeni sittemmin lähes olemattomiin. Ihmisten maailma nujersi minut tai jotain.


      • Watson

        Luin tuota sinun kirjoittamaasi kommenttia mielenkiinnolla, erityisesti seuraavaa kohtaa..
        >> ..on melko todennäköistä että sydäntsakrani avautumista jeesattiin kun siitä oli kenties välitilassa sovittu, mutta ei siinä ollut mitään jeesuksia lähimaillakaan. Vain MINUN Opettajani.

        ...Taidan muutenkin olla menossa siihen suuntaan että Jeesus pännii enempi ja enempi.... on täällä maailmassa muitakin ihmisiä kuin se hemmetin Jeesus. Mikä ihme ihmisiä vaivaa kun aina halutaan ryömiä jonkun yli-ihmisen jalkojen juuressa, eikä haluta itse kehittyä miksikään...


      • Qadesha
        Watson kirjoitti:

        Luin tuota sinun kirjoittamaasi kommenttia mielenkiinnolla, erityisesti seuraavaa kohtaa..
        >> ..on melko todennäköistä että sydäntsakrani avautumista jeesattiin kun siitä oli kenties välitilassa sovittu, mutta ei siinä ollut mitään jeesuksia lähimaillakaan. Vain MINUN Opettajani.

        ...Taidan muutenkin olla menossa siihen suuntaan että Jeesus pännii enempi ja enempi.... on täällä maailmassa muitakin ihmisiä kuin se hemmetin Jeesus. Mikä ihme ihmisiä vaivaa kun aina halutaan ryömiä jonkun yli-ihmisen jalkojen juuressa, eikä haluta itse kehittyä miksikään...

        ...ovat tehneet vastenmielisen muut kuin Jeesus itse.

        Sorgen vaan, mutta se kokemukseni jossa oivalsin "Jeesuksen seuraajien" POLTTANEEN IHMISIÄ ELÄVÄLTÄ on niin musertava että en voi todella hyväksyä Jeesus-kerholaisia enkä Jeesuksen tuputtajia. En ennen kuin jokainen Jeesus-fani on tavoiltaan sellainen että kykenen lämpimästi sydämestäni kunnioittamaan heitä.

        Niin kauan kuin Jeesuksen itselleen omineet ihmiset vihaavat homoja, toivovat milloin kenenkin kuolemaa ja tuhoa milloin mistäkin syystä, niin kauan minä en HEIDÄN Jeesuksestaan halua tietää yhtään mitään.

        Gnostilaisten Jeesus onkin sitten eri juttu, mutta tällä hetkellä ei erityisemmin työn alla.

        SE on se Jeesus-kerholaisten oma demoninen possessio minkä he kohtaavat minussa, luullen projisoivansa oman pahuutensa minuun joka en HEIDÄN eteensä lankea.


      • Watson
        Qadesha kirjoitti:

        ...ovat tehneet vastenmielisen muut kuin Jeesus itse.

        Sorgen vaan, mutta se kokemukseni jossa oivalsin "Jeesuksen seuraajien" POLTTANEEN IHMISIÄ ELÄVÄLTÄ on niin musertava että en voi todella hyväksyä Jeesus-kerholaisia enkä Jeesuksen tuputtajia. En ennen kuin jokainen Jeesus-fani on tavoiltaan sellainen että kykenen lämpimästi sydämestäni kunnioittamaan heitä.

        Niin kauan kuin Jeesuksen itselleen omineet ihmiset vihaavat homoja, toivovat milloin kenenkin kuolemaa ja tuhoa milloin mistäkin syystä, niin kauan minä en HEIDÄN Jeesuksestaan halua tietää yhtään mitään.

        Gnostilaisten Jeesus onkin sitten eri juttu, mutta tällä hetkellä ei erityisemmin työn alla.

        SE on se Jeesus-kerholaisten oma demoninen possessio minkä he kohtaavat minussa, luullen projisoivansa oman pahuutensa minuun joka en HEIDÄN eteensä lankea.

        Vastauksesi siirsi jutun ihan eri tasolle...sis ihmistasolle, kiitos selvennyksestä. En aio tuputtaa mitään, joten sanon vain "Bol Yolsun"


    • matkalainen

      kristus ja antikristus on yks ja sama

      • SahajaYogi

        Tietääkö joku onko Vanhassa testamentissa puhuttu "kristuksesta"?? Eikös siellä ollut vain messiaasta?

        Jos niin on, niin käsitteet "kristus", "antikristus", "kristinusko" ja "kristillisyys ovat Paavalilaista hapatusta jotka pitäisi kitkeä juurineen pois.

        Todellinen tieto Jeesuksesta löytynee gnostilaisuudesta, ja varsinkin Jeesuksen veljen, Jaakobin johtamasta essealaisten/nasareettien apokalyptis-militantista Qumranin lahkon kirjoituksista.

        Tuossa LOISTAVA artikkeli, ja rautainen tutkija Robert Eisenman:

        Scandals and Rivalries of the Dead Sea Scrolls
        Sunday 7 August 2005

        Summary
        Robert Eisenman reveals the scholarly jealousies that surrounded the discovery of the Dead Sea Scrolls and, going back 2000 years, the religious rivalry between Paul and James, the brother of Jesus.

        Australian Radio National Website
        http://www.abc.net.au/rn/relig/spirit/stories/s1427956.htm


      • matkalainen
        SahajaYogi kirjoitti:

        Tietääkö joku onko Vanhassa testamentissa puhuttu "kristuksesta"?? Eikös siellä ollut vain messiaasta?

        Jos niin on, niin käsitteet "kristus", "antikristus", "kristinusko" ja "kristillisyys ovat Paavalilaista hapatusta jotka pitäisi kitkeä juurineen pois.

        Todellinen tieto Jeesuksesta löytynee gnostilaisuudesta, ja varsinkin Jeesuksen veljen, Jaakobin johtamasta essealaisten/nasareettien apokalyptis-militantista Qumranin lahkon kirjoituksista.

        Tuossa LOISTAVA artikkeli, ja rautainen tutkija Robert Eisenman:

        Scandals and Rivalries of the Dead Sea Scrolls
        Sunday 7 August 2005

        Summary
        Robert Eisenman reveals the scholarly jealousies that surrounded the discovery of the Dead Sea Scrolls and, going back 2000 years, the religious rivalry between Paul and James, the brother of Jesus.

        Australian Radio National Website
        http://www.abc.net.au/rn/relig/spirit/stories/s1427956.htm

        että yksi on kaksi ja kaksi on yksi


    • Nimimerkki

      Kylläpäs oli mielenkiintoinen kertomus; mutta; miksi; käytät;; joka; välissä; puoli;pistettä;?

      • SahajaYogi

        Laskin, niin siellä on 3 kpl puolipisteitä. Huomio asiaan, eikä epäolennaisuuksiin, please!!


    • Buddhisti

      Totuus on. Juuri se, mikä se on. Riippumatta siitä, mihin itse kukin meistä uskoo.

      • SahajaYogi

        Myös Rovaniemen tori ja Kap Horn ovat toistaiseksi paikoillaan, vaikka emme ajattelisi niitä. Pitäisikö ihmisen halvautua toimettomaksi, koska jotain on?


      • Buddhisti
        SahajaYogi kirjoitti:

        Myös Rovaniemen tori ja Kap Horn ovat toistaiseksi paikoillaan, vaikka emme ajattelisi niitä. Pitäisikö ihmisen halvautua toimettomaksi, koska jotain on?

        Ei tarvitse halvaantua. Mutta mielenrauha on aika hyvä asia. Elää tässä hetkessä, sellaisena kuin se on.


    • jkr

      Hei! Tosi ikävä kuulla sinun tarinasi.
      Olen ite uskovainen ja olen koennut Pyhän hengen täyttymisen. Mutta älä sitä tavoittele vaan Jeesuksen tuntemista. En tiedä onko kukaan kertonut sinulle koskaan, mutta tässä maailmassa taistelee Jumala (Raamatun Jeesus) ja eksyttävä Saatana, joka pukeutuu vaikka enkelin asuun eksyttääkseen kaikkia. Sanon suoraan että olet joutunut sellaiseen ansaan, saatanan juoneen. Pääsi on varmasti aivan sekaisin. Itse olen helluntalainen ja käyn Turun kotikirkossa. Ehdotankin että jätät kaikki tuollaiset asiat täysin pois. Jos etsit Jeesusta, löydät sen Raamatusta. Ja käy mahdollisimman nopeasti juttelemassa Vapaakirkon, Helluntaiseurakunnan, Babtistikirkon tai Metodistiseurakunnan pastorin puheilla. Ole varovainen! Voit myös soittaa Turun kotikirkkoon, jos et saa tarvitsemaasi apua. Siunausta sisko!

      • SahajaYogi

        >> En tiedä onko kukaan kertonut sinulle koskaan, mutta tässä maailmassa taistelee Jumala (Raamatun Jeesus) ja eksyttävä Saatana, joka pukeutuu vaikka enkelin asuun eksyttääkseen kaikkia.

        Kuuleppa tusina-Kalle, minusta tuntuu että te ihmiset ette muusta edes puhu kuin valheveljistä ja paholaisen eksytyksistä ja susista lammasten vaatteissa, JOTEN VAIHDA SITÄ LEVYÄ ENNEN KUIN GRAMMARISI NEULA KULUU PUHKI.


    • Qadesha

      En ota pedon merkkiä otsaani!
      Kirjoittanut: Qadesha 20.9.2005 klo 07.13

      Odottaessani hammaslääkäriä en saa unta, joten olen ehtinyt ajatella tätä ilkeilyäsi että yhdyt k-uskovaisen näkemykseen että minä olen saatanan oma. (>Demoninen possessio Idän uskonnot -osastolta.)

      Olen koko ajan ollut tietoinen että sinä saatat koska tahansa sanoa jotain sellaista mistä voi tulla paha mieli. En tiedä mikä se sinua sitten riivaa sellaiseen, kun et taida olla kärttyinen kuten minä olen viime aikoina ollut. Käytin taannoin voimakkaita särkylääkkeitä ja sen vuoksi vatsani on täysin "pilalla", ja vatsahappovaivat ovat aina saaneet minut eräänlaiseen jatkuvaan paniikkitilaan, koska ne aiheuttavat pumpun takomista, pahoinvointia ja sen sellaista. Paniikissa ihminen ei ajattele kuin pakenemista tai tappelua, ja koska käskyt toki kulkevat myös kehosta mieleen eivätkä vain mielestä kehoon, niin ei hyvin mene. - Siinä arvio miksi minulla on ollut viime aikoina paha olla, ja miksi reagoin uusimpaan provoiluusi(?) kuin olisin saanut tikarin selkääni ja veistä käännettäisiin haavassa. Toivottavasti olet nyt tyytyväinen siihen mitä olet sanonut Jeesus-fanin peesissä.

      Mutta se tunnereaktiosta. Siirrynpä toiselle tasolle. Kuvailen suhtautumistani Jeesukseen, kun se nyt tässä on taas se millä minua on lyöty. Tajusin tuossa yön mittaan kuinka arvokkaaksi koenkaan oman katsomukseni...

      Minulle Jeesus on nimitys eräälle keholle, egolle ja persoonalle joka EHKÄ eli 2000 v sitten. Nyt on niin, että esoteerisessa käsitteistössä mainittu "peto" tarkoittaa mielestäni nimenomaan ihmisen kehoa ja egoa ja persoonaa siinä määrin kuin tämä persoona on materialistinen ja ruumiskeskeinen. JOKAISTA meistä ihmistä viodaan nimittää "pedoksi". Tavallaan on olemassa Jeesus-peto ja NN-peto (eli siis minä) ja kukatahansa. Peto = ihminen.

      On myös olemassa henki. Henki on Itse, henki on se Jumala meissä kaikissa, eli kristillisellä käsitteellä nimettynä Kristus.

      Tuolla Idän uskonnoissa mainitsit että Jeesus pitää ottaa 3. silmän tsakran hallitsijaksi, ja sehän ei minulle sovi. Minä en tule koskaan ottamaan PETOA minkään tsakrani hallitsijaksi. Ymmärrätkö tämän? Minä en ota toisen ihmisen kehoa enkä egoa itseni hallitsijaksi. Pitäisikö minun tehdä Jeesuksesta MUSTA MAAGI, eli tarjota hänelle itseni orjaksi??? Yhtä vähän kuin ottaisin jotain naapurin Jaskaa itseni minkään osan hallisijaksi minä otan Jeesusta. Tai Buddhaa. Tai ketään.

      Minä olen yksin Jumalan oma, yksin Jumalan palvelija, kanava ja "orja", paitsi että Jumala ei orjuuta ketään. Kristus joka on vain yksi nimitys Jumalalle joka on meissä kaikissa on ainoa mikä minua voi koskaan hallita, koska minä en ota kenenkään TOISEN IHMISEN PETOA itseeni!

      Voihan tässä tietysti olla että sinä ja muutamat muut vain sotkevat käsitteistöä todella pahasti ja kutsutte Jumalaa meissä ihmisissä "Jeesukseksi", mutta minä en voi niin tehdä koska vaadin täsmällisyyttä ja tarkkuutta ja rehellisesti sanottuna minusta tuo on huutava vääryys. Jeesus on jonkun ihmisen nimi, jonkun josta minulla ei ole edes suoraa henk.koht. kokemusta että hän olisi varmasti ollut olemassakaan. Eihän se tietenkään ketään haittaa jos ottaa mielikuvitusolennon itsensä hallitsijaksi, vai miten lie. Mutta minua ei siis hallitse kukaan muu kuin Jumala, jos minä saan päättää.

      Käytännössä tietysti peto hallitsee jokaista ihmistä niin kauan kuin ei ole valaistunut ja tullut siitä täysin riippumattomaksi. Sinua hallitsee sinun petosi - senhän huomaa tuostakin että sinulla on halu antaa väärä todistus lähimmäisestäsi ja julistaa minut demonisen possession omaksi heti kun vähänkin joku siihen keksii sinua tietämättään yllyttää. Minusta tuo on todella paha pohjanoteeraus sinulta ja panee epäilemään sitä sahasrarasi avoimuutta, kun olet heti ensimmäisenä tuomitsemassa minut kun siihen vaan joku syy löytyy? Olikohan kyseessä kosto siitä että olen avoimesti ilmaissut vastahankaisuuteni palvoa noita jumalaihmisiä?

      Olen parista inkarnaatiostani aistivinani sen MILLAISTA se on kun on toisen olennon tahdon vallan alla. Olen nähnyt visioistani että olen tehnyt todella karmeita asioita koska joku toinen on hallinnut minua. Tämän vuoksi minulla on voimakas kammo kaikenlaista sellaista kohtaan missä luovutetaan oma tahto toiselle olennolle, kyllä se riittää kun on se itsekullekin ihmiselle ominainen sisäinen hajaannus, ei siinä enää mitään ulkopuolisia pyörittäjiä kaipaa. Haluan tässä elämässäni korostaa että yksikään olento ei tule minun ja Jumalan väliin. Ei sen vuoksi että minä olen niin peevelin erinomainen (en ole), vaan sen vuoksi että en halua olla orja, vaan vapaa, koska se on ominaisuus mikä kuuluu suoranaisesti Jumalaan. Vain Jumala on jotain mikä on ihailemisen arvoista, todella.

      En mielelläni käytä edes Kristus-nimeä, sillä paljon pahaa on sitäkin nimeä huutaen tehty. Sen vuoksi minulle sitten jää simppelisti tämä Jumala, vaikka sekin nimitys on aivan liian virittynyt tämän iänikuisen kristinuskon mukaisesti. Henki taas on kovin epämääräinen.

      Onko kristinusko jotain sellaista tervan kaltaista, tahmeaa, että kun kerran joutuu sen kanssa tekemisiin, ei voi enää koskaan ajatella selkeästi ja olla vapaa kuten Jumala on vapaa? Että jos kerrankin altistuu k-uskovaisten kollektiiviselle luonteenlaadulle on sen jälkeen aina sopivan sauman tullen oikeutettu tuomitsemaan ihmisiä siksi ja täksi? Pitääkö näin todella ajatella Sahis? MIKÄ pointti tässä oikein on että omit tuon Watsonin möläyksen, pitikö minut vaan väkisin jollakin asialla nujertaa? Täytyy sanoa että tuli aika paha mieli tästä asiasta, olenhan kumminkin naisen kehossa asuva ja sen kehon ominaisuuksilla paiskattu.

      Jotenkinhan tämä ideoiden ja kommenttien kiihdytyskilpailu tietysti piti päättyä, olen jo niin väsynyt muutenkin kaikkiin näihin uskontopalstoihin ja niiden loppumattomiin lässytyksiin ja siihen että itse suollan sitä samaa päivästä toiseen. Jospa vain löytäisin sen fiktion kirjoittamisen fiiliksen mikä hukkui vuosia sitten, en tänne edes vilkaisisikaan.

      Kuinka kaipaankaan sellaista luontevaa henkisyyttä mitä näin valkonaamana on helppo kuvitella intiaanien viljelleen. Ei mitään tuomitsevaa, riidanhaluista pottuilua eikä näsäviisastelua eikä mitään sitä mihin päivittäin itseni sotken ollakseni joku sellainen joka en ehkä olekaan. Kuljenko väärää polkua? On hauskaa olla älyllinen, mutta älyilystä kärsii aina tunnepuoli.

      Ja missä siellä on se iänikuinen Jeesus, tuolla jossain vuosituhansien takana kun Amerikka vielä oli vapaa valkonaamoista (jos oli)... Se Jeesus joka on naulat raajoihin heti kun hänen fanikerhoaan vastaan asetut, koska haluat olla Jumalan oma, et välimiesten, profeettojen, wannabeiden ja muiden IHMISTEN orja.

      *huokaus*    

      • Qadesha

        Paapottamiseni menee toki naurettavaksi, mutta etköhän sinä kiihkeänä ihmisenä tämän ryöpyn kestä.

        Suutuin melkolailla sinulle sillä vaikka tiesin että tapanasi on ennemmin tai myöhemmin sanoa jotain provosoivaa, olin niin tuudittautunut tähän vuoropuhelun hauskuuteen että isku oli yllättävä. Halusin katsoa kuinka pitkälle niin erikoisen ihmisen kanssa kuin sinä pystyy keskustelemaan; tottakai siinä tulee turpiin.

        Riivattuna oleminen eli demoninen possessio ei ole mikään leikin asia. Jos se oli sinusta hyvä tsoukki sellaista minusta sanoa, niin toivottavasti mietit asiaa uudemman kerran. Ei tuollaista VOI mennä möläyttelemään kelle sattuu. Tai tottakaihan sitä voi ihmisille sanoa ihan mitä tahansa, mutta mikä siinä on pointtina? Saada kaikkien vihat ylleen?

        Kokeilin tässä parisen päivää ränkkänä olemista, ja minulle jäi paskanmaku suuhun. Taidankin olla mieluummin neutraali kuin ärhäkkä (jos pystyn!) No nytpä en pysty!

        Sen takia se possessio minua alkoi aivan erityisesti v-tuttamaan koska näiden tässä jo ah niin kovin paljon huutamieni edellisten elämieni joukossa on sellaisia mistä tunnistan toisen olennon vaikutuksen alaisena olemisen. Vertailemalla mennyttä ja nykyistä TIEDÄN MITÄ NYT OLEN JA MITÄ EN OLE.

        Tuollainen ajatus että sen ja sen ihmisen pitää olla toisen ihmisen sen ja sen tsakran hallitsija on suoraan sanottuna ahterista. Se ei koskaan pääty hyvin. Ainoa oikea opettaja voi olla sellainen joka jättää oppilaansa vapaaksi; oikea opettaja ei roikota oppilaitaan itsensä jatkeina kuin häntiä... Tottakai oppilaat voivat olla roikkuvaisia ja ripustautuvia, varmasti olen itsekin aikoinani ollut sinne sun tänne tahoille (ei kai meillä vain yhtä ainutta opettajaa ole!) - mutta tässä nykyisessä elämässäni korostan ja tulen korostamaan VAPAUTTA yli kaiken. Paras opettaja on Jumala, elämä ja energia meissä kaikissa.

        Okei, onhan se hienoa jos joku toinen ihminen tai vaikkapa ihmiskunnan tason jo ohittanutkin häiskä pystyy jotakin jollekulle antamaan, mutta jos nyt joku haluaa pärjätä omillaan, niin ei siitä tarvitse tulla kaikenlaisia paskamaisia tuomioita antamaan.

        Luovutan itseni Jumalan haltuun ja toivon että totuus voittaa.

        Lisäksi olisi myös mielenkiintoista saada täyteinformaatiota monesta monesta asiasta tässä maailmassa ja elämässä, ettei menisi kaikki aina arvailuksi.

        Kiitos.


      • SahajaYogi
        Qadesha kirjoitti:

        Paapottamiseni menee toki naurettavaksi, mutta etköhän sinä kiihkeänä ihmisenä tämän ryöpyn kestä.

        Suutuin melkolailla sinulle sillä vaikka tiesin että tapanasi on ennemmin tai myöhemmin sanoa jotain provosoivaa, olin niin tuudittautunut tähän vuoropuhelun hauskuuteen että isku oli yllättävä. Halusin katsoa kuinka pitkälle niin erikoisen ihmisen kanssa kuin sinä pystyy keskustelemaan; tottakai siinä tulee turpiin.

        Riivattuna oleminen eli demoninen possessio ei ole mikään leikin asia. Jos se oli sinusta hyvä tsoukki sellaista minusta sanoa, niin toivottavasti mietit asiaa uudemman kerran. Ei tuollaista VOI mennä möläyttelemään kelle sattuu. Tai tottakaihan sitä voi ihmisille sanoa ihan mitä tahansa, mutta mikä siinä on pointtina? Saada kaikkien vihat ylleen?

        Kokeilin tässä parisen päivää ränkkänä olemista, ja minulle jäi paskanmaku suuhun. Taidankin olla mieluummin neutraali kuin ärhäkkä (jos pystyn!) No nytpä en pysty!

        Sen takia se possessio minua alkoi aivan erityisesti v-tuttamaan koska näiden tässä jo ah niin kovin paljon huutamieni edellisten elämieni joukossa on sellaisia mistä tunnistan toisen olennon vaikutuksen alaisena olemisen. Vertailemalla mennyttä ja nykyistä TIEDÄN MITÄ NYT OLEN JA MITÄ EN OLE.

        Tuollainen ajatus että sen ja sen ihmisen pitää olla toisen ihmisen sen ja sen tsakran hallitsija on suoraan sanottuna ahterista. Se ei koskaan pääty hyvin. Ainoa oikea opettaja voi olla sellainen joka jättää oppilaansa vapaaksi; oikea opettaja ei roikota oppilaitaan itsensä jatkeina kuin häntiä... Tottakai oppilaat voivat olla roikkuvaisia ja ripustautuvia, varmasti olen itsekin aikoinani ollut sinne sun tänne tahoille (ei kai meillä vain yhtä ainutta opettajaa ole!) - mutta tässä nykyisessä elämässäni korostan ja tulen korostamaan VAPAUTTA yli kaiken. Paras opettaja on Jumala, elämä ja energia meissä kaikissa.

        Okei, onhan se hienoa jos joku toinen ihminen tai vaikkapa ihmiskunnan tason jo ohittanutkin häiskä pystyy jotakin jollekulle antamaan, mutta jos nyt joku haluaa pärjätä omillaan, niin ei siitä tarvitse tulla kaikenlaisia paskamaisia tuomioita antamaan.

        Luovutan itseni Jumalan haltuun ja toivon että totuus voittaa.

        Lisäksi olisi myös mielenkiintoista saada täyteinformaatiota monesta monesta asiasta tässä maailmassa ja elämässä, ettei menisi kaikki aina arvailuksi.

        Kiitos.

        >> mutta etköhän sinä kiihkeänä ihmisenä tämän ryöpyn kestä.

        Katselen vain, ihmetellen.

        >> Riivattuna oleminen eli demoninen possessio ei ole mikään leikin asia. Jos se oli sinusta hyvä tsoukki sellaista minusta sanoa, niin toivottavasti mietit asiaa uudemman kerran. Ei tuollaista VOI mennä möläyttelemään kelle sattuu. Tai tottakaihan sitä voi ihmisille sanoa ihan mitä tahansa, mutta mikä siinä on pointtina? Saada kaikkien vihat ylleen?

        Mutta uskiksilta ja ateisteilta lentää niin kevyesti ne hullu ja helvetti tuomiot? Miksi kun minä sorrun samaan, se onkin eri? Anteeksi jos satutin.

        Minusta tuntuu että kaikkien vihat ovat olleet niskassani siitä saakka kun synnyin. Sanoinhan jo kait että käsitän että ihmiset joutivat tänne pallolle koska he alkoivat sodan Jumaluutta vastaan; ja Jumaluus heitti ihmiset re-habbiin, että josko joku tokenisi, ettei tarvitse koko kuoroa vajottaa kadotukseen.

        Käsittääkseni luonnollinen ihminen on se mitä k-usko sanoo että Vanha Aatami, ja käsitän että sinänsä jokainen ihminen on paha, koska on tänne joutunut.

        Käsitän että täällä pallolla on ollut heränneitä yksilöitä, ja uskonnot ovat heidän seuraajiensa perustamia; ja käsitän että kaikki uskonnot ovat menneet harhaan, koska yhteys tuohon perustajaan on katkennut.

        Siitä kiintymykseni noihin harvoihin valopisteisiin. He ovat kuin tähtiä mustassa avaruudessa. Jos tähtiä haukutaan, jostain syystä se satuttaa minua.

        Demonisuuden käsitän blakeläisittäin niin, että se liittyy tietoiseksi tulemiseen. Ihminenhan on demoni. Sen tiedostaminen on kova pala. Jos ihminen on riippuvainen toisesta ihmisestä, kyseessä in demoninen possessio; koska kaikki on demonisuutta.

        Uskon että on olemassa mahdollisuus yhteyteen Jumalan kanssa, ja että Jumala on anteeksiantava, jos ihminen on rehellinen; eli uskaltaa olla oma itsensä; eli Paholainen. En usko että paholainen on ulkopuolella, tai mikään voima. Se on ihmisessä jo itsessään valmiina.

        Minun olemiseni tässä maailmassa..on ollut paljolti sitä että olen aikaansaanut ristiriitaa, ja konfliktia, ja ihmiset ovat minuun suuttuneet, ja käyneet kuumina.

        Ehkä se on minun tehtävä; Lucifer on valon tuoja, ja sytytän kylmenneet sielut tuleen, ja siitä vapautuu kuumuutta. Joskus myöhemmin tuo kuumuus ehkä laantuu, ja valo on viileää. Useinhan tunne pimentää järjen. Minä olen tunteen tuoja.

        Ishmael sanoi minulle että minun on kestettävä ihmisten raivo, ja katseltava raivosta täriseviä ihmisiä jotka syyllistävät minua, ja näitä ihmisiä tulee olemaan yhä enemmän. Se on kohtaloni. Hän sanoi: ainakin tiedät mitä odottaa.


      • Qadesha
        SahajaYogi kirjoitti:

        >> mutta etköhän sinä kiihkeänä ihmisenä tämän ryöpyn kestä.

        Katselen vain, ihmetellen.

        >> Riivattuna oleminen eli demoninen possessio ei ole mikään leikin asia. Jos se oli sinusta hyvä tsoukki sellaista minusta sanoa, niin toivottavasti mietit asiaa uudemman kerran. Ei tuollaista VOI mennä möläyttelemään kelle sattuu. Tai tottakaihan sitä voi ihmisille sanoa ihan mitä tahansa, mutta mikä siinä on pointtina? Saada kaikkien vihat ylleen?

        Mutta uskiksilta ja ateisteilta lentää niin kevyesti ne hullu ja helvetti tuomiot? Miksi kun minä sorrun samaan, se onkin eri? Anteeksi jos satutin.

        Minusta tuntuu että kaikkien vihat ovat olleet niskassani siitä saakka kun synnyin. Sanoinhan jo kait että käsitän että ihmiset joutivat tänne pallolle koska he alkoivat sodan Jumaluutta vastaan; ja Jumaluus heitti ihmiset re-habbiin, että josko joku tokenisi, ettei tarvitse koko kuoroa vajottaa kadotukseen.

        Käsittääkseni luonnollinen ihminen on se mitä k-usko sanoo että Vanha Aatami, ja käsitän että sinänsä jokainen ihminen on paha, koska on tänne joutunut.

        Käsitän että täällä pallolla on ollut heränneitä yksilöitä, ja uskonnot ovat heidän seuraajiensa perustamia; ja käsitän että kaikki uskonnot ovat menneet harhaan, koska yhteys tuohon perustajaan on katkennut.

        Siitä kiintymykseni noihin harvoihin valopisteisiin. He ovat kuin tähtiä mustassa avaruudessa. Jos tähtiä haukutaan, jostain syystä se satuttaa minua.

        Demonisuuden käsitän blakeläisittäin niin, että se liittyy tietoiseksi tulemiseen. Ihminenhan on demoni. Sen tiedostaminen on kova pala. Jos ihminen on riippuvainen toisesta ihmisestä, kyseessä in demoninen possessio; koska kaikki on demonisuutta.

        Uskon että on olemassa mahdollisuus yhteyteen Jumalan kanssa, ja että Jumala on anteeksiantava, jos ihminen on rehellinen; eli uskaltaa olla oma itsensä; eli Paholainen. En usko että paholainen on ulkopuolella, tai mikään voima. Se on ihmisessä jo itsessään valmiina.

        Minun olemiseni tässä maailmassa..on ollut paljolti sitä että olen aikaansaanut ristiriitaa, ja konfliktia, ja ihmiset ovat minuun suuttuneet, ja käyneet kuumina.

        Ehkä se on minun tehtävä; Lucifer on valon tuoja, ja sytytän kylmenneet sielut tuleen, ja siitä vapautuu kuumuutta. Joskus myöhemmin tuo kuumuus ehkä laantuu, ja valo on viileää. Useinhan tunne pimentää järjen. Minä olen tunteen tuoja.

        Ishmael sanoi minulle että minun on kestettävä ihmisten raivo, ja katseltava raivosta täriseviä ihmisiä jotka syyllistävät minua, ja näitä ihmisiä tulee olemaan yhä enemmän. Se on kohtaloni. Hän sanoi: ainakin tiedät mitä odottaa.

        Nyt alkaa vähän helpottaa. Tuli jonkinlainen taantuma tuonne 2 v päähän, jolloin eräs kiihkouskovainen oli koko aika kimpussani siinä määrin että lopulta annoin hänelle potut pottuina ja se umpisairas prosessi kesti kokonaisen kuukauden. Siinä sanottiin puolin ja toisin kaikenlaista, ja SIINÄ keississä tuli se tappouhkauskin minun niskaani. Kuitenkin jopa hänen kanssaan kykenin tekemään rauhan, kertooko se sitten sitkeydestäni vaiko ailahtelevaisuudestani.

        Eri tahojen välillä sukkuloidessani ja ehkä liikaakin nyökyttelemällä sinne ja tänne ja tekemällä loputtomiin kompromisseja lopulta onnistun aina raivostumaan jostakin kenties mitättömästäkin seikasta, sillä jokin minussa haluaa päästä tästä keinotekoisuudesta ja teennäisyydestä mitä tämä kaikki leukojen louskuttelu on. Täällä on niin helppo heittää kaikenlaista kun ihmiset tuntuvat epätodellisilta.

        Jonkun ulkopuolisen silmissä saatan toki vaikuttaa hyvinkin jääräpäiseltä, mutta itse en itseäni sellaiseksi tunne, vaan paremminkin sellaiseksi jota joka tuuli riepottaa ja joka iippo höykyttää käyttäen hyväkseen neuroottista taipumustani syyllistyä asioista joita en ole tehnytkään. Halusin nyt tällä kertaa panna kerralla stopin jutulle, että minä en ala itse pähkäillä olenko jonkun riivaajan vallassa kenties, vaan päättäväisesti todeta että en ole ja tät's it.

        Ehkäpä et nyt sitten tarkoittanut tuota demonisuutta ihan noin kirjaimellisesti. Minä vain itse päättelin niin, kun itse oletan sellaisen jopa kokeeni joskus esihistorian hämärissä!

        ***

        >Demonisuuden käsitän blakeläisittäin niin, että se liittyy tietoiseksi tulemiseen. Ihminenhan on demoni. Sen tiedostaminen on kova pala.

        Kuulostaa mielenkiintoiselta, ja ehkäpä se jotenkin liittyy tuohon ajatukseeni (joka tosin ei alunperin ole minun) että ihminen todellakin on "peto" siltä osin kuin hän "katsoo alas maahan" kuten eläimet tekevät. Ihmisen tarkoitus on tulla IHMISEKSI. Itse- ja lajinsäilytysvietit tukevat vain ihmiseläimen olemassaoloa, ne eivät tuo esiin henkeä meissä ja yhteyttämme Jumalaan.

        Näissä peto-asioissa toki täytyy edetä hyvin hienovaraisesti, sillä kautta aikain on peto nähty siellä ja täällä, ja sen seurauksena on sitten ihmisille ja eläimille tehty olot niin kurjiksi kuin mahdollista. Ihmisen pitäisi katsoa itsensä sisään ja havaita se peto siellä, eikä lähimmäisissään ja muissa planeettamme olioissa.

        En itse kauheasti painota sitä että eromme Jumalasta olisi pahan palkka tai automaattisesti jonkinlainen väärä tie jolle olemme päätyneet. Se VOI olla, mutta siitä voivottelu ei mielestäni ole järin hyödyllistä. Itse painotan sitä että Jumala haluaa että maailma on olemassa ja että "kaikenlaista" tapahtuu - ja tässäpä taas on paradoksi, koska minähän en voi hyväksyä monen monia asioita mitä tapahtuu.

        Viime aikoina olen ollut melko ahdistunut kaikista näistä perheidensä elävältä polttelijoista. Aivan kuin siitä olisi tullut jonkinlainen muoti-ilmiö että rakkaimpansa pitää saada hengiltä mahdollisimman tuskallisesti. Ehkäpä SEN takia ne omatkin juttuni ovat turhan korostuneet tällä hetkellä!


      • SahajaYogi
        Qadesha kirjoitti:

        Nyt alkaa vähän helpottaa. Tuli jonkinlainen taantuma tuonne 2 v päähän, jolloin eräs kiihkouskovainen oli koko aika kimpussani siinä määrin että lopulta annoin hänelle potut pottuina ja se umpisairas prosessi kesti kokonaisen kuukauden. Siinä sanottiin puolin ja toisin kaikenlaista, ja SIINÄ keississä tuli se tappouhkauskin minun niskaani. Kuitenkin jopa hänen kanssaan kykenin tekemään rauhan, kertooko se sitten sitkeydestäni vaiko ailahtelevaisuudestani.

        Eri tahojen välillä sukkuloidessani ja ehkä liikaakin nyökyttelemällä sinne ja tänne ja tekemällä loputtomiin kompromisseja lopulta onnistun aina raivostumaan jostakin kenties mitättömästäkin seikasta, sillä jokin minussa haluaa päästä tästä keinotekoisuudesta ja teennäisyydestä mitä tämä kaikki leukojen louskuttelu on. Täällä on niin helppo heittää kaikenlaista kun ihmiset tuntuvat epätodellisilta.

        Jonkun ulkopuolisen silmissä saatan toki vaikuttaa hyvinkin jääräpäiseltä, mutta itse en itseäni sellaiseksi tunne, vaan paremminkin sellaiseksi jota joka tuuli riepottaa ja joka iippo höykyttää käyttäen hyväkseen neuroottista taipumustani syyllistyä asioista joita en ole tehnytkään. Halusin nyt tällä kertaa panna kerralla stopin jutulle, että minä en ala itse pähkäillä olenko jonkun riivaajan vallassa kenties, vaan päättäväisesti todeta että en ole ja tät's it.

        Ehkäpä et nyt sitten tarkoittanut tuota demonisuutta ihan noin kirjaimellisesti. Minä vain itse päättelin niin, kun itse oletan sellaisen jopa kokeeni joskus esihistorian hämärissä!

        ***

        >Demonisuuden käsitän blakeläisittäin niin, että se liittyy tietoiseksi tulemiseen. Ihminenhan on demoni. Sen tiedostaminen on kova pala.

        Kuulostaa mielenkiintoiselta, ja ehkäpä se jotenkin liittyy tuohon ajatukseeni (joka tosin ei alunperin ole minun) että ihminen todellakin on "peto" siltä osin kuin hän "katsoo alas maahan" kuten eläimet tekevät. Ihmisen tarkoitus on tulla IHMISEKSI. Itse- ja lajinsäilytysvietit tukevat vain ihmiseläimen olemassaoloa, ne eivät tuo esiin henkeä meissä ja yhteyttämme Jumalaan.

        Näissä peto-asioissa toki täytyy edetä hyvin hienovaraisesti, sillä kautta aikain on peto nähty siellä ja täällä, ja sen seurauksena on sitten ihmisille ja eläimille tehty olot niin kurjiksi kuin mahdollista. Ihmisen pitäisi katsoa itsensä sisään ja havaita se peto siellä, eikä lähimmäisissään ja muissa planeettamme olioissa.

        En itse kauheasti painota sitä että eromme Jumalasta olisi pahan palkka tai automaattisesti jonkinlainen väärä tie jolle olemme päätyneet. Se VOI olla, mutta siitä voivottelu ei mielestäni ole järin hyödyllistä. Itse painotan sitä että Jumala haluaa että maailma on olemassa ja että "kaikenlaista" tapahtuu - ja tässäpä taas on paradoksi, koska minähän en voi hyväksyä monen monia asioita mitä tapahtuu.

        Viime aikoina olen ollut melko ahdistunut kaikista näistä perheidensä elävältä polttelijoista. Aivan kuin siitä olisi tullut jonkinlainen muoti-ilmiö että rakkaimpansa pitää saada hengiltä mahdollisimman tuskallisesti. Ehkäpä SEN takia ne omatkin juttuni ovat turhan korostuneet tällä hetkellä!

        >> Ehkäpä et nyt sitten tarkoittanut tuota demonisuutta ihan noin kirjaimellisesti. Minä vain itse päättelin niin, kun itse oletan sellaisen jopa kokeeni joskus esihistorian hämärissä!

        Varsinaiset demonit maan päällä olivat kait Cro-Magnon ihmisiä? Luin eilen tutkimusta suomalaisten geeneistä, ja siinä sanottiin että kaikista Euroopan kansoista juuri suomalaisilla on eniten Cro-Magnon geeniä.


      • Qadesha
        SahajaYogi kirjoitti:

        >> Ehkäpä et nyt sitten tarkoittanut tuota demonisuutta ihan noin kirjaimellisesti. Minä vain itse päättelin niin, kun itse oletan sellaisen jopa kokeeni joskus esihistorian hämärissä!

        Varsinaiset demonit maan päällä olivat kait Cro-Magnon ihmisiä? Luin eilen tutkimusta suomalaisten geeneistä, ja siinä sanottiin että kaikista Euroopan kansoista juuri suomalaisilla on eniten Cro-Magnon geeniä.

        Cro-Magnon on nykykäsityksen mukaan se "rotu" joka taiteili noin 30.000 v sitten mahtavia luolamaalauksia Altamiran ja Lascauxin luoliin.

        Jotkut arvelevat että kyseessä olivat atlantislaiset.

        Omat demonisuuteni suoritin lähinnä enempi tuolla Mustanmeren tienoilla ja Persianlahdella, mikäli muistikuviini on luottaminen. Taisi olla atlantislaisten aika jo autuaasti aikoja sitten ohi siinä vaiheessa päällisinpuolin, mutta toki voi fundeerata sitäkin tyyppiä joka minulle jokunen vuosi sitten unissani kummitteli - voiko sielu kieltäytyä inkarnoitumasta pidättääkseen itsellään jonkinlaisessa astraalimaailmassa sen jonkin mistä ei halua luopua...

        Nuorena minulle oli kovakin juttu juoneksi kirjoitelmiini tuollainen perusvampiriaarinen tyyppi joka ei ole täysin ihminen, mutta kuppaa kyllä ihmisiä mennen tullen ja alistaa kaikki haluamansa ihmiset tahtonsa alle.

        Menneen maailman kaikuja? Vaiko vain henkilökohtaisen mielikuvituksen fiksaatio? En tiedä.


      • SahajaYogi
        Qadesha kirjoitti:

        Cro-Magnon on nykykäsityksen mukaan se "rotu" joka taiteili noin 30.000 v sitten mahtavia luolamaalauksia Altamiran ja Lascauxin luoliin.

        Jotkut arvelevat että kyseessä olivat atlantislaiset.

        Omat demonisuuteni suoritin lähinnä enempi tuolla Mustanmeren tienoilla ja Persianlahdella, mikäli muistikuviini on luottaminen. Taisi olla atlantislaisten aika jo autuaasti aikoja sitten ohi siinä vaiheessa päällisinpuolin, mutta toki voi fundeerata sitäkin tyyppiä joka minulle jokunen vuosi sitten unissani kummitteli - voiko sielu kieltäytyä inkarnoitumasta pidättääkseen itsellään jonkinlaisessa astraalimaailmassa sen jonkin mistä ei halua luopua...

        Nuorena minulle oli kovakin juttu juoneksi kirjoitelmiini tuollainen perusvampiriaarinen tyyppi joka ei ole täysin ihminen, mutta kuppaa kyllä ihmisiä mennen tullen ja alistaa kaikki haluamansa ihmiset tahtonsa alle.

        Menneen maailman kaikuja? Vaiko vain henkilökohtaisen mielikuvituksen fiksaatio? En tiedä.

        >> tuollainen perusvampiriaarinen tyyppi joka ei ole täysin ihminen, mutta kuppaa kyllä ihmisiä mennen tullen ja alistaa kaikki haluamansa ihmiset tahtonsa alle.

        Vallan houkutus. En tiedä sitten auttaisiko ihmisiä heidän henkisen kasvun tiellä jos he alistuisivat (vap. eht.) komentooni, ja tottelisivat mitä vaan minulle mieleen tulisi?


      • Qadesha
        SahajaYogi kirjoitti:

        >> tuollainen perusvampiriaarinen tyyppi joka ei ole täysin ihminen, mutta kuppaa kyllä ihmisiä mennen tullen ja alistaa kaikki haluamansa ihmiset tahtonsa alle.

        Vallan houkutus. En tiedä sitten auttaisiko ihmisiä heidän henkisen kasvun tiellä jos he alistuisivat (vap. eht.) komentooni, ja tottelisivat mitä vaan minulle mieleen tulisi?

        Sormusten herrassahan on joku haltianainen, jolle Frodo tyrkyttää mahtisormusta. Haltia sanoo että oishan se kivaa, mutta sensijaan että heillä olisi musta ruhtinas riesanaan (Sauron), heillä olisikin musta ruhtinatar...

        Voiko valtaa ikinä käyttää viisaasti? Entä paljon pauhattu vapaa tahto?


    • Apostoli34

      "Olen tullut siihen tulokseen että varsinainen susi on Paavali, - että hän on Antikristus. Hän loi muunnoksen, jonka nimi oli Kristus, ja tällä kristuksella ei ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa."

      Ensinnäkin, sanat Messias (hepr.) ja Kristus (kreik.) tarkoittavat samaa asiaa, Voideltu.
      Vanha testamentti on alunperin kirjoitettu hepreaksi ja sikis siellä Jeesuksesta käytetään ennustuksissa nimea Messias. Uusi testamentti on taas kirjoitettu kreikaksi tai siis vanhin kirjoitettu ja löydetty teksti 125-150jKr on kreikankielinen katkelma Johanneksen evankeliumista (Joh. 18:31-33). Tämän takia Kristus sanana on yleisempi Uudessa testamentissa, eikä Paavali ole aino joka sitä käyttää. Mm. Pietari tunnustaa Jeesuksen Messiaaksi sanoen:"Sinä olet Kristus, Jumalan Voideltu."(Luuk.9:20). Samoin Johannes kirjeissään viittaa Kristuksen kieltäjän olevan antikristus:"Kuka sitten on valehtelija, ellei se, joka kieltää Jeesuksen olevan Kristus. Sellainen ihminen on antikristus."(1.Joh.1:21-23).


      Näkisin siis, että paavalismin ym. höpöttäjät, jotka väitteensä perustavat Kristuksen kieltämiseen, ovat itse antikristuksen asialla.
      Jeesus=Messias=Kristus=Jumalan Poika, joka tämän kieltää ja sitä julistaa, johtaa ihmisiä harhaan.

      Myös Paavali puhuu Jeesuksesta esim. Hepr. 2:9,
      mutta raamatusta löytää juuri sen mitä haluaa. Eli jos sinä haluat sieltä tukea gnostilaisuudelle, niin varmasti löydät.

      Olen nähnyt erään artikkelin, jossa väitettiin Jeesuksen lapsena käyneen jopa Intiassa.....;)

      Siunausta sinulle, toivottavasti löydät Jeesuksen Kristuksen uudelleen, idän mystiikan jälkeen.

      • SahajaYogi

        >> Olen nähnyt erään artikkelin, jossa väitettiin Jeesuksen lapsena käyneen jopa Intiassa.....;)

        Joo. Ja olen nähnyt jopa sellaisia kirjoituksia jossa väitetään että tämä Jeesus olisi Jumala. Uskomatonta!


      • Apostoli34
        SahajaYogi kirjoitti:

        >> Olen nähnyt erään artikkelin, jossa väitettiin Jeesuksen lapsena käyneen jopa Intiassa.....;)

        Joo. Ja olen nähnyt jopa sellaisia kirjoituksia jossa väitetään että tämä Jeesus olisi Jumala. Uskomatonta!

        ja sitä paitsi Jeesus itse viittasi Jumaluuteensa sekä suorasti (Mark. 14:61-62), (Mark. 14:61), (Joh. 8:58) että epäsuorasti (Mark. 2:5), (Matt. 25:31-32) jne. muutamia mainitakseni.

        Hyvää syksyä ja mukavia rupattelutuokioita gurusi kanssa ko. aiheesta.


      • SahajaYogi
        Apostoli34 kirjoitti:

        ja sitä paitsi Jeesus itse viittasi Jumaluuteensa sekä suorasti (Mark. 14:61-62), (Mark. 14:61), (Joh. 8:58) että epäsuorasti (Mark. 2:5), (Matt. 25:31-32) jne. muutamia mainitakseni.

        Hyvää syksyä ja mukavia rupattelutuokioita gurusi kanssa ko. aiheesta.

        >> Jeesus itse viittasi Jumaluuteensa sekä suorasti (Mark. 14:61-62), (Mark. 14:61), (Joh. 8:58) että epäsuorasti (Mark. 2:5), (Matt. 25:31-32) jne.

        No kiitti apostoli, mutta mulla on tässä vielä suorempi apostolinen yhteys ...

        Nim. "Enemmän apostolinen"


      • Apostoli34
        SahajaYogi kirjoitti:

        >> Jeesus itse viittasi Jumaluuteensa sekä suorasti (Mark. 14:61-62), (Mark. 14:61), (Joh. 8:58) että epäsuorasti (Mark. 2:5), (Matt. 25:31-32) jne.

        No kiitti apostoli, mutta mulla on tässä vielä suorempi apostolinen yhteys ...

        Nim. "Enemmän apostolinen"

        Onneksi olkoon, vaikka hieman tasapainottomilta kommenttisi kyllä minusta vaikuttavat. Voin olla väärässäkin.
        Tässä vielä yksi raamatunkohta:

        "Palatkaa takaisin te luopuneet lapset!" Sanoo Herra. "Minä otan teidät jälleen omikseni. Minä kokoan teidät kaikki ja tuon Siioniin- vaikka teitä olisi vain yksi joka kaupungissa ja kaksi kansan keskellä."(Jer.3:14)

        Jumala odottaa sinua takaisin kuten isä odotti tuhlaajapoikaa. Joka päivä Isä kuuntelee ja katsoo tielle josko tulisit. Hän kutsuu juuri sinua takaisin. Palaa takaisin!

        En voi muuta kuin toivottaa koko sydämestäni sinulle Jumalan siunausta! Rukoilen puolestasi.


      • SahajaYogi
        Apostoli34 kirjoitti:

        Onneksi olkoon, vaikka hieman tasapainottomilta kommenttisi kyllä minusta vaikuttavat. Voin olla väärässäkin.
        Tässä vielä yksi raamatunkohta:

        "Palatkaa takaisin te luopuneet lapset!" Sanoo Herra. "Minä otan teidät jälleen omikseni. Minä kokoan teidät kaikki ja tuon Siioniin- vaikka teitä olisi vain yksi joka kaupungissa ja kaksi kansan keskellä."(Jer.3:14)

        Jumala odottaa sinua takaisin kuten isä odotti tuhlaajapoikaa. Joka päivä Isä kuuntelee ja katsoo tielle josko tulisit. Hän kutsuu juuri sinua takaisin. Palaa takaisin!

        En voi muuta kuin toivottaa koko sydämestäni sinulle Jumalan siunausta! Rukoilen puolestasi.

        >> Joka päivä Isä kuuntelee ja katsoo tielle josko tulisit. Hän kutsuu juuri sinua takaisin. Palaa takaisin!

        Selventäisitkä mistä pitäisi palata mihin? Sinunko luoksesi pitäisi palata? Vai jonkun käsitteen tai sanan luokse?


      • Apostoli34
        SahajaYogi kirjoitti:

        >> Joka päivä Isä kuuntelee ja katsoo tielle josko tulisit. Hän kutsuu juuri sinua takaisin. Palaa takaisin!

        Selventäisitkä mistä pitäisi palata mihin? Sinunko luoksesi pitäisi palata? Vai jonkun käsitteen tai sanan luokse?

        luokseni, kuten sinä toivot eräässä keskustelussa.
        Että kaikkien olisi hyvä totella sinua jne...henkisen kasvun tiellä.

        Jos et tiedä minne sinun pitäisi palata ja mistä, olet todella hukassa. Tai sitten erittäin tyytyväinen elämääsi?


      • SahajaYogi
        Apostoli34 kirjoitti:

        luokseni, kuten sinä toivot eräässä keskustelussa.
        Että kaikkien olisi hyvä totella sinua jne...henkisen kasvun tiellä.

        Jos et tiedä minne sinun pitäisi palata ja mistä, olet todella hukassa. Tai sitten erittäin tyytyväinen elämääsi?

        >> Jos et tiedä minne sinun pitäisi palata ja mistä, olet todella hukassa. Tai sitten erittäin tyytyväinen elämääsi?

        Olen ehkä pahiten hukassa oleva ihminen; - pahemmin hukassa kuin kukaan koskaan on ollut, mutta se ei ole mitään verrattuna siihen miten hukassa te tulette olemaan.


    • Huoh

      Ymmärrätkö itsekään mistä puhut?

      • Tohtori Tolonen

        Mutta kerropa millaisia oireita sinulla on, niin saamme lääkityksesi kohdalleen ja ymmärrät mitä tänne kirjoitellaan!


      • Sahaaja

        We shall not allow the fear of going mad make us keep the banner of imagination at half mast.
        - Andre Breton


    • tinotito

      eksytystä olisi lähellä ebioniittien uskoa.
      Sehän on kaikesta väärentelystä ja kirkon pimityksestä huolimatta,se oikea Jeesuksen puolue. Se on puhdasta juutalaisuutta.
      Lisätietoja: http://ebionite.org

      • SahajaYogi

        Minun mielestä ihminen juoksee "eksytyksestä" toiseen niin kauan kun oma persoonallisuus ei ole kehittynyt.

        Sitten kun löytää ns. itsensä, osaa pitää paremmin rakoa kulloisenkin hompotuksen ja oman itsensä välillä.

        Uskovaisuus on vain yksi vaihe ihmisen kehityksessä, ja vaarallinen vaihe, kun uskovainen ihminen on kulloisenkin auktoriteettihahmon varassa, vailla omaa itsenäistä näkemystä.

        Askel kohti valkeutta on lakata ns. sokea auktoriteettiusko, ja kehittää omaa luovuutta, antamalla aikaa vaikkapa jollekin puuhalle mistä erityisesti nauttii.

        Luova ihminen on sitten eri asia kuin uskovainen ihminen. Missä uskovainen on kuin metallilastu ajautumassa kohti lähintä magneettia, on luova ihminen magneettinen vuori itsessään.


      • proPAGANda
        SahajaYogi kirjoitti:

        Minun mielestä ihminen juoksee "eksytyksestä" toiseen niin kauan kun oma persoonallisuus ei ole kehittynyt.

        Sitten kun löytää ns. itsensä, osaa pitää paremmin rakoa kulloisenkin hompotuksen ja oman itsensä välillä.

        Uskovaisuus on vain yksi vaihe ihmisen kehityksessä, ja vaarallinen vaihe, kun uskovainen ihminen on kulloisenkin auktoriteettihahmon varassa, vailla omaa itsenäistä näkemystä.

        Askel kohti valkeutta on lakata ns. sokea auktoriteettiusko, ja kehittää omaa luovuutta, antamalla aikaa vaikkapa jollekin puuhalle mistä erityisesti nauttii.

        Luova ihminen on sitten eri asia kuin uskovainen ihminen. Missä uskovainen on kuin metallilastu ajautumassa kohti lähintä magneettia, on luova ihminen magneettinen vuori itsessään.

        Luominen on Jumalasta!

        Itse olen 20 vuotta soitellut kitaraa ja koettanut jotain musiikkia väsätä. Ihminen, joka ei luo mitään on mielestäni aika rajoittunut. Ei kaikkien tarvitse olla Beethoveneita tai Bacheja. Ei tosiaankaan. Toki voi maalata tauluja tai kirjotella runojakin. Itse pidän musiikkia kuitenkin taiteista suurimpana. Se koskettaa hetkessä suuriakin massoja ja on todella mystinen voima.

        Ehkä yksi suurimmista syistä siihen miksi olen nyt se joka olen johtuu lapsuusaikani musiikista. Isäni on fanaattinen Beatles-fani ja sain ihan vauvana jo kuulla tuota upeaa musiikkia ja myös tietysti sen aikakauden muutakin hienoa musiikkia.
        Voisi melkein sanoa, että olin etuoikeutetussa asemassa syntyessäni 60-luvun loppupuolella. Välillä tuntuu, että tämä nykymusiikki on jo niin huonoa, että epäilenpä sillä olevan oma osuutensa nykyajan mielenterveysongelmiinkin. Sanoitukset ovat surkeita, videot pelkkää seksismiä, asenne narsistinen yms. On toki jotain hyvääkin vielä jossain jäljellä mutta se on mielestäni enää marginaalimusaa. Voihan sitä tietysti sanoa, että ainahan nuorisomusiikki on ollut *turmeltunutta* vanhemman sukupolven mielestä. Olen kai sitten tulossa vanhaksi.

        Huomaan, että olet siirtynyt toiselle osastolla keskustelemaan, arvon Yogi. En tiedä, oletko lukenut tätä kirjoitustani, jonka sinulle osoitin:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001328&posting=22000000010773135


      • SahajaYogi
        proPAGANda kirjoitti:

        Luominen on Jumalasta!

        Itse olen 20 vuotta soitellut kitaraa ja koettanut jotain musiikkia väsätä. Ihminen, joka ei luo mitään on mielestäni aika rajoittunut. Ei kaikkien tarvitse olla Beethoveneita tai Bacheja. Ei tosiaankaan. Toki voi maalata tauluja tai kirjotella runojakin. Itse pidän musiikkia kuitenkin taiteista suurimpana. Se koskettaa hetkessä suuriakin massoja ja on todella mystinen voima.

        Ehkä yksi suurimmista syistä siihen miksi olen nyt se joka olen johtuu lapsuusaikani musiikista. Isäni on fanaattinen Beatles-fani ja sain ihan vauvana jo kuulla tuota upeaa musiikkia ja myös tietysti sen aikakauden muutakin hienoa musiikkia.
        Voisi melkein sanoa, että olin etuoikeutetussa asemassa syntyessäni 60-luvun loppupuolella. Välillä tuntuu, että tämä nykymusiikki on jo niin huonoa, että epäilenpä sillä olevan oma osuutensa nykyajan mielenterveysongelmiinkin. Sanoitukset ovat surkeita, videot pelkkää seksismiä, asenne narsistinen yms. On toki jotain hyvääkin vielä jossain jäljellä mutta se on mielestäni enää marginaalimusaa. Voihan sitä tietysti sanoa, että ainahan nuorisomusiikki on ollut *turmeltunutta* vanhemman sukupolven mielestä. Olen kai sitten tulossa vanhaksi.

        Huomaan, että olet siirtynyt toiselle osastolla keskustelemaan, arvon Yogi. En tiedä, oletko lukenut tätä kirjoitustani, jonka sinulle osoitin:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001328&posting=22000000010773135

        >> Huomaan, että olet siirtynyt toiselle osastolla keskustelemaan, arvon Yogi. En tiedä, oletko lukenut tätä kirjoitustani, jonka sinulle osoitin:

        proPAGANda,

        Joo, huomasit, tosiaan huomioni hetkeksi herpautui kun siirryin rechtsextremismus-foorumeille. Aloin kaivata michelangelomaista maskuliinista voimaelementtiä näihin nuukahtaneisiin nettikeskusteluihini....

        Suosikkiprofeettani William Blake sanoo ettei ihminen edes pelastu, ellei ole laittanut sieluaan musiikkiin, lauluun, runouteen, kirjallisuuteen tai kuvaamataiteeseen. Itse uskon että ihminen ei voi olla yhteydessä Luojaansa, ellei itse kykene luomaan kauneutta.

        Uskovaiset eivät tähän pysty, joten uskovaiset eivät pelastu, ja heidän kanssaan kinatessa tuhlaa vain aikaansa, ja vaarantaa mielenterveytensä, niin ajattelin.


      • proPAGANda
        SahajaYogi kirjoitti:

        >> Huomaan, että olet siirtynyt toiselle osastolla keskustelemaan, arvon Yogi. En tiedä, oletko lukenut tätä kirjoitustani, jonka sinulle osoitin:

        proPAGANda,

        Joo, huomasit, tosiaan huomioni hetkeksi herpautui kun siirryin rechtsextremismus-foorumeille. Aloin kaivata michelangelomaista maskuliinista voimaelementtiä näihin nuukahtaneisiin nettikeskusteluihini....

        Suosikkiprofeettani William Blake sanoo ettei ihminen edes pelastu, ellei ole laittanut sieluaan musiikkiin, lauluun, runouteen, kirjallisuuteen tai kuvaamataiteeseen. Itse uskon että ihminen ei voi olla yhteydessä Luojaansa, ellei itse kykene luomaan kauneutta.

        Uskovaiset eivät tähän pysty, joten uskovaiset eivät pelastu, ja heidän kanssaan kinatessa tuhlaa vain aikaansa, ja vaarantaa mielenterveytensä, niin ajattelin.

        Arvoisa Yogi!

        No, jos minulta asiaa kysytään niin eihän mitään *pelastusta* ole olemassakaan. Sen verran olen paatunut reinkarnaation kannattaja, etten kanna mitään huolta mokomasta harhasta. Se nyt vaan on joillekkin uskiksiile kovin tärkeä illuusio: Edellisessä elämässä pyhä lehmä, nyt hullu uskis ja seuraavassa elämässä jotain vieläkin parempaa. Oikeastaan Jeesus tuli maanpäälle opettamaan ihmisiä tulemaan kaltaisekseen eli kristuksiksi. Ongelma vaan on siinä, että tämä ei tapahdu ihan hetkessä: Ihmisten pitää ensin oppia elämään ja kuolemaan ja syntymään ja taas tämä sama yhä uudelleen ja yhä uudelleen, kaikki tämä kunnes aika on *kypsä* ja kristus ihmisessä valmis. Buddhakin uhkasi muistaakseni palata luoksemme niin monta kertaa, kunnes maanpäällä ei ole enää yhtäkään valaistumatonta.


      • SahajaYogi
        proPAGANda kirjoitti:

        Arvoisa Yogi!

        No, jos minulta asiaa kysytään niin eihän mitään *pelastusta* ole olemassakaan. Sen verran olen paatunut reinkarnaation kannattaja, etten kanna mitään huolta mokomasta harhasta. Se nyt vaan on joillekkin uskiksiile kovin tärkeä illuusio: Edellisessä elämässä pyhä lehmä, nyt hullu uskis ja seuraavassa elämässä jotain vieläkin parempaa. Oikeastaan Jeesus tuli maanpäälle opettamaan ihmisiä tulemaan kaltaisekseen eli kristuksiksi. Ongelma vaan on siinä, että tämä ei tapahdu ihan hetkessä: Ihmisten pitää ensin oppia elämään ja kuolemaan ja syntymään ja taas tämä sama yhä uudelleen ja yhä uudelleen, kaikki tämä kunnes aika on *kypsä* ja kristus ihmisessä valmis. Buddhakin uhkasi muistaakseni palata luoksemme niin monta kertaa, kunnes maanpäällä ei ole enää yhtäkään valaistumatonta.

        >>Ongelma vaan on siinä, että tämä ei tapahdu ihan hetkessä:

        Se hetki on.


      • proPAGANda
        SahajaYogi kirjoitti:

        >>Ongelma vaan on siinä, että tämä ei tapahdu ihan hetkessä:

        Se hetki on.

        Arvoisa Yogi!

        2000 vuotta maanvuosia melkeen kulunut...se hetki todellakin on!

        Tosin täytyy nyt paljastaa koko valaistumisasia. Kysehän on oikeestaan vaan mielentilanmuutoksesta.

        "Ennen valaistumista me teimme töitä, lepäsimme, söimme ja joimme. Valaistumisen jälkeen me teimme töitä, lepäsimme, söimme ja joimme."

        Yliarvostettu juttu koko *valaistuminen* ;)


      • SahajaYogi
        proPAGANda kirjoitti:

        Arvoisa Yogi!

        2000 vuotta maanvuosia melkeen kulunut...se hetki todellakin on!

        Tosin täytyy nyt paljastaa koko valaistumisasia. Kysehän on oikeestaan vaan mielentilanmuutoksesta.

        "Ennen valaistumista me teimme töitä, lepäsimme, söimme ja joimme. Valaistumisen jälkeen me teimme töitä, lepäsimme, söimme ja joimme."

        Yliarvostettu juttu koko *valaistuminen* ;)

        >> Yliarvostettu juttu koko *valaistuminen* ;)

        ÄLÄ TUOMITSE, sillä millä tuomiollal sinä tuomitset, sinut tullaan tuomitsemaan, ihminen.

        Äsken tuolla juttelit seko-juttuja huumeista, nyt kiellät valaistumisen mahdollisuuden.

        Huh-huh. Kova vauhti pojalla siinä.


      • proPAGANda
        SahajaYogi kirjoitti:

        >> Yliarvostettu juttu koko *valaistuminen* ;)

        ÄLÄ TUOMITSE, sillä millä tuomiollal sinä tuomitset, sinut tullaan tuomitsemaan, ihminen.

        Äsken tuolla juttelit seko-juttuja huumeista, nyt kiellät valaistumisen mahdollisuuden.

        Huh-huh. Kova vauhti pojalla siinä.

        Arvoisa Yogi

        Mitä minä nyt tuomitsin, totesin vaan, ettei valaistuminen nyt mikään kummonen asia ole. Elämä jatkuu myös valaistumiskokemuksen jälkeen kuten ennenkin. Ihmisestä vain tulee harmoninen valaistumisen jälkeen. Pelko vähenee ja ihminen alkaa elämään tätä päivää.

        Valaistuminenhan on egon viimeinen voitto.

        En kiellä valaistumista ja vaikka kuinka kieltäisinkin niin se ei muuta sitä tosiasiaa, että jokainen sielu valaistuu lopulta. Mulle koko juttu vaan on niin hiton arkipäiväinen asia.

        Mitä tulee sekaviin huume-juttuihini niin se oli pelkkää vitsiä lähes kokonaan. Tää netti on siinä suhteessa kakkamainen, kun huumoria ei aina oikein huomata ja ymmärretä, kuten kirjoittaja sen on tarkoittanut. Pitäs varmaan aina pistää varotus, kun yrittää olla humoristinen, että seuraava juttuni on sitten huumorilla sävytetty. Epätoivoisesti sitä sitten yrittää viljellä hymiöitä sinne sun tänne.

        Vauhti on tosiaankin ollut *kova* viime aikoina. Mutta on se ollu joskus paljon kovempikin. ;-)


      • SahajaYogi
        proPAGANda kirjoitti:

        Arvoisa Yogi

        Mitä minä nyt tuomitsin, totesin vaan, ettei valaistuminen nyt mikään kummonen asia ole. Elämä jatkuu myös valaistumiskokemuksen jälkeen kuten ennenkin. Ihmisestä vain tulee harmoninen valaistumisen jälkeen. Pelko vähenee ja ihminen alkaa elämään tätä päivää.

        Valaistuminenhan on egon viimeinen voitto.

        En kiellä valaistumista ja vaikka kuinka kieltäisinkin niin se ei muuta sitä tosiasiaa, että jokainen sielu valaistuu lopulta. Mulle koko juttu vaan on niin hiton arkipäiväinen asia.

        Mitä tulee sekaviin huume-juttuihini niin se oli pelkkää vitsiä lähes kokonaan. Tää netti on siinä suhteessa kakkamainen, kun huumoria ei aina oikein huomata ja ymmärretä, kuten kirjoittaja sen on tarkoittanut. Pitäs varmaan aina pistää varotus, kun yrittää olla humoristinen, että seuraava juttuni on sitten huumorilla sävytetty. Epätoivoisesti sitä sitten yrittää viljellä hymiöitä sinne sun tänne.

        Vauhti on tosiaankin ollut *kova* viime aikoina. Mutta on se ollu joskus paljon kovempikin. ;-)

        ja sitten ihmisillä on erilaisia huumorintajuja.

        Vitsin jälkeen voisi laittaa esim. (


      • dkflsk
        SahajaYogi kirjoitti:

        >> Yliarvostettu juttu koko *valaistuminen* ;)

        ÄLÄ TUOMITSE, sillä millä tuomiollal sinä tuomitset, sinut tullaan tuomitsemaan, ihminen.

        Äsken tuolla juttelit seko-juttuja huumeista, nyt kiellät valaistumisen mahdollisuuden.

        Huh-huh. Kova vauhti pojalla siinä.

        Taas sää kirjoitit jotain typerää.


      • hkjhjkhk
        proPAGANda kirjoitti:

        Arvoisa Yogi!

        No, jos minulta asiaa kysytään niin eihän mitään *pelastusta* ole olemassakaan. Sen verran olen paatunut reinkarnaation kannattaja, etten kanna mitään huolta mokomasta harhasta. Se nyt vaan on joillekkin uskiksiile kovin tärkeä illuusio: Edellisessä elämässä pyhä lehmä, nyt hullu uskis ja seuraavassa elämässä jotain vieläkin parempaa. Oikeastaan Jeesus tuli maanpäälle opettamaan ihmisiä tulemaan kaltaisekseen eli kristuksiksi. Ongelma vaan on siinä, että tämä ei tapahdu ihan hetkessä: Ihmisten pitää ensin oppia elämään ja kuolemaan ja syntymään ja taas tämä sama yhä uudelleen ja yhä uudelleen, kaikki tämä kunnes aika on *kypsä* ja kristus ihmisessä valmis. Buddhakin uhkasi muistaakseni palata luoksemme niin monta kertaa, kunnes maanpäällä ei ole enää yhtäkään valaistumatonta.

        Niin maanpäällä elää varmaan aika monta valaistumAtonta. joilla ei ole mahdollisuuuttakaan etsiä itseään. Se on harhaa se, että valaistuneetkaan olisivat Budhan kaltaisia budhia. Jookeillakin on iso tie edessään vaikka olisivat kuinka valaistuneita tahansa. Yltääkseen budhista budhimpaan. Kiertoteitäkun ei ole. Mutta nopeuttaa kyllä kaikkea voi, jos sittenkään kokee tajuavansa yhtikäs mitään. Tavallisen yhden elämän sijaan kaiken voin kokea päivässäkin. Mietittävää.


    • kiitos kaloista

      Itse näkisin asian niin, että ne kaksi Jeesusta ovat sisimpäsi kaksi puolta. Jing ja Jang. Tasapaino. Kumpikaan niistä ei ole täydellisen hyvä tai paha. Siinä välissä pitää taiteilla. Mielentyhjennys on tasapaino etsimistä.

      Munchin kuuluisassa taulussa Huuto on taustalla kaksi henkilöä. Kaksi Jeesusta tai miksi ikinä niitä haluatkaan kutsua.

      En harrasta meditaatiota, kuten olen lukenut sitä kuvailtavan. Mietiskelen kylläkin lähes jatkuvasti. Olen myös kokenut 2 valaistumiskokemusta, mutten ole tullut edes selvittääkseni miten ne on määritelty. Olen yleensä kiinnostunut asioista, jotka tavallaan tulevat eteeni eli koen ne juuri sillä hetkellä tärkeiksi. Ja merkityksistä joiden keskellä elän. Sen toisen hyvinkin voimakkaan valaistumisen jäljiltä, tunnen olevani yhtenä kaikkeuden ja luonnon kanssa. Mutta... Mieleni on silti hyvin heikko. Näkyjen, harhojen ja kummallisten tapahtumien vuoksi on välillä hyvin vaikeaa erottaa todellisuutta "tarusta". Olenkin tullut johtopäätökseen, että valaistumiseni oli ansioton. Stressistä johtuva liian aikainen lahja. Välillä kirous, mutta pois en antaisi.

      Sen verran vielä, että kun tunnet tietävän paljon mielen asioista:

      Olen aina ollut kallellaan jälleensyntymisoppiin ja minulla onkin lapsesta saakka ollut eräänlainen luottamus siihen, että asiat järjestyy. Olen silti kärsinyt ahdistuksista ja peloista ikäni. Nyt syön mielialalääkkeitä. Olen sopinut itseni kanssa syöväni niitä jokatapauksessa vastauksestasi riippumatta. Mitä mieltä olet lääkkeistä? Itse en ole huomannut muuta negatiivista kuin ääritunteiden vaihtelun tasaantumista. Koen yhä vahvoja mielihyvän virtauksia silloin tällöin. Eli päivittäin. Ne ovat ehkä hieman vaimenneet tai sitten olen itse sulkenut niitä pois, kun tähän asti niitä on seurannut jossain vaiheessa hirvittäviä ahdistuksen aaltoja (ne ovat nyt poissa).

      Kiitos, kun jaksoit lukea.

      • sahajajoogi

        >> Itse näkisin asian niin, että ne kaksi Jeesusta ovat sisimpäsi kaksi puolta. Jing ja Jang. Tasapaino. Kumpikaan niistä ei ole täydellisen hyvä tai paha.

        Sisimmässähän se henkinen kamppailu loppujenlopuksi käydään. Uskon kyllä täydellisen pahan olemassaoloon. Kaksi Jeesusta ovat: Paavalin jeesus, ja Jaakobin jeesus.

        >> Näkyjen, harhojen ja kummallisten tapahtumien vuoksi on välillä hyvin vaikeaa erottaa todellisuutta "tarusta".

        Pitäisi olla rehellinen itselle, eikä niinkään välittää mitä muut ihmiset ajattelevat; tai pelätä sitä turhan paljon.

        >> Olen silti kärsinyt ahdistuksista ja peloista ikäni.

        Ahdistus nyt on ahdistusta, sitä ei kannata mystifioida sen enempää; se on normaalia.

        >> minulla onkin lapsesta saakka ollut eräänlainen luottamus siihen, että asiat järjestyy.

        Niin.

        >> Olen sopinut itseni kanssa syöväni niitä jokatapauksessa vastauksestasi riippumatta. Mitä mieltä olet lääkkeistä? Itse en ole huomannut muuta negatiivista kuin ääritunteiden vaihtelun tasaantumista.

        Olen raittiusaatteen miehiä; vanhakantaisen granfeltilainen. Mutta on paha vaatia toista ihmistä olemaan voimakas; tai asettaa samoja vaatimuksia toiselle kuin itselle.

        Luuletko ettei minua ahdista elää tässä maailmassa, ja huomata ihmisten pilkallisuus ja pinnallisuus? Se ahdistaa joka hetki; joka hetki olen tietoinen että elän pilalle menneessä ihmiskunnassa, ja helppoja vastauksia ei ole.

        Sitten vain keittelen kaakaota, ja ostan berliininmunkin, ja katselen ikkunasta syksyn sumua, ja aloitan uuden Jules Vernen; tällä kertaa tarinan "Etelän tähti".

        >> Kiitos, kun jaksoit lukea.

        Niin, olen tässä kyllä.


      • mikä se nyt olikaan
        sahajajoogi kirjoitti:

        >> Itse näkisin asian niin, että ne kaksi Jeesusta ovat sisimpäsi kaksi puolta. Jing ja Jang. Tasapaino. Kumpikaan niistä ei ole täydellisen hyvä tai paha.

        Sisimmässähän se henkinen kamppailu loppujenlopuksi käydään. Uskon kyllä täydellisen pahan olemassaoloon. Kaksi Jeesusta ovat: Paavalin jeesus, ja Jaakobin jeesus.

        >> Näkyjen, harhojen ja kummallisten tapahtumien vuoksi on välillä hyvin vaikeaa erottaa todellisuutta "tarusta".

        Pitäisi olla rehellinen itselle, eikä niinkään välittää mitä muut ihmiset ajattelevat; tai pelätä sitä turhan paljon.

        >> Olen silti kärsinyt ahdistuksista ja peloista ikäni.

        Ahdistus nyt on ahdistusta, sitä ei kannata mystifioida sen enempää; se on normaalia.

        >> minulla onkin lapsesta saakka ollut eräänlainen luottamus siihen, että asiat järjestyy.

        Niin.

        >> Olen sopinut itseni kanssa syöväni niitä jokatapauksessa vastauksestasi riippumatta. Mitä mieltä olet lääkkeistä? Itse en ole huomannut muuta negatiivista kuin ääritunteiden vaihtelun tasaantumista.

        Olen raittiusaatteen miehiä; vanhakantaisen granfeltilainen. Mutta on paha vaatia toista ihmistä olemaan voimakas; tai asettaa samoja vaatimuksia toiselle kuin itselle.

        Luuletko ettei minua ahdista elää tässä maailmassa, ja huomata ihmisten pilkallisuus ja pinnallisuus? Se ahdistaa joka hetki; joka hetki olen tietoinen että elän pilalle menneessä ihmiskunnassa, ja helppoja vastauksia ei ole.

        Sitten vain keittelen kaakaota, ja ostan berliininmunkin, ja katselen ikkunasta syksyn sumua, ja aloitan uuden Jules Vernen; tällä kertaa tarinan "Etelän tähti".

        >> Kiitos, kun jaksoit lukea.

        Niin, olen tässä kyllä.

        Niin, ja se ahdistus on valaistumiskokemusten jälkeen kummunnut lähinnä menneestä elämästä. Sitä muistaa yht'äkkiä jokaisen ikävän sanan ja teon minkä on suustaan päästänyt ja käsillään tehnyt. Oma moraali tuntuu nousseen pykälillä ylöspäin ja on vaikea hyväksyä vanhan minänsä olemassaoloa. Vakuuttaa itselleen, että vain tällä hetkellä on merkitys ja epäonnistuu. Epäilee itseään ja koko kokemusta. Maailma ei muuttunutkaan kerta heitolla kauniiksi. Kauniimmaksi kylläkin.

        Kävin äsken punttisalilla (mikä on lähinnä temppeliä minulle):
        hyvä fiilis, molemmat matkan valot vihreällä, ei tarvitse olla/odottaa valoissa. Ovesta sisään ja lippuautomaatista valmiiksi tulostettu lippu. Kenenköhän maksama ja unohtama? Hyvä treeni ja kaupan kautta kotiin. Kaikki sujuu niin älyttömällä tuurilla nykyään, että sitä välillä pelkää minkä hinnan joutuu maksamaan onnestaan. Vai onko se jo lunastettu? Kai se pitäisi niin ajatella.

        Ja meneppä sitten selittämään muille asiasta. Saa kuulla olevansa itsekäs egoisti, jopa narsistinen psykopaatti. Niinpä niin. Edes kärpästä en kykene tappamaan. Ja huono omatunto soimaa jo siitä, että näkee kuinka lauseesi voidaan ymmärtää väärin ja loukkaviksi(heikohko usko muihin ihmisiin). Puutteita on ihan tarpeeksi, mutta kai niitä on työstettävä.

        Olen tullut päätelmään, että jokainen ärsyttävä/huono piirre minkä näet toisessa on se sama piirre sinussa itsessäsi. Sen suhteen olen onnellinen. Ainoa mikä ärsyttää on itsekeskeinen typeryys. Ja senkin voi antaa muissa anteeksi, helposti. Ei vain itsessä.


      • sahajajoogi
        mikä se nyt olikaan kirjoitti:

        Niin, ja se ahdistus on valaistumiskokemusten jälkeen kummunnut lähinnä menneestä elämästä. Sitä muistaa yht'äkkiä jokaisen ikävän sanan ja teon minkä on suustaan päästänyt ja käsillään tehnyt. Oma moraali tuntuu nousseen pykälillä ylöspäin ja on vaikea hyväksyä vanhan minänsä olemassaoloa. Vakuuttaa itselleen, että vain tällä hetkellä on merkitys ja epäonnistuu. Epäilee itseään ja koko kokemusta. Maailma ei muuttunutkaan kerta heitolla kauniiksi. Kauniimmaksi kylläkin.

        Kävin äsken punttisalilla (mikä on lähinnä temppeliä minulle):
        hyvä fiilis, molemmat matkan valot vihreällä, ei tarvitse olla/odottaa valoissa. Ovesta sisään ja lippuautomaatista valmiiksi tulostettu lippu. Kenenköhän maksama ja unohtama? Hyvä treeni ja kaupan kautta kotiin. Kaikki sujuu niin älyttömällä tuurilla nykyään, että sitä välillä pelkää minkä hinnan joutuu maksamaan onnestaan. Vai onko se jo lunastettu? Kai se pitäisi niin ajatella.

        Ja meneppä sitten selittämään muille asiasta. Saa kuulla olevansa itsekäs egoisti, jopa narsistinen psykopaatti. Niinpä niin. Edes kärpästä en kykene tappamaan. Ja huono omatunto soimaa jo siitä, että näkee kuinka lauseesi voidaan ymmärtää väärin ja loukkaviksi(heikohko usko muihin ihmisiin). Puutteita on ihan tarpeeksi, mutta kai niitä on työstettävä.

        Olen tullut päätelmään, että jokainen ärsyttävä/huono piirre minkä näet toisessa on se sama piirre sinussa itsessäsi. Sen suhteen olen onnellinen. Ainoa mikä ärsyttää on itsekeskeinen typeryys. Ja senkin voi antaa muissa anteeksi, helposti. Ei vain itsessä.

        >> Ja meneppä sitten selittämään muille asiasta. Saa kuulla olevansa itsekäs egoisti, jopa narsistinen psykopaatti. Niinpä niin.

        Ihmisten vakioselitys, sanoo niille sitten mitä tahansa.

        >> (heikohko usko muihin ihmisiin).

        Sama mulla. Tuntuu että ihmiskunta on eri lajia kuin itse on. Niinkuin Andersen satuili rumasta ankanpoikasesta. Sitten ihmiset väittävät että minulla on liian vähän elämänkokemusta, että pohjimmiltani olen samanlainen kuin muutkin, ja että löydän vielä oman paikkani ihmisten joukossa. Mutta en voi uskoa sitä. Enkä halua löytää paikkaani ankkalammella; haluan muiden joutsenten pariin.

        >> Olen tullut päätelmään, että jokainen ärsyttävä/huono piirre minkä näet toisessa on se sama piirre sinussa itsessäsi.

        Olen huomannut tämän lain. Tuntuu että olet saanut kärsiä ihmisten takia; että se on tässä pinnalla.


      • proPAGANda

        Arvon herra, joka tunnut paljonkin kärsineen ja kärsivän edelleenkin. Itse aina ajattelen, että kaikki mitä täällä mulle tapahtuu johtuu vaan joko siitä syystä että olen ansainnut sen kaiken tai sitten vain olen valinnut sen kaiken. Tämä tietysti edellyttää sitä, että minä olen ed.elämissä tenhyt väärin ja maksan nyt näistä teoistani. Se, että on valinnut oman *kovaosaisuutensa* onkin sitten jo paljon monimutkaisempi juttu.

        Mun on ainakin hiton helppoa ottaa kaikki paskakin vastaan kun perustan kaiken kohtaamani näihin kahteen *perustotuuteen*

        "Ylevä kärsimys on todellista ihmisen jaloutta"

        Kaikesta voi oppia ja mitä rankempi *läksy*, sen suurempi opetus.

        Sahis tuossa jo antoi viisaita neuvojaan eikä mulla paljon ole lisättävää.

        Ehkä niistä lääkkeistä voisin jotain sanoa.

        Menetkö jotenkin huonoon kuntoon jos et niitä ota? Joskus on valittava kahdesta pahasta se pienempi paha. Lääkkeet ovat mielestäni silloin pienempi paha jos ilman oleminen johtaa ikävämpiin seurauksiin. Yleensähän lääkkeissä on kaikenlaisia sivuvaikutuksia ja jos ne eivät nyt aivan välttämättömyys ole niin suosittelisin ilman niitä elämistä tai ainakin annostuksen pienentämistä mahdollisimman vähäiseksi.

        Tuosta heikkoudesta olen sitä mieltä, että vain heikkouden kautta me voimme tulla vahvoiksi.

        On tässä itsekullakin ollut ihan samoja juttuja kuin sullakin. Et ole todellakaan niin yksin kuin tunnet olevasi. On tällä muitakin´: Minä....Sahis.....ja varmaan monia muitakin.

        Tuo kokemuksesi siitä, että loppujen lopuksi kaikke menee hyvin ei voisi olla oikeampi. Näin todellakin on. Välillä tuntuu tietysti niin pirun vaikeelta mutta oikeastaan elämän pienistä asioista oppiikin usein nauttimaan vasta kun on käynyt mielensä *pohjamudissa*

        Voit ajatella noita kärsimyksiä kasvun paikkana koska sitä ne todellisuudessa ovatkin. Ota kiitollisuudella vastaan se mikä sinua kohtaan tulee sillä *loppupeleissä* se kaikki onkin ollut vain sinun hyväksi ja parhaaksesi. ;-)

        Oot ihan selvästi tehnyt erittäin hyviä oivalluksia itsestäsi. Sielu kehittyy nimenomaan *itseoivalluksen* kautta. Olet oikealla tiellä. ;-)


      • mikä se nyt olikaan
        proPAGANda kirjoitti:

        Arvon herra, joka tunnut paljonkin kärsineen ja kärsivän edelleenkin. Itse aina ajattelen, että kaikki mitä täällä mulle tapahtuu johtuu vaan joko siitä syystä että olen ansainnut sen kaiken tai sitten vain olen valinnut sen kaiken. Tämä tietysti edellyttää sitä, että minä olen ed.elämissä tenhyt väärin ja maksan nyt näistä teoistani. Se, että on valinnut oman *kovaosaisuutensa* onkin sitten jo paljon monimutkaisempi juttu.

        Mun on ainakin hiton helppoa ottaa kaikki paskakin vastaan kun perustan kaiken kohtaamani näihin kahteen *perustotuuteen*

        "Ylevä kärsimys on todellista ihmisen jaloutta"

        Kaikesta voi oppia ja mitä rankempi *läksy*, sen suurempi opetus.

        Sahis tuossa jo antoi viisaita neuvojaan eikä mulla paljon ole lisättävää.

        Ehkä niistä lääkkeistä voisin jotain sanoa.

        Menetkö jotenkin huonoon kuntoon jos et niitä ota? Joskus on valittava kahdesta pahasta se pienempi paha. Lääkkeet ovat mielestäni silloin pienempi paha jos ilman oleminen johtaa ikävämpiin seurauksiin. Yleensähän lääkkeissä on kaikenlaisia sivuvaikutuksia ja jos ne eivät nyt aivan välttämättömyys ole niin suosittelisin ilman niitä elämistä tai ainakin annostuksen pienentämistä mahdollisimman vähäiseksi.

        Tuosta heikkoudesta olen sitä mieltä, että vain heikkouden kautta me voimme tulla vahvoiksi.

        On tässä itsekullakin ollut ihan samoja juttuja kuin sullakin. Et ole todellakaan niin yksin kuin tunnet olevasi. On tällä muitakin´: Minä....Sahis.....ja varmaan monia muitakin.

        Tuo kokemuksesi siitä, että loppujen lopuksi kaikke menee hyvin ei voisi olla oikeampi. Näin todellakin on. Välillä tuntuu tietysti niin pirun vaikeelta mutta oikeastaan elämän pienistä asioista oppiikin usein nauttimaan vasta kun on käynyt mielensä *pohjamudissa*

        Voit ajatella noita kärsimyksiä kasvun paikkana koska sitä ne todellisuudessa ovatkin. Ota kiitollisuudella vastaan se mikä sinua kohtaan tulee sillä *loppupeleissä* se kaikki onkin ollut vain sinun hyväksi ja parhaaksesi. ;-)

        Oot ihan selvästi tehnyt erittäin hyviä oivalluksia itsestäsi. Sielu kehittyy nimenomaan *itseoivalluksen* kautta. Olet oikealla tiellä. ;-)

        Itsellänikin on sisälläni tuo ajatus siitä, että olen valinnut kohtaloni. Ja luotan siihen etten ole valinnut kohtalokseni liian vaikeaa. Kuluneen vuoden aikana asiat ovat alkaneet sujua pelottavan hyvin.

        Ja kyllä, vaikeudet kasvattavat. Eniten sattuu lähimmän kärsimykset. Niistäkin olemme pääsemässä voiton puolelle.

        Sitä on vain niin tottunut siihen, että kun asiat sujuvat tulee niskaan jotain älytöntä paskaa. Ikäänkuin annettaisiin löysää köyttä ja sitten kiristettäisiin taas kunnolla. Jospa se köysi pysyisi nyt löysänä vähän pidempään. Joidenkin ahdistusteni takana taitaa olla ajatus tasapainosta, en suostu myöntämään itselleni pelkkää hyvää ja alitajuisesti aiheutan itselleni "rangaistuksia".

        Oivalluksia seuraa monesti jopa euforinen olotila.

        Ovatko nuo euforiat tuttuja? Itse saan niitä ulkona liikkuessa, yksin tai ihmisjoukoissa. Taiteista, viihdekulttuurista ja oikeastaan kaikesta mihin tulee samaistuttua tai huomattua, että ajattelee samoin tai asia liittyy johonkin jota olet juuri miettinyt. Ja tilanteissa kun et ole huomannut ajatelleesi yhtään mitään. Yhtenä päivänä katselin netistä, joidenkin Intialaisten gurujen kuvia ja tuli ihan hillitömiä hyvän olon aaltoja, viboja. Pelkistä kuvista. Jopa edesmenneiden gurujen.

        Bibolääriseen mielialahäiriöön olen syönnyt lääkkeitä vasta hetken. Pelkäsin aluksi muuttuvani joksikin zombieksi, kun olen aina ollut hyvin skeptinen kaikkia teollisia kemikaaleja ja lääkäreitäkin kohtaan. Onneksi näin ei käynyt. En mielestäni ole tyhmentynyt, enkä koe menettäväni mitään kokemuksissa. Olen silti asettanut itselleni aikarajan, jolloin aion pärjätä omillani.

        Lähinnä lääkkeet poistavat vääristä mielikuvista johtuvia ahdistuksia. Tai mistä minä sen tietäisin onko ne vääriä? Mieleni on luonut tavallaan toisenkinlaisen maailman ympärilleni. Se on mielenkiintoinen, mutta sisältää aika paljon vainoharhaisia piirteitä. Kuten "tapaamiani" toisia olevaisia, pahoja ja hyviä. Tunnistuksia heistä kadulla meidän reaalimaailmassamme. Enkä edes tiedä näkevätkö muut henkilöt heidät vai eivät. Eikä sillä oikeastaan ole väliäkään. Tiedostan kuitenkin missä todellisuudessa elän ja toimin. Lääkkeiden avulla vielä selkeämmin.

        Tai sitten niitä syötetään, jottemme ymmärtäisi. Paranoid...hymiö.


      • proPAGANda
        mikä se nyt olikaan kirjoitti:

        Itsellänikin on sisälläni tuo ajatus siitä, että olen valinnut kohtaloni. Ja luotan siihen etten ole valinnut kohtalokseni liian vaikeaa. Kuluneen vuoden aikana asiat ovat alkaneet sujua pelottavan hyvin.

        Ja kyllä, vaikeudet kasvattavat. Eniten sattuu lähimmän kärsimykset. Niistäkin olemme pääsemässä voiton puolelle.

        Sitä on vain niin tottunut siihen, että kun asiat sujuvat tulee niskaan jotain älytöntä paskaa. Ikäänkuin annettaisiin löysää köyttä ja sitten kiristettäisiin taas kunnolla. Jospa se köysi pysyisi nyt löysänä vähän pidempään. Joidenkin ahdistusteni takana taitaa olla ajatus tasapainosta, en suostu myöntämään itselleni pelkkää hyvää ja alitajuisesti aiheutan itselleni "rangaistuksia".

        Oivalluksia seuraa monesti jopa euforinen olotila.

        Ovatko nuo euforiat tuttuja? Itse saan niitä ulkona liikkuessa, yksin tai ihmisjoukoissa. Taiteista, viihdekulttuurista ja oikeastaan kaikesta mihin tulee samaistuttua tai huomattua, että ajattelee samoin tai asia liittyy johonkin jota olet juuri miettinyt. Ja tilanteissa kun et ole huomannut ajatelleesi yhtään mitään. Yhtenä päivänä katselin netistä, joidenkin Intialaisten gurujen kuvia ja tuli ihan hillitömiä hyvän olon aaltoja, viboja. Pelkistä kuvista. Jopa edesmenneiden gurujen.

        Bibolääriseen mielialahäiriöön olen syönnyt lääkkeitä vasta hetken. Pelkäsin aluksi muuttuvani joksikin zombieksi, kun olen aina ollut hyvin skeptinen kaikkia teollisia kemikaaleja ja lääkäreitäkin kohtaan. Onneksi näin ei käynyt. En mielestäni ole tyhmentynyt, enkä koe menettäväni mitään kokemuksissa. Olen silti asettanut itselleni aikarajan, jolloin aion pärjätä omillani.

        Lähinnä lääkkeet poistavat vääristä mielikuvista johtuvia ahdistuksia. Tai mistä minä sen tietäisin onko ne vääriä? Mieleni on luonut tavallaan toisenkinlaisen maailman ympärilleni. Se on mielenkiintoinen, mutta sisältää aika paljon vainoharhaisia piirteitä. Kuten "tapaamiani" toisia olevaisia, pahoja ja hyviä. Tunnistuksia heistä kadulla meidän reaalimaailmassamme. Enkä edes tiedä näkevätkö muut henkilöt heidät vai eivät. Eikä sillä oikeastaan ole väliäkään. Tiedostan kuitenkin missä todellisuudessa elän ja toimin. Lääkkeiden avulla vielä selkeämmin.

        Tai sitten niitä syötetään, jottemme ymmärtäisi. Paranoid...hymiö.

        Arvoisa kuka nyt lienetkin

        >>Itsellänikin on sisälläni tuo ajatus siitä, että olen valinnut kohtaloni. Ja luotan siihen etten ole valinnut kohtalokseni liian vaikeaa. Kuluneen vuoden aikana asiat ovat alkaneet sujua pelottavan hyvin. >Sitä on vain niin tottunut siihen, että kun asiat sujuvat tulee niskaan jotain älytöntä paskaa. Ikäänkuin annettaisiin löysää köyttä ja sitten kiristettäisiin taas kunnolla. Jospa se köysi pysyisi nyt löysänä vähän pidempään. Joidenkin ahdistusteni takana taitaa olla ajatus tasapainosta, en suostu myöntämään itselleni pelkkää hyvää ja alitajuisesti aiheutan itselleni "rangaistuksia".


      • Katuva sydän
        proPAGANda kirjoitti:

        Arvoisa kuka nyt lienetkin

        >>Itsellänikin on sisälläni tuo ajatus siitä, että olen valinnut kohtaloni. Ja luotan siihen etten ole valinnut kohtalokseni liian vaikeaa. Kuluneen vuoden aikana asiat ovat alkaneet sujua pelottavan hyvin. >Sitä on vain niin tottunut siihen, että kun asiat sujuvat tulee niskaan jotain älytöntä paskaa. Ikäänkuin annettaisiin löysää köyttä ja sitten kiristettäisiin taas kunnolla. Jospa se köysi pysyisi nyt löysänä vähän pidempään. Joidenkin ahdistusteni takana taitaa olla ajatus tasapainosta, en suostu myöntämään itselleni pelkkää hyvää ja alitajuisesti aiheutan itselleni "rangaistuksia".

        Tajusin eilen, että olen paha. Siis ihan todella paha. Sitä se lucifer (valon kantaja) tarkoittaa. Olen pyrkinyt elämässäni hyvään, mutta aiheuttanut pahaa koska en ole tunnustanut pahaa itsessäni. Olen myös tehnyt pahaa täysin tietoisesti. Ymmärtämättömyyttäni, ylpeyttäni, itsekkyyttäni, narsismiani, ahneuttani ja kaikkia mahdollisia syntejä. Siellä ne ovat, toivottavasti paremmin hallittavissa tästä lähtien.


      • proPAGANda
        Katuva sydän kirjoitti:

        Tajusin eilen, että olen paha. Siis ihan todella paha. Sitä se lucifer (valon kantaja) tarkoittaa. Olen pyrkinyt elämässäni hyvään, mutta aiheuttanut pahaa koska en ole tunnustanut pahaa itsessäni. Olen myös tehnyt pahaa täysin tietoisesti. Ymmärtämättömyyttäni, ylpeyttäni, itsekkyyttäni, narsismiani, ahneuttani ja kaikkia mahdollisia syntejä. Siellä ne ovat, toivottavasti paremmin hallittavissa tästä lähtien.

        Et ole paha vaan ihan normaali ihminen.

        Ja hänen sieltä tielle mennessään juoksi muuan hänen luoksensa, polvistui hänen eteensä ja kysyi häneltä: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
        Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Eikukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.

        Jos Jeesus oli tätä mieltä itsestään, niin miksi turhaan murehtisit omaa "pahuuttasi"?


      • mikä se nyt olikaan
        proPAGANda kirjoitti:

        Et ole paha vaan ihan normaali ihminen.

        Ja hänen sieltä tielle mennessään juoksi muuan hänen luoksensa, polvistui hänen eteensä ja kysyi häneltä: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
        Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Eikukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.

        Jos Jeesus oli tätä mieltä itsestään, niin miksi turhaan murehtisit omaa "pahuuttasi"?

        ...että olen kieltänyt itseni. Osan minua. Ja rankaissut sen mukaan, lapsesta lähtien. Lapsi on ymmärtämätön, mutten ole hyväksynyt sitä selitykseksi omalla kohdallani.


      • mikä se nyt olikaan
        mikä se nyt olikaan kirjoitti:

        ...että olen kieltänyt itseni. Osan minua. Ja rankaissut sen mukaan, lapsesta lähtien. Lapsi on ymmärtämätön, mutten ole hyväksynyt sitä selitykseksi omalla kohdallani.

        Olen siis ollut ylpeä, pitänyt itseäni muita parempana.


      • proPAGANda
        mikä se nyt olikaan kirjoitti:

        Olen siis ollut ylpeä, pitänyt itseäni muita parempana.

        Ihan varmasti olet parempi ihminen kuin joku toinen ja varmaan sinua parempia ihmisiäkin on olemassa.

        Kaikki käymme lävitse saman koulun: Sielun koulun. Tähän *kouluun* kuuluu ihan kaikki elämän kirjo niin hyvässä kuin pahassakin. Olemme siis oikeasti kaikki yhtä hyviä ja yhtä huonoja. Ketään ei hylätä eikä tuomita sillä silloin me hylkäisimme ja tuomitsesimme itsemme.

        Toiset meistä ovat vanhempia sieluja ja siksi he ovat muita edellä itseoivalluksen tiellä.

        Hyvä, helppo elämä opettaa vähän, kun taas raskas, vaikea elämä opettaa puolestaan paljon. ;-)


    • Lähettiläs

      Te eksytte koska te ette tunne sanaa.
      Vain raamatusta sinä löydät totuuden.
      Älä enää etsi tunnelatauksia, se on vaarallista ja eksyttävää. Älä enää katso lähimmäistesi uskoon, sillä sinulla tulee olla henkilökohtainen usko Jeesukseen. Niin kauan kuin olen kulkenut Jeesuksen kanssa, olen omistanut rauhan ja varmuuden pelastumisesta ja nämä riittävät.
      Ei ole kuin yksi Jeesus, Jumalan ainoa poika, jonka ristintyön kautta me jotka uskomme pelastumme, emme omista ansioistamme, vaan armosta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      93
      4397
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      44
      4366
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4036
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2947
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2571
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2133
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      341
      2112
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      204
      2069
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1685
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1452
    Aihe