Saako Vanhanen ruplarahoitusta

Takavuosina Urho Kekkosen pressakampanjoita rahoitettiin Neuvostoliitosta saadulla ruplarahoituksella.

Vanhanen on tunnetusti Kekkosen ihailija. Onko Keskusta jo käynnistänyt tarvittavat toimet? Puolueella itselläänhän on kassakriisi, joten omat rahat eivät epätoivoiseen yritykseen riitä.

Kannattaa evästää Eero Lankia legendaarisen Kepun puoluesihteeri Arvo Korsimon opein. Korsimohan keräsi Neuvostoliitosta valtaosan Kekkosen vaalirahasta.

12

334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymys aiheesta

      Tuskin kukaan juuri viitsii noteerata päätöntä avaustasi mutta hieman pohdintaa:

      Kampanjoinnilla pyritään vaikuttamaan äänestäjän käyttätymiseen. Kalliilla Mainoksilla huijataan tuulipukukansaa. Niihin tarvitaan rahaa. Erityisen paljon rahaa tarvitsee sellainen, jolla ei ole uskottavuutta.

      Tässä suhteessa vähiten rahaa tarvitsee Vanhanen. Enemmän rahaa tarvitsee Halonen, sitten Hautala ja Niinistö. Jos Laxista tai Soinista saataisiin varteenotettava ja uskottava ehdokas - ei siihen kenenkään rahat riittäisi.

      • Otsikossa hymiö

        ...


      • uskottavia?
        Otsikossa hymiö kirjoitti:

        ...

        Olisiko muka Niinistö uskottava? Sehän on samantasoinen pankin pikkuvirkamies titteliltään "varapresidentti" kuten Louekoskikin.

        Tänne vaan Suomeen tulee valehtelemaan huippu-urasta pankissa. Pelle mikä pelle.


      • Otsikossa hymiö
        uskottavia? kirjoitti:

        Olisiko muka Niinistö uskottava? Sehän on samantasoinen pankin pikkuvirkamies titteliltään "varapresidentti" kuten Louekoskikin.

        Tänne vaan Suomeen tulee valehtelemaan huippu-urasta pankissa. Pelle mikä pelle.

        14.4.2001 HS: Sauli Niinistön vastaus: - - ”Oppositio on pyrkinyt tyypilliseen oppositiopolitiikkaan. Rahaa sinne tänne enemmän.
        Annetaanpa muiden vähän puhua. OECD ja IMF, siis tällaiset kansainväliset demokraattiset laitokset, joissa Suomi on ollut pitkään mukana, ovat kyllä arvioineet Suomen talouspolitiikkaa erinomaisen onnistuneeksi.”
        Näiden instituutioiden arviot osoittavat Niinistön mukaan, että velkojen maksu on ollut oikea linjavalinta.
        Kuuden vuoden aikana pääministeri Paavo Lipposen (sd) ja Niinistön johtamat hallitukset ovat lyhentäneet alkujaan runsaan 400 miljardin velkaa 50 miljardilla. Niinistön mielestä lähtötilanteeseen nähden 50 miljardia ei ole suuri summa.
        Maria Kaisa Aula, eduskunnan valtiovarainvaliokunnan pj. oli sitä mieltä, että velanmaksu on ollut hallituksen veruke välttää poliittinen keskustelu muista vaihtoehdoista.
        Niinistö vastaa epäsuorasti, että vaihtoehtoja ei ole ollut.
        ”Jos kepun muutosehdotukset vuodesta 1995 asti olisi hyväksytty, elettäisiin syvässä velkaantumisvaiheessa, lisättäisiin velkaa. Ne muutamat miljardit, joita he joka vuosi ovat ehdottaneet, ovat kertautuvia menoja.”
        - -
        Niinistö ei myöskään niele kepun kritiikkiä alueiden unohtamisesta.
        ”Osaamisen kautta on suunnattu ja suunnataan jatkuvasti tuntuvaa aluepoliittista panostusta, EU-kokonaisuus on tuottanut viimeksi Ylä-Savolle miljarditolkulla rahaa. Ne ovat suuria potteja rakennerahaston kautta. EU näyttää olevan maksaja, mutta Suomihan maksaa tietysti jäsenmaksujensa kautta ne.”
        Niinistö ei yhdy kepulaisten näkemykseen kahden miehen hallituksesta.
        - -
        EU-politiikassa Niinistö pitää kepun toimintaa hampaattomana.
        ”Se on ollut puhtaasti jälkireagoivaa. Heiltä ei ole tullut esiin mitään omaa, vaihtoehtoista näkemystä.”


      • TruthFinder

        No jos noiden kolmen uskottavuutta vertaillaan, kyllä Matti Vanhanen jää sijalle kolme.

        Uskottavin ehdokas on luonnollisesti Tarja Halonen, sillä hänellä on jo kokemusta presidentin virasta. Sauli Niinistö taas hoiti hyvin valtiovarainministerin tehtäviä ja on nyt saanut lisää uskottavuutta toimiessaan Euroopan investointipankin johtajana.

        Matti Vanhanen sen sijaan on epäonnistunut pääministerinä ja hän on selvästi osoittanut, etteivät kansainväliset asiatkaan suju.

        Matti Vanhanen tarvitsee siis kaiken mahdollisen rahoitusavun, jota saatavissa on. Ei ole lainkaan poissuljettua, että Keskusta ei jälleen turvautuisi vanhojen itärajan takaisten ystäviensä apuun. Koittihan mm. Paavo Väyrynen saada KGB:n Helsingin osaston silloisen päällikön Viktor Vladimirovin mukaan tukemaan Keskustan ehdokasta jopa kauppapoliittisin toimin.


      • puhuiko tosissaan?
        Otsikossa hymiö kirjoitti:

        14.4.2001 HS: Sauli Niinistön vastaus: - - ”Oppositio on pyrkinyt tyypilliseen oppositiopolitiikkaan. Rahaa sinne tänne enemmän.
        Annetaanpa muiden vähän puhua. OECD ja IMF, siis tällaiset kansainväliset demokraattiset laitokset, joissa Suomi on ollut pitkään mukana, ovat kyllä arvioineet Suomen talouspolitiikkaa erinomaisen onnistuneeksi.”
        Näiden instituutioiden arviot osoittavat Niinistön mukaan, että velkojen maksu on ollut oikea linjavalinta.
        Kuuden vuoden aikana pääministeri Paavo Lipposen (sd) ja Niinistön johtamat hallitukset ovat lyhentäneet alkujaan runsaan 400 miljardin velkaa 50 miljardilla. Niinistön mielestä lähtötilanteeseen nähden 50 miljardia ei ole suuri summa.
        Maria Kaisa Aula, eduskunnan valtiovarainvaliokunnan pj. oli sitä mieltä, että velanmaksu on ollut hallituksen veruke välttää poliittinen keskustelu muista vaihtoehdoista.
        Niinistö vastaa epäsuorasti, että vaihtoehtoja ei ole ollut.
        ”Jos kepun muutosehdotukset vuodesta 1995 asti olisi hyväksytty, elettäisiin syvässä velkaantumisvaiheessa, lisättäisiin velkaa. Ne muutamat miljardit, joita he joka vuosi ovat ehdottaneet, ovat kertautuvia menoja.”
        - -
        Niinistö ei myöskään niele kepun kritiikkiä alueiden unohtamisesta.
        ”Osaamisen kautta on suunnattu ja suunnataan jatkuvasti tuntuvaa aluepoliittista panostusta, EU-kokonaisuus on tuottanut viimeksi Ylä-Savolle miljarditolkulla rahaa. Ne ovat suuria potteja rakennerahaston kautta. EU näyttää olevan maksaja, mutta Suomihan maksaa tietysti jäsenmaksujensa kautta ne.”
        Niinistö ei yhdy kepulaisten näkemykseen kahden miehen hallituksesta.
        - -
        EU-politiikassa Niinistö pitää kepun toimintaa hampaattomana.
        ”Se on ollut puhtaasti jälkireagoivaa. Heiltä ei ole tullut esiin mitään omaa, vaihtoehtoista näkemystä.”

        Heerranjestas mikä pöljä meillä olikaan valtiovarainministerinä!

        Jos Ninnukka-neiti ei muka tiennyt aiemman hallituksen laatimasta ERM-politiikasta niin ihme on!

        Ja mitä tulee vaihtoehtoihin, Mönkärehän juuri totesi, että Saulilla ei mitään ollut ja varasti muiden vaihtoehdot omakseen.

        Tässä Untuvikko-Ninnukka "ministereitä kierrättämässä":

        http://www.verkkouutiset.fi/arkisto/Arkisto_1996/6.syyskuu/SAULI.HTM


      • Otsikossa hymiö
        puhuiko tosissaan? kirjoitti:

        Heerranjestas mikä pöljä meillä olikaan valtiovarainministerinä!

        Jos Ninnukka-neiti ei muka tiennyt aiemman hallituksen laatimasta ERM-politiikasta niin ihme on!

        Ja mitä tulee vaihtoehtoihin, Mönkärehän juuri totesi, että Saulilla ei mitään ollut ja varasti muiden vaihtoehdot omakseen.

        Tässä Untuvikko-Ninnukka "ministereitä kierrättämässä":

        http://www.verkkouutiset.fi/arkisto/Arkisto_1996/6.syyskuu/SAULI.HTM

        ...


    • wsxedc

      Maalaisliitto/Kepu on ollut koko historiansa ajan Neuvostoliitto/Venäjän lakeija ja vasalli.

      • mikä on hyvä

        ...saivat aikoinaan CIA-rahaa matkalaukuittain pystyäkseen kilpailemaan kepun ruplarahoituksen kanssa. Jäikö niitä rahan kuskaajia koskaan kiinni enempää kuin yksi?


    • vaalirahoitusta

      SAK lupasi tänään!

    • Keskustaporvari

      Kaikki ehdokkaat saavat ruplarahoitusta. Nimittäin brysselinruplarahoitusta.

      • Otsikossa hymiö

        ...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1293
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      73
      623
    4. 50
      557
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      471
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      148
      406
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      362
    Aihe