Tämä palsta näyttää kuolleen pystyyn. Itse otsikkoaiheesta keskustellaan enää harvoin, vähän ja silloinkin hyvin pinnallisesti.
Jotain eloa näkyy syntyvän silloin, kun joku ottaa puheeksi käyneet marja- ja hedelmämehut (joita myös kotiviineiksi nimitetään) tai niiden tekemiseen ja raaka-aineisiin liittyvät asiat. Sinänsähän niillä ei ole tämän palstan otsikon kanssa paljoakaan tekemistä. (Koti- ja tilaviineille oma palstansa - kannatetaanko?)
Joskus harvoin tälle palstalle on eksynyt egoaan korostamaan todellisia viinisnobisteja, joilla on varaa tuhahdella halveksivasti kympin tai parin hintaisille, Alkosta saataville kansanviineille. Näille kultasuille kelpaavat vain suoraan tuottajilta tai Keski-Euroopan eksklusiivisista viiniputiikeista noudetut harvinaisuudet, joista saa maksaa laatikollisen hinnan jo yhdestä pullosta.
Kuka kertoisi minulle niiden keskustelupaikkojen osoitteet, joissa käydään elävää keskustelua ihka oikeista, mutta tavallisen ihmisen rahalla ostettavissa olevista ***viineistä***?
Missä keskustellaan viineistä?
2
530
Vastaukset
- höh
Kyllä on kattonut maailmaa liian paljon lasin läpi...... snobi
- ylyt1
www.viiniweb.net on asiallinen.
Olen samaa mieltä, kotiviinurit voisivat käyttää puutarhapalstaa; mutta ei se taida auttaa siihen, että tässä silti mitään kunnon keskusteluja syntyisi.
Juttuhan on näissä viinihommissa se,
että Suomessa niihin liittyy niin paljon väärinkäsityksiä ja tunnelatauksia. Itse olen sitä mieltä, että Suomessa on tarjolla vain erittäin keskinkertaisia, mutta tasalaatuisia viinejä lähes kaikissa hintaluokissa. Keski-Euroopassa on toki hienojakin viinikauppoja, mutta kyllä suomalaiset edelleenkin ihmettelevät, että miten on mahdollista ostaa esim. useita kasvuluokiteltuja lähes valmiiksi kypsytettyjä (siis 5-10 vuoden ikäisiäkin) bordeaux´laisia supermarketista ja vielä ihan pilkkahintaan!
Viiniharrastukseen pitää kuulua pientä snobismia -jokaisella on omat kokemuksensa ja suosikkinsa. Suomalaisista sosialisteista vaan
tuntuu niin pahalta, kun joku on kiinnostunut
jostain muustakin kuin työläisten arkeen tarkoitetusta filteroidun kaljan litkimisestä.
Todellinen viiniharrastus kellareineen ja
kypsyttämisineen on taas ihan yksityistä hommaa,
eikä siihen kuulu mitkään viinikerhot ja -seurat.
Kukin taaplaa tyylillään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.726318- 1385722
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4773585Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1192008- 391341
Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3961328- 731163
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun471024Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja110952Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan56940