Huomion antaminen ja saaminen

Taatto

Miten se nyt menee varsinkin parisuhteessa. Pitäisikö siinä vallita jonkinlainen balanssi vai voiko ja pitäisikö huomiota osoittaa pyytettömästi ja jatkuvasti toista kohtaan. Entä sitten jos toinen ilmaisee halunsa huomioon, vaikka itse kokee sitä antavansa.

39

3483

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvon

Et tossa iäsä ole oppinut.!
      Nainen vaatii jatkuvaa huomiota ja täydellistä alistumista..
      Jees miehet pärjää parisuhteessa ja eduskunassa!

• Marion.T

olisi ihan paikallaan. Mies vaan tuppaa vanhemmiten tulemaan mököttäjäksi:((
      Mun huumorini on niin erilaista kun tuon armaan siippani, se alkaa mököttämään pienistäkin asioista - ja kuka se sanoikaan joskus että naiset mököttää.....

Voiko miehilläkin olla vaihdevuodet?

• Taatto

Huomion vajeen täyttäis. Eihän kukkokaan käskystä laula. Mitä huomiota se sellainen on jota "täytyy" antaa.

• Setä
        Taatto kirjoitti:

Huomion vajeen täyttäis. Eihän kukkokaan käskystä laula. Mitä huomiota se sellainen on jota "täytyy" antaa.

Ärsyttäviä esimerkiksi ravintoloihin ilmestyvät kukkien myyjät,joka mies tuntee vaivautuneeksi velvollisuudekseen ostaa daamillensa ruusun,naisena en olisi imarreltu,päinvastoin

• Marion.T
        Taatto kirjoitti:

niinkuin kalustoon kuuluva....

Mies oli nuorempana hyvinkin huomaavainen, mutta vanhemmiten sen huomio on mennyt muihin asioihin....

Eipä silti, en ole mikään huomionkipeä, ei mua haittaa vaikka ukko unohti hääpäivän ja syntymäpäivän :))
        Olishan se kuitenkin ollut kiva jos edes ruusun olis saanut....En kyllä mitenkään edes huomauttanut asiasta, en ole sellaista rähinätyyppiä, enkä ainakaan ikinä mökötä:))

• Marion.T
        Setä kirjoitti:

Ärsyttäviä esimerkiksi ravintoloihin ilmestyvät kukkien myyjät,joka mies tuntee vaivautuneeksi velvollisuudekseen ostaa daamillensa ruusun,naisena en olisi imarreltu,päinvastoin

on aina jotenkin hankala.
        En minä ruusua kaipaa ravintolassa - hyvä ruoka ja viini riittävät :)))

• Taatto
        Marion.T kirjoitti:

niinkuin kalustoon kuuluva....

Mies oli nuorempana hyvinkin huomaavainen, mutta vanhemmiten sen huomio on mennyt muihin asioihin....

Eipä silti, en ole mikään huomionkipeä, ei mua haittaa vaikka ukko unohti hääpäivän ja syntymäpäivän :))
        Olishan se kuitenkin ollut kiva jos edes ruusun olis saanut....En kyllä mitenkään edes huomauttanut asiasta, en ole sellaista rähinätyyppiä, enkä ainakaan ikinä mökötä:))

Jos unohtaisin puoliskon, avokkaan synttärin. Muiden synttäreitä olen sitten sitäkin huonompi muistamaan.

• ja pahat vaihtarit onkin....

• Marion.T
        Taatto kirjoitti:

Jos unohtaisin puoliskon, avokkaan synttärin. Muiden synttäreitä olen sitten sitäkin huonompi muistamaan.

että en moisesta suutu :))

Siis - totuuden nimissä en itsekän muista mokomia merkkipäiviä....

• Setä
        Marion.T kirjoitti:

että en moisesta suutu :))

Siis - totuuden nimissä en itsekän muista mokomia merkkipäiviä....

Etkö muista miehesi syntymäpäivää?
        Tuo oli jo paha!

• Marion.T
        mii-su kirjoitti:

ja pahat vaihtarit onkin....

Kun hauskasta huumorintajuisesta miehestä on tullut mököttäjä :))

Ei - siis minussahan ei TIETENKÄÄN ole mitään vikaa.....

Mutta ihan oikeasti niin asia on, jostakin syystä se huumorintaju tuntuu kadonneen kokonaan. Tietenkin jatkuva matkustustyö on raskasta kun ikää tulee, mies on minua useita vuosia vanhempi, joten kai se ikä sitten jotenkin vaikuttaa....

Pitäisköhän vaihtaa se pariin kolmikymmppisee:DDDD

• Marion.T
        Setä kirjoitti:

Etkö muista miehesi syntymäpäivää?
        Tuo oli jo paha!

se on, mutta en muista silloin kun se aika on:)))

Päivät menevät mahdotonta vauhtia ja hyvä kun muistan mikä päivä milloinkin on - olisikohan dementian alkua :))

• Setä
        Marion.T kirjoitti:

se on, mutta en muista silloin kun se aika on:)))

Päivät menevät mahdotonta vauhtia ja hyvä kun muistan mikä päivä milloinkin on - olisikohan dementian alkua :))

Ainakin minun kännykässäni on kalenterissa muistuttaja,sen voi laittaa muistuttamaan päivää ennen sitä syntymäpäivää
        Vaimon ja lasten syntymäpäivät kyllä muistan mutta pahempi kaikkien kortti odotavien tätien nimipäivät

• Marion.T kirjoitti:

Kun hauskasta huumorintajuisesta miehestä on tullut mököttäjä :))

Ei - siis minussahan ei TIETENKÄÄN ole mitään vikaa.....

Mutta ihan oikeasti niin asia on, jostakin syystä se huumorintaju tuntuu kadonneen kokonaan. Tietenkin jatkuva matkustustyö on raskasta kun ikää tulee, mies on minua useita vuosia vanhempi, joten kai se ikä sitten jotenkin vaikuttaa....

Pitäisköhän vaihtaa se pariin kolmikymmppisee:DDDD

voi olla mitään vikaa:)Täydellisiä immeisiähän me...:)
        Oiskohan missään entisten ukkojen kirpparia...ois vähän vietävää..:))

• Setä kirjoitti:

Onkohan se kovin epäkohteliasta kun on olen kieltäytynyt tuosta ruususta? Kun ruusunmyyjät tulee kohdalle olen jo heti sanonut myyjälle *ei kiitos* ennenkuin herra on ehtinyt sanoa mitään tai kaivaa kukkaroaan. Jos hän välttämättä sen haluaa ostaa, otan toki ruusun vastaan.

Arvaan nimittäin että olo on vaivautunut seuralaisella jos hän ei sitä ruusua osta.

• Taatto
        Mariet kirjoitti:

Onkohan se kovin epäkohteliasta kun on olen kieltäytynyt tuosta ruususta? Kun ruusunmyyjät tulee kohdalle olen jo heti sanonut myyjälle *ei kiitos* ennenkuin herra on ehtinyt sanoa mitään tai kaivaa kukkaroaan. Jos hän välttämättä sen haluaa ostaa, otan toki ruusun vastaan.

Arvaan nimittäin että olo on vaivautunut seuralaisella jos hän ei sitä ruusua osta.

Tilannetaju on osaltaan henkistä pääomaa.

• Setä

Meidän liittomme on toiminut siten että elämme osittain omaa elämäämme,vaimoni pelaa esimerkiksi golfia josta en ole kiinnostunut kun taas itse käyn kalassa ja Lapissa omien ystävieni kanssa
      Huomionosoittamista on meillä se että esimerkiksi keitän aikaisin kalaan lähtiessä vaimolle valmiiksi kahvit termokseen tai että hän on silittänyt minulle paidan kun tietää minulla olevan tärkeän kokouksen aamulla,ei sen kummempaa

• mummeliini

niin, että minä nousen keittämään aamuteen ja mieheni tulee joka aamu valmiiseen aamiaispöytään, mutta ennenkuin hän istuutuu, hän antaa pusun poskelle ja sanoo Hyvää Huomenta.

Minä taas annan pusun miehelleni, kun nousemme pöydästä. Näin puolin ja toisin.

Illalla, ennenkuin nukahdamme, halaamme ja sanomme Hyvää Yötä.

Tässä meidän huomionosoituksemme.

• Setä
        mummeliini kirjoitti:

niin, että minä nousen keittämään aamuteen ja mieheni tulee joka aamu valmiiseen aamiaispöytään, mutta ennenkuin hän istuutuu, hän antaa pusun poskelle ja sanoo Hyvää Huomenta.

Ja aitoa!

• Marion.T
        mummeliini kirjoitti:

noin huomaavaista edes joillakin...

Meillä menee niin että kun mies tulee kotiin niin en aina edes huomaa jos olen muualla huoneissa, ja sitten kun huomaan niin sanon että "ai säkin olet kotona" ja mies murahtaa jotakin sanomalehden takaa - siinä meidän huomionosoitukset :)))

Mutta kyllä meillä silti ihan hyvin menee, en voi valittaa.

• Nainen

Kamalinta mitä tiedän on paitojen silittäminen ja housujen prässäys!

• Marion.T
        Nainen kirjoitti:

Kamalinta mitä tiedän on paitojen silittäminen ja housujen prässäys!

mutta valitettavasti paitoja joudun silittelemään mahdottoman kasan viikossa :(((

Sen työssä kun on pakko käyttää useimmiten pukua ja kauluspaitaa:((

ÄÄÄKS - inhoan silittämistä, omat vaatteeni ostan AINA sellaisia, ettei tarvitse silitellä !!!!

• on niin,että vaimo saa ja myös ansaitsee enemmän huomiota.

Olen statisti kotitöissä(kin),mutta persoonaan suoraan kohdistuvaa huomiota kyllä ilomielin annan ja itseasiassa nautintoahan se ennemminkin tuo,kuin olisi rasittavaa pakkopullaa.

Synttärit muistan muiden mukana ja kihlauksen,mutta "vihkipäivä" oli vain käytännön sanelema tapahtuma maistraatissa,jota emme koskaan ole senkummemmin muistelleet.Kihlaus on se päivä jota pidämme tärkeämpänä. Viisi vuotta oli kihlauksen ja vihkimisen välissä yhteistä eloa ja lapsen syntymä käytännön syy vihillä käyntiin.

Kahvinkeittoa ja ulkotöitä kyllä osaan ja tiskikoneen tyhjentää sekä jotenkuten täyttää,plus pedata pedin,mutta siihen ne taitoni loppuvatkin.

• Taatto

Avokas ansiokkaasti käy päivätöissä, siitä hänelle kaikki kunnia. Kotileikeissä on sitten vähän niin ja näin, eli minä hoidan lähes kaiken. Aina hän on valmis lähtemään ulos, milloin konsertteihin, milloin syömään tai ainakin lenkille, kunhan vain ulos. Mun mielestä on kiva rakentaa pesää, missä on kiva olla. Kivasta pesästä on sitten mukava lähteä välillä tuulettumaan.

• vio-letti

Mites se laulu taas menikään?;

"Jos et sä vettä anna,
      kun poimit ruususen,
      niin pian kädestäsi
      löydät kuolleen kukkasen...
      kuolleen kukkasen.."

Oprah Winfrey on sanonut että hän on tullut siihen tulokseen haastatellessaan miehiä ja naisia jotka ovat olleet uskottomia puolisolleen, että suurin tekijä siinä että etsii parisuhteen ulkopuolista "rakkautta" on se, millaiselle "se toinen" saa henkilön itsensä tuntemaan. Siis se "salarakas" saa minut tuntemaan itseni halutuksi, ihailluksi, rakastetuksi, ihanaksi, jne.. kaikeksi siksi jota niin syvästi haluaisin mutta en ehkä saa omassa suhteessa.

Tietysti! - tietysti! pitäisi aikuisten ihmisten käsittää että on arjet ja kakarat ja velat ja maksut ja huolet ja pyykinpesut sun muut ja pitäisi olla *aikuinen* - what ever it means!? Mutta kun eteen tulee joku joka tarjoaa sitä huomiota ja ihailua jota ei parisuhteessaan saa - niin se on usein "menoa".

Siksi se on niin tärkeää, - jos haluaa parisuhteen kestävän - että sitä huomioa ja ihailua saa siellä kotona. Ja miks'ei? Eihän se mitään edes maksa, mutta antaa paljon. Se on sitä elämän rajatonta rikkautta.

• Kyllä pitää saada ja antaa huomiota. Parisuhteessa toisen huomioinen on ehdottoman tärkeää. Siitä se suhde saa kipinää pitääkseen liekkiä yllä.

Itse tarvitsen huomiota, olkoon se sitten takin päältä auttamista, oven avaamista, kauppakassien kantoa, aamupalan laittoa, niskahierontaa, selän pesua saunassa ja samalla vaikkapa rintojen saippuoimista tms. Vastaavasti minä huomioisin toista osapuolta.
      Toisen huomioiminen pitää tulla luonnostaan ja omasta halustaan, ei niin että se on velvollisuus.

• Matami Mimmi

taidan saada kuningattaren kohtelua. Mies tekee ruokaa (enemmän kuin mielellään), siivoaa, korjaa paikkoja, keittää kahvia, tekee mulle joskus eväätkin aamuksi töihin, melkein mitä tahansa, mutta ei viikkosiivousta.
      Halipuolella saan suukon töistä tullessa ja töihin mennessä. Iltaisin olen mieheni kainalossa kun telkkaria katsotaan makkarissa. Rakastellaan noin kolme kertaa viikossa (mikä tyydyttää molempia).

Samanlaisia palveluksia teen minäkin miehelleni. Olen myös iloinen siitä, että mies tankkaa autoni (tästä taitaa tulla nyt haloo?). Osaisin kyllä itsekin, mutta se on niin hankalaa...

Eli tyytyväisiä ollaan molemmat, parisuhde on kestänyt kohta 30 vuotta.

• Pirre*

vähän siitä millaista huomiota tarkoitat, merkkipäivinäkö vain vai ihan jokapäiväisessä elämässä..

Itse en kaipaa hääpäivämuistamisia enkä vastaavia sellaisia...jokapäiväisiä haleja kyllä..:)

• rekattu

Kykyjeni mukaan,nyt teen vaimoni toivomaa keittiöremonttia hänelle syntymäpäivälahjaksi,hankin samalla tiskikoneen jota meillä ei tähän mennessä ole ollut!

• Ekitalo

Minulle on annettu silloin yli 30 vuotta sitten jolloin menin naimisiin ja edelleen menee tosi hyvin vaimon kanssa sellainen neuvo,että kilpailkaa toistenne huomioimisesta ja kunnioittamisesta kyllähän se joskus meinaa unohtumaan mutta yritetty on kyllä aika paljon.

• Taatto

Huomiota voi osoittaa tai olla osoittamatta monella tavalla. Itseäni aihe liippaa läheltä siten, että puolisko ei koe saavansa tarpeeksi huomiota.

• Pirre*

vaimosi eritellyt tarkemmin puuttuvan huomion laadun L. tiedätkö mitä hän haluaa, oletteko keskustelleet aiheesta?

• Taatto
        Pirre* kirjoitti:

vaimosi eritellyt tarkemmin puuttuvan huomion laadun L. tiedätkö mitä hän haluaa, oletteko keskustelleet aiheesta?

On ehkä meillä enemmän siitä, että haluaisin enemmän ns omaa aikaa. En jaksa koko ajan pusitella ja leperrellä. Kyllä aina välillä, mutta ei niin, että se kärsii inflaation.

• Pirre*
        Taatto kirjoitti:

On ehkä meillä enemmän siitä, että haluaisin enemmän ns omaa aikaa. En jaksa koko ajan pusitella ja leperrellä. Kyllä aina välillä, mutta ei niin, että se kärsii inflaation.

se herraihme nyt niin vaikeeta..voi teitä miehiä kuitennii..:DDD

Vakavaksi tälläytyen sanoisin, että liika on tietysti liikaa.. * :) *

Mies haluaa oman ns. reviirin, kuin nainenkin tietysti, ja yksilökohtaisia erojahan meissä immeisissä ilmeisesti on.

ps. eikös järkipuhe ja perustelut auta..?

• Pirre*
        Taatto kirjoitti:

kun onnenlahjat ei ole koskaan tasan, joillai sitä on liikaa joillai liijjan vähä..L. olisit hyvilläsi kun toinen vielä h a l u a a leperrellä s i n u n kassasi..:) , vaikka toisaalta mies tarvitsee kyllä ns. oman reviirinsä...voivoi..

• Pirre*
        Pirre* kirjoitti:

kun onnenlahjat ei ole koskaan tasan, joillai sitä on liikaa joillai liijjan vähä..L. olisit hyvilläsi kun toinen vielä h a l u a a leperrellä s i n u n kassasi..:) , vaikka toisaalta mies tarvitsee kyllä ns. oman reviirinsä...voivoi..

tulihan noita, ensin näytti ettei lähe minkäänlaista puhetta ja sitten tuplana ihan...:)

• Taatto
        Pirre* kirjoitti:

tulihan noita, ensin näytti ettei lähe minkäänlaista puhetta ja sitten tuplana ihan...:)

Painostetaan huomion antamiseen, arvaa toimiiko ?

• Pirre*
        Taatto kirjoitti:

tai luulen ymmärtäväni ainakin mitä tarkoitat..

"Pakosta" ei huvita tehdä mitään, tulee sellainen vastahakoinen olo..:)

• Risuparta
        Taatto kirjoitti:

kun välillä tönästään että hänkin on olemassa. Aina välillä unohtuu kun vuoden toisiamme töllötetty jakuvasti, hän eläkkeellä ja minä sairaslomalla joka nyt muuttui eläkkeeksi,mutta silti olen tyytyväinen ja imarreltu kun välillä huomauttaa, että hänkin on olemassa. Kyllä periaatteessa kaikki kotihommat minultakin käyvät, mutta aina ei viitsi tunkea, kun toinen haluaa kerran tehdä.

Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      23
      5853
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      60
      1997
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      27
      1449
    4. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      235
      1238
    5. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      74
      1125
    6. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      53
      1097
    7. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      68
      1084
    8. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      51
      1052
    9. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      143
      1046
    10. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      58
      995
    Aihe