Sinun täytyy uudestisyntyä ylhäältä periäksesi taivaanvaltakunnassa oma paikkasi.
Jeesus itse sanoo Johanneksen evankeliumin 3 luvussa jakeessa 3: "TOTISESTI, TOTISESTI:JOS IHMINEN EI UUDESTISYNNY, YLHÄÄLTÄ, HÄN EI PÄÄSE NÄKEMÄÄN JUMALAN VALTAKUNTAA."
Ja jatkaa 5 jakeessa: JEESUS VASTASI JA SANOI:"TOTISESTI, TOTISESTI:JOS IHMINEN EI SYNNY VEDESTÄ JA HENGESTÄ, HÄN EI PÄÄSE JUMALAN VALTAKUNTAAN.
Ja lisää vielä jakeessa 7 :.TEIDÄN TÄYTYY SYTYÄ UUDESTI".
Nyt kysymys kuuluukin, oletko uudstisyntynyt?Miten ja missä olet kokenut uudestisyntymän ja elätkö sellaista elämää jonka uudestisyntämä edellyttää?
OLETKO UUDESTISYNTYNYT?
30
1019
Vastaukset
- Vili
jokainen kristitty syntyy uudelleen kastevedestä. Myöhemmin rikottuani Jumalan kanssa liittoni, olen saanut palata takaisin kasteen armoon!
- Alpo Ahola
Olen kasteessa vedestä ja Hengestä kertakaikkisesti uudestisyntynyt (aoristi). Laki on opettanut ymmärtämään syntikäsitteen ja evankeliumi on opettanut, että Kristus on lunastanut minut kadotetun ja tuomitun ihmisen. Sanassa uudistuminen on jokapäiväistä. Vain siten pysyy hengissä.
Alpo Ahola- Vili
yksi luterilainenkin. Olet harvinainen lintu. Hyvää jatkoa sinulle!
- luterilaisuudesta?
Vili kirjoitti:
Ei missään!Helluntailaisetin ovat lähempänä.Apostolien teot 2 luku ...Kun sitten koitti helluntai päivä............VUODATETTIIN PYHÄ HENKI maan päälle, oletko saanut Pyhän Hengen?Jos miten se ilmenee sinussa?
- Alpo Ahola
luterilaisuudesta? kirjoitti:
Ei missään!Helluntailaisetin ovat lähempänä.Apostolien teot 2 luku ...Kun sitten koitti helluntai päivä............VUODATETTIIN PYHÄ HENKI maan päälle, oletko saanut Pyhän Hengen?Jos miten se ilmenee sinussa?
Olen kastettu Isän, Pojan ja PYHÄN HENGEN nimeet. Kuulitko, kun sanoin, toistan jos et tahtomutkaan kuulla .... PYHÄN HENGEN, nimeet.
Tee se tyhjäksi, Raamatun, Sanan ja Jumalan todistus säilyy kuitenkin sydämessäni.
Alpo Ahola - luke
Alpo Ahola kirjoitti:
Olen kastettu Isän, Pojan ja PYHÄN HENGEN nimeet. Kuulitko, kun sanoin, toistan jos et tahtomutkaan kuulla .... PYHÄN HENGEN, nimeet.
Tee se tyhjäksi, Raamatun, Sanan ja Jumalan todistus säilyy kuitenkin sydämessäni.
Alpo AholaOlen uskossa. Minut on lapsena kastettu ISÄN, POJAN ja PYHÄN HENGEN nimeen. Pitäisikö nyt sitten jostain syystä ottaa uusi kaste?
- onko joku
Alpo Ahola kirjoitti:
Alpo Aholaväittänyt, ettet ole kastettu Pyhän Hengen nimeen?
- Alpo Ahola
luke kirjoitti:
Olen uskossa. Minut on lapsena kastettu ISÄN, POJAN ja PYHÄN HENGEN nimeen. Pitäisikö nyt sitten jostain syystä ottaa uusi kaste?
Kysymyksestäsi ja tianteestasi ei pääse täyteen käsitykseen. Mikä Sinua horjuttaa pois Sanan todistuksesta. Raamatun mukaan on yksi usko, ysksi Herra ja yksi kaste. Se on se kaste, jonka Jeesus asetti lähetyskäskyn antamisen yhteydessä noustessaan ylös taivaaseen.
Ei ole siis laadullisesti ja määrällisesti kuin yksi kaste. Mitä monet kasteet hyödyttävät, kun Raamattu määrittää kasteen (kristillisen kasteen) yhdeksi. Sanoisin, että muut kasteet ovat epäjumalanpalvelusta. On yksinkertaisesti pitäydyttävä Sanan lupaukseen. Jos siinä ei pysytä, niin ei silloin mikään riitä.
Alpo Ahola - Alpo Ahola
onko joku kirjoitti:
väittänyt, ettet ole kastettu Pyhän Hengen nimeen?
Vastauksena käsken lukea viesti: "missä Raamattu puhuu"
Alpo Ahola - olitko sinä
Alpo Ahola kirjoitti:
Kysymyksestäsi ja tianteestasi ei pääse täyteen käsitykseen. Mikä Sinua horjuttaa pois Sanan todistuksesta. Raamatun mukaan on yksi usko, ysksi Herra ja yksi kaste. Se on se kaste, jonka Jeesus asetti lähetyskäskyn antamisen yhteydessä noustessaan ylös taivaaseen.
Ei ole siis laadullisesti ja määrällisesti kuin yksi kaste. Mitä monet kasteet hyödyttävät, kun Raamattu määrittää kasteen (kristillisen kasteen) yhdeksi. Sanoisin, että muut kasteet ovat epäjumalanpalvelusta. On yksinkertaisesti pitäydyttävä Sanan lupaukseen. Jos siinä ei pysytä, niin ei silloin mikään riitä.
Alpo Aholatullut ensin uskoon, kun sinut kastettiin ja kastettiinko sinut upottamalla? Jos et ollut tullut uskoon, järjästys oli väärä, koska Sana sanoo:joka uskoo ja kastetaan se pelstuu.Jos kaste ei ollut sinun henkilökohtainen valinta, on se ollut jonkun toisen ja sitten jos kaste ei tapahdu upottamalla, on se vääränlainen tapa kastaa.
- Vili
olitko sinä kirjoitti:
tullut ensin uskoon, kun sinut kastettiin ja kastettiinko sinut upottamalla? Jos et ollut tullut uskoon, järjästys oli väärä, koska Sana sanoo:joka uskoo ja kastetaan se pelstuu.Jos kaste ei ollut sinun henkilökohtainen valinta, on se ollut jonkun toisen ja sitten jos kaste ei tapahdu upottamalla, on se vääränlainen tapa kastaa.
Markuksen evankeliumiin lisätyssä kohdassa sanotaan: "Joka uskoo ja kastetaan" jne. Tämä perikooppi Markus 16: 9-19 puuttuu vanhimmista UT:n käsikirjoituksista. Nykyisessä Raamatun käännöksessä se on sen tähden pantu hakasulkuihin.
Huomattavasti alkuperäisempi on Jeesuksen varsinainen kastekäsky Matteuksen evankeliumin lopussa: "Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heidät Isän ja Pojan Ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heidät pitämään kaiken, minkä minä olen käskenyt pitää, ja katso minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." Matt 28: 19-20.
Kirkko seuraa tätä alkuperäistä kastekäskyä, kastaa ja opettaa. Lahkolaiset seuraavat myöhempää lisäystä, jonka alkuperästä ei ole täyttä varmuutta ja senkin he tulkitsevat vielä väärin. Uskon ja jasteen järjestyksellä ei nimittäin ole minkäänlaista merkitystä.
Oppi siitä, että ensin usko sitten kaste, ei Jumalan työnä vaan ihmisen omana tekona, on täyttä humpuukkia, mitä alkukirkko ei koskaan noudattanut. Apostolein teoissa on useita kertomuksia, joissa kokonaisia perheitä kastetaan perheen päämiehen tai -naisen uskon perusteella. Kaste käsitetään UT:ssa uudestisyntymisen pesuksi Tiit3:5. Emme pelastu omien tekojemme kautta, vaan Jumalan armosta.
Miksi se "uskovien kaste" olisi jotenkin tärkeä, kun se ei edes pelasta, ei ole sakramentti eli armonväline? - Alpo Ahola
olitko sinä kirjoitti:
tullut ensin uskoon, kun sinut kastettiin ja kastettiinko sinut upottamalla? Jos et ollut tullut uskoon, järjästys oli väärä, koska Sana sanoo:joka uskoo ja kastetaan se pelstuu.Jos kaste ei ollut sinun henkilökohtainen valinta, on se ollut jonkun toisen ja sitten jos kaste ei tapahdu upottamalla, on se vääränlainen tapa kastaa.
Rehellisyyden nimissä älä kirjoita mitään nimellä
"olitko sinä". Senhän osoitat kohdistuvsksi minuun, etkä millään tavalla omaan persoonaasi. Rehellisyys lähtee siitä, että kuljet omalla nimelläsi, etkä minun nimelläni. Tässä nyt vastaan sitten tähän kysymykseen "olitko sinä", että en ollut, vaan olen yhä edelleen Alpo Ahola. Häpee vähän.
Annappa kaikista vättämistäsi Raamatun sana, niin katsotaan asiaa sitten millaiset perusteet omaat ratkaisukristillisyydelle ja omalle ansiollesi Jumalan edessä.
Minun vanhurskauteni ja pelastusvarmuuteni Jumalan edessä on yksin Kristus ja siihen ei kerta kaikkiaan sovi mitkään minun työni.
Kristus sanoo Markuksen evankeliumin viimeisessä luvussa: Joka uskoo ja on kastettu, se pelastuu. Mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Apostoli Paavali kirjeessään Tiitukselle sen kolmannessa luvussa sanoo: Hän pelasti meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan, uudestisyntymisen peson (pesemisen) ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta, jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta, että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan. Tämä sana on varma.
Tee vapaasti vain ratkaisujasi. Minä valitettavasti en niihin syntiturmeluksen tähden kykene, vaan minun on luotettava uskossa yksin Kristuksen ansioon. Siitä en luovu vaikka mitä teet ja mitä todistelet. Tulkoon laki osoittamaan Sinulle syntiturmeluksen, synnintunnon ja sitten pyydän Sinua tulemaan uskossa osalliseksi kanssani samasta armosta Kristuksessa. Rauha sielullesi. Muuten tiemme on valitettavasti erit. Luotat omiin töihisi ja minä luotan Kristukseen.
Alpo Ahola - lukee arkhippuksen juttu
Vili kirjoitti:
Markuksen evankeliumiin lisätyssä kohdassa sanotaan: "Joka uskoo ja kastetaan" jne. Tämä perikooppi Markus 16: 9-19 puuttuu vanhimmista UT:n käsikirjoituksista. Nykyisessä Raamatun käännöksessä se on sen tähden pantu hakasulkuihin.
Huomattavasti alkuperäisempi on Jeesuksen varsinainen kastekäsky Matteuksen evankeliumin lopussa: "Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heidät Isän ja Pojan Ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heidät pitämään kaiken, minkä minä olen käskenyt pitää, ja katso minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." Matt 28: 19-20.
Kirkko seuraa tätä alkuperäistä kastekäskyä, kastaa ja opettaa. Lahkolaiset seuraavat myöhempää lisäystä, jonka alkuperästä ei ole täyttä varmuutta ja senkin he tulkitsevat vielä väärin. Uskon ja jasteen järjestyksellä ei nimittäin ole minkäänlaista merkitystä.
Oppi siitä, että ensin usko sitten kaste, ei Jumalan työnä vaan ihmisen omana tekona, on täyttä humpuukkia, mitä alkukirkko ei koskaan noudattanut. Apostolein teoissa on useita kertomuksia, joissa kokonaisia perheitä kastetaan perheen päämiehen tai -naisen uskon perusteella. Kaste käsitetään UT:ssa uudestisyntymisen pesuksi Tiit3:5. Emme pelastu omien tekojemme kautta, vaan Jumalan armosta.
Miksi se "uskovien kaste" olisi jotenkin tärkeä, kun se ei edes pelasta, ei ole sakramentti eli armonväline?tost ylempää!! OLE HYVÄ.
"LUTERILAISUUDESTA" ! - suosittelen kuten
Alpo Ahola kirjoitti:
Rehellisyyden nimissä älä kirjoita mitään nimellä
"olitko sinä". Senhän osoitat kohdistuvsksi minuun, etkä millään tavalla omaan persoonaasi. Rehellisyys lähtee siitä, että kuljet omalla nimelläsi, etkä minun nimelläni. Tässä nyt vastaan sitten tähän kysymykseen "olitko sinä", että en ollut, vaan olen yhä edelleen Alpo Ahola. Häpee vähän.
Annappa kaikista vättämistäsi Raamatun sana, niin katsotaan asiaa sitten millaiset perusteet omaat ratkaisukristillisyydelle ja omalle ansiollesi Jumalan edessä.
Minun vanhurskauteni ja pelastusvarmuuteni Jumalan edessä on yksin Kristus ja siihen ei kerta kaikkiaan sovi mitkään minun työni.
Kristus sanoo Markuksen evankeliumin viimeisessä luvussa: Joka uskoo ja on kastettu, se pelastuu. Mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Apostoli Paavali kirjeessään Tiitukselle sen kolmannessa luvussa sanoo: Hän pelasti meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan, uudestisyntymisen peson (pesemisen) ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta, jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta, että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan. Tämä sana on varma.
Tee vapaasti vain ratkaisujasi. Minä valitettavasti en niihin syntiturmeluksen tähden kykene, vaan minun on luotettava uskossa yksin Kristuksen ansioon. Siitä en luovu vaikka mitä teet ja mitä todistelet. Tulkoon laki osoittamaan Sinulle syntiturmeluksen, synnintunnon ja sitten pyydän Sinua tulemaan uskossa osalliseksi kanssani samasta armosta Kristuksessa. Rauha sielullesi. Muuten tiemme on valitettavasti erit. Luotat omiin töihisi ja minä luotan Kristukseen.
Alpo Aholavilillekkin lukemaan arkihippuksen kirj. ansiokkaan kirjoituksen, lue se loppuun asti, varsinkin Raaamatun kohdat siellä.Löytyy tuosta yläpuolelta.
- Alpo Ahola
suosittelen kuten kirjoitti:
vilillekkin lukemaan arkihippuksen kirj. ansiokkaan kirjoituksen, lue se loppuun asti, varsinkin Raaamatun kohdat siellä.Löytyy tuosta yläpuolelta.
Kirjoitus (arkihippuksen) tekee kasteesta laintyön ja vastaa siten lähinnä Johanneksen parannuksen kastetta, mutta ei kastetta Isän Pojan ja Pyhän Hengen mineen, jonka kasteen Jeesus asetti lähetyskäskyssään noustessaan ylös taivaaseen. Johanneksen kaste vaatii, mutta Jeesuksen asettama kaste antaa. Lain työt tietysti ovat rakkaampia kuin usko. Miksi ette käy kasteelle vasta kolmekymmetävuotiaana, niinkuin Jeesus meni Johanneksen parannuskasteelle. Täydellisen parannuksenkin Jeesus teki meidän puolestamme. Yksikään ihminen ei tee todellista parannusta. Ihmisen saavuttamaan kaikkeen hyvyyteen luullaan, kun kielletään perisynti. Olkaa hyvässä turvassa te ratkaisuihinne kykenevät, minun on tyydyttävä uskossa pelkästään Kristuksen armotekoon.
Minulla on muuten itsellä Raamattu ja käytän sitä kohtuullisen paljon. Kehoituksesta luettu epäuskon todistus saa väistyä taka-alalle. Käytän mieluiten vanhaa Bibliaa. Siinä sittenkin vielä on JÄRKI vähemmistössä ja USKO hallitsevana.
Alpo Ahola - Alpo Ahola
suosittelen kuten kirjoitti:
vilillekkin lukemaan arkihippuksen kirj. ansiokkaan kirjoituksen, lue se loppuun asti, varsinkin Raaamatun kohdat siellä.Löytyy tuosta yläpuolelta.
Uskonto > Luterilaisuus
Huomaatko, että huomauttelet toisen saarnatuolissa. Sano sen minkä sanot USKONTO HALLUNTALAISUUS - palstalla.
Minä olen Alpo Ahola, en häpeä nimeäni. Oletko mikä miehiäsi "suosittelen kuten"? - vanhassa/uudessa
Alpo Ahola kirjoitti:
Kirjoitus (arkihippuksen) tekee kasteesta laintyön ja vastaa siten lähinnä Johanneksen parannuksen kastetta, mutta ei kastetta Isän Pojan ja Pyhän Hengen mineen, jonka kasteen Jeesus asetti lähetyskäskyssään noustessaan ylös taivaaseen. Johanneksen kaste vaatii, mutta Jeesuksen asettama kaste antaa. Lain työt tietysti ovat rakkaampia kuin usko. Miksi ette käy kasteelle vasta kolmekymmetävuotiaana, niinkuin Jeesus meni Johanneksen parannuskasteelle. Täydellisen parannuksenkin Jeesus teki meidän puolestamme. Yksikään ihminen ei tee todellista parannusta. Ihmisen saavuttamaan kaikkeen hyvyyteen luullaan, kun kielletään perisynti. Olkaa hyvässä turvassa te ratkaisuihinne kykenevät, minun on tyydyttävä uskossa pelkästään Kristuksen armotekoon.
Minulla on muuten itsellä Raamattu ja käytän sitä kohtuullisen paljon. Kehoituksesta luettu epäuskon todistus saa väistyä taka-alalle. Käytän mieluiten vanhaa Bibliaa. Siinä sittenkin vielä on JÄRKI vähemmistössä ja USKO hallitsevana.
Alpo Aholakäännöksessä esiintyy sana perisynti?
Rakastamani Jumalan sana Raamattu käännös -38 sanoo:
2 Aika kirja 25:4 Älköön isää tuomittako kuolemaan poikansa, älköönkä poikaa isänsä rikoksesta, vaan kukin tuomittakoon omasta rikoksesta. ?????????????
Esim. oma uskoon tuloni(uskon tulo minuun) HERRAAN JEESUKSEEN KRISTUKSEEEN tapahtui sulasta Jumalan armosta, kun Hän herätti minun synnin pimentämän elämäni näkemään sen kirkkauden ja valon joka JEESUKSESTA KRISTUKSESTA loisti ja loistaa edelleen! Tämän vanhurkauden lahjan:uskon Vapahtajaan Jeesukseen Kristukseen olen saanut omistaa jo pitkään,enkä anna sitä pois , sanoit sinä, tai vaikka kaikki taivaan enkelit mitä tahansa.Minun uskoni perusta on Jeesus Kristus 1 Kor. 3:11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna , kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
Hän(Jumala) se on joka vaikuttaa teissä tahtomisen ja tekemisen! - kysyt
Alpo Ahola kirjoitti:
Uskonto > Luterilaisuus
Huomaatko, että huomauttelet toisen saarnatuolissa. Sano sen minkä sanot USKONTO HALLUNTALAISUUS - palstalla.
Minä olen Alpo Ahola, en häpeä nimeäni. Oletko mikä miehiäsi "suosittelen kuten"?olen armosta pelastunut, uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.Ei vähempää, eikä enenpää.
- Alpo Ahola
vanhassa/uudessa kirjoitti:
käännöksessä esiintyy sana perisynti?
2 Aika kirja 25:4 Älköön isää tuomittako kuolemaan poikansa, älköönkä poikaa isänsä rikoksesta, vaan kukin tuomittakoon omasta rikoksesta. ?????????????
Esim. oma uskoon tuloni(uskon tulo minuun) HERRAAN JEESUKSEEN KRISTUKSEEEN tapahtui sulasta Jumalan armosta, kun Hän herätti minun synnin pimentämän elämäni näkemään sen kirkkauden ja valon joka JEESUKSESTA KRISTUKSESTA loisti ja loistaa edelleen! Tämän vanhurkauden lahjan:uskon Vapahtajaan Jeesukseen Kristukseen olen saanut omistaa jo pitkään,enkä anna sitä pois , sanoit sinä, tai vaikka kaikki taivaan enkelit mitä tahansa.Minun uskoni perusta on Jeesus Kristus 1 Kor. 3:11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna , kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
Hän(Jumala) se on joka vaikuttaa teissä tahtomisen ja tekemisen!Ai, etkö ole lainkaan kuoleman alainen, sillä eikö Aadamin lankeemus ollutkaan ero Jumalasta. Kaikki kuolivat Aadamissa. Etkö tätä tiedä ja ole löyttäny Raamatusta. Pitäisi lukea Raamattu vähän tarkemmin.
Se mitä sanot vanhempien rikkomuksista ja niiden rangasituksista tuleville sukupolville, on siinä sanottu ajallita ohjetta varten. Sanoohan sitten Jumala, että Hän rankaisee isien pahat teot. Etkö ole lukenut. Onko niin että ajalliseen elämään annettu ohje kumoaan iankaikkisen ohjeen. Ei ole niin.
Tiedän, että olet niitä fundamentalisteja, jotka etsivät sanaa perisynti ja sakramentti. Samalla kut et sanaa löydä, niin hylkäät myös niiden määritteiden ja käsitteen sisällön. Näin nyt valitetavasti on kohdallasi. Tee parannus vaikka todistatkin Jeesuksesta. Siltä kotaa tietysti sanon Aamen.
Tässä keskustelussa ei ole päätä ja häntää ensinnäkään siitä syystä, kuin ei tiedä kenen kanssa keskustelee ja toiseksi kun näyttää, siltä että nimimerkkiä vaihdetaan joka viestin välissä. Törkeätä.
Ottakaa käyttöön nyt joku sivistynyt kurssi, että tieäisi edes tässä ulkonaisessa käytöksessä määrittää laivalle jonkunlaisen suunnan.
Alpo Ahola - Alpo Ahola
Hän(Jumala) se on joka vaikuttaa teissä tahtomisen ja tekemisen!No perusteleppa nyt sitten, miten hylkäät ja millä perusteella hylkäät ne Raamatun kohdat, jotka todistavat kasteessa tapahtuvan uudestisyntymisen.
Näytäppä nyt sitten Raamatusta se totuutesi, että uskoon tulo on sama kuin uudestisyntyminen.
Alpo Ahola - Alpo Ahola
Vili kirjoitti:
En ole ehtinyt vastaamaan huomioosi luterilaisuudestani, sillä tuossa on ollut nuita vääriskäsityksiä ja sitten on ollut noita tois'oppisia, jotka sanovat, ettei mitään oppia Jeesus vaan, mutta kylläpä niillä sitten nuita oppeja vasta onkin ja ei vähin ole tuo väärä pyhitysoppi, jonka lukevat pelastuksessa, kuten roomalaikatolilaiset, ansiolliseksi.
Otappa Vili googlella haku Alpo Ahola sieltä voi jostain löytyä sähköpostiosoitteeni, niin keskustellaan autuuden asioista vaikka vähän tarkemmin. Tämä palsta on niin tavattoman altis vieraalle kohinalle, kuten entiset putkiradiot. Tuo kohina on mm. sitä ratkaisukristillisyyttä ja sellaista, jossa kielletään perisynnin olemassaolo. Siellä kielletään myös Pyhän Hengen työ kasteessa, vaikka kristillinen Jeesuksen asettama kaste tapahtuu myös Pyhän Hengen nimeen.
Terveisin
Alpo Ahola - Alpo Ahola
kysyt kirjoitti:
olen armosta pelastunut, uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.Ei vähempää, eikä enenpää.
Valitsitko Jeesuksen vai valitsiko Jeesus Sinut?
Jos kiellät ise valinneesi, niin jotain armonopista ymmärrät.
Alpo Ahola - Alpo Ahola
Hän(Jumala) se on joka vaikuttaa teissä tahtomisen ja tekemisen!Oletteko kuulleet Jeesuksen Nikodeemukselle sanovan: "Mikä lihasta on syntynyt on liha". Siinä on perisynti sanottu toisilla sanoilla.
Alpo Ahola
- rukoillen
Olen uudestisyntynyt tullessani uskoon. Minut oli kastettu vauvana, mutta vauvakasteessa ei synnytä uudesti. Minulle kävi juuri niin kuin joku jo mainitsi, että tultuani uskoon alkoi lapsikasteasia jotenkin vaivata. En ole mennyt uudelleen kasteelle, mutta mielestäni lapsikaste on kyseenalainen toimenpide. Eiko sen perimmäisenä tarkoituksena ole saada kirkkoon jäseniä ja tulevia veronmaksajia? Jos muka kasteessa synnyttäisiin uudesti, miksi niin valtavan suuri osa lapsikastetuista elää vailla uskoa? Onko kastettu vauva enemmän uskossa kuin kastamaton?
- MENEMÄSTÄ
uskovien kasteelle? HUOM! kaste ei pelasta(henk. koht. usko Jeesukseen pelastaa, kuten olet tullut huomaamaan) mutta se on kuuliaisuutta Jumalaa kohtaan, ja aina silloin kun on kuuliainen Jumalalle ja Hänen sanalleen siinä on siunaus elämälle, eikö?
- Vili
MENEMÄSTÄ kirjoitti:
uskovien kasteelle? HUOM! kaste ei pelasta(henk. koht. usko Jeesukseen pelastaa, kuten olet tullut huomaamaan) mutta se on kuuliaisuutta Jumalaa kohtaan, ja aina silloin kun on kuuliainen Jumalalle ja Hänen sanalleen siinä on siunaus elämälle, eikö?
kun se ei kerran pelasta? Miksi jo lapsena kastettu halventaisi oman uudestisyntymisensä ja kääntyisi kurjaan lahkoon? Oikea kaste pelastaa ja uudestisynnyttää ihmisen, antaa synnit anteeksi ja ottaa kastettavan Jumalan lapseksi.
- VIli
sillä uudestisyntyminen liittyy aina kasteeseen eikä "uskoon tuloon". Se on syntymistä vedestä ja Hengestä.
Tulitko muuten nyt vasta uskoon? Yleensä uskovaisten lapset ovat uskossa ainakin noin kaksivuotiaista alkaen eli heti kun he alkavat ymmärtää jotakin. Se, että nyt tulet kääntymykseen on vaan palaamista lapsuuden uskoon, josta olet välillä luopunut, palaamista kasteen armoon.
Pyydän, älä häpäise Jeesusta menemällä lahkolaisten kasteelle. He ovat susia lammasten vaatteissa, jotka kehottavat sinua vaihtamaan Jumalan armotyön ihmistekoihin. Heidän kasteensa ei pelasta. Sen he myöntävät itsekin. Ainoa pelastaja on Jeesus eikä hän vaadi sinulta itsesi uudesti kastattamista. - ETTÄ, TUO
Vili kirjoitti:
kun se ei kerran pelasta? Miksi jo lapsena kastettu halventaisi oman uudestisyntymisensä ja kääntyisi kurjaan lahkoon? Oikea kaste pelastaa ja uudestisynnyttää ihmisen, antaa synnit anteeksi ja ottaa kastettavan Jumalan lapseksi.
UUDESTISYNTYNYT tuossa yläpuolella asiaa kyselee, SIKSI.
- tuohon....
VIli kirjoitti:
sillä uudestisyntyminen liittyy aina kasteeseen eikä "uskoon tuloon". Se on syntymistä vedestä ja Hengestä.
Tulitko muuten nyt vasta uskoon? Yleensä uskovaisten lapset ovat uskossa ainakin noin kaksivuotiaista alkaen eli heti kun he alkavat ymmärtää jotakin. Se, että nyt tulet kääntymykseen on vaan palaamista lapsuuden uskoon, josta olet välillä luopunut, palaamista kasteen armoon.
Pyydän, älä häpäise Jeesusta menemällä lahkolaisten kasteelle. He ovat susia lammasten vaatteissa, jotka kehottavat sinua vaihtamaan Jumalan armotyön ihmistekoihin. Heidän kasteensa ei pelasta. Sen he myöntävät itsekin. Ainoa pelastaja on Jeesus eikä hän vaadi sinulta itsesi uudesti kastattamista.eli, missä kohtaa Raamattua esiintyy sana , kasteen armo? Jos sellaista ei ole, luovu lut pappien keksimän ja käyttämän nimen käytöstä, Jeesuksen nimessä!, joka johtaa harhaan ja väärään rauhaan ihmiset.
tuohon.... kirjoitti:
eli, missä kohtaa Raamattua esiintyy sana , kasteen armo? Jos sellaista ei ole, luovu lut pappien keksimän ja käyttämän nimen käytöstä, Jeesuksen nimessä!, joka johtaa harhaan ja väärään rauhaan ihmiset.
Vai ei kasteeseen mielestäsi sisälly mitään Jumalan armoa eikä siunausta.
Silloinhan kasteestasi jää jäljelle vain pelkkä vesi ja oma lainteko (Ns. kuuliaisuuden askel).
Tutkippa rukoillen seuraavia Raamatun jakeita, jotka puhuvat kasteen hengellisestä siunauksesta:
Kaste on aivan muuta, kuin pelkkää vettä;
- Kasteessa synnit pestään pois (Apt 22:16, Mk 1:4, Lk3:3, Apt 2:38);ihminen pestään ja sydän vihmotaan puhtaaksi pahasta omastatunnosta (Hb 10:22)
- Kaste uudestisynnyttää (Jh 3:5, Tiit 3:5)
- Kasteessa tullaan osalliseksi Kristuksen kuolemasta( Rm 6:3) ja Kristuksen ylösnouseuksesta (Rm 6:5)
- Kasteessa saadaan Pyhä Henki ( Apt 2:38, Apt 19:6)
- Vesikaste pelastaa (1.Piet 3:21, Mark. 16:16)
- Kasteessa Jumala vaikuttaa meissä uskon ( Kol 2:12)
- Kasteessa tapahtuu vanhan ihmisen (Aadamin) hautaaminen ja uuden ihmisen hengellinen herääminen ja ylösnousemus synteihin kuolleesta olotilasta. Siinä ihmisen vanha luonto “lihan ruumis” poisriisutaan, koska kaste on Kristuksen ympärileikkaus (Rm 6:4-5, Kol 2:11-13,)
- Kasteessa tapahtuu peso, pyhittyminen ja vanhurskautuminen Kristuksen nimessä ja Jumalan Hengessä (1.Kr 6:11)
- Kasteessa ihminen pukee Kristuksen ja hänen vanhurskautensa päällensä (Gal 3:27)
- Kaste pyhittää ja puhdistaa seurakunnan kirkastetuksi, tahrattomaksi, rypyttömäksi, pyhäksi ja nuhteettomaksi Kristuksen morsiameksi (Ef 5:26- 27)
- Kaste ei ole “lihan saastan poistamista” (liha pysyy aina syntisenä, ja synnin asuinsijana), vaan kaste on ennen kaikkea Jumalan meidän kanssamme solmima hyvän omantunnon liitto (1.Piet 3:21)
- Kaste ei ole ihmisen kuuliaisuuden teko Jumalalle.
Se on Jumalan teko meille (Mt 3:11, Lk 3:16, Jh 1:33).
Kasteessa me olemme kohde (objekti), Jumala on tekijä (subjekti).
---
Hyvä linkki:
http://www.japo.fi/~ekallio/sala.htm
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1048706
- 936660
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon636459Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme345201Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo634367- 553481
- 503345
- 513062
- 562902
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512886