Olemmeko kaikki yhtä ja samaa energiaa eli tilaa eli luojaa?
Jos, niin ateistithan eivät silloin usko itseensä, vaikka voivat havaita, että heillä jokaisella on ajatuksen voima, jolla he voivat edelleen luoda uutta.
Näin luomistyö on vielä kesken.
http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=2602
Etkö usko itseesi?
10
685
Vastaukset
- ajattelu_vapauttaa
"Olemmeko kaikki yhtä ja samaa energiaa eli tilaa eli luojaa?
Jos, niin ateistithan eivät silloin usko itseensä"
Olen ateisti ja uskon itseeni. Vastauksen ensimmäiseen kysymykseesi täytyy siis olla kielteinen (ainakin oman logiikkasi mukaan).
Sanomasi kuulostaa perinteiseltä "2 2=4, siispä jumala on olemassa"-logiikalta... Halusitko oikeasti kysyä jotain? - jupsjups
"Olemmeko kaikki yhtä ja samaa energiaa eli tilaa eli luojaa?"
- Kaikki me olemme samanlaista materiaa. En nyt sitten tiedä voiko tuota materiaa kutsua energiaksi, kyllä tavallaan. Miksi energiaan sitten pitäisi luoja liittyä?
- Uskon itseeni materialäjänä :D. Ajatuksen voimalla en luo uutta, vaan siirrän päässäni olevia atomeita eri paikkoihin. - gazpacho
Emme :D
Tiedän olevani olemassa ja uskon kyllä itseeni ja tekoihini, joiden takana seison. Ajatuksissani voin kyllä luoda uusia asioita, mutta enpäs pysty luomaan ihmistä omaksi kuvakseni tai edes yhtä pienen pientä perkeleen torakkaa.
Ajatuksissaan voi luoda vaikka mitä ja ne voi jopa siirtää näkyvään maailmaan, mutta et pysty ajatuksellasi luomaan mitään ajatustesi ulkopuolella olevaa ilman näkyvän maailman "apuvälineitä", kuten kyniä, maaleja, kameraa, vasaraa ja nauloja jne. Pointtini siis on, että maailmaa et pysty luomaan ajatuksillasi.
Mitä minäkin tässä selittelen, et sinä kumminkaan kuuntele.- hah
Ajattelen olen siis olemassa...
Minä en usko, että me ikinä ymmärtäisimme toisiamme... Ihmisillä on niin monia teorioita olemassaolosta, että tästä ei voi tulla kuin sanomista... Mutta jos heti kättelyssä ottaa täyden varmuuden siitä että itse on aina oikeassa... ei voi muuta sanoa kun onneksi olkoon... ei tarvitse enää kehittyä ihmisenä. - gazpacho
hah kirjoitti:
Ajattelen olen siis olemassa...
Minä en usko, että me ikinä ymmärtäisimme toisiamme... Ihmisillä on niin monia teorioita olemassaolosta, että tästä ei voi tulla kuin sanomista... Mutta jos heti kättelyssä ottaa täyden varmuuden siitä että itse on aina oikeassa... ei voi muuta sanoa kun onneksi olkoon... ei tarvitse enää kehittyä ihmisenä.En ole, enkä luule olevani aina oikeassa (mistäs sellaista keksit), mutta edellisen viestini takana kyllä seison. Ihminen ei voi PELKÄLLÄ ajatuksellaan luoda mitään konkreettista tähän maailmaan.
Kyllä minussa vielä kehityskelpoisuutta löytyy, koskaan ei pidä luulla olevansa täydellinen, mutta kaikenlaiseen "huuhaahan" en ala uskomaan, sillä se ei ole kehitystä vaan taantumusta.
- asdöfkj
Matlabin merkintöjä käyttäen:
energia ~= tila ~= luoja
Tarkoittapi siis että energia, tila ja luoja ovat kolme eri asiaa. - jaina
"Näin luomistyö on vielä kesken."
Eikun pää vasta näkyy ja Äiti ponnistelee ja vihaa itseään, kun meni pamahtamaan paksuksi.
Etkö oikeasti tiedä tätä, vai eikö vain kantti riitä sitä väittämään? Eee on äm cee toiseen. - Rausku
Olemme. Olemassa. Jos haluamme olla.
Olemme luojia, kaikki yhdessä, jumaluus on meissä. Jotkut selittävät sitä uskonnollisilla malleilla ja kuolemanjälkeisillä tiloilla.
Ei tarvita mitään yliluonnollista, me olemme jumalan osia. Ja tuo jumala muokkautuu koko ajan.
Eli vaikka olen ateisti, uskon ajattelun jumalaan. Jos en uskoisi, en ajattelisi sitä :)- jaina
Jumala on vain matemaattinen funktio.
Tai minun esteettistä silmääni miellyttää enemmän oikeastaan funktioiden joukko, jokatapauksessa vain silkka määrittelykysymys.
Kyllähän mä itseeni uskon. Enpä oikeastaan paljon muuhun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?972018- 981478
- 1121187
- 761067
- 1211062
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57903- 51877
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis58836- 36822
- 33723