Alkoholi

epätietoinen2

Kertokaas te viisaammat, mikä ihme alkoholissa on nii kiehtovaa, kun sitä juodaan aina kun on mahdollista ? Tarkoitan tällä nyt tätä pienenpää väestöä jotka joka perjantai vetävät päänsä täyteen alkoholipitoisia juomia ja seuraavana päivänä koittavat epätoivoisesti saada selville, että "Mitähän sitä tuli tehtyä eilen kun en muista..".

7

530

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jenni^^

Niin, no kaikkihan nyt eivät tietenkään juo täydelliseen muistinmenetykseen asti.

Mutta mikä saa ihmiset juomaan? Itselleni tulee ensimmäisenä mieleen hauskanpito. Tottakai selvänäkin voi pitää hauskaa, mutta kännihauskanpito ja selvähauskanpito ovat kuitenkin kaksi aivan eri asiaa. Sosiaalisuus; useimmiten juominen on sosiaalista hommaa; esim. baarissa näkee kavereita/tuttuja ym. Ja välillä sitä vain on hauska rentoutua ja nollata viikon paineet pienellä kännillä.

• star

Alkoholin haitta on sen hyötyä suurempi,koska aika harva ihminen(ainakin täällä Suomessa) osaa ottaa sitä kohtuudella,joten ilman sitäkin voi pitää TOSI hauskaa.Ja mitä sosiaalisuuteen tulee;Jos ei ilman alkoholia osaa olla sosiaalinen,ni silloin on jotain vikaa ja pitää hakea apua jostain ihan muualta kuin alkoholista.
        Ihmisen pitäisi osata rentoutua ilman kännejäkin jos on järkevä!

• jenni^^
        star kirjoitti:

Alkoholin haitta on sen hyötyä suurempi,koska aika harva ihminen(ainakin täällä Suomessa) osaa ottaa sitä kohtuudella,joten ilman sitäkin voi pitää TOSI hauskaa.Ja mitä sosiaalisuuteen tulee;Jos ei ilman alkoholia osaa olla sosiaalinen,ni silloin on jotain vikaa ja pitää hakea apua jostain ihan muualta kuin alkoholista.
        Ihmisen pitäisi osata rentoutua ilman kännejäkin jos on järkevä!

Juu, en minäkään aina osaa kohtuudella ottaa. Mutta enpä myöskään joka viikonloppu aivan örvellyskunnossa ole.

Nii-in, luetunymmärtäminen? Missä? Onko tuttu sana? Sanoin jo edellisessä viestissä, että myös ilman alkoholia pystyy pitämään hauskaa, MUTTA kännihauskanpito ja selvä-hauskanpito kaksi täysin eri asiaa. Välillä on mukava pitää selvänä hauskaa, mutta välillä sitä kaipaa sitä humalahauskanpitoakin.

Ja niinpä niin, mitä sosiaalisuuteen tulee, en ole väittänytkään, että esimerkiksi minä en osaa tutustua ihmisiin selvänä. Kyllä osaan. Ja niin osaavat varmasti suurin osa muistakin. Humalassa se vain on todella ujoille ehkäpä hieman helpompaa. Ja me vähemmän ujotkin saamme uusia tuttavuuksia, itse ainakin olen saanut hyviä kavereita baarireissujen kautta, ja tuo ähmäkekin, jonka kanssa tässä heilastelen hieman, on baarireissulöytöjä. Ja ei, ei mkn alkoholisti-renttu-luuseri, vaan siisti, kiva nuori mies ;)

Ja kyllä ilman humalaakin voi rentoutua, esimerkiksi nukkumalla tai katsomalla telkkaria, mutta joskus vain pitää sitten päästä tuulettumaan ja sitä kautta rentoutua ja nollata ajatukset.

Itse et ilmeisesti juo koskaan? Teksti kuulostaa hieman siltä. Joo, ei siinä mtn, valinta on jokaisen oma. Mutta sitä en ymmärrä juomattomissa ihmisissä, miksi ihmeessä heillä on tapana nostaa itsensä niiden yläpuolelle, jotka joskus ottavat, ja moralisoida siitä. Pudotkaa pilvilinnoistanne maan tasalle, ette ole yhtään sen parempia ihmisiä kuin me "juopotkaan" ;)

• n.700-800 000
        jenni^^ kirjoitti:

Juu, en minäkään aina osaa kohtuudella ottaa. Mutta enpä myöskään joka viikonloppu aivan örvellyskunnossa ole.

Nii-in, luetunymmärtäminen? Missä? Onko tuttu sana? Sanoin jo edellisessä viestissä, että myös ilman alkoholia pystyy pitämään hauskaa, MUTTA kännihauskanpito ja selvä-hauskanpito kaksi täysin eri asiaa. Välillä on mukava pitää selvänä hauskaa, mutta välillä sitä kaipaa sitä humalahauskanpitoakin.

Ja niinpä niin, mitä sosiaalisuuteen tulee, en ole väittänytkään, että esimerkiksi minä en osaa tutustua ihmisiin selvänä. Kyllä osaan. Ja niin osaavat varmasti suurin osa muistakin. Humalassa se vain on todella ujoille ehkäpä hieman helpompaa. Ja me vähemmän ujotkin saamme uusia tuttavuuksia, itse ainakin olen saanut hyviä kavereita baarireissujen kautta, ja tuo ähmäkekin, jonka kanssa tässä heilastelen hieman, on baarireissulöytöjä. Ja ei, ei mkn alkoholisti-renttu-luuseri, vaan siisti, kiva nuori mies ;)

Ja kyllä ilman humalaakin voi rentoutua, esimerkiksi nukkumalla tai katsomalla telkkaria, mutta joskus vain pitää sitten päästä tuulettumaan ja sitä kautta rentoutua ja nollata ajatukset.

Itse et ilmeisesti juo koskaan? Teksti kuulostaa hieman siltä. Joo, ei siinä mtn, valinta on jokaisen oma. Mutta sitä en ymmärrä juomattomissa ihmisissä, miksi ihmeessä heillä on tapana nostaa itsensä niiden yläpuolelle, jotka joskus ottavat, ja moralisoida siitä. Pudotkaa pilvilinnoistanne maan tasalle, ette ole yhtään sen parempia ihmisiä kuin me "juopotkaan" ;)

Suurkuluttajaa, eli ongelma juojaa, jotka aiheuttavat 5-10 läheiselleen myös ongelmia.Perhe, lapset, vanhemmat, työkaverit, sukulaiset nyt mainitakseni.Ja hekin joskus aloittivat , monet baarista........eivätkä varmaan ajatelleet , mä alan alkoholistiksi...............sinä? Mistäs tiedät mitä on 10v päästä.......................tai sun nykyisellä frendillä? Parasta on RAITISELÄMÄ, se takaa RAITTIIN TULEVAISUUDEN. siukkista

• Juoppo?

Minä joka en paljoa ole juonut ennen, olen havainnut että alkoholi tosiaan on hyvää-nollaukseen, siinä ei tartte enään ajatella mitä "hölmöt-Arkadia"ovat taas viisailleet siis, yksi esimerkki.
      Kaikkein parasta on se kun pystyt nollaamaan kaikkien hölmöjen töppäykset.

• jotakuinkin

näin: Kadehdimme hieman heitä, jotka joskus juovat. Mutta sitten sellaiset, jotka juovat aina, kadehtivat puolestaan meitä ja PALJON enemmän...
      Ainoa vain, että onhan meilläkin mahdollisuutemme ryypätä (ei maksa kuitenkaan omaisuuksia :D), mutta emme ole ottaneet sitä hätävarakeinoa vielä käyttöömme. Ja olkaamme ylpeitä siitä!! Rentoudutaan niin kauan alkoholittomasti kuin suikin mahdollista :) Ikinä ei ole liian myöhäistä kokeilla, miltä humalatila tuntuu :D Nämä eivät ole mitään kotioppejani, sillä näen kyllä joskus vanhemmillanikin kaljapullot kädessä (vaikkeivat ihan humalaan asti kuitenkaan juo). Kotoa ei ole koskaan tullut painostusta että "älä tee sitä tai tätä", koska vanhempani luottavat harkintakykyyni! :)

• jotakuinkin

Lisään vielä tällaisen asian, että olen 19, enkä ole koskaan ollut humalassa! Jos ajattelen ajassa eteenpäin, niin tulen varmaan joskus olemaan, mutta en mitenkään hosu sen asian kanssa (tyyliin: "Nyt humalaan ja äkkiä, jotta tietäisin miltä se tuntuu").

En kyllä kauheasti mainosta sitä, etten juo, koska saisin varmaan kuulla seuraavaksi lannistavan kommentin: "Ai jaa, no mä juon". Inhottaa, että ihmiset pitävät juomista jonain puheenaiheena (en tarkoita tässä sua, vaan juuri nimenomaan niitä jotka ryyppäävät).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      83
      4313
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      163
      3532
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3139
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      195
      1930
    5. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      44
      1756
    6. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      27
      1747
    7. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      23
      1744
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      57
      1694
    9. Mukavaa perjantaita

Rakkaalle H naiselle...❤️
      Ikävä
      19
      1597
    10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      18