kristipantheonista

jaina

Edellyttää kristillisen pantheonin jonkinasteista tuntemista.

Kehen kristipantheonin hahmoon samaistut?
Keksitkö palstahihhuleista, kehen kristipantheonin hahmoon he ovat samaistuneet?

Ite:
Samaistun Marttaan, jota vitutti hippiveljeskunnan vetelehtimenen ja joutavan jauhaminen. Piti sitten vielä passata tätä sakkia! Näki läheltä ja selvästi.

Aika moni säännöllistä saarailua harrastavaa samaistuu itse Jahween: jakelee tuomioita ja puhuu isolla äänellä.

9

479

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elohiiri

      Ootpa välkky.

      Yrität ympätä sanan pantheism koskemaan Marttaa.

      Ja millä perusteella?

      • Kouluakäynyt

        Pantheonilla ei ole mitään tekemistä panteismin kanssa.

        Pantheon = kaikki jumaluudet, esim. 'antiikin Kreikan pantheon'. Lisäksi Roomaan rakennettiin 100-luvulla Pantheon-temppeli, joka oli omistettu kaikille tunnetuille ja tuntemattomille jumaluuksille.

        Lukisit muutakin kuin raamattuasi, voisit sivistyä.


      • Elohiiri
        Kouluakäynyt kirjoitti:

        Pantheonilla ei ole mitään tekemistä panteismin kanssa.

        Pantheon = kaikki jumaluudet, esim. 'antiikin Kreikan pantheon'. Lisäksi Roomaan rakennettiin 100-luvulla Pantheon-temppeli, joka oli omistettu kaikille tunnetuille ja tuntemattomille jumaluuksille.

        Lukisit muutakin kuin raamattuasi, voisit sivistyä.

        Mitäs sillä on Martan kanssa tekemistä?

        On se kiva kun oppii uusia sanoja merkityksineen. Kiitos.


      • jaina

      • PaulaPakana
        jaina kirjoitti:

        http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/siv/

        Samastun joskus Jeesukseen.
        Hän on ristiriitainen hahmo, joskus hyvä ja lempeä, joskus julma ja pikkumainen, piti itseään jumalallisena ja halusi opettaa muita, koska uskoi ymmärtävänsä asiat paremmin.
        Huonoina päivinä olen sellainen: itserakas, omahyväinen, saarnaava, arvaamaton.


      • Kouluakäynyt
        Elohiiri kirjoitti:

        Mitäs sillä on Martan kanssa tekemistä?

        On se kiva kun oppii uusia sanoja merkityksineen. Kiitos.

        Mutta mistäs minä tiedän, en edes tiedä kuka ko. Martta on. Kristinuskon kolmessa pääjumaluudessakin on ihan tarpeeksi päänvaivaa. Siitä se pantheon laajenee...


    • Gonzales

      Oletko antanut joutosakille fudut tyystin? Vai katseletko vielä?

      • jaina

        Olen nyttemmin perustanut Bed&Breakfast vastaanoton: 20 € yö puuroaamiaisella.

        Maria opiskelee taikissa ja käy terapiassa.


      • jaina kirjoitti:

        Olen nyttemmin perustanut Bed&Breakfast vastaanoton: 20 € yö puuroaamiaisella.

        Maria opiskelee taikissa ja käy terapiassa.

        Ehkä hämärintä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      97
      1150
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      978
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      729
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      596
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe