Ongelmani on kahtalainen:
1) Olen upottanut web-sivuilleni Media Playerin. Minulla on useita videotiedostoja, joista haluaisin tehdä linkkilistan. Leikkeen linkkiä painettaessa leike avautuisi upotetussa playerissa katseltavaksi. Olen päässyt niin pitkälle, että leike avautuu upotetussa playerissa, mutta samalla aukeaa Media Playeri omaan ikkunaankin. Kuinka estän tämän ikkunan avautumisen?
2) En ole osannut linkittää useita videotiedostoja upotettuun playeriin muuten kuin kirjoittamalla saman funktion aina uudelleen ja uudelleen, mutta nimeämällä sen aina eri lailla: esim. function soita1(), function soita2(), function soita3() jne. Mielestäni tämä ei kuitenkaan ole oikein. Miten homma hoidetaan yhdellä funktion kirjoittamisella?
Olen kolunnut erilaisia support-foorumeita ja Microsoftin Windows Media SDK:n, mutta vain jälkimmäisestä on ollut edes hitusen apua.
Tässähän tätä. Kiitollisena odottelen vastauksia.
Miten saan videolinkit upotettuun playeriin?
7
487
Vastaukset
- Piru
niin tietäis, että miksi se media player avautuu kaksi kertaa.
Kohtaan kaksi voisi paras ratkaisu olla soitettavan leffan välittäminen funktiolle jollakin parametrillä.
ja tuota kutsuisit sitten sivullasi näin
javascript:soita("munleffa.avi");
ja tuo munleffa.avi välittyy fukntiolle parametrina, jonka mediaplayer sitten avaa.- OJK
Kiitos vastauksestasi. Koodia tulee vielä vaikkapa illemmalla. Nyt en ennätä sitä tähän kirjoittamaan.
Tuosta koodiesimerkistäsi yksi kysymys. Kirjoitat:
function soita(leffa)
{
mediaplayer.play(leffa)
}
Tarkoittaako tässä tuo "leffa" sitä, että minun pitää kirjoittaa esim. juuri noin sulkeiden sisään, vai pitääkö minun antaa sen tilalle oikea videotiedostoni nimi? Tämä voi olla ns. tyhmä kysymys, mutta kun on kaikenlaita kokeillut, eikä mikään toimi, niin tulee varmistettua yksinkertaisimmatkin asiat. - Piru
OJK kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi. Koodia tulee vielä vaikkapa illemmalla. Nyt en ennätä sitä tähän kirjoittamaan.
Tuosta koodiesimerkistäsi yksi kysymys. Kirjoitat:
function soita(leffa)
{
mediaplayer.play(leffa)
}
Tarkoittaako tässä tuo "leffa" sitä, että minun pitää kirjoittaa esim. juuri noin sulkeiden sisään, vai pitääkö minun antaa sen tilalle oikea videotiedostoni nimi? Tämä voi olla ns. tyhmä kysymys, mutta kun on kaikenlaita kokeillut, eikä mikään toimi, niin tulee varmistettua yksinkertaisimmatkin asiat.on muuttujan nimi. Sillä siis välitetään funktiolle joku arvo. Funktion esittelyssä on pelkästään tuo leffa, koska ethän sitä esitellessä vielä tiedä elokuvan nimeä. Itse html-koodissa funktiota kutsuessasi vasta kerrot mitä leffaa aletaan näyttämään.
Tässä olis koko html-sivu:
function soita(leffa)
{
mediaplayer.play(leffa);
}
Hei tässä on leffoja! Paina leffan linkkiä ja leffa vautuu mediaplayeriin.
Alien2
Rambo3
Predator
leffat on tuon koodin mukaan leffat-alihakemistossa. Mediaplayeria en ole koskaan upottanut sivuilleni, joten tuo mediaplayer.play() on ihan omasta päästä heitetty. Ossat varmaan korvata sen kohdan oikealla koodilla, joka avaa mediaplayerin.
Tässä vielä ihan toimiva esimerkki parametrien välityksestä.
function morjensta(nimi)
{
alert("Terve vaan " nimi);
}
Sano Pentille terve - Piru
Piru kirjoitti:
on muuttujan nimi. Sillä siis välitetään funktiolle joku arvo. Funktion esittelyssä on pelkästään tuo leffa, koska ethän sitä esitellessä vielä tiedä elokuvan nimeä. Itse html-koodissa funktiota kutsuessasi vasta kerrot mitä leffaa aletaan näyttämään.
Tässä olis koko html-sivu:
function soita(leffa)
{
mediaplayer.play(leffa);
}
Hei tässä on leffoja! Paina leffan linkkiä ja leffa vautuu mediaplayeriin.
Alien2
Rambo3
Predator
leffat on tuon koodin mukaan leffat-alihakemistossa. Mediaplayeria en ole koskaan upottanut sivuilleni, joten tuo mediaplayer.play() on ihan omasta päästä heitetty. Ossat varmaan korvata sen kohdan oikealla koodilla, joka avaa mediaplayerin.
Tässä vielä ihan toimiva esimerkki parametrien välityksestä.
function morjensta(nimi)
{
alert("Terve vaan " nimi);
}
Sano Pentille tervefunction soita(leffa)
{
document.mediaPlayer.stop();
document.mediaPlayer.fileName = leffa;
}
Soita Alien3-leffa - OJK
Piru kirjoitti:
function soita(leffa)
{
document.mediaPlayer.stop();
document.mediaPlayer.fileName = leffa;
}
Soita Alien3-leffaOlen nyt kokeillut molemmat versiot ehdottamistasi JavaScripteista. Jokin mättää vieläkin. Kummassakin tapauksessa selain näyttää virheeksi seuraavaa:
Line: se-ja-se
Error: Object expected
Nyt täytyy sanoa, että en osaa. Periksi en anna, sillä täytyyhän tämän olla mahdollista.
Kyselit aiemmin sen koodin perään, joka aiheuttaa kaksinkertaisen playerin käynnistymisen. Tässä sitä:
low-band
esimerkki
Kuten huomaat, olen kirjoittanut scriptin bodyyn enkä head-osioon. Sen paikka varmaankin olisi headissa, mutta en halunnut kasvattaa headin kokoa moninkertaisella funktioiden kirjoittamisella.
Player.controls.play() saattaa myös olla turha rivi.
Lisäksi object-tagissa ei kuitenkaan toimi upotetussa playerissa. Funktio kyllä hakee oikean videotiedoston playeriin, mutta video on käynnistettävä manuaalisesti.
Sitä en tiedä, miksi player avautuu myös omaan ikkunaan ja siinä autostart toimii.
Eihän tämän näin pidä toimia? - OJK
OJK kirjoitti:
Olen nyt kokeillut molemmat versiot ehdottamistasi JavaScripteista. Jokin mättää vieläkin. Kummassakin tapauksessa selain näyttää virheeksi seuraavaa:
Line: se-ja-se
Error: Object expected
Nyt täytyy sanoa, että en osaa. Periksi en anna, sillä täytyyhän tämän olla mahdollista.
Kyselit aiemmin sen koodin perään, joka aiheuttaa kaksinkertaisen playerin käynnistymisen. Tässä sitä:
low-band
esimerkki
Kuten huomaat, olen kirjoittanut scriptin bodyyn enkä head-osioon. Sen paikka varmaankin olisi headissa, mutta en halunnut kasvattaa headin kokoa moninkertaisella funktioiden kirjoittamisella.
Player.controls.play() saattaa myös olla turha rivi.
Lisäksi object-tagissa ei kuitenkaan toimi upotetussa playerissa. Funktio kyllä hakee oikean videotiedoston playeriin, mutta video on käynnistettävä manuaalisesti.
Sitä en tiedä, miksi player avautuu myös omaan ikkunaan ja siinä autostart toimii.
Eihän tämän näin pidä toimia?Nyt sain kaksinkertaisen playerin avautumisen ongelman poistettua!
Kirjoitin linkit uusiksi:
low-band
esimerkki
Nyt leike avautuu suoraan ja pelkästään upotettuun playeriin. Se ei kuitenkaan vieläkään käynnistu automaattisesti.
Edelleen ongelmana on kuitenkin myös se, että funtio täytyy kirjoittaa joka videotiedostolle erikseen.
- OJK
Olen vihdoin saanut kirjoitettua oikean koodin. Ohessa koko sivun koodi. Tämä on nyt testattu muutamaan kertaan ja toimii moitteettomasti. Playerin parametrit vain pitää lopullisella sivulla pistää kohdilleen.
function annapalaa(osoite) {
player.URL = osoite;
player.controls.play();
}
lowband-video
Eli tosi lähellä ollaan liikuttu koko ajan. Kiitos neuvoistasi nimimerkki "Piru". Niistä oli iso hyöty ongelman ratkaisussa. Tuli itsekin myös kokeiltua sen myötä jos jonkinlaisia vaihtoehtoja sekä haettua apuja vähän kaikkialta. Minulle ainakin tällaista tapahtuu, koska olen aika noviisi vielä JavaScriptin alueella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä912900Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991686Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461557- 871391
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4021374Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3981292Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21079Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329874Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden257855