Miten saan videolinkit upotettuun playeriin?

OJK

Ongelmani on kahtalainen:
1) Olen upottanut web-sivuilleni Media Playerin. Minulla on useita videotiedostoja, joista haluaisin tehdä linkkilistan. Leikkeen linkkiä painettaessa leike avautuisi upotetussa playerissa katseltavaksi. Olen päässyt niin pitkälle, että leike avautuu upotetussa playerissa, mutta samalla aukeaa Media Playeri omaan ikkunaankin. Kuinka estän tämän ikkunan avautumisen?
2) En ole osannut linkittää useita videotiedostoja upotettuun playeriin muuten kuin kirjoittamalla saman funktion aina uudelleen ja uudelleen, mutta nimeämällä sen aina eri lailla: esim. function soita1(), function soita2(), function soita3() jne. Mielestäni tämä ei kuitenkaan ole oikein. Miten homma hoidetaan yhdellä funktion kirjoittamisella?
Olen kolunnut erilaisia support-foorumeita ja Microsoftin Windows Media SDK:n, mutta vain jälkimmäisestä on ollut edes hitusen apua.
Tässähän tätä. Kiitollisena odottelen vastauksia.

7

464

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piru

      niin tietäis, että miksi se media player avautuu kaksi kertaa.

      Kohtaan kaksi voisi paras ratkaisu olla soitettavan leffan välittäminen funktiolle jollakin parametrillä.





      ja tuota kutsuisit sitten sivullasi näin

      javascript:soita("munleffa.avi");

      ja tuo munleffa.avi välittyy fukntiolle parametrina, jonka mediaplayer sitten avaa.

      • OJK

        Kiitos vastauksestasi. Koodia tulee vielä vaikkapa illemmalla. Nyt en ennätä sitä tähän kirjoittamaan.

        Tuosta koodiesimerkistäsi yksi kysymys. Kirjoitat:

        function soita(leffa)
        {
        mediaplayer.play(leffa)
        }

        Tarkoittaako tässä tuo "leffa" sitä, että minun pitää kirjoittaa esim. juuri noin sulkeiden sisään, vai pitääkö minun antaa sen tilalle oikea videotiedostoni nimi? Tämä voi olla ns. tyhmä kysymys, mutta kun on kaikenlaita kokeillut, eikä mikään toimi, niin tulee varmistettua yksinkertaisimmatkin asiat.


      • Piru
        OJK kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi. Koodia tulee vielä vaikkapa illemmalla. Nyt en ennätä sitä tähän kirjoittamaan.

        Tuosta koodiesimerkistäsi yksi kysymys. Kirjoitat:

        function soita(leffa)
        {
        mediaplayer.play(leffa)
        }

        Tarkoittaako tässä tuo "leffa" sitä, että minun pitää kirjoittaa esim. juuri noin sulkeiden sisään, vai pitääkö minun antaa sen tilalle oikea videotiedostoni nimi? Tämä voi olla ns. tyhmä kysymys, mutta kun on kaikenlaita kokeillut, eikä mikään toimi, niin tulee varmistettua yksinkertaisimmatkin asiat.

        on muuttujan nimi. Sillä siis välitetään funktiolle joku arvo. Funktion esittelyssä on pelkästään tuo leffa, koska ethän sitä esitellessä vielä tiedä elokuvan nimeä. Itse html-koodissa funktiota kutsuessasi vasta kerrot mitä leffaa aletaan näyttämään.

        Tässä olis koko html-sivu:





        function soita(leffa)
        {
        mediaplayer.play(leffa);
        }





        Hei tässä on leffoja! Paina leffan linkkiä ja leffa vautuu mediaplayeriin.

        Alien2

        Rambo3

        Predator




        leffat on tuon koodin mukaan leffat-alihakemistossa. Mediaplayeria en ole koskaan upottanut sivuilleni, joten tuo mediaplayer.play() on ihan omasta päästä heitetty. Ossat varmaan korvata sen kohdan oikealla koodilla, joka avaa mediaplayerin.

        Tässä vielä ihan toimiva esimerkki parametrien välityksestä.





        function morjensta(nimi)
        {
        alert("Terve vaan " nimi);
        }





        Sano Pentille terve


      • Piru
        Piru kirjoitti:

        on muuttujan nimi. Sillä siis välitetään funktiolle joku arvo. Funktion esittelyssä on pelkästään tuo leffa, koska ethän sitä esitellessä vielä tiedä elokuvan nimeä. Itse html-koodissa funktiota kutsuessasi vasta kerrot mitä leffaa aletaan näyttämään.

        Tässä olis koko html-sivu:





        function soita(leffa)
        {
        mediaplayer.play(leffa);
        }





        Hei tässä on leffoja! Paina leffan linkkiä ja leffa vautuu mediaplayeriin.

        Alien2

        Rambo3

        Predator




        leffat on tuon koodin mukaan leffat-alihakemistossa. Mediaplayeria en ole koskaan upottanut sivuilleni, joten tuo mediaplayer.play() on ihan omasta päästä heitetty. Ossat varmaan korvata sen kohdan oikealla koodilla, joka avaa mediaplayerin.

        Tässä vielä ihan toimiva esimerkki parametrien välityksestä.





        function morjensta(nimi)
        {
        alert("Terve vaan " nimi);
        }





        Sano Pentille terve

        function soita(leffa)
        {
        document.mediaPlayer.stop();
        document.mediaPlayer.fileName = leffa;
        }












        Soita Alien3-leffa


      • OJK
        Piru kirjoitti:

        function soita(leffa)
        {
        document.mediaPlayer.stop();
        document.mediaPlayer.fileName = leffa;
        }












        Soita Alien3-leffa

        Olen nyt kokeillut molemmat versiot ehdottamistasi JavaScripteista. Jokin mättää vieläkin. Kummassakin tapauksessa selain näyttää virheeksi seuraavaa:
        Line: se-ja-se
        Error: Object expected
        Nyt täytyy sanoa, että en osaa. Periksi en anna, sillä täytyyhän tämän olla mahdollista.

        Kyselit aiemmin sen koodin perään, joka aiheuttaa kaksinkertaisen playerin käynnistymisen. Tässä sitä:











        low-band

        esimerkki



        Kuten huomaat, olen kirjoittanut scriptin bodyyn enkä head-osioon. Sen paikka varmaankin olisi headissa, mutta en halunnut kasvattaa headin kokoa moninkertaisella funktioiden kirjoittamisella.

        Player.controls.play() saattaa myös olla turha rivi.

        Lisäksi object-tagissa ei kuitenkaan toimi upotetussa playerissa. Funktio kyllä hakee oikean videotiedoston playeriin, mutta video on käynnistettävä manuaalisesti.

        Sitä en tiedä, miksi player avautuu myös omaan ikkunaan ja siinä autostart toimii.

        Eihän tämän näin pidä toimia?


      • OJK
        OJK kirjoitti:

        Olen nyt kokeillut molemmat versiot ehdottamistasi JavaScripteista. Jokin mättää vieläkin. Kummassakin tapauksessa selain näyttää virheeksi seuraavaa:
        Line: se-ja-se
        Error: Object expected
        Nyt täytyy sanoa, että en osaa. Periksi en anna, sillä täytyyhän tämän olla mahdollista.

        Kyselit aiemmin sen koodin perään, joka aiheuttaa kaksinkertaisen playerin käynnistymisen. Tässä sitä:











        low-band

        esimerkki



        Kuten huomaat, olen kirjoittanut scriptin bodyyn enkä head-osioon. Sen paikka varmaankin olisi headissa, mutta en halunnut kasvattaa headin kokoa moninkertaisella funktioiden kirjoittamisella.

        Player.controls.play() saattaa myös olla turha rivi.

        Lisäksi object-tagissa ei kuitenkaan toimi upotetussa playerissa. Funktio kyllä hakee oikean videotiedoston playeriin, mutta video on käynnistettävä manuaalisesti.

        Sitä en tiedä, miksi player avautuu myös omaan ikkunaan ja siinä autostart toimii.

        Eihän tämän näin pidä toimia?

        Nyt sain kaksinkertaisen playerin avautumisen ongelman poistettua!

        Kirjoitin linkit uusiksi:

        low-band

        esimerkki

        Nyt leike avautuu suoraan ja pelkästään upotettuun playeriin. Se ei kuitenkaan vieläkään käynnistu automaattisesti.

        Edelleen ongelmana on kuitenkin myös se, että funtio täytyy kirjoittaa joka videotiedostolle erikseen.


    • OJK

      Olen vihdoin saanut kirjoitettua oikean koodin. Ohessa koko sivun koodi. Tämä on nyt testattu muutamaan kertaan ja toimii moitteettomasti. Playerin parametrit vain pitää lopullisella sivulla pistää kohdilleen.




      function annapalaa(osoite) {
         player.URL = osoite;
         player.controls.play();
      }








      lowband-video




      Eli tosi lähellä ollaan liikuttu koko ajan. Kiitos neuvoistasi nimimerkki "Piru". Niistä oli iso hyöty ongelman ratkaisussa. Tuli itsekin myös kokeiltua sen myötä jos jonkinlaisia vaihtoehtoja sekä haettua apuja vähän kaikkialta. Minulle ainakin tällaista tapahtuu, koska olen aika noviisi vielä JavaScriptin alueella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1173
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe