jotkut pitävät kummallisena sitä että 2000-vanhasta kirjasta löytyisi hyviä ohjeita nykypäivän elämälle.
Ei tässä mitään kummallista ole.Olemme me ihmisinä samanlaisia olentoja kuin silloinkin.
Sun täytyy yhä syödä ja paskantaa,meillä on yhä samoja tunteita,tarpeita.Nykyaikana on sekä rehellisiä ihmisiä että kieroilijoita ja silloinkin 2000-vuotta sitten oli myös.
Ihmiset on nykyään vaikka on ay-liikkeet ja työaikalainsäädännöt vittuuntuneita työhönsä en tosin tarkoita että nuo liikkeet tai säädännöt olisivat turhia.
Ja sanon tässä suoraan että nykyajan uusista jutuista n.70% ON PASKAA.
Tietsä mikä on nykyaikaa se että viihdeteollisuus tarkoituksella syöttää lapsille "viihdettä"jonka tarkoitus on tuhota heidät.
Totisesti olisi ollut parempi kuin Pottereiden kirjoittaja J.K.Rowling olisi upotettu myllynkivi kaulassa järveen ennenkuin alkoi kirjoittaa Pottereita.
Raamattu ja nykyaika
23
756
Vastaukset
- Buddhisti
Eikö Rowling siis ole sinun lähimmäisesi?
- uskoo
Jopa on outoa rakastamista jos pitää hyväksyä pahuus, pahuuden hyväksyjä vihaa lähimmäistään ihan oikeasti.
- Buddhisti
uskoo kirjoitti:
Jopa on outoa rakastamista jos pitää hyväksyä pahuus, pahuuden hyväksyjä vihaa lähimmäistään ihan oikeasti.
En hyväksy pahuutta, mutta hyväksyn ja rakastan Rowlingia ihmisenä, niin kuin sinuakin. Minulle siinä ei ole mitään outoa. Rowlingin kirjat ovat viihdettä ja mielikuvitusta, ei pahuutta.
Tuntuu että tuota "rakasta lähimmäistäsi" ohjetta aika harva kristitty noudattaa. - mie taas
Buddhisti kirjoitti:
En hyväksy pahuutta, mutta hyväksyn ja rakastan Rowlingia ihmisenä, niin kuin sinuakin. Minulle siinä ei ole mitään outoa. Rowlingin kirjat ovat viihdettä ja mielikuvitusta, ei pahuutta.
Tuntuu että tuota "rakasta lähimmäistäsi" ohjetta aika harva kristitty noudattaa.Mitäs väliä sillä on vai harmittaako se sinua niin kovasti?
- Buddhisti
mie taas kirjoitti:
Mitäs väliä sillä on vai harmittaako se sinua niin kovasti?
Ei harmita mutta ihmetyttää.
- jaina
Voi että mä tykkään kuunnella, kun kristityt kitisevät katoavaa maallista valtaansa! Ihanaa leijonat, ihanaa!
"Totisesti olisi ollut parempi kuin Pottereiden kirjoittaja J.K.Rowling olisi upotettu myllynkivi kaulassa järveen ennenkuin alkoi kirjoittaa Pottereita."
Erityisesti mallikasta magiaa on viimeisimmässä opuksessa: kerrankin teos, jossa puhutaan meikäläisistä asiallisesti. Suosittelen lukemaan, enkä vain lukemaan arvosteluja.- tämmöistä
Joka ei ole uskossa, ei halua kuin satukirjoja ja kirjailijoiden tekemiä kirjoja. Raamatun vertauksiin löytyy apua kirkkojen sivuilta ja papeilta ja radiodeistä iltakymmenen jälkeen.
- jaina
tämmöistä kirjoitti:
Joka ei ole uskossa, ei halua kuin satukirjoja ja kirjailijoiden tekemiä kirjoja. Raamatun vertauksiin löytyy apua kirkkojen sivuilta ja papeilta ja radiodeistä iltakymmenen jälkeen.
kristittyjen ja muiden välillä on siinä, että ne muut osaavat erottaa fiktion ja faktan, vaikka analogian äkkäisivätkin.
Täytyykö ihmisen, kun hän hihhuloituu (mikä iloinen verbi!) kristinuskoon, uhrata huumorintajunsakin? - tämmöistä taas
jaina kirjoitti:
kristittyjen ja muiden välillä on siinä, että ne muut osaavat erottaa fiktion ja faktan, vaikka analogian äkkäisivätkin.
Täytyykö ihmisen, kun hän hihhuloituu (mikä iloinen verbi!) kristinuskoon, uhrata huumorintajunsakin?vastaus on: Ei tietenkään.
- sol_niger
ydinsanoma Raamatussa on sellainen, että jos sitä noudatettaisi, niin emme olisi kusessa kuten olemme nyt.
Eli olen samaa mieltä kanssasi. - gazpacho
"jotkut pitävät kummallisena sitä että 2000-vanhasta kirjasta löytyisi hyviä ohjeita nykypäivän elämälle."
Kyllähän sieltä hyviäkin ohjeita löytyy, mutta myös silkkaa julmuutta toisia ihmisiä kohtaan, kuten säännöissä huorintekijöiden ja muiden kivittämisestä kuoliaaksi. Haluaisitko tuoda nekin säännöt nykysuomeen?
"Totisesti olisi ollut parempi kuin Pottereiden kirjoittaja J.K.Rowling olisi upotettu myllynkivi kaulassa järveen ennenkuin alkoi kirjoittaa Pottereita."
Haluatko tehdä hänestä marttyyrin ;D. Olen kyllä oikeastaan samaa mieltä kanssasi, sillä vihaan kaikkea nyky-ajan massaviihdettä, mutta en siksi, että ne olisivat saatanasta, vaan siksi, että ne tekevät ihmiset tyhmiksi. Onhan raamattukin kyllä suosiollaan massaviihteen bestseller, eli sekään ei saa minulta synninpäästöä ;D. Ja luulenpa, että viihteentekijät eivät halua tuhota lapsia sen enempää kuin aikuisiakaan, vaan tehdä mahdollisimman paljon rahaa.
Taidat muuten olla niitä uskiksia, jotka eivät ymmärrä, että käsky "älä tapa" koskee myös uskovaisia. Eipä siinä mitään uutta ole, sillä usein uskovaiset ovat historian valossa olleet niitä kaikkein moraalittomampia otuksia. Tietsä !- riittänee?
Vai sellaista on ihmiset järkineen tehneet historiassa. Sillä selvä, pääasia on että suomessa on tällähetkellä näinkin hyvin asiat kuin ne ovat. Itse olen uskovainen, mutta en tiesä ainuttakaan toista uskovaista joka olisi tehnyt jonkin hirmuteon, mutta voihan se menneessä ajassa olla vaikka miten...!
- jaina
riittänee? kirjoitti:
Vai sellaista on ihmiset järkineen tehneet historiassa. Sillä selvä, pääasia on että suomessa on tällähetkellä näinkin hyvin asiat kuin ne ovat. Itse olen uskovainen, mutta en tiesä ainuttakaan toista uskovaista joka olisi tehnyt jonkin hirmuteon, mutta voihan se menneessä ajassa olla vaikka miten...!
ja taisipa joku nykykatolinen olla syytettynä Burundin kansanmurhankin tiimoilta...
- jaina
riittänee? kirjoitti:
Protestantit vastaan katoliset.
Seuraatko sinä ollenkaan uutisia? - no kyllähän
jaina kirjoitti:
Protestantit vastaan katoliset.
Seuraatko sinä ollenkaan uutisia?seurailenhan minä uutisia.
- Gonzales
Annetaan kaikkien kukkien kukkia, kukkia vaan! Kyllä Pottereita maailmaan mahtuu, eivätkä ne mitään tuhoa.
Raamatusta hiukan. Raamatun teksteissä on tasoja, joita eivät lukijat tavoita, koska eivät saa käyttää mielikuvitustansa. Kristinusko, laatiessaan dogminsa ja sitoessaan Raamatun tekstit niihin, on ikäänkuin lukinnut ne. Kirkko on laatinut selitykset ja näin kuolettanut elävän sanan. Myytit pysyvät elävinä vain mielikuvituksessa.
No, minun mielestäni kristinusko on jämähtänyt Raamatun tekstien päällimmäiseen tasoon ja sehän on tarua, etten sanoisi satua. Totuus kyllä löytyy, mutta sisemmiltä tasoilta. Etsikää sieltä!- ajatusta
Jänniä nuo sinun mielipiteesi, mutta mitäs sanoisit jos minä kertoisin että olen uskovainen, ja aion tällä tiellä jatkaa myöskin.
- Gonzales
ajatusta kirjoitti:
Jänniä nuo sinun mielipiteesi, mutta mitäs sanoisit jos minä kertoisin että olen uskovainen, ja aion tällä tiellä jatkaa myöskin.
sinulle onnea ja kaikkea hyvää valitsemallasi tiellä.
- Trubaduuri
Se suuri eksytyksen ja ahdistuksen aika, josta jo raamatussakin on mainittu useaan otteeseen, jolloin monet luopuvat henk. koht. uskostaan, täytyy vain ihmisten kestää sellaisenaan kuin se näyttäytyy ja ilmentyy. Siihen varmasti kuuluu satoja tuhansia erilaisia erittäin monitahoisia eksytyksiä ja erinomaisia uupumattomia ja kovia eksyttäjiä. Sen seurauksena moni luopuu uskostaan
ja tuo luopuneiden joukko on oleva niin suuri määrältään, ettei kaikki ihmiset osaa sitä edes ajatella, niin valtavan laajamittaiseksi, kuin se tulee olemaan.
Tuo ko. aikakausi alkoi 1998 ja sen loppua emme täsmällisesti ottaen tiedä. Mutta varmasti se
ei enää voi kauhean kauan kestää, sillä aikansa kutakin, sanotaan jo sanassakin.
Siinä olet harvinaisen oikeassa, jotta tuosta kirjasta, kirjoituksista löytyy sanomaa ja ohjeita vielä nykyihmisellekkin, eli raamattu
on edelleenkin ajankohtainen ja vasta sitten se on loppuun käsitelty, kun koko ihmiskunnan aika
tulee täyteen. - Atte Ateisti
Sillä lailla. Hirttäytykää Raamattunne kuten eräät hirttäytyvät Koraaniinsa.
Kaikki heimolait toisuskoisten teloituksineen taas voimaan! J.K. Rowlingia vastaan jo nostit fatwan?- en kala
Ei kiitos.
- Nasi Goreng
Mitäs olisit tehnyt Himmlerille ja hänen okkultiselle "mystiselle veljeskunnalleen", joita myös SS-miehiksi sanottiin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184381Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5032380Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1421941Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.161550- 771525
- 1591493
- 10931
- 75809
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik34798- 106777