Erinomaista nettikirjallisuutta

Täällä kotisivullaan kelpo suomalainen kristitty Kyösti Malmirae opettaa kristinoppia jokseenkin sellaisena kuin sen itsekin olen omaksunut.

http://www.kolumbus.fi/kmalmirae/

Hän antaa kyytiä kaikenlaiselle judaismiin kallellaan olevalle valekristinopille ja nostaa Kristuksen puhtaan opin kunniaan. Hän todistaa Raamatun sanan nojalla ettei lihallisella Israelilla ole mitään merkitystä hengellisessä mielessä ja että eräiden tyyppien juutalaisuuden ihannointi, juutalaistemppeliharrastukset ja juutalaisten tapojen omaksuminen on suoranaista Kristuksen hylkäämistä ja epäjumalanpalvontaa.

Lukekaa hänen kirjansa ja kopiokaa ne pdf:inä itsellenne. Niissä on täyttä asiaa.

Kohtaan "Lukijan Arvio" hän laittoi muuten oman kommenttini.

3

408

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matvei

Siellähän vain kaupattiin kirjoja tai sitten jotain sopimusten tekoja.
      Tuo saatejuttusi oli sellainen että ainakaan minä en ymmärtänyt mitä ajoit takaa. En siis osaa olla myötään enkä vastaan.
      Yleensä juttusi ovat olleet asiallisia ja mielenkiintoisia joten kai tässäkin on asiaa jos lukee kirjat. En aio tilata yhtään enkä tehdä ohjelmistosopimuksia.

• tertullianus

Selasin pikaisesti Malmirakeen tms. artikkelia. Minusta näyttää siltä, että ko. henkilö reflektoi erityisesti rabbiinista juutalaisuutta ja sen lähteitä. En huomannut juurikaan varhaisen juutalaisuuden lähdemateriaalia, joka selittäisi heprealaisen Raamatun vanhimpia tulkintamalleja.
      Jos tutkimusmateriaali valittaisiin varhaisempaan materiaaliin pohjautuen, olisi hyvin hankalaa esittää, että kristinuskon juuret eivät olisi juutalaisuudessa.

Ko. kirjoituksen tarkastelunäkökulma hakee judaismin ja kristinuskon eroa kristillisen tunnustuksen ns. Ut:n pohjalta. Kirjoittajan metodi on läpeensä uskonnollinen. Tällä tavoin lähestyttäessä ja em. tavalla materiaalia valittaessa lopputulos on ymmärrettävästi juuri tuollainen. Erityisen ihmeellinen oli juutalaisuuden määrittely Babylonian ja Egyptin uskontojen perilliseksi. Toki juutalaisessa kirjallisuudessa on paljonkin muinais-itämaista vertailumateriaalia, mutta myös varhainen kristinusko kuuluu uskontotieteellisesti samaan kategoriaan. Ei ole mahdollista arvioida toista kriittisesti ja itseään kritiikittömästi (tai on mahdollista, mutta ei johdonmukaista).

Jos kirjoituksen pohjalta tulisi etsiä vuoropuhelun aihetta, näkisin sellaisena ainoastaan rabbiinisen uskontulkinnan kriittisen arvioinnin. Tämä arviointi ei kuitenkaan onnistu em. lähdemateriaalin pohjalta. Arviointi tulisi nähdäkseni tapahtua ensisijassa suhteessa varhaisen juutalaisuuden lähteisiin eikä kristinuskoon. - Kristinusko toimii (historiallisen ajoituksensa takia) korkeintaan tasavertaisena vertailumateriaalina, ei auktorina.

• freedom,liberty

room.11

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      91
      6094
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5515
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2747
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2629
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      103
      1995
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1748
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1611
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1573
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1484
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1453
    Aihe