lapseton...

huono ihminen?????????????

en voi elää.tuntuu et kaikki kaatuu niskaan. mulla oli muutaman kuukauden kestäny kirbely kun kävi oissalla, kesällä tuli mieleen et on käytävä testissä, no siellä oli klamydia, äkkiä lääkettä ja kotia. muutaman viikon päästä terkkari soitti että mulla on kondylooma ja luokassa 2. sen jälkeen olen ravannut jatkuvasti lääkärissä, sain kondyyn vartec-liuosta ja näpyt lähti. mua ahdistaa. viikon päästä olisi naistentautien poliklinikalle aika, mulle tod.näk tehdään tähystys vatsaan, koska mulla on kovia vatsa kipuja jatkuvasti, tai siis munasarjoihin vihloo ja olen 1000%varma että mulla on munasarjatulehdus ja en saa lapsia. olen vasta 19, mutta kyllä tämä pistää miettimään. olen tosi huolissani ja toivoisin että joku viitsisi kertoa omista näkemyksistään, tiedoistaan, kokemuksistaan, mistä vain mikä voisi hieman auttaa.tiedän etten ole maailmassa ainoa, mutta itken usein, mietin miksi minä. sain molemmat taudit samalta rakkaalta poikaystävältäni, joka ei tiennyt kantavansa. tiedän ettei sureminen auta ja että kaikki on jo tapahtunut ja että on myöhäistä harmitella. olen todella pois tolatani kun en voi oikein edes puhua kenellekkään, en halua että kaikki saa tietää ja oma on helvettini. onkohan joku tällaisten tautien jälkeen selvinnyt ja saanut lapsia.???

9

695

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Miten tuo nyt niin vahvasti lapsettomuuteen liittyy. Klamydia voi aiheuttaa hoitamattomana ja uusiutueessaan useasti lapsettomuutta ei se itsestään selvää ole. Lisäksi eihan se lapsettomuus synny kuin salama kirkkaalta taivaalta. Ensin lasten saanti vaikeutuu jos tuuri on huono. Sitten vain pitää tehdä sitä useammin, terveessä seurassa. Taidat pelätä nyt pikkuisen turhaan.

• Elämältä kaiken sait

Adoptoi joku musta afrikkalainen apina.

• ????????????????????????

sä olet ilkeä ja tunteeton, pysy poissa tällaisilta palstoilta, äläkä kiusaa muita. se nimittäin saattaa joskus vielä osua omaan nilkkaan. asetu pahaa oloa tuntevan tilaan ja mieti ketä toi kommentis auttaa. kuvotat mua.

• Elämältä jne...
        ???????????????????????? kirjoitti:

sä olet ilkeä ja tunteeton, pysy poissa tällaisilta palstoilta, äläkä kiusaa muita. se nimittäin saattaa joskus vielä osua omaan nilkkaan. asetu pahaa oloa tuntevan tilaan ja mieti ketä toi kommentis auttaa. kuvotat mua.

Sinä itse olet (lainatakseni rienaavaa kirjoitustasi) ”ilkeä ja tunteeton, pysy poissa tällaisilta palstoilta, äläkä kiusaa muita. se nimittäin saattaa joskus vielä osua omaan nilkkaan.”

Miksi minun pitäisi asettua pahaa oloa tuntevan tilaan? Minulla ei ole mitään tekemistä koko asian kanssa.

Ja lainatakseni lisää kirjoitustasi: ”kuvotat mua!”

Neuvoni sinulle ja muillekin tyttösille: kannattaisi hieman katsoa kenelle sitä pimppaa jakaa, ettei vain kävisi niin kuin aloituksen tehneelle vuodattajalle. Eivät kaikki pojat ole mitään pyhäkoululaisia...

• Epätoivoinen...

Mul todettii kondylooma. Enkä saanu sitä eesyhdynnästä vaan käsistä.. ja siit asti oon hermoillu ja miettiny sitä koko ajan.. näppylät häipy jo kerran pois mut nyt ne tuli taas takas. ja se penslailu ei oo mitää mukavaa hommaa.. Miehet ja seksi tuntuu inhottavalta ku vaa miettii kondyy kokoajan.. Tilasin lääkärin ja sain ajan ensviikol.. Tosi rasittavaa mut onnex mun poikakaveri ymmärtää.. Ollaa oltu jo 5v yhessä.. Mut harmittaa ku oon varmast tartuttanu senkin..

• ..............................

nämä on todella ikäviä asioita ja jättävät arvet sieluun sattuu kun edes miettii asioita... toivotaan et kaikki kääntyy parhain päin... kyllähän se pelottaa ja ahdistaa, itkettää ja surettaa, mutta toivotaan parasta ja pelätään pahinta.

• Klamydian aiheuttamat tulehdukset ovat suurimpia lapsettomuuden syitä. Ei välttämättä ole näkyviä oireita, mutta hupsis kun on sisäsynnyttimet paskana kun yrittää saada muksuja.
      Kondylooma ei aiheuta lapsettomuutta, mutta on yhteydessä kohdunkaulan syöpään.

• :::::::::::::::::::::::

Maailma olisi lapsettomia täynnä jos klamydia aina aiheuttaisi lapsettomuutta. Ei muuta kuin hoitoon ja lääke kuurille ja elämässä eteenpäin. Vaikka joku marginaalinen riski olisikin ei sitä kannata murehtia. Tuskin monikaan murehtii tupakkaa poltellessaan tai viinaa juodessaan sen tervey riskejä. Molemmista aiheutuu monia ikäviä ongelmia. Syopää impotenssia jne jne...

• Jenna

Olin sinun ikäisenäsi aivan samassa tilanteessa kuin sinä, kymmenen vuotta sitten siis. Ja kyllä muistan kuinka itkin ja nyt jos pystyisin jotain sinulle sanomaan niin se olisi että älä hyvä tyttö murehdi! Nuo taudit eivät elämääsi pilaa! Käyt hoidoissa jne. niin kauan kuin tarvitsee ja sitten jatkat elämääsi. Kondylooma voi uusiutua, mutta siitäkin selviää. Käyt kerran vuodessa papanäytteessä ja jos jotain ilmenee niin menet heti lääkäriin.
        On totta että klamydia aiheuttaa lapsettomuutta, asiaa on turha vähätellä. Mutta eivät suinkaan kaikki taudin sairastuneet ole lapsettomia! Tosin meitäkin on.
        Ja lapsettomuus on todella yleistä nykyään. Myös hoidot ovat kehittyneet huimasti. Klamydia voi hoitamattomana(oireeton klamydia on yleinen naisilla) tukkia munatorvet, joskus ne saadaan uudestaan auki, joskus tulehdus on tuhonnut ne lopullisesti.

Tämä ei kuitenkaan ole tuomio ikuiseen lapsettomuuteen, jos noin ikävästi olisikin käynyt! Jos munatorvia ei saada auki, tehdään keinohedelmöitys, se on hyvin yleistä nykyään ja tulokset ovat tosi hyvät! Muista että klamydia aiheuttaa lapsettomuutta silloin kun se on ollut hoitamattomana pitkään (esim.vuoden tai enemmän) tai sairastat todella useita tulehduksia.

Tästä eteenpäin aina elämämässäsi kun/JOS aloitat uuden suhteen ja kun ollaan siinä vaiheessa että kondomia ei käytetä ENNEN sitä molemmat testeihin, kaikkiin mahdollisiin! Vaikka valitettaavsti tämäkään ei takaa sitä, ettei tautia voisi saada, julmaa mutta todellista, ihmiset pettävät toisiaan.

Huolehdi itsestäsi, hymyile ja nauti elämästä nyt! Eilistä ei voi muuttaa , huominen on edessä päin, on vaan nyt!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      89
      7627
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      105
      5522
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      266
      4738
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      48
      4662
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      65
      3382
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2768
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      58
      2447
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2408
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2372
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2244
    Aihe